Lestadiolaisia ehdolla Espoossa!?

Espoolainen mielipide

Länsiväylä tiesi kertoa että Espoon tulevissa seurakuntavaaleissa olisi ehdolla myös herätysliikkeiden edustajia. Erikseen mainittiin että lestadiolaisista on kysymys. Harmi kyllä nimiä ei kerrottu. Ihmetyttää ensinnäkin se, että asuuko täällä kodikkaassa Espoossammekin näitä... Toivottavasti edes lastensuojeluviranomaiset ovat ajan tasalla ja tietävät pitää tätä porukkaa silmällä. Toisekseen, on merkillistä että näillä on otsaa ottaa osaa luterilaisten seurakuntavaaleihin. Pitäytykööt lestat vaan omissa menoissaan jos tänne etelään asti ovat vaivautuneet.

29

1679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piipoo

      Pääkaupunkiseudulla asuu paljon lestadiolaisia. V-lestoja on eniten Oulussa, toiseksi eniten sitten siellä.

      Kuulumme samaan kirkkoon kuin ilmeisesti sinäkin, ja olemme sen herätysliike. Kirkkomme johtohahmot ovat jopa sanoneet että "lestadiolaisuus on kirkon kruunu". Kaikki ei vain todellakaan oo tuota mieltä.
      Lestadiolaiset on perinteisesti toimineet aktiivisesti kirkon luottamustehtävissä. Jos sielläkin päin heitä on asettunut ehdolle, niin so what. Eihän sinun tarvitse äänestää ketään heistä, ellet halua. Tai yritä itse ehdolle?

      Tuollaisella sonnan kirjoittamisella yrität kai vain ärsyttää? Et oo ihan ensimmäinen tuolla asialla ainakaan tässä foorumissa...

      • Anonyymi

        Helluntailaisissa on montakin herätysliikettä kuulkaa ja vapareissa on helluntaiherätys ja Lähetysseura Lähetysseura kunta Vapaakirkon venäjän kielinen pelastuksen arkki ja venäläinen TV radio montakin hellareissa mutta ei mitään järkeä ole käydä jo Jeesukseen kastettuja kimppuun vaan niiden joita ei vielä ole kastettu.


    • vl Espoosta

      Samaa lehteä ollaan luettu. Minä myös huomasin kyseisen artikkelin. Se muistutti minua asiasta. Täytyy muistaa käydä äänestämässä. Vielä en ehdokkaista ole ottanut selvää. Se on totta, että Espoossa on vanhoillislestadiolaisia. Espoossa on myös oma rauhanyhdistys, jota ollaan rakentamassa, kun entinen kävi pieneksi. Toivotan sinut tervetulleeksi Espoon rauhanyhdistykselle Vanttilaan. Siellä se on Noiron konttorin vieressä. Keltainen puutalo.

    • makeh

      ..on Espoossa ihan tarpeeksi tekemistä kun hakevat juoppopariskunnilta lapsia sosiaalihoitoon, näitä juoppopariskuntia taas ei lestadiolais-piireissä esiinny.

      • jeremias

        Mutta bedofileja lestoissa sitten onkin paljon!!


      • makeh
        jeremias kirjoitti:

        Mutta bedofileja lestoissa sitten onkin paljon!!

        ...tuo pedofiilihomma, oletko kenties itse joutunut jammun ahdistelemaksi? Lestadiolaispiireissä tuskin on sen enempää pedofiileja kuin muissakaan ihmisissä.


      • Hoo hoo

        Mistä lähtien lestojen juopottelu on loppunut? Kysyn vaan. Eikö niille myydä viinaa Espoossa?


      • Jokunen
        Hoo hoo kirjoitti:

        Mistä lähtien lestojen juopottelu on loppunut? Kysyn vaan. Eikö niille myydä viinaa Espoossa?

        kaikillehan on viinakset tarjolla.
        mutta moniko v-l niitä menee ostaan?!?
        tuskin kovin moni, mutta kuitenki pieni joukko on niitäki, jotka niitä haalii itellesä...


