visvasyylä/kondylooma ja raskaus

tarvitsee tietoa

olen miettinyt että mitä käy tulevaisuudessa raskauden aikana,kun minulla on visvasyylä/kondylooma. tarttuuko lapseen ja onko muita riskejä? aiheuttaako lapsettomuutta? tautihan ei parane vaan pysyy elimistössä. rupesin hätäilemään että voi olla vakaviakin seurauksia...osaako joku kertoa.kiitos jo etukäteen.

13

1763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonosti

      En tiedä miksi se ei voisi tarttua lapseen. Olen sitä mieltä että jos on tuommoisia tauteja ei kannattaisi hankkia lapsia lainkaan. Kiva pilata lapsen elämä jos on itse joskus mokannut. Syöpä voi ainakin olla seurauksena tuosta taudista kantajalleen.

      • seija.

        Olet kai (toivottavasti) provo. Säästä meidät tuolta "infolta", pliis.


    • seija.

      Tietääkseni kondylooma ei aiheuta lapsettomuutta.

      Tottakai sellainen kannattaa aina tsekata kontrollissa ( = säännölliset papa-kokeet) ja sitten hoidattaa, jos se puhkeaa taas.

      Mutta TOTTAKAI voit hankkia lapsia tulevaisuudessa.

      Ei se ainakaan hoidettuna mitään pahaa aiheuta lapselle.

      • Hoitsu

        Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kuten klamydiakin. Käytä kondoomia aina irtosuhteissa.
        Toivottavasti löydät pian oman aviomiehen ja lapsesi tulevan isän. Äitiys on naisen ihanin kokemus.

        Ei kukaan hanki tietoisesti itselleen mitään tauteja. Älä välitä noista moralisoijista.

        Käy säännöllisesti tutkimuksissa ja ainakin kerran vuodessa papa-kokeessa. Hoida kaikki hoidettavissa olevat sairaudet pois. Jos sinulla on genitaaliherpes, se voi tarttua aktiivisena ollessaan, synnytyksessä lapseen. Silloin tehdään ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä sektio (keisarinleikkaus).


      • hankitaan
        Hoitsu kirjoitti:

        Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kuten klamydiakin. Käytä kondoomia aina irtosuhteissa.
        Toivottavasti löydät pian oman aviomiehen ja lapsesi tulevan isän. Äitiys on naisen ihanin kokemus.

        Ei kukaan hanki tietoisesti itselleen mitään tauteja. Älä välitä noista moralisoijista.

        Käy säännöllisesti tutkimuksissa ja ainakin kerran vuodessa papa-kokeessa. Hoida kaikki hoidettavissa olevat sairaudet pois. Jos sinulla on genitaaliherpes, se voi tarttua aktiivisena ollessaan, synnytyksessä lapseen. Silloin tehdään ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä sektio (keisarinleikkaus).

        Jos on satunnaisia kumppaneita niin kyllä ne tauditkin ihan tietoisesti hankitaan sillä juuri tuolla tavalla ne leviävät helpoiten. Moraalin puute on suurin ongelma miksi tauteja on nykyään enemmän kuin aiemmin. Saisivat taudinkantajat itse maksaa hoitonsa.


      • paljaalla
        hankitaan kirjoitti:

        Jos on satunnaisia kumppaneita niin kyllä ne tauditkin ihan tietoisesti hankitaan sillä juuri tuolla tavalla ne leviävät helpoiten. Moraalin puute on suurin ongelma miksi tauteja on nykyään enemmän kuin aiemmin. Saisivat taudinkantajat itse maksaa hoitonsa.

        eikös pääasiassa kaikki taudit ole jollain lailla itseaiheutettuja!! syöpä, sydän ja verisuonitaudit... kaikki ne ihan yhtälailla tietoisesti hankitaan huonoilla elintavoilla! tarttisko niidenki hoito maksaa ite? mä vedän aina paljaalla, kortsun kans ei vaan tunnu miltään!


      • mimmu
        Hoitsu kirjoitti:

        Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kuten klamydiakin. Käytä kondoomia aina irtosuhteissa.
        Toivottavasti löydät pian oman aviomiehen ja lapsesi tulevan isän. Äitiys on naisen ihanin kokemus.

        Ei kukaan hanki tietoisesti itselleen mitään tauteja. Älä välitä noista moralisoijista.

        Käy säännöllisesti tutkimuksissa ja ainakin kerran vuodessa papa-kokeessa. Hoida kaikki hoidettavissa olevat sairaudet pois. Jos sinulla on genitaaliherpes, se voi tarttua aktiivisena ollessaan, synnytyksessä lapseen. Silloin tehdään ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä sektio (keisarinleikkaus).

        kondylooma ei aiheuta lapsettomuutta. lääketieteen opiskelijana sen tiedän. HPV voi kuitenkin aiheuttaa solumuutoksia kohdunkaulaan, joten kannattaa käydä säännöllisesti papa-kokeessa. jos nimittäin etenee syöväksi, hoitona on usein kohdun poisto ja sen jälkeenhän ei luonnollisesti lapsia voi saada.


      • paljaalla!
        paljaalla kirjoitti:

        eikös pääasiassa kaikki taudit ole jollain lailla itseaiheutettuja!! syöpä, sydän ja verisuonitaudit... kaikki ne ihan yhtälailla tietoisesti hankitaan huonoilla elintavoilla! tarttisko niidenki hoito maksaa ite? mä vedän aina paljaalla, kortsun kans ei vaan tunnu miltään!

        Jos vedät, niin hanki ainakin vakituinen panokumppani ettet tartuta muita ihmisiä! Tuntemattoman kanssa pitää käyttää kortsua, jos ei käytä pitäisi laittaa vankilaan niin kuin HIV-Thomas!


      • Nainen minäkin
        Hoitsu kirjoitti:

        Kyllä se voi aiheuttaa lapsettomuutta, kuten klamydiakin. Käytä kondoomia aina irtosuhteissa.
        Toivottavasti löydät pian oman aviomiehen ja lapsesi tulevan isän. Äitiys on naisen ihanin kokemus.

        Ei kukaan hanki tietoisesti itselleen mitään tauteja. Älä välitä noista moralisoijista.

        Käy säännöllisesti tutkimuksissa ja ainakin kerran vuodessa papa-kokeessa. Hoida kaikki hoidettavissa olevat sairaudet pois. Jos sinulla on genitaaliherpes, se voi tarttua aktiivisena ollessaan, synnytyksessä lapseen. Silloin tehdään ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä sektio (keisarinleikkaus).

        Ei aiheuta lapsettomuutta.
        Ja äitiys ei edes kiinnosta kaikkia naisia. Olen ihan täydellinen aikuinen nainen ilman lapsiakin. Ja vastuuta voi kantaa muistakin kuin lapsista!


    • Kondylooma on 80% suomalaisista ainakin piilevänä, joten jos se lapsille hallaa aiheuttaisi, niin aika huonosti meillä kaikilla menisi. 20% kondyloomista saadaan mammalta kylläh...Mutta, mitä sitten?

      • kansantautiimme

           "Kondylooma on 80% suomalaisista ainakin piilevänä"

        - tämä on syynä siihen, että suomalaisten kansantauti on tunnetusti syöpä.


      • Sagannaha
        kansantautiimme kirjoitti:

           "Kondylooma on 80% suomalaisista ainakin piilevänä"

        - tämä on syynä siihen, että suomalaisten kansantauti on tunnetusti syöpä.

        Jaa kondyloomalla ei ole mitään tekemistä esim yleisimmän syövän eli keuhkosyövän kanssa...Kohdunkaulansyöpään on riski, se siitä pöllö.


    • oli nuorena

      kondylooma mutta ei ole enää.eli kyllä se elimistöstä voi poistua vaikka usein sanotaan ettei.ja minulla on kolme lasta .raskausaikana olen sanonut lääkärille että on-eikä siinä mitään kummempia.kai sen täytyisi olla hyvin aktiivinen ja näppylöitä että se tarttuisi lapseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe