Mä oon kohta 10 vuotta asustellut täällä Lapualla. Kamalan vaikea on ollut tutustua ihmisiin. Siellä mistä mä oon kotosin on ollut ystävällisiä ihmisiä, ventovieraatkin toisillensa. Sosiaalisena ihmisenä oli paljon tuttuja eikä oo ollut vaikea tutustua toisiin. Lapualaisiin on vaikea tutustua läheisesti. Minusta tuntuu, että heillä on kummallinen kateus ja oman paremmuuden näyttäminen päällimmäisenä mielessä. Mitään ei tehdä toisen hyväksi, ellei itse siitä jollain lailla hyödy. Kaikki joihin olen täällä paremmin ystävystynyt, ovat muualta tänne muuttaneita ja onneksi heitä kuitenkin on aika lailla:)
Palvelut ovat kuitenkin hyviä ja sijainniltaan ja kooltaan mitä erinomaisin.
Lapua ok, mutta
23
2406
Vastaukset
- juntti
samaa mieltä.lapualaiset ovat sisäänpäinkasvanutta porukkaa.nyt kun seinäjoen uimahalli on kiinni,ollaan käyty välillä lapualla niin kyllä aikuuset ihmiset vahtaa pitkään päälle.sama juttu jos käy lapuan halpahallis(en tarkoita henkilökuntaa).häpees vähä,aikuuset ihmiset.kattoosivat peilihin ennemmin.
- ...lapualaisia...
...pienenä kuljetettu "jenkkikassissa". Ja kun on oltu marjametsässä ei aina ollakkaan huomattu kannon
tai kiven kohdassa nostaa kassia. Siinäkö syy moiseen kovuuteen, umpimielisyyteen ja tunneköyhyyteen.- jos käy
kuin sinulle,että isä heitteli ilmaan ja ei muistanut joka kerta ottaa kiinni... jälkensä se jättää...
- vaikeita
ne on. kyllä joskus otta koville tämä avioliitto pohjalaisen kanssa. olen asunut täällä n. 20 vuotta. mistäpäin olet tänne muuttanut? olisi kiva vaihtaa ajatuksia kanssasi.
- jeeeeesss..
eikös oo heleppoa olla lapualaasen kans yhyres. Ei tartte muuta ku olla niinku se sanoo.
- mettä
vastaa kuinka sinne huutaa!
- Pelastunut
Lapualaiseksi synnytään. Siihen ei ole muita vaihtoehtoja. Onneksi olen pelastautunut seitsemän vuotta sitten naapurikunnan puolelle, kuuden Lapuan vuoden jälkeen. Hrrr....
- Lapualainen
Se on totta että täälä vahdataan niinku ei ennemmin olis ihmistä nähty,joskus jopa nenä auton lasis kiinni!!! Mitään ei tehdä toisen hyväksi, ellei itse siitä jollain lailla hyödy,TÄMÄKIN ON TÄYTTÄ TOTTA!!!
- Syntyperääne
Tairatta olla vainoharhaasia itte, ku jouratta vahtaamaha muiren tuijottamisia.
Ja niin häjys kunnos mä on oo ikään notten lähtis kaveria vaikka vetämähä ojasta vaikka puali viireltä yällä. Ja koitappa saara hualimaha rahaa!
Apua saa varmasti, jos vaan kehtaa kysyä!
- Kaikkea nähnyt
Olen asunut Lapualla vuodesta 1983 enkä ole vieläkään kotiutunut.Siitä kertoo kuin tänne on vaikee vieraa ihmisen tulla.Kaikki tuntee naapurinsa ja tietää toisten ihmisten asiat ja myös seuraa niitä,oksettavaa.........todella.
- Jäärätön
sellaisiin jääräpäihin on vaikea tutustua.
- Veren tuoma
Pitäisi perustaa. Meitä on paljon ja meillä olisi keskusteltavaa jonkin verran.
- tänne vaan!
Meillä on kaikkea.ei puutu kun heikkouret!
- Välikujan Vihtori
tänne vaan! kirjoitti:
Meillä on kaikkea.ei puutu kun heikkouret!
Aloittajakin olisi ystävällisenä, sosiaalisenä ja avoomena ihimisenä voinut vastata 20v lapualla asunehen kysymyksehen, että mistäs sitä ollahan kotoosin? Ei kai tämä meirän lapualaasten "umpimiälisyys" oo jo suhunki tarttunu?
Lapualaaset on aina tottunu kunnioottamahan toisen reviiriä, eikä sille pyriitä jos toinen näyttää hapanta naamaa. Kokeeleppa joskus laittaa suus hevoosenkengälle hymyhyn, niin voit yllättyä myänteesesti.
- katsottuna
Taitaa olla vähän kaikkien eteläpohjalaisten ongelmia nuo, etenkin pienillä paikkakunnilla. Etelä-Pohjanmaa ei valitettavasti ole Savo ja se tosiaan näkyy. Tämän foorumin kirjoittajien nimettömyys on nyt vähän ongelma, koska muuten muutettaisiin vähän tilannettasi. Kyllä Lapualta löytyy puheliasta ja ystävällistäkin poppoota. :)
- notta ristus
Se o tuo suuruurenhulluus mikä pilaa lapualaasuutta.Ollaha nii suurta notta perkeles muut kumartaa Lapuaa kohoren.Ajatellaha notta oltaas joku maailman napa.Siksi varmaha meistä ei oikee piretä eres naapuri pitäjis.Se varmaha juantaa tualta historiasta ja kulukoo geeniis.Mutta torellisuus suuruuresta tuloo etehe ku lähtöö muualle ja kyselöö siällä notta mitä ne tietää Lapuasta ja suurinosa ei tierä koko kylästä mitään. vähä niinku kyselöö enklannis tai ranskas notta mihinä tai mikä Suomi o,nii ei niille sano Suomi yhtään mitään.
- hkihki
Törmäsin jouluna kotona Lapualla käydessäni viimeisimpään suuruudenhulluuden ilmentymään, eli siihen keskustan uuteen aivan tavattoman ylimitoitettuun risteykseen, joka pilaa jo muutenkin surkean keskustan kehityskelvottomaksi pitkään tulevaisuuteen.
- joe-the-joe
ei kyllä pirä paikkahansa , kyllä suomes tieretähä hyvinki mihinä Lapua seisoo ja mikä sen
historia on ,mitä on vuosien varrella tapahtunu jnpp...
ovat sielllä isoos paikas kovinkin halukkaita kuulemaha enemmänkin
lapuasta ja lapualaisuudesta.
hattua nostavat ja ovat kovinkin ylypeitä että saivat olla
tekemisissä niin reilun ja fiksun lapualaasen kanssa !
- Helland
Mielestäni te tänne muuttaneet saatte osaksi syyttää myös itseänne! Olette niin kovin myrtsin ja ennakkoluuloisen oloisia, että se jo estää lähemmän tuttavuuden tekemisen. Minulle ainakin tulee jonkinlainen torjuntareagtio kun kipuilette heikon itsetuntonne kanssa. Älkää vetäytykö kuoreenne ja olko koko ajan aivankuin puolustuskannalla! Olkaa vapautuneita, reippaita ja ennenkaikkea heittäkää nuo hiton ennakkoasenteet hiiteen. Unohtakaa se, että te olette muualta ja muut Lapualta. Ihmisiähän tässä kaikki ollaan.
- jesjesjesjes
Lapualaasiksi ei tulla vaan synnytähän.
- MasseyF
Ei tartte lapualle rääpäleiren muuttaa
- Pajatso
Ei meinaa... millään ymmärtää nuo... muualta tulleet että olis aika lähteä lapualta!!!
- mukvasti-lekotelen-lapua
Varsnkin seinästen kanataa pysyä montuissansa eikä tukkia velekoonensa paremman väen sekhan. Rikhat saa tulla muttei muut. ja niirenkin trenkää olla suu säkkiä myöten!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445785
- 455295
- 483688
- 133643
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903161- 313116
- 592864
- 572710
- 532360
- 381824