      • Anonyymi

        No Lestoissa on juoppojakin aina ollut myös hellareissa ja huumeissa sekä muuta kurjuutta eroja rikoksia työpaikkakiusaajia ahmintaa etuilua Sossu taas ei ota lapsia pois ellei heitteleillejättöä ja sitä myös sekä Lestoissa että lellaareissa ja vapareissa myös ETTE VOI SYYTTÄÄ MUITA SAMOISTA SYNNEISTÄ MITÄ ITSE TEETTE.


      • Anonyymi
        makeh kirjoitti:

        ...tuo pedofiilihomma, oletko kenties itse joutunut jammun ahdistelemaksi? Lestadiolaispiireissä tuskin on sen enempää pedofiileja kuin muissakaan ihmisissä.

        Hellareissa on huostaan otettu paljonkin lapsia


    • NSDP-puoluevirkailija

      Niitä on nyt joka puolella! Työkavereistasikin joku on varmasti jossain vaiheessa ollut. Etkä ole tajunnut olla suvaitsematon kun et ole tiennyt. Hävyttömiä!!!

      Ne kun peittää tosi hyvin sen että ne kaikki on

      suvitsemattomia
      maanviljelijöitä
      keskustan kannattajia
      naistenalistajia
      pedofiilejä
      itserakkaita
      ylpeitä
      kylmiä
      oululaisia
      lappalaisia
      ahdasmielisiä
      vanhanaikaisia
      patriarkaalisia
      mieskeskeisiä
      alistettuja
      järjestelmällisesti johdettuja
      etc.
      etc.

      Suurin osa niistä nykyään laittaa nykyään ammattinimikkeeksi yrittäjä, insinööri, lääkäri jne. peittääkseen taustansa! Jopa naisetkin! Lestadilaisilla naisilla on tosi monilla korkeakoulututkintokin että pystyvät naamioitumaan paremmin, esim. työhaastatteluissa.

      Lisäksi kaikki aina teeskentelevät olevansa vapaita ja iloisia. Kaikki kiistävät että olisi olemassa jotain syntilistoja, mutta kyllä me tiedämme kuinka johtomiehet siellä niitä alistavat.

      Puolet lestadiolaisista äänestää muita(kin) puolueita kuin Keskustaa, mutta se on vain hämäystä. Kyllä aina vaalien alla on hyvä muistuttaa kansalle että lestadiolainen=keskustalainen. Että tietävät olla äänestämättä sellaista ahdasmielistä puoluetta.

      Naisetkin saa muka ihan vapaasti käyttää puheenvuoroja keskusteluissa, mutta kaikkihan me tiedämme että se on vain kulissi. Oikeasti "lestadiolaispamput" ovat kirjoittaneet valmiiksi mitä naisten pitää sanoa omina ajatuksinaan. Naisia on myös esimerkiksi esilaulajina, mutta sekin on vain hämäystä. Oikeasti ne on naiseksi puettuja nuoria poikia.

      Naisethan eivät oikeasti haluaisi synnyttää yhtään lasta mutta kun miehille se on kunnia-asia!!! Pitää olla 16-lasta, aivan tosi. Naiset ovat oikeasti perustaneet vastalauseverkoston ja keränneet nimilistaa, jossa vaaditaan ehkäisyn sallimista. Lista on oikeasti tosi pitkä kun sen keräämisestä on ollut huhuja jo kymmenen vuotta eikä se ole vieläkään tullut missään julkisuuteen.

      Lestaadiolaiset käyttäytyvät lähimmäisiään kohtaan muka ystävällisesti ja lämpimästi, mutta se on vain julkisivua. Kyllähän ne oikeasti huutavat joka paikassa ja aina että "joudutte helvettiin"

      Pois sellaiset! Nehän ovat vähän niinkuin Juutalaiset 30-luvulla, ainoat erot taitaa olla että ne uskovat muka niinkuin Uusi testamentti opettaa rakkaudesta muita kohtaan ja että lestat saa olla naimisissa ulkopuolisten kanssa. KAASUKAMMIOON VAIN, SANON MINÄ!!!!

