Millainen on Kia Cerato ?

Korealaisita ei tiedä

Äitini seuraava auto, ainakin hän sanoi että, on Kia Cerato luultavasti 1,6l 5-ovinen versio. Sanokaa, mitä mieltä olette tästä autosta ?

Tämänhetkinen auto hänellä on Fiat Marea 1,6 farmari, onko Kia parempi vai huonompi ?

44

22814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kekkuli

      Ihna ok auto oli cerato. Hiljainen ja mukavan pirtsakka. Delta-auton myyjä ei ainkaan valehdellu yhdelle pariskunnalle kun sanoi, että kia on niitten vähävikaisin merkki. Hyvä takuuhan on autolla ja aika pommin varmaa tekniikkaa.

      • huan jang

        Ainut automerkki jolle maahantuoja tekee ylimääräisen ruoste-esto käsittelyn.Säästö n.1000€ Ei pelkoa suolaisista teistä kun huolehtii tarkastuksista n3 vuoden välein.


      • näreet

        Mulla on ollut KIA Cerato pian 1,5 vuotta eikä minkäänlaista ongelmaa ole ilmennyt.
        Kyllä ne vaan tuolla Aasiassa tekee autot paljon huolellisemmin kuin Euroopassa.


    • jali

      Cerato on peruskulkunevo joka ei tarjoa mitään ihmeellistä ja erikoista, mutta vie varmasti ja suht´mukavastikin paikasta a paikkaan b. muistaakseni jousitusmukavuutta on kehuttu (jossain testissäkin) ja kulutus ei ole erikoisen pieni ts. tekniikka on vanhahtavaa ja minusta sisutusmateriaalin näyttävät ja vaikuttavat halvoilta, sekä muovi että kangas, mutta tämä on tietysti makuasia.
      Turvallisuus ei myöskään ole nykyauton tasolla ja varusteita kun valitset autoon niin hinta onkin jo lähes sama, kuin vastaavilla varusteilla esim. corolla ja jälleenmyyntiarvo on kialla varmasti huonompi.
      eli perusmallia voisi suositella varauksin: jos aikoo pitää auton kauan. takuuta autolla on 5 vuotta, mutta siihen ei kannata hirveästä tuijoittaa, koska se on markkinoinitikikka ja rajoituksia on melko paljon. Katso myös uutta Kia Rioa, joka on melkein yhtä tilava auto.

      • rajoitukset

        Niitä rajoituksia on paljon Hyundaissa, ei Kiassa.


      • kuvastin.
        rajoitukset kirjoitti:

        Niitä rajoituksia on paljon Hyundaissa, ei Kiassa.

        Mitähän ne paljon olevat rajoitukset on???


      • Hyundain rajoituksiin

    • Masa

      Kolmen kuukauden perusteella voin vakuuttaa että loisto peli, kertakaikkiaan. Suosittelen lämpimästi

    • turvallinen

      Katso alempaa keskustelu Ceraton uskomattoman huonosta kolariturvallisuudesta.

      • turvallisuus

        Suurin liikenteen riskitekijä istuu ratin ja selkänojan välissä. Sama toisinpäin. Suurin turvallisuusominaisuus istuu myös ratin ja selkänojan välissä.
        Testitulokset mittaavat pienen pieniä eroavaisuuksia,joita sitten pisteiksi määritellään.Silloin kun rysähtää piste sinne tai tänne ei tunnu missään. Kuljettajien riskinotto liikenteessä on mennyt jo äärinmäisyyteen.
        Turvallista matkaa kaikille , myös niille joilla on paljon turvallisuuspisteitä. Kuin myös vanhemman autokannnan omaaville.


      • Kate
        turvallisuus kirjoitti:

        Suurin liikenteen riskitekijä istuu ratin ja selkänojan välissä. Sama toisinpäin. Suurin turvallisuusominaisuus istuu myös ratin ja selkänojan välissä.
        Testitulokset mittaavat pienen pieniä eroavaisuuksia,joita sitten pisteiksi määritellään.Silloin kun rysähtää piste sinne tai tänne ei tunnu missään. Kuljettajien riskinotto liikenteessä on mennyt jo äärinmäisyyteen.
        Turvallista matkaa kaikille , myös niille joilla on paljon turvallisuuspisteitä. Kuin myös vanhemman autokannnan omaaville.

        Kia Cerato Sedan on tilattu. Englannissa se maksaa selvästi enemmän kuin hatchback -malli. Ajajan ei mielestäni pidä tuudittautua auton turvallisuusvarustukseen vaan ajaa itse vastuullisesti. Turvallisuustestissä Kian heikoin lenkki oli kolarissa osallisena olevan jalankulkijan vammavaara. Minä tarvitsen kulkuneuvon ns. perheen kakkosautoksi Volvon rinnalle ja odotan uutta Kiani jo malttamattomana. Pitkästä koeajosta jäi todella hyvä tunne. Vaihtoon menee Toyota Carina, joka on sisätilavuudeltaan samaa luokkaa kuin uusi Cerato.


      • YoHannes

        Tähän on pakko kommentoida ainakin parilla rivillä.

        Ensinnäkin, Ceraton turvallisuus ei käsittääkseni ole uskomattoman huono, kuten kirjoittaja tässä väittää.
        Totta on sekin, että Ceraton seuraajalla on parannettavaa.

        Tämä seuraava fakta ei ole puolustuspuhe:

        Cerato on ymmärrykseni mukaan saanut ensiesittelynsä 2003 puolella, joten siinä valossa tulos 3 tähteä törmäystestissä ei ole luokaton.
        Jos malli on ensiesitelty jo muutamia vuosia sitten on sen suunnittelukin vuosituhannen vaihteesta.
        Tämä ei tee autosta huonoa, mutta kertoo sen väistämättömän tosiasian, että nykyisellä Ceratolla Kia ei vielä ehtinyt eurooppalaiseen 5 tähden trendiin.

        Kia Rio sai kuitenkin 4 tähteä, joten uskallan ennustaa, että seuraava Cerato kerää vähintään tuon 4 tähteä ja jos haistelevat Euroopan markkinoita riittävästi uskon, jopa 5 tähden tulokseen.

        Osa valmistajista on saattanut parantaa mallinsa turvallisuutta, jopa mallin elinkaaren aikana, mutta se tuskin on taloudellisessa mielessä kannattavaa, koska automallin myynti hiipuu joka tapauksessa asteittain ensimmäisen kahden vuoden jälkeen esittelystä ellei aiemminkin.
        Siispä, Kia satsannee turvallisuudessa seuraavaan Cerato malliin enemmän.

        Minusta Cerato on edelleen turvallinen, testien mukaan markkinoilla on vieläkin paremmin pärjänneitä, mutta testin mukaisessa kolarissa Ceratollakin selviää hengissä, se riittää.

        Tottakai Ceraton hankkineena tiesin, että autoa ei ole EuroNCAP:n mukaisesti testattu ja toivoin mahdollisimman parasta testitulosta, mutta autossa oli sen verran paljon hyvää, että se peittosi tämän asian.
        En ole edelleenkään pettynyt valintaani, jo 2003 oli toki hyvin menestyneitä malleja, mutta 5 tähteä ei tuolloin ollut keskiluokan autoissa vielä välttämättä oletusarvo.
        Tulevaisuudessa viidellä tähdellä onkin kenties entistä enemmän merkitystä.
        Toivoa tietysti sopii, että autotehtaitten kolaritesti-innostuksen myötä myös kasvava elektroniikan osuus ei vaikuta laatuun negatiivisesti eli toivotaan, että autojen kestävyyttä testataan muutoinkin kuin palkkeja päin ajamalla.

        Ymmärtääkseni autotehtaitten tulee tällä hetkellä omien testiensä perusteella osoittaa, että se täyttää tietyn turvallisuustason, jotta autoa saa myydä EU:n markkinoilla, minusta siinä on se turvallisuusraja, jonka nykyauton tulee täyttää.
        Muut tähdet ovat pelkästään kuluttajan hyöty, mutta sikäli erikoista, että kuluttaja ylipäätään saa vaikuttaa omaan turvallisuuteensa valitsemalla turvatyynyjen määrästä tms.

        Minusta turvallisuudesta pitäisi tehdä EU:n standardi eikä lisävaruste tai markkinointikikka.
        Tuntuu, että uuden automallin takalasiin ilmestyy tähtitarra ennenkuin autoa on edes kasattu tehtaalla.
        Samaan aikaan autoihin voi valita varusteita aluvanteista, spoilereista, radioista aina turvatyynyihin.
        Viritelkööt kuka hyvänsä wunderbaumeja mihin tykkäävät, mutta itse olen tyytyväinen vasta sitten, kun halvimmassakin hinnat alkaen mallissa on kaikki mahdolliset turvavarusteet mitä on saatavilla myös kalleimpaan malliin.
        Tämä koskee kaikkia autovalmistajia.


      • YoHannes
        YoHannes kirjoitti:

        Tähän on pakko kommentoida ainakin parilla rivillä.

        Ensinnäkin, Ceraton turvallisuus ei käsittääkseni ole uskomattoman huono, kuten kirjoittaja tässä väittää.
        Totta on sekin, että Ceraton seuraajalla on parannettavaa.

        Tämä seuraava fakta ei ole puolustuspuhe:

        Cerato on ymmärrykseni mukaan saanut ensiesittelynsä 2003 puolella, joten siinä valossa tulos 3 tähteä törmäystestissä ei ole luokaton.
        Jos malli on ensiesitelty jo muutamia vuosia sitten on sen suunnittelukin vuosituhannen vaihteesta.
        Tämä ei tee autosta huonoa, mutta kertoo sen väistämättömän tosiasian, että nykyisellä Ceratolla Kia ei vielä ehtinyt eurooppalaiseen 5 tähden trendiin.

        Kia Rio sai kuitenkin 4 tähteä, joten uskallan ennustaa, että seuraava Cerato kerää vähintään tuon 4 tähteä ja jos haistelevat Euroopan markkinoita riittävästi uskon, jopa 5 tähden tulokseen.

        Osa valmistajista on saattanut parantaa mallinsa turvallisuutta, jopa mallin elinkaaren aikana, mutta se tuskin on taloudellisessa mielessä kannattavaa, koska automallin myynti hiipuu joka tapauksessa asteittain ensimmäisen kahden vuoden jälkeen esittelystä ellei aiemminkin.
        Siispä, Kia satsannee turvallisuudessa seuraavaan Cerato malliin enemmän.

        Minusta Cerato on edelleen turvallinen, testien mukaan markkinoilla on vieläkin paremmin pärjänneitä, mutta testin mukaisessa kolarissa Ceratollakin selviää hengissä, se riittää.

        Tottakai Ceraton hankkineena tiesin, että autoa ei ole EuroNCAP:n mukaisesti testattu ja toivoin mahdollisimman parasta testitulosta, mutta autossa oli sen verran paljon hyvää, että se peittosi tämän asian.
        En ole edelleenkään pettynyt valintaani, jo 2003 oli toki hyvin menestyneitä malleja, mutta 5 tähteä ei tuolloin ollut keskiluokan autoissa vielä välttämättä oletusarvo.
        Tulevaisuudessa viidellä tähdellä onkin kenties entistä enemmän merkitystä.
        Toivoa tietysti sopii, että autotehtaitten kolaritesti-innostuksen myötä myös kasvava elektroniikan osuus ei vaikuta laatuun negatiivisesti eli toivotaan, että autojen kestävyyttä testataan muutoinkin kuin palkkeja päin ajamalla.

        Ymmärtääkseni autotehtaitten tulee tällä hetkellä omien testiensä perusteella osoittaa, että se täyttää tietyn turvallisuustason, jotta autoa saa myydä EU:n markkinoilla, minusta siinä on se turvallisuusraja, jonka nykyauton tulee täyttää.
        Muut tähdet ovat pelkästään kuluttajan hyöty, mutta sikäli erikoista, että kuluttaja ylipäätään saa vaikuttaa omaan turvallisuuteensa valitsemalla turvatyynyjen määrästä tms.

        Minusta turvallisuudesta pitäisi tehdä EU:n standardi eikä lisävaruste tai markkinointikikka.
        Tuntuu, että uuden automallin takalasiin ilmestyy tähtitarra ennenkuin autoa on edes kasattu tehtaalla.
        Samaan aikaan autoihin voi valita varusteita aluvanteista, spoilereista, radioista aina turvatyynyihin.
        Viritelkööt kuka hyvänsä wunderbaumeja mihin tykkäävät, mutta itse olen tyytyväinen vasta sitten, kun halvimmassakin hinnat alkaen mallissa on kaikki mahdolliset turvavarusteet mitä on saatavilla myös kalleimpaan malliin.
        Tämä koskee kaikkia autovalmistajia.

        http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/nyheter/article1123312.ece

        Norja saattaa taipua huonosti, mutta sen verran tuosta irtoaa, että seuraaja tarjoaa myös farmarimallin, jota ainakin itse odottelen innolla.


