Kansainväliset luottokortit?

Kuka tietää???

Elikäs ne mitä on nyt lehdissä mainostettu, kyseessä siis Visa ja Mastercard, voiko luottaa siihen, että saa pyydetyn vakuutensa ikinä takaisin? Kortin hakijan luottotietoja ei tarkisteta lainkaan, onko kenelläkään asiasta kokemuksia? Olen kiitollinen tiedoista.

38

16984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm

Vaikea sanoa mitä kysymys koski, mutta Visaan tai MasterCardiin ei pyydetä vakuuksia. Kaikki vakuudet toki saa aina takaisin kun maksaa velkansa. Kortinhakijan luottotiedot tarkistetaan aina.

• pouydfkvvb

Prepaid Mastercard nyt myös Suomessa
        kortille saa myös pikalainaa.
        Sillä voi varata hotelli tai auto ja sillä voi turvallisesti
        ostaa tai pelata verkossa.
        Kortin voi saada jokainen ilman luottotietojen tarkistamista
        tästä saa
        http://lainaa-tarpeeseen.blogspot.com/

• kyseisissä korteissa....

ei tarvitse olla luottarit kunnossa ja niissä on minimivakuus 500e toinen juttu on sitten se, kannattaako lähteä mukaan. Itse en lähtisi.

• minimivakuus

Minulla oli aikanaan OK-kortti ja sen jälkeen alusta alkaen VISA, ajoittain myös DINERS.
        Visan luottorajan olen ylittänyt pari kertaa. Asia on hoitunut yhdellä puhelinsoitolla ja ulkomaillakin alle tunnissa.
        Ei minulle koskaan ole mistään vakuudesta mainittu.

Onkohan nyt keksittyä?!?

• kannattaa2

Luottokortti helpottaa kummasti asiointia kummasti,jos ostaa paljon tavaraa ulkomaisista verkkokaupoista tai tilaa lentolippuja jne.
        Tietääkseni Visa Electronia ei voi juurikaan käyttää nettiostosten tekemiseen.

• Asuntokin
        kannattaa2 kirjoitti:

Luottokortti helpottaa kummasti asiointia kummasti,jos ostaa paljon tavaraa ulkomaisista verkkokaupoista tai tilaa lentolippuja jne.
        Tietääkseni Visa Electronia ei voi juurikaan käyttää nettiostosten tekemiseen.

Kortti helpottaa todella.
        1986 maksoin Espanjan asuntomme esisopimussumman DINERSillä. Tosi kätevää.

Muutenkaan emme ole maksaneet käteisellä emmekä pankkikortilla mitään mikä ei ole pakko. Valtaosa käytöstä tapahtuu kotimaassa.

En ymmärrä miksi aivan vakavaraiset ihmiset vierastavat luottokortin käyttöä ja maksavat VISAn pankkikorttipuolella!

• vierastan
        Asuntokin kirjoitti:

Muutenkaan emme ole maksaneet käteisellä emmekä pankkikortilla mitään mikä ei ole pakko. Valtaosa käytöstä tapahtuu kotimaassa.

En ymmärrä miksi aivan vakavaraiset ihmiset vierastavat luottokortin käyttöä ja maksavat VISAn pankkikorttipuolella!

hieman tuota kaiken maksamista luotolla.Voi äkkiä elää yli varojensa.Mutta se pointtini oli se,että tuo luottokortti on aika välttämätön nykyaikana nettiostoksissa.Se on usein ulkomailta jotakin ostettaessa ainoa vaihtoehto,koska usein ainoana vaihtoehtona on ulkomaiselle pankkitilille,joka ei nyt ole ihan paras ja turvallisin vaihtoehto.

• Vakavarainen
        Asuntokin kirjoitti:

En maksa luottokortilla koskaan missään muualla kuin netistä tavaroita tilatessani (mitä kyllä teen varsin usein), ja sitten tietysti ulkomailla hotelleissa, autoa vuokratessa yms.

Mutta Suomessa ollessani maksan aina pankkikortilla, siitä yksinkertaisesta syystä että sillä lailla minun ei koskaan tarvitse miettiä kuinka paljon onkaan vielä varaa ostaa. Visassani on luottoraja 2500 euroa, eli varsin alhainen (en ole sitä kuitenkaan halunnut nostaa, siltä varalta että kortti sattuisi katoamaan).

Minulla nuo shoppailukaudet ovat yleensä kesälomalla ja joulun aikaan. Silloin menee muutamassa viikossa helposti kolme-neljä tuhatta euroa. Loman alkaessa huolehdin siitä että käyttötilillä on sen verran, ja sitten sitä käyttelen päivien ja viikkojen mittaan. Muutaman kerran viikossa tarkistan nettipankista tilanteen, eli paljonko on vielä rahaa jäljellä. Pidän siitä että näen aina tarkan tilanteen; ei pääse tulemaan yllätyksiä.

Lisäksi minua ärsyttää ajatus että lasku jo ostamistani tavaroista ja varsinkin nauttimistani palveluista tulisi vasta joskus kuukauden päästä eteen. Haluan maksaa heti ja sitten nauttia tavaroistani tietäen että ne on maksettu.

Lisäksi esim. joulunaikaan on aika kivaa katsella kaupassa kun suurin osa höylää Visaa, ja sitten lukea lehdestä että niitä laskuja jotkut makselevat vielä maalis-huhtikuulle. Itse maksan vaikka 600 euron ostoksen pankkikortilla; menköön tililtä saman tien tai viimeistään seuraavana päivänä.

• Asuntokin
        Vakavarainen kirjoitti:

En maksa luottokortilla koskaan missään muualla kuin netistä tavaroita tilatessani (mitä kyllä teen varsin usein), ja sitten tietysti ulkomailla hotelleissa, autoa vuokratessa yms.

Mutta Suomessa ollessani maksan aina pankkikortilla, siitä yksinkertaisesta syystä että sillä lailla minun ei koskaan tarvitse miettiä kuinka paljon onkaan vielä varaa ostaa. Visassani on luottoraja 2500 euroa, eli varsin alhainen (en ole sitä kuitenkaan halunnut nostaa, siltä varalta että kortti sattuisi katoamaan).

Minulla nuo shoppailukaudet ovat yleensä kesälomalla ja joulun aikaan. Silloin menee muutamassa viikossa helposti kolme-neljä tuhatta euroa. Loman alkaessa huolehdin siitä että käyttötilillä on sen verran, ja sitten sitä käyttelen päivien ja viikkojen mittaan. Muutaman kerran viikossa tarkistan nettipankista tilanteen, eli paljonko on vielä rahaa jäljellä. Pidän siitä että näen aina tarkan tilanteen; ei pääse tulemaan yllätyksiä.

Lisäksi minua ärsyttää ajatus että lasku jo ostamistani tavaroista ja varsinkin nauttimistani palveluista tulisi vasta joskus kuukauden päästä eteen. Haluan maksaa heti ja sitten nauttia tavaroistani tietäen että ne on maksettu.

Lisäksi esim. joulunaikaan on aika kivaa katsella kaupassa kun suurin osa höylää Visaa, ja sitten lukea lehdestä että niitä laskuja jotkut makselevat vielä maalis-huhtikuulle. Itse maksan vaikka 600 euron ostoksen pankkikortilla; menköön tililtä saman tien tai viimeistään seuraavana päivänä.

Käyttö lienee periaatekysymys.
        Diners oli minulla 6:na keväänä maksuttomassa koekäytössä 3:n kk:n jaksoissa. Siihen sisältyi hyvä matkavakuutus.
        Itse maksan periaatteessa kaiken visalla alkaen päivittäisestä ruisleivästä aina Veronan oopperalippuihin (saa netistä noin puoleen hintaan matkatoimistoihin verraten), moottoritiemaksuihin ja matkoihin.

Aikanaan olin rahan puutteesta johtuen pakosta syömättä torstaista maanantai-iltaan. Silloin päätin, etten koskaan ajaudu siihen tilanteeseen joten olen pitänyt huolen, ettei minun tarvitse laskea marginaalisenttejä.

Shoppailusta: Vaimo kävi rinnakkaiskortin kanssa Berliinissä joulumarkkinoilla. Luottorajamme on classikin maksimi koska vuosimaksu on kuitenkin 60E.
        En hetkeäkään epäillyt, että vaimo innostuisi sen vuoksi shoppailemaan, että siihen olisi mahdollisuus vaan ostaa sen minkä katsoo tarvitsevansa.

• Teukka
        vierastan kirjoitti:

hieman tuota kaiken maksamista luotolla.Voi äkkiä elää yli varojensa.Mutta se pointtini oli se,että tuo luottokortti on aika välttämätön nykyaikana nettiostoksissa.Se on usein ulkomailta jotakin ostettaessa ainoa vaihtoehto,koska usein ainoana vaihtoehtona on ulkomaiselle pankkitilille,joka ei nyt ole ihan paras ja turvallisin vaihtoehto.

No eiköhän tuo ole järjestelykysymys, elääkö yli varojensa vai ei. Ei Visan käyttö sitä sinällään tee. Tosin myönnetään, ilman luottoa ei oikein voi elää yli varojensa.

Itse yleensä käytän pankkikorttia, kun Visan luottoraja on niin pieni. Jäänyt opiskelija-Visasta, enkä pihinä ole halunnut sitä kasvattaa.

• KiiveriL

Siis tämä palveluhan on tietenkin niille, jotka eivät saa luottokorttia mahdollisten luottohäiriöiden vuoksi. Jenkeissä täysin normaali ja vanha systeemi. Saat luottokortin kun maksat vakuustalletuksen. Vakuustalletus on poikkeuksetta suurempi kuin se luottoraja jonka kortille haluaa. Ei tavallisissa Luottokunnan tai suomalaisten pankkien korteissa ole mitään vakuustalletuksia tms. Mutta niitä ei saa jos on häiriöitä. Jenkeissä ensimmäinen luottokortti on usein juuri vakuustalletuksella hankittu kortti, jonka hyvällä käytöllä saa kartutettua ns. positiivisia luottotietoja. Kun näitä on sitten riittävästi saa luottokortin ilman vakuuksia.

• minimivakuus

Olenpa ollut ulkona!
        Vielä kun selviäisi miten VISA ELECTRON poikkeaa tavallisesta VISASTA niin olisin onnellinen kasvaneeseen tietomäärääni!

Olen joskus, kortia uusiessani, pankista asiaa kysynyt. Minulle kerrottiin ettei se sovi minulle.
        Kai se sitten jotain hienoa on. En ole kysynyt uudelleen kun olen tällä "karvahattumallillakin" pärjännyt.

• ...
        minimivakuus kirjoitti:

Olenpa ollut ulkona!
        Vielä kun selviäisi miten VISA ELECTRON poikkeaa tavallisesta VISASTA niin olisin onnellinen kasvaneeseen tietomäärääni!

Olen joskus, kortia uusiessani, pankista asiaa kysynyt. Minulle kerrottiin ettei se sovi minulle.
        Kai se sitten jotain hienoa on. En ole kysynyt uudelleen kun olen tällä "karvahattumallillakin" pärjännyt.

VISA ELECTRONIA kun käyttää, niin veloitetaan summa tililtä heti, tai ainakin ottaa sen varaukseen eli tilillä pitää olla rahaa sen verran kun ostaa. Eli ei voi käyttää yli varojensa

• minimivakuus kirjoitti:

Olenpa ollut ulkona!

Electron ~ käteinen = raha lähtee tililtä heti, oikealla Visalla voit ostaa piikkiin, lasku ostoksista tulee kerran kuussa.

• credit card
        minimivakuus kirjoitti:

Olenpa ollut ulkona!

Visa Electron on engl.debit card
        Normaali Visa on engl.credit card

Eli suomeksi Visa Electron on kuin tavallinen pankkikortti.

• on tosi hyvä

systeemi. Miksei meillä ole käytössä tällainen vakuus? Itse en haluaisikaan varsinaisesti mitään luottoa, vaan kortin, jolla voi maksaa tilanteessa kuin tilanteessa. Nythän on niin, että luottokortti, sen myöntäminen tai myöntämättä jättäminen, asettaa ihmiset perusteettomasti eriarvoiseen asemaan. Aikaisemmin se näkyi konkreettisesti siinä, että vain luottokortin haltijat pystyivät puhumaan edullisia nettipuheluja ulkomaille. Nykyään kaikki voivat puhua ilmaisia Skype-puheluja vaikka maapallon toiselle puolelle, mutta ellei ole luottokorttia, et voi esim. ostaa edullisia lentolippuja netistä.
        Vakuusmaksu olisi ratkaisu maksukykyepäilyille.

• KiiveriL
        on tosi hyvä kirjoitti:

systeemi. Miksei meillä ole käytössä tällainen vakuus? Itse en haluaisikaan varsinaisesti mitään luottoa, vaan kortin, jolla voi maksaa tilanteessa kuin tilanteessa. Nythän on niin, että luottokortti, sen myöntäminen tai myöntämättä jättäminen, asettaa ihmiset perusteettomasti eriarvoiseen asemaan. Aikaisemmin se näkyi konkreettisesti siinä, että vain luottokortin haltijat pystyivät puhumaan edullisia nettipuheluja ulkomaille. Nykyään kaikki voivat puhua ilmaisia Skype-puheluja vaikka maapallon toiselle puolelle, mutta ellei ole luottokorttia, et voi esim. ostaa edullisia lentolippuja netistä.

Tällainen on jo olemassa:

www.muoviraha.fi

• vakuusmaksu...
        KiiveriL kirjoitti:

Tällainen on jo olemassa:

www.muoviraha.fi

tarvitaan 800-1000 € luotolle?

• KiiveriL
        vakuusmaksu... kirjoitti:

tarvitaan 800-1000 € luotolle?

Jos olen oikein ymmärtänyt niin tonnin luotolle vakuus on 1 300. En mene tätä vannomaan, kannattaa itse selvittää...

• =)=)=)
        ... kirjoitti:

VISA ELECTRONIA kun käyttää, niin veloitetaan summa tililtä heti, tai ainakin ottaa sen varaukseen eli tilillä pitää olla rahaa sen verran kun ostaa. Eli ei voi käyttää yli varojensa

Sehän onkin kuin tämä kortti :) paitsi että sillä maksaa myös netissä

Prepaid Mastercard
        Hyvä juttu on se että sillä voi varata lentoja, hotelli tai vuokrata auto, maksaa ulkomailla ja sillä voi turvallisesti ostaa tai pelata verkossa.
        Kortin voi saada jokainen ilman luottotietojen tarkistamista.
        http://lainaa-tarpeeseen.blogspot.com/

Laita palkka tilille ja maksa kortilla
        ja onhan pankkitilikin 3,5€/kk (nordea)

• oiyghffvty
        on tosi hyvä kirjoitti:

tämä sopii sinulle Prepaid Mastercard
        Laita palkka tilille ja maksa kortilla
        ja onhan pankkitilinkin kuukausimaksu 3,5€/kk (nordea)
        Kortin voi saada ilman luottotietojen tarkistamista.
        http://lainaa-tarpeeseen.blogspot.com

• Ex-Kortiton

Joo kyllä ainakin sen kortin saa sillä vakuudella ja se toimii. Mutta toissaalla ei kannata ottaa jos vakuus tuntuu niin suurelta, että menettää sen takia yöunensa...

• ottaa

asioista selvää, ennenkuin aletaan lätisemään täällä noita "musta tuntuu" ja "Yks tuttu kertoi.." legendoja. Visa Electron-kortti toimii täysin samoin kuin normaali Visa kortti nettiostosten tekemiseen ja skype ym. käyttöön, ei eroa muuten mitenkään kuin, että rahat otetaan tililta heti. Itse olen parisen vuotta "vinguttanut" electron korttiani nettiostosten tekemiseen ja aina on toiminut.

• toimii
        ottaa kirjoitti:

asioista selvää, ennenkuin aletaan lätisemään täällä noita "musta tuntuu" ja "Yks tuttu kertoi.." legendoja. Visa Electron-kortti toimii täysin samoin kuin normaali Visa kortti nettiostosten tekemiseen ja skype ym. käyttöön, ei eroa muuten mitenkään kuin, että rahat otetaan tililta heti. Itse olen parisen vuotta "vinguttanut" electron korttiani nettiostosten tekemiseen ja aina on toiminut.

kotimaisissa nettikaupoissa kyllä, mutta muualla?
        Edes Ryanair ei hyväksy suomalaista VE-korttia.

• Kortinhöylääjä
        ottaa kirjoitti:

Mahdatko kenties käyttää jotain aineita? Visa Electron toimii todella huonosti mitä verkkomaksamiseen tulee, muutamia satunnaisia paikkoja lukuunottamati.

• Sinäkin höyläät...
        Kortinhöylääjä kirjoitti:

Mahdatko kenties käyttää jotain aineita? Visa Electron toimii todella huonosti mitä verkkomaksamiseen tulee, muutamia satunnaisia paikkoja lukuunottamati.

Toi mahdatko käyttää jotain aineita, on todellakin tyhmän ihmisen tyhmä kysymys.

• Tietäjä iän ikuinen

Luottotiedot menivät itselläni takausvastuiden vuoksi ja Visa ja firman Eurocard lähti heti pois. Kaikki oli moitteetta hoidettu. Yritin saada luottokunnalta Visaa takuuta vastaan 2000 luottorajalla. Vakuus olisi ollut 6000 euroa. Jäi ottamatta.

• hakea...

kyseinen kansainvälinen luottokortti, kun ei ole luottotiedot kondiksessa, ainakin Stadissa ilmestyvä ilmaislehti Vartti nimeltään, julkaisee kyseisen yhtiön ilmoituksia.

• Leelian lepotuoli

Jos joudut jonkunlaisen takuun laittamaan, niin luulisi että siitä tehdään jonkinlainen paperi.
      Voisi siis kysyä, että miksi ihmeessä et saisi talletusta takaisin?

• Leelian...

lepotuolin kannattaisi vaan edelleen lepäillä tuolillaan. Mikäli rahat katoaa, papereista ja sopimuksista huolimatta, jonkun veivarin tilille, millä vitulla käyt oikeutta?????????