      • mikko

        Mitä lahkoa oikeen tarkoitat!? Itse tunnen monia vl:iä eikä nuo tunnusmerkit ainakaan tohon lahkoon sovi! Olen käyny niitten kotona ja on hyviä kavereita. Olen käyny seuroissakin, eikä toi sun lista kyllä päde alkuunkaan. Tai sitten sulla on joku hirveä kateus ja tarve maalata tuo joukko merkillisellä tavalla? Keksittyjä juttuja eikä asiallista luettavaa!!


      • PK

        MINÄ OIKEIN PIDÄT ITSEÄSI KIRJOITAMALLA MEISTÄ TUOLLAISTA SONTAA! KERTA KAIKKIAAN SAIRASTA PILKANTEKOA! MIKSI LESTADIOLAISIA JATKUVASTI MOLLATAAN?


      • ------------
        PK kirjoitti:

        MINÄ OIKEIN PIDÄT ITSEÄSI KIRJOITAMALLA MEISTÄ TUOLLAISTA SONTAA! KERTA KAIKKIAAN SAIRASTA PILKANTEKOA! MIKSI LESTADIOLAISIA JATKUVASTI MOLLATAAN?

        Ei yleensä kannata selittää muiden sanomisia, mutta ymmärsitte Mikko ja PK nyt puoluevirkailijan kirjoituksen aivan väärin. Kyseessä oli tyylilaji, jonka tarkoituksena on liioittelemalla osoittaa tietynlaisen parodian kohteena olevan ajattelun, eli tässä lestadiolaisista kerrottavien juttujen järjettömyys.


      • PK
        ------------ kirjoitti:

        Ei yleensä kannata selittää muiden sanomisia, mutta ymmärsitte Mikko ja PK nyt puoluevirkailijan kirjoituksen aivan väärin. Kyseessä oli tyylilaji, jonka tarkoituksena on liioittelemalla osoittaa tietynlaisen parodian kohteena olevan ajattelun, eli tässä lestadiolaisista kerrottavien juttujen järjettömyys.

        LUULEN PÄINVASTOIN ETTÄ SINÄ ITSE OLET YMMÄRTÄNYT ASIAN VÄÄRIN. MISTÄ TIEDÄN OLETKO JOPA ITSE ALKUPERÄISEN SOLVAUKSEN TAKANA JA NYT SELITTELET.


      • NSDP-puoluevirkailija
        PK kirjoitti:

        LUULEN PÄINVASTOIN ETTÄ SINÄ ITSE OLET YMMÄRTÄNYT ASIAN VÄÄRIN. MISTÄ TIEDÄN OLETKO JOPA ITSE ALKUPERÄISEN SOLVAUKSEN TAKANA JA NYT SELITTELET.

        PK on joko ymmärtänyt väärin tai sitten PK vastaa samalla tyylillä.

        Mistä minä taas sen tiesin? No siitä että minä, ei siis tuo RAU-TA-LAN-KAA, kirjoitin sen alkuperäisen. Kertoo aika paljon täällä olevista jutuista ja ihmisten ennakkoluuloista jos joku luuli minun olevan tosissaan.

        terv. Virkailija


      • Anonyymi

        Juutalaiset taas elää vanhaa liittoa Moosesta ja ei elä tätä päivää Jeesuksessa heille ei Jeesus ole ikäänkuin vielä tullut tai on monia vääriä jeesuksia ehdolla mutta he eivät voi nähdä edes vanhan testamentin ennustuksia yhteen sopivaksi Jeesukseen joten.....kyllä myös helluntailaiset huutaa joudutte helvettiin.Kaasut on kaikki juutalaisten myymiä ollut aina että ihan heidän omia kaasuja täällä virtailee


    • vl

      Valitettavasti kirkon opetus ja Martti Lutherin opetus eroavat nykypäivänä järkyttävässä määrin. Kirkko ei ole enää niin kovin luterilainen. Enemmänkin tavoitellaan ekumeniaa, sanotaan että opetus on: Jeesus on pelastus, usko häneen riittää. Loput raamatusta on sitten erään piispan sanoin "vain historiallista perimätietoa". Synti käsitettä esimerkiksi ei enää ole olemassa. Tutustuppa Lutherin kirjoituksiin niin huomaat eron.

      Sen sijaan kuulisin mielelläni missä kohdassa Lutherin opetus eroaa lestadiolaisesta. Lestadiolaisten saarnoissa kun luetaan ja tulkitaan raamattua sekä sen lisäksi puhuja usein ottaa esille juuri Lutherin opetukset.

      Päinvastoin kuin nimityksestä lestadiolainen voisi päätellä niin saarnoissa ei viitata Lestadiukseen kuin hyvin,hyvin,hyvin harvoin. Silloinkin enemmänkin elämään kuin mihinkään opetukseen. Lutherin tulkinnoista sen sijaan puhutaan paljon. Mutta Raamatun opetuksista pääasiassa.

      • Virpi

        ...kirkko ei teidän mielestänne ole enää luterilainen niin miksi ihmeessä kiusaatte itseänne ja muita roikkumalla mukana????? Perustakaa ihmeessä se oma kirkkonne niin tulette sitten tyytyväisiksi!!! Samoin kuin monet luterilaiset päästessään teistä eroon.


      • makeh
        Virpi kirjoitti:

        ...kirkko ei teidän mielestänne ole enää luterilainen niin miksi ihmeessä kiusaatte itseänne ja muita roikkumalla mukana????? Perustakaa ihmeessä se oma kirkkonne niin tulette sitten tyytyväisiksi!!! Samoin kuin monet luterilaiset päästessään teistä eroon.

        ..vois lopettaa lestadiolaisuudesta jauhamisen tällä kanavalla, koska sillon emme olisi enää "herätysliike"


      • Virpi
        makeh kirjoitti:

        ..vois lopettaa lestadiolaisuudesta jauhamisen tällä kanavalla, koska sillon emme olisi enää "herätysliike"

        sitähän tässä odotellaan.


      • Jeesmän

        Vanhoilisten kuvitelma, että he ovat oikeita luterilaisia on täyttä hölynpölyä.


      • makeh
        Jeesmän kirjoitti:

        Vanhoilisten kuvitelma, että he ovat oikeita luterilaisia on täyttä hölynpölyä.

        voi missä harhaluulossa sitten olemmekaan eläneet.


      • Anonyymi

        No no Esther paneskeli jo historiassa haaremissa SULTTAANIA kyllä nämä neitsyiden paukuttelijat tunnetaan.


      • Anonyymi

        Ehkä putositte kyydistä joku vuosi kun muut lähti pois juutalaisesta hapatuksesta ulos toiseen liittoon te jöitte sinne rypemään sitten. No myös jehovat kieltää joulun kuin lestat että minkä Jeesuksen kieltäjille voi.


      • Anonyymi
        Virpi kirjoitti:

        ...kirkko ei teidän mielestänne ole enää luterilainen niin miksi ihmeessä kiusaatte itseänne ja muita roikkumalla mukana????? Perustakaa ihmeessä se oma kirkkonne niin tulette sitten tyytyväisiksi!!! Samoin kuin monet luterilaiset päästessään teistä eroon.

        Hellaritkin on eronnut lutterin kirkoista ja katolisessa ne kääntää omia Raamattuja


      • Anonyymi
        Jeesmän kirjoitti:

        Vanhoilisten kuvitelma, että he ovat oikeita luterilaisia on täyttä hölynpölyä.

        Tuollaista syyttämistä onnistuu vain saatanasta tekemään joka on ammatiltaan syyttäjä. Valehtelija myös. Tekeytyy valkeuden enkeliksi no teoistaan heidät tuntee.


    • Nyrkki

      Eikö lain mukaan ole lestadiolaisten kiellettyä asettumasta ehdokkaiksi. Jokin raja pitäisi sentään olla. Ajattele nyt niitä paskasta päätä aukomassa eduskunnassa tai kunnanvaltuustossa. Voi vittu sanon minä.

      • x

        Toiveesi toteutuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe