Jeesus on Miikael, ylienkeli on Jumalan Poika. Herran enkeli on Jeesus Kristus, aina itsestään olemassa oleva tosi Jumala ja jumaluuden toinen Persoona.
Jeesus=Miikael
13
518
Vastaukset
- Perään katsojasi
Taitaa nim."kirjoitettu on" olla taas liikkeellä tuhrimassa adventistien mainetta. Etkös voi heittää rakentavaa ja asiallista aihetta. Sen sijaan kärjistät ja olet riidan haluinen. Mollaat kaikki adventistit tihutöilläsi.
Enemmän hajotat kuin rakennat. - yks vaan
Hebr.2:5 Sillä enkelien alle hän ei alistanut tulevaa maailmaa, josta me puhumme.
Jeesus ei ole enkeli; Jumala ei alista maailmaa enkelin vallan alle. - tämä tarkoittaa
Putosin täysin kärryiltä. Olen uskonut Jeesukseen vuosikymmeniä ja olen täytetty Pyhällä Hengellä, mutta nyt olen kyllä aivan kysymysmerkkinä.
Rauhaa
Ei kukaan ole väittänyt Jeesusta luoduksi enkeliksi.
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Osasto: 1.
Siunausta
jari laurila- kun teillä miikaeliin uskov...
on siellä omakin palsta.
- Juud. 1:9
Ellen G. White on sinut eksyttänyt kirjoituksillaan.
Jeesus ei todellakaan ole ylienkeli Mikael! Ellen G. White valehtelee törkeästi eksyttäen ja on taas tässäkin väitteessään pahassa ristiriidassa raamatun ilmoituksen kanssa.
Adventistit, lukekaa Juud. 1:9 "Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]"
"Nuhdelkoon Herra sinua!" Tämä Mikaelin mainitsema Herra on nimittäin Herra Jeesus Kristus, jolle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Hänellä on valta ja voima nuhdella paholaistakin. Meillä eikä enkeleillä ole sellaista valtaa.
Mikael ei enkelinä rohjennut herjata eikä tuomita vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!".
Huomatkaa: Mikael viittaa Herraan Jeesukseen Kristukseen!!!
Näettehän, että EGW:n opit osoittautuvat kerta toisensa jälkeen raamatun vastaisiksi. Niitä ei kannata seurata, ettei käy huonosti.
2. Kor. 11:13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.- Seraja-m55
Minä ymmärrän, että Jeesus on välittänyt tietoa korkean, luomansa enkelin kautta, kuten hän toimi Johanneksen kohdalla Ilmestyskirjassa, Ilm. 19:10 tuo tämän esille.
Samoin ymmärrän, että Jeesus on toiminut tietyissä tilanteissa ylienkeli Miikaelin kautta.
Perusteena näen sen, että jos Jeesus olisi suoraan jumalallisuudessaan kohdannut syntisiä ihmisiä, niin nämä olisivat heti tuhoutuneet, joka vaara tulee esiin 2. Moos. 33:23 ja 2. Moos. 19:24. Seraja-m55 kirjoitti:
Minä ymmärrän, että Jeesus on välittänyt tietoa korkean, luomansa enkelin kautta, kuten hän toimi Johanneksen kohdalla Ilmestyskirjassa, Ilm. 19:10 tuo tämän esille.
Samoin ymmärrän, että Jeesus on toiminut tietyissä tilanteissa ylienkeli Miikaelin kautta.
Perusteena näen sen, että jos Jeesus olisi suoraan jumalallisuudessaan kohdannut syntisiä ihmisiä, niin nämä olisivat heti tuhoutuneet, joka vaara tulee esiin 2. Moos. 33:23 ja 2. Moos. 19:24.Selvähän se on, että Jumala toimii vaikka minkä kautta: myrskyjen, enkelien, ihmisten, kirjoitusten jne. Mutta minkä ihmeen takia pitää kaikki vääntää aina tavalla tai toisella tukemaan Ellenin vääriä näkyjä, profetioita ja oppeja?
- Seraja-m55
uskova_1 kirjoitti:
Selvähän se on, että Jumala toimii vaikka minkä kautta: myrskyjen, enkelien, ihmisten, kirjoitusten jne. Mutta minkä ihmeen takia pitää kaikki vääntää aina tavalla tai toisella tukemaan Ellenin vääriä näkyjä, profetioita ja oppeja?
...sinäkin tulet kerran vielä tietämään, että Whiten välittämät profetiat ja näyt sekä ovat Herralta Kristukselta lähtöisin ja perustuvat myös Raamattuun.
Minua nämä profeetalliset kirjoitukset ovat runsaasti siunanneet aivan samassa Hengessä kuin Raamatunkin kirjoitukset, jotka jälkimmäiset ovat minulle tietenkin se suurempi jumalallinen valo ja auktoriteetti. Seraja-m55 kirjoitti:
...sinäkin tulet kerran vielä tietämään, että Whiten välittämät profetiat ja näyt sekä ovat Herralta Kristukselta lähtöisin ja perustuvat myös Raamattuun.
Minua nämä profeetalliset kirjoitukset ovat runsaasti siunanneet aivan samassa Hengessä kuin Raamatunkin kirjoitukset, jotka jälkimmäiset ovat minulle tietenkin se suurempi jumalallinen valo ja auktoriteetti.Älä maalaa piruja seinille.
- mullin mallin
Seraja-m55 kirjoitti:
Minua nämä profeetalliset kirjoitukset ovat runsaasti siunanneet aivan samassa Hengessä kuin Raamatunkin kirjoitukset, jotka jälkimmäiset ovat minulle tietenkin se suurempi jumalallinen valo ja auktoriteetti.Aikaisemmin olet puhunut toisenlaisin sanakääntein ja varonut paljastumasta EGWhite faniksi.
Evankeliumissa on kuitenkin vain yksi uskon kohde; Jeesus Kristus.
Se ei meinaa millään sopia adventistin kaaliin.
Meille ei ole toista kulmakiveä laiotettu kuin se, josta Raamattu kertoo.
Raamattu on yli kaiken muun kun puhutaan Evankeliumin asioista.
Kautta adventtikirkon historian se on asettanut ihmisiä vastaanotettavaksi ihmisten hyväksyttäväksi samoin oman kirkkkokuntansa.
He poikkeavat näin Raamatun suorasta tiestä.
Jokainen adventtikirkon kirja esittää muutettua sanomaa joka vääristää Raamatunkin asioiden vastaanottamisen.
Se onkin heidän oppinsa pahin piirre.
Heillä on Raamattua lukiessaan oppinsa silmälasinaan joiden läpi luettuna Raamattukin muuttuu.
Juuri sehän on täällä kaikille tullut selväksi.
Suljettujen ovien oppi?????????
Ja se sekoilu joka oli sen asian ympärillä 1800-luvun loppupuolella on selkeä todiste adventtiopin harhasta.
Se on nyt vain selitetty mahdollisimman epätodettavalla tavalla.
Näin kukaan ei voi osoittaa tapahtumista eikä sen jäämistä tapahtumatta._---Kun ei ole osoitettu asiaa vastaan todisteita asia on muka tosi!!
Viekää roskanne muualle eikä tänne kristinuskon sekaan!!!! - ja näkemiset
Seraja-m55 kirjoitti:
Perusteena näen sen, että jos Jeesus olisi suoraan jumalallisuudessaan kohdannut syntisiä ihmisiä, niin nämä olisivat heti tuhoutuneet, joka vaara tulee esiin 2. Moos. 33:23 ja 2. Moos. 19:24.Eikö Ilmestyskirja kerro näkijästä, joka transsitilassa, Patmos saarella, siirtyili mielen kuvissaan eri tapahtumissa? ”Herran päivänä Henki valtasi minut, ja minä kuulin takaani kovan äänen … Ääni sanoi: Kirjoita, mitä näet” (Ilm1.9-11). Vähän myöhemmin lukijalle kerrotaan: ”ja kuului sama ääni, jonka olin edellisellä kerralla kuullut … Se sanoi minulle: Nouse tänne! Minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva. Siinä samassa olin Hengen vallassa” (Ilm4.1,2). Vielä kaksi kertaa muistutetaan lukijaa, että kuvatut tapahtumat eivät ole elävässä elämässä koettuja vaan transsitilassa nähtyjä hahmotelmia. ”Henki valtasi minut, ja enkeli vei minut autiomaahan” (Ilm17.3) ja siis toistamiseen ”Henki valtasi minut, ja enkeli vei minut suurelle ja korkealle vuorelle” (Ilm21.10). Nämä ovat ilmeisestikin kaksi eri asiaa: toisaalta yliluonnollisen olennon kohtaaminen (Mooses) ja sitten nähdä Hengessä (Ilmestyskirja).
- Seraja-m55
mullin mallin kirjoitti:
Aikaisemmin olet puhunut toisenlaisin sanakääntein ja varonut paljastumasta EGWhite faniksi.
Evankeliumissa on kuitenkin vain yksi uskon kohde; Jeesus Kristus.
Se ei meinaa millään sopia adventistin kaaliin.
Meille ei ole toista kulmakiveä laiotettu kuin se, josta Raamattu kertoo.
Raamattu on yli kaiken muun kun puhutaan Evankeliumin asioista.
Kautta adventtikirkon historian se on asettanut ihmisiä vastaanotettavaksi ihmisten hyväksyttäväksi samoin oman kirkkkokuntansa.
He poikkeavat näin Raamatun suorasta tiestä.
Jokainen adventtikirkon kirja esittää muutettua sanomaa joka vääristää Raamatunkin asioiden vastaanottamisen.
Se onkin heidän oppinsa pahin piirre.
Heillä on Raamattua lukiessaan oppinsa silmälasinaan joiden läpi luettuna Raamattukin muuttuu.
Juuri sehän on täällä kaikille tullut selväksi.
Suljettujen ovien oppi?????????
Ja se sekoilu joka oli sen asian ympärillä 1800-luvun loppupuolella on selkeä todiste adventtiopin harhasta.
Se on nyt vain selitetty mahdollisimman epätodettavalla tavalla.
Näin kukaan ei voi osoittaa tapahtumista eikä sen jäämistä tapahtumatta._---Kun ei ole osoitettu asiaa vastaan todisteita asia on muka tosi!!
Viekää roskanne muualle eikä tänne kristinuskon sekaan!!!!Jeesus Kristus on tietenkin pelastavan uskoni ainut kohde, ja tämän me ymmärrämme aivan hyvin.
Meidän syyttäjämme ja vastustajamme kuten sinä vain pyrkivät väkisin antamaan uskostamme täysin valheellista kuvaa, mutta sellainen on silkkaa syntiä ja väärää hedelmää.
Ei meidän Jeesus-uskoamme yhtään heikennä se, että arvostamme myös sitä profetian armolahjaa, jonka hän, Kristus on armossaan antanut.
On selvää, että sellaiset uskovat, joita tälläkin foorumilla on monia ja jotka edustavan Jumalan lain hylkäämisopetusta ja muita täysin epäraamatullisia oppeja, eivät tietenkään pysty mitenkään ymmärtämään, että tässä on armolahja, joka pysyy Raamatun totuudessa.
Mutta ne, joilla on rakkaus totuuteen, kuulevat tässäkin armolahjassa Hyvän Paimenen äänen.
Kyllä tuo "suljetun oven"-profetiakin saa paljon ymmärrettävämmän kuvan, kun se asiallisesti tutkitaan. Valitettavasti minulla ei nyt tässä ole ko. materiaalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683129
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)743024Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682892On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632564Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli392057- 601657
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181629- 351615
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241600- 591556