KOKEMUKSIA KAUHAJOEN RAITILTA

Entinen Kauhajokinen

Asuttuani muinoin Kauhajoella jouduin suureksi yllätyksekseni pettymään itseriittoisiin, yhteistyökyvyttömiin ja muiden osaamista väheksyviin virkamiehiin & poliitikkoihin, jotka eivät osanneet arvostaa muiden osaamista syyttäen omista huonosta päätöksistään muita ja kuvittellen tietävänsä lähes kaiken ymmärtämättä tosiasiallisesti asioista paljoakaan.

Em. syistä johtuen en muuttaisi enää koskaan Kauhajoelle, koska petyin täysin eräiden ylimieliseen asenteeseen, minkä seurauksena koin Kauhajoelle muuttamisen suurena virheenä. En ole onnekseni tavannut missään muualla Suomessa mitään vastaavaa muualta muuttaneiden väheksyntää, joten olen ollut hyvin tyytyväinen muutettuani sieltä ajoissa pois.

Totuuden nimessä täytyy myös sanoa, että tapasin Kauhajoella hyvin fiksujakin ihmisiä, joille lähetän paljon terveisiä.

18

5431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itseriittoiselle

mahtaa olla ylimielinen

• Kati-74

Itse asuin elämäni ekat lähes 19-v Kauhajoella kunnes virta vei Satakuntaan...vieläkään en ole oppinut tää asumahan...koti ja veri on pohojanmaalla. Ja sen sanon että Kauhajoella on se että mitä luvatahan se myös piretähän. Virkamiehet ei taida olla rehellisiä mihinää??

• vihiroonki
        Kati-74 kirjoitti:

Itse asuin elämäni ekat lähes 19-v Kauhajoella kunnes virta vei Satakuntaan...vieläkään en ole oppinut tää asumahan...koti ja veri on pohojanmaalla. Ja sen sanon että Kauhajoella on se että mitä luvatahan se myös piretähän. Virkamiehet ei taida olla rehellisiä mihinää??

aikustua Kauhajokiset. Ajellessani tänään maaliskuun ensimmäinen päivä kylillä kiinnitin huomiotani yhteen hyvin näkyvään ja typerään tapaanne osittaa mieltänne tänään,oli 99 %:sesti LIPUTTAMATTA JÄTTÄMINEN. Jos ette tiedä niin liputus tapatui tasavaltalaitosta juhlistaen. Ette te luullakseni kutenkaan kuningasvaltaa haikaile, vaan kiukuttelette niille, jotka ajattelivat toisin. Kauhajoellakin heitä oli 34%
        äänestäjistä.

• jii
        vihiroonki kirjoitti:

aikustua Kauhajokiset. Ajellessani tänään maaliskuun ensimmäinen päivä kylillä kiinnitin huomiotani yhteen hyvin näkyvään ja typerään tapaanne osittaa mieltänne tänään,oli 99 %:sesti LIPUTTAMATTA JÄTTÄMINEN. Jos ette tiedä niin liputus tapatui tasavaltalaitosta juhlistaen. Ette te luullakseni kutenkaan kuningasvaltaa haikaile, vaan kiukuttelette niille, jotka ajattelivat toisin. Kauhajoellakin heitä oli 34%
        äänestäjistä.

vois paikalliset pikku hiljaa alkaa hankkii omaa elämää..jatkuvaa kyttäämist, paskan puhumist yms.
        aika uskomatonta et paikka mis on 15 000 asukast on ku joku piän kylä, kaikkien asiat on niin hyvin tiedos, että.Niin, ja yhdyn edelliseen, aikuistukaa kauhajokiset.

• istonu
        vihiroonki kirjoitti:

äänestäjistä.

Soran aikana Kauhajojella? Ei kuninkahia kaipaale kauhajokiset, siispä siällä on ny tapahtunu erehrys tuon liputuksen suhtehen. Ei oo kyllin informootu kylällä?

• Entinen Kauhajokinen

"Hän älähti, johon kalikka kalahti."

Kerroit juuri tyypillisen asenteen, jollaisia myös koin eräiltä Kauhajokisilta virkamiehiltä & poliitikoilta.

• Paljasjalakaanen Kauhajokinen
        jii kirjoitti:

vois paikalliset pikku hiljaa alkaa hankkii omaa elämää..jatkuvaa kyttäämist, paskan puhumist yms.
        aika uskomatonta et paikka mis on 15 000 asukast on ku joku piän kylä, kaikkien asiat on niin hyvin tiedos, että.Niin, ja yhdyn edelliseen, aikuistukaa kauhajokiset.

Kyllä sitä kuule on oma elämä kaikilla Kauhajokisilla niinku muillaki paikkakunnilla! Se että nykyään KOKO SUOMES (varsinkin EU:n myötä) on tullu niin S******N katehia ettet saa kohta teherä yhtää mitää ettei joku Perhanan Hienopierupaska tunge nokkaansa toisten asioohin. Ei tämä Kauhajoki oo yhtää sen kummenpi paikkakunta ku mikää muukaa paikka Suomes! Ei sitä tartte tietenkää mielipidettänsä muuttaa mutta sopii sitä pitää ne ominatietoonansa ja ajatella että ne voi OIKIASTI loukata jotaki todella pahasta henkisesti! >:(

• pettynyt Kauhajokeen
        jii kirjoitti:

aivan oikea viesti.. nyt katselin vanhoja viestejä ja huomasin et osui viesti kohdalleen!!

• tytsky

Kyllä..voin myös sanoa näin muualta muuttaneena tänne kauhajoelle (vain väliaikaisesti) että joillakin ihmisillä täällä todellakin on jotain ongelmia.. todella epäystävällistä porukkaa muualta muuttaneita kohtaan. varsinkin vanhemmat ihmiset tuntuvat syrjivän nuori ihmisiä. onneksi täällä vain väliaikaisesti ja sitten muille maille paremmille.

• Zea

Olen itse henkilökohtaisesti ja muualta muuttaneena ollut aivan samaa mieltä. Usein ensimmäinen kysymys mitä minulle esitetään onkin "mistäspäin sinä olet kotoisin, et ainakaan täältä syntyjäsi?"
      Mitä väliä sillä on mistä on jos on nyt täällä?
      Muut tuntuvat myös tietävän meidän asiat paremmin kuin itse tiedämme.
      Mieheni taas on täällä kuin kala vedessä, johtuen täysin hänen vielä v****maisemmasta luonteesta, kuin "kyläläisillä"
      Kerran ynnäsin mukavia ihmisiä joita tunnen/tiedän täällä ja lopputulos oli, että vain yksi heistä oli syntyjään kauhajoelta.
      No, asenneongelma varmasti mullakin, koska edelleen 5 vuoden jälkeen mulla ei ole ainuttakaan ystävää täällä.

Noin vuosi sitten oli ilkan mielipide palstalla eepeeläisen kirjoitus kuinka muualta muuttaneet pilaavat ja tuhoavat alueen. Yrittävät muuttaa heidän tapojaan ja tehdä täkäläisistä kaltaisiaan. Jos joku muistaa tai sattui lukemaan sen niin se kiteytti koko asian ja antoi pisteen mun mielipiteelle.

• Kate

että elettyäni Kauhajoella elämäni 18 ensimmäistä vuotta olen enemmän kuin tyytyväinen että lähdin sieltä pois. En nykyään edes käy siellä enää - vihaan koko paikkakuntaa ja ihmisten elämänasennetta siellä. Sama koskee kyllä koko Etelä-Pohjanmaata. Hämeessä olen tavannut ensimmäistä kertaa aitoja, ihania, lämpimiä ihmisiä ja tituleeraankin nykyään itseäni hämäläiseksi - ja olen siitä ylpeä!

• joella on ...

on niiren *paremmat* naapurit Kurikka, Teuva, Jurva ...

• cii

Mulla taas on ikävä Kauhajoelle! Harmi vaan ettei siellä ole töitä tarjolla, pakko oli lähteä pois..

Paskanjauhajia on joka kaupungissa ihan yhtä paljon..Ja suoraselkäsempiä E-P:llä ollaan ku etelämpänä.Täällä et voi luottaa keneenkään!No ehkä täällä ihmiset osaa käyttäytyä paremmin kuin kotopuolessa!Ei kyllä ois pahitteeksi vaikka Kauhajoen väkimäärä tuplaantuisi ja saataisiin sitä sivistystä cityyn. =)

Onneksi enää muutama kuukausi ja sitten pääsee Kauhajoelle viettään kesälomaa.Ei millään malttaisi oottaa et pääsee taas sambailemaan ja kylillä täytyy ehdottomasti käydä pyörimässä jos sattuis tuttuja näkymään. Tosin porukka on vaihtunut niin reippaasti että eipä siellä enää hirveesti tuttuja naamoja näy!

• Amilo2

Kyllä niitä k päitä löytyy kaikkialta. Ei sellaista pitäjää olekkaan jossa kaikki olisivat mukavia. Kauhajokisista pitää kyllä sen verran sanoa että siellä on kauniita naisia paljon. Ihmeen paljon. Eivätkä ole turhan ylpeitä. Vaikka muuta ei saisikaan niin ainakin hymyn ja ymmärrystä. Kaupoissa palvelu on ystävällistä ja auttavaista. Ihmisiä me olemme kaikki.

Kesällä varmasti Kauhajoelle kapakkakierrokselle. Katsotaanpa muuttuuko mieli. Tuskin.

-A-

• Kyrpiintynyt

No mitä tälläiselle hyväveli paikkakunnalta voi odotta,jos ei satu kuulumaan siihen hv-ryhmään niin vaikeaa on asiaansa saada eteenpäin.Joskus tuntuu että ketä pitää nussia jotta saa asiansa menemään eteenpäin.Kauhajoen Kaupunki ja Poliisi on oikein hyväveli muurahaispesä josta lonkerot ylettyvät lähes joka paikkaan.Suurin saavutus Kauhajoen herroilta oli rehata tänne kaikki Sosiaalipummit ja mustalaiset.siinä se perkeleen tunarit...!!! Saunaan taa ja nopiaa muuten rahat loppuu.

• onnelinen

oon samaa mieltä ....kauhajoella ei tiedetä muusta maailmasta mitään ..jos olisitta käyny ..muuallaki ..niin osaasitta olla ystävällisempiä..tehän ootta ku jotaki ojankaivajia

• eiks vaan

miksi toisilla on hyvä olla ja toisilla ei?
      ASENNE RATKAISEE...........
      "SITÄ SAA MITÄ TILAA".

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1468
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1419
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      863
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      755
    Aihe