• Leelian lepotuoli
        Leelian... kirjoitti:

lepotuolin kannattaisi vaan edelleen lepäillä tuolillaan. Mikäli rahat katoaa, papereista ja sopimuksista huolimatta, jonkun veivarin tilille, millä vitulla käyt oikeutta?????????

Voit jättää yksityisoikeudellisen haasteen tai tutkintapyynnön. Siitä se sitten lähteen eteenpäin. Oikeutta käydään oikeussalissa. Toissaalla tuossa näyttää olevan mukana julkiset notaarit yms. että vaikuttaa ihan toimivalta.

• Kun kyseessä on...
        Leelian lepotuoli kirjoitti:

Voit jättää yksityisoikeudellisen haasteen tai tutkintapyynnön. Siitä se sitten lähteen eteenpäin. Oikeutta käydään oikeussalissa. Toissaalla tuossa näyttää olevan mukana julkiset notaarit yms. että vaikuttaa ihan toimivalta.

vaikkapa yhtiö, miltä olet korttisi hankkinut ja joka on upottanut toimintansa mahdollisen konkurssin jäljiltä ulkomaille, eimerkiksi Viroon, niin kysäiseppä vaikkapa Suomen Poliisilta, kuinka kannattavaa on tutkintapyyntö, saatika oikeustaistelu. Ja toinen kysymys sitten onkin, saatko rahojasi IKINÄ takaisin, edes 6-8-vuoden oikeustaistelujen jälkeen, mikäli sinulla on sellaiseen varaa.

• Leelian lepotuoli
        Kun kyseessä on... kirjoitti:

vaikkapa yhtiö, miltä olet korttisi hankkinut ja joka on upottanut toimintansa mahdollisen konkurssin jäljiltä ulkomaille, eimerkiksi Viroon, niin kysäiseppä vaikkapa Suomen Poliisilta, kuinka kannattavaa on tutkintapyyntö, saatika oikeustaistelu. Ja toinen kysymys sitten onkin, saatko rahojasi IKINÄ takaisin, edes 6-8-vuoden oikeustaistelujen jälkeen, mikäli sinulla on sellaiseen varaa.

Tuolla logiikalla en suosittele hankkimaan edes purkillista piimää. Senkin hankintaan voi kätkeytyä mitä hyvänsä riskejä. Tuossa joku kirjoitti osuvasti, että jos tuollaisen asian takia on riski menettää yöunensa, niin kannattaa pysyä erossa koko jutusta. Muutama satanen sinne tänne. Minä löydän jo tuollaisia summia päivittäin päiväkävelyllä maasta.

• käyt
        Leelian lepotuoli kirjoitti:

Tuolla logiikalla en suosittele hankkimaan edes purkillista piimää. Senkin hankintaan voi kätkeytyä mitä hyvänsä riskejä. Tuossa joku kirjoitti osuvasti, että jos tuollaisen asian takia on riski menettää yöunensa, niin kannattaa pysyä erossa koko jutusta. Muutama satanen sinne tänne. Minä löydän jo tuollaisia summia päivittäin päiväkävelyllä maasta.

päiväkävelyllä?

• kävelee...
        käyt kirjoitti:

päiväkävelyllä?

Kallion kaduilla ja välillä eksyy autoihin, mutta hänen tienistinsä tuskin ovat niin korkeita, kuin hän antaa ymmärtää. Ansaitsemiskeinonsa kullakin.

• uno 12
        kävelee... kirjoitti:

Kallion kaduilla ja välillä eksyy autoihin, mutta hänen tienistinsä tuskin ovat niin korkeita, kuin hän antaa ymmärtää. Ansaitsemiskeinonsa kullakin.

Tietääkö kukaan voiko Visan rinnakkaiskortin saada maksuhäiriömerkinnän saanut henkilö? Eli jos vaikka äitini ottaisi visan ja minulle rinnakaiskortin olisiko se mahdollista?

• normijannu

visa electron kortti toimii verkkomaksamisessa ihan samalla lailla kuin VISA.

pitää vaan osata kytkeä verkkomaksaminen päälle verkkopankissa . TIETÄMÄTTÖMÄT SIELLÄ MESOAA

• Luotot kuralla

Ton kortin saa hoidettua Suomesta ...... katso nettisivuilta :
      http://evo888.com/luottokortti/

Otin itselle tollasen. Toimii kuin junanvessa :) Tilille siirrot menee yhtä nopeasti kuin Nordeasta OP:hen.....

SUOSITTELEN !!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2373
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      308
      1286
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe