Ihmetyttää

Liisa

Ihmettelen tuota feministien paasausta tasa-arvosta täällä Suomessa,missä asiat ovat kuitenkin mielestäni hyvin.Menisivät tuonne muslimimaihin paasaamaan,siellä sitä feminismiä tarvittaisiin.

12

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu aikoinaan.....

      Se oli sama aikoinaan kommunisteilla Suomessa.
      Helppohan se oli olla kommunisti Suomessa, mutta olisivat menneet Neuvostoliittoon elämään realiaikaa.

    • musliminaiset ovat

      monessakin suhteessa paljon paremmassa asemassa kuin suomalaiset naiset, jotka joutuvat tekemään kaikki työt, töissä ja kotona ilmaiseksi.

      • Liisa

        Itsehän siihen pystyy vaikuttamaan tekeekö kaikki työt itse. Pitääkö ottaa sellanen ukko,mikä vaan sohvalla röhnöttää,eikä suostu eväänsä heilauttamaan? en oikeesti ymmärrä...


    • Tasa-arvon ongelmallisuus perustuu siihen, että pyrimme saamaan sen aikaan vain yläpuolellamme olevien kustannuksella.

      • Sanelman

        on normaalia, inhimillistä ja toivottavaa. Alempaan pyrkimistä kutsutaan rappioksi, ei nöyryydeksi.


      • Liisa
        Sanelman kirjoitti:

        on normaalia, inhimillistä ja toivottavaa. Alempaan pyrkimistä kutsutaan rappioksi, ei nöyryydeksi.

        siinä että parempaan pyrkiminen on normaalia,mutta milloin feministit ovat tyytyväisiä? sitten kun jokainen miesparka on alistettu naisen tahtoon? Täydellistä tasa-arvoa ei voi toteuttaa,siitä yksinkertaisesta syystä,kun miehet ja naiset ovat erilaisia,niin ruumiillisesti kuin henkisesti.Kaikki kunnia heille,jotka aikoinaan taistelivat naisille paremmat koulutus-ja työpaikat,mutta nykyajan feminismi tuntuu toisinaan paljon melua tyhjästä mölinältä.


      • Soh-vi
        Liisa kirjoitti:

        siinä että parempaan pyrkiminen on normaalia,mutta milloin feministit ovat tyytyväisiä? sitten kun jokainen miesparka on alistettu naisen tahtoon? Täydellistä tasa-arvoa ei voi toteuttaa,siitä yksinkertaisesta syystä,kun miehet ja naiset ovat erilaisia,niin ruumiillisesti kuin henkisesti.Kaikki kunnia heille,jotka aikoinaan taistelivat naisille paremmat koulutus-ja työpaikat,mutta nykyajan feminismi tuntuu toisinaan paljon melua tyhjästä mölinältä.

        Et näy tietävän juuri mitään siitä, mihin feminismissä pyritään. Ei ylivaltaaan, vaan pois miehisestä ylivallasta, tasa-arvoiseen asemaan suhteessa miehiin. Naiset naisina, miehet miehinä, vailla teennäisiä rooleja, jokainen omana itsenään, omine kykyineen, samalta viivalta ponnistaen, samoilla kriteereillä arvioiden.

        Paljon olemme jo saavuttaneet, mutta paljoa ollaan yhä vailla. Suomi on viimeisenä pohjoismaista sukupuolten tasa-arvoindeksillä mitattuna.

        Liisa, kysytäänkö mieheltäsi työhönotossa, onko suunnitteilla perheenlisäystä? Jos ei, mistä luulet sen johtuvan?


      • Soh-vi kirjoitti:

        Et näy tietävän juuri mitään siitä, mihin feminismissä pyritään. Ei ylivaltaaan, vaan pois miehisestä ylivallasta, tasa-arvoiseen asemaan suhteessa miehiin. Naiset naisina, miehet miehinä, vailla teennäisiä rooleja, jokainen omana itsenään, omine kykyineen, samalta viivalta ponnistaen, samoilla kriteereillä arvioiden.

        Paljon olemme jo saavuttaneet, mutta paljoa ollaan yhä vailla. Suomi on viimeisenä pohjoismaista sukupuolten tasa-arvoindeksillä mitattuna.

        Liisa, kysytäänkö mieheltäsi työhönotossa, onko suunnitteilla perheenlisäystä? Jos ei, mistä luulet sen johtuvan?

        Miettikää sanomaani hieman toisinkin päin. Suomessa on vallassa niin suuri kansallinen "kateus" jos se kyettäisiin valjastamaan sähköntuotantoon, voisimme luopua ydinvoimasta. Tasa-arvossahan ei kukaan saa olla yhtään toista "parempi"
        Onko naisvaltaisessa työpaikalla nais esimies parempi kuin mies? kuulemani mukaan ei ole.


      • Liisa
        Soh-vi kirjoitti:

        Et näy tietävän juuri mitään siitä, mihin feminismissä pyritään. Ei ylivaltaaan, vaan pois miehisestä ylivallasta, tasa-arvoiseen asemaan suhteessa miehiin. Naiset naisina, miehet miehinä, vailla teennäisiä rooleja, jokainen omana itsenään, omine kykyineen, samalta viivalta ponnistaen, samoilla kriteereillä arvioiden.

        Paljon olemme jo saavuttaneet, mutta paljoa ollaan yhä vailla. Suomi on viimeisenä pohjoismaista sukupuolten tasa-arvoindeksillä mitattuna.

        Liisa, kysytäänkö mieheltäsi työhönotossa, onko suunnitteilla perheenlisäystä? Jos ei, mistä luulet sen johtuvan?

        kyllä mihin feminismillä pyritään. Tasa-arvoon.

        Ei mieheltäni eikä minulta ole koskaan kysytty peheenlisäyksestä työhönotossa. Mihin edes pyrit tuolla kysymyksellä?


      • Soh-vi
        epikuros kirjoitti:

        Miettikää sanomaani hieman toisinkin päin. Suomessa on vallassa niin suuri kansallinen "kateus" jos se kyettäisiin valjastamaan sähköntuotantoon, voisimme luopua ydinvoimasta. Tasa-arvossahan ei kukaan saa olla yhtään toista "parempi"
        Onko naisvaltaisessa työpaikalla nais esimies parempi kuin mies? kuulemani mukaan ei ole.

        .. selittää, vaikka olen sen täällä jo tuhannesti tehnyt. Naisten tasa-arvolla suhteessa miehiin tarkoitan sukupuolten tasa-arvoa, en sitä, että joka iikka on tismalleen samanarvoinen (ja samanlainen klooni muutenkaan). Siis että naisilla olisi keskimäärin samat mahdollisuudet toteuttaa itseään, tulla valituiksi työhön ja monenlaisiin tehtäviin, saada palkkaa, päästä eteenpäin, kuin miehilläkin, hyvät tai huonot, mutta jotakuinkin samantasoiset.

        Tähän mennessä koko historian aikana näin ei ole ollut, eikä ole vieläkään.

        Viimeiseen kysymykseesi vastaan, että esimiehen paremmuus ei riipu sukupuolesta, vaan hänen kyvyistään ja ominaisuuksistaan. Nykyään vielä sp on kovaa valuuttaa: joihinkin tehtäviin (mm. esimiehiksi) valitaan "luonnollisesti" mies, jos sellainen normaaliosaaja on saatavilla, joihinkin yhtä "luonnollisesti" nainen, homma kun "sopii juuri naisille", eikä maksa paljon.

        Ja kun nainen on muutenkin potentiaalinen synnyttäjäpommi, niin laitetaan helposti korvattavissa olevaksi assistentiksi tms, matalampi palkka kompensoi tulevia äitiyslomakustannuksia (epäoikeudenmukaisuus naisalojen hoitokustannusten jaossa).

        Asenteelliset ja rakenteelliset sukupuolittuneet esteet yksilöllisten kykyjen ja ammattitaidon huomioonottamisessa pitäisi poistaa.

        Pelkästään työelämässä naisten asema on jo startissa huonompi, kuin miehillä, ja tämä on vasta yksi elämänalue. Muita ovat yhteiskunnalliset vastuualueet, politiikka, perhe-elämä jne.


      • Soh-vi
        Liisa kirjoitti:

        kyllä mihin feminismillä pyritään. Tasa-arvoon.

        Ei mieheltäni eikä minulta ole koskaan kysytty peheenlisäyksestä työhönotossa. Mihin edes pyrit tuolla kysymyksellä?

        "Ei mieheltäni eikä minulta ole koskaan kysytty peheenlisäyksestä työhönotossa. Mihin edes pyrit tuolla kysymyksellä? "

        No sinulla on kaikki hyvin, et näe parantamistarpeita muidenkaan naisten asemassa. Miksi kirjoittelet tällä palstalla? Tietotasosi naisten asemasta vaikuttaa niin .. erikoiselta, ettei ainakaan minun aikani riitä tason nostamiseen. Seuraile palstaa, eiköhän selviä.


    • maxwelli

      Yksi hyvä puoli moniavioisuudessa on: akat tappelevat keskenään eivätkä miehensä kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe