apua ja äkkiä

-mimi-

onko kukaan käynyt ammattiauttajalla mustasukkasuuden ja muitten tämmösten asioitten takia?ois kiva tietää mitä siellä "tehään",onko ollu hyötyä ja kaikkee muuta tietoa asiasta kaipaisin...kiitos etukäteen!

5

4333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terapiasta tietävä

      Olen koulutukseltani psykologi. En ole käynyt mustasukkaisuuden vuoksi terapiassa, mutta tiedän miten ammattiauttajat toimivat.

      Ensin: varaa aika, esim. mt-keskuksesta tai terveyskeskuksesta lääkärille joka kirjoittaa lähetteen. Lääkäri saattaa määrätä lääkkeitä jos ahdistus asioiden vuoksi on valtava. Nämä lääkkeet eivät ole kovin vahvoja, mutta niistä voi olla apua. Lääkkeitä ei ole tietenkään pakko syödä jos ei halua, mutta tästä kannattaa mainita lääkärille.

      Istunto alkaa melko normaalilla jutustelulla. Yhdellä käynnillä ei saada ihmeitä aikaan, joten ekalla istunnolla yleensä tutustutaan ja hoitaja / terapeutti kyselee esim. miksi olet tullut tänne ja mitä tahtoisit muuttaa käyttäytymisessäsi. Saat todennäköisesti tietoa asiasta, täytät pari lomaketta ja ehkä "kotitehtäviä", jossa voit kirjata vaikka paperille tuntemuksiasi ajan mittaan.