Bravan ovenkahvat

Muuten tyytyväinen Bravan o...

Omistan Brava 80 SX:n vuosimallia 1999. Olen ajanut autolla 153tkm ja huoltanut sekä muutenkin hoitanut sitä huolellisesti. (pesut, vahaukset jne...) Nyt autoon on vaikea päästä sisälle, kun ovenkavat hapertuvat irti... Olin yteydessä maahantuojaan, joka ilmoitti, että heidän vastuunsa rajoittuu 3v:n takuuaikaan. Mielestäni olen havainnut ongelman myös muissa Bravoissa enkä kyllä tiedä toista automerkkiä, jonka kavat hapertuvat omia aikojaan seitsemässä vuodessa ruokottomaan kuntoon... Onko vastaavanlaisia kokemuksia? Olisiko syytä hiostaa maahantuojaa porukalla?

12

3459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuli

      mulla oli aikanaan marea ihan sama juttu murenivat
      fiiju meni vaihtoon.

    • mikaz

      Mulla oli aikanaan samanlainen auto kuin sulla ja kahvat alko murenemaan. Takuu oli juuri mennyt umpeen, eikä vaihtoautotakuu kattanut kahvoja. Onneksi myyjä suostui ottamaan auton huoltoon ilman korvausta, kun kävin näyttämässä myyjälle mitä oli mulle myynyt. Huollon vastaanotto olisi laskuttanut.

      Tyyppivika näissä Fiateissa, vaikka D-A:ssa ihmettelivätkin kuinka noin on voinut käydä.

    • on ollut

      jo kolmatta vuotta seuraavalla omistajalla.

      Silloin oli jo merkkejä ko. viasta.

      Maahantuojan kommentti oli aina, että ei kuulu takuun piirin. Siis niihin vikoihin, jotka kuuluivat alkuperöiseen kauppahintaan. Kannattaa hankkia juristin koulutus ennen kuin ostaa D-A:n myymän automerkin.....

      • Tommi

        -99 Brava täälläkin ja sama vika. Alkoi näkymään vuos sitten ja koko ajan vaan pahentui.

        Nyt tuo Brava on myyty, onneksi. Vikaa alkoi olemaan jo siinä määrin että hermo paloi.

        Jännä juttu, että Deltan myyjä olisi sakottanut tuosta ovenkahva jutusta. "Ei pysty tarjoon enempää vaihdossa, kun on nuo ovenkahvatkin hapertuneet". Kertoi vian olen tyyppivika. Ihmettelin sitten, että miksi sakottaa meikäläistä jos se on Fiatin tyyppivika. Sen jälkeen vaihtotarjous yllättäen parani.

        Toista Fiatia ei silti ostettu. Kokeillaan jotain ihan muuta merkkiä...


      • FIAT
        Tommi kirjoitti:

        -99 Brava täälläkin ja sama vika. Alkoi näkymään vuos sitten ja koko ajan vaan pahentui.

        Nyt tuo Brava on myyty, onneksi. Vikaa alkoi olemaan jo siinä määrin että hermo paloi.

        Jännä juttu, että Deltan myyjä olisi sakottanut tuosta ovenkahva jutusta. "Ei pysty tarjoon enempää vaihdossa, kun on nuo ovenkahvatkin hapertuneet". Kertoi vian olen tyyppivika. Ihmettelin sitten, että miksi sakottaa meikäläistä jos se on Fiatin tyyppivika. Sen jälkeen vaihtotarjous yllättäen parani.

        Toista Fiatia ei silti ostettu. Kokeillaan jotain ihan muuta merkkiä...

        Minulla on vuoden 2001 mallin Fiat Bravo.Oven kahvat täysin virheettömät.Ei voida puhua tyyppiviasta.


      • FIAT kirjoitti:

        Minulla on vuoden 2001 mallin Fiat Bravo.Oven kahvat täysin virheettömät.Ei voida puhua tyyppiviasta.

        Itselläni on v. 1999 Bravassa sama ongelma. Kahvojen päällyste alkoi rapistua pari vuotta sitten. Toiselta Fiat-aiheiselta keskustelufoorumilta olen lukenut, että sama vika on monilla muillakin.


    • Makebox

      Kysymyksessähän on selkeästi virheellinen tuote, se "ei kestoiältään vastaa sitä mitä on perustellusti syytä olettaa". Jotenkuten näillä sanoilla lukee virheellisen tuotteen kuvaus lakitekstissä, eikä siis takuun loppumisella ole merkitystä. Eikös auton kahvojen pitäisi kestää yhtä kauan kuin itse autonkin, siis vähintään 10 vuotta???

      Meillä on Brava vuosimallia 1998 ja kahvat murenee :-( Otetaanko maahantuojaan yhteyttä niin saadaan kahva-asia kuntoon?

      • sx16

        Sama vika, vuoden -96 ja -99 bravat pihassa. Molemmissa sama juttu. Ovenkahvat hapertuneet sekä peilien jaloista maalit lähteneet.


      • Makebox
        sx16 kirjoitti:

        Sama vika, vuoden -96 ja -99 bravat pihassa. Molemmissa sama juttu. Ovenkahvat hapertuneet sekä peilien jaloista maalit lähteneet.

        Moi, olisko sulla laittaa linkiksi valokuvaa noista hilseilleistä "peilien jaloista"? Jos en nyt väärin muista niin meikäläisen autossa ko. kohde on peräti täysin maalaamaton. No, eipä voi silloin maalitkaan hilseillä :-)


      • Makebox kirjoitti:

        Moi, olisko sulla laittaa linkiksi valokuvaa noista hilseilleistä "peilien jaloista"? Jos en nyt väärin muista niin meikäläisen autossa ko. kohde on peräti täysin maalaamaton. No, eipä voi silloin maalitkaan hilseillä :-)

        Minullakin väri irtoili peilien mustista jalustoista. Ostin Biltemasta mustaa vasaralakkaa ja maalasin sillä vain ne kohdat, joista maali oli irronnut. Lopputulos on siisti eikä rajoja huomaa.


    • Bravan ovenkahvoista on keskusteltu kaikilla näkemilläni Fiat-aiheisilla foorumeilla. Uusien kahvojen hinta ja merkkikorjaamon työveloitus 4x(98 150)=992 euroa on kerrottu keskustelussa:
      http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11094

      Itselläni on sama ongelma vuoden 1999 Bravassa. En haluaisi vaihdattaa kahvoja tuolla hinnalla päällysteen hapertumisen vuoksi vaan toivon, että päällysteen voisi eheyttää jollakin kumimaisella massalla. Osaisiko joku suositella sopivaa ainetta tai tekijää?

    • anreas

      Minulla on Fiat Brava vm 2000 ja ovenkahvat hapertuvat rikki ja peilin jalustan maali hilseilee pois. Ei mikään laadukas auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      190
      3972
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      191
      2840
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1726
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      119
      1684
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1468
    6. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1347
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1273
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      93
      1264
    9. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      75
      1206
    10. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      65
      1204
    Aihe