JKL 1980 luku

Voi JEE

Laajavuori takarinne.
Raatikellari.
Circus carneval.
Rentukka.
Pe-La illat kaupungilla sittarinlipanalla.
Tuomiojärven ranta.
A-sali
Kaikki kaverit jääneet taa Nina, Mauri, Annina ja sen systeri Pulina, Marko, Maire, Janne, Mika ja monet muut...
Kirin pelit.
Ravit.
Jypin pelit.
Elohuvi ja fantasia.
Annttilan ja alfan baarit.
Se oli elämän parasta aikaa... olla nuori!

48

5158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...itsekin nuori

      Ihan tuli oma nuoruus mieleen. Oli se vaan erilaista silloin. Tosin niiltä ajoilta jotkut lähti väärään suuntaan, eikä heitä ole enää.

      Itse lisäisin tuohon listaan Harjun,neron portaat siellä ja torikeskuksen.

      • VoiJee

        vielä ollut torikeskusta!


    • olis

      Valion baari ja kirkkopuisto?
      Eka burgeripaikka Best-burger
      alfan takapihan vieressä.
      Velj. Nekkulan kenkäkauppa
      samassa pihapiirissä.
      Matkustajakoti ihan siinä samassa paikassa.

      • lennonjohtotorni

        kukkopoikaa vastapäätä.Hyvät sapuskat perjantaisin.


      • enteinen jkl
        lennonjohtotorni kirjoitti:

        kukkopoikaa vastapäätä.Hyvät sapuskat perjantaisin.

        joo ja kultakäkönen tyynelän yläkerrassa nyyh,,,ihanaa aikaa ,,,,sillon oltiin nuorii =) maakunta ja siel viimenen ilta ennen muuttoo ja cirkuksessa läksiäiset =( voi sitä ihanaa aikaa =)


      • nimi
        lennonjohtotorni kirjoitti:

        kukkopoikaa vastapäätä.Hyvät sapuskat perjantaisin.

        ollut Topi-katti?
        Oli ne kissa ravintolat: Topikatti, katinhäntä ja kissanviikset.


      • jkl rules
        nimi kirjoitti:

        ollut Topi-katti?
        Oli ne kissa ravintolat: Topikatti, katinhäntä ja kissanviikset.

        Kultakäkönen ei ole mikää topikatti, tai Kissanviikset vaan ravintola tyynelän yläpuolella. Mutta mikä oli ravintola Asemakadun puolella Sokoksen talossa?


      • Voi JEE
        jkl rules kirjoitti:

        Kultakäkönen ei ole mikää topikatti, tai Kissanviikset vaan ravintola tyynelän yläpuolella. Mutta mikä oli ravintola Asemakadun puolella Sokoksen talossa?

        Kultakäkönen oli tyynelän yläkerrassa.
        Sokkarin talossa oli kukkopoika.
        Sokkaria vastapäätä oli Topikatti eli lennonjohto, ja se kuului kissa ravintoloihin.
        Sokkarin yläkerrassa oli joskus ukkometso joka paloi joskus 70luvun lopulla. Muistaakseni, olin katsomassa tulipaloa asema aukiolla.
        Siellä missä oli tai on? näpin urheiluliike.
        Näppi oli muuten aikaisemmin lutakossa.


      • punahilkka
        Voi JEE kirjoitti:

        Kultakäkönen oli tyynelän yläkerrassa.
        Sokkarin talossa oli kukkopoika.
        Sokkaria vastapäätä oli Topikatti eli lennonjohto, ja se kuului kissa ravintoloihin.
        Sokkarin yläkerrassa oli joskus ukkometso joka paloi joskus 70luvun lopulla. Muistaakseni, olin katsomassa tulipaloa asema aukiolla.
        Siellä missä oli tai on? näpin urheiluliike.
        Näppi oli muuten aikaisemmin lutakossa.

        savelassa, tai kaislon shell?
        Muuramenautotalo? tai se Kähösen Raijan baari (mikä sen nimi oli?) yliopistonkadulla.
        Mites HEPS - Anttilan paikalla? Muistatteko mitä se heps tarkoitti? Se oli (huomasitko että petimme sinua.)
        Entäpä messut hippoksella?
        Dokaaminen kortepohjan ostarilla tai ylioppilaskylän E-talon 8 kerroksessa?


      • keijo jkl
        jkl rules kirjoitti:

        Kultakäkönen ei ole mikää topikatti, tai Kissanviikset vaan ravintola tyynelän yläpuolella. Mutta mikä oli ravintola Asemakadun puolella Sokoksen talossa?

        Sokkarin asemakadunpuolelta mentiin kukkopoikaan ;)


    • Kirjuri

      Muualta armeijaan Tikkakoskelle tulleena muistan vv 76-77 keskiviikkoiset iltalomat ensin Matin Pubissa ja sen perään loppuilta Jyväshovissa lääkintäjumppareiden discossa.

      • Jep jep

        ja bunkkeri joka muuttui sittemmin mörssäriksi.
        kierre, pivo, saihotupa, pupujussi, maakunta, tirra, olihan noita.


      • haikaillen

        tivoli lutakossa ! tirran tanssit! jkl on paras paikka suomessa! tulee niin ikävä sinne nyyyh...


    • RöyhkäK

      Ilokivi oli mahtava paikka silloin. "Hieman" parempi tunnelma kuin nykyisissä "rock-kuppiloissa". Kuka muistaa kun siihen aikaan ravintolaan mentiin sisään ja sieltä lähdettiin pilkulla pois, eikä ravattu monessa paikassa illan aikana kuin nykyään.

      • Voi JEE

        Toki ja ilokiven elokuva illat.
        En muuten nykyään käy rafloissa juur ollenkaan.
        Ei enään jaksa ja ne on ihmisten aikoihin vielä ihan tyhjiä. Ei pirullakaan jaksa istua kapakassa kolmen neljän aikaan. entinen kello 2 oli ihan siedettävä, kun pilkku tuli puolelta. Onko valomerkki vielä olemassa?


    • jack

      Kello 19.00 Kultakäköseen kännissä ja klo 23.30 pois kadulle vielä paremmassa seilissä. Harmaata ( lonkkua ) juotiin ja assaa käveltiin edestakaisin. Joskus Toppariin ja sieltä Hoviin ja Hovin Baariin. Hyvä meininki asemaaukiolla Kantakrouvissa....Ennen Jypin peliä Mörssärissä kaljat ja kannustamaan Jyppiä...Leo Gudas opetti KALAPAN miehiä, ja samba soi erimalliin...

      • VoiJEE

        miten Salevan Henkka veti hartiat kyyryyn oman maalin takana ennenkuin lähti viemään kiekkoa.
        Usein veikin kokokentän läpi ja pisti maaliin saakka.
        Jokilahen Jakke ei saanu koskaan ansaitsemaansa tunnustusta, aivan upea pakki.
        Ara teki hyvää työtö Jyväskylässä aikoinaan.


      • jack
        VoiJEE kirjoitti:

        miten Salevan Henkka veti hartiat kyyryyn oman maalin takana ennenkuin lähti viemään kiekkoa.
        Usein veikin kokokentän läpi ja pisti maaliin saakka.
        Jokilahen Jakke ei saanu koskaan ansaitsemaansa tunnustusta, aivan upea pakki.
        Ara teki hyvää työtö Jyväskylässä aikoinaan.

        Ja Arto " sika " Jokinen teki kunnon maskit maalille ja paras oli, kun Kookoota vastaan oli pelattu alle minuutti ja Arttu ja Kookoon Aki Räisänen luisteli vierekkäin ja yhtäkkiä Räisänen otti vähäksi aikaa kypärän pois. Tuomari antoi Räisäselle siitä 2 min. Arttu oli kysynyt, etä kasvaako palomiehen kypärän alla enää mitään ( Aki oli kalju ). Sitten jokainen laukaus Viljoa kohti, pelotti, että meneekö sisään, mutta onnea ja tuuria oli...Sekä Jypin eka matsi Liigassa HIFK vastaan...kyllä oli tunteet pinnassa, ja mahtava fiilis, vaikka tappio tuli...


      • VoiJEE
        jack kirjoitti:

        Ja Arto " sika " Jokinen teki kunnon maskit maalille ja paras oli, kun Kookoota vastaan oli pelattu alle minuutti ja Arttu ja Kookoon Aki Räisänen luisteli vierekkäin ja yhtäkkiä Räisänen otti vähäksi aikaa kypärän pois. Tuomari antoi Räisäselle siitä 2 min. Arttu oli kysynyt, etä kasvaako palomiehen kypärän alla enää mitään ( Aki oli kalju ). Sitten jokainen laukaus Viljoa kohti, pelotti, että meneekö sisään, mutta onnea ja tuuria oli...Sekä Jypin eka matsi Liigassa HIFK vastaan...kyllä oli tunteet pinnassa, ja mahtava fiilis, vaikka tappio tuli...

        paistaa nykyään lihaa marketeissa ja maistattaa sitä ihmisille. Huuliveikko on edelleenkin.


