avaanpa keskustelun jossa joku parempi matemaatikko voisi vertailla eri markkinointitapoja. eli lähinnä että olisiko verkostomarkkinointi sittenki hyvä tapa firmalle jolla on hyvä tuote muttei alkupääomaa...
puolesta puhuisi: jos tuote ei myy, ei tarvitse provisiota=markkinointikustannuksia maksaa, edustajan kannalta jos löytää hyvät markkinat (esimlisäravinnehörhöjä jotka joka kuukausi ostavat) saa hyvät tulot, samoin jos kauppaa jotain isompaa esim auton.
vastaan: oletetaan että firma toimisi nyt ilman aktivointi/liittymismaksuja eli niitä ei tähän. tarkoitan siis että liikevaihto oikeuttaa provisioihin tms.
tällöin esim tv-mainos=kerran masettu, brandi tunnetuksi kun taas vm=jatkuvaa provisiota myynnistä. myyjän kannalta: myyjät itsenäisiä jälleenmyyjiä eli ihan normaalia kauppaa.
esim. tähän paljon puhuttuun nettikauppaan luulisi että mukavampi olisi tehdä brändi kerralla tunnetuksi kuin maksaa jokaisen myydyn bemarin hinnasta provikkaa...
markkinointikustannukset?
5
799
Vastaukset
- osta
verkostomarkkinoijalta autoa! Verkostomarkkinoija ei ole nähnyt autoa asiakas ei ole nähnyt autoa! Kuka alkaa hieroa kauppoja sika säkissä? Sitäpaitsi verkostoijalla ei ole riittävää ammattataitoa auton myymiseksi! Tuhoontuomittu ajatus.
Verkosmarkkinointi tekee niinpaljon hallaa tuotteen brandille ettei sitä voisi kuvitellakkaan markkinointikanavaksi.
Jos ei olisi aktivointi yms maksuja liikevaihdosta ei maksettaisi palkkoja sitäkään vähää, koska rahaa ei tuler muuten tarpeeksi!auto oli tosiaan vähän kaukaa haettu. pisti vaan silmään että niitäkin tämä s2e kauppa ja sellaisia että koeajon jälkeen voisin ostaakin jos ei muualta saisi halvemmalla vastaavia...(nettiauto josta uuden auton juuri ostin, mazdan en bemua:)
enpä silti usko että jos tuote on hyvä ja tulee tarpeeseen että verkostomarkkinointi brändiä huonontaa(herbalife/tupperware) tosin ei se brändiä hirveästi luokaan eli tuotteen olisi puhuttava puolestaan.
lisäksi olen ymmärtänyt ettei kaikissa verkostomarkkinointi yhtiöissä tuota aktivointi maksua ole. olisiko tämä mahdollista kun tuote on hyvä...?
- anti-pyramid
Verkostomarkkinointi on yksi hyvä tapa tuoda tuote tunnetuksi ja hankkia asiakkaita.
Vähittäismyymälämyynti on myös hyvä tapa, mutta edellyttää hyvää myyntiorganisaatiota ja markkinointia etukäteen. Ja kannattaa muistaa että myyntikulut ovat vastaavaa tasoa sekä vähittäismyymälöiden kautta myyden kuin verkostoinnin kautta myyden.
Merkittävin hyöty verkostomarkkinoinnista on se että yhtiö tietää ketkä ovat sen asiakkaita, kun tekee siten että yhtiö toimittaa suoraan asiakkaille. Asiakkaisiin saadaan vahvempi ote kuin kaupan hyllyn kautta.
Yksi järkevä markkinointimix on luoda ensin peruskäyttäjäkunta ja alkaa brändimainonta sen jälkeen hyödyntäen aikaisten innovaattoreiden aikaansaamaa siemenliikevaihtoa.
Esimerkkinä lisäravinnesarja. Luodaan nopealla aikataululla 1000 edustajan organisaatio jotka kukin hankkivat 20 asiakasta. Tietysti ilmainen liittyminen edustajilla ja myynnistä maksetaan myyntipalkkiota eikä pelkkää pientä organisaatioprovisiota. Ilmaiset koulutukset kaikille jotka tekevät kauppaa, laadukas verkkokauppa, laadukas extranetti jne. perusvaatimukset.
Kun on ensimmäiset 20.000 asiakasta pystytään jo paremmin laskemaan mitkä tuotteet sarjasta pärjäävät parhaiten markkinoilla. Myöskin, siinä vaiheessa on myyntiä kertynyt kuitenkin esimerkiksi jo miljoonalla eurolla joten on turvallisempaa käynnistää brändimainonta. Verkkokauppaan itsenäisesti kulkeneiden ja sieltä tilanneiden asiakkaiden jatkopalvelu on järkevä hoitaa edustajien kautta. Pääosin brändimainonnan tarkoitus on kuitenkin tuoda merkkiä tutuksi ja saada kauppaa tehtyä paremmin "vähittäiskauppojen" eli edustajien kautta.hieno kommentti verkostomarkkinoinnin(ei siis pyramidipelin) hyvistä puolista. ikävää että muuten niin aktiiviset vastustajat eivät näihin järkeviin kommentteihin vaivaudu vastaamaan kun keskitytään vain yhden firman haukkumiseen. eikä kannata nyt vääntää että olisin vm-puolestapuhuja, itsellä huonot kokemukset mutta sen ei pitäisi objektiivista keskustelua häiritä...
- Anonyymi
Kannattaa tsekkaa jos markkinointi vahankin kiinnostaa: https://sitely.fi/menestysfunneli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2774722Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452931Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k372899Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061694Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281531- 621459
- 971322
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271222