Eroamisen vaikutus yksilöön?

Tuohon allaolevaan ei ole vielä vastattu joten avaan sen tällätavalla, että kysymys koskee ainoastaan lestadiolaisuudesta eroamista.

Eli miten se käytännössä tapahtuu ja mitä vaikutuksia sillä on yksilön kannalta? Vaikuttaako se perhesuhteisiin tai ystävyyssuhteisiin kuten on väitetty vai kuinka tuo oikeasti menee?

4

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J. Käkriäinen

Se riippuu lähtijän asenteesta.
      Yleisin lähtötapa on oman "vilpillisyyden" salaaminen, eli tämä karmallinen koulu tavallaan keskeytyy.

Itselläni jäi kaikki vanhoilliset tuttavat mutta sukulaisuussuhteet säilyivät ennallaan.

• >>Itselläni jäi kaikki vanhoilliset tuttavat mutta sukulaisuussuhteet säilyivät ennallaan.

Mielenkiintoista ylipäätänsä, että noin seitsemänkymmentä oletettavasti lestadiolaista on lukenut avaukseni, mutta vasta sinä vastaat jollakin tavalla kysymykseen. Etkä sinäkään silti vastaa kysymykseen. Sääntö on varmasti olemassa. Se ei riipu varmaankaan lähtijän asenteesta tai omista henkilökohtaisista kokemuksista.

Niitä olen kuullut.

Olisinkin halukas kuulemaan itse lestadiolaisen näkemyksen asiaan, sillä se on mielenkiintoinen asia se. Ja kuten todettua, kaikista mielenkiintoisimpaa olisi kuulla mitä erotetun kohdalla sääntöjen mukaan tapahtuu, yksilönä.

• Haarenfait

Yksi eroamisen hankaluuksista on, että siihen ei ole olemassa minkäänlaista valmista kaavaa. Nuoremmat yleensä osoittavat eroamisensa tukan värjäyksellä, korvakoruilla, alkoholilla yms. En oikein tiedä miten vanhempana tulisi erota. Veljeni antoi eräälle ystävälleen tehtäväksi kertoa sukulaisille ja tuttaville, että hän ei ole enää uskovainen. Hänen sukulais- ja ystävyyssuhteisiin eroaminen ei ole vaikuttanut. Yksi sisko on ottanut raskaasti, loput 10 sisarusta ja vanhemmat neutraalisti. Varmaan aika yksilöllistä miten eronneeseen suhtaudutaan. Tuo eronnut veli on nyt paljon iloisempi kuin uskovaisena ollessaan vaikka elämäntavat eivät ole millään tavalla muuttuneetkaan.

• http://keskustelu.suomi24.f...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe