Naisen taloudellinen hyväksikäyttö

Tytsy

Eräässä lehdessä näyttelijä Hannele Lauri sanoo antamansa haastattelun yhteydessä, että hän ei enää jaksa elättää yksin perhettään, maksaa vuokria, käydä kaupassa ja hoitaa vaativaa näyttelijäntyötään siinä ohessa.
Lauri on lähellä konkurssia.
Hänen miehensä Teemu maksaa vain omia laskujaan, ja Teemun tulot eivät näy yhteisessä budjetissa ollenkaan.
Näyttelijätär sanoo, että jos hänellä jää rahaa yli niin hän tahtoisi käyttää ne lastensa hyvinvointiin, eikä miehen elättämiseen ja huoltamiseen.
Hän kertoo myöskin, ettei mies ole ollut hänelle tukena ja että hän on tuntenut itsensä henkisesti hyvin yksinäiseksi.
"Voimani ovat nyt täysin lopussa", näyttelijätär tilittää.
Taitaa olla melko tavallista, että mies käyttää naista taloudellisesti hyväkseen.
Naisten Linjan luettelossa henkisen väkivallan muodoista mainitaan myöskin juuri taloudellinen hyväksikäyttö.
Vaikuttaa vieläkin olevan jotensakin tabu ottaa tämä alue puheenaiheeksi.

40

4436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eemeli111

      Ei tuo varmasti minkään sortin tabu ole, varsinkin kun varmasti vähintään yhtä moni mies joutuu samanlaisen ja pahemmankin hyväksikäytön kohteeksi. Klassisempi tilannehan on se, että kotona kököttää se huithapeli ämmä, joka törsää miehenkin rahat jos vaikka mihin. Kyseessä ei ole siis sukupuolikysymys.

      Esittämäsi ja oletettavasti objektiivisuudestaan tunnetun 7 päivää -lehden esittelemä tapaus on vielä aivan erityisen epäuskottava, koska kyseessä on 4 kertaa vuodessa itseään erilaisilla kosmeettisilla leikkauksilla ehostavan kotkan kostohenkinen tilitys. Jos on varaa silikoniperseeseen, niin varmasti on varaa myös piimään ja perunaan.

      Eikös nämä parisuhteen sisäiset valtataistelut kuulu niihin vapaaehtoisesti otettaviin henkilökohtaisiin taakkoihin (kuten myös esim. se, että mies pakottaa tiskaamaan tai tekemään jotain muuta höpölöpöpaskaa). Parisuhteet ovat vapaaehtoisuuteen perustuvia liittoutumia ja niistä pääsee pois ihan milloin tahansa. Jos kumppani riistää ja ahdistaa, niin senkun lähtee ovet paukkuen. Ei siihen tarvitse tukiryhmäksi koko naisasialiikettä hakkaamaan räpylöitään tahdissa.

      • Tytsy

        No jopas oli taas ihme kommentti.
        Kyllähän tällainen taloudellinen naisen hyväksikäyttö on hyvin tavallista, mies joka käyttää esim. henkistä väkivaltaa, käyttää varmasti myöskin naista kynnysmattona kaikin mahdollisin tavoin.
        Kyllä tämä on tabu, näkeehän sen jo sinunkin uhostasi.


      • eemeli111
        Tytsy kirjoitti:

        No jopas oli taas ihme kommentti.
        Kyllähän tällainen taloudellinen naisen hyväksikäyttö on hyvin tavallista, mies joka käyttää esim. henkistä väkivaltaa, käyttää varmasti myöskin naista kynnysmattona kaikin mahdollisin tavoin.
        Kyllä tämä on tabu, näkeehän sen jo sinunkin uhostasi.

        Mikäs vitun tabu se on, jos sillä repostelee jo roskalehdistökin?

        Mikä Häkkisen impotenssi, Tarja Halosen lesbosuhteet ja kannabiskokeilut tai vaikkapa edesmenneen Speden kokaiiniriippuvuus ovat tabuja. Niistä julkinen keskustelu on täysin mahdotonta.


      • Mies
        Tytsy kirjoitti:

        No jopas oli taas ihme kommentti.
        Kyllähän tällainen taloudellinen naisen hyväksikäyttö on hyvin tavallista, mies joka käyttää esim. henkistä väkivaltaa, käyttää varmasti myöskin naista kynnysmattona kaikin mahdollisin tavoin.
        Kyllä tämä on tabu, näkeehän sen jo sinunkin uhostasi.

        Mene jo pois jauhamasta tuota paskaa. En jaksa edes kommentoida kirjoituksiasi, sen verran typeriö ne ovat!


      • Tytsy
        eemeli111 kirjoitti:

        Mikäs vitun tabu se on, jos sillä repostelee jo roskalehdistökin?

        Mikä Häkkisen impotenssi, Tarja Halosen lesbosuhteet ja kannabiskokeilut tai vaikkapa edesmenneen Speden kokaiiniriippuvuus ovat tabuja. Niistä julkinen keskustelu on täysin mahdotonta.

        Näyttää tästä naisen taloudellisesta hyväksikäytöstäkin asiallisesti keskusteleminen olevan melko mahdotonta.


      • Tytsy
        Mies kirjoitti:

        Mene jo pois jauhamasta tuota paskaa. En jaksa edes kommentoida kirjoituksiasi, sen verran typeriö ne ovat!

        Ihmettelen miksi yleensä vaivauduit kommentoimaan.
        Ei maailma mitään menetä vaikket kommentoikaan.


      • Feministi
        Mies kirjoitti:

        Mene jo pois jauhamasta tuota paskaa. En jaksa edes kommentoida kirjoituksiasi, sen verran typeriö ne ovat!

        ETKÖ KESTÄ TOTUUTTA?
        TYTSYN KAIKKI KIRJOITUKSET OVAT ASIALLISTA ASIAA!!
        REHELLISTÄ TEKSTIÄ!
        BRAVOO TYTSY!!!!!


      • Nainen7000000

        Kyllä nykypäivän miehet ovat kovia käyttämään naisia hyväksi taloudellisesti!!! He lupaavat maksaa takaisin mutta takaisin maksua ei koskaan kuulu.Itsellä menossa ex miehen takia luottotiedot.


      • Anonyymi
        Nainen7000000 kirjoitti:

        Kyllä nykypäivän miehet ovat kovia käyttämään naisia hyväksi taloudellisesti!!! He lupaavat maksaa takaisin mutta takaisin maksua ei koskaan kuulu.Itsellä menossa ex miehen takia luottotiedot.

        Pitää paikkansa. Rahaa riittää joka viikonloppu viinaan ja baareihin. Surutta istuu naisen autoon ja odottaa kuljetusta. Ei ole tietävinään että bensaa pitää ostaa. Kaupasta ostelee itselleen sitä sun tätä. Ei mitään kodin tarvikkeita. Huvittavinta on että wc paperiakaan ei osta. Maksaa kuulemma. Postiluukusta putoilee laskuja joita siirtelee ja maksattaa yhteisiä menoja kuten sähkö,vesi ja vakuutukset toisella. Mutta kaikesta huolimatta viinaan riittää viikonloppuna 200 euroa. Tämä kun naisille kirkastuu mistä on kyse. Niin nainen todella nostaa kytkintä.


    • Ron Jeremy

      Mies yleensä tekee pidempiä työpäiviä ja tienaa enmmän rahaa kuin nainen. Mies maksaa näin ollen yleensä enemmän asunnosta ja kaikista muista lainoista. Perheelliset ihmiset ei yleensä edes ole kovia juhlimaankaan, joten koko väitteesi on jälleen aivan täyttä kieroutunutta paskaa. Lisäksi sinä otat esimerkiksi jonkun hiton Hannele Laurin, jonka päähän ei saisi järkeä takomallakaan. Turhempaa ja pinnallisempaa ihmistä ei ole olemassakaan.

      Minä siis väitän, että yleensä mies tienaa enemmän. Mies maksaa velkoja enemmän. Nainen ostaa enemmän vaatteita, kalliimpia vaatteita, meikkejä, hajuvesiä ja koruja yms. turhaa rihkamaa, koska harakoitahan tunnetusti kiinnostaa kaikki, mikä kiiltää. Viihde-elektroniikkaakaan perheeseen ei yleensä kauhean usein osteta. Eli ainut, missä mies kuluttaa enemmän, on syöminen, eikä siitäkään yleensä kauhean suurta laskua tule. Tästä seuraa johtopäätös => naiset käyttävät miehiä häikäilemättä taloudellisesti hyväkseen!!!

      • Tytsy

        Siis tämä Laurin mies oli vain maksellut omia laskujaan, ei yhteisiä laskuja.
        Muuten kyllä mies syö kolme kertaa sen mitä nainen.
        Ja maksaa sitten jos jaksaa syömisensä.
        Tasa-arvohan on miehelle sitä että vaimo maksaa.


      • FEMINISTI

        KOSKA MIEHET EDELLEEN PÄÄTTÄVÄT PALKOISTA JA MUISTA EDUISTA, ON TULOS ARVATTAVISSA.
        MIESTEN ITSEKKYYS NÄKYY SIINÄKIN.
        VIIS SIITÄ VAIKKA NAINEN TEKEE 12-16 TUNNIN TYÖPÄIVIÄ EI PALKKA OLE SAMA VAIKKA SEN PITÄISI OLLA!!!!!!


      • Samovarius
        Tytsy kirjoitti:

        Siis tämä Laurin mies oli vain maksellut omia laskujaan, ei yhteisiä laskuja.
        Muuten kyllä mies syö kolme kertaa sen mitä nainen.
        Ja maksaa sitten jos jaksaa syömisensä.
        Tasa-arvohan on miehelle sitä että vaimo maksaa.

        Antaapa tulla niitä perusteluja.


      • Ron Jeremy
        Tytsy kirjoitti:

        Siis tämä Laurin mies oli vain maksellut omia laskujaan, ei yhteisiä laskuja.
        Muuten kyllä mies syö kolme kertaa sen mitä nainen.
        Ja maksaa sitten jos jaksaa syömisensä.
        Tasa-arvohan on miehelle sitä että vaimo maksaa.

        Niin, Hannele Laurin mies! Mitä sitten? Sehän on ihan idiootti äijä aina ollutkin. Ja edelleen, Hannele Lauri on idiootti, eikä kelpaa esimerkiksi feminismiasioihin.

        Lisäksi mies ei syö 3 kertaa enemmän kuin nainen. Hyvin harvoin on noin, eikä ruoka todellakaan ole mitään kauhean kallista verrattuna vaatteisiin yms. Ja ainakin mun tuttavapiirissä miehet käy enemmän ruokaostoksilla kuin naiset. En tiedä, miten jakavat rahansa, mutta sehän ei oo mun eikä TODELLAKAAN sun asia. Sullehan tasa-arvo on sitä, että naisilla on vitusti etuoikeuksia ja miehillä vähintään yhtä paljon ylimääräisiä laillisia velvollisuuksia. Niin ja naisille kuuluisi maksaa vähintään samaa palkkaa, vaikka työ ei olisikaan yhtä raskasta tai vaativaa ja sukupuoleen liittyvät realiteetitkin tulisi unohtaa kokonaan, vaikka bisnes siitä kärsisikin.


      • Tytsy
        Ron Jeremy kirjoitti:

        Niin, Hannele Laurin mies! Mitä sitten? Sehän on ihan idiootti äijä aina ollutkin. Ja edelleen, Hannele Lauri on idiootti, eikä kelpaa esimerkiksi feminismiasioihin.

        Lisäksi mies ei syö 3 kertaa enemmän kuin nainen. Hyvin harvoin on noin, eikä ruoka todellakaan ole mitään kauhean kallista verrattuna vaatteisiin yms. Ja ainakin mun tuttavapiirissä miehet käy enemmän ruokaostoksilla kuin naiset. En tiedä, miten jakavat rahansa, mutta sehän ei oo mun eikä TODELLAKAAN sun asia. Sullehan tasa-arvo on sitä, että naisilla on vitusti etuoikeuksia ja miehillä vähintään yhtä paljon ylimääräisiä laillisia velvollisuuksia. Niin ja naisille kuuluisi maksaa vähintään samaa palkkaa, vaikka työ ei olisikaan yhtä raskasta tai vaativaa ja sukupuoleen liittyvät realiteetitkin tulisi unohtaa kokonaan, vaikka bisnes siitä kärsisikin.

        Niin, vaimon rahoilla maksaa varmaankin ruokansa ja kolmea kertaa enemmän varmaankin syö.
        Olen sen omin silmin nähnyt.
        Siinä se sitten loikoo ja levähtää sohvalla kun vaimo uupuneena valmistelee hikisenä keittiössä ruokaa ja sen jälkeen pölyimuroi koko kämpän.
        Ja mies sen kun jatkaa TV:n töllötystä ja lehtien selailua.
        Sitten vielä valittaa että kun nainen on niin haluton pukemaan seksiasua päälleen klo 24.00.


      • Samovarius
        Tytsy kirjoitti:

        Niin, vaimon rahoilla maksaa varmaankin ruokansa ja kolmea kertaa enemmän varmaankin syö.
        Olen sen omin silmin nähnyt.
        Siinä se sitten loikoo ja levähtää sohvalla kun vaimo uupuneena valmistelee hikisenä keittiössä ruokaa ja sen jälkeen pölyimuroi koko kämpän.
        Ja mies sen kun jatkaa TV:n töllötystä ja lehtien selailua.
        Sitten vielä valittaa että kun nainen on niin haluton pukemaan seksiasua päälleen klo 24.00.

        Kas kummaa. Vaikka satun olemaan miespuolinen, voin omakohtaisesti sanoa että eipä mene näin asiat. Kotonani kokki olen lähinnä minä tai isäni (toivottavasti yhä enemmän minä, vanhempieni ruuilla ei liikakiloja nimittäin kerry). Imuroija olen lähinnä minä. Isä nukkuu tunnin pari sohvalla ja katsoo iltaisin telkkaria, ja menee välissä tietokoneelleen. Ja menee joka ilta yksin nukkumaan, kuten minäkin. Äitini on katsos töissä etelä-suomessa.


      • Tytsy
        Samovarius kirjoitti:

        Kas kummaa. Vaikka satun olemaan miespuolinen, voin omakohtaisesti sanoa että eipä mene näin asiat. Kotonani kokki olen lähinnä minä tai isäni (toivottavasti yhä enemmän minä, vanhempieni ruuilla ei liikakiloja nimittäin kerry). Imuroija olen lähinnä minä. Isä nukkuu tunnin pari sohvalla ja katsoo iltaisin telkkaria, ja menee välissä tietokoneelleen. Ja menee joka ilta yksin nukkumaan, kuten minäkin. Äitini on katsos töissä etelä-suomessa.

        Siis isä käyttäytyy juuri kuvaamallani tavoin, äidin roolin olet sinä sitten saanut periä.
        Eli siivoat isänkin osan?
        Onko äitisi muuten ollut toisella paikkakunnalla töissä koko sinun lapsuutesi?
        Olemme puhuneetä tästä ennenkin, mutta tulipahan mieleeni kysyä taas tällaista.


      • Samovarius
        Tytsy kirjoitti:

        Siis isä käyttäytyy juuri kuvaamallani tavoin, äidin roolin olet sinä sitten saanut periä.
        Eli siivoat isänkin osan?
        Onko äitisi muuten ollut toisella paikkakunnalla töissä koko sinun lapsuutesi?
        Olemme puhuneetä tästä ennenkin, mutta tulipahan mieleeni kysyä taas tällaista.

        Isäni tekee kotitöitä vähemmän kuin minä, koska:
        a) teen itse parempaa sapuskaa joten haluan itse kokata.
        b) siivoushommat jakautuvat suhteellisen tasaisesti nykyään. Hehän kumminkin rahoittavat minua.
        c) kotitöitä osaavia jätkiä arvostetaan enemmän. Luulisin ainakin?

        Äitini on ollut töissä etelä-suomessa noin 4-5 vuotta. On kotona aina viikonloppuisin, eli ajokilometrejä kertyy.


    • petri

      miten niin tavallista, jos nyt yksi akka mussuttaa jossain lehdessä tuollaista ei se tarkoita että se olisi tavallista,
      onko se sinusta taloudellista hyväksikäyttöä jos mies käy töissä ja nainen ei!, luultavasti se sinusta taas ei ole. mutta toisinpäinhän se tottakai on ,,ainakin sinun mielestä.
      --
      uskonpa että on enemmän perheitä joissa mies käy töissä ja nainen on kotona.. esim eräs meidän sukulaisperheessä mies on tosi hyvässä ammatissa ja hänen vaimonsa ei ole koskaan ollut töissä ainakaan tämän avioliiton aikana jona hän on ollut tämän miehen kanssa,, kyllä hän tietenkin hoitaa jotain työhön liittyviä paperi asioita ynnä muuta pientä!....onkos tämä sinusta taloudellista hyväksikäyttöä????
      ------------

      • Tytsy

        Ja minä tunnen kasoittain naisia, jotka saavat maksaa itsensä kipeiksi.
        Mies pitää omat rahansa takanaan, taskurahoinaan.
        Häneltä joutuu kerjäämään ja pyytämään rahaa yhteisiin menoihin ja hän antaa vasta rahaa jos naisen rahat on totaalisesti loppu.
        Sikamaista tasa-arvotulkintaa miesten puolelta.


      • petri
        Tytsy kirjoitti:

        Ja minä tunnen kasoittain naisia, jotka saavat maksaa itsensä kipeiksi.
        Mies pitää omat rahansa takanaan, taskurahoinaan.
        Häneltä joutuu kerjäämään ja pyytämään rahaa yhteisiin menoihin ja hän antaa vasta rahaa jos naisen rahat on totaalisesti loppu.
        Sikamaista tasa-arvotulkintaa miesten puolelta.

        no voi voi..sinun pitäisi ymmärtää yksi asia,
        jos yksi henkilö tekee väärin, se ei tarkoita että kaikki tekisivät väärin,, jos "jotkut" miehet tekevät väärin, se ei tarkoita että kaikki miehet tekisivät väärin...ymmärrätkös,,,


      • eemeli111
        Tytsy kirjoitti:

        Ja minä tunnen kasoittain naisia, jotka saavat maksaa itsensä kipeiksi.
        Mies pitää omat rahansa takanaan, taskurahoinaan.
        Häneltä joutuu kerjäämään ja pyytämään rahaa yhteisiin menoihin ja hän antaa vasta rahaa jos naisen rahat on totaalisesti loppu.
        Sikamaista tasa-arvotulkintaa miesten puolelta.

        Ihminen hakeutuu kaltaistensa seuraan. Ei siis olekaan mikään ihme, että tuttavapiirissäsi on kasoittain tuollaisia idiootteja, jotka suostuvat moiseen kidutukseen. Käsittääkseni, kun ei edes naisilla ole mitään velvollisuutta alistua minkään sortin tyranniaan. Parisuhteista pääsee eroon. Yleensä se lopettaminen on vielä paljon helpompaa kuin se rakentaminen.

        Kun siis palttiarallaa kaikki miehet ovat noin kelvottomia ketaleita ja tasa-arvoiseen parisuhteeseen kykenemättömiä, ei taida Tytsyn kaltaisille kotkille jäädä muuta vaihtoehtoa kuin perustaa se perhe samaa sukupuolta olevan kanssa. Eihän se ole huono vaihtoehto sekään nykymaailmassa. Ja kaiket illat voi sitten kotkottaa yhteen ääneen 7 päivää -lehden ääressä, miten kelvoton on se munakas sukupuolisko.

        Vaikka rehellisyyden nimissä: tuskinpa kovin moni nainenkaan on noin katkerasta ja epärehellisestä ämmästä kiinnostunut.

        Sillä olisitko sittenkin keksinyt ihan omasta päästäsi nuo esimerkkitapauksesi? Hups, taisikin siinä käydä niin. No ei se mitään, puhut sitten ensi kerralla totta... Se olisi sinulle varmaan eduksi, sillä valehtelet todella huonosti. Ja valehtelijan kaveri ei ole kukaan.


      • Tytsy
        eemeli111 kirjoitti:

        Ihminen hakeutuu kaltaistensa seuraan. Ei siis olekaan mikään ihme, että tuttavapiirissäsi on kasoittain tuollaisia idiootteja, jotka suostuvat moiseen kidutukseen. Käsittääkseni, kun ei edes naisilla ole mitään velvollisuutta alistua minkään sortin tyranniaan. Parisuhteista pääsee eroon. Yleensä se lopettaminen on vielä paljon helpompaa kuin se rakentaminen.

        Kun siis palttiarallaa kaikki miehet ovat noin kelvottomia ketaleita ja tasa-arvoiseen parisuhteeseen kykenemättömiä, ei taida Tytsyn kaltaisille kotkille jäädä muuta vaihtoehtoa kuin perustaa se perhe samaa sukupuolta olevan kanssa. Eihän se ole huono vaihtoehto sekään nykymaailmassa. Ja kaiket illat voi sitten kotkottaa yhteen ääneen 7 päivää -lehden ääressä, miten kelvoton on se munakas sukupuolisko.

        Vaikka rehellisyyden nimissä: tuskinpa kovin moni nainenkaan on noin katkerasta ja epärehellisestä ämmästä kiinnostunut.

        Sillä olisitko sittenkin keksinyt ihan omasta päästäsi nuo esimerkkitapauksesi? Hups, taisikin siinä käydä niin. No ei se mitään, puhut sitten ensi kerralla totta... Se olisi sinulle varmaan eduksi, sillä valehtelet todella huonosti. Ja valehtelijan kaveri ei ole kukaan.

        Eiku totta joka sana, valitettavasti.


    • Miina

      Miksi naiset kestävät tällaista? Ja miten he ovat tällaiseen tilanteeseen joutuneet? Juttelin viimeistään eilen parin kaverin kanssa rahoista (opiskelijoilla sitä ei koskaan ole tarpeeksi). Juteltiin mm. siitä kuka maksaa e-pillerit (kaikissa kolmessa suhteessa pillerit maksettiin 50-50). Sitten juteltiin vuokrasta, kaksi paria maksoivat joka kuukausi 50-50 kun taas kolmas pari teki niin, että nainen maksaa joka toinen kuukausi ja mies joka toinen. Ihan fiksu järjestelmä. Sitten tultiin ruokaan, yhdellä parilla oli yhteinen ruokatili, kun taas kaksi muuta paria jakoivat ruokalaskut kaupan käynnin jälkeen kotona. Myös suuret hankinnat kotiin tehtiin yhdessä.

      Sitten tultiin ns. henkilökohtaiseen käyttörahaan. Siitä oltiin eri mieltä. Yksi ystävätär valitti kun hänellä aina on paljon enemmän rahaa kuun lopussa, miehellä rahat menevät dvd-leffoihin, tietokoneeseen, levyihin ja muihin harrastuksiin. Nainen taas säästää suurempia ostoksia varten (talvikengät, takkeja, kampaajalla käynnit yms.). Hän ei ymmärtänyt miksi mies ei kuun lopussa halua lähteä baariin tai leffaan.

      Toinen ystävätär valitti että hänellä taas loppuu rahat ennen miehellä. Hän vaatii, että mies tarjoaa hänelle kaikki menot kuun lopussa. Mies ei tykkää tästä. Kysyin mihin naisen rahat sitten menee, vastaus oli "emmä vaan tiijä". Rahtat "katoavat". Kun mietittiin juttua lisää, hän huomasi että käyttää rahojaan meikkeihin, vaatteisiin, punttisalilla käymiseen, kirjoihin yms. itsehemmotteluun. Eli ei ihme jos rahat loppuu.

      Oho, tulipa pitkä maili. Pointtini kuitenkin oli, etten tajua naisia jotka valittavat täällä/lehdissä/tv:ssä/ystävilleen eivätkä tee asialle mitään. Miten he ees ovat päästäneet hommaa niin päin p:tä? Onko kukaan tutkinut ketä tämä ongelma vaivaa? Nuoria vai vanhoja ihmisiä? Itse en nimittäin tunne ketään kaveria jolla olisi asiat noin huonosti. Kaikkien miehet osallistuvat kodin raha-asioihin. Kyselemättä.

      Kuten olen todennut aikaisemmin: Onneksi olen nuori :)

      • Tytsy

        Ei se Miina ole aina positiivista olla kovin nuori.Silloin on vähemmän kokemusta ja viisautta kuin vanhemmilla.
        No, sinulla on ilmeisesti noita yhtä täydellisiä ystäviä kuin itsekin olet, ja sitten muutama tosi typerä naiskana siellä joukossa.

        Mutta niinhän sinun jutuissasi tuppaa olemaan.
        Minun tuttavapiiristäni löytyy kylläkin monta tosi typerää miehenretkaletta, sieltä entisten miesten joukosta varsinkin.

        Mutta kyllä nämä taloudelliset asiat tärkeitä ovat.
        Hyvin moni liitto kaatuu juuri rahasta riitelemiseen, niin ettei näitä raha-asioita kannata väheksyä.


      • Feministi

        Loukku syntyy sillä kun nainen asuu yksin,
        eli hän maksaa kaikki laskunsa yksin itse.
        Koska miehet edelleen päättävät palkoista on
        turha odottaa hyvää elintasoa naisille.
        Äänestämättä jättäminen vaaleissa on rikos omia ihmisoikeuksiaan vastaan.
        Äänestän aina naista!!!!!!!!!
        Ehkä jonain päivänä Suomessa päästään palkoissa tasa-arvoon. Ja se tapahtuu vain sillä että äänestetään naisia päättämään asioista!!!!


      • Miina
        Feministi kirjoitti:

        Loukku syntyy sillä kun nainen asuu yksin,
        eli hän maksaa kaikki laskunsa yksin itse.
        Koska miehet edelleen päättävät palkoista on
        turha odottaa hyvää elintasoa naisille.
        Äänestämättä jättäminen vaaleissa on rikos omia ihmisoikeuksiaan vastaan.
        Äänestän aina naista!!!!!!!!!
        Ehkä jonain päivänä Suomessa päästään palkoissa tasa-arvoon. Ja se tapahtuu vain sillä että äänestetään naisia päättämään asioista!!!!

        Eikö kyse ollut parisuhteessa elävien naisten taloudesta? Mikäli nainen asuu yksin, talouden menot ovat luultavasti pienemmät: pienempi vuokra/asuntolaina, pienempi sähkölasku, pienempi ruokalasku jne.

        Palkkataistelusta hyvä esimerkki on Akavan näinä päivinä ilmestyvä julkaisu, jolla pyritään saamaan ihmiset tietoisiksi siitä, kuinka huono palkka todella tärkeillä ihmisillä, kuten esim. lastentarhanopettajilla oikein on.

        Itse en esim. viime pressavaalien viimeisellä kieroksella äänestänyt naista, koska toinen ehdokas edusti omia arvojani enemmän kuin naisehdokas. Eli aatteet menee ennen sukupuolen.

        Ps. nyt jo on naisia vaikuttamassa palkkoihin, hyvä esimerkki on Soile Oleander.


      • pipsa
        Miina kirjoitti:

        Eikö kyse ollut parisuhteessa elävien naisten taloudesta? Mikäli nainen asuu yksin, talouden menot ovat luultavasti pienemmät: pienempi vuokra/asuntolaina, pienempi sähkölasku, pienempi ruokalasku jne.

        Palkkataistelusta hyvä esimerkki on Akavan näinä päivinä ilmestyvä julkaisu, jolla pyritään saamaan ihmiset tietoisiksi siitä, kuinka huono palkka todella tärkeillä ihmisillä, kuten esim. lastentarhanopettajilla oikein on.

        Itse en esim. viime pressavaalien viimeisellä kieroksella äänestänyt naista, koska toinen ehdokas edusti omia arvojani enemmän kuin naisehdokas. Eli aatteet menee ennen sukupuolen.

        Ps. nyt jo on naisia vaikuttamassa palkkoihin, hyvä esimerkki on Soile Oleander.

        Jos nainen asuu yksin, hänen kulunsa ovat isommat kuin parisuhteessa elävien, jos mies oikeudenmukaisesti jakaisi kaikki menot, niin että kummallakin olisi käytössään yhtä paljon rahaa omiin menoihin.
        Kamalinta on se, että moni mies ei jaa oikeudenmukaisesti kuluja ja ruokamenoja, ei korvaa naiselle mitenkään tämän suurempaa työmäärää kotona ja vastuuta lasten hoidosta.

        Jos taas nainen asuu ja elää lasten kanssa yksin on hänellä oltava melko isot tulot ja tehtävä paljon kodin ulkopuolista työtä saadakseen elämässä välttämättömimmätkään tarpeet hankittua.


    • rosewater

      Minä arvostan Tytsyn tekstejä, ne ovat haastavia ja usein antavat minulle uuden näkökulman asioihin, vaikken sitä purematta nielisikään. Kuitenkin joudun katsomaan asioita eri vinkkelistä ja ehkä siinä tarttuu hieman ymmärtämystä ja hyväksymistä naisia kohtaan.

      Nyt minusta Tytsy aloitti aiheen, joka antaa miehille melkoiset mahdollisuudet vasta-argumentointiin. Taloudellista hyväksikäyttöä on varmasti paljon ja siitäkin on hyvä puhua, mutta nyt olen ehdottomasti sitä mieltä, että tässä ovat naiset suurempia 'konnia' (anteeksi sanavalinta).

      Hannele Laurin tapausta en tunne, joten käyn arvailemaan. Minulla on kuva, että siinä on miehen ja vanhemman naisen välinen suhde, joka on varmasti alkanut kiihkeänä romanssina ja ongelmat ovat paljastuneet sitä mukaa kun liekki on suhteesta hiipunut. Lopputuloksena on Hannele Laurin kyllästyminen kotiinsa raahaamastaan kesäkissasta. En yhtään ihmettele jos Hannele Lauri haluaa moisesta loisesta eroon, ei muuta kuin kalossia takapuoleen jos ei muuta mies tee kuin lojuu sohvalla.

      Kuinka usein roolit ovatkaan toisinpäin? Minusta tuntuu, että halutessani voisin luetella melkoisen rivin kaunottaria, jotka elävät vanhemman ja varakkaamman miehen elätettävinä tekemättä yhtään mitään. Ilman suurempia miettimisiä tulee mieleen ainakin Anu Saagim, Speden Missukka-tyttö, joka sai melkoiset tukiaiset kynttilä-bisneksen aloittamiseen.

      Tämä aihe ei varmastikaan ole tabu, mutta ihmettelen sitä, että nainen otti aiheen esille.

      • Tytsy

        No ei nyt oikein mennyt tuo luettelo nappiin.
        Kaikkihan nuo mainitsemasi äijän rahoilla elävät "missukat" tekevät ahkerasti töitä.
        Jos ukko sitten on todellakin rikas, niin tietenkin hän voi "auttaa" vaimoaan oman yrityksen kokoonpanossa.
        Mikäs siinä.
        Myöskin vaimo useimmiten häärää miehen yrityksen hyväksi.
        Suhdehan on molemminpuolinen avunantosopimus.

        Mutta älä viitsi liioitella.
        Naiset vain leimataan hyväksikäyttäjiksi miesten taholta helpommin.
        Ehkäpä tämä johtuu siitä historiallisesta seikasta, että naisen on ollut pakko miehen kautta turvata taloudellinen asemansa, kun hän itse ei saanut hankkia ammattia eikä perustaa yrityksiä, ei omistaa mitään, ei edes lapsiaan erotessaan.


      • rosewater
        Tytsy kirjoitti:

        No ei nyt oikein mennyt tuo luettelo nappiin.
        Kaikkihan nuo mainitsemasi äijän rahoilla elävät "missukat" tekevät ahkerasti töitä.
        Jos ukko sitten on todellakin rikas, niin tietenkin hän voi "auttaa" vaimoaan oman yrityksen kokoonpanossa.
        Mikäs siinä.
        Myöskin vaimo useimmiten häärää miehen yrityksen hyväksi.
        Suhdehan on molemminpuolinen avunantosopimus.

        Mutta älä viitsi liioitella.
        Naiset vain leimataan hyväksikäyttäjiksi miesten taholta helpommin.
        Ehkäpä tämä johtuu siitä historiallisesta seikasta, että naisen on ollut pakko miehen kautta turvata taloudellinen asemansa, kun hän itse ei saanut hankkia ammattia eikä perustaa yrityksiä, ei omistaa mitään, ei edes lapsiaan erotessaan.

        Jos nyt ei haeta historiasta oikeutuksia taloudelliseen hyväksikäyttöön, vaan eletään ihan tätä päivää.

        Esimerkkini olivat ensimmäiset mieleeni tulleet, mutta tiedät hyvin, että voisin helposti hakea useita tapauksia, jossa nainen shoppailee kotiäitinä miehensä rahoilla. Rikkaisiin naimisiin pääseminen on käsite, mitä sinäkään et voi kiistää.

        Minulle on aivan sama miten äveriäät rahansa käyttävät. Jos rahaa annetaan vaikkapa nuoremmalle puolisolle, niin siitä vaan. Haluan vain tuoda esille ettei ainakaan tässä asiassa miehet ole niitä, jotka enemmän harrastavat tuota esille tuomaasi taloudellista hyväksikäyttöä.


      • Tytsy
        rosewater kirjoitti:

        Jos nyt ei haeta historiasta oikeutuksia taloudelliseen hyväksikäyttöön, vaan eletään ihan tätä päivää.

        Esimerkkini olivat ensimmäiset mieleeni tulleet, mutta tiedät hyvin, että voisin helposti hakea useita tapauksia, jossa nainen shoppailee kotiäitinä miehensä rahoilla. Rikkaisiin naimisiin pääseminen on käsite, mitä sinäkään et voi kiistää.

        Minulle on aivan sama miten äveriäät rahansa käyttävät. Jos rahaa annetaan vaikkapa nuoremmalle puolisolle, niin siitä vaan. Haluan vain tuoda esille ettei ainakaan tässä asiassa miehet ole niitä, jotka enemmän harrastavat tuota esille tuomaasi taloudellista hyväksikäyttöä.

        EI kotiäiti shoppaile miehensä rahoilla vaan omillaan, koska hän tekee työtä miehelle kotona.
        Hoitaa miehen lapsia ja huoltaa miehen vaatteita ja hänen kotiaan.

        Minä haluan tuoda esiin sitä, että miehet ovat nopeasti huomanneet miten kivaa on kun saa elää naisen kustannuksella.
        Eiväthän he ole ennemmin voineet juuri muuta naiselta ottaa kun kotiorjan työvoiman ja ilmaiset seksipalvelut, nyt he voivat jopa ottaa naiseta vuokra- ja ruokarahat.
        Kyllä mies tällaiset porsaanreiät nopeasti ällää.


      • Feministi
        Tytsy kirjoitti:

        EI kotiäiti shoppaile miehensä rahoilla vaan omillaan, koska hän tekee työtä miehelle kotona.
        Hoitaa miehen lapsia ja huoltaa miehen vaatteita ja hänen kotiaan.

        Minä haluan tuoda esiin sitä, että miehet ovat nopeasti huomanneet miten kivaa on kun saa elää naisen kustannuksella.
        Eiväthän he ole ennemmin voineet juuri muuta naiselta ottaa kun kotiorjan työvoiman ja ilmaiset seksipalvelut, nyt he voivat jopa ottaa naiseta vuokra- ja ruokarahat.
        Kyllä mies tällaiset porsaanreiät nopeasti ällää.

        Nyt kun sinkkuja tulee lisää jatkuvasti;
        eli naiset eivät suostu hyväksikäytettäväksi millään tavoin, saavat miehet huomata mitä ovat saaneet aikaiseksi.Asukoot sitten yksin!!!


      • rosewater
        Tytsy kirjoitti:

        EI kotiäiti shoppaile miehensä rahoilla vaan omillaan, koska hän tekee työtä miehelle kotona.
        Hoitaa miehen lapsia ja huoltaa miehen vaatteita ja hänen kotiaan.

        Minä haluan tuoda esiin sitä, että miehet ovat nopeasti huomanneet miten kivaa on kun saa elää naisen kustannuksella.
        Eiväthän he ole ennemmin voineet juuri muuta naiselta ottaa kun kotiorjan työvoiman ja ilmaiset seksipalvelut, nyt he voivat jopa ottaa naiseta vuokra- ja ruokarahat.
        Kyllä mies tällaiset porsaanreiät nopeasti ällää.

        Mies on oppivainen otus, katsoo naisista mallia porsaanreikiä etsiessään. Sitä paitsi nykyään naisissa alkaa olla hyvätuloisia, joten tämäkin ilmiö tulee yleistymään, tosin synti siitäkin tuli vasta kun miehet sitä tekevät.


      • Tytsy
        rosewater kirjoitti:

        Mies on oppivainen otus, katsoo naisista mallia porsaanreikiä etsiessään. Sitä paitsi nykyään naisissa alkaa olla hyvätuloisia, joten tämäkin ilmiö tulee yleistymään, tosin synti siitäkin tuli vasta kun miehet sitä tekevät.

        Erona taloudellisen hyväksikäytön suhteen sukupuolten välillä on sen historiallinen tausta.
        Naisen oli ennenvanhaa PAKKO saada elättäjä, kun taas nykymies käyttää naista taloudellisesti hyväkseen vain siitä ilosta, että heillä on nyt siihen mahdollisuus.
        Miehet ovat siis heittäytyvät psykopaateiksi heti kun saavat siihen tilaisuuden.


      • rosewater
        Tytsy kirjoitti:

        Erona taloudellisen hyväksikäytön suhteen sukupuolten välillä on sen historiallinen tausta.
        Naisen oli ennenvanhaa PAKKO saada elättäjä, kun taas nykymies käyttää naista taloudellisesti hyväkseen vain siitä ilosta, että heillä on nyt siihen mahdollisuus.
        Miehet ovat siis heittäytyvät psykopaateiksi heti kun saavat siihen tilaisuuden.

        Tämä keskustelu ei ole enää kunniaksi kummallekaan meistä. Siitä huolimatta kaikkea hyvää keskustelukumppanille.


      • Tytsy
        rosewater kirjoitti:

        Tämä keskustelu ei ole enää kunniaksi kummallekaan meistä. Siitä huolimatta kaikkea hyvää keskustelukumppanille.

        Niin, tällainen toisen ihmisen hyväksikäyttö on aina yhtä surkeaa olipa sitten tekijänä mies tai nainan.
        Miehelle tämä vain on uusi aluevaltaus.

        Hyvää jatkoa sinullekin.


      • Anonyymi
        Tytsy kirjoitti:

        Erona taloudellisen hyväksikäytön suhteen sukupuolten välillä on sen historiallinen tausta.
        Naisen oli ennenvanhaa PAKKO saada elättäjä, kun taas nykymies käyttää naista taloudellisesti hyväkseen vain siitä ilosta, että heillä on nyt siihen mahdollisuus.
        Miehet ovat siis heittäytyvät psykopaateiksi heti kun saavat siihen tilaisuuden.

        Vanha juttu, mutta silti:

        Miten voin käyttää taloudellisesti hyväkseni naista, kun en tunne yhtä ainoaa, jolla olisi riittävästi rahaa tai palkkaa?


    • Anonyymi

      En tule koskaan ymmärtämään ihmisiä jotka valikoivat kumppanikseen henkilön joka aiheuttaa vain päänvaivaa, on ärsyttävä riesa tai peräti joka aiheuttaa ainostaan inhon ja
      vihan tunteita.

      Kaikista vähiten ymmärrän näitä viime aikoina uutisista tutuiksi tulleita miehiä jotka murhaavat puolisonsa joka tahtoo erota. En ikinä haluaisi jakaa väkisin elämääni ihmisen kanssa joka ei halua olla minun kanssani. Mitä iloa sellaisesta ihmisestä on itselle? Väkisin jakaa elämä ihmisen kanssa joka inhoaisi minua? Miksi?

      • Anonyymi

        Ei siinä ole kyse mistään muusta kuin tarpeesta hallita toista. Ei siis ole kyse rakkaudesta miehen taholta. Mies haluaa että nainen on hänen omistamansa tavara. Tarpeesta hallita omiasuuttaan. Ja olla perheessä se joka päättää kaikesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe