auto on volvo 460 2.0 -92. varoitusvalo jatkaa palamistaan vaikka vaihdoin jarrupalat. onkohan jossain joku "kuittaus"painike jolla valo sammuu. paloja vaihtaessa en havainnut mitään anturia jarrusatulassa enkä paloissa, missähän sijaitsevat anturit??? luulisi löytyvän satulasta. vai varoittaako valo pelkästään vähäisestä jarrunesteestä? nesteet on OK.
vastauksista kiitollinen...
460 jarrupalojen/jarrunesteen varoitusvalo
2
797
Vastaukset
- jarru pois kiisselistä
jos siinä olisi jarrupalojen kulumisen varoitin.
Koska et kuvauksesta päätelleen kytkenyt mitään paloista lähteviä johtoja pyörännavassa olevaan liittimeen ei tuossa vulvassasi ole koko varoitinta kuten ei kyllä mielestäni tuossa vuosimallissa pitäisikään.
Jos jarrunestesäiliö on täynnä ja jarrujen varoitusvalo palaa, on joko säiliössä oleva anturi hajalla (oliko siellä ylipäätänsä sellaista) tai sitten käsijarrukahvaan liitetty anturi on sökö - sekin kun kun sytyttää jarrujen merkkivalon. En nyt muista oliko nestevajeelle oma valo.- jarru pois kiisselistä
että se anturi on ihan yksinkertainen pätkä kuparijohtoa joka on valettu jarrupalamateriaalin sisään aika lähelle jarrupalojen metallista "päätyä" tai mikä sen oikea nimi nyt onkaan.
Jarrupalojen kitkamateriaali ei johda sähköä joten niin kauan kun kitkapinta ei ole kulunut tuohon johdonpätkään saakka ei jarrulaikan ja johdon välillä kulje virtaa. Sitten kun johto paljastuu palojen kulumisen myötä, maadoittaa se johdon jarrulevyyn ja lamppu syttyy. Mitään erillistä anturia siellä ei ole mutta paloista tulee edellämainitut johdonpätkät jotka pitää kytkeä pyörännavassa olevaan tökkeliin josta lähtee edelleen johdot kojelaudassa olevaan merkkivaloon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938088
- 403882
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241360
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321193Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311099Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11925Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31822Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29787