Ajomäärät /vuosi?

Lada

Ilmeisesti tämä palsta on maanteiden suurkuluttajien tuskailuareena, koska jatkuvasti itketään teiden huonoa laatua, nopeuksien alhaisuutta, pappojen ja mummojen toikkarointia ajokaistoilla, liikennevalojen viiveitä, poliisin harjoittamaa vainoa, hidastetöyssyjä, kolmen auton "ruuhkia" ja mitä kaikkea muuta sieltä baanalta löytyykään juuri MINUN matkantekoani haittaamaan.

No niin. Ei ollut tarkoitus loukata yhtään huipputason kuskia, mutta kiinnostaa, miten paljon te yleensä ajatte vuosittain? Onko täällä sadan tuhannen kuljettajia, jotka todellakin laskevat jokaisen liikennevalotolpan punavalon vaikutuksen ja kertovat sen luvulla n ja toteavat viipyneensä tunnin vuodessa punaisissa? Siinä ajassahan olisi jumaliste juossut Cooperin testin - viidesti!! Mutta mites juokset kun valot eivät päästä läpi?? Johan tässä kuntokin huononee!!

26

1545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri

      Eli jotain 500 tuntia vuodessa autossa... en koe menettäneeni (kohtuuttomasti) aikaa valoissa tai toisten perässä. Joskus sunnuntai-aamuna olen ajanut varovasti punaisista läpi kun ketään ei ole ollut näköpiirissä.

    • sinivilkku

      minäkään sadantonnin kuljettaja. Noin 30 000 km vuodessa tulee ajeltua.

      Olen ajellut 60-luvun puolelta lähtien ja nähnyt siis sen ajan kun tiestöä rakennettiin.

      Kun ajattelen automäärää silloin ja nyt. Samoin autoilijoiden verotaakkaa silloin ja nyt....en voi muuta kuin todeta, että tiestömme on ala-arvoisessa kunnossa.
      Kyllä mielestäni on aika huono juttu, että valtateillä ja kantateillä on suoranaisia reikiä, kumpareita ym.

      Joku tuolla jossakin ketjussa kirjoitti kasvun vuosista. Tässäkin yhteydessä siitä voisi kirjoittaa. Joskus 60-luvulla todella satsattiin moneenkin asiaan ja töitä tehtiin. Nyt annetaan kaiken silloin rakennetun rappeutua ja asetellaan vaan erilaisia kieltoja ja rajoituksia. Kun päinvastoin pitäisi korjata ja rakentaa. Se tietäisi työpaikkoja ja sitä kautta taas verotuloja valtiolle. Mutta nyt vaan hissutellaan koko ajan. Ei hyvältä tunnu!

      • Lada

        Onkohan se nyt ihan noinkaan? 60-luvulla tiestö oli absoluuttisesti ajatellen paljon nykyistä huonompi. Ei moottoriteitä, maalaistaajamissa vain sorapintaa, kevytväylät puutuivat, sillat yleensä kapeita (usein yksikaistaisia), valaistus valtateiden risteyksissä olematonta. Ja ajatteles kuinka kauan kesti automatka esim Stadista Tampereelle! Riittikö Ifalle tai Mosselle edes puoli päivää? Välillä vaihdettiin rengasta ja lisättiin vettä jäähdyttimeen - huh huh. Onneksi maalaiskylistä löytyi hevosia vetämään Anglia kinoksesta, kun sattui ne nastarenkaat olemaan vain taka-akselilla ja vedettiin mutka pitkäksi...

        Ja polttoaine maksoi kuin maksoikin ostovoimaan suhteutettuna nykyistä enemmän. Autokanta oli tietysti vain murto-osa nykyisestä eikä ruuhkia muodostunut - se on tietysti se iso plussa silloiselle tilanteelle.


      • sinivilkku
        Lada kirjoitti:

        Onkohan se nyt ihan noinkaan? 60-luvulla tiestö oli absoluuttisesti ajatellen paljon nykyistä huonompi. Ei moottoriteitä, maalaistaajamissa vain sorapintaa, kevytväylät puutuivat, sillat yleensä kapeita (usein yksikaistaisia), valaistus valtateiden risteyksissä olematonta. Ja ajatteles kuinka kauan kesti automatka esim Stadista Tampereelle! Riittikö Ifalle tai Mosselle edes puoli päivää? Välillä vaihdettiin rengasta ja lisättiin vettä jäähdyttimeen - huh huh. Onneksi maalaiskylistä löytyi hevosia vetämään Anglia kinoksesta, kun sattui ne nastarenkaat olemaan vain taka-akselilla ja vedettiin mutka pitkäksi...

        Ja polttoaine maksoi kuin maksoikin ostovoimaan suhteutettuna nykyistä enemmän. Autokanta oli tietysti vain murto-osa nykyisestä eikä ruuhkia muodostunut - se on tietysti se iso plussa silloiselle tilanteelle.

        silloin rakennettiin, nyt annetaan rappeutua.

        60-luvulla oli muuten Minejäkin, mullakin oli :)
        Valiant olivat kanssa kova sana, kulkivatkin ihan kiitettävästi, samoin "isot kissat", eli Citikat.

        Kyllä silloin oli muutakin kuin Ifaa ja Mossea.

        Sulla on nyt ihan väärää tietoa.

        Kevytväyliä ei ollut, mutta ihmisillä oli silloin vielä näkökyky tallella. Ei ollut heijastimiakaan mutta taskulamppuja oli.....ja niitä käytettiin.


      • Lada
        sinivilkku kirjoitti:

        silloin rakennettiin, nyt annetaan rappeutua.

        60-luvulla oli muuten Minejäkin, mullakin oli :)
        Valiant olivat kanssa kova sana, kulkivatkin ihan kiitettävästi, samoin "isot kissat", eli Citikat.

        Kyllä silloin oli muutakin kuin Ifaa ja Mossea.

        Sulla on nyt ihan väärää tietoa.

        Kevytväyliä ei ollut, mutta ihmisillä oli silloin vielä näkökyky tallella. Ei ollut heijastimiakaan mutta taskulamppuja oli.....ja niitä käytettiin.

        Onpa aika tainnut kullata Sinivilkun muistot oikein tosi paksusti! Noo... annetaan anteeksi. Olit silloin vielä nykyistäkin nuorempi ja kaikki oli ns. paremmin. Mutta kaipuuta 60-luvun liikenneympäristöön en todellakaan tajua. Esim vuodenaikojen ja kelien vaihtelu tuntui silloin paljon rajumpana kuin nykyään, koska TVH:lla ei ollut näitä tehokkaita "tienhoitoyksikköjä", jotka tekevät talvesta kesän yhdellä sipaisulla. Silloin ruuvattiin aura Vanajan keulalle ja ajettiin mikä ehdittiin. Entäs kevät? Maaseutu muuttui liejuksi, mutta sitten ajettiin liejussa. Kun Rättäri juttui kiinni, jatkettiin jalan.

        Totta kai oli muutakin kuin Mossea ja Ifaa. Mutta Plymouth Valiant ei tosiaankaan ollut mikään joka kodin auto, kulki se nyt vapaan nopeuden valtatiellä miten lujaa tahansa.


      • sinivilkku
        Lada kirjoitti:

        Onpa aika tainnut kullata Sinivilkun muistot oikein tosi paksusti! Noo... annetaan anteeksi. Olit silloin vielä nykyistäkin nuorempi ja kaikki oli ns. paremmin. Mutta kaipuuta 60-luvun liikenneympäristöön en todellakaan tajua. Esim vuodenaikojen ja kelien vaihtelu tuntui silloin paljon rajumpana kuin nykyään, koska TVH:lla ei ollut näitä tehokkaita "tienhoitoyksikköjä", jotka tekevät talvesta kesän yhdellä sipaisulla. Silloin ruuvattiin aura Vanajan keulalle ja ajettiin mikä ehdittiin. Entäs kevät? Maaseutu muuttui liejuksi, mutta sitten ajettiin liejussa. Kun Rättäri juttui kiinni, jatkettiin jalan.

        Totta kai oli muutakin kuin Mossea ja Ifaa. Mutta Plymouth Valiant ei tosiaankaan ollut mikään joka kodin auto, kulki se nyt vapaan nopeuden valtatiellä miten lujaa tahansa.

        tajunnut olennaista juttua.
        En sanonut, että 60-luvulla kaikki oli hyvin. Silloin kuitenkin oli vallalla tekemisen ja rakentamisen ilo.
        Nyt annetaan kaiken rappeutua. Tuntuu aika oudolta.

        Jos olet sitä mieltä, että minulla aika kultaa muistot, niin enpä sille mitään mahda. Olen kai aina ollut "nuori kapinallinen" ja sellaisena mitä ilmeisimmin tulen pysymäänkin....toivottavasti. Sillä siinä vaiheessa kun olen tyytyväinen kaikkeen ja otan vastaan kaikki rajoitukset itsestäänselvyyksinä, siinä vaiheessa ovat asiani jo todella huonossa jamassa.

        Sillä niin kauan kuin asioita kyseenalaistetaan, niin kauan mennään eteenpäin.


      • Lada
        sinivilkku kirjoitti:

        tajunnut olennaista juttua.
        En sanonut, että 60-luvulla kaikki oli hyvin. Silloin kuitenkin oli vallalla tekemisen ja rakentamisen ilo.
        Nyt annetaan kaiken rappeutua. Tuntuu aika oudolta.

        Jos olet sitä mieltä, että minulla aika kultaa muistot, niin enpä sille mitään mahda. Olen kai aina ollut "nuori kapinallinen" ja sellaisena mitä ilmeisimmin tulen pysymäänkin....toivottavasti. Sillä siinä vaiheessa kun olen tyytyväinen kaikkeen ja otan vastaan kaikki rajoitukset itsestäänselvyyksinä, siinä vaiheessa ovat asiani jo todella huonossa jamassa.

        Sillä niin kauan kuin asioita kyseenalaistetaan, niin kauan mennään eteenpäin.

        Tajuan tajuan - siis sun mielipiteesi. Mutta tuota rappeutumaan jättämistä en allekirjoita. Onhan koko infrastruktuuri aivan toisella tasolla kuin neljäkymmentä vuotta sitten. Maantiet, rautatiet, lentokentät, vienti- ja tuontisatamat, koko tietoliikenne valokuituineen ja langattomine järjestelmineen, jopa maakaasuputket... olivatko ne 1960-luvulla edes unelmia? Ehkä vain kanavajärjestelmä on silloisella tolallaan, jos sitä nyt voi miinuksena pitää.


      • sinivilkku
        Lada kirjoitti:

        Tajuan tajuan - siis sun mielipiteesi. Mutta tuota rappeutumaan jättämistä en allekirjoita. Onhan koko infrastruktuuri aivan toisella tasolla kuin neljäkymmentä vuotta sitten. Maantiet, rautatiet, lentokentät, vienti- ja tuontisatamat, koko tietoliikenne valokuituineen ja langattomine järjestelmineen, jopa maakaasuputket... olivatko ne 1960-luvulla edes unelmia? Ehkä vain kanavajärjestelmä on silloisella tolallaan, jos sitä nyt voi miinuksena pitää.

        Toki on eri tasolla. Nyt kuitenkin puhuimme teistä.
        Onhan aivan pääväylät nippanappa kunnossa. Eivät kaikki nekään, moottoriteissäkin on sellaisia heittoja mitä ei saisi missään nimessä olla.

        Onnettomuuksia kuitenkin sattuu aika paljon juuri teillä, jotka ovat kestopäällysteisiä, mutta huonossa kunnossa. On reikiä, uria, paikkoja, paikoissakin reikiä, röykyttävät kuin perunapelto.

        Mitä lumenpoistokalustoon tulee, tiekarhut ovat miltei kadonneet sukupuuttoon. Niitä kuitenkin tarvittaisiin kipeästi juuri noilla polanteisilla teillä, joilla kuitenkin liikennettä on, ne kun ovat yhdysteitä ja oikaisevat kymmeniä kilometrejä verrattuna kiertoon pääteitä pitkin.

        Et voine väittää, etteivätkö valtion verotulot myös olisi moninkertaistuneet jo yksistään autoilijoiden maksamina.

        Eivätkä tosiaan kaikki varmaan olleet edes unelmia, itse olen työskennellyt tietsikalla vuodesta 1978 lähtien ja silloin se touhu oli vielä aika uutta :)


      • Lada
        sinivilkku kirjoitti:

        Toki on eri tasolla. Nyt kuitenkin puhuimme teistä.
        Onhan aivan pääväylät nippanappa kunnossa. Eivät kaikki nekään, moottoriteissäkin on sellaisia heittoja mitä ei saisi missään nimessä olla.

        Onnettomuuksia kuitenkin sattuu aika paljon juuri teillä, jotka ovat kestopäällysteisiä, mutta huonossa kunnossa. On reikiä, uria, paikkoja, paikoissakin reikiä, röykyttävät kuin perunapelto.

        Mitä lumenpoistokalustoon tulee, tiekarhut ovat miltei kadonneet sukupuuttoon. Niitä kuitenkin tarvittaisiin kipeästi juuri noilla polanteisilla teillä, joilla kuitenkin liikennettä on, ne kun ovat yhdysteitä ja oikaisevat kymmeniä kilometrejä verrattuna kiertoon pääteitä pitkin.

        Et voine väittää, etteivätkö valtion verotulot myös olisi moninkertaistuneet jo yksistään autoilijoiden maksamina.

        Eivätkä tosiaan kaikki varmaan olleet edes unelmia, itse olen työskennellyt tietsikalla vuodesta 1978 lähtien ja silloin se touhu oli vielä aika uutta :)

        Vieläkö jaksat lukea?

        Tiekarhua olen jopa minä kaivannut tänä talvena. Se paikallistie joka yleensä on pari kertaa keväässä höylätty puhtaaksi, on tänä vuonna selvästikin jätetty herran haltuun: tamppaantukoon ja uraantukoon kaikessa rauhassa - kyllä huhtikuu lumet sulattaa! Karhu on todellakin uhanalainen olento; sukupuuton partaalla, kuten totesit.

        Vielä jankutan tuosta 60-luvusta. Väitän, ettei valtatieverkostossa ole 60-lukua kuin linjaukset, eivätkä monessa tapauksessa enää nekään. Itse tiet on kyllä rakennettu uudestaan, jopa useampaan kertaan.


        Asiasta toiseen: millä tavalla 60-luvun työmaalla näkyi tekemisen ilo, jota 2000-luvulla ei muka näy? Ainakin teknisesti homma etenee moninkertaisella nopeudella! Ajatteles vaikka maansiirtokaluston kapasiteettia verrattuna neljänkymmenen vuoden takaiseen. En minä voi tietää, onko koneen puikoissa surullisempi kuski kuin silloin ennen.


      • sinivilkku
        Lada kirjoitti:

        Vieläkö jaksat lukea?

        Tiekarhua olen jopa minä kaivannut tänä talvena. Se paikallistie joka yleensä on pari kertaa keväässä höylätty puhtaaksi, on tänä vuonna selvästikin jätetty herran haltuun: tamppaantukoon ja uraantukoon kaikessa rauhassa - kyllä huhtikuu lumet sulattaa! Karhu on todellakin uhanalainen olento; sukupuuton partaalla, kuten totesit.

        Vielä jankutan tuosta 60-luvusta. Väitän, ettei valtatieverkostossa ole 60-lukua kuin linjaukset, eivätkä monessa tapauksessa enää nekään. Itse tiet on kyllä rakennettu uudestaan, jopa useampaan kertaan.


        Asiasta toiseen: millä tavalla 60-luvun työmaalla näkyi tekemisen ilo, jota 2000-luvulla ei muka näy? Ainakin teknisesti homma etenee moninkertaisella nopeudella! Ajatteles vaikka maansiirtokaluston kapasiteettia verrattuna neljänkymmenen vuoden takaiseen. En minä voi tietää, onko koneen puikoissa surullisempi kuski kuin silloin ennen.

        On toki rakennettu uudelleenkin. Mutta kuten itsekin totesit, silloin päällystettiin ensimmäistä kertaa monia teitä. 12-tiekin muistaakseni joskus 60-luvun alkupuolella.

        Olen kai huono ilmaisemaan ajatuksiani :)
        Joka tapauksessa, ei minulla ollut tarkoitus "mollata" nykyisiä työntekijöitä. Se silloinen tekemisen ilo kai johtui siitä, että tehtiin konkreettisesti paljon aivan uusia juttuja.
        Silloin myöskin työntekijät olivat vielää "arvossaan", valitettavan usein nykyisin työntekijä on vain nappula, joka edesauttaa firman tuottavuutta.

        Ja homma todella etenee vauhdilla kun on isoja ja tehokkaita koneita. Ei se nykyisin koneista olekaan kiinni vaan tahdosta.

        *alkaa mennä jo vähän kauas aloituksesta :)*


    • ...100 000 km/v, olen vähentänyt kilometrini tuolle tasolle. Aikaisemmin tuli 150 000 - 180 000 km/v. Yöllä en punavaloihin pysähtele, kun muita autoja ei muilta suunnilta ole näkyvissä ja joskus päivisinkin risteykset ovat yhtä tyhjiä, jolloin pysähtyminen tuntuu aika typerältä.

    • peRse

      ja omalla rahalla..mutta koskaan en ole syyllistynyt köröttelyyn..siitä voi laskea paljonko säsätän aikaa vuodessa kun ajelen 20-40 pääsääntöisesti..
      pakollinen perään eli poliisihan on asennevammainen paskiainen

      • ..-k-

        Montako tuntia vähemmän olisit (vaikkapa kahden viimeisen vuoden) aikana ehtinyt olla perheesi kanssa,kuin olisit ajellut alle ns,sakkorajan?
        Ja huomattavasti pienemmillä riskeillä!
        Mikähän lienee Bonukset ja sakkosaldo??


      • PerSe
        ..-k- kirjoitti:

        Montako tuntia vähemmän olisit (vaikkapa kahden viimeisen vuoden) aikana ehtinyt olla perheesi kanssa,kuin olisit ajellut alle ns,sakkorajan?
        Ja huomattavasti pienemmillä riskeillä!
        Mikähän lienee Bonukset ja sakkosaldo??

        2 tuntia...kun ajaa 20-40 ylitte ohjearvon..se on paljon se ..
        tähän väliin pitää heittää taas tämä eli mitä vähemmän vietät tienpäällä aikaa sitä vähemmän riskialtista aikaa vietän tienpäällä..
        bonukset..yhdessä 70% ,yhdessä 55% yhdessa 40% ja yhdessä tai olla 20%..kaikki on kertymää ei siis yhtään bonuksen menetystä..mutta ei mällittä kuitenkaan kun köröttelijöitä on kolahdellut kolmion takaa ja vasemmalta siis nämä kaikki 50 alueella ohjearvoin puitteissa..
        sakko saldo...nyt mennyt 4-5 vuotta ettei ole napsahtanut eli kerrotaampa vaikka neljällä eli 160 tonnia sakotonta kilometriä ja en ole koskaan ajanut tienpäällä eli missä ylittää ohjearvo 60.nen niin että en ajaisi 20-40 ylitte ohjearvon...noissa alemmissa nopeuksissa tulee herkästi yöllä ja muuten hiljaseen aikaan venddyä kyllä kolmikertasetkin nopeudet..taitaa joskus mennä hiukan ylittekin..sitä ihmetelty monesti että aika valppaana ajelen jotta vältyn sakot ja osaan aika hyvin katsoa paikat jossa asennevammaset poliisit yleensä kyttää..


      • ;-)
        PerSe kirjoitti:

        2 tuntia...kun ajaa 20-40 ylitte ohjearvon..se on paljon se ..
        tähän väliin pitää heittää taas tämä eli mitä vähemmän vietät tienpäällä aikaa sitä vähemmän riskialtista aikaa vietän tienpäällä..
        bonukset..yhdessä 70% ,yhdessä 55% yhdessa 40% ja yhdessä tai olla 20%..kaikki on kertymää ei siis yhtään bonuksen menetystä..mutta ei mällittä kuitenkaan kun köröttelijöitä on kolahdellut kolmion takaa ja vasemmalta siis nämä kaikki 50 alueella ohjearvoin puitteissa..
        sakko saldo...nyt mennyt 4-5 vuotta ettei ole napsahtanut eli kerrotaampa vaikka neljällä eli 160 tonnia sakotonta kilometriä ja en ole koskaan ajanut tienpäällä eli missä ylittää ohjearvo 60.nen niin että en ajaisi 20-40 ylitte ohjearvon...noissa alemmissa nopeuksissa tulee herkästi yöllä ja muuten hiljaseen aikaan venddyä kyllä kolmikertasetkin nopeudet..taitaa joskus mennä hiukan ylittekin..sitä ihmetelty monesti että aika valppaana ajelen jotta vältyn sakot ja osaan aika hyvin katsoa paikat jossa asennevammaset poliisit yleensä kyttää..

        Millä tavalla laskien saat tuon 2 tuntia per päivä?


      • Lada
        PerSe kirjoitti:

        2 tuntia...kun ajaa 20-40 ylitte ohjearvon..se on paljon se ..
        tähän väliin pitää heittää taas tämä eli mitä vähemmän vietät tienpäällä aikaa sitä vähemmän riskialtista aikaa vietän tienpäällä..
        bonukset..yhdessä 70% ,yhdessä 55% yhdessa 40% ja yhdessä tai olla 20%..kaikki on kertymää ei siis yhtään bonuksen menetystä..mutta ei mällittä kuitenkaan kun köröttelijöitä on kolahdellut kolmion takaa ja vasemmalta siis nämä kaikki 50 alueella ohjearvoin puitteissa..
        sakko saldo...nyt mennyt 4-5 vuotta ettei ole napsahtanut eli kerrotaampa vaikka neljällä eli 160 tonnia sakotonta kilometriä ja en ole koskaan ajanut tienpäällä eli missä ylittää ohjearvo 60.nen niin että en ajaisi 20-40 ylitte ohjearvon...noissa alemmissa nopeuksissa tulee herkästi yöllä ja muuten hiljaseen aikaan venddyä kyllä kolmikertasetkin nopeudet..taitaa joskus mennä hiukan ylittekin..sitä ihmetelty monesti että aika valppaana ajelen jotta vältyn sakot ja osaan aika hyvin katsoa paikat jossa asennevammaset poliisit yleensä kyttää..

        Vai olet nysvännyt pääväylää niin hitaasti että kolmion takaa on ehditty kylkeen? Aja ensi kerralla lujempaa niin ennätät alta pois!


      • PerSe
        ;-) kirjoitti:

        Millä tavalla laskien saat tuon 2 tuntia per päivä?

        kun pääsääntöisesti tulee heittettyä päivä keikka jossa kilometrejä tulee noin 1000 km ja kun ajelee 20-40 km/h:ssa niin eikö siinä säästä vähintään 100km ajossa sen 20km ja niitä kun napsuttele sitten peräkkäin niin avot olet ajannut sen matkan nopeammin kuin olisit vastaavasti ajellut körötellen sitä lamppaitten vauhtia eli 75-79 km/h:ssa..(avensis kuskin märkä päiväuni jotta saa ajaa economy valo palaen pitkät jonot perässä )


      • ;-)
        PerSe kirjoitti:

        kun pääsääntöisesti tulee heittettyä päivä keikka jossa kilometrejä tulee noin 1000 km ja kun ajelee 20-40 km/h:ssa niin eikö siinä säästä vähintään 100km ajossa sen 20km ja niitä kun napsuttele sitten peräkkäin niin avot olet ajannut sen matkan nopeammin kuin olisit vastaavasti ajellut körötellen sitä lamppaitten vauhtia eli 75-79 km/h:ssa..(avensis kuskin märkä päiväuni jotta saa ajaa economy valo palaen pitkät jonot perässä )

        Eli olet siis vain kerran pari kuukaudessa tien päällä?


      • PerSe
        ;-) kirjoitti:

        Eli olet siis vain kerran pari kuukaudessa tien päällä?

        mutta kun esim kotimatkan voin ajaa joko 18 minuuttii jokseenkin ajamalla ohjearvoa tai vetäsemällä sen 10 min niin kyllä niitä säästöjä tippuu sieltä sun täältä..
        toisekseen minun ei tarvitse ajella nuita päivän keikkoja kuin muutaman kerran kuussa , joskus enemmän joskus ei ollenkaan..
        pääsääntöisesti talvella ei kiinosta ajella paljonkaan mutta kesällä ...
        vapaalla ihmisellä vaapaat valinnat :)


    • Elmeri

      30 000 - 60 000 km/v.

      Erilaisia vuosia on ollut töiden työnkuvan muuttuessa. Määrä riippuu myös pitempien lomamatkojen vaikutuksesta. Viime vuonna tuli reippaat 57 000 km.

    • miihkali

      Tällä hetkellä ajomäärä n.50 tkm/vuosi. Tuon ajansäästön huomaa, kun lähtee päivittäin töihin samaan aikaan. Ajan yleensä aika vakionopeutta työmatkallani. Työhönsaapumisaika saattaa "heittää" 10 minuuttia, riippuen joustavien kuskien määrästä. Jostakin syystä olen huomannut, että näitä teitten ritareita on enemmän alkuviikosta liikenteessä. Työmatkani pituus on 65 km yhteen suuntaan. Jos saavat yleisnopeusrajoituksen alentamisehdotuksen läpi, niin sitten matkavauhti olisi 70 km/h. Tuota rajoitusta en tule muuten ikinä noudattamaan.

      • cat70

        mulla tulee ajoja 40-50 tuhatta vuoteen, loput ajaa ukko... meidän omalla autolla siis. Vuoteen on tullut auton mittariin 64 000.

        Minä lähden myös joka päivä samaan aikaan ja eroa kesä/talvi/junnauskauteen on pari kymmentäkin minuuttia 70 kilsan matkalla. Hyvä kesäkeli, hieman ylinopeutta = 54 min, huono talvikeli tai nysväreitä tiellä = 1h 12 min. Keskinopeudet vaihtelee noissa minuuteissa reilun 60 km/h ja reilut 90 km/h riippuen vauhdista, tietty.


    • The Rat

      Edellisellä autolla tuli ajettua aika tarkkaan kymmenen vuotta ja mittariin kertyi 260 000.

      Kaikki ajot eivät toisaalta olleet omia...

      Ja toisaalta ajomäärä on lisääntynyt viime vuosina (pidemmät työmatkat, yms).

      Sanoisin että ajan nykyään 25-28 tuhatta vuodessa.

    • Ikävä tyyppi

      Joitain vuosia sitten se oli sellaista 50-60tkm vuodessa, mutta nyt viimeisimmän vuoden aikana tuli vain 20tkm. Tänä vuonna tulee taas selvästi enemmän, ehkä sinne 50tkm pintaan.

    • ja usealla ajotavalla, ku ajan omaa autoo, ni 10 yli rajotuksen, motarilla 20(mittarin mukaan) punasia päin jos risteys on tyhjä, ja muita vaarantamatta pääsee menemään turvallisesti,joskus motarilla lapsettaa ja mennään nii kovaa ku pääsee, (mutta vain silloin ku ei oo muita paljoo liikenteessä, ja alla kuiva alvaltti) stoppii päin jos näkyvyys hyvä eikä vaaranna muita, silloinkin hidastan tarpeeksi että ennen risteystä pysähtyy jos tarve vaatii.
      Taksii samoin, paitsi punasiin pysähytään, jos asiakas kyydissä, ja silloin ei lapseta.
      kuorkkii samoin ku taksii, motarilla rajotinta vasten.
      Turvaväliä tarpeeks AINA.

      • fffffffffffffffhhh

        125 000 taksilla ja omalla 10 000.

        Liikaa kai???


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe