18:25 25.02.2006
Näin taivaalla hämmentävän valoilmiön jonka olen nähnyt myös joinain aiempina iltoina. Se vaikuttaa olevan aina vaikeammin havaittavissa sen liikkuessa nopeasti, ja se liikkuukin tavallisesti täysin odottamattomalla tavalla ja vain hiukan eri kohdassa eri iltoina. Sen muoto oli myös hämmentävä, kuin kolme irrallaan olevaa valokolmiota. Ilmiö näkyi taivaalla muutaman tovin, mutta sitten katosi täysin yllättäen lentämättä näkökentän ulkopuolelle (tai ainakaan en usko sen lentäneen, tai jos se sen teki, niin teki erityisen nopeasti ja täysin odottamatta). En tiedä tuon ilmiön alkuperää tai mikä se on, mutta itse luokittelisin sen ainakin potentiaaliseksi ufoksi. Tehkää itse omat johtopäätöksenne. Tässä kaksi videoklippiä havainnosta:
http://kadotus.org/~ow/havainnot/1/
Quicktime alternative: http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm
Real Alternative: http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm
Kuten huomaatte, niin videoissa ei ole käytetty kuvamanipulaatiota. Pahoittelen kuitenkin kuvan huonoa laatua, sillä minulla ei ole parempaa välineistöä. Oikeastaan videossa ilmiö vaikuttaa näkyvän selvemmin mitä todellisuudessa, mikä hämmentää minua myös.
Puolestani jollette näihin ilmiöihin usko, niin voitte olla uskomatta mihinkään ufokuvamateriaaliin.
Lisää hämmentäviä ILMIÖITÄ Oulun taivaalta??
15
2845
Vastaukset
- Nähnyt
Olet ilmeisesti vakavissasi asiassasi - vai oletko?
Tosiasia on se, että aidot ja todelliset UFO-havainnot pyritään usein pahantahtoisten ja kierojen olentojen taholta mitätöimään. - Kalawera
Tohon malliin kun jatkat saat kutsun meidän joka vuotiseen Ufo istujaisiin. Se vitetään syrjäisellä alueella minne kaupunkin valot ei yltä eikä näy.
Sulla on nyt paljon parempi suunta ja uskottavuus kasvaa päivä päivältä ja nyt olet siinä asemassa missä me kaikki kokenneet joudutaan puolustaa Skeptikoita mut sinä olet se joka tiedät totuuden ja sitä me puolustamme. Älä välitä ritiikistä sillä silloin näet itsesi uudelleen
Tv: [email protected] - Kalawera
Jos ei tykkää Quicktimerista tossa ohjelma millä saa muutettua 3gp filet Avi fileiks : ImTOO Video 3GP Converter.
- Oulujärvi
Oletko kirjottanut oulujärvenhavainnoista tänne aikaisemmin, vai muuten vaan pelle joka hakee huomiota? Jos tosiaan olet näitä havaintoja tehnyt niin keskustellan lisää. Mielipiteitä pitää aina olla jos ne on terveitä eikä toisia uskontokuntia loukkaavia, siis pysyy rajoissa.
Aloitetaan uusi keskustelu näistä oulujärven havainnoista onko siellä tapahtunu mitään lähiaikoina? Itse olen nähnyt ufon ja raportoinut siitä ufofinladin sivustolle. Havainnot tehty 27.8-05 ja 5.11-05. Terveisin oulun eteläinen.- minä se olen
Tämä nimimerkki, joka nyt jatkuvaan laittaa näitä kuvia on sama pelle, joka aloitti sen jutun, että uskokaa jo hullut, että ufoja ei ole.
Eli täyspelle.
Minä olen tehnyt oikeita havaintoja, mutta yhtään kunnon kuvaa ei minun kameralla saa.
Minusta tuntuu, että ufoilla on nyt täällä joku tutkimuskohde/suojapaikka. Aika usein niitä on ollut täällä. minä se olen kirjoitti:
Tämä nimimerkki, joka nyt jatkuvaan laittaa näitä kuvia on sama pelle, joka aloitti sen jutun, että uskokaa jo hullut, että ufoja ei ole.
Eli täyspelle.
Minä olen tehnyt oikeita havaintoja, mutta yhtään kunnon kuvaa ei minun kameralla saa.
Minusta tuntuu, että ufoilla on nyt täällä joku tutkimuskohde/suojapaikka. Aika usein niitä on ollut täällä.Siis tuo tutkimuskohde tai suojapaikka, mutta luulisi sinunkin jo huomanneen minun kantani muuttuneen täysin kokemuksieni vuoksi. Olen kiitollinen teidän sanoistanne ja niiden vaikutuksesta minuun, vaikka pahoillani taas tuosta jatkuvasta epäilystä ja skeptisyydestä.
- muutos on
Owashi kirjoitti:
Siis tuo tutkimuskohde tai suojapaikka, mutta luulisi sinunkin jo huomanneen minun kantani muuttuneen täysin kokemuksieni vuoksi. Olen kiitollinen teidän sanoistanne ja niiden vaikutuksesta minuun, vaikka pahoillani taas tuosta jatkuvasta epäilystä ja skeptisyydestä.
liian äkillinen ja siksi epätodennäköinen.
Olit jo palstalla skeptikkona ja mielesi muuttui melko nopeasti.
Minun kantani on taas ollut se, että en ole aiemmin uskonut enkä nähnyt ufoja, enkä myöskään ole sitä esille tuonut aktiivisesti.
Se mitä puhuit lujasta uskosta, niin sillä ei taida olla asian kanssa mitään tekemistä.
Minä olen nähnyt, vaikka en ole uskonutkaan. - epis
muutos on kirjoitti:
Minun kantani on taas ollut se, että en ole aiemmin uskonut enkä nähnyt ufoja, enkä myöskään ole sitä esille tuonut aktiivisesti.
Se mitä puhuit lujasta uskosta, niin sillä ei taida olla asian kanssa mitään tekemistä.
Minä olen nähnyt, vaikka en ole uskonutkaan.Lukijoista hyvin varmasti 98 % tukee täysin käsityksiäsi henkilöstä, josta kirjoitit hyvin asiallisesti.
Tilastollinen harha (2%) tai tieteellisesti ei voida todistaa sitä loppuakaan hänen eduksi. Tähän ei tarvita sitä kuuluisaa uskoakaan yhtään prosenttia mukaan sotkemaan matematiikkaa. muutos on kirjoitti:
Minä olen nähnyt, vaikka en ole uskonutkaan.Eihän näkökantani ole muuttunut äkillisesti. Olen aina kyennyt katsomaan asioita monelta erillaiselta kannalta, niin myös tässä. Minun on mahdotonta selittää monia asioita miten muukalaiset tulisivat tänne ja miksi käyttäytyisivät niin kuin käyttäytyvätkin, tai samat asiat valtioista ja medioista. Olen kuitenkin myös aina ottanut mahdollisuuden, että mikä tahansa taivaalla leijaileva ja tunnistamaton voi olla lentävä lautanen vaikkei siksi ole vielä todistetukaan ja lentävä lautanen se ei silloinkaan vielä ole. Suuntaa se antaa, todiste se ei ole.
- Dr. Eunus
Et kai sinä tosissasi usko itsekkään noihin...? Aikaisemmassa videossa osoititte talonseinää pitkin taskulampulla, siis sellaisella polkupyörän neliskanttisella, josta hehkun eteen voi "vetää" punaisen tai vihreän värin. Kahteen muuhun videoon otitte teleskooppi mato-ongen mukaan ja kiinnititte siiman päähän pienoismallin UFO:sta.
Kylläpäs rupee viduddaan nää sun leikit! Lopettaisit jo, kun voit vielä pelastaa kasvosi! Täällä on varmasti myös kavereita, jotka toivoisivat rehellisyyttä tähän UFO jahtiin.
Luuletko muuten meidän olevan niin tyhmiä, että me uskoisimme UFOjen "ilmestyvän" juuri sinulle kaiken aikaa ja lisäksi saisit vielä kuvattua niitä?
Tuo kommenttisi "Puolestani jollette näihin ilmiöihin usko, niin voitte olla uskomatta mihinkään ufokuvamateriaaliin. " viimeistään kertoo sen, että sinä suorastaan vaadit meitä uskomaan sinuun ja sinun kokemuksiisi. Etköhän sinä tuossa kiteyttänyt sen, millainen "lapsi" sinä oikeasti olet.
Sinut on jo varmasti huomattu, joten olisitko niin ystävällinen ja lopettaisit ne lapselliset leikkisi...!!!- epis
Nuori trolli hän on
Kirjoittanut: epis 14.2.2006 klo 21.28
joka hakee haasteita elämältään. Ehkä nämä käsitykset viellä muuttuvat radikaalisti, kun tuota ikääkin tulee lisää. Aika naivia luetua elämäntietoa pojalla on viellä. Mutta elämä opettaa. Tule keskustelemaan 10-20 vuoden päästä, niin takaan että käsityksesi on toiset.
Lapsi on terve kun se leikkii - että tätä rataa vaan. "Tosiasia on se, että aidot ja todelliset UFO-havainnot pyritään usein pahantahtoisten ja kierojen olentojen taholta mitätöimään."
- Nähnyt
Tämä olikin ensimmäinen kommentti tässä keskustelussa, ja kuten aavisteltu, niin se myös kävi toteen.
Kokeilepa itse valaista naapurin seinää kuvailemallasi taskulampulla joka kohdistuu ainoastaan yhteen pisteeseen (tai kolmeksi kolmioksi) ja muistaakseni noiden hajotusalue oli valtava, mutta sitäkin suurempi ongelma teoriassasi on se, ettei siinä heijasteta valoa mihinkään seinään, eihän koko kuvassa tai valoilmiön takana näy seinää! Vaikka kuvanlaatu on epäselvä, on siitä kuitenkin selkeästi huomattavissa, että rakennukset sijaitsevat valoilmiöiden _vierellä_, ei takana. Tässä juuri ottamani yökuva jossa rakennuksen sijainti näkyy selvemmin;
http://kadotus.org/~ow/havainnot/yoekuva.jpg
Toisessa otoksessa väitit minun käyttäneen teleskooppionkea, mutta mistä sait sen ajatelman päähäsi? Missä kohtaan siinä näet jotain sellaista? Ettet vain koettaisi mustamaalata minua täysin ilman mitään perusteita? Tässä taas Billy Meierin (kuuluisa ufofeikkaaja) teos narussa roikkuvasta feikkiufosta, jossa huomataan vaappuminen, sekä ilmiselvä keinunta joka paljastaa narun olemassaolon välittömästi;
http://www.zamandayolculuk.com/cetinbal/MeierTFootage1.mpeg
Ette selvästikään uskalla lähteä loogisen argumentoinnin tielle ja keskustelemaan asiallisesti. Lisäksi seurattuani aidoiksi ufohavainnoiksi todettuja videoita olen huomannut, että nuo kuvani ovat vielä huomattavasti selkeämpiä ja varteenotettavampia mitä niistä valtaosa.
Väitätkö, että vain tietyt ihmiset kuten juuri sinä tai Rauli-Leena Luukanen kykenee näkemään ufoja tai taltioimaan niitä? Käsittääkseni ilmoitettuja ufohavaintoja on kuitenkin 200 000 joka todistaa niiden olevan arkipäivää, tarkemminkin V. E. Kekkosen laskelmien ja tutkimusten mukaan varteenotettavia nähtyjä ufoilmiöitä on moninkertainen määrä tuohon verrattuna ja Oulunkin kokoisessa kaupungissa ne ovat miltei päivittäisiä. Asiasta lisää Kekkosen teoksessa "Huomispäivän vierailijat - ufo-tutkimuksen historiaa ja tulevaisuutta".
Jätän tottakai aina tulkitsemisen viimekädessä teille, mutta vaadin myös hyviä argumentteja mikäli havaintojani väitetään noinkin röyhkeällä ja häikäilemättömällä tapaa valheellisiksi ja lapsellisiksi väkerryksiksi taskulampun ja teleskooppivarren kanssa.epis kirjoitti:
Nuori trolli hän on
Kirjoittanut: epis 14.2.2006 klo 21.28
joka hakee haasteita elämältään. Ehkä nämä käsitykset viellä muuttuvat radikaalisti, kun tuota ikääkin tulee lisää. Aika naivia luetua elämäntietoa pojalla on viellä. Mutta elämä opettaa. Tule keskustelemaan 10-20 vuoden päästä, niin takaan että käsityksesi on toiset.
Lapsi on terve kun se leikkii - että tätä rataa vaan.Olet selvästikin juurtunut asenteisiisi ja pyytäisin hiukan avarakatseisuutta ja olemaan uskomatta heti ensimmäistä ilmiselvästikin kehnosti ja paikkaansapitämättömästä ilkihenkisestä väitteestä. Puhumattakaan siimoista, onkivapoista ja taskulampuista ovat jo yksinään vähintäänkin loukkaavia ja totaalisen aiheettomia. Olen todellakin hämmästynyt siitä kuinka perusteettoman skeptisiä näinkin selkeitä havaintoja kohtaan ollaan tällä palstalla, mutta kaikkein viimeisimmäksi olisin odottanut Sinulta sellaista käyttäytymistä.
- epis
Owashi kirjoitti:
Olet selvästikin juurtunut asenteisiisi ja pyytäisin hiukan avarakatseisuutta ja olemaan uskomatta heti ensimmäistä ilmiselvästikin kehnosti ja paikkaansapitämättömästä ilkihenkisestä väitteestä. Puhumattakaan siimoista, onkivapoista ja taskulampuista ovat jo yksinään vähintäänkin loukkaavia ja totaalisen aiheettomia. Olen todellakin hämmästynyt siitä kuinka perusteettoman skeptisiä näinkin selkeitä havaintoja kohtaan ollaan tällä palstalla, mutta kaikkein viimeisimmäksi olisin odottanut Sinulta sellaista käyttäytymistä.
Tähän ei voi paljoakaan muuta todeta, itse olet aiheuttanut monellekin tarkoituksellista jopa agresiivista palautetta. Sinun pitäisi itse ymmärtää oman käytöksesi provokatiinen toiminta. Mieluimmin viellä siten, että ymmärät ilman muiden sanomista - milloin tuollainen peli vihelletään poikki.
Ystävällisin terveisin: epis
ps: - Rakasta älä sodi - periaate elämässä epis kirjoitti:
Tähän ei voi paljoakaan muuta todeta, itse olet aiheuttanut monellekin tarkoituksellista jopa agresiivista palautetta. Sinun pitäisi itse ymmärtää oman käytöksesi provokatiinen toiminta. Mieluimmin viellä siten, että ymmärät ilman muiden sanomista - milloin tuollainen peli vihelletään poikki.
Ystävällisin terveisin: epis
ps: - Rakasta älä sodi - periaate elämässäSangen hämmentävää luoda uusi persoonallisuus nimimerkille Kalawera joka sitten hyljätään heti ensimmäisen epäilyksen myötä. Olla hyvää pataa vain salaa ja selkäänpuukottajana sekä takinkääntäjänä. Mikä sai sinut uskomaan, etten olisi tosissani? Se, että vaihdoin mieleni miltei yhtä nopeasti mitä sinä, joskin olen myös pysynyt siinä? Jollen olisi tosissani ja olisin tekaissut nuo videot niin olisin varmasti sortunut paljastamaan ja myöntämään tekoseni antamalla monelle palstalla olevalle uuden opetuksen.
Puolestani kaltaisesi ikiskeptiset ilkityöntekijät voivat kyllä olla vastaamatta mihinkään tekemääni, tai kenenkään muunkaan kunniallisen henkilön tekemään väitökseen, jollei heillä ole mitään muuta sanottavaa kuin henkilökohtaisia ennakkoluuloja jotka poikivat vain lyhyestä ensivaikutelmasta. Oma käytöksesi siis ei ole missään määrin vähemmän provokatiivista. Vaikuttaa kyllä, että tämä metsä on jäänyt huutamaan. Huutelee myös kovasti rivouksia ja henkilökohtaisuuksia kun itse olen korrekti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876