Pääsinpäs viimein tuumasta toimeen ja aloin irrotella A-25526:n potkuria. Tarkoitus kun olisi vaihtaa vähän purevampaan ropelliin. Mutta.
Potkuriakselin päässä oleva mutteri lähti irti ihan hyvin. Potkuri ei. Olen laittanut irrotussprayta, kuumentanut kaasulla ja vetänyt ulosvetäjällä niin lujaa, että ulosvetäjästä katkesi yksi sakara. Millä peevelillä sen potkurin saa siitä irti??? Tai osaako joku suositella jotain potkuriasentajaa, jolla olisi pelit ja vehkeet ja joka tulisi kohtuullisella korvauksella nyppäisemään sen siitä irti? Vene on Helsingin Rajasaaressa, potkuriakselin halkaisija muistaakseni 30 mm ja potkuri on sellainen tuikitavallinen, kiilan kanssa kiinni oleva kolmilapainen, halkaisija noin 30 cm.
Millä akselivetoisen potkuri irti?
8
3769
Vastaukset
- samassa paikassa
yritin väsätä ruuviin perustuvaa ulosvetäjää ja yritin vetää kettingin lapojen ympäri niiden tyvestä ja vivuta rautakangella, mutta tuloksetta. Suora veto ei tuntunut tuottavan tulosta.
Pari mojovaa napautusta vasaralla potkurin napaan sen sijaan auttoi!
Toivotan onnistumisen iloa!- leka heilumaan
Laitat sen ulosvetäjän kiinni ja niin kireälle kun menee ja sitten täräytät potkurin runkoon isolla vasaralla.Jos saisit lämmitettyä potkurin niin aina parempi.Tehottomalla töhöllä jos lämmittää niin akselikin kerkeää lämmetä ja idea hieman kärsii, mutta kyllä se lähtee kun saa reilut lyönnit kylkeen kuten auton alapallonivelkin tarvitsee, pelkkä veto ei riitä.
- - asiakas -
ainakin korjaamaan potkureita:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000009636563#22000000009636563
En tiedä, onko niin innostunut irrotuskeikoista. Enkä ole aivan varma, jatkaako tänä vuonna korjauspuolellakaan – alkaa olla jo ikämiessarjaa. - sain
Ostin biltemasta kolmijalkaisen ulosvetäjän ja kiristin sen niin piukalle kuin uskalsin. Napautin ulosvetäjän päähän vasaralla ja naps - irti oli. Takaisin laitettaessa kannattaa laittaa reilusti vesivaseliinia niin ei ole vaikeuksia ensi kerralla.
- mitään
Vaseliinia sinne väliin. Kun laitat potkurin takasin lämmitä se sataan--sataanviiteenkymmeneen asteeseen ja sitte potkuri paikoilleenja pian potkuri kiinni mutterilla krympyllä se vanhakin potkuri oli sikksi niin piukassa.Sikksi laitetaan piukkaan jos sattuu mutteri ja sokka jostain käsitömästä syystä irtoamaan ei potkuri putoa ainakaan heti.
PS:potkurin pudottanut.
- R K-S
ulosvetäjä.Tavallisella 3-leukaisella ei yleensä onnistu. Ulosvetäjän lisäksi voi käyttää lekaa ja lämpöäkin jos on oikein vaikea tapaus. Voin irroittaa sen sinulle ohimennessäni. Anna numerosi, niin soitan sulle.
- lähtee
Ulosvetäjä kiinni potkuriin ja luja kopautus kilon moskalla potkurin runkoon. Lähtee irti laakista.
- potkor
Kyllä se lämmöllä lähtee ja sen päälle ulosvetäjällä ja pari napakka iskua kyytipojaksi.
Kysy siitä HVK: äijiltä ketä rannalla pyörii,
ne auttaa kyllä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313934- 412639
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412627Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82395- 292278
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3072139- 381879
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461528- 1411477