Paljon hevosen kengittäminen maksaa..?
kengityksestä..paljon se maksaa?
5
314
Vastaukset
- pullapolle
kengittäjästä, ja tietysti kengitettävästä..
tuleeko tavallinen kenkä vai jotkin erikoiset onko hokit vai kesäkenkä, kuuluuko kengät hintaan vai ostatko ne erikseen itse
ja tietysti hintaan vaikuttaa tekeekö kengittäjä sitä harrastuksenaan (ei maksa veroja) vai ihan työkseen. yleisimmät taksat osuu välille 35-50e- Janni
hyvin pitkälle siitä mis asut. Etelä-Suomen kengityshinnoista oon kuullu hurjiakin summia (sellasta 60-100E...) mutta täällä Pohjanmaalla asuvalle normaali kengitys maksaa n.30-50E. Omaa hevosta käy kengittääs aika halpa mut silti tosi hyvä kengittäjä 20E/Kengitys.
- tytteli
Janni kirjoitti:
hyvin pitkälle siitä mis asut. Etelä-Suomen kengityshinnoista oon kuullu hurjiakin summia (sellasta 60-100E...) mutta täällä Pohjanmaalla asuvalle normaali kengitys maksaa n.30-50E. Omaa hevosta käy kengittääs aika halpa mut silti tosi hyvä kengittäjä 20E/Kengitys.
kuinka usein "perus"hevonen pitää kengittää? siis ei mikään ravuri. mistä kengittäjiä löytää?
- Wera
tytteli kirjoitti:
kuinka usein "perus"hevonen pitää kengittää? siis ei mikään ravuri. mistä kengittäjiä löytää?
"perus"hevonen kengitetään suunnilleen 6-8vkon välein, riippuen kavion kasvusta.
Kengittäjiä löytää, kun käy kysäsemässä esim lähitallilta, että "kuka käy teillä kengittämässä". Raveissa on aina kengittäjä, jolta voi myös käydä kysäsemässä.
- Maria
yleensä heppa kengitetään 6-8 viikon välein, mutta tietenkin useammin jos kengät kuluvat/tippuvat.
itselläni on ollut 11 vuotta hevonen, kengitykset ovat maksaneet 20-60 euroa, mutta enemmänkin "saa" maksaa. riippuu niin paljon kengittäjästä. ammatikseen kengittävät ottavat tietenkin enemmän kuin sivutyönään kengittävät.
kengittäjiä löytää puhelinluettelon keltasilta sivuilta tai kyselemällä muilta hevosihmisiltä.
kokemuksesta voin sanoa että kallein ei ole aina paras!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154