Mitenköhän pääsee töihin...

määräaikainen pienipalkkain...

Jaa'a... miteköhän mahdankaan päästä maanantaiaamuna töihin, kun nyt se hemmetin bussilakko tulee. Täältä Kivenlahdesta kun ei bussilla pääse mitenkään, ellei joitain vuoroja ajeta ruuha-aikoina. YTV:n sivujen mukaan "vielä ei tiedetä ajetaanko mitään vuoroja". Ei helvetti sentään! Ei mulla ole varaa mennä töihin taksilla tai ottaa palkatonta vapaata tämän lakon takia! Palkallista lomaakaan ei ole.

199

50962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sankareita?

      Eiks vaan? Eikös se vaan ole kiva kun kuskit protestoivat ilkeitä työnantajia vastaan? Eläköön sosialismi!

      • AKT ajaa kuljettajien etuja!

        Kuljettajat ovat valtuuttaneet AKT:n ajamaan omia etujaan.


      • Leppävaaralainen

        HI-aa-AHHUUH!

        Vaikka käytän säännöllisesti julkisia, bussilakko ei heivauta minua mitenkään.

        Käyttämäni linjat 52,57,510 ja 550 eivät kuulu lakon piiriin, puhumattakaan loistavasti toimivista junista.

        Olen iloinen.

        Ei haittaa edes se, että bussit ovat täynnä, kunhan toimivat.

        Kiitos Helsingin Bussiliikenne oy.


      • xxx

        Ei vuotta ilman AKT:n lakkoa


      • närkästynyt
        AKT ajaa kuljettajien etuja! kirjoitti:

        Kuljettajat ovat valtuuttaneet AKT:n ajamaan omia etujaan.

        Mielenkiintoista näissä keskusteluissa on se,että puhutaan siitä,miten päästään töihin ja kuka protestoi ketäkin vastaan.itse ihmettelen sitä, että millähän lapseni menee maanantaina kouluun. Itse pääsen töihin kävelemällä Helsingin rajan yli,jossa liikenne onneksi toimii,mutta mitenköhän lapseni menisi kouluun? Kävelymatkaa kouluun on aivan liikaa ja Helsingin kautta koulumatka kestää yli tunnin,mikä on kohtuutonta 11-vuotiaan koulumatkan pituudeksi.Eli siinä yksi lakon uhri sen vuoksi,että sairautensa vuoksi ei voi opiskella omassa lähikoulussa.Kuka näiden lasten etua ajaa?Haloo!Järjetöntä lakkoilua joka vuosi!!!


      • tietoinen asiasta
        närkästynyt kirjoitti:

        Mielenkiintoista näissä keskusteluissa on se,että puhutaan siitä,miten päästään töihin ja kuka protestoi ketäkin vastaan.itse ihmettelen sitä, että millähän lapseni menee maanantaina kouluun. Itse pääsen töihin kävelemällä Helsingin rajan yli,jossa liikenne onneksi toimii,mutta mitenköhän lapseni menisi kouluun? Kävelymatkaa kouluun on aivan liikaa ja Helsingin kautta koulumatka kestää yli tunnin,mikä on kohtuutonta 11-vuotiaan koulumatkan pituudeksi.Eli siinä yksi lakon uhri sen vuoksi,että sairautensa vuoksi ei voi opiskella omassa lähikoulussa.Kuka näiden lasten etua ajaa?Haloo!Järjetöntä lakkoilua joka vuosi!!!

        Jos lapsesi on sairas, eikä omassa koulupiirissä ole vastaavaa opetusta, niin hanki lapsellesi koulukyyti taksilla. Kouluvirasto myöntää kuljetukset erityislapsille, kuin myös maahanmuuttajille.


    • Aamulenkki

      Kokeileppa reipasta aamikävelyä, niinhän minäkin teen joka aamu!

      • Räkä

        Sunnuntai-iltana vaihdan bussia viiden jälkeen ja olisin n.18.30 kotona. TIetääkö kukaan lähteekö bussit vai jäävätkö laituriin ennen lakkoa? Entä ajaako bussi päätepysäkille vai jättääkö keskelle katua 18.00?


      • hippiäinen
        Räkä kirjoitti:

        Sunnuntai-iltana vaihdan bussia viiden jälkeen ja olisin n.18.30 kotona. TIetääkö kukaan lähteekö bussit vai jäävätkö laituriin ennen lakkoa? Entä ajaako bussi päätepysäkille vai jättääkö keskelle katua 18.00?

        Ne vuorot ajetaan loppuun jotka lähtevät ennen klo 18.00.


      • laiva?
        hippiäinen kirjoitti:

        Ne vuorot ajetaan loppuun jotka lähtevät ennen klo 18.00.

        mitenkähän kun kuorma-autot ei kulje,niin miten laivoissaa saa ruokaa?


      • matsku-87
        laiva? kirjoitti:

        mitenkähän kun kuorma-autot ei kulje,niin miten laivoissaa saa ruokaa?

        Siten että esimiehet ajavat ensisiaisesti Elintarvikkeita ja lääkkeitä.


      • Porilainen hoitsu

        15 km on vähän turhan pitkä aamulenkki, kun pitäisi vielä takaisinkin tulla. Pyöräilykään ei näin talvipakkasella juuri innosta. Toivottavasti koko julkinen hoitoala menee myös lakkoon ja kuskit ja heidän omaisensa jäävät hoidotta. Terveyssektorilla sitä lakkoilun aihetta riittää.


      • paketti-raketti
        Räkä kirjoitti:

        Sunnuntai-iltana vaihdan bussia viiden jälkeen ja olisin n.18.30 kotona. TIetääkö kukaan lähteekö bussit vai jäävätkö laituriin ennen lakkoa? Entä ajaako bussi päätepysäkille vai jättääkö keskelle katua 18.00?

        ajavat vuorot loppuun et sellasta


      • aamulenkkeilijä

        Toisilla voi niin pitkä työmatka ettei sinne vaan kävellä. Tai lapsia vietävänä kouluun tai hoitoon. Mieti sitä!!!


      • Koepa

        Auto oli taannoin, meni rikki, siirryin joukkoliikenteeseen. Opiskelija kiittää.


      • bussinkuljettaja
        Räkä kirjoitti:

        Sunnuntai-iltana vaihdan bussia viiden jälkeen ja olisin n.18.30 kotona. TIetääkö kukaan lähteekö bussit vai jäävätkö laituriin ennen lakkoa? Entä ajaako bussi päätepysäkille vai jättääkö keskelle katua 18.00?

        kulkee perille,ei jätä linjaa kesken


      • Yks kuski lakon ulkopuolelta.
        paketti-raketti kirjoitti:

        ajavat vuorot loppuun et sellasta

        Turvallista matkaa!!!!!!!!!


      • Micki
        laiva? kirjoitti:

        mitenkähän kun kuorma-autot ei kulje,niin miten laivoissaa saa ruokaa?

        Ei muutakuin virvelit/onget kainaloon ja eikun kalastaan!!


      • jaa

        En todellakaan lähe käveleen seittemältä jotta ehtisin kasiks kouluun, ku matkaa on 10 kilsaa


      • jaa
        Porilainen hoitsu kirjoitti:

        15 km on vähän turhan pitkä aamulenkki, kun pitäisi vielä takaisinkin tulla. Pyöräilykään ei näin talvipakkasella juuri innosta. Toivottavasti koko julkinen hoitoala menee myös lakkoon ja kuskit ja heidän omaisensa jäävät hoidotta. Terveyssektorilla sitä lakkoilun aihetta riittää.

        Ei ne kuskit sitä päätä, että lakoillaanko vaan ne edustajat!!! Älä kuskeja syytä!


      • lÖhjk
        Koepa kirjoitti:

        Auto oli taannoin, meni rikki, siirryin joukkoliikenteeseen. Opiskelija kiittää.

        mee ilta töihin senki laiska opiskelija nii mä tein ja nyt uusi bemari pihas!!! tein aina töitä kun pystyin ja bemari tuli oma ja kokonaan maksettu..


      • montreaux
        Porilainen hoitsu kirjoitti:

        15 km on vähän turhan pitkä aamulenkki, kun pitäisi vielä takaisinkin tulla. Pyöräilykään ei näin talvipakkasella juuri innosta. Toivottavasti koko julkinen hoitoala menee myös lakkoon ja kuskit ja heidän omaisensa jäävät hoidotta. Terveyssektorilla sitä lakkoilun aihetta riittää.

        oon tässä jo ootellu koska me mennään lakkoon aivan liian huonojen palkkojen ym takia, siinä miettimistä muille joilla asiat paljo paremmin


      • jaa
        lÖhjk kirjoitti:

        mee ilta töihin senki laiska opiskelija nii mä tein ja nyt uusi bemari pihas!!! tein aina töitä kun pystyin ja bemari tuli oma ja kokonaan maksettu..

        Kivat sulle, mut kaikil ei oo tohon mahollisuut ja mittaaks sä ihmisten arvoo jossai vitun karseis bemareis jois ei mikään toimi?


      • omistaisinpa edes pyörän

        Kokeileppas itse kävellä joka aamu 10 km töihin/kouluun ja iltapäivällä 10 km takaisin.. Kun olet kotona, saat lähteä samantien takaisin että ehdit taas töihin.. Sitten vielä siihen päälle juokset päivän töissä (itse olen hotellissa kerroshoitajana, siinä työssä ei paljoa ehdi istuskella).
        Ei kaikille tuo kävely sovi!
        Mielelläni kyllä kävelisin, jos matka olisi edes vähän lyhyempi.
        Että kiitos vain ATK taas lakostanne!!1
        Kohta olen varmaan työtön itsekin


      • PLM
        jaa kirjoitti:

        Ei ne kuskit sitä päätä, että lakoillaanko vaan ne edustajat!!! Älä kuskeja syytä!

        Kyllä myös AKT:n jäsenistö päättää työehdoista.AKT kuuntelee myös jäseniään,itsekin pystyn vaikuttamaan asioihin kun toimin luottamusmiehenä.Me ei tarvita kuljetus alalle osa aikaisia työntekijöitä.Työntekijälle on turvattava säännöllinen palkka!


      • ...eihän matka ole kuin 45 kilometriä. :)


    • onnesta mulla on varaa asua...

      toki minua harmittaa vähän niitten puolesta jotka normaalisti joutuvat käyttämään " kommunistiakvaarioita "

      • koskaan

        Meen töihin omalla autolla. Eipähän bussilakko hetkauta yhtään. Tai jos ei olis autoa niin kyllä se matka pyörälläkin sujuis. Et mä en ainakaan tarvi niit bussei mihinkään. Muilla kulkuvälineillä kun pääsee ovelta ovelle. Ja kallistakin toi bussilla kulkeminen nykyään on. Lisäks ne on aina myöhässä tai joskus ei tuu ollenkaan, kertoo työkaveri.


      • jaa
        koskaan kirjoitti:

        Meen töihin omalla autolla. Eipähän bussilakko hetkauta yhtään. Tai jos ei olis autoa niin kyllä se matka pyörälläkin sujuis. Et mä en ainakaan tarvi niit bussei mihinkään. Muilla kulkuvälineillä kun pääsee ovelta ovelle. Ja kallistakin toi bussilla kulkeminen nykyään on. Lisäks ne on aina myöhässä tai joskus ei tuu ollenkaan, kertoo työkaveri.

        Miten sä luulet että koululaiset menee autolla kouluun, kato ku harval 15-vuotiaal on ajokorttii idiootti!!!


      • makeet naurut

        Voi voi että on oikeen varaa...
        Mistä hihasta sä ton kommunistiakvaarion keksit
        ex tiedä et joka kommunistilla on auto ja aina
        parempi kun naapurilla. Vihreet ja luontoaktivistit
        ajelee linikalla tai jalkovälikonella. Se se on
        vaan niin hiton hyvä et ei tartte ressata millä
        liikkuu ja mitäs se sit jos muilla ei menekkään
        niin hyvin kun mulla... Jatka vaan samalla mallilla
        ja pärjäile omillas niin kyllä se siittä.


    • höh

      kysys pääsiskö vaikka Lauri Ihalaisen kyydissä, sillähän on varaa ajella omalla autolla, kun teetätti
      ihan Kiinassa asti kalliin puvun halvalla!

    • .. bussissa kulkeva

      .. silti minua sakotetaan...tämmönen viesti tuli työnantajalta ..

      >Työnantajalla ei ole velvollisuutta järjestellä työmatkakyytejä. Jos ei pääse töihin, kyseessä on palkaton poissaolo.

      Eihän se ole työnantajan syykään, kyllä tämmösis pitäis joustaa.
      TOSI kivaa. En ole asunut kauaa nykyisellä paikkakunnalla, ei ole tuttuja, joilta kysellä kyytiä. Työmatkaa yhteen suuntaa n. 25 km,, taksiin menis päiväpalkat.
      .. positiivista jos pakolla hakee, niin mun seutulippuni loppuu huomenna lauantaina... eipähän mene kyytejä "hukkaan"

      • ntiMM

        ..vaikka seutulippus ei menis umpeen niin se osa korvataan mikä lakon takia jää käyttämättä. Kun lakko loppuu niin hakemus vaan täytetään ja saa korvauksen.


      • hätä.

        no tietysti haet sairaslomaa.ter.bussikuski.


    • Vaikuta

      Asun lähellä keskustaa ja työmatka alle puoli kilometriä. Enkä aio lähiöön lähteä. Maksan "keskustalisää", mutta teen sen ihan mielelläni.

    • ntiMM

      Onneks asuu yks työkaveri samalla suunnalla niin pääsee sen kyydissä töihin. Matkaa kun kertyy yhteen suuntaan 10km. Jos ois kesä ei olis ongelmaa, mutt näin talvella ei ihan viitti pyörällä töihin sotkee. Tosin harmittaa koko lakko ku sit saa olla sumplimassa noita kyytihommia ja onneks sentään seutulipusta saa lakon ajalta korvauksen, eri asia mimmosen. Sen näkee sit.

    • roskakuski

      perehtykää lakon syihin valopäät ennenkun arvostelette työnantaja puoli sen aiheutti että lakkoon mennään ja kiinnostaisko itseänne jos ne hävittäis takuupalkan ja sais ottaa osa-aikasia niin paljon kun haluais niin hetken päästähän kellään ei olis enää vakituista työpaikkaa ja sit ne vielä yrittävät hävittää meiltä 8kpl pekkasta ja mut eihä se haitta kun meil on muutenki niin vitun hyvät palkat järkeä saa käyttää, muistakaa käydä kaupassa niitten hyllyt on aika tyhjiä ens viikolla... ja saattaa olla roskiksetkin aikas täysiä

      • Minä minä ja minä

        Niin se on vaan ihmeellistä, et joillain aloilla on nk. pekkas-vapaa! Ja itekin olen matalapalkka-alalla, paikassa johon sinäkin arvon kuljettaja jätät lapsesi päivähoitoon...


      • Jäbä
        Minä minä ja minä kirjoitti:

        Niin se on vaan ihmeellistä, et joillain aloilla on nk. pekkas-vapaa! Ja itekin olen matalapalkka-alalla, paikassa johon sinäkin arvon kuljettaja jätät lapsesi päivähoitoon...

        Pekkasvapaan saa jos tekee 40 tuntista työviikkoa, joten sä todennäköisesti teet jotain 38,15 tjtn.


      • SINÄ, sinä ja sinä
        Minä minä ja minä kirjoitti:

        Niin se on vaan ihmeellistä, et joillain aloilla on nk. pekkas-vapaa! Ja itekin olen matalapalkka-alalla, paikassa johon sinäkin arvon kuljettaja jätät lapsesi päivähoitoon...

        Sää oot sopinu ittelles tälläai sulle varmaan sopii paremmin näin että kulutat pekkases päivittäin.


      • Pätkätyöläisellä ei ole!
        Minä minä ja minä kirjoitti:

        Niin se on vaan ihmeellistä, et joillain aloilla on nk. pekkas-vapaa! Ja itekin olen matalapalkka-alalla, paikassa johon sinäkin arvon kuljettaja jätät lapsesi päivähoitoon...

        Pätkätyöläiset on periaatteessa yrittäjiä,tekevät töitä silloin kun niitä on.


      • bussikuski 2
        Minä minä ja minä kirjoitti:

        Niin se on vaan ihmeellistä, et joillain aloilla on nk. pekkas-vapaa! Ja itekin olen matalapalkka-alalla, paikassa johon sinäkin arvon kuljettaja jätät lapsesi päivähoitoon...

        onko sinulla 1.5 palkattomia taukoja päivässä ja työhön sidonnaisuusaika jopa 13h? tauotonta työtä 5.5h putkeen?


      • leo-nora
        bussikuski 2 kirjoitti:

        onko sinulla 1.5 palkattomia taukoja päivässä ja työhön sidonnaisuusaika jopa 13h? tauotonta työtä 5.5h putkeen?

        tauotonta tyotä voi kertyä 8h päivässä. jos on joku muukin töissä. Jos ei, niin olen tauotta /ei wc, ei kahvia ei ruokaa/ niin kauan, että saan hoitolapsen vanhempiensa/varahakijan/sosiaalityöntekijän hoitoon. Lapsen päivä voi olla yli 10 h /vuorokausi. Vanhempien työpäivä matkat.
        Sitäpaitsi ihmisen kasvattaminen ja hoito on jotain ihan muuta kuin työajoista ja oloista puhuminen....


      • bussikuski 2
        leo-nora kirjoitti:

        tauotonta tyotä voi kertyä 8h päivässä. jos on joku muukin töissä. Jos ei, niin olen tauotta /ei wc, ei kahvia ei ruokaa/ niin kauan, että saan hoitolapsen vanhempiensa/varahakijan/sosiaalityöntekijän hoitoon. Lapsen päivä voi olla yli 10 h /vuorokausi. Vanhempien työpäivä matkat.
        Sitäpaitsi ihmisen kasvattaminen ja hoito on jotain ihan muuta kuin työajoista ja oloista puhuminen....

        ai että ei edes vessa taukoa 8h aikana...heh!


      • toinen roskakuski
        Minä minä ja minä kirjoitti:

        Niin se on vaan ihmeellistä, et joillain aloilla on nk. pekkas-vapaa! Ja itekin olen matalapalkka-alalla, paikassa johon sinäkin arvon kuljettaja jätät lapsesi päivähoitoon...

        siitä että teidän liitto on joskus antanut pekkasten mennä... "viuh"... et se siitä..
        Roskakuski ja hiton ylpee siitä...;)..


      • 6,7€/tunti
        bussikuski 2 kirjoitti:

        onko sinulla 1.5 palkattomia taukoja päivässä ja työhön sidonnaisuusaika jopa 13h? tauotonta työtä 5.5h putkeen?

        Ja onpahan teillä bussikuskeilla todella paljon valittamista...
        Itse teen töitä 9 tuntia putkeen, johon jopa joskus kuuluu puolen tunnin ruokatauko (tietenkin palkaton sellainen).. Ylityökorvauksia ei ole mitään, ja lomapäiviäkään ei koskaan ole. Työsuhteet ovat aina sopivasti sen pituisia etteivät esim. kesälomat yms ehdi kertyä. Mistään pekkasista en ole koskaan kuullutkaan!!
        Älkääkä sanoko että etsi parempi työ, kun semmoista eivät opiskelijat saa!!!
        Paljon pikemminkin esim. siivoojilla, hoitajilla ja opettajilla pitäisi jäädä lakkoon!!! Heille ne lomapäivät ja palkankorotukset pitäisi ensimmäisen ä nostaa!!!!!!!!


      • lisää
        6,7€/tunti kirjoitti:

        Ja onpahan teillä bussikuskeilla todella paljon valittamista...
        Itse teen töitä 9 tuntia putkeen, johon jopa joskus kuuluu puolen tunnin ruokatauko (tietenkin palkaton sellainen).. Ylityökorvauksia ei ole mitään, ja lomapäiviäkään ei koskaan ole. Työsuhteet ovat aina sopivasti sen pituisia etteivät esim. kesälomat yms ehdi kertyä. Mistään pekkasista en ole koskaan kuullutkaan!!
        Älkääkä sanoko että etsi parempi työ, kun semmoista eivät opiskelijat saa!!!
        Paljon pikemminkin esim. siivoojilla, hoitajilla ja opettajilla pitäisi jäädä lakkoon!!! Heille ne lomapäivät ja palkankorotukset pitäisi ensimmäisen ä nostaa!!!!!!!!

        lomia???? HUHHUH!!


    • tyyppi88

      Niin kun tietäis että onko riihimäen bussit lakossa? Kun kaikki ei kuulemma ole...

      Kai se vaan on maanantaina mentävä pysäkille ja kattoo kuinka käy....

    • jee jee

      vähä siisti ei tarvii mennä maanantaina kouluun

      • jaa

        se on muuten ihan normaalisti lintsaus idiootti!!!


      • Rehtorisi

        Matikasta ja äidinkielestä on jo niin valtavasti poissaoloja, että ehdot uhkaavat. Ja kahdesta ehdoista seuraa armoton luokalle jääminen. Niin että lainaa se fillari vaikka kiskan papalta, ja polje polje polje... jaksaa jaksaa jaksaa...


    • f i n

      mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin on kohta ahtaajat ovat tukilakossa ja satamat on seis. Nehän tiukan paikan tullen tukee vaikka tupakkalakkoa!

      • ??????

        Esim. Turussa MITKÄ VUOROT on lakossa?? Joku sano ettei täälläkään kaikki olis... eli aargh..järki täs lähtee..


      • matsku-87
        ?????? kirjoitti:

        Esim. Turussa MITKÄ VUOROT on lakossa?? Joku sano ettei täälläkään kaikki olis... eli aargh..järki täs lähtee..

        www.akt.fi


      • jaa

      • montreaux
        ?????? kirjoitti:

        Esim. Turussa MITKÄ VUOROT on lakossa?? Joku sano ettei täälläkään kaikki olis... eli aargh..järki täs lähtee..

        Turun sisäisessä liikenteessä ajetaan linjat 1, 3, 8, 10, 30, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 73, 74 ja yölinja 36. Muita linjoja liikennöidään epäsäännöllisesti työnantajan voimin. Tällanen tieto löytyi Turun Sanomien suvuilta. Eipä oo elämä helppoo. Miten pääsee töihin kaupungin toiselle puolelle, kun käyttämäni bussit liiku. Taksilla pääsee, mut kuka maksaa viulut???!!! Tuskin työnantaja............


    • PODxDevi

      Ai alkaaks se lakko ny sit oikeesti? Mikäs siinä. Ainakin saa ajella rauhassa ne jotka liikkuu omilla kyydeillä. Ei tartte pelätä että joku linja-auto tunkee pysäkiltä tai viereiseltä kaistalta päälle. Hankalampaa tietty on sellaisten elämä jotka liikkuu enimmäkseen joukkoliikenteen turvin... Vaan minkäs teet...

      • omalla autolla

        Vai turvallista liikkua kun ei busseja liiku? Ne sentään ajaa työksen, eli tietää nopeusrajoitukset ja liikenne säännöt. Entä kun liikenne tulee täyteen niitä ns. sunnuntaiajelijoita. Talvella liukasta joten tarvii ajaa 20km tunnissa, kerätä ruuhkaa taaksensa kun on ajettava vasemmalla kaistalla valmiiks ryhmittäydyttynä 10 km päässä olevaan kaistan vaihtoon. Ei bussit liikenteeseen vaikka tuplana kunhan ne kortin haltijat 2 kertaa vuodessa ajavat pysyis pois ratista.


    • ninni

      Munkin pitäis päästä kouluun, tai oikeastaan työharjotteluun, enkä ihan viitsi kävellä yli 30 kilsaa...

    • -Mie-

      Eipä lakko hetkauta suuntaan eikä toiseen. Oma auto on ollut niin kauan kuin korttikin. Ei paljoa kiinnosta julkisilla liikkua; ovat aina niin täynnä ja aikataulut menee miten sattuu. Pääsee omalla pisteestä A pisteeseen B just sillon kun haluaa!

      • vänkyvänkyttäjä

        entä jos on ruuhkaa, auto särkyy tai muutenvain auto ei käynnisty aamulla. Ei sillon pääse töihin


      • -Mie-
        vänkyvänkyttäjä kirjoitti:

        entä jos on ruuhkaa, auto särkyy tai muutenvain auto ei käynnisty aamulla. Ei sillon pääse töihin

        Ei se ruuhka töihin pääsyä estä. Lähtee vaan tarpeeks ajoissa. No tokihan auto voi levitä tai jättää käynnistymättä, mut on hyvin pieni todennäkösyys. Eipä oo vielä koskaan sellasta tilannetta ollu. Ja vaikka tuliskii kyyti löytyy kyllä helposti ettei tartte julkisia käyttää.


    • minä

      se tekee teille kaupungilaisille hyvää välillä kävellä töihin ja kouluun..nyky ajan ihminen niin onneton että ei pääse muutamaa kilometriä kävellen..
      ennen vanhaankin käveltiin kouluun kymmenen kilometrin matkoja leikiten eikä valitettu..mutta lakko sinänsä huono asia..varsinkin liikunta rajoitteisille ja vanhuksille ..mutta ei terveille ihmisille..

      • Annien75

        Ja pääkaupunkiseudullahan KAIKILLA on työpaikka ihan inhimillisen lähellä. Kun KAIKILLA työntekijöillä on mahdollisuus vaikuttaa siihen missä käy töissä. Niinkö??


      • tassu

        ei kaikilla ole työmatka muutamaa kilometriä on kymmeniä kilometrejä joten kävely on mahdoton tehtävä


    • alypoo

      Kouluun on reilut 40 kilometria, että taitaa käymättä.

      • Aku

        Onneksi pääsen töihin omalla autolla, matkaa on 27 kilometriä suuntaansa. En käytä busseja, lähin pysäkki on kolmen kilometrin päässä. Kerran olen kulkenut bussilla tuon matkan, aikaa kului ovelta ovelle puolitoista tuntia, omalla autolla matkaan menee 25 minuuttia. Kallistahan auton pito on, mutta mukavaa.


    • pom pom pom

      Muuttakaa ihmisten ilmoille stadiin niin ei tartte täällä vinkua. Lakko? Kiinnostus kymppi. Stadissa dösät kulkee.

      • hohhoijjaa

        jos kaikki "landepaukut" eli koko muu suomi kehä kolmosen ulkopuolelta muuttaisi helsinkiin, siellä olisi vähän turhan paljon ihmisiä, asuntoja tars lisätä, vuokrat nousis, saasteen kasvais helsingin alueella, kaikkialle olis pitemmät jonot ym. kuitenkin siinä tapauksessa te "stadilaiset" rupeaisitte kitisemään et muualta tulleen vois painua sinne mistä tulikin että teillä "alkuperäisasukkailla" olisi enempi tilaa hengittää! ja kuule aivan saletisti tää bussilakko tuntuu helsingissäkin. suurin osa helsingin työpaikoista kärsisi henkilökuntavajeesta kun muualta töihin tulevat (jotkut autottomia) eivät pääsisi töihin!
        mieti vähän mitä puhut, mä ainakin asun mieluummin tarpeeks kaukana (n.200 km) helsingistä, on paljon raikkaampi ilma eikä tartte kuunnella "stadilaisten" natkutusta joka asiassa!


      • Koepa

        On taas mulkkua tekstiä. Olispa pääkaupunki Turussa.


      • .. bussissa kulkeva....

        .. met "landepaukut" kärsimme siksi, kun Helsingissä olevat ulkomaiset firmat käyttävät mm. virolaisia työntekijöitä ja jokainenhan tietää, ettei heille suoda edes kunnollisia asuinoloja saati kunnon korvausta työstä.
        Täällä ollaan mukana, tukemassa ulkomaisen työvoiman olosuhteita. Kas, kun monellekaan suomalaiselle ei sellainen työ, kuin bussikuski, näytä kelpaavan... Minä saan pääkaupungista tarpeekseni jo lyhyellä vierailulla...


      • jaa

        Ei muuten kulje kaikki!


      • lumikenkämies
        hohhoijjaa kirjoitti:

        jos kaikki "landepaukut" eli koko muu suomi kehä kolmosen ulkopuolelta muuttaisi helsinkiin, siellä olisi vähän turhan paljon ihmisiä, asuntoja tars lisätä, vuokrat nousis, saasteen kasvais helsingin alueella, kaikkialle olis pitemmät jonot ym. kuitenkin siinä tapauksessa te "stadilaiset" rupeaisitte kitisemään et muualta tulleen vois painua sinne mistä tulikin että teillä "alkuperäisasukkailla" olisi enempi tilaa hengittää! ja kuule aivan saletisti tää bussilakko tuntuu helsingissäkin. suurin osa helsingin työpaikoista kärsisi henkilökuntavajeesta kun muualta töihin tulevat (jotkut autottomia) eivät pääsisi töihin!
        mieti vähän mitä puhut, mä ainakin asun mieluummin tarpeeks kaukana (n.200 km) helsingistä, on paljon raikkaampi ilma eikä tartte kuunnella "stadilaisten" natkutusta joka asiassa!

        Asun myös hieman "stadia" ylempänä...käyn töissä pienellä palkalla...bussilakko vaikuttaa mutta on-
        neksi täällä asuu IHMISIÄ jotka auttavat,asiassa kuin asiassa.
        eikä valiteta turhista vaan otetaan ilo irti elämästä ja LANDESTA...!!!!


      • vättölä
        .. bussissa kulkeva.... kirjoitti:

        .. met "landepaukut" kärsimme siksi, kun Helsingissä olevat ulkomaiset firmat käyttävät mm. virolaisia työntekijöitä ja jokainenhan tietää, ettei heille suoda edes kunnollisia asuinoloja saati kunnon korvausta työstä.
        Täällä ollaan mukana, tukemassa ulkomaisen työvoiman olosuhteita. Kas, kun monellekaan suomalaiselle ei sellainen työ, kuin bussikuski, näytä kelpaavan... Minä saan pääkaupungista tarpeekseni jo lyhyellä vierailulla...

        Ja sitte vielä ihmettelet ettei bussikuskin hommat kiinnosta


      • pom pom pom
        jaa kirjoitti:

        Ei muuten kulje kaikki!

        no voi ei jos yksi bussi jättää kulkematta. omalta kotiovelta kulkee 15 bussia, niin ei paljoa itketä jos yksi jättääkin tulematta.


    • auh

      kaikki suunitelmat mennee päin honkia ymmärränkö nyt oikein et tarmpereen bussit menee lakkoon??mitenkö ees pääsen päätäni laittaan kuntoon?? muutenkin masennus riivaa..eikö ne tajuu et meille bussin käyttäjillä on menoa paikasta toiseen??tärkeetäkin.. vois ajatella meitä muitakin kuin itteensä..muule riittäis et menis vaikka puoli palkalla ja kyllä minä vaikka ajaisin jos on siitä kiinni.. ja jos niille palkka on tärkeetä menköön toiseen paikaa töihin..tai hankkikoon lisä töitä ..vai mariseeko ne palkasta vai mistä??

      • matsku-87

        Jos itse ajat bussi palkka hinnalla 2e./h. ja tiedät että saisit siitä 25e./h. niin etkai sinä nyt vaa huviksee ajatte että ajampas tässä bussia että saadaa vaan ihmiset paikasta toiseen...???


      • mitenkä

        sä voisit ajaa ku sun lanttu on jo muutenkin sekasin.Hakkaa päätäs seinään jos se vaik auttas


      • vättölä

        NO... Tampereella on enemmän "akkoja"


    • Annien75

      Miten hemmetissä pääsen "rakkaasta" Asolasta Pähkinärinteeseen töihin, kun bussit ei kulje? Tai sitten sieltä pois... Ideoita, kenelläkään??

      • matsku-87

        Aja autolla, pyöräile, kävele, taksilla.. vaihtoehtoja riittää kunhan ihmiset osaisi käyttää niitä


      • Nimetön

        Itse olen autonkuljettaja, mutta säiliöpuolella, joten lakko ei koske minua. Olettekos ajatellut mitkä tuotteet eivät kulje kumipyörien päällä????? Ai niin rautatiet eivät kulje jokaiseen kioskiin ja kauppaan. Näistä minä enemmän huolestuisin.


      • matsku-87
        Nimetön kirjoitti:

        Itse olen autonkuljettaja, mutta säiliöpuolella, joten lakko ei koske minua. Olettekos ajatellut mitkä tuotteet eivät kulje kumipyörien päällä????? Ai niin rautatiet eivät kulje jokaiseen kioskiin ja kauppaan. Näistä minä enemmän huolestuisin.

        elintarvikkeet kulkee joka paikkaan


      • matsku-87
        Nimetön kirjoitti:

        Itse olen autonkuljettaja, mutta säiliöpuolella, joten lakko ei koske minua. Olettekos ajatellut mitkä tuotteet eivät kulje kumipyörien päällä????? Ai niin rautatiet eivät kulje jokaiseen kioskiin ja kauppaan. Näistä minä enemmän huolestuisin.

        autonkuljettaja ja olen hyvn onnellinen että lakko alkaa koska pieni baussi töissä tekee hyvää.. olen muutenkin palkatta töissä, työssäoppimassa transpointilla.. ajot jää vähiin mutta ei lopu kokonaan


      • Annien75
        matsku-87 kirjoitti:

        Aja autolla, pyöräile, kävele, taksilla.. vaihtoehtoja riittää kunhan ihmiset osaisi käyttää niitä

        Pyöräile... onnistuu jos olisi pyörä joka kestää 30 km:n sitkuttamisen (yhteen suuntaan)
        kävely...joo, jos olisi takuu että jaksaisi 9 tunnin seisomatyön jälkeen viel kävellä takasi
        taksilla.... jos keikkalaiselle löytyis joku joka maksais taksikuluja 80 euroa työvuorosta...
        Paras ratkaisuhan olisi että ajaisin autolla.. Jos olisi se auto.
        Eli miten sitten? Ehkä istun mattoni päälle ja toivon että se lentäisi... tai jostain löytyisi teleportti joka säteilyttäisi minut perille.
        Lisää hyviä ideoita?


      • vantaalla asuva

        kikkailla junilla ja kävellen...


    • Eltzu95

      Minusta se on ihan KIVAAA!!!!
      HEH HEH HEH !!

    • antti

      Joo ei vaikuta ollenkaan ihan sama. Mä lähden 7.3 Egyptiin kahdeksi viikoksi ja muutenkin kuljen omalla autolla jokaisen matkan mitä liikun.

    • perkele

      no, täytynee sitten ostaa oma auto..

    • Saibbua

      Se on hyvä kun lakko tulee!

      Ainakin mulle kun käyn kouluu. ;))
      Tällein pitäs olla aina.

      • lapsilla on koulu lakko

        moi ainakin on pidempi hiihtoloma etten sanoisi mutta kyllä vissii sen jälkee vähän tulee läksyi mitäs mahan ei kukaan muukaan viä muo kuin vain pussi kuski heh mutta saa nukkuu pidempään että on kivaa kaikilla labsilla on kivaa ainakin koska ei päääse kouluun esim mulla on kivaa toivottavasti muillakin :D


      • LoL

        vitun pikku porsas meee sinne kuoluu


      • POIU

        Joo no koulun käynti siinä keskeytyy, kouluun kumminkin matkaa ja ei millään viittis kävellä kumminkaa =P


    • 5 vuotta bussilla matkustan...

      Kyllä se vaikuttaa.. Kotiin ei pääse koulusta kun pikavuorot ei kulje ja menee myöhään..=/ Täytyy ilmeisesti buukata vanhempien luona pari viikkoa..=) no eipä mahda mitään.. Lakkoilua en kannata, mutta kai se on parempi saada kuskeille paremmat olot.. Niiden aikataulut on kamalat ja kiire stressaa niitä entisestään..

    • PORVARI!

      Vitun köyhä

    • pastori

      Taksikuskien unelmat ja syvimmät toiveet toteutuu.LAKKO=RAHANTULOA EI MIKÄÄN VOI ESTÄÄ.Ruuhkissa mittari se jaksaa raksuttaa.

      • amer

        Näytä minulle rikas taksikuski, niin näytän sinulle valkoisen pikajuoksijan, joka juuri voitti sadalla metrillä maailmanmestaruuden ylivoimaisesti.


      • M.engele

        Saanks sun mersun sitku et enää tartte sitä?? Ja tuskinpa sä taksikuskina niitä suurimpia rahoja käärit, taitaa mennä pomolles että pääsee taas pallomahaansa öljyämään Pattayan auringon alle.

        Terveisin
        Jorma Mengele


    • mie vaan

      Ostakaa.. Ostakaa paljon omia autoja,että pääsette töihin. Saadaan saastuttaa ilmaa, sitten lintuinfluenssa ei uhkaa meitä ollenkaa kun ne ei lennäkkään...

      • Kannustavaa

        tuossa oli muuten ideaa..
        Ei muutakuin auot kaikille niin ei tule Influenssaa..mutta jääkausi kuiteskin..


      • Namu

        Kivaa. Kun ei tarvi dyykkikselle mennä hakemaan safkaa, kun sitä ei sinne kuljetetakkaan. Se löytyy suoraan kadulta. Hukutaan paskaan ja safkaan.Eläkööön...


    • Hellkama

      Helkama vie, Helkama tuo... Ehkä otin,ehkä en...

    • mulla on auto

      heheh. oma vika. mitäs et omista autoo. kato sillon on turha valittaa, että kun mulla ei oo varaa maksaa taxia. mene pyörällä tai kävellen.

    • juige

      -muute ei kierrä fyrkka Kampissa,sitä vartehha se rakennettii että ihmiset pääsee katon alle busseilla soppailee.Poliitikkojen suurela tuella se sinne on rakennettu,ai että nytkö muka vedettäis homma seis. Ajatelkaa miljoona eskoo per päivä siinä labyrintissä.

    • Lakkopellet

      Ei tipu myötätuntoa yhtään tuollaisille yhteiskunnan toiminnan pysäyttäjille. Saunan taakse vaan...

      • Agneisti

        Ihanan oikeisatolaista. Työväen pitäisi vain ehdoitta taipua päättäjien itsekkäisiin päätöksii, niinkö? Eiköhän tämä ole ainoastaan niiden hedonististen yhtiöjohtajien syytä. Ei ihmistä saa oikeuksiensa puolustamisesta syyttää.


    • En voi mennä kouluun ku autoni ei käynnisty.

    • Lakkopellet

      Ei tipu myötätuntoa yhtään tuollaisille yhteiskunnan toiminnan pysäyttäjille.

    • ezziv

      pääse ainaki koulust:)

      • kutti

        siinäpähä opitte arvostamaan ammattimiehiä ku kaikki tohelot lähtee omalla autolla koheltamaan ens viikolla ja tavara ei liiku. kyl se niin menee et ammattikuskit pitää tän maan tolpillaan... ja jos jollain on vastalause niin otan sen vastaan vasta ku lakkoo on kestäny muutaman päivän!


    • Eipäs nyt liioitella lakon aiheuttamaa tilannetta, luulen että monet tärkeät kuljetukset hoidetaan lakostakin huolimatta.
      Ensinnäkin yhteiskunnalla ei ole varaa menettää lakon seurauksena moniakaan työhön tai hyvinvointiin liittyviä asioja.
      Lakkoja on aina ollut ja eipä niitä ole pienen ihmisen harteille laitettu niine ilmiöineen joine lakko ilmenee.
      Eli kyllä yhäkin uskoisin kautta koko kokemukseni, että jokainen meistä pääsee kulkemaan yhä töihin ja takaisin, sekä sen että meillä riittää ymmärrystä pienistä myöhästymisistä huolimatta.
      Osalla lakon uhan alla olevista kuljetusalan yrityksistä on varmasti olemassa myös vara suunnitelma, eli uskotaan yhä suomalaiseen yrittäjään, ihan silloinkin kun lakko tulee,,,siis jos tulee ja hyvää kevättä kaikille :)

      • matsku-87

        Elintarvikkeet lääkkeet ja muut kiireelliset kuljetukset hoidetaan..


    • just niin

      Linja-autolakko alkaa sunnuntaina 5.3. klo 18, mikäli neuvottelut eivät johda tulokseen. Toteutuessaan lakko hankaloittaisi koulun aloitusta juuri talviloman jälkeen.
      Myös työläiset kärsii tästä.

    • Jossu87

      Nyt meni hiihtoloma pilalle ku kihlattu joutuu koko viikoksi ilta vuoroon (14-22) tämän lakon takia. Kuskit on lakossa ja muut joutuu hoitamaan ne työt. Olisivat voineet sopia ne asiat, koska lakko vaikuttaa monen ihmisen elämään. On yksinäinen loma viikko edessä :(

    • nyssekuski

      Hyvä et on edes yks osa-aikaisuuden vastustaja suomessa, ja tän jälkeen tulee lisää...eli kaikki voittaa, kun laitetaan hetkeks vehkeet seisomaan :)
      JOTEN!
      (yleislakon kannalla tässä asiassa, niit ei vaan yksinkertaisesti tarvita tuossa laajuudessa mikä nyt on...ja piste.)

    • sannamaija.

      Ei tule varmaan kouluun mentyä.. on noin 4 km matka, mutta noin 23 ihmistä luokaltamme käyttää niitä busseja, jotka ovat lakossa... Saisipa tietää että onko sitä koulua sitten vai ei. Varmaan aika turhaa jos 2 tai 3 ihmistä tunneilla istuu...

      • matsku-87

        ihmettä :D käytät bussia NELJÄN kilometrin matkalla :D hehehe :D jos tota matkaa ei pysty kävelee ni huhhuh :D


    • koti_orja

      voin onnekseni todeta tässä vaiheessa että lakko ei vaikuta meikäläiseen mitenkään, onneksi on oma auto! positiivista on se että bussit ja kuorma-autot ei ole nyt hidastelemassa edessä tai aiheuttamassa vaaratilanteita ajamalla liian lähellä.

    • hanipani

      PErKELE POIS TÄLLÄSET LAKOT MEIKÄ EI PÄÄSE MAANANTAINA SKULEEEN.... PIKKASEN VITUTTAAA... .EI OO KYYTIII...

    • mie vaan..

      Eiköhän sitten lakon jälkeen valiteta taas pienenevistä linja-autojen käyttäjä määristä. Kuka viitsii matkojaan vaan linja-autojen pälle laskea, kun homma ei kuitenkaan toimi? Omalla autolla matkat helpompia ja pääse todella sinne minne haluaakin.

    • äippä

      vaikuttaa kyllä niin paljon pienen paikkakuntalaisen elämään, ettei lapset edes kouluun pääse lakon vuoksi. Ei kyllä heitä tunnu harmittavan.

      • lapsilla on koulu lakko

        hei minä olen laspi ja en pääse kouluun iha sairaan kivaa muuten heh :(


    • tympääntynyt

      Ottaa päähän tämä jokakeväinen akt:n sirkus. Pahiten iskee niihin pienipalkkaisiin joilla ei ole omaa autoa ja pakko mennä töihin ettei joudu irtisanomislistalle. Itse olen ollut määräaikaisuuksissa jo lähes 10 vuoden ketjun ja tahtoisin pitää edes sen työn. Meillä on neljä ihmistä perheessä joita kaikkia tämä "lakko" haittaa. Typerää, kun ne määräaikaiset kuskit tahtovat usein olla itse määräaikaisia. Viime kevään raakuudet hädissään vuoroa ajaneita "rikkureita" kohtaan lopettivat minun osaltani sympatiat lakkomiehille. Sairaanhoitajat ovat pienemmällä palkalla kuin kuskit, määräaikaisuuksien uhreja paljon enemmän ja aivan oikeasti -- kummat ovat tärkeämpiä? Hoitajilla ei vain ole ylilihavien öykkärien johtamaa liittoa tukena.

      • bodom-girl06

        Tämä tuleva lakko vaikuttaa minun sen verran että jumitun hankoon mutamaksi päiväksi...hemmetti!
        kävipä vaan mielessä että mitenköhän kävis maallemme jos ravintola alalla työskentelevät menisivät lakoon liian pitkien työpäivien, palkan tai sen takia ettei aina välttämättä ole aikaa pitää ruokapaussia vaikka työsopimuksessa lukisi aivan jotain muuta?! on mielestäni todella naurettavaa tällainen lakkojen pitäminen, miksei voida keskustella asioista ilman että se vaikuttaa muiden työhön ja elämiseen!!???


    • citymaasturi

      -just toi tankkiauto 3500 l polttoöljyy ja 150 mottia halkoja, perunoi kellaris,suolaa säkis kolme pakastinta täys hirvenlihaa ja kalojaki vieres järves varalla jos lihaa kyllästyy. Jos täs pakkais sukset kyytii ja lähtis Åreen laskettelee, sais olla rauhassa ku Suomalaiset kaljaöykkärit ois poissa. Iha hyvä että kuljettajat eri aloilla saavat liksansa kohdallee, ei se nii häävi oo ku kaikenmaailman räkäpellejä joutuu leipänsä etee kuskaa.

    • Agneisti

      Mistähän sais tietää että mitkä bussit on edelleen liikenteessä täällä pääkaupunkiseudulla, jos siis jotain on?

    • damnass

      eihän bussilla aj kuin eläkeläiset ja koululaiset:) hahaa töihin omalla autolla työ matka 400m luuserit hahahh

      • Agneisti

        Kypsää tekstiä.


      • damnass
        Agneisti kirjoitti:

        Kypsää tekstiä.

        saatanan hesan hörhöt aivan paineessa


      • Agneisti
        damnass kirjoitti:

        saatanan hesan hörhöt aivan paineessa

        Hesan hörhöt? :D Mistä päin oikee oot?


      • kerppeni
        damnass kirjoitti:

        saatanan hesan hörhöt aivan paineessa

        Ekaks valitetaan ku bussi ei kule, viikon päästä jotain muuta :) ...heh hee


      • samppa
        Agneisti kirjoitti:

        Hesan hörhöt? :D Mistä päin oikee oot?

        Turha kehuu kenenkää kehuu omilla autoilla.Ei yksityisyrittäjät kerkee polttoainetta ajaa ku kulutus lakon myötä siirtyy henkilöliikenteen puolelle. että katotaa nyt vaa kui kaua ne henkilöautot kulkee.


    • EML

      Mitäs tuosta. Omalla autolla kun ajelee niin eipä ole riipuvainen julkisista kyydeistä. Pennut pääsee taksilla kouluun ja esim. kimppakyydillä pääsee töihin. Taikka ei mene ollenkaan duuniin. Menee lakkoon.

    • Agneisti

      Vitun nerokasta! Ytv:n sivuilla on kerrottu kaikki lakon vaikutuksesta jätteidenkuljetukseen muttei sanaakan dösistä!:D Mistä saan tietää dösistä!!?!?!?!?!?!

      • sieltä

        löydät kaikki lakonpiiriin kuuluvat yritykset paikkakunnittain.


    • Mersu-mies

      Voi vittu. Ei täällä maaseutukaupungissa kulje muuta kuin muutama koululaisbussi kolme neljä kertaa päivässä. Osta itelles auto ja aja sillä. Ei täälläkään pääse minnekkään ilman omaa autoa. Ja töissäkin on kuljettava, ilman sitä joukkokuljetusta!!!!

      • tilatankki

        takapihalle ja pidä se sit aina täynnä, Suomessa voi tulla lakko mille alalle tahansa.Voi vaikka pienituloiset paperimiehet mennä lakkoon ja muut hölmöläiset alkaa tukee niiden lakkoo.Ois kiva nähdä minkä alan lakkoo paprriliitto tukee, sitä päivää ei tässä maassa tule koskaan. Mutta tankki täteen, mulla on jo.


    • *Maalainen**

      Ihan oikein, että alakaa lakko!! Kaikki bussit ja kuorma-autot: LAITTAKAA KÄSIJARRU PÄÄLLE!!!!!

      Oppiipahan nämä "rekat pois liikenteestä" valittajat näkemään, että mihin ne rekat oikeen vaikuttaa. Olokaa lakossa pitkään, pitkään, pitkään....    

      • tuuripeliä

        onneksi tuo helsingin bussiliikenne ei lakkaa liikkumasta:D


    • täytyy

      kieltää!!!!
      Joka perkeleen vuosi on linja-autot lakossa,joku tolkku täytyy asioihin olla,eb itse ole ikinä bussia käyttänyt mutta ymmärrän miten vaikea on ihmisten mennä töihin ja palella 20 asteen pakkasessa siinä toivossa että ehkä se bussi vielä tulee.
      Tehkää töitä ja olkaa onnellisia että sitä on!!

      • näin on

        Olkaatten onnellisia kun töitä on - moni saa kärsiä työttömyydestä. Kyllä tuosta palkasta pitäisi riittää vielä tupakka ja olutrahatkin.


      • Tepa

        Hyvä että auto- ja kuljetusalan työntekijät pitävät puoliaan!!! Lakkoilisivat vaan niin kauan että työnantajapuolikin tajuaa ettei aina voi säästöjä tehdä työntekijöiden kustannuksella.
        Itseenikin tosin vaikuttaa tuo lakko kun ei ole maanantaina kyytiä töihin joten täytyy kai se pyörä kaivaa esiin ja polkea töihin vähän reilu 13 kilsaa, täytyy vaan toivoa ettei olis hirveetä pakkasta...

        Työnantajapuoli tässä on se joka tämän lakon "aiheuttaa"!!!!!


      • toinen roskakuski
        Tepa kirjoitti:

        Hyvä että auto- ja kuljetusalan työntekijät pitävät puoliaan!!! Lakkoilisivat vaan niin kauan että työnantajapuolikin tajuaa ettei aina voi säästöjä tehdä työntekijöiden kustannuksella.
        Itseenikin tosin vaikuttaa tuo lakko kun ei ole maanantaina kyytiä töihin joten täytyy kai se pyörä kaivaa esiin ja polkea töihin vähän reilu 13 kilsaa, täytyy vaan toivoa ettei olis hirveetä pakkasta...

        Työnantajapuoli tässä on se joka tämän lakon "aiheuttaa"!!!!!

        Olet aivan oikeassa siinä kuten minäkin että saavutetuista eduista yms. täytyy pitää kiinni.. niinhän se sananlaskukin menee että anna pikkusormi se vie koko käden..
        ja toisaalta kuka tätä lakkoa haluaisi? ei varmaan kukaan mutta tilanne on nytten tämä... ja yksi asia vielä.... helppoahan sellaisten on sanoa että saatanan lakkopellet joita tämä asia ei koske...


      • jukka.k
        Tepa kirjoitti:

        Hyvä että auto- ja kuljetusalan työntekijät pitävät puoliaan!!! Lakkoilisivat vaan niin kauan että työnantajapuolikin tajuaa ettei aina voi säästöjä tehdä työntekijöiden kustannuksella.
        Itseenikin tosin vaikuttaa tuo lakko kun ei ole maanantaina kyytiä töihin joten täytyy kai se pyörä kaivaa esiin ja polkea töihin vähän reilu 13 kilsaa, täytyy vaan toivoa ettei olis hirveetä pakkasta...

        Työnantajapuoli tässä on se joka tämän lakon "aiheuttaa"!!!!!

        on oikeasti sanottavaa tästä aiheesta ja kirjoita vielä oikein toisinkuin nuo jotkut pellet jotka ajattelevat jollakin muulla kuin aivoillaan asioita.


      • jukka.k
        toinen roskakuski kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa siinä kuten minäkin että saavutetuista eduista yms. täytyy pitää kiinni.. niinhän se sananlaskukin menee että anna pikkusormi se vie koko käden..
        ja toisaalta kuka tätä lakkoa haluaisi? ei varmaan kukaan mutta tilanne on nytten tämä... ja yksi asia vielä.... helppoahan sellaisten on sanoa että saatanan lakkopellet joita tämä asia ei koske...

        kuulun pau liittoon mutta silti olen sitä mieltä että tää on täysin oikeutettua sillä työnantaja on tähän asti vetkutellut eikä ole halunnut ees neuvotella tosissaan asioista joten toivottavasti saavat kaiken kunnolla silmilleen minkä ovat taakseen jättäneet


    • vaan....

      Joo lakkoon vaan, ei se vaikuta keneenkään tuntemaani. Nuo bussikuskien lähes siivoojien minimipalkat ehkä 1000,- euroa ei riitä mihinkään. Lisää vaan. No onhan meillä ahneat esikuvat, nimiä mainitsematta, siitähän voi joutua linnaan. Ei kuitenkaan ne jotka "varastavat" laillisesti.

    • Pimu 18

      Onkohan se lakko Pieksämäelläkin??
      Et tosi kiva jo son niin mä en pääse aamulla työharjottelu paikkaan Naarajärvelle :(

      • Tepa

        Netistä: www.akt.fi


      • on pitkä matka

        Mutta keskustasta voi jo mennä fillarilla tai kävellen,ja Yläristiltähän se jo näkyykin, täh, niin lyhyt matka, aamulla jalkakäytävät valaistu ja hyväs kunnos.Mee ihmeessä ihmisvoimalla, kunto kohoo ja elämänlaatu paranee.


    • kaikkitietävä

      Hanki auto. Hanki auto tai mene mopolla tai traktorilla tai ota sukset ja suksi sinne.
      Sitten kun öljy on loppu maailmasta niin ei silloinkaan auta muu kuin suksia tai mennä hevoskärryillä.

    • Ei haittaa

      En käytä pusseja koskaan.Omalla autolla parasta..ei tarvitse palella..

    • AKT;läinen

      Nyt ajetaan myös teidän etuja,löytyykö tukea???????

      • toinen roskakuski

        ei taida loimaalaisilla illa munaa olla mukana lakossa.. siltä ainakin vähän vaikuttaa.. mutta voin sanoa että rikkureiden elämä lakon jälkeen töissä voi olla aika helvetin hankalaa..!


      • junika
        toinen roskakuski kirjoitti:

        ei taida loimaalaisilla illa munaa olla mukana lakossa.. siltä ainakin vähän vaikuttaa.. mutta voin sanoa että rikkureiden elämä lakon jälkeen töissä voi olla aika helvetin hankalaa..!

        olla sillä sellaiset pitäisi pistää roikkumaan jonkin päähän munistaan


      • Puhutaan järkeä.
        toinen roskakuski kirjoitti:

        ei taida loimaalaisilla illa munaa olla mukana lakossa.. siltä ainakin vähän vaikuttaa.. mutta voin sanoa että rikkureiden elämä lakon jälkeen töissä voi olla aika helvetin hankalaa..!

        AKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • hamimnd
        Puhutaan järkeä. kirjoitti:

        AKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Järkeäkö?Kelle.Heillä ei ole ja teiltä se taas kokonaan puuttuu.Siis...?


    • ei hywi mee

      en tiiä miten pääsen kouluu?

    • Linjaauto Lakko

      Kylläpäs nyky ihmiset valittaa joka asiasta,ymmärän kyllä että vanhat ja sairaat ei kykene ilman linjaautoa mutta terveellä on jalat vaikka olisi kuinka pitkä matka sitten taksi eipä tähän muuta voi sanoa.Muita kulku neuvojakin on olemassa mopo Henk auto jos ei ole niin pyörä moottori kelkka potku kelkka pulkka ratti kelkka on noita

      • lucky me

        Kyllähän sitä pyörälläkin pääsee. Ei kun herätyskello soimaan siinä neljän kieppeillä ja sen jälkeen pyöräilemään, varmasti joka kotitaloudesta löytyy polkupyörä. Päivää vaan ennen kannattaa muistaa kunnostaa se xD onneks juna-asema vaa 0,5km päässä. Miten kauan tää lakko kestää??


    • kjgsäd

      No se vaikuttaa siten, että harkkoja jää väliin...x|

    • Autolla ajava

      Niin ei tarvii päätä vaivata. Mun puolesta vaikka olisivat lakossa koko vuoden eipä ainakaan ole bussit edessä kun ajelee uudella autolla

      • ja kallis

        ja pajlon kuluttava ja polttoaine kaksinkertaiseks,niin saadaan paljon vapaaehtoista veroa valtion kassaan,Ja lisää hyvää moottoritietä aivan stadin keskustaan saakka, voitas sit Kampin Bussi laiturit muuttaa parkkitiloiks ni pääsis katon alle shoppailee fiksusti.


      • ---

        Miullekin ois ihan sama, vaikka linkat ei kulkis enää ollenkaa. Raivostuttavaa kun ne hidastelee edessä!


    • deudor

      Voi voi kun ei haittaa yhtää tälläset asiat.

      Ja niitäkin ketä se nyt haittaa niin maanantaina on normisti autoliikkeet auki että omaa autoo sieltä vaan kehiin niin ei tarvi murehtia !

      -ELINTASO-

      • lucky me

        Suurin ongelma on varmaan se, et kaikki ne jotka harrastaa aktiivisesti, yleensä urheiluu tms., on useimmiten alaikäisiä. Sitte ku vanhemmat ei vaa jaksa kuskaa ku pitää kuskaa takaskin ja perille on kuitenkin joku 20km, nii ei millää voi pakottaa oottaan, ku kestää lähes kaks tuntii muutenki... niin....


    • tryt

      Juupa juu... maanantaina junalla töihin a*9.40€ klo
      05.15, työt alkaa klo.08.00 ja kotiin junalla a*7.40€ klo.20.37. Voi v . Tuskinpa saatte meidän myötätuntoa bussikuskit yms

      • toinen roskakuski

        siinähän tämä taas nähdään... me olemme kuin olemmekin teille aika tärkeitä vaikka meitä joka käänteessä moititaan.... jo alkaa valitus täällä ettei pääse mihinkään ku bussit ei kule... ettehän te raukat tulis toimeen ilman bussikuskeja... hukkukaa paskaaan! roskakuski ja ylpee siitä!!!


    • jukka.k

      olla kuitenkin pitää jota työnantaja ei ole halunnut ees tehdä vaikka aikaa olisi ollut melkein kuinka paljon vain,joten nyt sen seurauksena siitä joutuu kärsimään syyttömät.Älkää siis syyttäkö turhaan AKT:tä jos se ajaa jäsenistönsä etuja niillä aseilla joita sillä on käytettävissä

    • Omalla liikkeellä

      Minuun ei lakko vaikuta kun kuljen omalla autolla. Neuvona muille sanon, että käyttäkää kimppakyytejä ja varatkaa aikaa niin kerkiitte töihin, Taksilla töihin ja mitä useampi matkustaja taksissa niin sitä edullisempi. Jos lentokentälle aikoo niin airport taxi on paras vaihtoehto myös tavallinen taksi.

    • ari

      älkää syyttäkö kuskeja, aina omaa asiaansa ajavaa syytetään. työnantajat suurimpia syyllisiä on. riistävät työtekijää! ei vakinaisteta paikkoja, vaan ajatetaan ihmisiä kylmärinki "sen" ympärillä, osa-aikaisilla työsuhteilla jotta saadaan palkat "nälkäpalkka" tasolle. eikä vallassa oleva "työläisten" puolue osaa puhu muustakuin glopalisaatiosta!!!!!!

    • Jukka

      Lakko vaikuttaa meikäläiseen siten, että siviilipalvelukseen on matkattava sunnuntai-päivällä. Näin siis vaikuttanee ilmeisesti koko 4/06 erään, poislukien ne, jotka on päättänyt tulla omalla autollaan.

    • cascada

      Olen koululainen. Kuljen busilla kouluun joka päivä. Meillä koulussa saatiin kuitenkin järjestettyä 1 bussi aamuksi ja 1 bussi iltapäiväksi. Aamulla menee bussi vai yhteen aikaan. Meidän kohdalla bussi on n 8.00 (koulu alkaa 8.35) Jos menen vaikka myöhäseen (jolloin koulu alkaa 9.25) Joudun menemään kouluun jo tuohon 8.00 bussiin. Sitten joudun olemaan sen yhden tunnin koulussa, ja mikä pahinta. Valvotussa tilassa. Se ei kuulosta kovin hyvältä.
      Tavallisesti koulu loppuu minulla joka päivä 15.05. Ja koska bussi kulkee vaan kerran iltapäivällä Se menee 14.00. Joten pääsen pois tunneilta. Pääsen koulusta siis pois tunti ja 5 minuuttia ennen luokkatovereitani.
      Tavallaan hyvä kun on lakko mutta tavallaan ei :I

      • EI KOULUA VIIKKOON!!!!!!!!!...

        JEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Kettuuntunut

      Ei muuten vaikuttaisi paljoa mitenkään, mutta milläs sitä takaisin armeijan vihreisiin menee jos lakko paukahtaa?
      Sinne kun on pakko mennä vaikka ei bussilla pääsisikään. Ehkä marssien, pyöräillen tai hiihtäen?
      Taksilla?Päivärahoilla ei paljoa sillä kuljeta...
      Karkuriksikaan ei kannata ryhtyä ihan noin vain.

    • kesä

      Osaako kukaan kertoa, että meneekö vaasan paikallisbussit lakkoon vai kulkevatko ne ihan normaalisti?:)

    • tyttö

      Niinpä niin...
      Kouluun pitäs päästä maanantaina..
      Ihmisten toivottas käyttävän enempi joukkoliikennettä, mutta miten siihen uskaltaa luottaa...?!

      • jope

        Oishan sitä mukava mennä kouluuki.......


    • SinunTyttösi15w

      Siis kyllä niin ottaa päähän tällänen päätön lakkoilu..Mitenkäs oppilaat ja bussia käyttävät henkilöt pääsevät kulkemaan kouluun ja esim. kauppaan jos ei omaa autoa ole.. Ei omasta mielestäni mitenkään.. Eiväthän taksit voi jokaista kuljettaa, siis jotka haluavat eri paikkoihin kaupungissa..Tai tila-ahtaustahan siitä syntyisi..Kuntien pitäisi korvata oppilaiden kuljetus matkat, siis jos ja kun vanhemmat joutuvat viemään lapsensa kouluun!!!!
      Ja sekin ottaa kyllä kieltämättä päähän kun koulut eivät voi joustaa sen vertaa, että pitäisivät oppilaille lomaa koulusta sen aikaa kunnes lakko päättyy, jos päättyy. Mutta tämä loma-asia ei varmastikaan tule onnistumaan.
      Oppivelvollisuus on se kun on ja se on meidän jokaisen nuoren käytävä loppuun. Aivan niinkuin kaikkien miesten asevelvollisuus :)

    • Kivenlahdessa

      Jään maanantaina kotiin tekemään töitä. En halua viettää puolta päivää taksijonossa.

    • romu mutta ite maksettu

      mahtavaa!! vihdoin autolliset ihmiset ja vuosia kestänyt autoveron maksu palkitaan. Elämä on! ja mopolla pääsee..

      • fredi

        Tää on asiaa. olen aina kironnut ku autoon menee vaan rahaa ja bensaa. saa jännittää millon verotus nousee ja vakuutukset nousee mut maanantaiaamuna starttaan oman nappulakorollan hymy korvissa.


    • pj87

      samaa sitä olen mä kans miettiny et mitäs ny ku tulee lakko... ei oo mitenkää varmaa et pääse maananataina kouluun... kahella bussilla pitäs mennää... ja ku ei tiiä et mite niit menee, jos menee... eli saattaapi olla et jään maanantaina kotti...

      • lea83

        eipä täältä kukaan muukaan pääse kouluun. kortti olis mutta ei sitä autoo.

        tämä tarkoitta sitä että menee kurssit taas tästäkin jaksosta hylätyiks. jippiii! voi helvetti suoraan sanottuna.


    • etätyöntekijä

      Läppäri ja linjat kotona. Teen etänä hommia, ei vaikuta mitenkään. Lakkoilkaa vain.

    • Nimetön

      No nyt saavat kommarit ja sosialistit maistaa omaa lääkettään,kärsimystä tulee kaikille...
      ihmiset ovat sitten ahneita ja tulee paskanen loppu.Itse teen pätkätöitä ja olen tyytyväinen elämääni,omistan jopa auton ja asunnonkin.
      Äänestäkää tekin seuraavissa vaaleissa oikeistoa niin Suomi nousee ja kaikki saavat oikeudenmukaisen palkkansa eikä tarvi aina valittaa ja olla narsisti

      Sari

      • Kommariko?

        Sut on kyllä joku aivopessy todella hyvin tai sitten et ole kovin hyvin perillä siitä miten nykyään raha tässä taloudessa pyörii. Lisää niille joilla jo vitusti on ja pois niiltä jotka juuri ja juuri vielä kituu. Omistajien ahneudella ei ole mitään rajaa...siitä esimerkkinä esim. Kiina ilmiö..otetaan niiltä loputkin..ei ne mitään hanttiin laita. Meillä sentään vielä saa vähän puolustautua!!! Kannatan minäkin voitollista yritystoimintaa-tietysti. Mutta ahneudella pitää olla joku raja!


      • ari
        Kommariko? kirjoitti:

        Sut on kyllä joku aivopessy todella hyvin tai sitten et ole kovin hyvin perillä siitä miten nykyään raha tässä taloudessa pyörii. Lisää niille joilla jo vitusti on ja pois niiltä jotka juuri ja juuri vielä kituu. Omistajien ahneudella ei ole mitään rajaa...siitä esimerkkinä esim. Kiina ilmiö..otetaan niiltä loputkin..ei ne mitään hanttiin laita. Meillä sentään vielä saa vähän puolustautua!!! Kannatan minäkin voitollista yritystoimintaa-tietysti. Mutta ahneudella pitää olla joku raja!

        no, nyt on olleet sossut vallassa kauan. eipä ole lapsiperheiden asiat parantuneet, taitavat ajaa eduskunnassa vain omia eläkkeitään, valta sokaisee.


      • Nimetön
        Kommariko? kirjoitti:

        Sut on kyllä joku aivopessy todella hyvin tai sitten et ole kovin hyvin perillä siitä miten nykyään raha tässä taloudessa pyörii. Lisää niille joilla jo vitusti on ja pois niiltä jotka juuri ja juuri vielä kituu. Omistajien ahneudella ei ole mitään rajaa...siitä esimerkkinä esim. Kiina ilmiö..otetaan niiltä loputkin..ei ne mitään hanttiin laita. Meillä sentään vielä saa vähän puolustautua!!! Kannatan minäkin voitollista yritystoimintaa-tietysti. Mutta ahneudella pitää olla joku raja!

        No joka ei ole tyytyväinen palkkaansa voi aina vaihtaa työpaikkaa.Suomihan on vapaa maa,ei työnantaja työntekijää omista.
        Kuljettajilla on paljon paremmat palkat mitä keskipalkat yleensä Suomessa ovat.Röyhkeää että ratsastavat työnantajien kustannuksella niin säälittömästi.Ei ihme että yrittäjiä menee konkurssiin tai lopettavat.Yrittäjien tulos pyörii keskimääräisesti 2,4% plussalla sijoitettuun pääomaan nähden ja suurin osa - nolla.Miettikääpä laittaisitteko oman kaluston?
        Markkinataloudesta ymmärrän paljon.Viisitoista vuotta ekonomina on opettanut paljon.Ei minua ole aivopesty eikä kukaan pesekkään.

        Sari


    • turpo

      niinkuin tähänkin asti, eihän tohon julkiseen voi luottaa, ne tulee ku huvittaa.

    • Pera

      Tässäkin "taistossa" on näköjään ainoita sankareita rikkurit. Ne pitää edes osan linjoista toiminnassa. Täytyy vaan toivoa että pääset kulkemaan rikkureiden ylläpitämiä linjoja pitkin töihin. Muista muuten erikseen kiittää jos niillä linjoilla maanantaina kuljet. Lakkolaisille toivon lyhyttä ikää ja realismin kovaa koulua niskaan.

    • juputin

      no se sallittakoon kuskeille!!!
      Onko kukaan ajatellu että 20v nuori mies pyytää palkkaa 15e per tunti!!!
      kokemusta on jo 30 vuotta.siittä aiheeseen kyllä palkkoja sais kuljetusalalla nostaa rajustikkin.
      Jos asioita tulkitaan kansan kehitykseksi niin tällä hetkellä kuljettajien palkkojen mukaan bussit ja ratikat pitäs olla ilmasia, niin kuin joissakin suurkaupungeissa onkin.
      mutta ymmärtäisin tampereen pussimaksun 2e jos kuljettajat sais palkkaa ton 15e per tunti on kuljettajilla raskaassa liikenteessä kovat vastuut ja matkustajia on busseissa paljon vuorokauden aikana tampereellakin.

    • gonan1

      Itselläni on työmatkaa 12km, jonka taitan polkupyörällä, vaikka bussilakin pääsisin ”periaate”
      Työt alkavat klo 6:00 am, joten täytyy lähteä jo 5:10, toivottavasti ei ole pakkasta paljon.
      Hyvä että tässä maassa on kunnon etujärjestöjä jotka ajavat työläisten etuja.

    • Ihmettelijä

      Mielestäni tämä lakko menee kohtuuttoman rajan yli. Ihmiset ei kertakaikkiaan pääse töihin ja opiskelemaan. Mielestäni pitäisi jokaisen ns. "tärkeän linjan" kulkea vähintään kaksi kertaa tunnissa.

      Mitä tulee lakon vaatimuksiin. Mielestäni kuljetusalan työnantajan ei tulisi taipua akt:n vaatimuksiin. Mielestäni kuskeilla on hyvät oltavat heidän koulutukseensa nähden. Ihmettelen sitä miten media ei ole vielä ainakaan ns. "piiskannut" akt:tä sopimukseen. Itse kyllä hyvin muistan miten esimerkiksi media "piiskasi" lääkäreitä heidän lakon aikana töihin.

      • jamo

        Voi kauhistus helsingissä ei päästä kouluun,ajatelkaapa itä rajan ihmisiä jotka laittaa kouluun lapset susi pelossa ,pientä rajaa helsinkiin vois niitä susia istuttaa.


    • ooooooooooooooooo

      HEI! KÄVELKÄÄ TE VITUN TYHMÄT KUSIPÄÄT; AJELKAA ETTÄ MYÖS MUITA IHMISIÄ ON KUIN SINÄ!!!!!!!!!!!!!

    • valittaa

      mikä vittu tätä yhteiskuntaa oikein vaivaa,kun kaikki vaan valittaa.valivalivalivalivali . kuskit valittaa,opettjat valittaa,hoitsut valittaa,opiskelijat valittaa.vittu, menkää nyt vähän kaikki itteenne,ja lakatkaa se valittaminen.kyllä nyky-yhteiskunta on sitten ihmeellinen kun mikään ei sovi kellekkään.olette kaikki ahneita paskoja( noi saa ja mä en) ei ihme että esimerkiksi liikenne on mitä on.kaikki johtuu siittä kun olette tommosia että mulle kaikki heti tänne nyt.

      • äiti

        ..vaan hiukka harmittaa kun lakko alkaa, itselläni alkaa työssäoppimisjakso, joka onneksi on suht lähellä vaan lapsen päiväkoti on aivan toisessa suunnassa, Lapsen tarhaan vientiä lakko vaikeuttaa, aamusella pitäisi lähteä kävelee jo klo 6 mut tarha aukeaa vasta kello ja töissä pitäisi olla jo klo 7.30 aika ei riitä kävelemään tarhasta työpaikalle ja pyörällä en liiku 3 vuotias kyydissä lumihangessa.


    • Duunari

      Itsehän poljen lakon aikana polkupyörällä töihin ja päivässä tulee poljettua semmoset 17km.

      • Anonyymi

        Polkupyöräilyhän on tunnetusti homojen ja vähempijärkisten sekä köyhien touhuja, on täälläkin Karju Heinolasta todennut useaan otteeseen ja minäkin olen samoilla linjoilla.
        Havainnut usein pyöräilijöiden urheuden loppuvan jossain kohtaa kun pitää pyrkiä fillarin kanssa kyytin, mikä ei ole sallittua ottaa pokupyörää kyytiin.
        Turhaa uhoa.
        Ei nämä meidän hommat mihinkään ole loppuneet, vaikka jo vuosikymmeniä on matkustajat uhonneet että siirtyvät pyöräilijöiksi. No autoilijoiksihan heistä ei olisikaan.
        Myöskin päällikkömme kehoittanut allekirjoittanuttakin parempaan asiakaspalveluun jotta matkustajat eivät kaikkoaisi, mutta paskanmarjat. En anna sen talipalleron puheille mitään arvoa !!!
        Teen tasan just kuten itsestä paremmalta tuntuu.
        Kalajärven vessassa muuten hyviä kommentteja päälliköstämme. Kehoitetaan muun muassa työntämään päänsäkin istuimen reiästä sisään ja nuuhkimaan raitista ilmaa !!!

        Helbheikki


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe