Olen nuori nainen,ja minua kiinnostaisi mennä siviilipalvelukseen,mutta en tiedä,onko se mahdollista.En usko,että voisin päästä armeijaan,terveydellisistä syistä.Mutta minua kiinnostaisi ajatus siviilipalveluksesta,jos siinä voi päästä töihin johonkin,mikä kiinnostaisi ja jos se ei vaadi koulutusta tai se kuuluu työhön.Onkohan se mahdollista?Asutaanko siinä jossain muualla kuin kotona?
siviilipalvelus kiinnostaa
4
533
Vastaukset
- janssoninioio
menet armeijaan, olet siellä 45 päivää ja lopetat sitten, niin pääset sivariksi. Terveydelliset syyt tuskin ovat este, kyllä ne haluavat sinut sinne pr-syistä.
- Reissumiehen reppu
Haluat siis töihin? Tämä tulee varmaankin yllätyksenä, mutta muutkin kuin siviilipalvelusmiehet tekevät töitä. Kaiken lisäksi nämä muut saavat siitä jopa palkkaa! Ehkäpä kokeilisit lähettää hakemuksen jonnekin vaikkapa MOLin kautta.
- ...
pelkän töiden takia kannata hankkiutua siviilipalvelukseen.
Palveluspaikan saanti voi olla hyvinkin hankalaa, paikkakunnasta riippuen. Puhumattakaan palkasta, joka on siis sama kuin varusmiehillä; alkaen 3.60e/pv mahdollinen ruokaraha.
Periaatteessa ei tiettyä koulutusta vaadita, mutta käytäntö on osoittanut, että halpatyövoimaakin osataan hyödyntää ns. työnantajan näkökulmasta!
Työmarkkinatuella tapahtuvassa työharjoittelussa pääsee valitsemaan "työpaikkaa" laajemmalta skaalalta kuin siviilipalveluksessa ja "palkka" on suurempi.
Siviilipalveluksen koulutusaika asutaan Lapinjärvellä koulutuskeskuksella, mutta työpalveluksen aikana asutaan joko kotona, tai työpalveluspaikan osoittamassa&maksamassa asunnossa.
Kaikki paikat eivät tarjoa asuntoja jo edellämainitun halpatyövoiman edullisuuden maksimoinnista johtuen.
En suosittele kumpaakaan, inttiä tai sivaria kun ei ole pakko mennä :D - ilmaisia töitä
En usko, että tuolla tavalla onnistuu. Mutta jos kaipaat ilmaiseksi töihin, niin ota yhteyttä. Enköhän minä jotain keksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197