Kuka on Ilmestyskirjan peto

13.luku selitettynä

Ilmestyskirjan 13.luku selitettynä lyhyesti jakeittain:

1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.

Merestä noussut peto on selvästi Dan.7. luvussa kuvattujen maailmanvaltapetojen yhdistelmä. Ilmestyskirjan peto on Danielin kuvaamien maailmanvaltojen historiallisen kehityksen tulos. Rooman valtakunta on tässä jakautunut osiin, sillä on kymmenen hallitsijaa(kruunut sarvissa). Eurooppa on siis tässä jo muodostunut.

3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.

Paavinvalta piti kuitenkin kuninkaita vahvassa otteessaan, kunnes Ranskan vallankumous aiheutti paavin valtaan ”kuolinhaavan”. Nyt, tällä hetkellä, saamme ihmeellisesti nähdä tuon haavan olevan paranemassa ja pian peto tulee olemaan entistä ehompi.

.4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.

Dan.7:8,20 puhuu pienestä sarvesta joka sotii pyhiä vastaan (Dan.7:21,25)1260 vuoden ajan. 508 jKr paavi sai myös maallisen vallan ja 1798 paavi kuoli vankeudessa ja seuraavat paavit olivat vain kirkon johtajia ja vailla maallista valtaa, kunnes 1929 alkoi kuolinhaavan paraneminen Mussolinin antaessa paaville Vatikaanin valtion

6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
9. Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.

Koko Eurooppa oli 1260 hirmuvallan alla. Tosi uskovia vainottiin ja poltettiin rovioilla. katolisen kirkon valta-aikana surmattiin jopa 50 miljoonaa ihmistä.

10. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.

Paavikunta koki kuolinhaavan 1798. Uskonpuhdistus tuotti tulosta.

11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.

Toinen peto nousee maasta, päinvastoin kuin ensimmäinen, joka nousi merestä (kansojen keskeltä). Maa kuvaa hyvin autiota ja tuntematonta seutua. Tähän kuvaukseen sopii erinomaisesti Amerikan Yhdysvallat, joka alkoi nousta samoihin aikoihin (itsenäisyys 1776) kuin paavinvalta sai kuolinhaavan. Sarvet kuvaavat valtaa. Karitsa kuvaa Kristusta, mutta myös oikeudenmukaisuutta ja hyvyyttä. Tämä valtio on antanut uskonnonvapauden ja sen käytös on ollut lempeää. Mutta sotien jälkeen on tapahtunut muutosta. Tämä valta haluaa hallikin maailmaa, kuten ehkä olemme jo huomaamassa.

12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.

Ihmeellistä tulee olemaan se, että tämä uskonnonvapauden esikuva tulee luopumaan periaatteistaan ja antamaan valtansa ja tukensa ensimmäiselle pedolle. Katolisuus ja protestanttisuus tulevat ihmeellisesti yhtymään. Tätä on jo havaittavissa. USA muuttuu koko ajan yhä katolisemmaksi ja puhuu yhä vaativampaan sävyyn uskonnollisista asioista.

13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.

Tämä valta tulee tekemään sellaisen uskontojärjestelmän, joka on ensimmäisen pedon järjestelmän kuva. Voimme olla lähempänä totalitaarista maailmanvaltiota kuin aavistammekaan. Aikaisemmat yritykset (Napoleon, Bismarck, Hitler) eivät ole onnistuneet, mutta nyt kun kaiken takana on USA, EU, protestanttisuus ja katolisuus, sekä mahdollisesti myös muut uskonnot, tämä kaikki tulee mahdolliseksi. Tarvitaan ehkä suuria katastrofeja tai vastaavia. Mutta ihmeitä tulemme näkemään tämän vallan toimesta. Mutta maailma tulee kuitenkin kumartamaan tätä valtaa. Duuran lakeudella Babylonissa pystytetty kuvapatsas oli esikuva tästä järjestelmästä. kaikkien on kumarrettava tätä kuvaa. Periaate on sama: ihmiskäskyt vaativat rikkomaan Jumalan käskyjä. jumalan ja Karitsan sijaan on kumarrettava petoa ja sen kuvaa.

16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Pedon merkissä on kysymys siitä, kumpaa me kumarramme, Jumalaa vai petoa? Tottelemmeko pedon vai Jumalan käskyjä? Kysymys on kuuliaisuudesta petoa tai Jumalaa kohtaan. Tarvitaan vain valtioiden säätämä laki, joka velvoittaa kansalaisia tottelemaan pedon määräyksiä, tekniikkaa toteuttamiseen on olemassa. Katolinen kirkko onkin erittäin huolestunut siitä, että sunnuntaita ei kunnioiteta ja sen seurauksena onnettomuudet kohtaavat maata ja ihmisiä. Paavi on monessa kirjeessään maininnut huolestumisensa asiasta.

18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

Uskonpuhdistajat laskivat luvun paavin tiarassa olleesta kirjoituksesta: VICARIVS FILII DEI, Jumalan Pojan viransijainen. V=5, I=1, C=100, L=50, D=500.

50

3738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simeoni

      Dan.10:11. Ja hän sanoi minulle: "Daniel, sinä otollinen mies, ota vaari niistä sanoista, jotka minä sinulle puhun, ja nouse seisomaan, sillä minut on nyt lähetetty sinun tykösi". Ja hänen puhuessansa minulle tämän sanan minä nousin vavisten.
      12. Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.
      13. Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
      14. Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."

      Danielin kirjan pedot olivat Israelilaista kansaa hallitsemaan tulevia pakanavaltakuntia Babylonian valtakunnasta Roomaan ja sen jälkeläisvaltoja maailman loppuun asti.
      Tätä kuvasi kuvapatsas.
      Lopuksi Israel saa oman maansa ja sitäkin pakanavalloista viimeinen maailmanvalta hyökkää valtaamaan.
      Peto on tämä viimeinen maailmanvalta ja se on muinaisen Rooman tuhkasta noussut.
      Sen valtakunnan johdossa on sama valtakunta yhtenä osana josta oli tuhoon jo kerran päätynyt .

      Sakarja:
      11:16 Sillä katso, minä olen herättävä maahan paimenen: hukkaantuneista hän ei pidä huolta, hajaantunutta hän ei etsi, ruhjoutunutta hän ei paranna, pystyssäpysyvää hän ei tue; mutta hän syö lihavien lihaa ja halkaisee niiden sorkat.

    • Johan on taas saatu aikaiseksi kopioitua ja omaksuttua väärän enemmän-kuin-profeetta Ellen G. Whiten kautta saatanalta tullutta eksytystä.



      Peto ja antikristus tulevat nousemaan kymmenvaltioliiton johtoon. Kyse on siis vielä tulossa olevista tapahtumista.

      Molemmat ovat ihmisiä. Petoa kutsutaan myös vääräksi profeetaksi ja toista petoa antikristukseksi ja laittomuuden ihmiseksi. Nämä kaksi nousevat sekä uskonnollisiksi että valtiollisiksi johtajiksi.

      Eivät nämä henkilöt astu valtaan torvia toitottaen, että tässä nyt tulee antikristus ja peto, vaan he näyttäytyvät hyvinä johtajina. Väärä profeetta ilmeisesti toimii jonkinlaisena antikristuksen meediapäällikkönä ja pr-miehenä.

      Jokatapauksessa antikristusta kuvataan Raamatussa, että hän on juonissa taitava ja röyhkeä kasvoiltaan, menestyvä, ovela joka palkitsee avustajiaan, joten mielistelijöitä riittää (Dan 8:23-25; 11:39). Onko hän myös homo, eunukki tai jokin muu naisista kiinnostumaton mies, ehkä selibaatissa elävä (katoliset papit ja paavithan elävät selibaatissa), koska hänestä sanotaan, ettei hän välitä naisten lempijumalasta (Dan 11:37).

      Antikristus tulee saamaan kuolihaavan tai ainakin hän esittää muka kuolleista heräämisen näytelmän ja monet tulevat uskomaan tuohon "ihmeeseen".

      Jeesusta hän vastustaa ja kieltää Hänet (1 Joh 2:22) ja vainoaa oikeita uskovia, vaikka alussa on hyvää pataa uskonnollisten kanssa.

      Kun uskovat temmataan maailmasta ja samalla Pyhä Henki poistuu maailmasta, pääsee antikristus todella toteuttamaan itseään ja perkele vaikuttaa sekä hänen ja väärän profeeta kautta että suoraan.

      Nämä diktaattorit hallitsevat tuota kymmenvaltioliittoa (Eu:n ydinvaltiot?), mutta samalla heidän päätösvaltansa koskee koko maailmaa (Ilm 13:7-8).

      Nykyinen jumalaton ekumenia jo valmistelee antikristukselle otollisia olosuhteita. Kaikkia pitää suvaita, harhaoppeja ei saa tuomita, jumalattomia oppeja ja käytäntöjä ei saa arvostella ja uskovien pitää myöntyä olemaan yhtä uskonnollisten kanssa. Kaiken Jumalan sanan ja siitä kiinnipitävien pitää sekoittua uskonnolliseksi Jumalan vastaiseksi mössöksi. Tämä on antikristuksen ja perkeleen mieleinen kehitys. Perkelehän on erittäin uskonnollinen persoona, mutta Jumalaa vastustavalla tavalla. Hän on myös erittäin taitava eksyttämään ja valehtelemaan niin, että vähä vähältä saa uskovatkin tekemään kompromissia "hyvän" nimissä.

      Tälläkin foorumilla harhaoppiset adventistit tuovat Raamatun vastaisia oppejaan ja väärää profeettaansa hyväksyttäviksi ja omaksuttaviksi. Samalla he vaikuttavat salakavalasti takakautta takoen aivopesun omaisesti väärää ideaa, että he käyttäytyvät kristillisesti ja uskovat muka epäkristillisesti. Tällä he yrittävät syyllistää kristityt ja saada heidät hampaattomiksi, jolloin heidän eksyttämisensä käy helpommaksi. Kaikki ovat muka veljiä ja sisaria keskenään. Ja tarkoitushan onkin saada kaikki saatanan lapsiksi, ettei kukaan enää olisi Jumalan lapsi, niin sitten todella kaikki ovatkin veljiä keskenään ja perkele heidän isänsä iloitsee luopiolauman keskellä.

      • Timo Flink

        Esityksesi lopunajan skenaarioksi oli tyypillistä dispensationalismia, johon suurin osa luterilaisistakaan ei yhdy. Saati sitten muiden kirkkokuntien edustajista. Minulle dispensationalismi on puhdasta soopaa.

        Timo Flink


      • Jeesukselta

        Miten uskova 1,voi nimittää Kristusta väärällä nimellä?Uskon että Ellenin voima ja profetiat ovat Jumalalta,senhän näkee siitäkin,kun ne alkavat toteutua aivan silmissä.


      • Jeesukselta kirjoitti:

        Miten uskova 1,voi nimittää Kristusta väärällä nimellä?Uskon että Ellenin voima ja profetiat ovat Jumalalta,senhän näkee siitäkin,kun ne alkavat toteutua aivan silmissä.

        Kristus on Kristus.

        Ellen ei ollut Kristuksen profeetta. Ellen otti vastaan eksyttäviä, sekä historian, sen hetkisen että tulevien tapahtumien, taruja pahoilta hengiltä ja omalta lihaltaan. Muutenkin hän opetti toista evankeliumia kuin mitä Raamattu opettaa. Hän sekoitti myös oikeaa opetuksiinsa, että ihmiset luulisivat hänen olevan Jumalan asialla.

        Älä pelkää Ellen Whiteä, hän ei ollut oikea profeetta.


      • proffa
        Timo Flink kirjoitti:

        Esityksesi lopunajan skenaarioksi oli tyypillistä dispensationalismia, johon suurin osa luterilaisistakaan ei yhdy. Saati sitten muiden kirkkokuntien edustajista. Minulle dispensationalismi on puhdasta soopaa.

        Timo Flink

        Dispensationalismi:
        Tämä on yleinen evankelikaalinen reaktio, jolla vastustetaan korvausteologiaa. Siinä opetetaan, että Israel kansana, keskellä Lähi-Itää, on yhä Jumalan erityinen kansa ja täysin erillään kristillisestä seurakunnasta. Tämän mukaan seurakunta, erillään Israelista, syntyi helluntaina Apostolien tekojen 2. luvun mukaisesti ja jatkaa täällä oloaan ylösottoon saakka. Sen jälkeen toivotaan, että Jumala täyttäisi kaikki Vanhan Testamentin lupaukset Lähi-Idässä olevalle Israel-nimiselle kansalle. Vaikka näkökulma poikkeaa korvausteologiasta, se silti ylläpitää erottavaa muuria "Israelin" ja "seurakunnan" välillä ja kieltää juutalaisiin kohdistuvan evankelioinnin, koska "Jumala hoitaa heidät omalla tavallaan."(kopioitu)


      • toteutuvat?
        Jeesukselta kirjoitti:

        Miten uskova 1,voi nimittää Kristusta väärällä nimellä?Uskon että Ellenin voima ja profetiat ovat Jumalalta,senhän näkee siitäkin,kun ne alkavat toteutua aivan silmissä.

        Ellenin toteutumattomia profetioita kyllä tunnetaan mutta missä ne toteutuneet/toteutuvat ovat, ellei nyt oteta lukuun sellaisia tapahtumia ja ennustuksia, jotka olisi voinut ennustaa tavallisella maalaisjärjelläkin.


      • Timo Flink kirjoitti:

        Esityksesi lopunajan skenaarioksi oli tyypillistä dispensationalismia, johon suurin osa luterilaisistakaan ei yhdy. Saati sitten muiden kirkkokuntien edustajista. Minulle dispensationalismi on puhdasta soopaa.

        Timo Flink

        Israelin kansalle tulee herätys vihanaikana, kun pakanoiden aika on loppunut. Jumala ei ole heitä lopullisesti hylännyt, niinkuin Ellen White opetti.

        Nyt juutalaisia on evankelioitava ja heitä pelastuu yksilö yksilöltä kuten pakanoitakin.


      • olisiko virhearviontia
        Timo Flink kirjoitti:

        Esityksesi lopunajan skenaarioksi oli tyypillistä dispensationalismia, johon suurin osa luterilaisistakaan ei yhdy. Saati sitten muiden kirkkokuntien edustajista. Minulle dispensationalismi on puhdasta soopaa.

        Timo Flink

        Etkö usko Raamatun profetiota?
        Vt on täynnä asiota joita on ennustettu israelilaisille maailman loppuun asti.
        Sekä kristinusko että juutalaisten ennustetut tapahtumat toteutuvat yhdessä kaiken aikaa. Ei siinä mitään dispensaatiouskoa tarvitse.
        Voihan asiat uskoa siten kuin ne on kirjoitettu.
        On påerin omituista että uskosta tullaan tänne syyttelemään tuolla mielellä kuin teet.
        Sinulla ei näytä olevankaan tarkoitus rauhanomaiseen keskusteluun.
        Oletko täällä keskustelemassa vai oppiasi tyrkyttämässä?
        Huonolle ainakin käytöksesi näyttää!!
        Ei ole kovin paljon parempaa noissa muissakaan kamuissasi.
        Mitä siat edellä sitä paimenet perässä!


      • pelkää JUMALAA
        uskova_1 kirjoitti:

        Kristus on Kristus.

        Ellen ei ollut Kristuksen profeetta. Ellen otti vastaan eksyttäviä, sekä historian, sen hetkisen että tulevien tapahtumien, taruja pahoilta hengiltä ja omalta lihaltaan. Muutenkin hän opetti toista evankeliumia kuin mitä Raamattu opettaa. Hän sekoitti myös oikeaa opetuksiinsa, että ihmiset luulisivat hänen olevan Jumalan asialla.

        Älä pelkää Ellen Whiteä, hän ei ollut oikea profeetta.

        HERRAN PELKO ON VIISAUDEN ALKU.KANNATTAA SIIS OLLA VIISAS JA KUNNIOITTAA JUMALAA,LUOJAAMME JA OLLA KUULIAINEN HÄNEN KÄSKYILLEEN,NIIN ETTET TAHALLASI TEE SYNTIÄ.JA MUISTA MYÖS RAKASTAA LÄHIMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI,MYÖS SILLOIN KUN KIRJOITAT TÄNNE NIIN AJATTELE MILTÄ SINUSTA TUNTUISI,JOS JOKU SINULLE KIRJOITTAISI VASTAAVAA.HERRAN RAUHAA SINULLE,TOIVOO USKOVA2


      • pelkää JUMALAA kirjoitti:

        HERRAN PELKO ON VIISAUDEN ALKU.KANNATTAA SIIS OLLA VIISAS JA KUNNIOITTAA JUMALAA,LUOJAAMME JA OLLA KUULIAINEN HÄNEN KÄSKYILLEEN,NIIN ETTET TAHALLASI TEE SYNTIÄ.JA MUISTA MYÖS RAKASTAA LÄHIMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI,MYÖS SILLOIN KUN KIRJOITAT TÄNNE NIIN AJATTELE MILTÄ SINUSTA TUNTUISI,JOS JOKU SINULLE KIRJOITTAISI VASTAAVAA.HERRAN RAUHAA SINULLE,TOIVOO USKOVA2

        Jos olisin lähtenyt seuraamaan väärä profeettaa, niin mitä parempaa minulle voisi tapahtua kuin se että tulisi joku "uskova 1" ja osoittaisi minulle väärän tieni etten jatkaisi sitä rataa helvettiin.

        "Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden." (Jaak 5:19-20)


        Itse asiassa noin on käynytkin. Pian uskoon tuloni jälkeen työpaikalleni tuli mies, joka sanoi olevansa uskossa ja tietysti juuri uskoon tulleena luulin, että niin sanova todella on uskossa. Keskustelimme hetken "uskovien kesken" ja hän lupasi tulla seuraavanakin päivänä. Vähitellen alkoi maailma synkistyä. Lopulta olin aivan tuskissani ja hermot kireällä. Teki mieli raivota, itkeä ja huutaa. Mitä tämä on, miksi kaikki on sekaisin, miksi hypin seinille, missä on rauha, jota olin tuntenut alkuviikot?

        Soitin eräälle kauan uskossa olleelle ihmiselle ja kerroin, että kaikki on pielessä. Hän viisaasti kyseli, milloin viimeksi asiat olivat oikealla tolalla. Kun se tuli kartoitettua, niin hän kyseli, mitä olen sen jälkeen tehnyt, ketä tavannut. Sitten tuli esiin tuo uskova mies ja hänen seurakuntansa. Heti tuo uskova tiesi, ettei kyseinen henkilö voi olla uskossa, koska tuossa seurakunnassa on niin paljon epäraamatullista opetusta. Kun sen tajusin oli kuin koko maailmallinen tuskaa olisi pudonnut päältäni. Koko elämä taas oli iloa ja rauhaa ja toivoa täynnä. Sitten tuo mies tuli ja käskin hänen tehdä parannuksen, mutta eihän hän sitä tehnyt ja niin tiemme erosivat. Mutta kyllä olin Jumalalle kiitollinen tuosta arvokkaasta oppitunnista.


      • ja pilviin

        se on aivan varma se.
        Raamattu ei tunne seitsenvuotista vaivan-aikaa se on satua.

        Täällä on jokainen elossa oleva ihminen pedon vainon aikana, joko vainottuna tai vainoojana, mutta tuuliin ja pilviin ette lähde sen tulette näkemään.


      • kuten aina

        lukisit historiaa, niin tietäisit mistä on kyse.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Kristus on Kristus.

        Ellen ei ollut Kristuksen profeetta. Ellen otti vastaan eksyttäviä, sekä historian, sen hetkisen että tulevien tapahtumien, taruja pahoilta hengiltä ja omalta lihaltaan. Muutenkin hän opetti toista evankeliumia kuin mitä Raamattu opettaa. Hän sekoitti myös oikeaa opetuksiinsa, että ihmiset luulisivat hänen olevan Jumalan asialla.

        Älä pelkää Ellen Whiteä, hän ei ollut oikea profeetta.

        Minkälaisia vaikutuksia sinä sait ennen uskoontulemistasi niiltä hengiltä, joita sinä seurasit ?
        Taidat olla sukulais-sieluja Ellen G. Whiten kanssa, sillä hänkin uskoi aivan erilaisiin henkiin, ennenkuin puhdas usko tuli hänessä näkyviin.

        Teidän kummankin kautta on Jumalan sana avartunut kriittisten tarkastelujen jälkeen.

        Kirja "Suuri Taistelu" on joutunut kriittisten tarkastelujen kohteeksi, mutta Euroopan Parlamentti vaalit osoittavat, että Ellen G. White on käsittänyt aivan oikein Euroopan tulevan kehityksen ja katolisen vaikutuksen siinä koostumuksessa.

        Eurooppa on palaamassa juurilleen paavin lausuntojen mukaan sunnuntain pyhittämisessä, ja siitä kehityksestä Ellen G. White kirjoittaakin hyvin profetallisella tavalla ja sitä kohti kehitys onkin menossa.
        Se oliko Ellen G. White väärä profeetta voidaan olla täysin eri mieltä, sillä hänenkin kirjoituksia voidaan tulkita, sekä väärin, että oikein joko tahallaan, tai paneutumatta asiaan täydellisesti kirjoittajan haluamalla tavalla.

        Monet vuosisataiset kirjoitukset kaipaavat päivittämistä, koskipa se sitten naisten ajamista polkupyörällä, tai naisten hameen pituutta.

        Mitä pidemmälle ajassa menemme sitä tuoreemmaksi tuo vanha kirja käy lopunajan tapahtumia seuratessa, joihin myöskin Luther kiinnitti huomionsa.

        Sapatti ja sunnuntai kysymys tulevat hyvin ajankohtaisiksi kun Israelin kansaa käännytetään Messiaaniseen uskoon kristilliseltä pohjalta, eli tulevatko he pitämään lepopäivänään sapattia, vaiko sunnuntaita.
        Jos sapatti on Jumalan merkki, niin kenen merkki on sitten sunnuntai, onko se pedon merkki kuten Ellen G. White asian ilmaisee.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole, enempää Ellenillä kuin uskova ykköselläkään. Mikä on sinun kantasi ?


      • uskova

        Elleniä hänen profetimistaan? Onko kysymyksessä jonkinlainen kaksintaistelu uskova_1 vastaan Ellen G White? että kumpi ennustaa paremmin tulevat ja menneet.

        Olet ainakin minulle vain omaan napaasi tuijottava kiihko, ei muuta, toivotaan että ei ihmiset usko höpötyksiisi.


      • hijk
        ja pilviin kirjoitti:

        se on aivan varma se.
        Raamattu ei tunne seitsenvuotista vaivan-aikaa se on satua.

        Täällä on jokainen elossa oleva ihminen pedon vainon aikana, joko vainottuna tai vainoojana, mutta tuuliin ja pilviin ette lähde sen tulette näkemään.

        tulee todella suuri pettymys kun tulevat huomaan, että tuuliin ja pilviin ei lähdetäkkään ennen pedon vainoja, siihen siliää heidän väärät opetuksensa.


      • ei temmata

        eikä pilviin se on 100% varma.
        On tehty oikein elokuvakin ihmisten pettämiseksi ja näytetty TV7-seiskassa 29.8.10.
        Tribulation "vaivanaika" fiktiivinen draamaelokuva, joka tulkitsee juonessaan raamatussa ilmoitettua lopunaikaa.

        Elokuvan kautta petetään miljoonia ihmisiä uskomaan harhoja, että uskovat temmataan tuuliin ja pilviin ennen pedon vainoja.
        Raamattu ei tunne 7-vuotista vaivanaikaa, eikä ketään temmata ennen pedon vainoja.
        Kun Jeesus tulee hän vie pyhät taivaaseen 1000-vuodeksi ja jumalattomat saavat surmansa hänen ilmestyksestään.


      • JAGEMULLER
        olisiko virhearviontia kirjoitti:

        Etkö usko Raamatun profetiota?
        Vt on täynnä asiota joita on ennustettu israelilaisille maailman loppuun asti.
        Sekä kristinusko että juutalaisten ennustetut tapahtumat toteutuvat yhdessä kaiken aikaa. Ei siinä mitään dispensaatiouskoa tarvitse.
        Voihan asiat uskoa siten kuin ne on kirjoitettu.
        On påerin omituista että uskosta tullaan tänne syyttelemään tuolla mielellä kuin teet.
        Sinulla ei näytä olevankaan tarkoitus rauhanomaiseen keskusteluun.
        Oletko täällä keskustelemassa vai oppiasi tyrkyttämässä?
        Huonolle ainakin käytöksesi näyttää!!
        Ei ole kovin paljon parempaa noissa muissakaan kamuissasi.
        Mitä siat edellä sitä paimenet perässä!

        HORST WESSEL!


      • Anonyymi
        Timo Flink kirjoitti:

        Esityksesi lopunajan skenaarioksi oli tyypillistä dispensationalismia, johon suurin osa luterilaisistakaan ei yhdy. Saati sitten muiden kirkkokuntien edustajista. Minulle dispensationalismi on puhdasta soopaa.

        Timo Flink

        Paavon esittämä Ilmestyskirjan 13 selitys on oikea. Näin Ellen Whiten kautta Jumala antoi Ilmestyskirjan 13 selityksen.. Ellen White oli Jumalan lahja ihmiskunnalle. Hän oli Jumalan lopunajan profeetta ja sanansaattaja, jonka kautta Jumala ilmoitti paljon tärkeitä asioita. Hänen kirjansa Suuri Taistelu on oikeastaan Ilmestyskirjan selitysteos. Kannattaa lukea. Se on monessa kirjastossa ja sen voit kuunnella ilmaiseksi myös YouTubesta audiokirjana. Kirjoita vain YouTubeen Suuri Taistelu. Kirja löytyy sieltä 10-osaisena audiokirjana.


    • milloin kutakin

      jo pari vuosituhatta, alkaen keisari Nerosta ainakin Adolf Hitleriin. Gematrikot kun oikein vääntävät kirjaimiensa ja lukuarvojensa kanssa, he kyllä saavat aina jollakin konstilla lasketuksi pedon luvun osoittamaan tuon pedon olevan milloin kukakin. - Eipä sen puoleen! Useat diktaattorit ovat olleetkin melkoisia petoja!

      • kirjoitettu on

        Kyllähän tietämättömät ja taikauskoiset ihmiset keksivät selityksiä Ilmestyskirjan kuvauksille. Mutta adventisteilla on viimeisin ja oikea tieto joka osittain periytyy myös uskonpuhdistajilta.


      • kertoo antikristuksesta

        Virsikirja vuodelta 1845. Virren numero 240.

        Säkeistö: 6. Nuori, wanha, waimo ja mies, sen tietämän pitää sangen, Ett' Iesabel' ja Babylon myös, on nyt maahan langen', Kuin oli kunnias', tek' itsens wiisaaks', wallits' ylpeytens' wallas', JUMALAN KÄSKYI WASTAAN RÄYSKYI, Rauwenn' on jo itese altans'.

        12. Me rukoilem' sua, Jesu Christ', pääst' meit' pahan Paavin orjuust', Kuin on se Antikristus wissist', Meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ'! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit' auttaa! Synnist estä, hädäst' päästä, piinas ja kuolemas kautta!


    • kristitty t

      Ilmestyskirjan 13-luvun kauhea peto oli Hitler natsismeineen. Hitlerin valtakausi kesti päivälleen 42 kuukautta hyökkäyksestä Puolaan kukistumiseen Stalingradissa. Pedon merkki on hakaristi, joka niinpäin kuin Hitler ja natsit käyttivät on Pahan tunnus intialaisen viisauden mukaan, joka on kerrottuna Mystiikan maailma sanakirjassa, jota ovat myyneet Pirkka-lehden sivuilla. Merestä noussut peto kuvaa tuota intoa, joka toteutui sukellusveneiden voimaan uskomisena, johon koko yritys perustui.
      Oikeus kuitenkin voitti ja ihmiset jatkoivat elämistä ihmisiksi!

      Ilmestyskirjan 17-luvun peto oli, on kommunismi. Se muodostui seitsemästä Keski-Euroopan valtiosta, jotka muodostivat seitsemän päätä ja kahdeksas oli nuista Karl-Marx-kaupungista eli Neuvostoliitto. Karhun käpäläst olivat Intian niemimaa ja Taka-Intian alue, jotka ovat karhunkäpälän muotoiset ja jäsentyvät tuohon muuhun alueeseen sopusuhteisesti. Portto, joka oli pedon selässä, oli piilossa vaikuttava voima tuossa menossa.

      Karitsan sarvinen peto on nykyisen ajan vaikuttava voima, joka ilmeisesti kytee kauppojen bonus-kortti-intoiluissa mm.

      Antikristuksen aika on varmaankin parasta-aikaa menossa, eli piilossa vaikuttava laittomuus.


      Kannattaa valvoa, niinkuin Jeesus kehoitti!

      • kristitty t

        Adventistien kiihkoilut sotii apostoleita vastaa! Kyllä sabatti on vaadittua juutalaiskristityille ja myös ympärileikkaus. Pakanoille on määrätty siis sunnuntain vietto. Olisi hyvä jos adventistit nöyrtyisivät sabattikiihkoilluissaan kristinuskon säännön noudattamiseen!


      • nöyrtyä...
        kristitty t kirjoitti:

        Adventistien kiihkoilut sotii apostoleita vastaa! Kyllä sabatti on vaadittua juutalaiskristityille ja myös ympärileikkaus. Pakanoille on määrätty siis sunnuntain vietto. Olisi hyvä jos adventistit nöyrtyisivät sabattikiihkoilluissaan kristinuskon säännön noudattamiseen!

        pitämään sen päivän pyhä/lepopäivänäsi, jonka Jumala Paratiisissa siunasi/pyhitti lepopäiväksi sapatin, lauantain. Jeesuskin sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten.

        Joka on päässyt totuuden tuntoon ja tahallansa tekee syntiä, sitä kohtaa hirvittävä tuomio ja tulen kiivaus näin Jumalan sanassa. Tämänkin adventistit tietävät, eivätkä voi muuttaa sapattia toiselle päivälle.


      • kristitty t
        nöyrtyä... kirjoitti:

        pitämään sen päivän pyhä/lepopäivänäsi, jonka Jumala Paratiisissa siunasi/pyhitti lepopäiväksi sapatin, lauantain. Jeesuskin sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten.

        Joka on päässyt totuuden tuntoon ja tahallansa tekee syntiä, sitä kohtaa hirvittävä tuomio ja tulen kiivaus näin Jumalan sanassa. Tämänkin adventistit tietävät, eivätkä voi muuttaa sapattia toiselle päivälle.

        Voisit itsekkin nöyrtyä apostoliseen päätökseen ja antaa tuon sabatin vieton juutalaisille, joille se on määrätty! Pakanakristittynä vietä sunnuntaita apostolisen päätöksen mukaan. Tietenkin kiihkoilijat ja jotka haluavat, voivat viettää sabattia vastoin apostolien päätöstä lepopäivänä ja Uuudessa Testamentissa ei ole sellaiseen kieltoa. Kristinuskon salaisuuteen pakanoille liittyyy tuo apostolinen päästös, joka sisältää uskomisen salaisuuden Kristuksen täydelliseen sovitustyöhön, joka ei aukea pakanoille muulla tavalla.


      • 1234567...
        kristitty t kirjoitti:

        Voisit itsekkin nöyrtyä apostoliseen päätökseen ja antaa tuon sabatin vieton juutalaisille, joille se on määrätty! Pakanakristittynä vietä sunnuntaita apostolisen päätöksen mukaan. Tietenkin kiihkoilijat ja jotka haluavat, voivat viettää sabattia vastoin apostolien päätöstä lepopäivänä ja Uuudessa Testamentissa ei ole sellaiseen kieltoa. Kristinuskon salaisuuteen pakanoille liittyyy tuo apostolinen päästös, joka sisältää uskomisen salaisuuden Kristuksen täydelliseen sovitustyöhön, joka ei aukea pakanoille muulla tavalla.

        Vastine kristitty t
        Sapatti annettiin Paratiisissa 2000 vuotta ennen kuin juutalaisia oli edes olemassa. Jeesuksen sanojen mukaan ihmistä varten.

        Vuonna 321 jKr. Keisari konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa, joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...

        Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. katolinen kirkko siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille, näinollen sunnuntaista tuli pedon merkki. Katoliset sanovat itse sunnuntaita VALTANSA MERKIKSI.
        Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän sunnuntain nimen Herran päiväksi.

        Laodikean kirkolliskokouksessa Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, JULISTETTAKOON HÄNET PANNAAN, eroon Kristuksesta. - Index Canonum.

        Luterilainen: Sanovat (katoliset), että sabbatti on sunnuntaipäiväksi muutettu vastoin kymmentä käskyä, niinkuin näkyy.
        Eikä yhtään esimerkkiä enemmän kehuta kuin sabbatin muuttamista. Väittävät SEURAKUNNAN VALTAA VARSIN SUUREKSI, koska se kymmenestä käskystäkin on vapauttanut. - Augsburgin tunnustus, s. 59.

        Vapaakirkollisen todistus sapatin puolesta: 1.Raamatun sapattikäsky koskee lauantaita. 2. Kristus ja apostolit pitivät lauantaita sapattinaan. 3. Uudessa Testamentissa ei löydy käskyä sunnuntain pyhittämisestä sapattina. .P. Waldenström Uuden Testamentin selitysteoksessa.

        Jumalan merkki on sapatti.


    • on sunnuntai

      Sunnuntai on ollut pedon merkkinä v.321 lähtien, eli siitä asti kun se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki.

      • Nykyinen maailmantilanne

        osoittaa selvästi, että sunnuntailiike on alkanut koko maailmassa.
        Vahvat uskonnolliset liikkeet USA:ssa, kuten The Lord's Day Alliance ja The Christian Coalition, tekevät kovasti työtä saadakseen sunnuntain hyväksytyksi kaikille yhteiseksi lepopäiväksi.
        Moraalisen rappeutumisen, talouden romahtamisen uhan ja kristinuskoon kohdistuvan mielenkiinnon vähenemisen vuoksi niissä ajatellaan, että kansan tulisi jälleen noudattaa kymmentä käskyä saadakseen Jumalan siunauksen. Mutta samalla ne haluavat vahvistaa "VÄÄRÄN LEPOPÄIVÄN SUNNUNTAIN LAILLA".


      • kristitty t

        Bible codessa, Googleta Bible code, Exodus ja etsi kohta religious, jossa kertovat Raamattuun sisältyvän ilmoituksen, 'Ellen White is false prophet!', eli 'Ellen White on väärä profeetta!' Ja tuo sunnuntain viettäjien tuomitseminen on väärän profeetan julistus ja voi epäillä, että Ellen White onkin Karitsan sarvinen peto, kun julmuilee tuolleen Kristillistä kirkkoa ja kritittyjä vastaan, jotka uskovat Jeesuksen omaksi Vapahtajakseen.


      • pyh!
        kristitty t kirjoitti:

        Bible codessa, Googleta Bible code, Exodus ja etsi kohta religious, jossa kertovat Raamattuun sisältyvän ilmoituksen, 'Ellen White is false prophet!', eli 'Ellen White on väärä profeetta!' Ja tuo sunnuntain viettäjien tuomitseminen on väärän profeetan julistus ja voi epäillä, että Ellen White onkin Karitsan sarvinen peto, kun julmuilee tuolleen Kristillistä kirkkoa ja kritittyjä vastaan, jotka uskovat Jeesuksen omaksi Vapahtajakseen.

        Et kai sinä niin tyhmä ole, että uskot tuohon Bible Code eksytykseen?????


      • Tuohitorvi
        Nykyinen maailmantilanne kirjoitti:

        osoittaa selvästi, että sunnuntailiike on alkanut koko maailmassa.
        Vahvat uskonnolliset liikkeet USA:ssa, kuten The Lord's Day Alliance ja The Christian Coalition, tekevät kovasti työtä saadakseen sunnuntain hyväksytyksi kaikille yhteiseksi lepopäiväksi.
        Moraalisen rappeutumisen, talouden romahtamisen uhan ja kristinuskoon kohdistuvan mielenkiinnon vähenemisen vuoksi niissä ajatellaan, että kansan tulisi jälleen noudattaa kymmentä käskyä saadakseen Jumalan siunauksen. Mutta samalla ne haluavat vahvistaa "VÄÄRÄN LEPOPÄIVÄN SUNNUNTAIN LAILLA".

        Miksi monet ovat huolissaan tuosta lepopäivän ajankohdasta.Te ette ole huolissanne paljon vakavammista ongelmista.Muutaman esimerkin mainitsen kuten väärät profeetat,panettelijat,pahanpuhujat uskovien vainoajat,nimikristityt,suomen kirkot ja seurakunnat jotka ovat Saatanan kahleissa täynnään itse itsensä korottaneita.Olisitte huolissanne myös siitä,että ihmiset jotka päättävät elämästämme ovat perkeleen vallassa.Eniten meidän pitää olla huolissamme siitä missä tulemme viettämään iäisyytemme.Ettekö ole edes ihmetelleet miksi seurakunnissa on lisääntynyt juoruilut panettelut väärät epäkristilliset opit,vihat ym perkeleellinen toiminta?


    • JAGEMULLER

      HORST WESSEL!

    • niinpä !

      nyt jo eletään olemassaolevan pedon aikaa, kaikkinainen toiminta lähes mahdotonta ilman verkkotunnuksia.

      • kyllä eletään. totta

        5 vuottako on nämä selaamasi verkkosivut operaattorilla tallessa.
        Pankkikortin ostot tallentuu, eikä kohta käteista saa pankista ja kortti on sirullinen.
        Kauppojen asiakaskortit kerää sinusta tiedot,
        Puhelut tallentuu, jopa paikka mistä soitat.
        Navigaattori kerää tietoa ajamistasi reiteistä.

        Ihminen on järjestelmän vanki.

        Tänään, näin valta valjastuu ja paljastuu.


        Kunnat yhdistetään, eli päättäjien määrä supistuu johdettavaksi.

        Maatalous on jo EU-n määräysvallan alla tukien kautta.

        Viljellään EU-hun. He määräävät viljojen paikat, missä leivotaan.

        Kauppa, se keskittyy ja teolliset työpaikat markkinatalouden määräysten mukaan.

        Eli olemme kahleessa, korvia myöten.

        Eimuutakuin, kumarretaan petoa, nälkä pakottaa.


    • Tuohitorvi

      Aiemmassa kirjoituksessa sanottiin,että kun ylöstempaus tapahtuu Pyhä Henki poistuu maailmasta.Ei poistu,sillä israel kansana tulee vielä pelastumaan,sekä lukuisia joukkoja ihmisiä monet marttyyrikuoleman kautta.Pyhä Henki on Jumala ja kaikkialla läsnäoleva. henki.

    • 34563

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10152794
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10244291
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9896086
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10505949

    • kristitty t

      Tuo Apostolinen päätös löytyy mm. Kahdentoista apstolin opetuksesta ja Barnabaan kirjeestä, jotka löytyvät varmaankin netistä suomennettuna!

      • 1234567...

        Cwire_ Ellen G. White haudattiin hänen miehensä viereen James Whiten sukuhautaan, jossa on Obeliski ollut ties kuinka kauan suvulla. Ellen oli omaa sukuaan Harmon.

        Vanhoilta sukuhaudoilta löytyy Suomessakin Obeliskeja, joka oli siihen aikaan aika yleistä.
        Sukuhaudoissa lepää niin uskovia kuin uskomattomiakin. Herra kuitenkin tuntee omansa


    • tutkitaanuudelleen

      Mielenkiintoisia näkemyksiä.

    • Ilmestyskirjanpeto

      Pedon luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi, siis 666

    • Eksyttää valitutkin? Trump?

      Kaikkihan tunnemme hihhulilahkojen ja vippaslössien rakentaman teorian antikristuksesta, joka onnistuu kuulemma luomaan Lähi-itään ns. "valerauhan" sumuttamalla kaikki osapuolet näkemään vain sen hyvät puolet.

      Nyt meillä olisi vihdoin henkilö, joka sopisi erinomaisesti tähän heidän itsensä rakentamaan, ikiomaan malliin. Poliitikko, joka väittää omaavansa sen salatun viisasten kiven, avaimen, jolla avataan ovi Lähi-idän suureen rauhan diiliin.

      No mitä nyt tekee sama lössi: aamentaa pää vinossa!

      Mitä Raamattu sanoikaan siitä, että "eksyttää jopa valitutkin"...


      Nokialainen kaartaa Trumpin kaukaa:

      TOP 5 Donald Trumpin kaameaa 666-kytköstä:

      1. Trump Tower (oikeammin Trumpin vävyn ostama toimistorakennus v. 2007) sijaitsee osoitteessa 666 Fifth Avenue, New York City

      2. Pilvenpiirtäjä (The Tower) sattuu lisäksi olemaan mitoiltaan 666 jalkaa korkea

      3. Trump peri isoäitinsä kiinteistöimperiumin kun hän kuoli 6. kesäkuuta 1966 = 6-6-6

      4. Miljardööripohatta ilmoitti ehdokkuudestaan presidentiksi kesäkuun 16. päivänä 2015 = 6 (1x6) (1 5) = 6-6-6

      5. Ja vuosi 2016, kun hän voitti USA:n vaalit = 666 666 666 6 6 6


      ”Raamatun mukaan, Antikristus tulee olemaan karismaattinen julkkis, 'suurisuu' ja 'lipevä puhuja'”, verkkosivulla todetaan. ”Hän vakuuttaa ihmisille, että yksin hänellä on ratkaisu jokaiseen ongelmaan. Hän väittää olevansa sovinnontekijä (deal-maker) ja mestarineuvottelija.”

      ”Hän väittää osaavansa puolustaa Israelia ja luoda kestävän rauhan Lähi-itään. Hän tulee olemaan tärkeilijä ja militantti vallan rakastaja.”

      ”Hän korottaa itsensä ja väittää olevansa 'ainoa Pelastaja'. Hän eksyttää massat, ja jopa valitutkin. Kuulostaako joltakin, jonka tunnet?”


      Nokialaisen profeetallisia katsauksia Raamatun profetioiden valossa:

      http://nokialainen.blogspot.fi/2016/12/donald-j-trump-on-antikristus-joka-tuo.html

    • juppelot

      Ilmestyskirjan peto on Suomelle Kempeleeltä kotoisin oleva pääministeri,Sen on sanoneet myös turvapaikan hakiat ja pakolaiset Somalit ym............

    • Pyrkimys_hyvään

      En tiedä. Olenhan vain pedosta irtileikattu varpaankynsi. Osa koneistoa silti.

    • Popepope

      VICARIUS FILII DEI

      • Anonyymi

        Waldemar Putler on ILMESTYSKIRJAN PETO!


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe