Millainen alue Vantaan Jokiniemi?

Aiswaraya

Millaista aluetta siis kyseinen alue on? Ala-aste ja junarata näkyisi olevan lähellä, samoin urheilukenttää ym. mukavaa. Onko levotonta vai onko ihan hyvä paikka asua? Kertokaa!

30

18950

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuuluu

Vantaan sosiaalilähiöihin, jossa aika kirjavaa porukkaa..

• minulle pliis

mitkä on niitä rauhallisempia kaupungin osia vantaalla?

• ai nou.
        minulle pliis kirjoitti:

mitkä on niitä rauhallisempia kaupungin osia vantaalla?

ja yhteen: kaupunginosia.

Vantaa on yksi suuri slummi. Joitain omakotitaloalueita siellä sun täällä. Niillekin mestoille on jo alkanut puskemaan rikastuttajia. Toivo jo mennyttä, Vantaa on menetetty. nyyh..

• Rouva67MM
        ai nou. kirjoitti:

Vantaa on yksi suuri slummi. Joitain omakotitaloalueita siellä sun täällä. Niillekin mestoille on jo alkanut puskemaan rikastuttajia. Toivo jo mennyttä, Vantaa on menetetty. nyyh..

Täytyyhän Vantaallakin olla joitain vähän rauhallisempia paikkoja! Sukulaisia asui joskus muinoin Jokiniemessä ja siitä muistelen, että oli hieman levotonta seutua. Mutta siitä on jo aikaa!
        Mites Mikkola, Korso, Martinlaakso?

• taas sama virsi
        ai nou. kirjoitti:

Aina noita 'ai nou' -tyyppisiä vähä-älyisiä luusereista löytyy tänne kirjoittelemaan. Mitään järkevää tosiasiaa heillä ei tietenkään ole esittää.

Itse olen asunut Vantaalla nyt n 20 vuotta (aiemmin Espoossa ja sitä ennen Helsingissä) ja en ole huomannut mitään oleellista eroa em kaupunkihin. Paitsi, että Vantaa menee edelle kaikissa asioissa, joita minä olen tarvinnut. En kai muuten enää täällä asuisikaan.

Itse asiassa en edes tiedä (siis tiedä) missä Vantaalla olsi jotenkin surkeat olosuhteet asumisen kannalta. Juttuja olen kyllä kuullut, mutta nekin yleensä ovat osoittautuneet huuhaaksi tai yksittäistapauksiksi, joita löytyy joka kaupungista.

Hinta/laatu-suhde on Vantaalla pk-seudun ylivoimaisesti paras. Ei epäilystäkään.
        Myös ihan absoluuttisestikin Vantaa kilpailee minkä pk-seudun kaupungin kanssa tahansa, kun perustutaan tosiasioihin eikä 'ai nou' luusereiden heittoihin.

• TROLLI.
        taas sama virsi kirjoitti:

Aina noita 'ai nou' -tyyppisiä vähä-älyisiä luusereista löytyy tänne kirjoittelemaan. Mitään järkevää tosiasiaa heillä ei tietenkään ole esittää.

Itse olen asunut Vantaalla nyt n 20 vuotta (aiemmin Espoossa ja sitä ennen Helsingissä) ja en ole huomannut mitään oleellista eroa em kaupunkihin. Paitsi, että Vantaa menee edelle kaikissa asioissa, joita minä olen tarvinnut. En kai muuten enää täällä asuisikaan.

Itse asiassa en edes tiedä (siis tiedä) missä Vantaalla olsi jotenkin surkeat olosuhteet asumisen kannalta. Juttuja olen kyllä kuullut, mutta nekin yleensä ovat osoittautuneet huuhaaksi tai yksittäistapauksiksi, joita löytyy joka kaupungista.

Hinta/laatu-suhde on Vantaalla pk-seudun ylivoimaisesti paras. Ei epäilystäkään.
        Myös ihan absoluuttisestikin Vantaa kilpailee minkä pk-seudun kaupungin kanssa tahansa, kun perustutaan tosiasioihin eikä 'ai nou' luusereiden heittoihin.

varo ettei kidukset irtoo

• noita riittää
        taas sama virsi kirjoitti:

Aivan vastaavia kirjoituksia löytyy sekä Espoon että Helsingin palstoilta.
        Aina joku luulee olevansa nokkela noita kirjoittaessaan.

Liekö sama onneton sieläkin. Saa varmaan kiksejä noilla provoillaan.

• varmasti löytyy
        Rouva67MM kirjoitti:

Täytyyhän Vantaallakin olla joitain vähän rauhallisempia paikkoja! Sukulaisia asui joskus muinoin Jokiniemessä ja siitä muistelen, että oli hieman levotonta seutua. Mutta siitä on jo aikaa!

No toki. Ihan valittavaksi asti joka makuun.

Levottomia tai muuten surkeita alueita ei juuri ole, joitain yksittäisiä kortteleita tms. Ovat poikkeuksellisia, kuten ihan missä muussa kaupungissakin.
        Vantaa koostuu pääosin tyypillisesti pientaloalueista, paitsi ehkä Vantaan ainoa selvästi kaupunkimainen alue eli Tikkurilan keskusta. Sekin on aivan normaali keskusta-alue, jossa voi joskus olla vähän vilkasta. Siellä on vilkas yöelämä, kuten keskustoissa kuuluu ollakin.
        Toki löytyy muutamia kerrostalolähiöitä lisäksi

Parhaat kaupunkialueet lienevät Kartanokoski (koko pk-seudun yksi suosituimmista tällä hetkellä Hesarin mukaan), Tikkurilan keskustan ympärillä olevat alueet, kuten Ruskeasanta, Viertola, Kuusikko, myös Hiekkaharju pääosin.

Jos sitten haluaa hieman asua hieman syrjemmässä eikä arvosta niinkään kaupunkimaisuutta, niin Länsi-Vantaalla on monta ihan hyvää aluetta.

Nuo luettelemasi alueet eivät ole niitä aivan suosituimpia ja niiden sisällä on muutamia levottomia kortteleita, mutta kokonaisuudessaan ihan ok alueita.

Parasta on kun käy itse tutustumassa.
        Näillä palstoilla esiintyy paljon häiriköitä potaskaa kirjoittelemassa, joskin häiriköiden kirjoitukset ovat helposti tunnistettavissa. Erityisesti Vantaan palstalle on jostain syystä pesiytynyt näitä häiriköitä paljon (he tuskin itse vantaalaisia), mutta löytyy niitä muualtakin liiaksi asti.

• Aiswaraya
        varmasti löytyy kirjoitti:

Levottomia tai muuten surkeita alueita ei juuri ole, joitain yksittäisiä kortteleita tms. Ovat poikkeuksellisia, kuten ihan missä muussa kaupungissakin.
        Vantaa koostuu pääosin tyypillisesti pientaloalueista, paitsi ehkä Vantaan ainoa selvästi kaupunkimainen alue eli Tikkurilan keskusta. Sekin on aivan normaali keskusta-alue, jossa voi joskus olla vähän vilkasta. Siellä on vilkas yöelämä, kuten keskustoissa kuuluu ollakin.

Parhaat kaupunkialueet lienevät Kartanokoski (koko pk-seudun yksi suosituimmista tällä hetkellä Hesarin mukaan), Tikkurilan keskustan ympärillä olevat alueet, kuten Ruskeasanta, Viertola, Kuusikko, myös Hiekkaharju pääosin.

Jos sitten haluaa hieman asua hieman syrjemmässä eikä arvosta niinkään kaupunkimaisuutta, niin Länsi-Vantaalla on monta ihan hyvää aluetta.

Nuo luettelemasi alueet eivät ole niitä aivan suosituimpia ja niiden sisällä on muutamia levottomia kortteleita, mutta kokonaisuudessaan ihan ok alueita.

