Bakerin kysta

Nivelrikkoinen

Kipeytyi toinen jalka, ei saanut suoraksi, ja särky oli pirullista. Kun en töissä enää päässyt kunnolla ylös tuolista, ja ontuminen oli jo silmiinpistävää, tilasin ajan lääkäriin.

Tuomio oli: Bakerin kysta on puhjennut, nesteet valuvat pitkin jalkaa, siksi turvotus. Pari viikkoa sairaslomaa, lepoa ja särkylääkettä.

Syksyllä oli sama vaiva lievempänä, ja kai oli onnea matkassa, kun sain silloin kortisonipiikin ennen etelänreissua. Jalka oli todella hyvä silloin.

Miten olette pärjäilleet Bakerin kanssa?

Mitä kantsii välttää sairaslomalla? istumista ja seisomista tietysti.

8

9399

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No voi...

kökkö. Kukaan ei oo vastannu ja mulla on just nyt sama pulma. Vinkkejä kiitos :)

• Tällainen kokemus.

Minulle tuli pari vuotta sitten. Jalalle ei voinut oikein laittaa painoa ja jäykistyi suoraksi. Oli hirveä turvotus.
      Kyynärsauvat käyttöön, piikillä nestettä pois, särkylääkettä ja sairauslomaa.
      Ei korjautunut kokonaan kuukausien fysioterapiasta ja sairaalassa nukutettuna väkisin taivutuksen jälkeenkään. Taipuu melko paljon; pystyy kävelemään, mutta lihaksia surkastui. Minulla myös selästä johtuva iskias vaikuttaa.
      Luulisin, että siinä jää nivelsiteet löysiksi ja polvituki voi olla hyvä silloin tällöin.
      Toivotan onnea.
      Minulla hoidoissa meni jokin vikaan joten en uskalla sanoa mikä on paras. Pitemmän päälle jalkalihaksien kunto tärkeä.

• koululaisen äiti

Mulla oli pojalla tuo tauti. Kipu helpottui kun sitkeästi venytti. Vaivaa yhä silloin tällöin, mutta helpottuu nuilla venytyksillä.

• ........

Itsellä todettu tuo vaiva ja just nyt pahana, särkylääkettä ja sairasloma, jalkaa ei nyt juuri saa rasittaa. Myös nivelrikko todettu, nestettä otettiin hiukan polvesta ja laitettiin kortisonia.
      Ajattelin mennä salille heti kun vaan pystyn, ja siellä aloitan kuntopyörällä, soutulaitetta ei nyt voi käyttää kun polvi ei tykkää koukistamisesta (tuli kokeiltua pari kuukautta sitten kun jalka oli kipeä mutta paremmassa kunnossa kuin nyt). Vielä viikko sitten kävelin kevyesti 8 km, nyt en edes muutamaa sataa metriä kunnolla.

• 9876s

mites lantiokorin stabilisointi noin aluksi oireisiin. tämä baker on vain onneksi sekundääri oire. hoitakaa se primääri oire ensin pois tieltä niin sekundäärioireet häviää itsekseen.

• tubulus65

Minä sain ison avun kipuun käyttämällä polvipituista tukisukkaa.

• Anonyymi

Vesijuoksulla olen saanut apua, vedenpaine hoitaa nestekiertoa, vedessä voi liikeratoja pitää yllä. Kylmävesialtaassa kipu häviää. Kahdella sauvalla tässä edelleen ja yritystä saada jalka paremmaksi, ei juuri halua kantaa taakkaansa, kaikki kiertoliikkeet tekee kovin kipeää. Taivu ei juuri paljon. Huomenna kaksi viikkoa sauvojen kanssa. Huominen on varmaan parempi.

• Anonyymi

Mulla todettiin viime viikolla suurehko bakerin kysta mikä on puhjennut ja olo on sen mukainen.
      Lääkäri(ortopedi) ei kuitenkaan antanut sairaslomaa ja totesi vielä että kortisonia on turha sinne laittaa puhkeamisen vuoksi.
      Olikohan ihan asiallinen päätös olla määräämättä sairaslomaa?
      Nimittäin kun tietojen mukaan puhjennutta kystaa hoidetaan mm nimenomaan levolla. Teen vielä fyysisesti raskasta työtä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      66
      809
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      160
      798
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      22
      787
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      101
      767
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      728
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      677
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      192
      650
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      592
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      582
    10. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      36
      558
    11. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      549
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      490
    13. 39
      465
    14. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      457
    15. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      455
    16. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      439
    17. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      437
    18. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      433
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      428
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      407
    Aihe