Miten löydämme oikean

seurakunnan? Tiedän että, eri hengellisyyksissä ajatellaan, että Raamattua lukemalla löytyy oikea seurakunta. Kun ihminen tutkii Raamattua ja katsoo mikä seurakunta hänen mielestänsä opettaa oikein, sinne tulee mennä. Tämä on erittäin vallalla oleva käsitys ja niinpä ihmiset ovat tulleet omaan tulokseensa ja katselleet porukan omiin luuloihinsa.

Noin ei kuitenkaan ole asian laita Jumalan seurakunnassa, vaan sinne synnytään parannuksen armon kautta ja jossa hoidetaan sitten armolla ja totuudella. Niinpä nämä asiat aukenevat Jumalan valtakunnasta sisältäpäin.

6

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • periluterilainen

Kristuksen Kirkkoon synnytään uudestisyntymisen peson kautta, eli kasteen kautta.

Hurmahenget hylkäävät sakramentit ja niistä tulee heillä pelkkiä tunnustustoimia.

Ehtoollisenkin voisi ottaa esimerkkinä.
      Hurmahenget taivuttavat lauseen "tämä on minun ruumiini" tai lauseen "tämä on minun vereni" aivan muuksi. Heille ehtoollisesta tulee Raamatun sanan vastaisesti pelkkä muistoateria.

Hurmahenget vääntelevät ja kääntelevät Raamatun sanaa ihan omien mielihalujensa mukaan. Raamatun sana pitäisi ottaa sellaisena kuin se on.

Koska he toimivat Jumalan sanaa vastaan, niin he ovat ilmeisiä Perkeleitä.

Nyt olen hypännyt sivuun aihepiiristä.

• Kristuksen Kirkko

Oikea seurakunta löytyy siis sieltä, missä on nämä seitsemän kirkon tuntomerkkiä:

-Raamattu
        -kaste
        -ehtoollinen
        -rippi
        -virka (saarnavirka)
        -Rukous
        -Risti

Siellä missä nuo ovat käytössä, niin sieltä löytyy Kristuksen Kirkko.

• Tämä sinun veljes oli kuollut ja virkosi jälleen, hän oli kadonnut ja on taas löydetty (Luuk.15:32). Minä tiedän sinun tekos; sillä sinulla on nimi ettäs elät, ja olet kuollut.

Epäuskoisessa sieluntilassa ihminen on hengellisesti kuollut. Häneltä on katkennut Jumalayhteys ja hän elää joko suruttomuudessa tai väärässä jumalisuudessa, niinkuin Jeesuksen vertauksen tuhlaajapoika, Isän kodin, Jumalan valtakunnan ulkopuolella. Mutta kun Jumalasta eroon joutunut hengellisesti kuollut saa parannuksen armon, hän herää mutta samalla kuolee maailmalle. Ihminen syntyy uudestaan, kuolleesta tulee elävä. Sen saa aikaan evankeliumi, joka julistetaan Jumalan valtakunnasta Pyhän Hengen virasta. Jeesus on voittanut kuoleman ja perkeleen vallan, Hänen nimessään ja veressään on ihmeellinen ylösnousemuksen voima, joka kantaa Jumalan lapsen, ajallisen kuoleman jälkeen Ylösnousemukseen, Kristuksen saapuessa.

Kun ihminen joutuu sielunvihollisen pettämänä epäuskoon hän rikkoo puoleltaan kasteen armoliiton Jumalan kanssa. Jumalan puolelta tämä liitto pysyy kuitenkin voimassa niin, että kun epäuskoinen saa parannuksen armon, hän saa palata jälleen hyvän omantunnon liittoon. Häntä ei tarvitse kastaa uudestaan, sillä parannus on kasteeseen palaamista.

Luuk.10:16.

"Joka teitä kuulee, se minua kuulee ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun,
        mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti."

• Kristuksen Kirkko kirjoitti:

Oikea seurakunta löytyy siis sieltä, missä on nämä seitsemän kirkon tuntomerkkiä:

-Raamattu
        -kaste
        -ehtoollinen
        -rippi
        -virka (saarnavirka)
        -Rukous
        -Risti

Siellä missä nuo ovat käytössä, niin sieltä löytyy Kristuksen Kirkko.

Jos ihmisen synnit ovat anteeksi hän pelastuu ja jos eivät ole hänet tuomitaan. Nyt jos raamattu todistaa että Kristuksen evankeliumin saarnavirka on Pyhän Hengen virka niin se tarkoittaa tietenkin että ei ole pelastusta muualla kuin siellä missä Pyhä Henki tätä Kristuksen evankeliumia tarjoaa. Me uskomme ja luemme raamatusta että juuri näin on asian laita. Ei ole yhtään tapausta raamatussa jossa Jumala uudestisynnyttäisi ihmisen muuten kuin Jumalan lapsen saarnan uskomisen kautta. Mutta Apt. on sellainen esimerkki jossa epäuskoinen saarnaa evankeliumin, mutta ei se mitään auta vaikka sen kuinka uskoo.

• Helposti

Usko Raamattu 100 % todeksi ja tee sen mukaan löydät ELÄVÄN USKON ja suhteet Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Saat pelastusvarmuuden ja Pyhän Hengen asumaan sisääsi.
      Ole kuuliainen keskity Herran kasvojen etsimiseen älä syntiin ja saatanan tekemisiin.
      Kaikki me kompuroimme, mutta pääsemme taistelemalla eroon pahasta ja lähemmäs Jumalaa.

Ihmeellinen taivaallinen elämä löytyy ja alkaa jo täällä.

Ainoa oikea seurakunta on Jeesuksen perustama, eli ympäri maailmaa ne uudestisyntyneet kristityt, jotka muodostavat näin Kristuksen ruumiin. Tätä seurakuntaa ei kukaan koskaan voi tuhota. Muutaman ehkä, mutta ei kokonaan.

Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

Suosittelen tutustumista esim. Rees Howellsin elämäntyöhön, niin sinulle avautuu totuus ja näät esimerkkejä Jumalan todellisuudesta jo täällä.

• Sallinette tämän käsitykseni, joka kirkastui, kun sain parannuksen armon.

Keskustelin eriseurojen kanssa ja oli se karmeaa opetusta. On tyypillistä ja yhteistä heille, että kaikissa eri hengellisyyksissä pelastuu, opetettiin vaikka kuinka eriravalla. Minulle tuli oikein huono omatunto, noin väärästä ja epävarmasta opista. Ihmetytti erikoisesti se, että Pyhä Henki opettaisi eritavalla, että, huh, huh voi vain sanoa.

Tyypillistä heille on aina sanoa: "Ei oppi ketään pelasta, vaan uskominen Jeesukseen". Käsittääkseni oikea oppi on uskon hedelmää, sillä "hedelmistään puu tunnetaan". Jeesushan käski jo lähetyskäskyssään opettamaan kaikki mitä hän on käskenyt ja luvannut olla sitten kanssamme maailman loppuun asti. Opetushan on sitäkin, mitä uskomme.

Raamatun mukaan, kun kokoonnutaan yhteen, ne ovat seurakuntalaisia, eli samanmielisiä uskovaisia (Matt.18), eikä mitään irtolaisia, jotka tulevat omillaan toimeen. Miten ymmärrän sitten "helpon uskon"? Ollaan ilman Jumalan seurakuntaa ominpäin ja kun tehdään syntiä, mennään vaan kotia ja rukoillaan se anteeksi, siis ilman evankeliumin vahvistavaa päästösanaa, ihan omiin luuloihinsa. Hyvä olisi kysyä, missä Raamatussa on annettu rukoilemalla synnit anteeksi? tai että olisi tultu ihan yksinään uskoon?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2328
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      41
      1940
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      29
      1656
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      176
      1623
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1526
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      185
      1263
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      132
      1257
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      25
      1166
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      972
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      959
    Aihe