Kuusamo on "pelkkä" lomapaikka...

Hannah

Ei siellä hullukaan halua asumalla asua.

Kuusamossa on valitettavasti niin paljon kaikkea paskaa:

- lestadiolaiset
- päättäjät tekevät päätöksiään sukulaistensa eduksi (joku asiassa mukana oleva on AINA jollekin enemmän sukua kuin toinen) tai ketä tahansa virkamiestä pystyyn lahjomaan (todistettu juttu) --> ei siis mistään oikeudenmukaisuudesta tietoakaan!
- kuusamolaiset ahdasmielisiä paitsi kännissä, toisaalta kuusamolaiset pelottavia humalassa (haastavat riitaa)

ainoat plussat: perhe asuu siellä ja Fiona on kiva menomesta. Siinäpä ne. Kannattaako niiden takia sinne muuttaa? NO EI!

24

4988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuosta

      Onko niitä lestadiolaisia nyt niin paljon? Eivätpä ole koskaan minua häirinneet. En edes tunne ketään lestadiolaista. En asu enää Kuusamossa olosuhteiden pakosta, mutta viihdyin siellä aina. Ja tuosta nepotismistakaan minulla ei ole havaintoja. Ainahan näitä löytyy, joita ahdistaa vähän pienemmillä paikkakunnilla. Yleensä ovat itse jotenkin poikkeavia eivätkä siksi viihdy kuin semmoisissa paikoissa missä kukaan ei tunne.

      • Hannah

        ...ja kokenut!

        Kiva paikkahan se on, mutta ei siellä kukaan halua asua kun vähänkään tietää mikä meininki siellä on.

        Ja niitä lessuja on niin paljon joka puolella! Minulla ei henk.koht. mitään ollut heitä vastaan aikaisemmin (yritin ajatella että mukavia ihmisiä kaikesta huolimatta), aikani yritin olla mielin kielin, mutta aina saa saman myrtyneen naamaan nokka pystyssä vastaukseksi. He itse haluavat olla "niin paljon parempia", että siinäpähän ovat ihan rauhassa. Ei auta vaikkei tekisi mitään numeroa heidän lestaadiolaisuudestaan ja vaikka olisi kuinka ystävällinen ---> paskaa niskaan joka kerta. He luulevat OIKEASTI että jos heille on ystävällinen, niin vain v*uilee... Kummaa porukkaa.

        Sellaisen pienen paikkakunnan kun tietäisi, jossa ei porukalla niin ahdistaisi niin sinne muuttaisin ja vikkelään, mutta eipä taida sellaista paikkaa maailmasta löytyäkään. Ja minä kun en ole sellainen ihminen, jota toisten asiat kiinnostaa, niin en kyllä pidä siitä että tuntemattomat ihmiset tietävät juoruilujen kautta minusta kaiken. Ja sellanen paikka Kuusamo on jos mikä.


      • lähimmäisesi
        Hannah kirjoitti:

        ...ja kokenut!

        Kiva paikkahan se on, mutta ei siellä kukaan halua asua kun vähänkään tietää mikä meininki siellä on.

        Ja niitä lessuja on niin paljon joka puolella! Minulla ei henk.koht. mitään ollut heitä vastaan aikaisemmin (yritin ajatella että mukavia ihmisiä kaikesta huolimatta), aikani yritin olla mielin kielin, mutta aina saa saman myrtyneen naamaan nokka pystyssä vastaukseksi. He itse haluavat olla "niin paljon parempia", että siinäpähän ovat ihan rauhassa. Ei auta vaikkei tekisi mitään numeroa heidän lestaadiolaisuudestaan ja vaikka olisi kuinka ystävällinen ---> paskaa niskaan joka kerta. He luulevat OIKEASTI että jos heille on ystävällinen, niin vain v*uilee... Kummaa porukkaa.

        Sellaisen pienen paikkakunnan kun tietäisi, jossa ei porukalla niin ahdistaisi niin sinne muuttaisin ja vikkelään, mutta eipä taida sellaista paikkaa maailmasta löytyäkään. Ja minä kun en ole sellainen ihminen, jota toisten asiat kiinnostaa, niin en kyllä pidä siitä että tuntemattomat ihmiset tietävät juoruilujen kautta minusta kaiken. Ja sellanen paikka Kuusamo on jos mikä.

        Ihmetyttää tällainen asennoituminen kuusamolaisiin
        asukkaisiin.Ei kaikkia uskontoja tullut kuitenkaan
        mainittua, onkohan siellä muslimeja ollenkaan tai
        jehovia oikein sisälle pyrkimässä?Ei hyvyys ole pahitteeksi ihmisiä luokitellessa.


      • Hannah
        lähimmäisesi kirjoitti:

        Ihmetyttää tällainen asennoituminen kuusamolaisiin
        asukkaisiin.Ei kaikkia uskontoja tullut kuitenkaan
        mainittua, onkohan siellä muslimeja ollenkaan tai
        jehovia oikein sisälle pyrkimässä?Ei hyvyys ole pahitteeksi ihmisiä luokitellessa.

        Muslimit ja jehovat ovat Kuusamossa todella mukavia kansalaisia, mutta kun lesti sattuu kohdalle, niin voi taivas sitä tuijotusta ja nenännyrpistelyä! Ei kiitos.

        Ja vielä kun erehdyt sanomaan tällaisena tavallisena kuolevaisena lestille jotain, niin hän vain tuijottaa ihmeissään tyyliin "mulleko muka puhelet siinä".. Pelkkiä paskantärkeilijöitä, jotka on mukamas niiiin uskossa, mutta sitten viikonloput hilluvat kuitenkin räkäkännissä (eräs lesti jopa aineissa) pitkin Kuusamoa.. V*uttaa koko ahdasmielinen tekopyhä sakki, yök!


      • lomalaisia
        Hannah kirjoitti:

        Muslimit ja jehovat ovat Kuusamossa todella mukavia kansalaisia, mutta kun lesti sattuu kohdalle, niin voi taivas sitä tuijotusta ja nenännyrpistelyä! Ei kiitos.

        Ja vielä kun erehdyt sanomaan tällaisena tavallisena kuolevaisena lestille jotain, niin hän vain tuijottaa ihmeissään tyyliin "mulleko muka puhelet siinä".. Pelkkiä paskantärkeilijöitä, jotka on mukamas niiiin uskossa, mutta sitten viikonloput hilluvat kuitenkin räkäkännissä (eräs lesti jopa aineissa) pitkin Kuusamoa.. V*uttaa koko ahdasmielinen tekopyhä sakki, yök!

        Kuusamolaiset ovat vieraanvaraisia ja kohteliaita,kun kuitenkin lomapalveluiden käyttöaste koko ajan lisääntyy.Onhan nämä viikonlopun nuorisojuopot rellestämässä muuallakin lomakeskuksissa.Ei niitä kyllä erota mikä on mihinkin aatteeseen kuuluva.Suomessa saa vapaasti harjoittaa ja olla mitä uskontoa tahansa.Nämä V..tyyliset vaan tahtoo alistaa muitakin olemaan yhtä alatyyliä, kuin itse ovat.


      • Hannah
        lomalaisia kirjoitti:

        Kuusamolaiset ovat vieraanvaraisia ja kohteliaita,kun kuitenkin lomapalveluiden käyttöaste koko ajan lisääntyy.Onhan nämä viikonlopun nuorisojuopot rellestämässä muuallakin lomakeskuksissa.Ei niitä kyllä erota mikä on mihinkin aatteeseen kuuluva.Suomessa saa vapaasti harjoittaa ja olla mitä uskontoa tahansa.Nämä V..tyyliset vaan tahtoo alistaa muitakin olemaan yhtä alatyyliä, kuin itse ovat.

        En minä ole ketään alistamassa, mutta omat kokemukseni lestadiolaisista eivät ole hyvät. Jos jollakin muulla on, niin kivat teille. Itsellä ei ole onni potkaissut sen verran ja se ei todellakaan johtunut omasta asenteestani alunperin vaan heidän asenteestaan. Nyttemmin oma asenne on muuttunut.

        Monet kerrat sain huudot päin naamaa siitä kun istuin lestadiolaisen viereen. Koulussakin lestit veti pulpettia kauemmas jos viereen istui. Paikassa kuin paikassa jos kysyy jotakin ihan asiallisesti tuntemattomalta lestiltä, saa vain vihaisen katseen. Pesikää vaan te halukkaat heidän kanssaan, minua ei ainakaan enää kiinnosta tippaakaan.


      • varma,
        Hannah kirjoitti:

        Muslimit ja jehovat ovat Kuusamossa todella mukavia kansalaisia, mutta kun lesti sattuu kohdalle, niin voi taivas sitä tuijotusta ja nenännyrpistelyä! Ei kiitos.

        Ja vielä kun erehdyt sanomaan tällaisena tavallisena kuolevaisena lestille jotain, niin hän vain tuijottaa ihmeissään tyyliin "mulleko muka puhelet siinä".. Pelkkiä paskantärkeilijöitä, jotka on mukamas niiiin uskossa, mutta sitten viikonloput hilluvat kuitenkin räkäkännissä (eräs lesti jopa aineissa) pitkin Kuusamoa.. V*uttaa koko ahdasmielinen tekopyhä sakki, yök!

        että kännissä hilluvat on lestadiolaisia?
        kyllä ne on erotettu/eronneet yhteisöstä, jos niin tekevät. Ja sen jälkeen he ovat kuin muutkin tavikset.


      • lestaadiolaisen
        Hannah kirjoitti:

        En minä ole ketään alistamassa, mutta omat kokemukseni lestadiolaisista eivät ole hyvät. Jos jollakin muulla on, niin kivat teille. Itsellä ei ole onni potkaissut sen verran ja se ei todellakaan johtunut omasta asenteestani alunperin vaan heidän asenteestaan. Nyttemmin oma asenne on muuttunut.

        Monet kerrat sain huudot päin naamaa siitä kun istuin lestadiolaisen viereen. Koulussakin lestit veti pulpettia kauemmas jos viereen istui. Paikassa kuin paikassa jos kysyy jotakin ihan asiallisesti tuntemattomalta lestiltä, saa vain vihaisen katseen. Pesikää vaan te halukkaat heidän kanssaan, minua ei ainakaan enää kiinnosta tippaakaan.

        ulkonäön perusteella? Mitkä on tuntomerkit? Hannah?


      • Hannah
        lestaadiolaisen kirjoitti:

        ulkonäön perusteella? Mitkä on tuntomerkit? Hannah?

        Jos on Kuusamossa asunut niin kyllä tietää kuka on lesti ja kuka ei. Se on kyllä harvinaisen helppoa tunnistaa.. Pelkästä pukeutumisesta jo tietää kuka on lesti. Lisäksi kun ovat lähes kaikki samasta suvusta, niin samannäköisiäkin ovat. En tiedä päteekö muualla, mutta Kuusamossa kyllä huomaa kuka on ja kuka ei.


      • ihmisten
        Hannah kirjoitti:

        Jos on Kuusamossa asunut niin kyllä tietää kuka on lesti ja kuka ei. Se on kyllä harvinaisen helppoa tunnistaa.. Pelkästä pukeutumisesta jo tietää kuka on lesti. Lisäksi kun ovat lähes kaikki samasta suvusta, niin samannäköisiäkin ovat. En tiedä päteekö muualla, mutta Kuusamossa kyllä huomaa kuka on ja kuka ei.

        arvostelua,johon ei ole esitetty tutkittua tietoa,mm
        käyttäytymisestä- pukeutumisesta-havaittavuudesta.
        Sisältääkö esim.Oulussa tällaiset tunnistetavuudet
        ihmisissä?


      • Hannah
        ihmisten kirjoitti:

        arvostelua,johon ei ole esitetty tutkittua tietoa,mm
        käyttäytymisestä- pukeutumisesta-havaittavuudesta.
        Sisältääkö esim.Oulussa tällaiset tunnistetavuudet
        ihmisissä?

        Eiköhän sellaisia ihmisiä saa moittiakin joista ei ole kuin huonoja kokemuksia JOKAIKISESTÄ! Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa muslimeista, jehovan todistajista, romaneista tai muistakaan kuusamolaisista "vähemmistöistä" mutta lestit vie kyllä siinä lajissa voiton kirkkaasti.

        Menkääpä itse juttelemaan lestadiolaisille ystävällisesti, niin tiedätte mitä tarkoitan. Oisi heidänkin aika jo katsoa peiliin ja myöntää etteivät ole mitään yli-ihmisiä...


      • tutkimus
        Hannah kirjoitti:

        Eiköhän sellaisia ihmisiä saa moittiakin joista ei ole kuin huonoja kokemuksia JOKAIKISESTÄ! Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa muslimeista, jehovan todistajista, romaneista tai muistakaan kuusamolaisista "vähemmistöistä" mutta lestit vie kyllä siinä lajissa voiton kirkkaasti.

        Menkääpä itse juttelemaan lestadiolaisille ystävällisesti, niin tiedätte mitä tarkoitan. Oisi heidänkin aika jo katsoa peiliin ja myöntää etteivät ole mitään yli-ihmisiä...

        Uusista kansallisuuksista suomessa, kyllä varmaan jos on aihetta yliopistoilta löytyy ehkä tarkempaa
        tietoa sinun yli-ihmisistä.Onko kuitenkin liian suppeasta näkökulmasta arvioitu asiaa.Historian tutkijoilta löytyy sinulle ehkä asiallinen vastaus.


    • kiva paikka

      Mun mielestä kuusamo on ihan kiva paikka. Tosin aika pienihän se on.

      Itse asuin siellä 8 vuotta, ja niiden vuosien perusteella kerron nämä:

      Kuusamolaiset ei ole ylpeitä, vaan ennemminkin varauksellisia etelän ihmisiä kohtaan. Siellä nimittäin ajatellaan niin, että etelän asukit kattoo alaspäin kuusamolaisia. Oliskohan oikeasti niin, mene ja tiedä.. Mutta tiedättehän piruiluja poromiehistä ja porojen keskellä asumisesta..

      Lestat on tosiaankin osa kuusamoa, mutta niinhän ne on muuallakin. Isommalla paikkakunnalla ne ei vaan erotu joukosta niin hyvin kuin pienellä. Ja tosiaankin, lestat tunnistaa ulkonäöstä. Ensinnäkin ne on semmosia hiljaisia hissukoita, kuvitellen kuitenkin olevansa parempia ihmisiä kuin muut. Joskus saattavat yrittää mukailla muotia, ilman meikkiä ja ilman "paljastavia/seksikkäitä" juttuja. Sitten lestojen hiuksia ei yleensä ole värjätty. Lesta äidit taas on yleensä väsyneen näköisiä ja ei niin ystävällisiä.

      Mutta eiköhän tässä sivuttu jo ihan tarpeeksi aihetta. Kuusamo on siis kiva paikka kun siellä tutustuu ihmisiin, ne on kivoja ja ystävällisiä alkukankeuden jälkeen :)
      Terkkui vaan kaikille kuusamon ihanille ihmisille! =)

      • Einari

        Mikähän siinä on että lestadiolais POJISTAKI erottaa että ne on lestoja?! Ainaki mä erotan heti kuka on lesta ja kuka ei. Ei pahalla


    • jees

      samat kuvaukset pätee noin 450 muuhunkin paikkaan, suhteilla, kateutta, ahdasmielisyyttä.

      Paskaa on maailma tulvillaan, Kuusamosta sitä onneksi löytyy todella vähän. Hieno paikka elää ja olla, toista saa hakemalla hakea eikä edes löydä.

      Ja onhan se hienoa elää maisemissa joihin kaikki tahtovat päästä lomillansa. Ja ne ihmisetkin on aivan kunnon porukkaa laidasta laitaan.

      • Anonyymi

        Ylläolevan on kirjoittanut sataprosenttisella varmuudella sukunimen MÄÄTTÄ omaava kuusamolainen IMBESILLI.


    • Anonyymi

      Ei tänne etelän vellejä kaivata

    • Anonyymi

      Täällä ei ole muuta kuin joku riipinen

    • Anonyymi

      Muuttakaa vaan, torilla on nykyään jopa paikkakunnan oma turhapuro :D

    • Anonyymi

      Tiedättekö, että Pölkyn Kitkan sahapäällikkönä on lessu. Vittuilee ja aliarvioi työntekijötä koko ajan. Ei oo kohta työmoraalia kun arvostelee koko ajan. Ja sinnekin on kaupungilta, niin pitkä matka ajaa. Ei kiitosta tuu. On siellä mukaviakin päälliköitä jotka osaavat suhtautua työntekijöihin oikeesti. He ovat varmaan tehneet itsekkin työtä sahapuolella nuoresta aikuisuuteen, mutta tämä yksi ketale pitäs saaha v...n.

      • Anonyymi

        Arto muna Kuusamossa pölkyllä. Surkein esimies mitä mulla on ollu.


    • Anonyymi

      Kuusamon muutos on vauhdikasta ja haasteellista väestörakenteen osalta seuraavan 10 vuoden sisällä. Vanhat ikäpolvet menee multien alle ja digiaika kolkuttelee joka puolella.

    • Anonyymi

      Kuusamon suurmies ja eturivin mainosmies
      Kalle Parantainen nyt on hiihto nostettu
      kaikkien tietoisuuteen.

    • Anonyymi

      Ei siinä mitään mutta hyökkäys jos tulee niin hyvin todennäköisesti juurikin rukalle ja kaikki mökkiunelmat sortuu

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe