Bakerin kysta

Nivelrikkoinen

Kipeytyi toinen jalka, ei saanut suoraksi, ja särky oli pirullista. Kun en töissä enää päässyt kunnolla ylös tuolista, ja ontuminen oli jo silmiinpistävää, tilasin ajan lääkäriin.

Tuomio oli: Bakerin kysta on puhjennut, nesteet valuvat pitkin jalkaa, siksi turvotus. Pari viikkoa sairaslomaa, lepoa ja särkylääkettä.

Syksyllä oli sama vaiva lievempänä, ja kai oli onnea matkassa, kun sain silloin kortisonipiikin ennen etelänreissua. Jalka oli todella hyvä silloin.

Miten olette pärjäilleet Bakerin kanssa?

Mitä kantsii välttää sairaslomalla? istumista ja seisomista tietysti.

7

6217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No voi...

      kökkö. Kukaan ei oo vastannu ja mulla on just nyt sama pulma. Vinkkejä kiitos :)

    • Tällainen kokemus.

      Minulle tuli pari vuotta sitten. Jalalle ei voinut oikein laittaa painoa ja jäykistyi suoraksi. Oli hirveä turvotus.
      Kyynärsauvat käyttöön, piikillä nestettä pois, särkylääkettä ja sairauslomaa.
      Ei korjautunut kokonaan kuukausien fysioterapiasta ja sairaalassa nukutettuna väkisin taivutuksen jälkeenkään. Taipuu melko paljon; pystyy kävelemään, mutta lihaksia surkastui. Minulla myös selästä johtuva iskias vaikuttaa.
      Luulisin, että siinä jää nivelsiteet löysiksi ja polvituki voi olla hyvä silloin tällöin.
      Toivotan onnea.
      Minulla hoidoissa meni jokin vikaan joten en uskalla sanoa mikä on paras. Pitemmän päälle jalkalihaksien kunto tärkeä.

    • koululaisen äiti

      Mulla oli pojalla tuo tauti. Kipu helpottui kun sitkeästi venytti. Vaivaa yhä silloin tällöin, mutta helpottuu nuilla venytyksillä.

    • ........

      Itsellä todettu tuo vaiva ja just nyt pahana, särkylääkettä ja sairasloma, jalkaa ei nyt juuri saa rasittaa. Myös nivelrikko todettu, nestettä otettiin hiukan polvesta ja laitettiin kortisonia.
      Ajattelin mennä salille heti kun vaan pystyn, ja siellä aloitan kuntopyörällä, soutulaitetta ei nyt voi käyttää kun polvi ei tykkää koukistamisesta (tuli kokeiltua pari kuukautta sitten kun jalka oli kipeä mutta paremmassa kunnossa kuin nyt). Vielä viikko sitten kävelin kevyesti 8 km, nyt en edes muutamaa sataa metriä kunnolla.

    • 9876s

      mites lantiokorin stabilisointi noin aluksi oireisiin. tämä baker on vain onneksi sekundääri oire. hoitakaa se primääri oire ensin pois tieltä niin sekundäärioireet häviää itsekseen.

    • tubulus65

      Minä sain ison avun kipuun käyttämällä polvipituista tukisukkaa.

      • Anonyymi

        Vesijuoksulla olen saanut apua, vedenpaine hoitaa nestekiertoa, vedessä voi liikeratoja pitää yllä. Kylmävesialtaassa kipu häviää. Kahdella sauvalla tässä edelleen ja yritystä saada jalka paremmaksi, ei juuri halua kantaa taakkaansa, kaikki kiertoliikkeet tekee kovin kipeää. Taivu ei juuri paljon. Huomenna kaksi viikkoa sauvojen kanssa. Huominen on varmaan parempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe