TURHAA VOUHOTUSTA!!!

jussipapparazzi

Kaikista tiedotuavälineistä tuntuu tulevan informaatiota jo liikaakin lintuinfluenssasta.
Näillä kirjoituksilla ja tiedotteilla vaan peloitellaan vanhuksia ja heikompihermoisia.
Saadaan osa ihmisistä paniikkiin.
Vaikkakin onhan se hyvä että varaudutaan asiaan huolella. Eihän maailmassa ole vielä todistettu että se tarttuisi ihmisestä ihmiseen ja nekin kuolemantapaukset jotka on sattunut ovat kaiketi
tapahtuneet epähygienisissa olosuhteissa ja ne on saatu linnuista ei ihmisestä. Tuntuu vain niin
epätodennäköiseltä että ainakaan vähään aikaan tapahtuu mitään pandemiaa. Rokotteistakin puhutaan mutta ei ole todistettu onko oikeat rokotteen kehitetty. Turhaa vouhottamista.

18

902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N-60

Minäkin hoidin jo 47 vuotta sitten yhtä flunssasta kärsivää joutsenta. Istui lämminvesisaavissa kaulaliina kaulassa. Pärsi ja tuhisi.

Olen silti vielä hengissä.

Tosin pöpöt osaavat muuntautua, ja niitä pystytään nykyisin paremmin tutkimaan, mutta jos olisin silloin kupsahtanut, niin ei kukaan olisi joutsenta syyttänyt.

Varmaan sitä on ollut kauan liikkeellä, vaan ei ole osattu lintuihin yhdistää.

Siis syötän vieläkin pihallani tipusia, ei ole niiden syy, että ovat nyt vainon kohde.

Ihmisistä vaan on tullut liian steriilejä. Pikku pöpötkin tappavat jo.

N-60

• turhaNtärkee

Alussa sitä vielä kuunteli, mutta nykyään vaihdan välittömästi kanavaa telkasta tai häivyn sen ääreltä, jos aletaan puhumaan kyseisestä aiheesta. Mua ärsyttää se, että aihetta hehkutetaan ja yritetään saada kaikki ihmiset sekaisin paniikista. (luonnollisesti olen sellainen ihminen, joka menee paniikkiin liiallisesti hössötyksestä) :D

• hyvinvointiako?

on ollut maailman lopun tunnetta ja olisi parempi kun ei tietäs mistään mitään.Tieto lisää tuskaa.

• sushiks

niin täälläkö tapahtuisi äkkinäinen epidemia? Hyvä, että asioista tiedotetaan, mutta jos Aasian kamalissa hygienia olosuhteissakaan lintuflu ei ole levinnyt, muuttunut agressiiviseksi muodoksi, tappanut "kuin" parisataa ihmistä, kuinka tämä samainen flu pystyisi eurooppalaisessa korkeatason hygieniassa äkkinäisesti leviämään kuin rutot pimeinä vuosisatoina?

Ettei vaan olisi lääketehtaiden osakkeiden kohotusepidemia, optioiden & bonusten järjestely (hissunvissun sshht) avainhenkilöille : ( Sähköosakkaiden ynnä muiden, melkein kuralla olevien yhtiöidenkin "vastuu -hlöille" järjestetään konstilla millä -konstithan me kaikki tiedämmekin- hyvänsä etuuksia ja ylimääräistä rahaa.

Tällaisesta epidemiasta taitaa olla kyse ja siellä missä suhteettomia rahasummia jaetaan, kansaa on kusetettava vaikka kyseenalaisilla sairastumispandemioilla uhkaillen.

• maailmassa

on valloillaan.
      Kautta aikojen on ollut kulkutauteja ja sotia, mutta
      nyt niitten varjolla lietsotaan oikein joukkohysteriaa.
      Ihmisten kärsimyksillä tehdään mainetta ja kunniaa.
      Olen henkilökohtaisesti kyllästynyt koko uutisointiin.
      Tottakai tärkeistä tapahtumista on saatava tietää, mutta ei aiheista saisi aina tehdä mediasirkusta.

• lintujen ystävä

paniikkia mutta lapset ihmettelee,olen kuullu jo huolestuneen 6v pojan suusta:se on pysyvä sairaus ja oli huolissaa miten meidän käy!Itselle tuli mieleen,
        mitenkähän kun kesä tullee ja itikat,ei kai ne levitä sitä linnuista!

• toivontytär

tässä vouhkaamisessa on sekin miten lapset suhtautuvat asiaan? -enää ei saa koskea kissoihin, jotka eivät saisikaan olla irrallaan. -enää ei saa koskea kuolleisiin lintuihin, joille lapset pitivät hautajaisiakin. karsealta kuulosti oli 5v. lapsenlapseni toivotus kouluun lähteville veljilleen:"varokaa sitä lintuinfulenssaa", saman toivotuksen sain minäkin lähtiessäni.-asiallista tiedotusta kaivataan ei pelottelua, hätiköityjä uhkakuvia.

• Päinvastoin

Ei tuo lintuinfluenssa ole ihan uusi keksintö. Siitä kuulin ensimmäisen kerran reilut pari vuotta sitten puhuttavan jo suomessakin. Nyt se on muuntunut ja leviämässä. Silloin ei tiedetty sen tarttuvan nisäkkäisiin ja onhan niitä siihen kuolleitakin ihmisiäkin jo maailmassa median mukaan jo sata. Koska tauti kehittyy ei ole missään todistettu että se ei jossain vaiheessa voisi tarttua myös ihmisestä ihmiseen.

Oletteko huomioineet että valtiovallan toimesta ollaan jo tekemässä priorisointi ohjeistuksia hoidettavien potilaiden järjestyksestä. Siis sairaanhoito henkilöt ensin jne... Rokotteita kehitetään kokoajan koska tauti myös muuttuu kokoajan. Nyt on kysymys kaiketi siitä että jos tauti leviää ihmisiin laajemmalti täälläkin niin uusinta rokotetta on sitten saatavissa vain pieniä määriä aluksi.

Monet taudit(aids, rutto jne) jotka leviävät ihmisestä ihmiseen on jotenin aina rajattavissa karanteenilla tai muilla keinoilla siten että sairastuneet eivät pääse sitä levittämään eteenpäin. Linnut ovat vapaita... no kuten taivaan linnut. Siinä syy suureen huoleen. Lintuinfluenssaa ei pääse pakoon eikä maapalloa voi kattaa pallon suuruisella lintuverkolla.

Toki media revittelee otsikoitaan mistä niitä saa. Ja tottakait ihmiset reagoivat kukin tavallaan. Mutta järjen köyhyyttä olisi antaa asian olla "suljettujen" ovien takana ja sitten kun ihmisuhreja alkaisi tulemaan alettaisiin sitten vasta informoimaan kansalaisia, se olisi silloin myöhäistä.

Miksi nyt ei muuten mukaan tee keräyksiä tai kerää adresseja köyhiin maihin missä ihmisiä on jo kuollut. Siksikö että asia koskettaa jo itseäkin ja jokainen vain tuijottaa omaa napaansa???

• mister-man

se on toi media nykyään semmosta että vähäsetkin jutut revitetään suurina otsikoina. Siis tehdään kärpäsistä härkäsiä ku halutaan kalastella lukijoita

• animattiN

Olen saanut tarpeekseni Matin ja Mervin asioitten puimisesta tarpeekseni. Avaa lehti tai netti niin eikös niitten asioita puida lähes päivittäin.

• Asiallista informaatiota pidän hyvänä asiana. Sen perillemeno vie oman aikansa, joten on hyvä, jos voimme varautua ajoissa ja tietää asioista etukäteen. Osaamme sitten tarvittaessa toimia asianmukaisesti ja mahdollisimman järkevästi.

Luulen osan peloista ja paniikista katoavan juuri sen asiallisen informaation avulla. Jos joku kokee olonsa turvallisemmaksi hankittuaan kahdeksan viikon kotivara-varaston hyvissä ajoin, ei siitäkään mitään vahinkoa ole. Jos joku toinen käsittelee paniikkiaan saman ajan, luulen sen pienentyneen ennen kuin todellisen uhan kohtaaminen ehkä jossain muodossa voisi tulla ajankohtaiseksi.

Minun puolestani saavat vouhotella ihan rauhassa niin paljon kuin haluavat, en anna sen häiritä omaa elämääni yhtään enempää kuin Mervin ja Matinkaan.

• animattiN

Puhutkin niin se ei poista sitä tosiasiaa että Nykäset hyppää silmille joka paikassa. Ja häiritsemisestähän ei minulla ollut kyse vaan ärsyttämisestä, mitä he ovat loppujen lopuksi tehneet muuta kuin tapelleet ja siittä pitää tehdä lööppejä.
        Mieluummin luen tästä puluflunssasta kuin heistä.

• animattiN kirjoitti:

Puhutkin niin se ei poista sitä tosiasiaa että Nykäset hyppää silmille joka paikassa. Ja häiritsemisestähän ei minulla ollut kyse vaan ärsyttämisestä, mitä he ovat loppujen lopuksi tehneet muuta kuin tapelleet ja siittä pitää tehdä lööppejä.
        Mieluummin luen tästä puluflunssasta kuin heistä.

vaikka samaan asiaan viittasinkin.

Minua sellaiset ja vastaavat lööpit tuntuvat suorastaan häiritsevän ja ärsyttävän. Erityisesti, kun on kyse pienten ihmisten yksityiselämästä ja sen alamäestä. Menestyksestä lukisin paljon mieluummin.

• animattiN
        optimisti-orvokki kirjoitti:

vaikka samaan asiaan viittasinkin.

Minua sellaiset ja vastaavat lööpit tuntuvat suorastaan häiritsevän ja ärsyttävän. Erityisesti, kun on kyse pienten ihmisten yksityiselämästä ja sen alamäestä. Menestyksestä lukisin paljon mieluummin.

Minuakin ärsyttää että ne alamäet vedetään heti lehtiin, mutta eivät Nykäsetkään puhtaita pulmusia ole sen asian suhteen, itse hanakastikkin antavat haastatteluja.

• miettii

Kissaa ei nyt muka saisi päästää ulos mutta kun se vonkuu?

• sairaudesta ei annettaisi minkäänlaista informaatiota, olisiko se mielestäsi parempi vaihtoehto?

• Blondi

"vouhotusta", jos asioista kerrotaan median välityksellä, mitenkä muulla tavoin se tuotaisi julki.
      On jokaisen oma asia miten siihen suhtautuu, joku voi olla peloissaan toinen ei.En silti pelkällä olankohautuksella sitä ohita.
      Minä en suosi luonnossa elävien lintujen ja eläinten ruokintaa, koska ne ovat luonnon varassa eläviä muutenkin.

• remmari

kun tai JOS virus muuttuu ihmisestä toiseen tarttuvaksi. Se voi muuntua sellaiseksi tai olla muuntumatta.

Ei meillä ole vielä mitään syytä pelkoon. Tuleva kesä sen sitten näyttää. Minusta ei pitäisi pelätä ennen kuin on syytä.

On hyvä, että on varauduttu. Tiedottaminen on kaksipiippuinen asia. Sama tieto voi rauhoittaa toisia, mutta herättää paniikin toisissa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      533
      1753
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      853
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      711
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      687
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      608
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe