heh, mulla on pöydälle jäänyt kirsikkatomaatteja jotka ovat kuivuneet ja aika paljon rutistuneet. Voinko niistä kylvää uutta satoa? vai onko tyytyminen kaupasta ostettuihin taimiin/siemeniin.
kiitos!
tomaatista
4
652
Vastaukset
- Mikseii
Kylhän ne kasvaa ku istutat ja jaksat hoitaa säännöllisesti. Mut kannattaa kumminki ottaa ne siemenet sieltä ensin pois, ettet rupee sitä kuivunutta tomaattia maahan kaivamaan. Ite kans tos kerran kasvatin tomaattipuun ihan tomaatin siemenestä.
- kesäisin puhdistetun
lietteen levitysmailla kasvaa rehevästi tomaatteja. Se merkitsee, että suoliston kautta kulkeneet siemenet itävät hyvin. Noille kannattaa kokeilla muuta kostean lämmintä hoitoa ennen istutusta, taisi olla maserointi.
Niistä kuivuneista tomaateista otetut siemenet voi idättää ihan normaalisti, mutta tomaatin kasvatus kannattaa aloittaa vasta huhtikuussa, ellei ole lämmitettävää kasvihuonetta.Itämistä voi auttaa:
http://www.cedunet.com/~rte47 => idätä siemenet nopeasti
PS. kaupasta ostettujen tomaattien siemenistä ei välttämättä kasva meidän oloissa menestyviä lajikkeita. Kotimaiset tomaatitkin kasvatetaan kasvihuoneissa, joissa olosuhteet ovat optimaaliset ja niiden lajikkeet myös sen mukaisia.- Tomaattipuusta
Ostin kesällä tomaattipuun, jossa oli mehevät tomaatit( ja söin ne. ) Ajattelin että puu kuolee koska en tiennyt mitään hoidosta. Netistä ei löydy hirveesti ohjeita.
Olen kastellut sitä n. jokatoinen päivä. Jossain vaiheessa se hieman lakastui. Vein sen terassille auringonvaloon ja kuinkas kävikään, se alkoi kukkimaan ja nyt on tulleet uudet vihreät tomaatinalut.
Kuinka usein tomaattipuu kukkii ja pukkaa hedelmää?
Toivottavasti puu ei kuole talvella. Ajattelin ensi keväänä siirtää sen isompaan ruukkuun. Puusta ilmeisesti kasvaa iso?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475106- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131828Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701507Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681457- 811204
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321203- 361046
- 421025
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21974