Olla uskovainen ei synnytä perusteltua kantaa. Kulttuurissamme ihmiset kastetaan, koulut opettaa, mutta VALINTAA ei ole.
Palstallamme käydään kiivasta keskustelua! Mikä on hyvä -mutta vasta-argumenttien esittäjät ovat valitettavan usein heitä, jotka ovat jo eksyneet primitiivisyydn lähteille.
Jotta asia saisi uutta tuulta on pakko ottaa kantaa jäykkiin tapaoihin missä valtio harrastaa uskonnon nimissä veropolitiikkaansa.
Luulen, että tässä asiassa moni uskis on meidän ateistien kanssa samaa mieltä ja tehostaakseni lausetta otan lainauksen: "Mutta Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa ja sanoi: "Miksi kiusaatte minua, te ulkokullatut? Näyttäkää minulle veroraha." Niin he toivat hänelle denarin. Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?" He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on". Kun he sen kuulivat, ihmettelivät he ja jättivät hänet ja menivät pois." -
Uskonto verenperintönä
4
602
Vastaukset
- Tarkotitko?
verot pitää maksaa että me sossupummit saamme tarpeeksi rahaa tyhjästä laadukkaaseen ruokajuomaan jonka myynti on monopolin käsissä?
- sairas
valtiolle maksaa kirkollisveron jopa Nokia
Aivan verot kuuluvat valtiolle, mutta nykysellään veroa menee kirkolle kirkollisverona. Toisinkuin ykstyisihmisellä on keinona erota kirkosta yritykset eivät pysty "eroamaan".
Kirkko tulisi erottaa valtiosta ehdoitta. Sais hihhulit rahoittaa omasta pussistaan peijaisensa.
- Gigul216
>>Uskonto verenperintönä
JuudasPastori 24.2.2006 klo 00.59
Olla uskovainen ei synnytä perusteltua kantaa. Kulttuurissamme ihmiset kastetaan, koulut opettaa, mutta VALINTAA ei ole.
Palstallamme käydään kiivasta keskustelua! Mikä on hyvä -mutta vasta-argumenttien esittäjät ovat valitettavan usein heitä, jotka ovat jo eksyneet primitiivisyydn lähteille.
Jotta asia saisi uutta tuulta on pakko ottaa kantaa jäykkiin tapaoihin missä valtio harrastaa uskonnon nimissä veropolitiikkaansa.
Luulen, että tässä asiassa moni uskis on meidän ateistien kanssa samaa mieltä ja tehostaakseni lausetta otan lainauksen: "Mutta Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa ja sanoi: "Miksi kiusaatte minua, te ulkokullatut? Näyttäkää minulle veroraha." Niin he toivat hänelle denarin. Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?" He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on". Kun he sen kuulivat, ihmettelivät he ja jättivät hänet ja menivät pois."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23518Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a1003356"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin562853IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-592656Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.922475Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭532006Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!
Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä231337- 961288
Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä
On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten3631176Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!
Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll161043