Näillä palstoilla esiintyy paljon häiriköitä potaskaa kirjoittelemassa, joskin häiriköiden kirjoitukset ovat helposti tunnistettavissa. Erityisesti Vantaan palstalle on jostain syystä pesiytynyt näitä häiriköitä paljon (he tuskin itse vantaalaisia), mutta löytyy niitä muualtakin liiaksi asti.

Olen muuttamassa pääkaupunkiseudulle (Helsinki/Espoo/Vantaa) kesäkuun alusta töiden takia ja olisi kiva alustavasti tietää hyviä ja huonoja alueita. Tietysti käyn asunnon katsomassa, ennen kuin vuokrasopimusta allekirjoitan.

Minä en hingu mihinkään keskustaan, vaan mielummin asun vähän sivussa keskustan sykkeestä. Siellä, mistä minä olen kotoisin, ei ole edes kaupan kauppaa 20 km säteellä, puhumattakaan yhtään mistään muista palveluista. Joten viihdyn ihan korvessakin. Mutta töiden takia nyt kuitenkin olisi kiva asua kohtalaisen lähellä Helsingin keskustaa.

• ja faktaa edelleen
        Aiswaraya kirjoitti:

Olen muuttamassa pääkaupunkiseudulle (Helsinki/Espoo/Vantaa) kesäkuun alusta töiden takia ja olisi kiva alustavasti tietää hyviä ja huonoja alueita. Tietysti käyn asunnon katsomassa, ennen kuin vuokrasopimusta allekirjoitan.

Minä en hingu mihinkään keskustaan, vaan mielummin asun vähän sivussa keskustan sykkeestä. Siellä, mistä minä olen kotoisin, ei ole edes kaupan kauppaa 20 km säteellä, puhumattakaan yhtään mistään muista palveluista. Joten viihdyn ihan korvessakin. Mutta töiden takia nyt kuitenkin olisi kiva asua kohtalaisen lähellä Helsingin keskustaa.

Tikkurilasta pääsee junalla junasta riippuen nopeimmillaan n 10 min Helsingin keskustaan. Junia menee muutaman minuutin välein.

Esim Ruskeasannalta bussilla reilut 15-30 minuuttia ruuhkasta riippuen. Länsi-Vantaalta hieman pidemmät matka-ajat ja harvemmat yhteydet, mutta nekin kohtuullisia eli tunnissa useita yhteyksiä.

Vantaalla ei julkiset yhteydet Helsinkiin ole ongelma missään. Tietysti löytyy yksittäisiä paikkoja, joista ei suoria yhteyksiä Helsinkiin ole kovin tiheästi, mutta nekin lienevät harvinaisempia.
        Omalla autolla tietysti vielä paremmat, jos Helsingin keskustassa vaan löytyy parkkipaikka.

• Aiswaraya
        ja faktaa edelleen kirjoitti:

Tikkurilasta pääsee junalla junasta riippuen nopeimmillaan n 10 min Helsingin keskustaan. Junia menee muutaman minuutin välein.

Esim Ruskeasannalta bussilla reilut 15-30 minuuttia ruuhkasta riippuen. Länsi-Vantaalta hieman pidemmät matka-ajat ja harvemmat yhteydet, mutta nekin kohtuullisia eli tunnissa useita yhteyksiä.

Vantaalla ei julkiset yhteydet Helsinkiin ole ongelma missään. Tietysti löytyy yksittäisiä paikkoja, joista ei suoria yhteyksiä Helsinkiin ole kovin tiheästi, mutta nekin lienevät harvinaisempia.
        Omalla autolla tietysti vielä paremmat, jos Helsingin keskustassa vaan löytyy parkkipaikka.

Tosiaan pääsee nopeasti Helsinkiin ja toisaalta pohjoiseen päin sukuloimaan. Siksi minua tuo Tikkurila viehättäisi. Onko siinä juna-aseman liepeillä jommalla kummalla puolella mukavia alueita?

• ja faktaa edelleen
        Aiswaraya kirjoitti:

Tosiaan pääsee nopeasti Helsinkiin ja toisaalta pohjoiseen päin sukuloimaan. Siksi minua tuo Tikkurila viehättäisi. Onko siinä juna-aseman liepeillä jommalla kummalla puolella mukavia alueita?

Kävelymatkan päässä Tikkurilan asemasta ja ihan keskustan tuntumassa löytyy rauhallisia pientaloalueita, esim Viertola, jos itse keskustan kerrostaloissa ei halua asua. Sekin on ihan ok, mutta keskusta on keskusta asianomaisine piirteineen eli ravintoloita ja lukuisia liikkeitä, liikennettä jne.
        Jos laajentaa piiriä vajaaseen 5 km:ään, niin sitten riittää valittavaksi asti useita alueita.

Tikkurilassa pysähtyvät kaikki kaukojunat.

• Yaroslav
        varmasti löytyy kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla ei tosiaan kannata suunnistaa yhdestä kaupunginosasta saadun kommentin perusteella. Samalla alueella voi hyvinkin olla sekä hyvin rauhallisia alueita että niitä, joissa on levotonta. Hyväkuntoisia vanhoja ja uusia taloja ja sit taas ihan hirmuisia. Kannattaa siis tutustua tarkemmin, laittaa osoitteita muistiin, kun on käynyt tsekkaamassa paikan päällä. Vaatii vähän vaivannäköä mut maksaa itsensä takaisin kyllä, kun hyvä kämppä löytyy, eikä ikäviä ylläreitä tule.

Me asutaan itse Havukoskella kerrostalossa, kävelymatkan päässä radasta. Havukoski on siis käytännössä Koivukylää. Aivan aseman ja ostarin vieressä ja lähistöllä on aika kamalia taloja ja niissä tietääkseni hiukan levotonta mutta sen sijaan täällä Havukosken puolella on erittäin rauhallista, myös lähellä olevissa kaupungin vuokrataloissa. Kävelymatkan päässä on Kuusijärven ulkoilualue, uimaranta ja tästä pääsee autolla helposti Lahdenväylälle ja siitä eteenpäin kaikkiin suuntiin. Meidän talo on uusi, vuokra kohtuullinen ja asukkaat tähän asti olleet täysin kunnollisia ainakin naapurin näkökulmasta katsottuna. Sopii mainiosti henkilölle, joka ei halua asua ihan siinä keskusta-alueiden vipinässä.

Siis esimerkki tilanteesta, jossa alueen maineen takia ei kannata tuomita kaikkea lähistöllä olevaa.

• Jim
        ja faktaa edelleen kirjoitti:

Länsi-Vantaalta Myyrmäestä menee junalla 17 min Helsingin keskustaan ja junia kerran kymmenessä minuutissa arkisin. Tikkurilasta taas 14-22 minuutttia junasta riippuen ja junia kymmenen minuutin välein, kun jotkut junat lähtevät samaan aikaan Tikkurilasta. Ei noilla nyt niin kauheasti eroa ole. Ja sitten bussilla pääsee myös nopeasti helsinkiin esim. Kaivokselasta tasan 20 minuuttia ilman ruuhkaa. Ja muualta Länsi-Vantaalta hieman kauemmin riippuen tietysti etäisyydestä keskustaan.

Yhtänopeasti länsi-vantaalta pääsee keskustaan kuin Itä-vantaalta ellei nopeamminkin. Länsi-Vantaalla on parempi asuakkin.

• ja faktaa edelleen
        Jim kirjoitti:

Länsi-Vantaalta Myyrmäestä menee junalla 17 min Helsingin keskustaan ja junia kerran kymmenessä minuutissa arkisin. Tikkurilasta taas 14-22 minuutttia junasta riippuen ja junia kymmenen minuutin välein, kun jotkut junat lähtevät samaan aikaan Tikkurilasta. Ei noilla nyt niin kauheasti eroa ole. Ja sitten bussilla pääsee myös nopeasti helsinkiin esim. Kaivokselasta tasan 20 minuuttia ilman ruuhkaa. Ja muualta Länsi-Vantaalta hieman kauemmin riippuen tietysti etäisyydestä keskustaan.

Yhtänopeasti länsi-vantaalta pääsee keskustaan kuin Itä-vantaalta ellei nopeamminkin. Länsi-Vantaalla on parempi asuakkin.

Tikkurilan junavuorojen osalta, esim aamulla klo 7-8 menee 18 junavuoroa eli muutaman minuutin välein. Tämä on faktaa työmatka-aikoina muutenkin.
        Eroa ei kauheasti ole, se on totta, vain n 15 minuuttia, mutta sekin on tässä elämässä lyhyt aika.

Tuohon parempaan asumiseen on turha ottaa kantaa. Se on puhdas mielipidejuttu ja tuo on sinun mielipiteesi. Minulla on aivan päinvastainen mielipide ja se on varmasti aivan yhtä oikea ja perusteltu.

• Outi
        noita riittää kirjoitti:

Aivan vastaavia kirjoituksia löytyy sekä Espoon että Helsingin palstoilta.
        Aina joku luulee olevansa nokkela noita kirjoittaessaan.

Liekö sama onneton sieläkin. Saa varmaan kiksejä noilla provoillaan.

Jokiniemi on ihan ookoo aluetta, toisin kuin edellä väitettiin. Taannoin Hesarin jutussa todettiin, että poliisin hälytystehtävät ovat vähentyneet alueella minimiin. Tikkurilan asemalle on kymmenen minuutin kävelymatka, ja sieltä hyvät yhteydet joka suuntaan. Palveluja Tikkurilassa ja lisää Jumbossa.

Olen asunut myös Länsi-Vantaalla, mutta Jokiniemessä kaupunkimaisen Tikkurilan kupeessa on ehdottomasti viihtyisämpää kuin Myyrmäessä tai Martinlaaksossa. Tai Helsingissä, jossa kuljettiin ratikoiden kusenhajussa.

• rauhaa haluavalle
        Rouva67MM kirjoitti:

Jos rauhaa haluat, tsekkaa Ylästö.

• Horottanainen
        ai nou. kirjoitti:

Aika hyvä toi "rikastuttajia"

• Anonyymi
        Yaroslav kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla ei tosiaan kannata suunnistaa yhdestä kaupunginosasta saadun kommentin perusteella. Samalla alueella voi hyvinkin olla sekä hyvin rauhallisia alueita että niitä, joissa on levotonta. Hyväkuntoisia vanhoja ja uusia taloja ja sit taas ihan hirmuisia. Kannattaa siis tutustua tarkemmin, laittaa osoitteita muistiin, kun on käynyt tsekkaamassa paikan päällä. Vaatii vähän vaivannäköä mut maksaa itsensä takaisin kyllä, kun hyvä kämppä löytyy, eikä ikäviä ylläreitä tule.

Me asutaan itse Havukoskella kerrostalossa, kävelymatkan päässä radasta. Havukoski on siis käytännössä Koivukylää. Aivan aseman ja ostarin vieressä ja lähistöllä on aika kamalia taloja ja niissä tietääkseni hiukan levotonta mutta sen sijaan täällä Havukosken puolella on erittäin rauhallista, myös lähellä olevissa kaupungin vuokrataloissa. Kävelymatkan päässä on Kuusijärven ulkoilualue, uimaranta ja tästä pääsee autolla helposti Lahdenväylälle ja siitä eteenpäin kaikkiin suuntiin. Meidän talo on uusi, vuokra kohtuullinen ja asukkaat tähän asti olleet täysin kunnollisia ainakin naapurin näkökulmasta katsottuna. Sopii mainiosti henkilölle, joka ei halua asua ihan siinä keskusta-alueiden vipinässä.

Siis esimerkki tilanteesta, jossa alueen maineen takia ei kannata tuomita kaikkea lähistöllä olevaa.

En muuttaisi koskaan lähellekään Koivukylää tai Korsoa!! Koivukylän läheiset alueet ainakin tukossa kunnalliset terveyspalvelut. Karmeaa aluetta muutenkin.

• entinen asukas

lyijytehtaan kaatopaikka ja lapset siellä konttaa...

• Outi

Lyijytehtaan jäljet on puhdistettu, jos et ole sattunut kuulemaan.

• Ihan kiva

Olen asunut Albert Petreliuksen kadulla ja se oli OK paikka. Piintyneenä junan käyttäjänä tykkäsin kun asema oli vieressä.

Jos asuu "oikeassa" Jokiniemessä niin sieltä on hieman pidempi matka asemalle mutta ei pitäisi tuottaa tuskaa sillä bussi 61 kulkee vuorokauden ympäri lentokentältä Mellunmäkeen ja sillä pääsee kulkemaan :)

Löytyy kaikki palvelut läheltä ja myös mahtavat ulkoilumaastot. Suosittelen.

• ööö007

Näköjään vanha ketju, kun on aloitettu jo 2006. Mutta onko Jokiniemi tänä päivänä niin kauhea slummi, kun mitä pelotellaan? Paljon sinne ainakin rakennetaan ja lähivuosien visiot radan varteen on huimat.

• jarno_g

ei se mitään slummia ole vaan kivaa aluetta. siellä on vehreyttä ja jokikin vieressä. tiksiin lyhyt matka. hyvät ulkoilu mahdollisuudet jne.. tunnen seudun asun itse tiksissä ja olen katsellu että kivaltahan tuo näyttää.

• ghjklghjk
        jarno_g kirjoitti:

ei se mitään slummia ole vaan kivaa aluetta. siellä on vehreyttä ja jokikin vieressä. tiksiin lyhyt matka. hyvät ulkoilu mahdollisuudet jne.. tunnen seudun asun itse tiksissä ja olen katsellu että kivaltahan tuo näyttää.

Maanviljelijänkujan ja Metsänhoitajankujan vuokratalot ovat kivalla paikalla ja asunnotkin ihan viihtyisiä. Silloin kun asuimme siellä niin ainut ongelma oli ainostataan naapurissa asuvat muista piittaamattomat tyypit niin päädyimme ostamaan oman kämpän muualta. Nyt on onneksi rauhallista eikä ADHD pentuja huutamassa ja juoksemassa ympäriinsä :)

• pertti1231

Suosittelen Viertolaa lämpimästi.

Vanhana Espoolaisena tämä paikka yllätti erittäin positiivisesti. Rauhallinen paikka, puita paljon mutta silti lähellä kaikkia palveluita ja Tikkurilan asemaa!

• tyytyväinen asuja

Heidehof on paras paikka Vantaalla! Pieni alue, jossa omakotitaloja ja muita pientaloja. Rauhallista aluetta ja kävellen reilu 10minuuttia Tikkurilan asemalle! Suosittelen!

• susumamma

Jokiniemestä on asuntoa tarjottu ja näyttää ihan mahtavalta paikalta. Mitäs nykyiset asukkaat ovat Jokiniemestä mieltä?

• toista vuotta täällä

Ihan ok paikka. Kauppoja vain ei ole lähellä joten auto on tarpeellinen. Ruokakaupan puuttuminen on ehkä se suurin miinus. Hyvät liikuntamahdollisuudet urheilukenttien takia taas plussaa.

• kerttu2

Hyvä paikka asua lähellä Tikkurilaa ja sen palveluja. Alue on rauhallista. Kauppaa ei ole, mutta Kymppikiska on Satomäessä. Tosin talo on remontissa, mutta avautuu lähiaikoina. Viihtyisä alue joen rantoineen ja Winterinmäki kukkii kesäisin vehreänä. Hyvät ulkoilualueet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe