Nokian yksi menestyksen taustahahmoista, muotoilija Frank Nuovo pisti pillit pussiin.
Kuinka käy Nokian?
http://www.nytimes.com/reuters/technology/tech-nokia-design.html?_r=1&oref=slogin
Franko Nuovo lähti Nokiasta
22
8755
Vastaukset
- taiteilija
vaihtelua siksi se lähti! Jos minä olsin tekisin samoin.
- olsin
Olsiminen on kivaa
- sä oikeesti
olsin kirjoitti:
Olsiminen on kivaa
ook säkin 11 vee??
ku osaat olsia? - oon jo
olsin kirjoitti:
Olsiminen on kivaa
mä oon jo 12 vee
- jaakko
Jos se kyllästy riistään duunareita köyhissä maissa tuotteillaan!!!!
- ,.,.,.laivaa,.,.,.
kaikki sieltä lähtee kun hiffasivat hävinneensä kilpajuoksun tulevasta.
... --- ...
crashlanding. - SonyEricsson
Nokian mallisto on nykyisin ihan levällään, numerointi on mennyt sekaisin, eikä mallistoa muista erkkikään ulkoa.
Esim. aivan omassa luokassaan on SonyEricsson, jolla on toki suppeampi mallisto, mutta särmä muotoilu, ensiluokkaiset näytöt ja kameroiden kuvalaatu!- JoRmAaa!!
Jos kuvia haluan ottaa,mukana kulkee oikea kamera,puhelimien kameroilla ei vielä(kään) tee yhtään mitään. paskoja kuvia,tai sitten olen vain liian vaativa. :)
- Nimetön
No eipä niitten numeroitten ole tarkoitus missään järjestyksessä ollakaan - Nokia tekee sellaisia puhelimia joita ihmiset haluaa ostaa... Kuitenkin markkinajohtaja...
- on etu
Oli Siemens ja hyvä. Heti pöllittiin. Nyt vanha Nokia. Saanut olla ihan rauhassa.
- pö.
on etu kirjoitti:
Oli Siemens ja hyvä. Heti pöllittiin. Nyt vanha Nokia. Saanut olla ihan rauhassa.
No eikai kukaan vanhaa puhelinta haluu pölliä.
- nokian etu
Hyvä!
Nyt on mahdollista uusiutua ja kilpailla myös muotoilulla!
Nopkia onkin rämpinyt jäljessä muotoilussa.- ovat tärkeitä,
mun mielestä jos on kysymys naisesta tai autosta,puhelin voi olla vaikka mikä kalikka kunhan toimii. Vanha Gorbatsovikin oli ihan hyvä mutta vähän tuntui ku olis ollu tiiliskivi taskussa,joten ei sen niin iso tarvi olla,toisaalta Zippo malli häviää samalla lailla ku se sytytinkin siis siitä huono malli. Siltä väliltä siis niin ku nää nykyset nyt on.
- menee...
Eipä ollut kehumista noissa Frank Nuovon malleissa ;)
Eipä ole muutenkaan kehumista koko firmassa, tulevan johtajan pelleilythän jo kaikki tietävät. Liika ahneus ja uho kostautuu vähitellen.
Ainahan suomessa on hieman vähätelty hyvän designin merkitystä kansainvälisillä markkinoilla. Nykyisin sinne alkaa vain olla niin kova tunku, että ei tule nokia enää uusien aasialaisten firmojen kanssa kilpailussa pärjäämään.
Olisi vaan maksanut kiltisti nuo tullimaksunsa, niin tulevaisuus voisi olla toisennäköinen, tuli kallis ostosreissu nokialle :D - Masa
Nokia said Nuovo, who has been called the ``Calvin Klein of cellular communication,'' will continue in a consulting role and stay as principal designer at Vertu, its luxury phone brand.
Vai eikö tuo Vertu kuulu Nokialle?- .................
Oleellista on se, ettei johda enään Nokian puhelimien muotoilua. Sitä paitsi Vertu on erillinen yritys, vaikkakin Nokian omistuksessa.
Get it?
- diitsei
no nyt vaan hankkimaan uusi muotolijia nokialle..kyllästyttää jo nuo kaiken maailman pötkylä puhelimet ja miniläppäantenni mallit..uutta mallia kehiin, hohoi
- nokia
Hyvä jos lähti, en olisi uskonut että siellä muotoilijaa on ollutkaan. Tähän asti ainakin kaikki nokiat on mutoiltu kuin kirveellä, muihin verrattuna tulevat aina jälkijunassa.
Toivottavasti palkkaavat jonkun joka uskaltaa oikeasti muotoilla puhelimia.- joku hintti
stylisti, niin johan alkaa puhelimetkin muistuttamaan niitä tarpeita..
- Liian maskuliinista!
Nokian kännykkämuotoilu on kieltämättä jäänyt jälkeen, kännykät on muotoiltu jotenkin liian miehikkäiksi. Esimerkiksi LG ja Samsung tekevät huomattavasti kauniimpia puhelimia ja niitä näkeekin paljon.
Itse käytän vanhempaa Nokiaa, semmoista tavallista. Uutta en ole voinut ostaa juuri em. syystä ja LG:ta tai Samsungia en ota, koska joutuisin opettelemaan niin paljon uutta.
Toivottavasti päämuotoilijan lähtö tuo uutta tullessaan ja pääsen minäkin kännykän vaihtoon :) - Nokian
Uusi toimitusjohtaja huippurehellinen; vapautus armeijasta selän takia ja silti kova tenniksen pelaaja. Minä ja moni muukin on käynyt intin huonokuntoisempana vaikka sitten B-miehenä - tai edes yrittänyt käydä. Varmasti olisi läpäissyt homman esim. kirjurina.
Uuden muotoilujohtajan (Marko Ahtisaari) taideteolliset opinnot = kansantaloutta ja filosofiaa. - suomalainen kehiin
jos nyt muotoilu tulisi 2000-luvulle..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516483Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?384417HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972587- 1351888
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311533Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3891486- 141309
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101263Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76972- 115955