Rakkautta / vihaa

Hmm

Jos tämän sivuston perusteella pitäisi arvioida, kumpaa suomalaisen ateistin sydämeen mahtuu enemmän...

Väkevä on todistuksenne.

22

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän palstan

      vakavastiotettavuusprosentti on melko pieni. Itse käyn täällä toisinaan huvittamassa itseäni, kuten yleensäkin uskontoa/-nnottomuuta sivuavilla palstoilla.

      Käy huumorista... Jos sinä näet täällä jotain muuta, otan osaa.

    • Itse en oikein ole nähnyt monia viestejä, jotka painottuisivat kumpaankaan suntaan. Tietysti uskovainen voi olla sitä mieltä, että järkevä kritiikki on vihan osoitus. Omasta mielestäni kuitenkin kyseessä on melko neutraalia tekstiä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

      • luupiä

        minkä väristen lasien läpi luet tekstiä?pinkkistenko
        ? ota silmä kouraasi,ja totea miten 90% herjauksista
        tulee atte-puolelta uskiksia vastaan.
        näin on näppylät........uskikset on helppoja herjata
        kun kääntäävät toisenkin posken--niin että antaa vaan 'lätistä'....ja kyllä on lätissytkin...


      • cmos
        luupiä kirjoitti:

        minkä väristen lasien läpi luet tekstiä?pinkkistenko
        ? ota silmä kouraasi,ja totea miten 90% herjauksista
        tulee atte-puolelta uskiksia vastaan.
        näin on näppylät........uskikset on helppoja herjata
        kun kääntäävät toisenkin posken--niin että antaa vaan 'lätistä'....ja kyllä on lätissytkin...

        ote ilmeisen uskovaisen viestistä ateisteille:

        " että pelkää menehtyvänsä katuojaan. Ja minä sanon: Sinne joutojussit ja rienaajat menehtyvätkin! Sillä katso, Herra on heidät hylkänyt! Siellä sopii räpiköidä holipompelia suuaukko täynnä."

        Rakkauttako?


      • cmos kirjoitti:

        ote ilmeisen uskovaisen viestistä ateisteille:

        " että pelkää menehtyvänsä katuojaan. Ja minä sanon: Sinne joutojussit ja rienaajat menehtyvätkin! Sillä katso, Herra on heidät hylkänyt! Siellä sopii räpiköidä holipompelia suuaukko täynnä."

        Rakkauttako?

        mutta tarkoitinkin ateistien kirjoituksia


      • luupiä kirjoitti:

        minkä väristen lasien läpi luet tekstiä?pinkkistenko
        ? ota silmä kouraasi,ja totea miten 90% herjauksista
        tulee atte-puolelta uskiksia vastaan.
        näin on näppylät........uskikset on helppoja herjata
        kun kääntäävät toisenkin posken--niin että antaa vaan 'lätistä'....ja kyllä on lätissytkin...

        laitapa nyt sinäkin esimerkkiä, jonkun ateistin kirjoittamasta herjaavasta tekstistä niin katsotaan..


    • cmos

      kuvittelevat edelleen ateistien joukossa olevat keskimääräistä enemmän juoppoja, huoria, huoripukkeja, avionrikkojia, rikollisia ja muita häiriköitä ja hörhöja.

      Todennäköisesti jakauma on ihan sama kuin uskisten joukossa. Pahojen tekojen laatu ehkä on erilainen. Uskovaiset enemmän panettelevat, juoruavat, painostavat, manipuloivat lapsia varsinkin jne...

      • järkeä tarvitaan

        En sanois että ateistit ovat enimmäkseen juoppoja,hörhöjä tai muuten pahjasakkaa.
        Luulen että ovat monet lukeneita,järkeviä,viisaitakin.
        He nojaavat vain omaan järkeen ei siinä mitään pahaa ole.
        Itsekin olen sentyyppinen että haluaisin järjellä
        käsitää kaiken mutta en siihen valitettavasti kykene.
        Satun olemaan uskovainen.
        Näissä uskon asioissa järki on vain tiellä sen
        on Jumalakin sanonut ja raamatussakin sanoo.
        Olis hienoo jos järki käsitäis kaiken mutta omalla kohdallani se ei tunnu onnistuvan.

        Että tällanen tapaus.


      • cmos
        järkeä tarvitaan kirjoitti:

        En sanois että ateistit ovat enimmäkseen juoppoja,hörhöjä tai muuten pahjasakkaa.
        Luulen että ovat monet lukeneita,järkeviä,viisaitakin.
        He nojaavat vain omaan järkeen ei siinä mitään pahaa ole.
        Itsekin olen sentyyppinen että haluaisin järjellä
        käsitää kaiken mutta en siihen valitettavasti kykene.
        Satun olemaan uskovainen.
        Näissä uskon asioissa järki on vain tiellä sen
        on Jumalakin sanonut ja raamatussakin sanoo.
        Olis hienoo jos järki käsitäis kaiken mutta omalla kohdallani se ei tunnu onnistuvan.

        Että tällanen tapaus.

        selittää kaikkia maailman asioita. Meillä "tavallisilla ihmisillä" on rajoituksemme, jotka on myös kaikkein viisaimmilla ja lukeneimmilla tiedemiehillä. Itse asiassa vasta laaja sivistys ja oppineisuus paljastavat kuinka vähän tiedämme. Kuitenkin tiede edistyy päivä päivältä ja ratkaisee ennestään tuntemattomia asioita.

        Vaikkapa keskiaikaan verrattuna tiedämme valtavasti enemmän.

        Vaikka aina on selvittämättömia asioita, ei se tarkoita, että niitä pitäisi selittää yliluonnollisella.

        Pahin virhe (mielestäni) monella uskovasella on se, kun väitetään oma uskonto ja oma jumala ainoaksi oikeaksi. Niin tekevät kristityt (joita on monta monituista suuntausta) ja niin tekevät muslimit.

        JOs johonkin yliluonnolliseen uskoo, lienee viisainta uskoa, että maailmanjärjestystä hallitsee jokin voima, joka ei ole pätkääkään kiinnostunut ihmisestä, joka on eläin muiden joukossa.

        Yst. terv.
        cmos


      • luupiä
        cmos kirjoitti:

        selittää kaikkia maailman asioita. Meillä "tavallisilla ihmisillä" on rajoituksemme, jotka on myös kaikkein viisaimmilla ja lukeneimmilla tiedemiehillä. Itse asiassa vasta laaja sivistys ja oppineisuus paljastavat kuinka vähän tiedämme. Kuitenkin tiede edistyy päivä päivältä ja ratkaisee ennestään tuntemattomia asioita.

        Vaikkapa keskiaikaan verrattuna tiedämme valtavasti enemmän.

        Vaikka aina on selvittämättömia asioita, ei se tarkoita, että niitä pitäisi selittää yliluonnollisella.

        Pahin virhe (mielestäni) monella uskovasella on se, kun väitetään oma uskonto ja oma jumala ainoaksi oikeaksi. Niin tekevät kristityt (joita on monta monituista suuntausta) ja niin tekevät muslimit.

        JOs johonkin yliluonnolliseen uskoo, lienee viisainta uskoa, että maailmanjärjestystä hallitsee jokin voima, joka ei ole pätkääkään kiinnostunut ihmisestä, joka on eläin muiden joukossa.

        Yst. terv.
        cmos

        Jumalan viisaus alkaa ,siitä mihin ihmisviisaus loppuu...kuinka voisimme käsittää asioita ,mitkä eivät järkeemme 'mahdu'??


      • Tietyissä lahkoissa

        Panevat lapsia! Väkisin!


      • cmos
        luupiä kirjoitti:

        Jumalan viisaus alkaa ,siitä mihin ihmisviisaus loppuu...kuinka voisimme käsittää asioita ,mitkä eivät järkeemme 'mahdu'??

        että "järkeemme mahtui" vaikka sata vuotta sitten paljon vähemmän asioita, joista suuri osa on nyttemmin saanut tieteellisen selityksen? Nuo asiat olivat silloin ilmeisesti "jumalan aikaansaamia"?

        Siis alue "jumalan teot" pienenee kaiken aikaa?


    • Atte Ateisti

      Millä mittarilla punnitset? Kumpikohan osapuoli täällä saarnaa helvettiä ja tulta ja tulikiveä vastapuolen päälle?

      Ateisti voi olla hyvinkin rakastava, syleillä koko maailmaa ilman tarvetta räjäytellä väärä- tai vähäuskoisia.

      Siunausta vain sinullekin, vaikka ateisteja sydämestsi vihaatkin.

