Hei,
Minkälaisia alueita ovat Viherlaakso, Karakallio, Vilniemi, Pihjalarinne ym sen seudun alueet? Niillä seuduin näyttää olevan aika paljon kämppiä myynnissä, onko siihen joku syy? Putkiremppoja tulossa? Ei kai Ämmässuon kaatopaikka haise tuonne asti?
Viherlaakso ym sen seudun lähiöt
17
4966
Vastaukset
- miksuh.
Haha aika kovaa saisi Ämmässuo haista jos se tänne asti haisisi :-D Eihän sinne ole linnuntietä kuin 10-12km esim täältä Lähderannasta :-D
Putkiremppoja kyllä on tulossa pikkuhiljaa. Se onkin se suurin ongelma tällä suunnalla. En sitten osaa sanoa liittyykö se noihin asuntojen myymisiin.- miksuh.
Taitaa olla lähemmäs 12km se välimatka.
- aaaaaaaaaaa
Suuri osa taloista ainakin viherlaaksossa ja karakalliossa on 60-luvulla rakennettuja, joten aivan oikein putkirempat siellä alkaa tulla pikkuhiljaa vastaan. Lisäksi Karakalliossa on jotkut kerrostaloyhtiöt aika huonossa kunnossa muutenkin, täysrempan tarpeessa, kun muutama vuosi sitten sieltä asuntoa katselin. Muuten nuo on kyllä rauhallista seutua, liikenne yhteydet voisivat olla paremmat, bussilla kestää pahimmillaan melkein tunnin keskustaan Viherlaaksosta.
- miksuh.
"liikenne yhteydet voisivat olla paremmat, bussilla kestää pahimmillaan melkein tunnin keskustaan Viherlaaksosta."
Toi nyt on ihan puppua. Viherlaakson läpi menee osa niistä autoista jotka täältä Lähderannastakin menee. Viherlaaksohan on parin kilsan päässä täältä:
Eli viherlaakson läpi menee:
20, 21, 29, 15, 248 ja 509. Muistaakseni myös 26 menee siitä läpi. Lisäksi Turuntie menee ohi Viherlaaksosta eli kaikki Turuntietä kulkevat autot menee siitä ohi.
Eli yhteyden Leppävaaraan ja Helsingin kekustaan on hyvät. Sitäpaitsi mä en kyllä ymmärrä miten saat kulutettua tunnin Helsingin keskustaan päästäksesi. 248 menee sinne noin puolessa tunnissa. Myös ajamalla Leppävaaraan ja vaihtamalla junaan pääset sinne nopeasti. - aaaaaaaa
miksuh. kirjoitti:
"liikenne yhteydet voisivat olla paremmat, bussilla kestää pahimmillaan melkein tunnin keskustaan Viherlaaksosta."
Toi nyt on ihan puppua. Viherlaakson läpi menee osa niistä autoista jotka täältä Lähderannastakin menee. Viherlaaksohan on parin kilsan päässä täältä:
Eli viherlaakson läpi menee:
20, 21, 29, 15, 248 ja 509. Muistaakseni myös 26 menee siitä läpi. Lisäksi Turuntie menee ohi Viherlaaksosta eli kaikki Turuntietä kulkevat autot menee siitä ohi.
Eli yhteyden Leppävaaraan ja Helsingin kekustaan on hyvät. Sitäpaitsi mä en kyllä ymmärrä miten saat kulutettua tunnin Helsingin keskustaan päästäksesi. 248 menee sinne noin puolessa tunnissa. Myös ajamalla Leppävaaraan ja vaihtamalla junaan pääset sinne nopeasti.Itse puhut puppua, yleensä matka kamppiin kestää n. 40 min ja esim. yöbusseja menee harvoin ja usein joutuu vaihtamaan tai lähtemään paljon aikaisemmin, joten käytännössä matka kamppiin (syrjäisemmästä paikasta nyt puhumattakaan) esim. vuorotyöläisellä saattaa viedä yli tunnin suuntaansa. Tuttu joka asuu Viherlaaksossa kypsähti juuri työmatkoihin keskustaan, pahimmillaan kuulemma yli 2 tuntia edestakaisin, osti oman auton ja sai samalla keskustan parkkiongelman.
Mutta sama vika on kaikissa muissakin valtaväyliltä syrjässä olevilla paikoilla, suoria nopeita yhteyksiä on vähän. Ja jos asiaa tulee jonnekin muualle vähän syrjäisempään paikkaan kuin Helsingin keskusta on melkein aina käytännössä pakko mennä Lepuskin kautta. - tiedä
Putkiremppa äijä ei tiedä mistään mitään.
Taloyhtiöissä on varauduttu tuleviiin remontteihin.
Karakalliossa ainakin. - miksuh.
aaaaaaaa kirjoitti:
Itse puhut puppua, yleensä matka kamppiin kestää n. 40 min ja esim. yöbusseja menee harvoin ja usein joutuu vaihtamaan tai lähtemään paljon aikaisemmin, joten käytännössä matka kamppiin (syrjäisemmästä paikasta nyt puhumattakaan) esim. vuorotyöläisellä saattaa viedä yli tunnin suuntaansa. Tuttu joka asuu Viherlaaksossa kypsähti juuri työmatkoihin keskustaan, pahimmillaan kuulemma yli 2 tuntia edestakaisin, osti oman auton ja sai samalla keskustan parkkiongelman.
Mutta sama vika on kaikissa muissakin valtaväyliltä syrjässä olevilla paikoilla, suoria nopeita yhteyksiä on vähän. Ja jos asiaa tulee jonnekin muualle vähän syrjäisempään paikkaan kuin Helsingin keskusta on melkein aina käytännössä pakko mennä Lepuskin kautta.No kyllä se olet tasan tarkalleen sinä joka tässä puppua puhut.
"Itse puhut puppua, yleensä matka kamppiin kestää n. 40 min"
Ensinnäkin 248 menee Elielinaukiolle eikä kamppiin, Jos sulta menee 10 minuuttia kävellessä elielinaukiolta kamppin niin se on täysin sun oma ongelmasi. Sun kävelyysi käyttämää aikaa ei lasketa mukaan kokonaisaikaan.
Sitäpaitsi miltä ihmeen valtaväyliltä syrjässä oleva? Turuntie on moottoriteiden lisäksi yksi Espoon tärkeimmistä Helsingin suuntaan menevistä teistä.
Mä en kyllä edelleenkään ymmärrä tota yli tunnin ajan kulutusta. Musta se on silkka valhe. - aaaaaa
tiedä kirjoitti:
Putkiremppa äijä ei tiedä mistään mitään.
Taloyhtiöissä on varauduttu tuleviiin remontteihin.
Karakalliossa ainakin.Jaa yleensä vastikkeella kerätyt korjausrahastot ovat varsin pieniä, ihan vaan ylläpitoremontteja varten, hyvin harvoin putkiremppaa varten jonka kustannukset pyörii yleensä n. 20 000€/ huoneisto ja ainakin osaksi neliöihin jyvitettynä. Jos näin suuri rahasto jostain löytyy, se kyllä ilmoitetaan myynti-ilmoituksessa ja isolla. Missä taloyhtiössä siellä on näin iso rahasto kerättynä?
Kävin katselemassa Karakalliossa asuntoja muutama vuosi sitten ja siellä oli joitain remontti pommiyhtiötä, joissa ruostuneet betoniraudat oli pinnassa ja oli tehty vain aivan välttämättömimmät rempat, nämä kohteet oli kyllä kohtuu halpoja, mutta kun hintaan laskee päälle julkkarin, ikkunoiden vaihdon, rappukäytävät ja vielä putket niin hinta on kaikkea muuta kuin halpa. Tosin oli siellä sitten myös hyvin hoidettuja yhtiöitäkin... - aaaaaaaaaaaa
miksuh. kirjoitti:
No kyllä se olet tasan tarkalleen sinä joka tässä puppua puhut.
"Itse puhut puppua, yleensä matka kamppiin kestää n. 40 min"
Ensinnäkin 248 menee Elielinaukiolle eikä kamppiin, Jos sulta menee 10 minuuttia kävellessä elielinaukiolta kamppin niin se on täysin sun oma ongelmasi. Sun kävelyysi käyttämää aikaa ei lasketa mukaan kokonaisaikaan.
Sitäpaitsi miltä ihmeen valtaväyliltä syrjässä oleva? Turuntie on moottoriteiden lisäksi yksi Espoon tärkeimmistä Helsingin suuntaan menevistä teistä.
Mä en kyllä edelleenkään ymmärrä tota yli tunnin ajan kulutusta. Musta se on silkka valhe."No kyllä se olet tasan tarkalleen sinä joka tässä puppua puhut."
Hoh! katso sieltä ytv:n sivuilta, yleensä matka aika on n. 40min. esim. nyt la klo 22.00-23.00 viherkalliontie 10 (keskellä viherlaaksoa) kamppiin lähtee kolme vuoroa ja matka-ajat pysäkiltä pysäkille n. 40min.
"Sitäpaitsi miltä ihmeen valtaväyliltä syrjässä oleva? Turuntie on moottoriteiden lisäksi yksi Espoon tärkeimmistä Helsingin suuntaan menevistä teistä."
Turuntie on ruuhka-aikaan todella tukkoinen ja lisäksi sitä kulkevat bussit käyvät yleensä joka pysäkin läpi.
"Mä en kyllä edelleenkään ymmärrä tota yli tunnin ajan kulutusta. Musta se on silkka valhe. "
Mitä mitä, mikä ihmeen provoilija sinä olet? Ensinnäkin työmatkasta oli puhe, silloin otetaan huomioon myös pysäkille kävelyt, eikä ne sijaitse välttämättä Viherlaakson tapaisissa lähiöissä aivan vieressä. Toinen asia on että varsinkin vuorotyötä tekevällä työajat eivät useinkaan täsmää bussivuorojen kanssa, joita viherlaaksosta varsinkin yöaikaan menee aika vähän, nämä kun yhdistää saadaan helposti tunnin työmatka suuntaansa, ylikin. Käy kokeilemassa jos et muuten usko. En usko että hoitsu ystävälläni oli mitään syytä valehdella.
Nuo keskustayhteydet Viherlaaksosta toimivat vielä suht. koht. hyvin, mutta poikittaisyhteyksiä on vähän ja silloin on yleensä vaihdettava Lepuskissa. - miksuh.
aaaaaaaaaaaa kirjoitti:
"No kyllä se olet tasan tarkalleen sinä joka tässä puppua puhut."
Hoh! katso sieltä ytv:n sivuilta, yleensä matka aika on n. 40min. esim. nyt la klo 22.00-23.00 viherkalliontie 10 (keskellä viherlaaksoa) kamppiin lähtee kolme vuoroa ja matka-ajat pysäkiltä pysäkille n. 40min.
"Sitäpaitsi miltä ihmeen valtaväyliltä syrjässä oleva? Turuntie on moottoriteiden lisäksi yksi Espoon tärkeimmistä Helsingin suuntaan menevistä teistä."
Turuntie on ruuhka-aikaan todella tukkoinen ja lisäksi sitä kulkevat bussit käyvät yleensä joka pysäkin läpi.
"Mä en kyllä edelleenkään ymmärrä tota yli tunnin ajan kulutusta. Musta se on silkka valhe. "
Mitä mitä, mikä ihmeen provoilija sinä olet? Ensinnäkin työmatkasta oli puhe, silloin otetaan huomioon myös pysäkille kävelyt, eikä ne sijaitse välttämättä Viherlaakson tapaisissa lähiöissä aivan vieressä. Toinen asia on että varsinkin vuorotyötä tekevällä työajat eivät useinkaan täsmää bussivuorojen kanssa, joita viherlaaksosta varsinkin yöaikaan menee aika vähän, nämä kun yhdistää saadaan helposti tunnin työmatka suuntaansa, ylikin. Käy kokeilemassa jos et muuten usko. En usko että hoitsu ystävälläni oli mitään syytä valehdella.
Nuo keskustayhteydet Viherlaaksosta toimivat vielä suht. koht. hyvin, mutta poikittaisyhteyksiä on vähän ja silloin on yleensä vaihdettava Lepuskissa.Miten sä muka mittaat yleispätevästi sen kävelyn kuluneen ajan? Osa ihmisistä asuu lähempänä pysäkkiä kun toiset, osa kävelee nopeammin kun toiset ja osalla on siellä helsingin päässä pidempi matka elielinaukiolta työpaikalle kun toisilla.
Minä puhuin kokoajan siitä kuinka kauan sillä dösällä tai dösä juna yhdistelmällä menee viherlaaksosta elielinaukiolle. Se kauanko kävelyyn menee on henkilökohtanen juttu, eikä sitä voi mitenkään määrittää niin että se aika pätisi jokaisen ihmisen kohdalla. Toki ruuhkat vaikuttaa siihen kauanko dösältä menee matkaan, mutta se aika sentään on jotenkin arvioitavissa yleisesti, siihenhän ne aikataulut perustuu.
Mä just katoin reittiopaassta matkan siitä mainitsemastasi Viherkallion osoitteesta elielinaukiolle. Juuri nyt kuluvan tunnin aikana reittiopas antaa kuusi vaihtoehtoa.
Kävelyä kyseisestä osoitteesta tulee yhteensä 900m. Kokonaismatka-aika kävelyineen vaihteli 38min:sta 41 min:n. Jos ajatellaan, että kävelet reipasta vauhtia 90 metriä minuutissa, niin sulla kuluu siihen 900m kävelymatkaan 10 minuuttia. Kun se Kymmenen minuuttia otetaan pois kokonaismatkajasta, niin DÖSÄN MATKA-AJAKSI JÄÄ NOIN PUOLI TUNTIA, ELI KUTEN OLEN KOKOAJAN SANONUT. - aaaaaaaaaaaaaaa
miksuh. kirjoitti:
Miten sä muka mittaat yleispätevästi sen kävelyn kuluneen ajan? Osa ihmisistä asuu lähempänä pysäkkiä kun toiset, osa kävelee nopeammin kun toiset ja osalla on siellä helsingin päässä pidempi matka elielinaukiolta työpaikalle kun toisilla.
Minä puhuin kokoajan siitä kuinka kauan sillä dösällä tai dösä juna yhdistelmällä menee viherlaaksosta elielinaukiolle. Se kauanko kävelyyn menee on henkilökohtanen juttu, eikä sitä voi mitenkään määrittää niin että se aika pätisi jokaisen ihmisen kohdalla. Toki ruuhkat vaikuttaa siihen kauanko dösältä menee matkaan, mutta se aika sentään on jotenkin arvioitavissa yleisesti, siihenhän ne aikataulut perustuu.
Mä just katoin reittiopaassta matkan siitä mainitsemastasi Viherkallion osoitteesta elielinaukiolle. Juuri nyt kuluvan tunnin aikana reittiopas antaa kuusi vaihtoehtoa.
Kävelyä kyseisestä osoitteesta tulee yhteensä 900m. Kokonaismatka-aika kävelyineen vaihteli 38min:sta 41 min:n. Jos ajatellaan, että kävelet reipasta vauhtia 90 metriä minuutissa, niin sulla kuluu siihen 900m kävelymatkaan 10 minuuttia. Kun se Kymmenen minuuttia otetaan pois kokonaismatkajasta, niin DÖSÄN MATKA-AJAKSI JÄÄ NOIN PUOLI TUNTIA, ELI KUTEN OLEN KOKOAJAN SANONUT."Mä just katoin reittiopaassta matkan siitä mainitsemastasi Viherkallion osoitteesta elielinaukiolle. Juuri nyt kuluvan tunnin aikana reittiopas antaa kuusi vaihtoehtoa."
Alunperin matka oli KAMPPIIN (se suuri linja-autoterminaali Helsingissä), aloit itse puhua Elielinaukiosta, kun huomasit että suuriosa Busseista ei mene sinne puolessa tunnissa vaan matka-aika pysäkiltä pysäkille on n. 40 min.
Tuo tunnin kokonaismatka-aika oli vuorotyötä tekevän ystäväni työmatkan kesto ja se tulee varsin helposti jo pelkästään siitä että bussit eivät valitettavasti saavu tarvittavaan aikaan pysäkille, vaan ne noudattavat omia aikatulujaan, varsinkaan yöllä kun ei kulje kuin kaksi vuoroa tunnissa viherlaaksoon. Lisäksi vielä kävelymatkat ja se tosiasia että bussit ovat luvattoman usein myöhässä.
Olen matkustanut yöbussissa Viherlaaksosta keskustaan, muutama vuosi sitten ja matka kesti melkein tunnin, bussi kiersi joka ikisen pysäkin.
Olipa miten oli verrattuna esim. Lepuskin liikenneyhteyksiin Viherlaakson yhteydet ovat huonot ja varsinkin jos puhutaan muusta päämäärästä kuin ydin. - miksuh.
aaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
"Mä just katoin reittiopaassta matkan siitä mainitsemastasi Viherkallion osoitteesta elielinaukiolle. Juuri nyt kuluvan tunnin aikana reittiopas antaa kuusi vaihtoehtoa."
Alunperin matka oli KAMPPIIN (se suuri linja-autoterminaali Helsingissä), aloit itse puhua Elielinaukiosta, kun huomasit että suuriosa Busseista ei mene sinne puolessa tunnissa vaan matka-aika pysäkiltä pysäkille on n. 40 min.
Tuo tunnin kokonaismatka-aika oli vuorotyötä tekevän ystäväni työmatkan kesto ja se tulee varsin helposti jo pelkästään siitä että bussit eivät valitettavasti saavu tarvittavaan aikaan pysäkille, vaan ne noudattavat omia aikatulujaan, varsinkaan yöllä kun ei kulje kuin kaksi vuoroa tunnissa viherlaaksoon. Lisäksi vielä kävelymatkat ja se tosiasia että bussit ovat luvattoman usein myöhässä.
Olen matkustanut yöbussissa Viherlaaksosta keskustaan, muutama vuosi sitten ja matka kesti melkein tunnin, bussi kiersi joka ikisen pysäkin.
Olipa miten oli verrattuna esim. Lepuskin liikenneyhteyksiin Viherlaakson yhteydet ovat huonot ja varsinkin jos puhutaan muusta päämäärästä kuin ydin."Alunperin matka oli KAMPPIIN ("
Ja missä se muka sanottiin että kyse oli kampista? Sä kylläkin sanoit Helsingin KESKUSTAAN. Ja elielinaukio on ihan yhtälailla Helsingin keskustaa kuin kamppikin. Sitäpaitsi Viherlaakson suunnasta tulevista dösistä yksikään ei mene kamppiin. Eli se kampin mukaan vetäminen on täysin turhaa.
"Olen matkustanut yöbussissa Viherlaaksosta keskustaan, muutama vuosi "
Mä asun noin kahden kilometrin päässä Viherlaaksosta, joten mä tiedän vähän paremmin miten niitä autoja kulkee kuin sinä joka olet muutama vuosi sitten kerran ajanut sieltä autolla yöllä. Suurin osa täältä kulkevista dösistä menee viherlaakson läpi.
"Olipa miten oli verrattuna esim. Lepuskin liikenneyhteyksiin Viherlaakson yhteydet ovat huonot "
Viherlaakson yhteydet ei missään nimessä ole huonot, vaikkei ne nyt TIETENKÄÄN ole yhtä hyvbät kuin lepuskin se nyt pitäs olla jokaiselle itsestään selvä. Yhteydet Leppävaaraan on kuitenkin hyvät, eli ongelma ei kyllä ole suuri. - Karakalliontie 3
aaaaaa kirjoitti:
Jaa yleensä vastikkeella kerätyt korjausrahastot ovat varsin pieniä, ihan vaan ylläpitoremontteja varten, hyvin harvoin putkiremppaa varten jonka kustannukset pyörii yleensä n. 20 000€/ huoneisto ja ainakin osaksi neliöihin jyvitettynä. Jos näin suuri rahasto jostain löytyy, se kyllä ilmoitetaan myynti-ilmoituksessa ja isolla. Missä taloyhtiössä siellä on näin iso rahasto kerättynä?
Kävin katselemassa Karakalliossa asuntoja muutama vuosi sitten ja siellä oli joitain remontti pommiyhtiötä, joissa ruostuneet betoniraudat oli pinnassa ja oli tehty vain aivan välttämättömimmät rempat, nämä kohteet oli kyllä kohtuu halpoja, mutta kun hintaan laskee päälle julkkarin, ikkunoiden vaihdon, rappukäytävät ja vielä putket niin hinta on kaikkea muuta kuin halpa. Tosin oli siellä sitten myös hyvin hoidettuja yhtiöitäkin...Jos on myynnissä, ei tule ongelmia.
- Kunnari.
Niin, markkinathan sen kertoo mikä noiden alueiden arvostus on. 60-luvun kerrostalotekniikkaa Keski-Espoossa, joka on tulossa tiensä päähän. Saahan tuonne kalliilla rempalla tekohengitystä pariksi kymmeneksi vuodeksi, mutta pohjaratkaisut, rakenteet ja ilme ei siitä miksikään muutu. Mutta kun asunto on rahasta kiinni, niin kyllähän tuolta neliöitä saa halvalla pienen pesueen saattamiseksi neljän seinän sisään.
- miksuh.
Tääkin talo on valmistunut muistaakseni vuonna 1963, eli putkiremppa lähenee uhkaavasti. Muuten talo on ihan ok kunnossa, mutta ton ikäset putket alkaa vaatia uusimista. En vaan tiedä millon se remppa on edessä tarkalleen, viimeksi kun sitä isännöitsijältä kyselin ei osattu sanoa aikaa. Siitä kyselemisestä tosin on jo jonkin aikaa.
Tälleen vuokralla yksityisiltä markkinoilta vuokratussa yksiössä asuvana se vähän huolettaa. En oikein tiedä mikä on vuokralaisen asema tuommoisen rempan tullessa. Putkiremppa on kyllä sen verta iso ettei sen keskellä kyllä oikeen taida voida asua. - viherlaaksolainen -tyttö
viherlaakos on aika köyhää aluetta ja täällä on myös aika pha spurgupaikan maine(paljon juoppoja) mutta ei kovin levotonta kuitenkaan.. itse olen viihtynyt ja olen täällä koko elämäni asunut.Paljon kerrostaloja mutta myös vanhoja pieniä puutaloja. leppävaaraan n.5-10 minuutin bussimatka(siellä kaikki palvelut sellossa) (tosin on täälläkin kirjasto ruokakaupat ja apteekki ja baareja..) ja helsinkiin keskustaan n.puoli tuntia.. mun mielestä tää on tosi kotoisa paikka oma järvikin on lippajärvi ja siellä ihana pieni uimaranta!!
- aaaaaaaaa
Joo lippajärven ympäristö on suorastaan idyllistä rannoilla ei puuston vuoksi pahemmin näe rakennuksia, ainakaan kesällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803