Suunnitelmien muuttuminen harmittaa

satu

Juuri kun haluaisi tehdä jotain, tulee olosuhteiden pakosta muutos. Silloin aina harmittaa - ainakin yllekirjoittanutta.

Esim. huominen uinti on jätettävä väliin muiden tärkeiden asioiden takia.

Miten selviydytte pettymyksestä ?

12

1005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saunaan

ja pisti laukun naulaan, satu tuli saunasta otti laukun naulasta, niin että silleen, älä hermoile kyllä sä siitä selviät ennemmin tai myöhemmin voipi olla ettet milloinkaan, vettä onneks löytyy yllekirjoittaannekillekin.

• mirjamarja

...auttaa suuresti.

• ii-li

...että nykyisin vain kohauttaa olkapäitään. Elämä on niitä täynnä. Pian ne kumminkin unohtuvat.

Jos on kysymys oikein isosta pettymyksestä, niin silloin tarvitaan todellinen mietintätauko. Yleensä silloin tyyntyy, ja asia ei jää kaivelemaan. Täytyy vain koota itsensä ja yrittää uudelleen.

Pokkeuksiakin on, jos joutuu todella nöyryytetyksi. Minulla oli asiakasfirma, jonne minä ja eräs kollegani olimme yhteyksissä. Asiakas sai todellista VIP-kohtelua ja poikkeuksellisen hyvää, ylimääräistä ja ilmaista palvelua. Meistä oli hauska palvella niin miellyttävää asiakasta. - Sitten tämä kollega siirtyi muualle ja kävi hyvästelemässä hyvän asiakkaamme. Asiakas sai raivokohtauksen, ja haukkui kollegani suut, silmät täyteen. Minut hän myös toivotti hornan tuuttiin. Olimme molemmat aivan järkyttyneitä. - En sen koommin ottanut yhtäkään puhelua vastaan siltä asiakkaalta, vaan siirsin puhelut aina jollekulle toiselle. Firma on yhä asiakas, mutta minä en enää suostunut palvelemaan sitä.

• tittakaisa

Olipa tosi ikävä asiakas, ei voi muuta sanoa. Hyvin ymmärrettävää, ettet halua palvella itse häntä enää. Saattaapa olla, että asiakasta jo kaduttaakin, mutta tehtyähän ei enää saa tekemättömäksi eikä luottamustasi häneen enää takaisin.

• tittakaisa

Kun pettymyksiä on tullut elämässä enemmänkin, oppii kärsivällisyyttä ja iloitsemaan pienistä asioista. Näin ainakin itselleni on käynyt, enää ei odota SUURTA ONNEA, riittävät pienet onnen murusetkin. Hetki lapsenlapsen kanssa kantaa monta päivää, aurinkoinen päivä tuo elämäniloa, kiva harrastus virkistää ja onhan noita ilon aiheita vaikka kuinka, jos niitä vain haluaakin elämässään nähdä. Pettymykset nyt ikävä kyllä vain kuuluvat elämään, mutta niiden ei kannata antaa jäädä syömään elämäniloa.

• Kaino U

,,,

• Roope63

oikeassa sillä näköjään pitäisi olla aina varasuunnitelma olemassa.
        Ei näköjään paraneisi tässäkään iässä rakastua sokeasti sillä se pettymys saattaa tulla yllättäen vastaan kun luotat ja uskot et se toinenkin välittää sinusta todella.
        Mutta sitten kun selviääkin että hän pelaakin aivan muuta peliä selkäsii takana on uutta ja nuorempaa hakemassa niin silloin se sattuu ja sattuu kovin ....................

• koivessa
        Roope63 kirjoitti:

Ei näköjään paraneisi tässäkään iässä rakastua sokeasti sillä se pettymys saattaa tulla yllättäen vastaan kun luotat ja uskot et se toinenkin välittää sinusta todella.
        Mutta sitten kun selviääkin että hän pelaakin aivan muuta peliä selkäsii takana on uutta ja nuorempaa hakemassa niin silloin se sattuu ja sattuu kovin ....................

Onko seksiä tällä iällä,jos on ota siitä lohtu.

• Pääsky64
        Roope63 kirjoitti:

johon ei ole varasuunnitelmaa olemassa.Nuori iskee päänsä seinään vanhempi osaa lyödä pehmeämmin.Pitää olla armollinen itselle myös.

• PäiviPerho

Jos pettymykselle on jokin ymmärrettävä, järkevä syy, tunne menee melko nopsaan ohi.

Kohtuullisissa odotuksissa pysytellen pettymyksistäkään ei kasva mahdottomia. Yleensä sitä ensiksi mietiskelee, minkälaisena itse on tullut koetuksi ja yrittää ottaa opikseen, jos mahdollista.

Useimmissa tapauksissa tyytyy vain toteamaan, että näin kai sen sitten piti mennäkin.

"Kun tää on niin tätä" :)

• Minua parikymmentä vuotta vanhempi ihminen pyysi minua täksi päiväksi mukaansa kaupungille, ja oikeastaan harmittelin vain sitä, että sain tiedon vain pari päivää aikaisemmin. Nykyisin yksityislääkärin saa yllättävän nopeasti.

Kaikki meni hyvin, nyt hän on tyytyväinen päiväänsä. Ja samoin olen minä. En yhtään narrannut, kun sanoin hänelle, että mielelläni olin häntä luotsaamassa. Olen tuntenut hänet ikäni, hän on ystävä.

Lyhyt varoitusaika vain aluksi hiukan harmitti.

Kiitos nettiystäville vastauksista!

• hyväksyn sen ja jatkan matkaa. Sellaista elämä on. ;) Ehkä manaan hetken mielessäni tai puran pettymyksen kertomalla siitä läheisilleni.

Yritän elää kutakin hetkeä ja ottaa siitä parhaat irti. Yritän hyväksyä pettymykset osana elämää ja iloita sitäkin enemmän onnistumisesta ja onnekkaista sattumuksista. - Ainakin yritän, vaikken tietenkään aina onnistu.
      Useimmiten minun lasini on puoliksi täysi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      550
      1797
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      676
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      628
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe