Parannuksen armon, väärästä hengellisyydestä ja
monet eri legalistiset luterilaiset sekaoppiset ryhmittymät oon saanut Jumalan armosta syntinä jättää ja tulla siihen yhteen laumaan. Tää on yksin Jumalan työ. Tiedän ns. luterilaiset käsitykset, että ei auta sen uskon ja opin jakaminen. Ei ole monia laumoja, on vain yksi lauma, eikä väärässä opissa voi vahingossakaan pelastua. Sain rauhan parannuksen armon kautta ja näen asiat Jumalan valtakunnasta sisältäpäin: tämä kirkastui minulle Jumalan sanasta (Joh.10).
Eli Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä (Room.1:17). Tämä on minulle näin ja tää usko on elävää uskoa ja se toimii käytönnössäkin.
Jos joku uskoo toisin, niin se on hänen uskonsa se. Pidän vain omani ja siitä on huoli kohdalla kannettava.
Yksi Lauma
JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.
Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.
...Sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus" (1.Tim.3:15).
Ei auta pienten asioiden selvittely, koska ero on jo vanhurskauttamisopissa. Tämä asia oli sydämelläni.
Eipä hyödytä täälläkään väitellä asioista, sillä ne vain pahenevat ja siinä häviää vain itse.
Hyvät jatkot tasapuolisesti kaikille...
Joka on tosissaan kiinnostunut V-lestadiolaisuudesta voi vilkaista tänne:
www.vlfoorumi.tk
Olen saanut jo
6
364
Vastaukset
- Luterilainen -vl
JT.Hawe!Totta.Mä oon vaan töissä eri hengellisyyttä opetavassa kahvilassa.Mut ne ei tuu opettamaan minulle heidän Tunnustuksellisia Luterilaisia oppejaan,koska tietävät miten me uskomme.Niin meki annetaan toisten uskoa rauhas vaikka joulupukkiin:P Usko tulee lahjana,ei teologisilla väittelyillä.Jrt
- Armoitettu sielu
Merkillinen parannus, kun sakramenttien pilkka edelleen asuu sydämessä!!!
Kristus sanoo: "tämä ON minun ruumiini".
Sitä asiaa ei sopisi WEHAnkaan mennä kieltämään!!
Missä Hän on, siinä on syntien anteeksisaaminen.
---- Armoitettu sielu kirjoitti:
----Onhan ehtoollinen sakramentti, sitä en kiellä. Synnit saa uskoa anteeksi taas äänellisen sanan kautta. "Uskohan tulee kuulosta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta".
Armoitettu sielu kirjoitti:
----Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan saarnasta...Turhaa on töllistellä taivaalle...
Parannuksen armon kautta Jumala siirtää ihmisen pimeydestä Poikansa valtakuntaan ja siellä hoitaa häntä armolla ja totuudella. Uskovaisen tehtävä on saarnata parannusta ja syntein päästöä.
Muutama esimerkki. Etioppialaisen hoviherran parannus (apt.8:26-40). Ei hän ominvoimin saanut henkeä, vaan Philippuksen saarnasta.
Samoin Saul (Paavali: apt.9:1-9)
Tapahtumahan oli seuraava: apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
Korneluksen parannus (apt.10)
Apt.10. Korneliuksen tapauksen tutkielma: Niin vastasi Pietari: ”Taitaako joku kieltää näitä, jotka ovat niin Pyhän Hengen saaneet kuin mekin (eli olivat uskoon tullet), vedellä kastamasta (eli sakramentti otetaan vastaan uskolla), ja hän (Pietari) käski kastaa heitä Herran nimeen. Tuttu on myös Paavalin lausuma: ”Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi” (Room.10:10). Augsburgin tunnustuksen puolustuksessa todetaan, että usko tuo mukanaan Pyhän Hengen, kuten edellä kerrotusta Korneliuksen esimerkistä käy ilmi. Kääntäen on todettavissa, että Pyhä Henki vaikuttaa uskon sanan kautta.
Tuhlaajapojan parannuksen armo (Luuk.15:11-24).
isä tuli poikaa vastaan ja antoi synnit anteeksi. Palvelijat pukivat hänet.
- Puhetta wehalla
WHA, kuulehan.
Älä sitten enää tule eksyttämään Herran valituita toisella nimimerkillä.
Te olette lestadiolaisuuden nimissä, mutta Laestadiuksen opetukset olette aikaa sitten hylänneet, ja niin ovat leilinne ravistuneet.Henkilöihin ei tule perustaa, vaan yksin Raamattuun.
Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa.
Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen.
2.Kor.5:18: Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niin kuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta”
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662328Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381903Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣291646Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1761603Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.991479Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1851253Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1281226Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬251146En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9962- 77959