    • hihhuli-hihhuli-hei

      joukko viimeaikaisia uskovaisten viestejä:

      ateismi on pelkuruutta.
      ateismi on kehityshäiriö.
      ateistit on tyhmiä
      ateistit on sairaita.
      ateistit on moraalittomia.
      ateismi on saatanasta.
      ateistit ovat syntisiä saatanan käskyläisiä.
      jne jne jne

      voi että mikä ihana lähimmäisenrakkaus noista säteileekään! Kyllä uskovaiset ovat sitten hienoja ja korkeamoraalisia ihmisiä, joista vaan rakkaus pursuaa joka puolelle...

      • Kaaleppi

        Kyllä näistä palstalla majailevat uskovaiset antavat uskosta/uskonnostaan kammottavan kuvan.


      • jee

        viestin?


      • kun hihhuliparat
        jee kirjoitti:

        viestin?

        eivät onnettomat osaa kirjoittaa oikeinkirjoitusta - ateistit eivät osaa kirjoittaa niin huonoa kieltä vaikka yrittäisivät, koska heillä on sen verran korkea sivistystaso...


      • luupiä
        kun hihhuliparat kirjoitti:

        eivät onnettomat osaa kirjoittaa oikeinkirjoitusta - ateistit eivät osaa kirjoittaa niin huonoa kieltä vaikka yrittäisivät, koska heillä on sen verran korkea sivistystaso...

        kielillä,mutta minulla ei olisi rakkautta,en minä
        mitään olisi.... sanoo Pyhä Raamattu..
        ja on oikeassa.
        sivistystasostasi huolimatta voit joutua paistumaan,ellet tee parannusta...suosittelen.


      • liha
        luupiä kirjoitti:

        kielillä,mutta minulla ei olisi rakkautta,en minä
        mitään olisi.... sanoo Pyhä Raamattu..
        ja on oikeassa.
        sivistystasostasi huolimatta voit joutua paistumaan,ellet tee parannusta...suosittelen.

        aikovatko sivistymättömät hihhulit ryhtyä paistamaan ja syömään ateisteja?


      • hihhulihei
        luupiä kirjoitti:

        kielillä,mutta minulla ei olisi rakkautta,en minä
        mitään olisi.... sanoo Pyhä Raamattu..
        ja on oikeassa.
        sivistystasostasi huolimatta voit joutua paistumaan,ellet tee parannusta...suosittelen.

        aiotko sinä kenties osoittaa kristillistä lähimmäisenrakkautta ja paistaa ihmisiä roviolla? Vai tarkoitatko että jumala osoittaa sitä hienoa jumalallista rakkauttaan ja paistaa minut?
        Kristinusko on sitten hieno juttu - usko niinkuin me sanomme tai paistamme sinut! Tarjous josta ei voi kieltäytyä - tulee ihan mieleen yksi vekkuli italiasta lähtöisin oleva järjestö, joka myös teki samanlaisia ihmisystävällisiä tarjouksia, joista ei voinut kieltäytyä...
        kaunista, kaunista...


      • luupiä
        hihhulihei kirjoitti:

        aiotko sinä kenties osoittaa kristillistä lähimmäisenrakkautta ja paistaa ihmisiä roviolla? Vai tarkoitatko että jumala osoittaa sitä hienoa jumalallista rakkauttaan ja paistaa minut?
        Kristinusko on sitten hieno juttu - usko niinkuin me sanomme tai paistamme sinut! Tarjous josta ei voi kieltäytyä - tulee ihan mieleen yksi vekkuli italiasta lähtöisin oleva järjestö, joka myös teki samanlaisia ihmisystävällisiä tarjouksia, joista ei voinut kieltäytyä...
        kaunista, kaunista...

        mutta kun vaihtoehtoja on vain tasan 2...kumpi on sinun?...valinnan vapaus on sinulla..
        eiko olekin yksinkertaista?
        jos valitset väärin-- katso peiliin, syyllinen on siellä.


      • cmos
        luupiä kirjoitti:

        mutta kun vaihtoehtoja on vain tasan 2...kumpi on sinun?...valinnan vapaus on sinulla..
        eiko olekin yksinkertaista?
        jos valitset väärin-- katso peiliin, syyllinen on siellä.

        suomalaisille varatussa helvetin osassa on kiuas: päästään saunomaan.

        Mistä muuten tiedätte, minkälaiset olot helvetissä on? Joo, joo. Tiedän, että raamattu kertoo jotain noista oloista.
        Voihan olla niin, että tämä "rietas" meno jatkuu meillä tuonpuoleisessakin. Uskikset katselevat aidan raoista kuinka ateisti rietastelee. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe