Sakramentista

Armontodistaja

Augsburgin tunnustuksen puolustus

Tätä uskoa sitten koettelemusten keskellä yhä uudestaan vahvistavat evankeliumin sanat ja sakramenttien käyttäminen.
Nämähän ovat uuden liiton merkkejä eli syntien anteeksiantamuksen merkkejä. Ne siis jakavat syntien anteeksiantamusta, niin kuin Herran ehtoollisen asetussanat selvästi (Matt. 26:26 - 28) todistavat:
"Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan", "Tämä on uuden liiton malja" jne.

Näin usko syntyy ja se vahvistuu synninpäästöstä, evankeliumin sanan kuulosta ja sakramenttien käytöstä, niin ettei se joudu tappiolle taistelussaan synnin ja kuoleman kauhuja vastaan.

3

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän voi uskovaisetkin yhtyä:

"Myös ne jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä" (s.276 kohta 7).

Tähän haluan lisäksi laittaa vastaansanomattoman kohdan Raamatusta:

1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.

Ja kuitenkin Paavali oli kastanut korintossa vain muutaman: 1.kor.1:16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
      17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.

• Luteerusfani

Weha, olet pahasti käsittänyt väärin.

1)
        1 Kor 4: 15-17 (Paavali Korinton riidoissa).
        Sinun tuomasi "vastaansanomaton " lause ei
        todista kasteesta yhtään mitään (mitä sinä yrität todistaa).

- Kun Paavali sanoo "ei lähettänyt minua kastamaan", ei hän puhu kasteesta, vaan
        siitä, että antoi kastamisen veli Siilakselle ja muille.

- Tämän hän sanoo siksi, että riitojen johdosta
        syntyi puolueita sen perusteella, kuka minkin oli
        kastanut. Nyt hän sanoi itsestään, että on onneksi kastanut vain muutaman, niin kukaan ei
        voi hakeutua hänen selkänsä taakse.

2)
        Usko syntyy Jumalan sanasta Pyhän Hengen voimasta.
        Se sana ja se voima on
        - ehtoollisessa ja kasteessa. Sille, joka sen sanan uskoo. Sinä et ylpeänä usko.

- Siinä kukaan ihminen EI OLE isä. Ei edes Paavali.
        Paavali puhuu opettajana ja yhtenäisyydestä seurakunnassa.

3)
        Se on kumma, kun te sanotte itseänne lestadiolaiseksi, mutta kuitenkin hylkäätte
        Tunnustuskirjat joihin Laestadius sitoutui vahvasti.

• Luteerusfani kirjoitti:

Weha, olet pahasti käsittänyt väärin.

1)
        1 Kor 4: 15-17 (Paavali Korinton riidoissa).
        Sinun tuomasi "vastaansanomaton " lause ei
        todista kasteesta yhtään mitään (mitä sinä yrität todistaa).

- Kun Paavali sanoo "ei lähettänyt minua kastamaan", ei hän puhu kasteesta, vaan
        siitä, että antoi kastamisen veli Siilakselle ja muille.

- Tämän hän sanoo siksi, että riitojen johdosta
        syntyi puolueita sen perusteella, kuka minkin oli
        kastanut. Nyt hän sanoi itsestään, että on onneksi kastanut vain muutaman, niin kukaan ei
        voi hakeutua hänen selkänsä taakse.

2)
        Usko syntyy Jumalan sanasta Pyhän Hengen voimasta.
        Se sana ja se voima on
        - ehtoollisessa ja kasteessa. Sille, joka sen sanan uskoo. Sinä et ylpeänä usko.

- Siinä kukaan ihminen EI OLE isä. Ei edes Paavali.
        Paavali puhuu opettajana ja yhtenäisyydestä seurakunnassa.

3)
        Se on kumma, kun te sanotte itseänne lestadiolaiseksi, mutta kuitenkin hylkäätte
        Tunnustuskirjat joihin Laestadius sitoutui vahvasti.

1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.

---Paavali oli synnyttänyt korintialaiset evankeliumin sanalla.---Paavali oli kastanut vain muutaman korintossa:

1.kor.1:16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
        17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.

Kasteessa ei siis uudestisynnytty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      934
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      888
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      798
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      141
      718
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      665
    6. 78
      521
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      498
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      486
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      477
    10. Olit kyllä niin

Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki
      Ikävä
      44
      467
    Aihe