Ruskeasanta??

Muuttamassa

Millaista seutua on Ruskeasanta?? Onko rauhallista, millaset palvelut, entä yhteydet Hesaan?

23

12029

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihertäti

Seutu on saastunut moottoripyörien jäljiltä.
      Samat raggarit,jotka saastuttivat Tuusulanjärven jääratapärinöillään,ovat tuhonneet Ruskeasannan kauniin luonnon!
      Kamala ääni vihloo korvia ja moottorisavu kuihduttaa orvokit parvekkeella.

Kieltäkää kaahailu !!!

• Missä pelaa?

Et ole sitten pariin kymmeneen vuoteen piipahtanut Ruskeasannassa. Toisekseen, vähissäpä ovat asuintalot siellä Tuuskin väärällä puolella. Siellä hautuumaan ja motocross-radan puolella..

Vihertäti on nyt hyvä ja avaa silmänsä tähän päivään, trollitäti.

• Anonyymi

😂😘

• ruskeasantalainen jo 80-luv...

Vantaan paras alue. Pientaloja, jokunen pienkerrostalo. Siistiä ja rauhallista.

Helsingin keskustaan bussilla n 20-30 min ruuhka-ajasta riippuen, omalla autolla nopeammin. Työmatka-aikaan busseja kulkee riittävästi, jopa runsaasti jos Tuusulantien U-linjabussiyhteydet kävelymatkan päässä kotoa.
      Tikkurilan palvelut ihan lähellä (n 2-4 km riippuen missä päin Ruskeasantaa talosi on), samoin Jumbo ympäristöineen satoine (en tosin ole laskenut) liikkeineen (vähän yli 4 km). Ei kuitenkaan liian lähellä.
      Ruskeasannalla tai ihan lähistöllä on pari pikkukauppaa, josta saa päivittäistavarat. Yksi pubi, lahja-kangaskauppa ja pizzeria. Posti kioskeineen löytyy. Ulkoilu ja liikuntaolosuhteet erinomaiset.
      Lentokenttä lähellä, mutta lentomelu olematonta, koska koneet eivät nouse eikä laske alueen yli.

Auto on kyllä tarpeellinen viikonloppuisin, varsinkin jos asiaa Helsingin keskustaan, kun bussivuoroja karsittu viime vuonna. Tikkurilaan asemalle hyvät bussiyhteydet myös viikonloppuisin.

Kulkuyhteydet omalla autolla erinomaiset joka suuntaan. Alueen pohjoispuolelle tulossa tunneliin Ruskeasannan asema, kunhan kehärata valmistuu muistaakseni noin 5 vuoden päästä.

• MD-11

Lentomelualuetta pahimmasta päästä.

• asukas jo 80-luvulta lähtien

Ja missähän päin Ruskeasantaa sitä lentomelua 'pahimmasta päästä' voisi kuunnella?

• Plösökkä
        asukas jo 80-luvulta lähtien kirjoitti:

Ja missähän päin Ruskeasantaa sitä lentomelua 'pahimmasta päästä' voisi kuunnella?

Ja ne hetket, jolloin koneet eivät jyrise, jyrisee Tuusulantien liikenne.

Plösökkä kirjoitti:

Kieltämättä ääntä kuuluu toisinaan sekä Tuusulan moottoritieltä sekä lentokentältä. Se vain ei ole häiritsevää, äänet kuuluu kaupunkielämään.
        Ruskeasanta on lentokentän naapurina ihanteellisella paikalla, koska kiitotiet eivät missään tilanteessa johda koneita Ruskeasannan yläpuolelle.

Mitään häiritsevää kovaäänistä jyrinää en ole kuullut enää aikoihin, joskus ennen uutta kiitotietä saattoi joku vanha neuvostoliittolainen ja nyk venäläinen vanhemman polven suihkari jyristä.

Tosin olen kotoisin Helsingin Kalliosta ja tottunut kaupunkielämään omine äänineen. Täyshilajisuutta en koskaan ole kaivannutkaan.

Ymmärrän toki maalta tulleita, jossa neulan putoaminen hankeenkin aiheuttaa sellaista ääntä, joka jotakuta häiritsee. Heidän mielestään varmaan Ruskeasannalla on liian äänekästä.

Pientaloalueena siellä on myös paljon lapsiperheitä, lapsetkin ovat varmaan kiusallisen meluisia, nuorena sitten tulee mopoaika ja sitten moottoripyörät ja omat autorämät. Hulluksihan siinä tulee...

• pelkästään

sinun päässäsi se MD-11:sta...

• 11v asunut Ruskeasantalainen
        Plösökkä kirjoitti:

Joo en tajuu näitä pikku viherpeippoja.
        jos ootte tosiaan inisemässä "ruskeasannan melusta" pysykää poissa... Sillä itse ei ole ikinä ollut valittamisen varaa, on kauppakeskuksia, lentokenttä, kyläkauppa, pubi, pizzeria, 2kampaamoa, autokorjaamo ja bensaasema. melu lentokentältä on mitätön silloin tällöin jos on pihalla nauttimasta säästä voi kuulua pieni lentokoneen ääni mikä ei ole ongelma lainkaan. ruskeasannan shell ja tuusulan tien motari pitävät joskus pienen äänen kuuluisan tiksimunkin kruisaajista, mutta ääni on sen verran mitätön että sisällä ei kantaudu ainakaan minun korviini...ruskeasanta on loistava paikka lapsiperheille miksei muillekkin.
        ruskeasannalla on 2 tarhaa ja leikkipuisto hiekka kenttineen ja kuntoilijoille löytyy pururata ja sen vierestä löytyvä möskärin mäki joka on loistava pulkkamäki talvisin. itse en ole löytänyt moitittavaa paikasta, joten suosittelen kaikkille asuntoa etsiville ruskeasantaa

• Anonyymi
        Plösökkä kirjoitti:

Niih kannattaa muuttaa maalle. Lentokenttäkin ”jyrisee”

• eipä..

muuta lisättävää...älä usko noita trolleja, jotka Hakunilassa tai Korsossa haaveilevat Ruskeasannasta...

• Kakat housus

Meillä on täällä Korsossa oikein rauhallista ja raikasta, eikä autonrenkaitakaan poltella luvattomasti. Muita minulle rakkaita paikkoja ovat Havukoski ja Haksi. Toista se on Ruskeasannalla... Kaamea meteli täyttää silmät ja korvat. Ja hengitystiet.

Kakat housus kirjoitti:

Meillä on täällä Korsossa oikein rauhallista ja raikasta, eikä autonrenkaitakaan poltella luvattomasti. Muita minulle rakkaita paikkoja ovat Havukoski ja Haksi. Toista se on Ruskeasannalla... Kaamea meteli täyttää silmät ja korvat. Ja hengitystiet.

missä sitä meteliä oikein on?

Minun lähes 20-vuotisen kokemukseni mukaan Ruskeasanta todella upea ja rauhallinen omakotialue, jossa muutama rivitalo ja taitaa joku pienkerrostalokin löytyä.
        En muuten olisi viihtynytkään noin kauaa, jos sitä 'kaameaa meteliä' olisi.

Tässä on joku toinenkin tuota samaa toitottanut, mutta ei hekään ole kyenneet yksilöimään sitä paikkaa missä se 'kaamee meteli' oikein sijaitsee.

Osaatko sinä kertoa, niin voisin mennä sitä kuuntelemaan?

• Tepsu
        asukas jo 80-luvulta lähtien kirjoitti:

missä sitä meteliä oikein on?

Minun lähes 20-vuotisen kokemukseni mukaan Ruskeasanta todella upea ja rauhallinen omakotialue, jossa muutama rivitalo ja taitaa joku pienkerrostalokin löytyä.
        En muuten olisi viihtynytkään noin kauaa, jos sitä 'kaameaa meteliä' olisi.

Tässä on joku toinenkin tuota samaa toitottanut, mutta ei hekään ole kyenneet yksilöimään sitä paikkaa missä se 'kaamee meteli' oikein sijaitsee.

Osaatko sinä kertoa, niin voisin mennä sitä kuuntelemaan?

Kävin ruskeasannasta asuntoa kattomassa ja näytti kyllä todella rauhaisalta paikalta ainakin minun mittapuun mukaan. Lentomelua voi toki olla jos 15/33 radat käytössä mutta näinhän on vain varsin harvoin.

• Kivijuuri
        Tepsu kirjoitti:

Kävin ruskeasannasta asuntoa kattomassa ja näytti kyllä todella rauhaisalta paikalta ainakin minun mittapuun mukaan. Lentomelua voi toki olla jos 15/33 radat käytössä mutta näinhän on vain varsin harvoin.

Totta, lentokoneet harvemmin laskeutuvat tuosta Ruskeasannan yläpuolelta ja vaikka esim. Korso on kentästä paljon kauempana kuin ruskeasanta, niin toisaalta Korso sijaitsee suoraan 22L-kiitotien lähestymislinjan alla, eli melua piisaa vaikka koneet ovatkin vielä hieman korkeammalla.

Jos lentomelun perusteella etsitte asuntoa niin älkää tulko vantaalle ainakaan ruikuttamaan ja helsingissäkään ei kannata mennä lähellekään Malmia, sillä kun ne koneet tuppaavat "lentämään miten sattuu" ja tippuvat etenkin Kontulassa asuvien niskaan.

• ruskeasannasta
        Kivijuuri kirjoitti:

Totta, lentokoneet harvemmin laskeutuvat tuosta Ruskeasannan yläpuolelta ja vaikka esim. Korso on kentästä paljon kauempana kuin ruskeasanta, niin toisaalta Korso sijaitsee suoraan 22L-kiitotien lähestymislinjan alla, eli melua piisaa vaikka koneet ovatkin vielä hieman korkeammalla.

Jos lentomelun perusteella etsitte asuntoa niin älkää tulko vantaalle ainakaan ruikuttamaan ja helsingissäkään ei kannata mennä lähellekään Malmia, sillä kun ne koneet tuppaavat "lentämään miten sattuu" ja tippuvat etenkin Kontulassa asuvien niskaan.

Täytyy sanoa, että en ole maalta muuttanut ja koko ikäni kerrostalossa asunut, joten pienistä äänistä en hätkähdä, mutta ruskeasannan alueella todellakin tuo lentomelu on häiritsevää.. Ja paikannetaan tämä melu nyt tänne ns. etelä-ruskeasantaan eikä sinne harjusuon alueelle. Ja muutama seikka tuosta rakennustyypeistä, täällä on ihan oikeasti aika paljon rivi- ja paritaloja, mutta muuten rauhallista kyllä. Itse olen ainakin tykännyt asua täällä, uskaltaa sentään iltaisinkin liikuskella lenkkeilyn merkeissä täällä, toisin kuin muualla Vantaalla.

• Anonyymi
        Kakat housus kirjoitti:

😘 oikein hieno paikka korso

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😘 oikein hieno paikka korso

😂😂😂😂😂

• asunut ruskeasannalla 13v.
    • ruskeasantalainen

kumpikohan on kalliimpaa ja kauniimpaa seutua korso vai ruskeasanta.ja ruskeasanta on kiven heiton päästä tiksistä.

• Anonyymi

Kannattaa käydä viettään yksi päivä korsossa…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa käydä viettään yksi päivä korsossa…

Kauheeta paskaa😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe