visvasyylä/kondylooma ja raskaus

tarvitsee tietoa

olen miettinyt että mitä käy tulevaisuudessa raskauden aikana,kun minulla on visvasyylä/kondylooma. tarttuuko lapseen ja onko muita riskejä? aiheuttaako lapsettomuutta? tautihan ei parane vaan pysyy elimistössä. rupesin hätäilemään että voi olla vakaviakin seurauksia...osaako joku kertoa.kiitos jo etukäteen.

13

1748

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonosti

En tiedä miksi se ei voisi tarttua lapseen. Olen sitä mieltä että jos on tuommoisia tauteja ei kannattaisi hankkia lapsia lainkaan. Kiva pilata lapsen elämä jos on itse joskus mokannut. Syöpä voi ainakin olla seurauksena tuosta taudista kantajalleen.

• seija.

Olet kai (toivottavasti) provo. Säästä meidät tuolta "infolta", pliis.

• seija.

Tietääkseni kondylooma ei aiheuta lapsettomuutta.

Tottakai sellainen kannattaa aina tsekata kontrollissa ( = säännölliset papa-kokeet) ja sitten hoidattaa, jos se puhkeaa taas.

Mutta TOTTAKAI voit hankkia lapsia tulevaisuudessa.

Ei se ainakaan hoidettuna mitään pahaa aiheuta lapselle.

• Hoitsu

Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kuten klamydiakin. Käytä kondoomia aina irtosuhteissa.
        Toivottavasti löydät pian oman aviomiehen ja lapsesi tulevan isän. Äitiys on naisen ihanin kokemus.

Ei kukaan hanki tietoisesti itselleen mitään tauteja. Älä välitä noista moralisoijista.

Käy säännöllisesti tutkimuksissa ja ainakin kerran vuodessa papa-kokeessa. Hoida kaikki hoidettavissa olevat sairaudet pois. Jos sinulla on genitaaliherpes, se voi tarttua aktiivisena ollessaan, synnytyksessä lapseen. Silloin tehdään ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä sektio (keisarinleikkaus).

• hankitaan
        Hoitsu kirjoitti:

Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kuten klamydiakin. Käytä kondoomia aina irtosuhteissa.
        Toivottavasti löydät pian oman aviomiehen ja lapsesi tulevan isän. Äitiys on naisen ihanin kokemus.

Ei kukaan hanki tietoisesti itselleen mitään tauteja. Älä välitä noista moralisoijista.

Käy säännöllisesti tutkimuksissa ja ainakin kerran vuodessa papa-kokeessa. Hoida kaikki hoidettavissa olevat sairaudet pois. Jos sinulla on genitaaliherpes, se voi tarttua aktiivisena ollessaan, synnytyksessä lapseen. Silloin tehdään ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä sektio (keisarinleikkaus).

Jos on satunnaisia kumppaneita niin kyllä ne tauditkin ihan tietoisesti hankitaan sillä juuri tuolla tavalla ne leviävät helpoiten. Moraalin puute on suurin ongelma miksi tauteja on nykyään enemmän kuin aiemmin. Saisivat taudinkantajat itse maksaa hoitonsa.

• paljaalla
        hankitaan kirjoitti:

Jos on satunnaisia kumppaneita niin kyllä ne tauditkin ihan tietoisesti hankitaan sillä juuri tuolla tavalla ne leviävät helpoiten. Moraalin puute on suurin ongelma miksi tauteja on nykyään enemmän kuin aiemmin. Saisivat taudinkantajat itse maksaa hoitonsa.

eikös pääasiassa kaikki taudit ole jollain lailla itseaiheutettuja!! syöpä, sydän ja verisuonitaudit... kaikki ne ihan yhtälailla tietoisesti hankitaan huonoilla elintavoilla! tarttisko niidenki hoito maksaa ite? mä vedän aina paljaalla, kortsun kans ei vaan tunnu miltään!

• mimmu
        Hoitsu kirjoitti:

kondylooma ei aiheuta lapsettomuutta. lääketieteen opiskelijana sen tiedän. HPV voi kuitenkin aiheuttaa solumuutoksia kohdunkaulaan, joten kannattaa käydä säännöllisesti papa-kokeessa. jos nimittäin etenee syöväksi, hoitona on usein kohdun poisto ja sen jälkeenhän ei luonnollisesti lapsia voi saada.

• paljaalla!
        paljaalla kirjoitti:

eikös pääasiassa kaikki taudit ole jollain lailla itseaiheutettuja!! syöpä, sydän ja verisuonitaudit... kaikki ne ihan yhtälailla tietoisesti hankitaan huonoilla elintavoilla! tarttisko niidenki hoito maksaa ite? mä vedän aina paljaalla, kortsun kans ei vaan tunnu miltään!

Jos vedät, niin hanki ainakin vakituinen panokumppani ettet tartuta muita ihmisiä! Tuntemattoman kanssa pitää käyttää kortsua, jos ei käytä pitäisi laittaa vankilaan niin kuin HIV-Thomas!

• Nainen minäkin
        Hoitsu kirjoitti:

Ei aiheuta lapsettomuutta.
        Ja äitiys ei edes kiinnosta kaikkia naisia. Olen ihan täydellinen aikuinen nainen ilman lapsiakin. Ja vastuuta voi kantaa muistakin kuin lapsista!

• Kondylooma on 80% suomalaisista ainakin piilevänä, joten jos se lapsille hallaa aiheuttaisi, niin aika huonosti meillä kaikilla menisi. 20% kondyloomista saadaan mammalta kylläh...Mutta, mitä sitten?

• kansantautiimme

"Kondylooma on 80% suomalaisista ainakin piilevänä"

- tämä on syynä siihen, että suomalaisten kansantauti on tunnetusti syöpä.

• Sagannaha
        kansantautiimme kirjoitti:

"Kondylooma on 80% suomalaisista ainakin piilevänä"

- tämä on syynä siihen, että suomalaisten kansantauti on tunnetusti syöpä.

Jaa kondyloomalla ei ole mitään tekemistä esim yleisimmän syövän eli keuhkosyövän kanssa...Kohdunkaulansyöpään on riski, se siitä pöllö.

• oli nuorena

kondylooma mutta ei ole enää.eli kyllä se elimistöstä voi poistua vaikka usein sanotaan ettei.ja minulla on kolme lasta .raskausaikana olen sanonut lääkärille että on-eikä siinä mitään kummempia.kai sen täytyisi olla hyvin aktiivinen ja näppylöitä että se tarttuisi lapseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      173
      4376
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      118
      2737
    3. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      27
      2396
    4. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      58
      1867
    5. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      380
      1826
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      64
      1504
    7. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      22
      1489
    8. Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra

Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy
      Sodankylä
      86
      1443
    9. Pitäisikö ilotulitteiden myynti kieltää?

Esim jyväskylässä ainakin on ammuttu ilotulitteita päin ihmisiä ja autoja. Samoin Helsingissä? Pitäisikö ilotulitteiden
      Maailman menoa
      110
      1420
    10. Väärä pää tutustumiseen

Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä
      Ikävä
      163
      1291
    Aihe