      • Jack
        VoiJEE kirjoitti:

        paistaa nykyään lihaa marketeissa ja maistattaa sitä ihmisille. Huuliveikko on edelleenkin.

        Kyllä haikeudella muistan Lohi - Kiri paikallisotteluita Koskenharjulla. Loksun tolpat ja ykköspesä kikat ( 3-vahti tuli takaa ja poltti ykkösellä kärkkyjän ). Siellä oli tunnelmaa. Olin Kirin kannattaja, mutta parhaat ja jännimmät pelit oli Koskenharjulla, Hippoksella Kiri voitti yleensä mennentullen, mutta Kännikalojen kuittaukset Kiriläisille ( Rajala, Falin ym ) oli parasta antia. Kyllä ne lämpimät kesäillat ei koskaan enää palaa....ikävä kyllä...


      • VoiJEE
        Jack kirjoitti:

        Kyllä haikeudella muistan Lohi - Kiri paikallisotteluita Koskenharjulla. Loksun tolpat ja ykköspesä kikat ( 3-vahti tuli takaa ja poltti ykkösellä kärkkyjän ). Siellä oli tunnelmaa. Olin Kirin kannattaja, mutta parhaat ja jännimmät pelit oli Koskenharjulla, Hippoksella Kiri voitti yleensä mennentullen, mutta Kännikalojen kuittaukset Kiriläisille ( Rajala, Falin ym ) oli parasta antia. Kyllä ne lämpimät kesäillat ei koskaan enää palaa....ikävä kyllä...

        Ahosen Eki ja pappatunturi, Kaltsu, Reiska teki temppujaan ja Topi nuhteli ihmisiä.
        Onkohan noita kirin ukkoja vielä monta JKL.ssä.


      • jack
        VoiJEE kirjoitti:

        Ahosen Eki ja pappatunturi, Kaltsu, Reiska teki temppujaan ja Topi nuhteli ihmisiä.
        Onkohan noita kirin ukkoja vielä monta JKL.ssä.

        Joo...Ahosen Eki kova hemmo ja aina näki Kirin pelissä parkkipaikalla mopoon nojaamassa...huhu kertoi, että olisi pysäyttänyt joskus junan...totta vai tarua...
        ja Reiska pummaamassa markkaa ja juoksemassa yksikseen kevään viestiä....
        Kävitkö koskaan Raatiksella sunnuntaisin...oli kovat ravintola-ammattilaiset ja Jyppiläiset liikkeellä....
        Mahtavat muistot myös kaukalopallon yöturnauksista...ei ole enää niitäkään....


      • VoiJEE
        jack kirjoitti:

        Joo...Ahosen Eki kova hemmo ja aina näki Kirin pelissä parkkipaikalla mopoon nojaamassa...huhu kertoi, että olisi pysäyttänyt joskus junan...totta vai tarua...
        ja Reiska pummaamassa markkaa ja juoksemassa yksikseen kevään viestiä....
        Kävitkö koskaan Raatiksella sunnuntaisin...oli kovat ravintola-ammattilaiset ja Jyppiläiset liikkeellä....
        Mahtavat muistot myös kaukalopallon yöturnauksista...ei ole enää niitäkään....

        Se juna juttu oli kuulemma sattunu keljonlahden rannassa ja Eki ois seisonu raiteilla ja huitonu perkeleesti. No siellähän junat liikkui hitaasti, joten juna pysähty ja Eki käveli rauhallisesti veturin ikkunan alle ja sano: Sinä se vaan junalla ajelet.
        Toinen juttu kertoo et siinä sokkaria vastapäätä kauppakadulla, missä poliisit aina oli parkissa vahtimassa ois eki menny moottoripyöräpoliisin luo ja sanonu: Yks mansikkatuutti. Niillähä on sellaiset isot valkoiset "jäätelönkuljetus" laukut siellä takana.
        Olin kerran linja-auto asemalla kun Reiska tuli sinne ja pummas joltain äijältä markkaa, niin äijä sano Reiskalle, Punnerra 50 kertaaniin saat.
        Reiska punnerti ja ukko tuumas et toisiksviimenen ei ollu puhas. Reiska vähän mutis jotain ja punnerti uudestaan. Se gubbe anto sille vitosen, ei meinannu Reiskan kumartelu loppua ollenkaan.
        Se oli jännä ukko toi Reiska, sillä oli rahaa ja oma osake mut teki vain kaikkee hullua. Mukava se oli aina.
        Tohon jääkiekkoon senverran vielä et ei kai voi jättää mainitsematta Kurkisen Risee ja Järvelän Ronoa?


      • VoiJEE
        jack kirjoitti:

        Joo...Ahosen Eki kova hemmo ja aina näki Kirin pelissä parkkipaikalla mopoon nojaamassa...huhu kertoi, että olisi pysäyttänyt joskus junan...totta vai tarua...
        ja Reiska pummaamassa markkaa ja juoksemassa yksikseen kevään viestiä....
        Kävitkö koskaan Raatiksella sunnuntaisin...oli kovat ravintola-ammattilaiset ja Jyppiläiset liikkeellä....
        Mahtavat muistot myös kaukalopallon yöturnauksista...ei ole enää niitäkään....

        Raatiksella käytiin ja myös timantti-tiistaisin.
        Yöturnauksia käytiin kattomassa ja kannustamassa, saatto olla pussikaljaakin mukana.
        Mitä niitä oli: Kadonneen pallon metsästäjät, Rynnistys, Köhniö united...


      • Jack
        VoiJEE kirjoitti:

        Raatiksella käytiin ja myös timantti-tiistaisin.
        Yöturnauksia käytiin kattomassa ja kannustamassa, saatto olla pussikaljaakin mukana.
        Mitä niitä oli: Kadonneen pallon metsästäjät, Rynnistys, Köhniö united...

        Joo Rono oli kyllä kova kynämies ja Rise kans.
        Sitten Puistokadun alkupäässä oli Puistobaari...oikea alan paikka..hinnat oli halvat ja juttu lensi, välilä oli sellasta porukkaa, ettei viittiny mennä sisään. harmi että loppui.
        Hovissa ( Tanssiravintola Emmanuel ) oli joka ilta kova meininki, su ja ma hiljaisempia, mutta muina iltoina jo ko 22 paikka täys


      • Jack
        Jack kirjoitti:

        Joo Rono oli kyllä kova kynämies ja Rise kans.
        Sitten Puistokadun alkupäässä oli Puistobaari...oikea alan paikka..hinnat oli halvat ja juttu lensi, välilä oli sellasta porukkaa, ettei viittiny mennä sisään. harmi että loppui.
        Hovissa ( Tanssiravintola Emmanuel ) oli joka ilta kova meininki, su ja ma hiljaisempia, mutta muina iltoina jo ko 22 paikka täys

        Sitten Rentukassa oli viikonloppuisin mahtavat bileet ja Kane huippu vahtimestari.
        Sitten vielä urheilusta, niin oli se vain Helkovaaran Upilta huippukeksintö perustaa huutosakki, oli nimittäin tunnelmaa hallissa.


      • VoiJEE
        Jack kirjoitti:

        Sitten Rentukassa oli viikonloppuisin mahtavat bileet ja Kane huippu vahtimestari.
        Sitten vielä urheilusta, niin oli se vain Helkovaaran Upilta huippukeksintö perustaa huutosakki, oli nimittäin tunnelmaa hallissa.

        Rentukassa tuli käytyä useammankin kerran ja silloin vielänuorempana Kane hätisteli pois sieltä ala-aulasta kun lämmiteltiin siellä.
        Kyllä siitä huutosakista ääntä lähti ja hallissa oltiin jo kauan ennen pelinalkua.
        Hippolassa oli duunissa joku Tuupainen joka oli useesti aika pöllyssä kun se kirin viikonloppu peleissä tuuppas kalkkiviivaakentällä. Ihme ettei jätkä kaatunu, mut viivat oli kuitenkin ihmeen suoria.


      • Jack
        VoiJEE kirjoitti:

        Rentukassa tuli käytyä useammankin kerran ja silloin vielänuorempana Kane hätisteli pois sieltä ala-aulasta kun lämmiteltiin siellä.
        Kyllä siitä huutosakista ääntä lähti ja hallissa oltiin jo kauan ennen pelinalkua.
        Hippolassa oli duunissa joku Tuupainen joka oli useesti aika pöllyssä kun se kirin viikonloppu peleissä tuuppas kalkkiviivaakentällä. Ihme ettei jätkä kaatunu, mut viivat oli kuitenkin ihmeen suoria.

        Nyt sitä ollaan oltu muualla Suomessa 15 vuotta jo ( V 1990 lähtien ), eniten on muuttunut Jyväsjärven ympäristö. 15 vuotta sitten pelkää metsää, nyt jotain muuta.
        Pirun mukava vain aina käydä ja joka kulmasta tulee vanhat muistot.
        Paras asumispaikka oli Puistokatu, missä tuli asuttua...huonoin Pupuhuhta....
        No huomenna Jyp yrittää pleijareissa, sekä nykyisen asuinpaikan suosikki Saipa.
        JKL asuessa eniten tuli inhottua juuri Saipaa, nyt se on ykkönen, niin se maailma vie ja kuljettaa.
        Kukkopojassa ekat kunnon ravintolakännit.......


      • Voi JEE
        Jack kirjoitti:

        Nyt sitä ollaan oltu muualla Suomessa 15 vuotta jo ( V 1990 lähtien ), eniten on muuttunut Jyväsjärven ympäristö. 15 vuotta sitten pelkää metsää, nyt jotain muuta.
        Pirun mukava vain aina käydä ja joka kulmasta tulee vanhat muistot.
        Paras asumispaikka oli Puistokatu, missä tuli asuttua...huonoin Pupuhuhta....
        No huomenna Jyp yrittää pleijareissa, sekä nykyisen asuinpaikan suosikki Saipa.
        JKL asuessa eniten tuli inhottua juuri Saipaa, nyt se on ykkönen, niin se maailma vie ja kuljettaa.
        Kukkopojassa ekat kunnon ravintolakännit.......

        Mä läksin 89.
        Nyt oon aika lähellä kiertomatkan jälkeen.
        Toi jyväsjärven ranta on TODELLA muuttunut.
        Ainolassa tuli käytyä Hildenin botskilla lutakosta joskus jortsuilla.
        Hakkaa sä saipalle, mä huudan edelleen JYP.lle, oon aina huutannu.
        Mä pudjasin toisella puolen citiä, laajavuoressa.
        Ekat raflakännit otin väinönkadulla kestikeitaassa 16v. Sinne pääs melkein kukavaan.
        Jatkoin kantiksessa kunnes täytin 18v.


      • evil-woman
        Voi JEE kirjoitti:

        Mä läksin 89.
        Nyt oon aika lähellä kiertomatkan jälkeen.
        Toi jyväsjärven ranta on TODELLA muuttunut.
        Ainolassa tuli käytyä Hildenin botskilla lutakosta joskus jortsuilla.
        Hakkaa sä saipalle, mä huudan edelleen JYP.lle, oon aina huutannu.
        Mä pudjasin toisella puolen citiä, laajavuoressa.
        Ekat raflakännit otin väinönkadulla kestikeitaassa 16v. Sinne pääs melkein kukavaan.
        Jatkoin kantiksessa kunnes täytin 18v.

        koskaan Valorinteellä?


      • VoiJEE
        evil-woman kirjoitti:

        koskaan Valorinteellä?

        oli pikkusen sivussa, mutta tuli sielläkin parikertaa käytyä.
        Ei oiken ollu mun juttu, mut kaveri kävi usei ja sen mukana.


      • Jack
        VoiJEE kirjoitti:

        oli pikkusen sivussa, mutta tuli sielläkin parikertaa käytyä.
        Ei oiken ollu mun juttu, mut kaveri kävi usei ja sen mukana.

        Ei tullu Valorinteellä käytyä, jotkut kamut kävi.
        Kultakäkönen oli 80-luvun alussa mun ykköspaikka.
        Senjälkeen Raatikellari.


      • Jack
        Jack kirjoitti:

        Ei tullu Valorinteellä käytyä, jotkut kamut kävi.
        Kultakäkönen oli 80-luvun alussa mun ykköspaikka.
        Senjälkeen Raatikellari.

        Muistatteko kun tarjoilijoilla oli tosi paljastavat työasut ?
        Tuntui välillä, että jopa liiankin....


      • VoiJEE
        Jack kirjoitti:

        Muistatteko kun tarjoilijoilla oli tosi paljastavat työasut ?
        Tuntui välillä, että jopa liiankin....

        Ja sit myöhemmin käytiin korpilahdella Kärkisissä Helenan alakerrassa kattelemassa toples tarjoilijoita. Samapaikka joka oli ennen pyhimys nimeltään. Se palo ku Irwin oli ollut siellä esiintymässä, ehkei sentakia kuitenkaan.
        Sirkkelissä tuli oltua usein ja raatiksella kans. Myös rene oli yks suosituimmista.
        Kantiksessa ja sohvilla käytiin usei yhellä tai kah...


    • Jack

      Kyllä tuli Pyhimyksessäkin käytyä Korpilahdella, kävitkö koskaan Ruthin Vintillä ( mä taisin käydä sielä kerran ). Muistatko Kantiksen Felixin ?

      • VoiJEE

        Nyt tuli blackout, toi Felix ei tuu mieleen.
        Mut vintillä muutamia kertoja kylläkin.
        Tässähän rupee pikkuhiljaa janottamaan sen verran, jotta tarttee joku ilta piipahtaa kattelemassa onko noista kioskeista yksikään enään hengissä?


      • Jack
        VoiJEE kirjoitti:

        Nyt tuli blackout, toi Felix ei tuu mieleen.
        Mut vintillä muutamia kertoja kylläkin.
        Tässähän rupee pikkuhiljaa janottamaan sen verran, jotta tarttee joku ilta piipahtaa kattelemassa onko noista kioskeista yksikään enään hengissä?

        Tässä kun on muistellut " vanhoja " aina jotain murusia tulee mieleen, joita ei luullut muistavankaan, mutta tiedon muru sieltä, toinen täältä palauttaa kivoja muistoja.
        Ensimmäiset Kirin pelit joita kävin katsomassa, niin Hirven veljekset jäi mieleen ( Retse, Rami ja Joppe )....Olihan se kova juttu, kun jäähalli tuli JKL:ään, ulkokatsomosta ihan jäähalliin....
        Sit joskus kuulin tarinan, kun eräs kepulainen mies kansanedustaja ( nytkin ministeri )tunki Jypin pelissä itseään eteenpäin, joku tuumasi, että älä etuile, itsehän olit hallia pienentämässä !


      • VoiJEE
        Jack kirjoitti:

        Tässä kun on muistellut " vanhoja " aina jotain murusia tulee mieleen, joita ei luullut muistavankaan, mutta tiedon muru sieltä, toinen täältä palauttaa kivoja muistoja.
        Ensimmäiset Kirin pelit joita kävin katsomassa, niin Hirven veljekset jäi mieleen ( Retse, Rami ja Joppe )....Olihan se kova juttu, kun jäähalli tuli JKL:ään, ulkokatsomosta ihan jäähalliin....
        Sit joskus kuulin tarinan, kun eräs kepulainen mies kansanedustaja ( nytkin ministeri )tunki Jypin pelissä itseään eteenpäin, joku tuumasi, että älä etuile, itsehän olit hallia pienentämässä !

        Tulee mieleen se sanonta että: mulla on ne kaks tautia, toinen on se dementia ja sitä toista mä en muista?
        Ton "ministerin" pelireissu jutun olen kuullt, liekö totta?
        Niinhän sitä sanotaan että aika kultaa muistot, ja tottahan tuo on.
        Eipä niitä v-mäisiä asioita vanhasta kotikaupungista mieleen tule, ellei oikein tosissaan ala kaivella. Ja miksipä Kaivelisi!
        Korhosen Jarmosta olen kuullu jutun jossa se olis ollu rautakaupan jonossa, (siinä vapaudenkadun ja asemakadun kulmassa missä oli ennen puutalossa se rautia vai mikä se oli) ja kun sen vuoro tuli kysy myyjä: mitä sais olla? niin Jamppa vastas: ihan mitä vaan! Jätkä olis ollu kuulemma niin ajatuksissaan huonosti menneestä pelistä.
        Muistatko Kelo.n oli jätkällä kauhee heittokäsi.


      • Jack
        VoiJEE kirjoitti:

        Tulee mieleen se sanonta että: mulla on ne kaks tautia, toinen on se dementia ja sitä toista mä en muista?
        Ton "ministerin" pelireissu jutun olen kuullt, liekö totta?
        Niinhän sitä sanotaan että aika kultaa muistot, ja tottahan tuo on.
        Eipä niitä v-mäisiä asioita vanhasta kotikaupungista mieleen tule, ellei oikein tosissaan ala kaivella. Ja miksipä Kaivelisi!
        Korhosen Jarmosta olen kuullu jutun jossa se olis ollu rautakaupan jonossa, (siinä vapaudenkadun ja asemakadun kulmassa missä oli ennen puutalossa se rautia vai mikä se oli) ja kun sen vuoro tuli kysy myyjä: mitä sais olla? niin Jamppa vastas: ihan mitä vaan! Jätkä olis ollu kuulemma niin ajatuksissaan huonosti menneestä pelistä.
        Muistatko Kelo.n oli jätkällä kauhee heittokäsi.

        Joo Kelo oli oikea boheemi...ja Aholan Jallu...sitä kun etittiin ennen peliin lähtöä...kaikki ties aina vastauksen...se on paskalla...kova jännittämään....
        Jarkki oli Lohessa mieletön vaihtolyöjä, mutta Kirissä hävis tehot pahasti.
        Mutta Luoman Kale oli mun favourite ( meillä oli sille oma lempinimi--> kettu, kun löi niin ovelia vaihtolyntejä )


      • VoiJEE
        Jack kirjoitti:

        Joo Kelo oli oikea boheemi...ja Aholan Jallu...sitä kun etittiin ennen peliin lähtöä...kaikki ties aina vastauksen...se on paskalla...kova jännittämään....
        Jarkki oli Lohessa mieletön vaihtolyöjä, mutta Kirissä hävis tehot pahasti.
        Mutta Luoman Kale oli mun favourite ( meillä oli sille oma lempinimi--> kettu, kun löi niin ovelia vaihtolyntejä )

        Aivan pienimies mutta pippurinen!
        Jallulla oli aina se LOOK: onks tukka hyvin, näkyyks kello?
        Falinin Jyrki oli aika hiljainen, mutta peto kentällä.


      • Jack
        VoiJEE kirjoitti:

        Aivan pienimies mutta pippurinen!
        Jallulla oli aina se LOOK: onks tukka hyvin, näkyyks kello?
        Falinin Jyrki oli aika hiljainen, mutta peto kentällä.

        Muistatko Mertarannan ja samat pullonpohja lasit silmillä kuin nyt pelaamassa HONSUssa ?
        Oli aika sähäkkä etenijä.
        Onko HONSU enää hengissä edes junnuissa ?


      • VoiJEE
        Jack kirjoitti:

        Muistatko Mertarannan ja samat pullonpohja lasit silmillä kuin nyt pelaamassa HONSUssa ?
        Oli aika sähäkkä etenijä.
        Onko HONSU enää hengissä edes junnuissa ?

        Pelaako HoNsU edes koripalloa nykyään.
        Muistatkos kuka oli lähes äänekkäinhuutaja kirin kotipeleissä?
        Se oli ammattikoulunrehtori Ritalan Veikko.
        Hävyttömiä huuteli, mutta jämptiäijä silti.
        Mitä mielipuolta olet Matinmäestä? Nyt suunnitellaan sen a) purkamista b) pintapuolista korjaamista (turistinähtävyys) c) peruskorjausta (johon kaupungilla ei ole varaa)


      • Jack
        VoiJEE kirjoitti:

        Pelaako HoNsU edes koripalloa nykyään.
        Muistatkos kuka oli lähes äänekkäinhuutaja kirin kotipeleissä?
        Se oli ammattikoulunrehtori Ritalan Veikko.
        Hävyttömiä huuteli, mutta jämptiäijä silti.
        Mitä mielipuolta olet Matinmäestä? Nyt suunnitellaan sen a) purkamista b) pintapuolista korjaamista (turistinähtävyys) c) peruskorjausta (johon kaupungilla ei ole varaa)

        Ei saisi mäkeä purkaa, on se Matti senverran JKL tuonut aikoinaan esille. Matti muuten oli nuoruudessaan ravintolassa kiva kaveri, meni Alexandrassa käydessään aina sivulle istumaan, ei halunnut olla esillä. Siellä söi leikettä ja otti rommi colaa. Kyllä Masa kärsi hännystelijöistä.
        Mäestä vielä, kaupungilla on siihen rahaa, mihin tahtoa riittää...


      • VoiJEE
        Jack kirjoitti:

        Ei saisi mäkeä purkaa, on se Matti senverran JKL tuonut aikoinaan esille. Matti muuten oli nuoruudessaan ravintolassa kiva kaveri, meni Alexandrassa käydessään aina sivulle istumaan, ei halunnut olla esillä. Siellä söi leikettä ja otti rommi colaa. Kyllä Masa kärsi hännystelijöistä.
        Mäestä vielä, kaupungilla on siihen rahaa, mihin tahtoa riittää...

        Maksaahan ne Andersonillekin aivan huippupalkkaa vaikei pitäis noin pienen kylän pomolle sellasia summia maksaa!
        Tai sen poispotkitun Kettusen eroraha?
        Aivan käsittämättömiä summia kaupunkilaisten taskusta.
        Ja sitten vielä konserttitalo suunnitelmat? Käpykylään konserttitalo 50.lle "tärkeälle" kaupunkilaiselle?
        Ajakoot saatana Lahteen konserttiin, siellä on Sibeliustalo. Onhan niillä hienot autot ja pendolinot kulkee jos ei oo pakkasta.
        Niin että kyllä massia on jos on tahtoo!


      • Jack
        VoiJEE kirjoitti:

        Maksaahan ne Andersonillekin aivan huippupalkkaa vaikei pitäis noin pienen kylän pomolle sellasia summia maksaa!
        Tai sen poispotkitun Kettusen eroraha?
        Aivan käsittämättömiä summia kaupunkilaisten taskusta.
        Ja sitten vielä konserttitalo suunnitelmat? Käpykylään konserttitalo 50.lle "tärkeälle" kaupunkilaiselle?
        Ajakoot saatana Lahteen konserttiin, siellä on Sibeliustalo. Onhan niillä hienot autot ja pendolinot kulkee jos ei oo pakkasta.
        Niin että kyllä massia on jos on tahtoo!

        Posketon palkka pojalle, sai LPR paljon pienempää palkkaa. Kummasti vain tollaset paikat menee puoluekannan mukaan, ei ammattitaidon.
        Voi Jyppiä, tuomari mokasi jatkopaikan...tänään Saipa saa samaa lääkettä...pitäähän HIFK saada jatkoon, ei ole maakunnan pojilla vetovoimaa mediassa, niin kuin esim HIFK Kamalahdella....ottakaa nyt doping testejä siltä taas....


      • VoiJEE
        Jack kirjoitti:

        Posketon palkka pojalle, sai LPR paljon pienempää palkkaa. Kummasti vain tollaset paikat menee puoluekannan mukaan, ei ammattitaidon.
        Voi Jyppiä, tuomari mokasi jatkopaikan...tänään Saipa saa samaa lääkettä...pitäähän HIFK saada jatkoon, ei ole maakunnan pojilla vetovoimaa mediassa, niin kuin esim HIFK Kamalahdella....ottakaa nyt doping testejä siltä taas....

        Rupee oleen hankala hakee tätä sivua joten jos on jatkoa niin kirjoita JKL.N sivulle Kaupungit ja kunnat palstalle, siellä on tosi hiljaista.
        Jos loppu tähän niin hyvää jatkoa, jos oma ei riitä.

        t:VoiJEE!!!


      • Jack
        VoiJEE kirjoitti:

        Rupee oleen hankala hakee tätä sivua joten jos on jatkoa niin kirjoita JKL.N sivulle Kaupungit ja kunnat palstalle, siellä on tosi hiljaista.
        Jos loppu tähän niin hyvää jatkoa, jos oma ei riitä.

        t:VoiJEE!!!

        Laita tarkempi osoite .....


    • Herma66

      Kukas muistaa mikä on Kokon Retsen oikea nimi? Tässä muisteltu kaverin kanssa sen ja muutamien muidenkin hamppien nimiä mutta retsen etunimi unohtunut. Retsehän silmä/t mustana jykylän keskustassa tallustelee vastaan melkein päivittäin ja näyttäis kunto olevan sen verran huono että tuskin 5v tallustelee retse silmät mustana elävien kirjoissa. Ajattelin tänne palstalle tulla kyselemään kun en sattunu retsestä omaa ketjua löytyvän, toisaalta ei se sitä ansaitsekkaan. Lähinnä mietiskeltiin ketkä näistä n.50v hampeista on enää elossa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe