kysyisin neuvoa

pimpula

teiltä jotka koulutatte hevostanne!!eli meillä on 10w lämppäri ruuna joka tuli meille jalka vikansa vuoksi kun ei pysty enää kilpailemaan.mutta se kestää kumminkin ratsastusta tai ainakaan vielä ei ole kiukutellut. vika ei ole kovin paha mutta kilpailu sillä lopetettiin. siskoni on sen kanssa touhunnut enemmän mutta koska siskoni on vasta 10vuotias se ei vielä osaa kovin paljoa asioita mutta on saanut opetettua hevoselle joitain asioita ja nyt olisi tarkoitus opettaa sille enemmän. kuinka nopeati olette edenneet?tietenkin se riippuu ihan hevosesta mutta osaisi vähän katsoa kuinka edetä sen kanssa. sillä ei ole pahoja tapoja mutta siskoni on hieman arka ja antanut sille välillä periksi niin se yrittää koko ajan kääntyä ja mennä toisen suuntaan mutta sen saa kitkettyä poes siltä.ja mitkä olisivat semmoisia juttuja jotka siskoni voisi sille opettaa itsestään?en kerkeä auttaa sitä kun koulu vie aikaani niin paljon mutta autan ainakun voin ja silloin ratsastan sillä itsekkin.heppa osaa pysähdykset ja pohkeella liikkeelle lähdön ja muutenkin on todella hyvä pohkeelle tai niinkun herkkä se osaa asettua ja kulkea jotenkin peräänannossa(välillä ja siinä on vielä paljon hiomista) ja hepo on lähtenyt ratsuuralleen pisteestä 0. mutta olisin kiitollinen avusta! Ja tämä heppa ei ole meidän ainoa meillä on 10 hevosta mutta isä ja muut ovat ravuihmisiä jotka eivät ymmärrä ratsastuksesta mitään.. :)

2

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leticia84

      Moikka! Mulla on 22v lämppäritamma, jolla myös jalkavika. Olen 15v, mutta itse sen sitsemän vuoden aikana ratsuksi kouluttanut ja nyt sitten ostin sen. Vielä ihan kaikkea osaa, mutta hienosti oppii: laukat nousee, väistöt, hypyt, ravikin tasainen jne. Voin antaa neuvoja, jos mailaat osoitteeseen [email protected]. Aika nopeati hevoseni oppi, vaikka välillä joku oli enemmän vaikeata =) Nyt oikein hienosti menee. Aluksi kannattaa saada hevosen luottamus, se on ihan ensimmäinen. Niin, että hepo voi kävellä perässäs irti ja antaa koskea joka paikkaan, pitää susta =)

    • ....

      itekkin ratsastelen heposella jolla ajetaan vielä toisinaan... vajaan vuoden oon menny mutta vaan kerran viikossa. siihen nähden että niin harvoin ratsastan heppa on edistynyt todella hyvin. pollenne on ilmeisesti ex-ravuri...? ensin ainakin työskentelyä ravissa paljon ja sitten vasta kun se on kunnossa niin laukkailemaan (mikäli jalka siis sitä kestää!)mäkien kiipeily vahvistaa selkälihaksia, joita ratsu tarvitsee.perusasiat yleensäkin kannattaa opettaa kunnolla ja ajan kanssa. Kärsivällisyyttä varmasti tarvitaan.. mä ainakin oon tarvinnu. Mutta onnistumisen tunne on sitäkin mahtavampi kun hepo jonkun asian oikein ymmärtää! :) onnea uudelleenkoulutukseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      414
      4252
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2851
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1978
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1312
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1278
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1041
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe