Paljon on rc kysynyt, kirjoittanut ja pohtinut

Ihmettelijä

Onkohan poliisilla tiedossa jo Kotikemia forum-keskustelukanava, jossa rc on toiminut ? Pitäisiköhän se poliisille ilmoittaa ? Siellä on aika rankkaa tekstiä.

36

26506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tieto

Asia on fakta, poliisi tietää. Ja tämä ei ole veikkaus vaan siis varmaa tietoa.

• Ihmettelijä

Hyvä niin. Siitä on varmasti apua.

• NIM84.12.10.2002

OLISIN TODISTAJANA 79 RÄJÄHDYSTAPAUKSESSA

• NIM84.11.10.2002

OLISIN TODISTAJANA 79 RÄJÄHDYSTAPAUKSESSA

• No

Jos hieman katsot mitä siellä kirjoitetaan, niin huomaat että joku on jollekin "einstein":ille lähettänyt sähköpostia että sen IP osoite tallennetaan, ja että tarkistetaan mitä se ja muut "räjähtelijäpojut" keskustelevat niiden sivuilla.
      Ei ole varmaan ikinä ollut näin kovaa liikennettä heidän sivuilla...

aika sairasta porukka muuten, ei olisi ihme jos heidän rivistöiltä löytyykin lisääkin PG:itä..... (henk.koht. mielipide).

• ido59

eihän harrastuksessa sinänsä mitään vikaa ole, onhan monilla aseitakin mutta eivät he silti mene ostoskeskukseen ammuskelemaan tai autoilijat tahallaan ajele ostoskeskuksen sisällä

• Jerkko
        ido59 kirjoitti:

eihän harrastuksessa sinänsä mitään vikaa ole, onhan monilla aseitakin mutta eivät he silti mene ostoskeskukseen ammuskelemaan tai autoilijat tahallaan ajele ostoskeskuksen sisällä

Vaikka lapset jäävät varsin todennäköisesti tutun auton alle tai kohtaavat kasvaneen riskin ollessaan auton kyydissä, vöissä tai ei, auto on ensisijaisesti kulkuneuvo. Autoa ei ole tehty tappamisen välineeksi.

Perheen turvaksi hankitut aseet tappavat moninkertaisesti enemmän JUURI PERHEENJÄSENIÄ kuin voivat millään mielikuvituksellisellakaan laskutavalla heitä suojella. Aseen hallussa pitoon liittyy riskejä, joiden ottamista on syytä vakavasti harkita. Näin on, meillä ja maailmalla.

Kuten ase, pommi on ensisijaisesti tappamisen tai vahingoittamisen väline. Pommi voi olla kiihottava, jos kiihottuu räjähdyksistä tai tulesta tai vaarasta. Pommi kuitenkin tappaa ja aiheuttaa tuskaa. Siksi pomminrakentelija kannattaa ohjata kriisi- tai muun avun pariin, ennen kuin sattuu.

• I wonder

Räjähdysaine oli ilmeisesti tämä RDX. RC:n sähköpostiosoitehan oli rdxrox@jotain. (RDX Rocks)
      Tässä lisää aineesta:
      A Study of Squeeze Casting of Cyclotol and Octol

David C.M. Jiang, S.G. Lee, S.W. wang
      Chemical Systems Research Division
      Chung Shan Institute of Science and Technology
      P.O. Box, 90008-17-19, Lungtan, Taiwan, R.O.C.

Abstract

Cyclotol and Octol, with respective compositions of TNT and
      RDX, TNT and HMX, are two typical TNT-based composite explo-
      sives. How to raise their loading densities and blasting
      effects by raising the respective RDX and HMX content has been
      deeply concerned. In this study, squeeze casting technique
      is employed to do so onto the raw 65/35 Cyclotol and Octol.
      To evaluate the effects of squeeze casting, destructive sampling
      followed with density measuring and composition analyzing are
      applied to the squeeze cast bare cylinder charge and shaped
      charge of 42mm diameter. The results reveal that, the RDX
      content percentage is raised up to 80-89%, the density of
      Cyclotol up to 1.74-1.75 g/cc, and the porosity about 2%, while
      the HXM content percentage is raised up to 80-88%, the density
      of Octol up to 1.82-1.85 g/cc, and the porosity about 1%. Both
      the axial distributions of RDX and HMX content of Cyclotol and
      Octol and their respective densities show the descending trends
      from the top to the bottom of the charges.

Key words: Composite Explosive, Squeeze Casting, Density,
      Porosity

• niin

Mulla on sellainen käsitys, että rdx on räjähdysaineena hirvittävän tehokasta, lisäksi siihen tarvittavat aineet on äärimmäisen vaikeasti saatavilla.

• Max

Näköjään oikea kotiterroristien info, tuollaisten palstojen ylläpitäjät neuvojat pitäisi saattaa edesvastuuseen rikokseen avustamisesta.

Ja hiljainen hetki vielä, ja pa..at!

• kemisti

Varmastikaan ko. foorumin ideana ei ole ollut suunnitella pommeja "terrori-iskuja" varten. Saahan sitä olla kiinnostunut asioista, eri asia jos käyttää tietojaan vääriin tarkotuksiin, vrt. jonkun asiallinen kommentti ase- ja autoharrastuksista. Mikäpä lienee ollut teon syy (itsemurha?), ei sitä nyt ihan tosta vaan lähdetä hauleilla varustettua räjähdettä ihmismassan keskelle kokeilemaan. Mutta eipä nyt yleistetä että kaikki kemistit ovat hulluja pomminrakentajia.

• Max
        kemisti kirjoitti:

Varmastikaan ko. foorumin ideana ei ole ollut suunnitella pommeja "terrori-iskuja" varten. Saahan sitä olla kiinnostunut asioista, eri asia jos käyttää tietojaan vääriin tarkotuksiin, vrt. jonkun asiallinen kommentti ase- ja autoharrastuksista. Mikäpä lienee ollut teon syy (itsemurha?), ei sitä nyt ihan tosta vaan lähdetä hauleilla varustettua räjähdettä ihmismassan keskelle kokeilemaan. Mutta eipä nyt yleistetä että kaikki kemistit ovat hulluja pomminrakentajia.

Kerropa mielipiteesi uhrien omaisille!

Miten kellään 'kemistillä' ei 8.10 herännyt edes epäilyjä nimimerkin suhteen? Jannu aloitti keskustelun aiheesta ongelmia räjähteiden/viranomaisten kanssa.

Tuollainen palsta vain kerää kaikki hörhöt muutaman oikean kemistin yhteen, joten luulisi että sinunkin etu aidosti asiasta kiinnostuneena olisi seurata muiden kirjottajien 'henkistä tilaa'.

• outi

ota huomioon että tuo on kemistien palsta, on täysin ymmärrettävää että palstalla puhutaan räjähteistä yms, koska he ovat ammattilaisia. en puolusta kenenkään tekoja, mutta muiden kemistien syyllistäminen on turhaa.

vietin hiljaisen hetken itse niin omaisille kuin pommimiehelle, ja mielestäni meidän jokaisen pitäisi.

• vihainen
        outi kirjoitti:

ota huomioon että tuo on kemistien palsta, on täysin ymmärrettävää että palstalla puhutaan räjähteistä yms, koska he ovat ammattilaisia. en puolusta kenenkään tekoja, mutta muiden kemistien syyllistäminen on turhaa.

vietin hiljaisen hetken itse niin omaisille kuin pommimiehelle, ja mielestäni meidän jokaisen pitäisi.

Vai oikein ammattilaisia... ja minkähän alan, Outi hyvä? Enemmänkin häiriintyneitä, itsekkäitä, psykopaattisia ja tunnevammaisia infantiileja. Valitettavasti joudumme toteamaan, että pahuus leviää kulovalkean tavoin, yhä nuorempiin ikäluokkiin... surullista.

• kemisti
        Max kirjoitti:

Miten kellään 'kemistillä' ei 8.10 herännyt edes epäilyjä nimimerkin suhteen? Jannu aloitti keskustelun aiheesta ongelmia räjähteiden/viranomaisten kanssa.

Tuollainen palsta vain kerää kaikki hörhöt muutaman oikean kemistin yhteen, joten luulisi että sinunkin etu aidosti asiasta kiinnostuneena olisi seurata muiden kirjottajien 'henkistä tilaa'.

Tarkennettakoon nyt ensin että itse en ole tuosta foorumista ennen tiennytkään enkä siis sen kirjoittelua seurannut. Vaikeapa sitä kuitenkaan olisi muiden henkistä tilaa netin kautta seurata, ja mitäpä sille olisi tehtävissä jos jotain epäilisikin.

Syvä osanottoni uhrien omaisille. En todellakaan puolustele pommimiehen tekoja, se oli julmaa kaikkia kohtaan. Halusin ainoastaan muistuttaa, että kemia on paljon muutakin kuin räjähdysaineita. Outi ymmmärsi asiani oikein, kiitos.

• outi
        vihainen kirjoitti:

Vai oikein ammattilaisia... ja minkähän alan, Outi hyvä? Enemmänkin häiriintyneitä, itsekkäitä, psykopaattisia ja tunnevammaisia infantiileja. Valitettavasti joudumme toteamaan, että pahuus leviää kulovalkean tavoin, yhä nuorempiin ikäluokkiin... surullista.

ammattilaisia ja ammattilaisia - ehkä sanavalintani oli huono. tarkoitin tuolla että tämä pommimies opiskeli kemiaa, ja tiesi mistä puhui foorumissa.
        en yritä puolustella mitään, viimeiseksi hänen tekojaan, mutta kyllä yhteiskunnassakin vikaa on. luulen että koulussa on opetettu räjähdysten tekoa - mielestäni pitäisi varmistua ihmisen henkisestä hyvinvoinnista ennenkuin päästetään tuolle alalle.

• Lazio
        outi kirjoitti:

Kunnon kemisti ei pistä reaktioyhtälöitä, ohjeita eikä aineiden ostopaikkoja nettiin kersojen pällisteltäväksi.

• Anne
        Max kirjoitti:

Netissä yleensäkin kirjoitetaan mitä sattuu ja miten sattuu, eikä niistä mitään epäilyjä koskaan herää, ainakaan minulla. Ei varmaan ensimmäinen ajatus toisen kommentteja lukiessa ole että hän taitaa räjäyttää kauppakeskuksen ja tappaa muutaman ihmisen.

• Anne
        vihainen kirjoitti:

Enpä usko että tuollaiseen tekoon mitään psykopaattia tarvii. Tavallinen ihminen, jolla napsahtaa päässä. Tai tavallinen älykäs ihminen, joka haluaa herättää huomiota ja näyttää kuinka huonosti asiat on.
        Tämä teko ei ollut pahuuden aiheuttamista, vaan seurausta pahuudesta.

• Levoton Tuhkimo
        Anne kirjoitti:

Enpä usko että tuollaiseen tekoon mitään psykopaattia tarvii. Tavallinen ihminen, jolla napsahtaa päässä. Tai tavallinen älykäs ihminen, joka haluaa herättää huomiota ja näyttää kuinka huonosti asiat on.
        Tämä teko ei ollut pahuuden aiheuttamista, vaan seurausta pahuudesta.

Olin aluks samaa mielt ku sä tos viestis mut sit tulin aatelleeks et kenellä tahansa napsahtaa välillä päässä ihan varmasti eikä sillon kuitenkaan rupee räjäyttelee pommeja ostoskeskuksissa ja pitää ottaa huomioon et se suunnitteli sitä kokonaisen vuoden!Se on ollu sairas ihminen,joka nauttii toisille aiheuttamasta tuskasta jos, sillä on menny huonosti se on halunnu et muutki kokee sen tai sit se on just halunnu päästä lehtiin. No se ei satu näkemään kuinka paljon tuskaa,vihaa ja surua se aiheutti. Ja samalla pääs lehtien otsikoihin!Kyllä mä sanon ,että sairas se oli.

• Anne
        Levoton Tuhkimo kirjoitti:

Olin aluks samaa mielt ku sä tos viestis mut sit tulin aatelleeks et kenellä tahansa napsahtaa välillä päässä ihan varmasti eikä sillon kuitenkaan rupee räjäyttelee pommeja ostoskeskuksissa ja pitää ottaa huomioon et se suunnitteli sitä kokonaisen vuoden!Se on ollu sairas ihminen,joka nauttii toisille aiheuttamasta tuskasta jos, sillä on menny huonosti se on halunnu et muutki kokee sen tai sit se on just halunnu päästä lehtiin. No se ei satu näkemään kuinka paljon tuskaa,vihaa ja surua se aiheutti. Ja samalla pääs lehtien otsikoihin!Kyllä mä sanon ,että sairas se oli.

Nehän ovat vasta arvailuja että hän suunnitteli tuota vuoden? Ja sehän on jo tullut ilmi, että hänellä oli mielenterveydellisiä ongelmia. Nuo ongelmat aiheutti jokin asia, joka lopulta sai hänet tekemään tuon teon. Ihminen ei ole huvikseen paha.

• Levoton Tuhkimo
        Anne kirjoitti:

Nehän ovat vasta arvailuja että hän suunnitteli tuota vuoden? Ja sehän on jo tullut ilmi, että hänellä oli mielenterveydellisiä ongelmia. Nuo ongelmat aiheutti jokin asia, joka lopulta sai hänet tekemään tuon teon. Ihminen ei ole huvikseen paha.

ei tietenkään ole. Mutta mulla on ollu paha masennus ,jota jouduttiin hoitamaan ihan lääkkeillä yms.eristäydyin täysin omaan maailmaani.Eikä mulla ollu väkivaltasia ajatuksia/mielikuvia. Harvoin masentuneet ihmiset aattelee tollasia juttuja. Vaan yleensä sit erikseen täytyy olla aika sekasin. Yritän tässä vaan sanoo et nyt erikseen kaikki viattomat eristäytyneet masentuneet ihmiset leimataan mielisairaiks. Kohta masentuneita varmaan kielletään liikkumasta ulkona. Ei mikään masennus voi olla ainoo syy. Se on varmasti ollu kokeilunhalunen ehkä ,jopa huomionkipee. Ei se kovin masentunu voinu olla ku ,sillä oli kavereit ja tyttöystävä.Mut oot oikeessa ei ihminenluonnostaan oo paha. Mut ei masennusta ja sulkeutumista voida pistää yleiseks syyks!Luulen et siin on takana paljon muuta.

• Heidi

varmaan on hyvä olo niillä ihmisillä ketkä neuvo siel boardil rc:lle niit mite rakennetaa pommi, miten tehdään sytytyslanka, käsikranaatin teko-ohjeita ja mitä kaikkee siel ny olikaan...Luultavasti rc olis kyl pystyny siihen ittekki, mut oli noista ohjeista apuakin...

• asiasta kaiken tietävä

Niin että... sanoisin että taisi melkein olla toisin päin... rc näytti auttavan siellä foorumeilla kaikkia muita, mies kun tiesi joka ikisen asian ja oli näemmä kokemustakin pommeista paljon. Olivat ennenkin niitä rakennelleet, ja pyrotekniikkaan kiinnostuneena he niitä pommeja sitten tekivätkin. Moneen kysymykseen rc juuri siellä näytti antavan vastauksen, joissakin hän uteli hieman jotain neuvoa johonkin asiaan mutta senkin hän olisi itse aivan varmasti keksinyt kokeneena kemistinä. Hullua tää maailma.

• -J-
        asiasta kaiken tietävä kirjoitti:

Niin että... sanoisin että taisi melkein olla toisin päin... rc näytti auttavan siellä foorumeilla kaikkia muita, mies kun tiesi joka ikisen asian ja oli näemmä kokemustakin pommeista paljon. Olivat ennenkin niitä rakennelleet, ja pyrotekniikkaan kiinnostuneena he niitä pommeja sitten tekivätkin. Moneen kysymykseen rc juuri siellä näytti antavan vastauksen, joissakin hän uteli hieman jotain neuvoa johonkin asiaan mutta senkin hän olisi itse aivan varmasti keksinyt kokeneena kemistinä. Hullua tää maailma.

Miten voitte verrata pommeja aseeseen? Aseet ovat tarkoitettu tarkkuusammuntaan ja metsästykseen...
        Pommeilla ei käsittääkseni saa metsästää, saati harrastuksen vuoksi paukutella? Noille räjähteille mitä itse tehdään ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin pahanteko!!! Dynamiitit ym. LOUHINTA räjähteet on erikseen!
        Nyt olisi syytä kovistella hieman näitä rc:n "nettikavereita", koppiin muutamaksi päiväksi, niin eiköhän nörteiltä rupea lisätietoa tulemaan! vittu mikä raukka paska koko "mies"!!!

• Ymmärtäjä
        -J- kirjoitti:

Miten voitte verrata pommeja aseeseen? Aseet ovat tarkoitettu tarkkuusammuntaan ja metsästykseen...
        Pommeilla ei käsittääkseni saa metsästää, saati harrastuksen vuoksi paukutella? Noille räjähteille mitä itse tehdään ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin pahanteko!!! Dynamiitit ym. LOUHINTA räjähteet on erikseen!
        Nyt olisi syytä kovistella hieman näitä rc:n "nettikavereita", koppiin muutamaksi päiväksi, niin eiköhän nörteiltä rupea lisätietoa tulemaan! vittu mikä raukka paska koko "mies"!!!

-J-: Näköjään maailmankuvasi on niin suppea, ettet voi käsittää, että jotkut voivat harrastaa pommien tekoa ja räjäyttelyä - ihan kuin sinä leipomista ja pitsin virkkaamista.

Itse en harrasta pommeja mutta voin ymmärtää miksi jotkut harrastavat.

Tällä viestillä en halua antaa tukeani räjäyttäjälle. Halveksin Myyrmannin räjäyttäjää. Mutta kotikemistejä on mielestäni aika naurettavaa syyllistää sen enenpää kuin he itse varmasti syyllisyyttä kokevat. Sitä paitsi uskon heidän kertovan tietonsa poliisille rc:stä. Todennäköisesti tapaus pistää heidän harrastuksensa jäihin toistaiseksi.

• Simo
        -J- kirjoitti:

Yksi harrastaa seksiä,toinen pommeja..

• Masa
        Simo kirjoitti:

Yksi harrastaa seksiä,toinen pommeja..

Ja jotkut seksipommeja.

• -J-
        Ymmärtäjä kirjoitti:

-J-: Näköjään maailmankuvasi on niin suppea, ettet voi käsittää, että jotkut voivat harrastaa pommien tekoa ja räjäyttelyä - ihan kuin sinä leipomista ja pitsin virkkaamista.

Itse en harrasta pommeja mutta voin ymmärtää miksi jotkut harrastavat.

Tällä viestillä en halua antaa tukeani räjäyttäjälle. Halveksin Myyrmannin räjäyttäjää. Mutta kotikemistejä on mielestäni aika naurettavaa syyllistää sen enenpää kuin he itse varmasti syyllisyyttä kokevat. Sitä paitsi uskon heidän kertovan tietonsa poliisille rc:stä. Todennäköisesti tapaus pistää heidän harrastuksensa jäihin toistaiseksi.

Oli näköjään poliisisedät kanssani samaa mieltä... Kopissa tällähetkellä muutama "toveri", toivottavasti pystyvät myös näille hankkimaan keikan leivättömän pöydän eteen!!! Olkoon tämä varoituksena myös niille oikeille kemisteille jotka pätevät vastaavilla sivustoilla! Kaikenmaailman hörhöille ei pidä mennä ohjeitaan kertomaan! Ja mitä pommien räjäyttelyyn tulee, niin toki tiedän että "hauskaa" on kuulla kauhea pamaus tai nähdä auto menevän kappaleiksi... Mutta kyllä se vaan niin on, että HELVETIN vaarallista leikkiä se on!!!
        Nimimerkillä kokemusta on...

• Anne
        -J- kirjoitti:

Älytöntä että niitä nettikavereitakin nyt pitää syyttää. Mitä laitonta he ovat muka tehneet?

• Jöre
        Anne kirjoitti:

Älytöntä että niitä nettikavereitakin nyt pitää syyttää. Mitä laitonta he ovat muka tehneet?

Anne, kuka oot, olen seurannut sun kommentit usein ja monta kerta meillä on ollut samanlaidia ajatuksia.jos tahdot vasta mulle, en ole mitän pervo tai seuran-hakija.

• Jöre
        Anne kirjoitti:

Anne, kuka oot, olen seurannut sun kommentit usein ja monta kerta meillä on ollut samanlaisia ajatuksia.jos tahdot vasta mulle, en ole mitän pervo tai seuran-hakija.

• Anne
        Jöre kirjoitti:

Anne, kuka oot, olen seurannut sun kommentit usein ja monta kerta meillä on ollut samanlaidia ajatuksia.jos tahdot vasta mulle, en ole mitän pervo tai seuran-hakija.

kerro vaikka mailiosottees, voin mailata jos haluat.

• jöre
        Anne kirjoitti:

kerro vaikka mailiosottees, voin mailata jos haluat.

no moi tässä on mun osoite Anteksi että kesti aika,[email protected]

• tadaa..

Paljon meteliä yhdestä foorumista.. kyllä maailmaan aina juttuja mahtuu. On täällä suomi24:n foorumissakin välillä arveluttavia tekstejä eikä niistäkään kukaan välitä, joten miksi joku kotikemistin palsta sitten on niin ihmeellinen...

• Anne

Rankkaa tekstiä? :DDD
      Kemian harrastaja hän oli, miksi siis kaikki tuolla foorumissa liittyisi jotenkin tuohon kyseiseen räjähdykseen?
      Kai sitä harrastelija saa kysellä valmistusohjeita ilman että yrittää niillä maapallon ilmaan räjäyttää.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3235
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      2197
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81