olen miettinyt että mitä käy tulevaisuudessa raskauden aikana,kun minulla on visvasyylä/kondylooma. tarttuuko lapseen ja onko muita riskejä? aiheuttaako lapsettomuutta? tautihan ei parane vaan pysyy elimistössä. rupesin hätäilemään että voi olla vakaviakin seurauksia...osaako joku kertoa.kiitos jo etukäteen.
visvasyylä/kondylooma ja raskaus
13
1763
Vastaukset
- huonosti
En tiedä miksi se ei voisi tarttua lapseen. Olen sitä mieltä että jos on tuommoisia tauteja ei kannattaisi hankkia lapsia lainkaan. Kiva pilata lapsen elämä jos on itse joskus mokannut. Syöpä voi ainakin olla seurauksena tuosta taudista kantajalleen.
- seija.
Olet kai (toivottavasti) provo. Säästä meidät tuolta "infolta", pliis.
- seija.
Tietääkseni kondylooma ei aiheuta lapsettomuutta.
Tottakai sellainen kannattaa aina tsekata kontrollissa ( = säännölliset papa-kokeet) ja sitten hoidattaa, jos se puhkeaa taas.
Mutta TOTTAKAI voit hankkia lapsia tulevaisuudessa.
Ei se ainakaan hoidettuna mitään pahaa aiheuta lapselle.- Hoitsu
Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kuten klamydiakin. Käytä kondoomia aina irtosuhteissa.
Toivottavasti löydät pian oman aviomiehen ja lapsesi tulevan isän. Äitiys on naisen ihanin kokemus.
Ei kukaan hanki tietoisesti itselleen mitään tauteja. Älä välitä noista moralisoijista.
Käy säännöllisesti tutkimuksissa ja ainakin kerran vuodessa papa-kokeessa. Hoida kaikki hoidettavissa olevat sairaudet pois. Jos sinulla on genitaaliherpes, se voi tarttua aktiivisena ollessaan, synnytyksessä lapseen. Silloin tehdään ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä sektio (keisarinleikkaus). - hankitaan
Hoitsu kirjoitti:
Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kuten klamydiakin. Käytä kondoomia aina irtosuhteissa.
Toivottavasti löydät pian oman aviomiehen ja lapsesi tulevan isän. Äitiys on naisen ihanin kokemus.
Ei kukaan hanki tietoisesti itselleen mitään tauteja. Älä välitä noista moralisoijista.
Käy säännöllisesti tutkimuksissa ja ainakin kerran vuodessa papa-kokeessa. Hoida kaikki hoidettavissa olevat sairaudet pois. Jos sinulla on genitaaliherpes, se voi tarttua aktiivisena ollessaan, synnytyksessä lapseen. Silloin tehdään ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä sektio (keisarinleikkaus).Jos on satunnaisia kumppaneita niin kyllä ne tauditkin ihan tietoisesti hankitaan sillä juuri tuolla tavalla ne leviävät helpoiten. Moraalin puute on suurin ongelma miksi tauteja on nykyään enemmän kuin aiemmin. Saisivat taudinkantajat itse maksaa hoitonsa.
- paljaalla
hankitaan kirjoitti:
Jos on satunnaisia kumppaneita niin kyllä ne tauditkin ihan tietoisesti hankitaan sillä juuri tuolla tavalla ne leviävät helpoiten. Moraalin puute on suurin ongelma miksi tauteja on nykyään enemmän kuin aiemmin. Saisivat taudinkantajat itse maksaa hoitonsa.
eikös pääasiassa kaikki taudit ole jollain lailla itseaiheutettuja!! syöpä, sydän ja verisuonitaudit... kaikki ne ihan yhtälailla tietoisesti hankitaan huonoilla elintavoilla! tarttisko niidenki hoito maksaa ite? mä vedän aina paljaalla, kortsun kans ei vaan tunnu miltään!
- mimmu
Hoitsu kirjoitti:
Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kuten klamydiakin. Käytä kondoomia aina irtosuhteissa.
Toivottavasti löydät pian oman aviomiehen ja lapsesi tulevan isän. Äitiys on naisen ihanin kokemus.
Ei kukaan hanki tietoisesti itselleen mitään tauteja. Älä välitä noista moralisoijista.
Käy säännöllisesti tutkimuksissa ja ainakin kerran vuodessa papa-kokeessa. Hoida kaikki hoidettavissa olevat sairaudet pois. Jos sinulla on genitaaliherpes, se voi tarttua aktiivisena ollessaan, synnytyksessä lapseen. Silloin tehdään ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä sektio (keisarinleikkaus).kondylooma ei aiheuta lapsettomuutta. lääketieteen opiskelijana sen tiedän. HPV voi kuitenkin aiheuttaa solumuutoksia kohdunkaulaan, joten kannattaa käydä säännöllisesti papa-kokeessa. jos nimittäin etenee syöväksi, hoitona on usein kohdun poisto ja sen jälkeenhän ei luonnollisesti lapsia voi saada.
- paljaalla!
paljaalla kirjoitti:
eikös pääasiassa kaikki taudit ole jollain lailla itseaiheutettuja!! syöpä, sydän ja verisuonitaudit... kaikki ne ihan yhtälailla tietoisesti hankitaan huonoilla elintavoilla! tarttisko niidenki hoito maksaa ite? mä vedän aina paljaalla, kortsun kans ei vaan tunnu miltään!
Jos vedät, niin hanki ainakin vakituinen panokumppani ettet tartuta muita ihmisiä! Tuntemattoman kanssa pitää käyttää kortsua, jos ei käytä pitäisi laittaa vankilaan niin kuin HIV-Thomas!
- Nainen minäkin
Hoitsu kirjoitti:
Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kuten klamydiakin. Käytä kondoomia aina irtosuhteissa.
Toivottavasti löydät pian oman aviomiehen ja lapsesi tulevan isän. Äitiys on naisen ihanin kokemus.
Ei kukaan hanki tietoisesti itselleen mitään tauteja. Älä välitä noista moralisoijista.
Käy säännöllisesti tutkimuksissa ja ainakin kerran vuodessa papa-kokeessa. Hoida kaikki hoidettavissa olevat sairaudet pois. Jos sinulla on genitaaliherpes, se voi tarttua aktiivisena ollessaan, synnytyksessä lapseen. Silloin tehdään ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä sektio (keisarinleikkaus).Ei aiheuta lapsettomuutta.
Ja äitiys ei edes kiinnosta kaikkia naisia. Olen ihan täydellinen aikuinen nainen ilman lapsiakin. Ja vastuuta voi kantaa muistakin kuin lapsista!
Kondylooma on 80% suomalaisista ainakin piilevänä, joten jos se lapsille hallaa aiheuttaisi, niin aika huonosti meillä kaikilla menisi. 20% kondyloomista saadaan mammalta kylläh...Mutta, mitä sitten?
- kansantautiimme
"Kondylooma on 80% suomalaisista ainakin piilevänä"
- tämä on syynä siihen, että suomalaisten kansantauti on tunnetusti syöpä. - Sagannaha
kansantautiimme kirjoitti:
"Kondylooma on 80% suomalaisista ainakin piilevänä"
- tämä on syynä siihen, että suomalaisten kansantauti on tunnetusti syöpä.Jaa kondyloomalla ei ole mitään tekemistä esim yleisimmän syövän eli keuhkosyövän kanssa...Kohdunkaulansyöpään on riski, se siitä pöllö.
- oli nuorena
kondylooma mutta ei ole enää.eli kyllä se elimistöstä voi poistua vaikka usein sanotaan ettei.ja minulla on kolme lasta .raskausaikana olen sanonut lääkärille että on-eikä siinä mitään kummempia.kai sen täytyisi olla hyvin aktiivinen ja näppylöitä että se tarttuisi lapseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602