      • Kolaria

        Oletkaan Kia:lla tösäyttänyt. Nämä tähtihommat ovat hiukan suhteellinen homma. Aikanaan turvallinen Saab 93 törmäsi yhteen turvattoman Volgan (vuosimalli n.-80, tai aikaisempi). Volgalla ajanut Igor käveli itse ambulanssiin , ei vakavia vammoja, Saab kuski tappeli hengestään 4viikkoa ja oleili sairaaloissa 3kk.
        Rehellinen nokkakolari oli kyseessä.
        Volga ei saisi varmaan yhtään tähteä testeissä.


    • nismo

      Kaveri osti kans diesel-Ceraton. Sillä auto ollu vajaa puoli vuotta ja yli puolet ajasta se on ollut huollossa. Kytkin lakkasi toimimasta kun tuli pakkasta. Auto piti sammuttaa valoihin ja liikkeelle lähdöt siten että kaasu puhjassa starttaus. 3 kertaa "korjattu", ei vaan toimi. Vikaa ei tunnu löytyvän, tai ratkaisua siihen. Mutta ehjät yksilöt varmaan tosi hyviä vehkeitä, vastinetta rahalle ehkä parhaiten. Kaverikin ko. vikaa lukuunottamatta tosi tyytyväinen.

      • Kia 2.0 Cerato

        Minulla on ollut Kia Cerato 2,0 sedan vasta jonkin
        aikaa . Tänä lyhyenä aikana pakkasta ei ole ollut vielä kovin paljoa vain - 25,5 astetta . Näissä keleissä auto on toiminut moitteitta. Kytkin on pelannut hyvin ,ei ole edes ollut mitenkään jäykkä.Vertailuna käytän edellistä autoani joka oli Honda ,jonka kytkin oli paljon jäykempi näillä pakkasilla. Toinen kehumisen paikka on,että
        lämpöä on riittänyt ,paljon enemmän edelliseen verratessa.Ajan kuukaudessa noin 2500 - 3000 km
        ja hyvin on matka taittunut.


      • polkimen puoleinen kytkinsy...

        Niin toimii.
        Alkuperäinen sylinteri sutta ja sekundaa. Ovat suunnitelleet uuden. Mulla sama ongelma ja nyt on uusi sylinteri käytössä. Pakkaset vaan taisi loppua ;o)


    • selvästi huonompi

      ennemmin Fiat kuin KIA.

      • tietosi

        Mihin faktaan perustat tietosi fiatin paremmuudesta? Kenties vikatilastoihin???? Niissähän Fiat on aina pohjalla


      • En tiedä

        Vaan ennemmin Cerato kuin Corolla. Sain moisen vehkeen tammikuussa. Mikä natina ja nitinä kaiken aikaa. Akku sippasi, kun piti mennä lentoasemalle. Luulin toyotaa luotettavaksi vaan samaa paskaa taitaa olla kuin muutkin Lada mukaan luettuna.


    • ampbi

      Kaverin isän veljenpojan tutulla on Kia, ja ei ole kovin tyytyväinen kuulemma ollut.

      • voi mahoton

        Vaari vainaan veljen pojan ottotyttären aviottoman pojan kummin kaiman serkulla on Kia ja hyvä onkin.


      • HoSe
        voi mahoton kirjoitti:

        Vaari vainaan veljen pojan ottotyttären aviottoman pojan kummin kaiman serkulla on Kia ja hyvä onkin.

        Kummin kaiman siskon serkun huonekaverilla on myös Kia ja hyvin on pelittänyt!


    • Ajaja

      Itsellä cerato 1.5cdri ollut 4kuukautta.Ajellut vähän yli kympitonnin.Ei murheita, Jouluna käytiin pohjosessa.Parituhatta kilsaa normaali matka ajoa kulutus alle 5 litraa sataselle.Itselläni ollut monta eri merkkiä mutta tää on paras.

      • ladako

        öljyn kulutusko? bensankulutus se ei ole ainakaa.Mitähän ne muut on olleet skodia vai fiatejako?


      • eitietoa
        ladako kirjoitti:

        öljyn kulutusko? bensankulutus se ei ole ainakaa.Mitähän ne muut on olleet skodia vai fiatejako?

        mietippä sitä jos et tiedä mitä crdi kirjaimet tarkoittavat.


      • dieselhän se tietysti
        eitietoa kirjoitti:

        mietippä sitä jos et tiedä mitä crdi kirjaimet tarkoittavat.

        Se voi olla eri juttu ,en tiennyt että ooikein di...


    • osti

      itelleen ceraton ja pakkasilla piti lavetilla viedä korjaamolle ku ei kytkin pelannu.Maahantuoja oli myöntäny että ne ei oo tehty suomen pakkasoloihin...

      • cerato

        Ostin helmikuussa Kia Ceraton 2.0 .
        Kytkin on pelannut pakkasilla - 25,5 astetta .
        Ei pienintäkään jäykkyyttä , kuten oli edellisessä Hondassa.Lämpöä on myös riittänyt ja lasit eivät ole huurtuneet . Vertailu edelliseen.
        Kokemuksen mukaan hyvä talviauto.


      • kova?
        cerato kirjoitti:

        Ostin helmikuussa Kia Ceraton 2.0 .
        Kytkin on pelannut pakkasilla - 25,5 astetta .
        Ei pienintäkään jäykkyyttä , kuten oli edellisessä Hondassa.Lämpöä on myös riittänyt ja lasit eivät ole huurtuneet . Vertailu edelliseen.
        Kokemuksen mukaan hyvä talviauto.

        Bensaa nämä ainakin hörppii reilusti enemmän, kuin samankokoiset euroautot.


      • lisää kokemusta
        kova? kirjoitti:

        Bensaa nämä ainakin hörppii reilusti enemmän, kuin samankokoiset euroautot.

        Näin saattaa olla ,että kulutus on muutaman desin enempi,kuin eurooppalaisilla vastaavan kokoisilla koneilla varustetuissa ajopeleissä.Tarkempaa ei vielä pysty analysoimaan ,sillä kokemusta Kia 2.0 on sen verran vähän.Kokemusta sen sijaan on Hondan 2,0 ja Passatin 1.8 autoista( 550 000 km).Niihin verratessa Kian kulutus on Hondan luokkaa ,ehkä karvan verran pienempi.Passatin kulutus 0,8 Hondaa pienempi.Vertailu minun ajotyylilläni.


      • pitää vaihtaa

        Laita huolto seinää vasten ja maahantuojalle (Kia motors finland jne ) tulikivenkatkuinen sähköposti, niin jotain tapahtuu.
        Eli se polkimen puoleinen alkuperäinen on sutta ja sekundaa. Ovat suunnitelleet siihen uuden. Mulle vaihdettiin samojen murheiden jälkeen.
        Odotan mielenkiinnolla tulevia pakkasia - ensi talvenakohan ;o)


      • kunnon peli
        cerato kirjoitti:

        Ostin helmikuussa Kia Ceraton 2.0 .
        Kytkin on pelannut pakkasilla - 25,5 astetta .
        Ei pienintäkään jäykkyyttä , kuten oli edellisessä Hondassa.Lämpöä on myös riittänyt ja lasit eivät ole huurtuneet . Vertailu edelliseen.
        Kokemuksen mukaan hyvä talviauto.

        Luotettavia ja helppohoitoisia nämä uudet Korealaiset. Ja laatu paranee - kehittyy - koko ajan ! Mites VW ja Fiat, kuka uskoo että niiden laatu paranee ? Koko ajan kustannuspaineita, osat ja kokoonpano tehdään siellä sun täällä. Korealaiset tehdään yhdessä tehtaassa saaman osaavan porukan toimesta eikä alati vaihtuvien, moniongelmaisten vierastyöläisten toimesta.


    • jaappanilaisella

      Odotellaan nyt pari vuotta, että saadaan lastentaudit selville. Samassa ajassa selviää, toimiiko entisen Konelan takuu. Kun autoissa alkaa olla 150 tkm mittarissa, niin tiedetään, korvaako takuu vai onko kyseessä "normaali kuluminen".

      Muuten auto oli vähän muovisen oloinen, kun kävin koeistumassa. Ei oikein kolahtanut, vaikka hinta olikin halpa.

    • mutta

      hyvä ajaa, kävin koeajaa lyhyen lenkin ihan piruuttani. Yllättävän hyvä oli ajaa ja takuuaikakin houkuttelee ostamaan... Mutta ulkonäkö ei miellytä. Varsinkin ceraton taka osa oli mielestäni ruma, joten taitaa jäädä ostamatta ton takia. Tukevan oloinen ja muutenkin yllättävän asiallinen ja jämäkkä sisätiloiltaan...

      • Lars

        Alvariinsahan minäkin Ladani perää kattelen, ihme periskoopit sulla jos häiritsee. Sama miten pellit pokattu kun toimii. Diesel Kia seuraava auto. Se on rahasta kiinni työttömällä.


      • Kian omistaja

        ...että ceratoakin on kahdella erinäköisellä perällä...


    • Hagel82

      Wow - aloitusviesti on kirjoitettu tasan viikko ennen kuin meiän porukat otti käyttöön tuliterän Kia Ceraton. Se oli eka kerta, kun meillä hankittiin auto, jota kukaan muu ei ollut koskaan ennen ajanut. Pl. se, kun autokaupan henkilökunta sen satamasta autoliikeeseen oli siirtänyt. Tuolloin mulla oli kuitenkin jo lähes puolitoista vuotta ollut ajokortti, ja uuden auton hankinnan myötä tulivat ekaa kertaa myös mulle mahdolliksi pitemmät ajot.

      Piakkoin ajoneuvolle on tullut sitten ikää plakkariin sen verran, että vuotuiset katsastukset alkavat... Notta niin se aika rientääpi.

    • Ihan ok auto. Ei huonompi.

      • Hoono

        ON HuONOMPI


    • Cerato-->Ceed sw

      2006 ostin uutena ja kohta 5 vuotta ajeltu ilman murheita. Leppoisaa kyytiä ollut. Ainoa miinus on bensakoneen kulutus.Todelliset kulutusarvot ei ole siellä päinkään mitä kirjan ohjearvot on. Vaihteistossa ois saanut olla 6 vaihde.

      Ceed sw on seuraava peli mikä alle tulee...

    • Cerato05

      Täällä 2005 Cerato ostettu uutena ja vieläkin tyytyväisenä ajelen, naisihmisen unelma ilman vikoja/ongelmia ollut tähän saakka ainakin.

    • ei.toista

      Jos rehellisiä ollaan, niin aika paska. Ainakin automaattivaihteinen. Siis pääsee sillä paikasta toiseen, mutta ei sillä oikeen viitsi liikkua paikasta mihinkään huvikseen. On se siinä mielessä tietysti aika ekologinen liikuntaväline.

    • urpourputtaja

      Kannattaa välttää Kia merkkisiä autoja. Kokemusta on juuri ceratosta. nyt ajettu 226 tkm ja remonttia on riittänyt 100 tkm jälkeen rutkasti.
      ensimmäisenä meni virtalukon pohja ja sen seurauksena starttimoottori. Sen jälkeen hajosi vetonivel ihan ajossa mittään ennalta varoittamatta vaikka suojakumi oli ehjä. Sitten takaiskunvaimentimet ja seuraavaksi pyöränlaakerit. Sitten olikin vuorossa toisen puolen vetonivel.
      Pahinta noissa on se , että noita varaosia ei saa kun alkuperäiisenä sika kalliilla hinnalla.
      Kyllä nuo Korean kapineet on tehty kertakäyttö autoiksi eikä se takuu kata mitään. Esim vetonivelen käyttöiäksi he laskevat 100 tkm joka ei nyt ole mitään, ooppelissakin kesti 400 tkm.
      Talviauto se ei ole missään nimessä. Ikkunat huurtuu helposti, ja joutuu pitämään puhallusta ikkunaan koko ajan.
      Korin mutoilu on sellaine , että etupyörien koteloon kertyy sohjoa kun lämpötila on nollan paikkeilla ja se sitten aiheuttaa sen , että pyörä jumiutuu ja kääntyminen ei onnistu.
      Mukana pitääkin olla aina talvikelillä joku taltta jolla hakkaa jään pois pyöräkotelosta.
      Tuo vika on muissakin autoissa, ne kun ei ole tehty talvikäyttöön.
      Paska kampe kaikkiaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe