Olen Osuuspankin jäsen. Luin lehdestä, että pankin edustajiston kokous on ensi kuussa. Siellä käsitellään esim.pykälä, jossa osuusmaksua koskevaan pykälään liitettäisiin uusi momentti, jossa pankki voisi kieltäytyä osuusmaksun palauttamisesta osuustoiminnan aikana.
Mitä tämä sitten tarkoittaa?Olen aikoinaan pankin jäseneksi liittynyt juuri siksi, että joskus saan myös sijoitukseni pois.
Ja, mikä on tämän osuustoiminnan aikana termi? Eikö pankki ole perusteiltaan osuustoimintaa käyttävä?
Vai onko nyt kiire lopettamaan jäsenyyteni, että saan joskus edes rahani pois.Niin paljon sitä rahaa ei minulla ole, että sen antaisin pankille, sillä 100e on minulle iso raha.
osuusmaksun palautus??
6
1352
Vastaukset
- sitten äkkiä
Jos se 100 euroa on sulle iso raha niin miksi edes liityit jäseneksi? Taidat olla yksi näistä pitäaikaistyöttömistä joita veronmaksajat, minä mukaanlukien, elätämme tekemällä TYÖTÄ. Eroa äkkiä pankista ettet menetä koko omaisuuttasi (=100 euroa).
- täydellistä!
Olen kylläkin TYÖSSÄ käyvä ihminen, enkä sinun elättämäsi.Elätän verotuloillani vuodessa monta ihmistä, jos sitä poraat.
Aika ihmeellistä kirjoitusta!
Itse taidat olla sitä sukupolvea, joka haluaa kaiken heti ja tässä nyt!
Olen vain ihmeissäni, voivatko pankit laillisesti ryöstää ihmisiä?
Olen minä osuuskaupankin jäsen. Enemmän etuja sieltä saa. Sinnekin olen maksanut 100e jäsenyysmaksun. Mahtavatko ne sielläkin päättää, ettei tätä jäsenyysmaksua makseta takaisin osuuskaupan ollessa toiminnassa?
Ja tiedoksi, ettet vain olisi unohtanut, että pennissa, nyk. centissä on miljoonan alku!
- kai tarkoittaisi
sitä, että osuusmaksun saisi takaisin vasta sitten, kun osuuskunnan toiminta lopetetaan kokonaan. Hmm, mielenkiintoista, nyt ei ikävä kyllä ole aikaa ruveta osuuskuntalakia sepeämään, mutta jos nyt eroat jäsenyydestä, kestää kai aika kauan ennenkuin saat rahasi. Muistaakseni välissä on yksi täysi tilikausi, eli veikkaan, että saat satkusi pois vasta vuoden 2008 puolella. Mutta tietysti jos asia vaivaa, niin voithan kysyä lisätietoja pankistasi.
- tulkitsin
Joo, kyllä tiedän, että tätä satasta joutuu odottelemaan.Mutta se ei ole ongelma......
Tässä suora lainaus tästä OP:n lehtitiedotteesta joka on sananmukaisesti näin:
Sääntöjen osuusmaksua koskevaan 7§:n lisätään uusi 10 momentti, jonka mukaan OP:lla on oikeus kieltäytyä osuusmaksujen palauttamisesta osuuskunnan toiminnan aikana.
Eikö tämä kuulosta aivan siltä, että OP:n ei tarvitsisi maksaa näitä osuusmaksuja jäsenilleen ollenkaan; tai sitten vasta, jos ja kun OP:n toiminta muuttuisi erilaiseksi kuin se tähän asti on ollut. - vierasta pääomaa
Hei ! Sain pankista selville, että sääntömuutoksen takana on kansainvälisten kirjanpitostandardien käyttöönotto.Säännöissä täytyy olla sellainen maininta osuusmaksun palautuksesta kieltäytymisestä, jotta 100 euroa voisi lukea omaan pääomaan.Muussa tapauksessa se olisi vierasta pääomaa. Mutta rahat kuulemma palautetaan kuten ennenkin.Eli kahden tilinpäätöksen jälkeen.Jos irtisanot nyt, saat rahat 2008 alussa.
- ''''''''
vierasta pääomaa kirjoitti:
Hei ! Sain pankista selville, että sääntömuutoksen takana on kansainvälisten kirjanpitostandardien käyttöönotto.Säännöissä täytyy olla sellainen maininta osuusmaksun palautuksesta kieltäytymisestä, jotta 100 euroa voisi lukea omaan pääomaan.Muussa tapauksessa se olisi vierasta pääomaa. Mutta rahat kuulemma palautetaan kuten ennenkin.Eli kahden tilinpäätöksen jälkeen.Jos irtisanot nyt, saat rahat 2008 alussa.
Kiitos tiedosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3762416IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk651870- 1541433
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten131257Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021211Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu48945- 90884
- 71842
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla43825- 28823