Kumpi parempi, juna vai bussi?

junabussi

Laittakaapa mielipiteitä, kummankin vahvuuksia ja heikkouksia. Kummalla itse matkustaisitte? Miksi?

12

2703

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chi

Molemmissa ongelmia ja hinnat lipuille aivan liian kalliit! Joukkoliikennettä käyttävänä on kai kuitenkin vastattava "juna", koska pidän enemmän junalla kuin bussilla matkustamisesta.

• safor

--ainakin junassa lipun hinta on huomattavasti korkeampi kuin bussissa ja vielä jos ostaa lipun junassa sen pelkkä myyntimaksu on konnarilla on jo 15€,-esim tre-hki välillä hinnanero on muutenkin jo aikamoinen vaikka junassa on tietenki se ero että siin on ravintelivaunu jossa kahvikupponen maksaa jo
      ainakin 2€ semmonen sormustin jne...että etunsa joka asiassa :-)

• Nimetön

Ei se lipun osto konduktöriltä nyt aivan 15 € maksa. Lisämaksu on 3 € ja Pendolinoissa 6 €, mutta tuntuva lisämaksu sekin on, jos ei kerran ehdi lippua etukäteen ostamaan.

Ainakin Helsinki-Tampere välillä muuten menee busseja, joissa on matkan hintaan sisältyvä kahvi-, tee- tai kaakaotarjoilu ja lisämaksusta saa jotain syömistäkin.

• konnari

... ainakaan minulle ei käsiini ole eksynyt vielä myyntilaitetta, johon saisi "myyntimaksuksi" 15 euroo...
        pientä rajaa, tossa liiottelussa.
        Alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni: metro.
        Nopea eikä jumiudu ruuhkiin.
        Olosuhteiden pakosta (asunnon sijainti) käytän junaa.
        Junakin on ihan hyvä väline, silloinkun junaliikenne sujuu häiriöttä.
        Bussia käytän vain jos junalla tai metrolla pikku kävelyllä ei perille pääse.
        Johtuu varmasti osittain siitä, että jostain ihme syystä poden matkapahoinvointia autoissa ja spårissa, mutta en laivoissa, lentokoneissa, junissa enkä metrossa.

• auto

on paras!

• Hanna Karttunen ins.

Ainakin pääkaupunkiseudula joukkolikenteessä juna on paljon hiljaisempi melultaan kun esim. yli-ikäiset vanhat romut joita on liianpaljon saastuttamassa ja muluamassa liikenteessä.

• fgfgfgfgfgfg
        Hanna Karttunen ins. kirjoitti:

Ainakin pääkaupunkiseudula joukkolikenteessä juna on paljon hiljaisempi melultaan kun esim. yli-ikäiset vanhat romut joita on liianpaljon saastuttamassa ja muluamassa liikenteessä.

Ne meluavat romut on tuliteriä Scanioita. Kumma kun ei tuolle ääniterrorille voida asettaa mitään desibelirajoja. Kun pahin ääni suuntautuu vieläpä sisäänpäin on matkustaja kovilla. Bussimatkustuskokemusta voi verrata katuporaukseen.

Pitäisi olla kuskilla tarjottavana kuulosuojaimia lainaksi! Kanta-asiakkaalle ne pitäisi tulla kaupanpäällisenä kortin oston yhteydessä.

• parempia kuin Scania
        fgfgfgfgfgfg kirjoitti:

Ne meluavat romut on tuliteriä Scanioita. Kumma kun ei tuolle ääniterrorille voida asettaa mitään desibelirajoja. Kun pahin ääni suuntautuu vieläpä sisäänpäin on matkustaja kovilla. Bussimatkustuskokemusta voi verrata katuporaukseen.

Pitäisi olla kuskilla tarjottavana kuulosuojaimia lainaksi! Kanta-asiakkaalle ne pitäisi tulla kaupanpäällisenä kortin oston yhteydessä.

Itsekin oon sitä mieltä että noi tuliterät Scaniat on täysin perseestä. Viimeiset hyvät Scaniat tehtiin 90-luvun alussa, siihen loppui se tarina ja sen jälkeen Scanian tehtailta on tullut pelkkää paskoo. Alustoja joissa ei jousitusta ole nimeksikään ja sen tähden uusikin kori hajoaa ennenaikojaan. Moottorin melutaso on tottavieköön korkeampi kuin muissa.

Volvot, Mersut ja MANnet on paaaaljon parempia autoja kuin Scaniat. Kylläkin myös kalliimpia ja siksi niitä halvempia Scanioita on niin hiton paljon pk-seudun liikenteessä.

• bussifani

Itse tykkään mielummin matkustaa bussilla kuin junalla, paitsi jos Pendolinolla matkustaa niin se on yhtä kiva kuin bussi. Metrolla en tykkää kulkea, en kovin paljoa spårallakaan.

On bussi tietty hitaampi kun on liikennetukokset, valot, pysäkit ym mutta silti mukavampi kuin esmes paikallisjuna.

Suunnittelevat tännekin suorien bussien korvaamista junalla syöttöliikennebusseilla mutta siihen aion pistää vastalauseeni. Ei saa viedä meiltä busseja koska juna kiskoineen ei ikinä voi viedä sinne minne bussilla nyt pääsee.

Sitäpaits, oon aina tykännyt busseista ja ne vanhat stadin siniset busat on saaneet mun sydämen sykkyrälle.

• Alfa

Juna on mielestäni paras vaihtoehto joukkoliikenne välineistä sillä se on hiljaisempi, mukavampi, usein siistimpi, nopeampi ja konduktöörien palvelualttius on yleensä huomattavasti parempi kuin keskiverto bussikuskien. Metrolla en tykkää matkustaa sen likaisuuden takia. Itse olen kuitenkin päätynyt työsuhdeautoni käyttöön sen ylivoimaisen mukavuuden takia, lisäksi autoilu on minulle täysin ilmaista työsuhdeauton johdosta, koska joutuisin jokatapauksessa pitämään sitä pidempien maakuntiin suuntautuvien työmakojen takia.

• Teräs1

Kysymyksesi ei ole kovin yksinkertainen vastata, koska suosin aina sitä vaihtoehtoa mikä vie minut lähemmäksi paikkaa jonne olen kulloinkin menossa, ja minkä aikataulu sopii parhaiten menemisiini milloin mihinki menossa.

• bussilla

Katsopa VR:n nettisivuilta kaukoliikenteen sarjalippujen hintoja ja vertaa matkahuollon myymiin seutulippuihin. On päivänselvää, että mennään bussilla - 50 % halvempaa!! Kiitos sille asiansa osaavalle matkahuollon työntekijälle, joka mulle seutulipun markkinoi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe