Väkivältainen opettaja?

Äippä

Kysyisin mielipiteitä teiltä, miten minun pitäisi toimia tilanteessa johon olemme joutuneet.

Tyttäreni käy viimeistä vuottaan peruskoulua. Murrosikä on meneillään mutta kotona kaikki asiat sujuvat mallikkaasti ja ei ole mitään ongelmia.
Koulussa kuuleman mukaan tyttäreni käyttäytyy sopimattomasti ja hänellä on kuulemma "kiukunpuuskia" jolloin hän sanoo sen mitä ajattelee eli saattaa käyttää hyvinkin suoraa puhetta niin opettajille kuin ikätovereillekin.

Eräs opettaja on ottanut tyttäreni ilmeisesti "silmätikukseen" esim. haukkuen häntä muiden kuullen kovikseksi ja jne...

Viime viikolla hän sitten kävi tyttäreeni "käsiksi" ja nosti hänet ilmaan ja siirtäen tytärtäni ilmassa ulos. Tapahtumalla oli useita silmin näkijöitä, mutta yllätys yllätys rehtori ei usko näiden silminnäkijöiden kertomaa vaan uskoo opettajaa joka sanoo, että hän ei ole nostanut tyttärtäni, vaan ohjannut kädellään hänet ulos.

Tässä viikonlopulla miettiessäni asiaa tuli mieleen asia joka tapahtui parivuotta sitten, toiselle tyttärellemme samaisen opettajan kanssa, jolloin hän "retuutti" käsivarresta puristaen tyttäreni luokkaan. Käsivarteen jäi mustelmat, mutta tyhmyyttäni en tehnyt asialle silloin mitään koska ajattelin että tyttäreni on aiheuttanut tapahtuman omalla käyttäytymisellään.

Mutta nytkun ajattelen asiaa, niin oppilaiden käyttäytyminen ei oikeuta opettajaa käymään fyysisesti käsiksi oppilaaseen muuten kuin poistamalla häiritsevä oppilas luokasta niin että paikalla on myös toinen aikuinen. Näissä kummassakaan tapauksessa ei ollut kyse edellämainitun kaltaisesta tilaanteesta. Ja kun ottaa vielä huomioon sen että molemmat tyttäreni ovat n. 155cm pitkiä ja painoakin on alta 50kg ja taas opettaja on lähes kaksimetrinen "korsto".

Kertokaa miten toimin. Annanko asian olla, vai miten voisin toimia.

35

5782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vaan

      Jos kyse olisi minun lapsestani, kävisin vielä rehtorin puheilla. Jos hän ei usko vieläkään muita oppilaita ja lastasi (kerro myös vanhasta tapahtumasta), niin ilmoita että teet tapahtuneesta rikosilmoituksen. Poliisi sitten hoitaa esitutkinnan ja kyllä pyytää näiltä luokkatovereilta lausunnot.
      Luulisi että rehtori haluaa hoitaa asian muuten kuin poliisin kautta.

    • Tsäp

      Tässä on yksi heikko lenkki tässä jutussa.: "suora puhe". Mitä se on? Miksi puhe on niin suoraa, miksi et tee sille mitään?
      Jos tyttätresi käyttää aiatonta kieltä, homma lähtee sitä. Kokeile: mene päiväksi luoikkaan jossa itsetietoiset murrosikäiset käyttävä tuota suoraa puhetta. Jos et järkyty, niin olet omituinen.

      • Äippä

        Kerropa miksi tyttäreni puhe tapa on heikkolenkki tässä "jutussa"?

        Jos tyttäreni osaa vastata sanoin, opettajien ylivaltaiseen ja epäoikeudenmukaiseen käyttäytymiseen olen siitä onnellinen. Sillä tiedän kokemuksesta, että sellaiset henkilöt jotka alistuvat "vahvenpiensa" valtaan kaikessa, kärsivät siitä lopun elämäänsä.

        Mitä tulee tyttäreni sanomisiin ja opettajan väkivaltaiseen käyttäytymiseen, niin tytäreni käytös ei oikeuta opettajaa milläänlailla väkivaltaan. Luulisi kaksi metrisellä "korstolla" olevan muitakin keinoja kuin kiinnikäyminen.

        Sinä varmaan lataat turpaan kadulla henkilöä, joka sanoo sinulle jotain negatiivista sillä oikeutuksella, että vastaantulija käytti asiatonta kieltä sinua kohtaan.
        Sinulla ei taida olla kaikki kotona vai mitä?
        Suomen vankilat olisivat sinun ohjeiden mukaan pian täynnä näitä "käsiksikäyjiä"

        Tiedoksi muuten sinulle, olen työssäni PÄIVITTÄIN nuorten kanssa luokassa ja jos annan aihetta itse epäoikeudenmukaisella käytökselläni itsetietoisten nuorten "suoraan puhumiseen" niin on aihetta katsoa peiliin, Ja huom. olematta omituinen.
        Näiden vuosien varrella en ole muuten lainkaan järkyttynyt itsetietoisten nuorten "suoraanpuheeseen", johtunee siitä että arvostan heitä niinkuin hekin arvostavat minua.


      • Opetusta
        Äippä kirjoitti:

        Kerropa miksi tyttäreni puhe tapa on heikkolenkki tässä "jutussa"?

        Jos tyttäreni osaa vastata sanoin, opettajien ylivaltaiseen ja epäoikeudenmukaiseen käyttäytymiseen olen siitä onnellinen. Sillä tiedän kokemuksesta, että sellaiset henkilöt jotka alistuvat "vahvenpiensa" valtaan kaikessa, kärsivät siitä lopun elämäänsä.

        Mitä tulee tyttäreni sanomisiin ja opettajan väkivaltaiseen käyttäytymiseen, niin tytäreni käytös ei oikeuta opettajaa milläänlailla väkivaltaan. Luulisi kaksi metrisellä "korstolla" olevan muitakin keinoja kuin kiinnikäyminen.

        Sinä varmaan lataat turpaan kadulla henkilöä, joka sanoo sinulle jotain negatiivista sillä oikeutuksella, että vastaantulija käytti asiatonta kieltä sinua kohtaan.
        Sinulla ei taida olla kaikki kotona vai mitä?
        Suomen vankilat olisivat sinun ohjeiden mukaan pian täynnä näitä "käsiksikäyjiä"

        Tiedoksi muuten sinulle, olen työssäni PÄIVITTÄIN nuorten kanssa luokassa ja jos annan aihetta itse epäoikeudenmukaisella käytökselläni itsetietoisten nuorten "suoraan puhumiseen" niin on aihetta katsoa peiliin, Ja huom. olematta omituinen.
        Näiden vuosien varrella en ole muuten lainkaan järkyttynyt itsetietoisten nuorten "suoraanpuheeseen", johtunee siitä että arvostan heitä niinkuin hekin arvostavat minua.

        Et ainakaan äidinkielenopettaja taida olla tekstistäsi päätellen. Toivottavasti et laisinkaan opettaja, jos kirjoitustaitosi on tuota luokkaa. Oppilaiden olisi myös tarkoitus oppia jotakin koulutaipaleella, ei vain kaveerata opettajan kanssa tai haistatella hänelle.


      • teet, kun
        Äippä kirjoitti:

        Kerropa miksi tyttäreni puhe tapa on heikkolenkki tässä "jutussa"?

        Jos tyttäreni osaa vastata sanoin, opettajien ylivaltaiseen ja epäoikeudenmukaiseen käyttäytymiseen olen siitä onnellinen. Sillä tiedän kokemuksesta, että sellaiset henkilöt jotka alistuvat "vahvenpiensa" valtaan kaikessa, kärsivät siitä lopun elämäänsä.

        Mitä tulee tyttäreni sanomisiin ja opettajan väkivaltaiseen käyttäytymiseen, niin tytäreni käytös ei oikeuta opettajaa milläänlailla väkivaltaan. Luulisi kaksi metrisellä "korstolla" olevan muitakin keinoja kuin kiinnikäyminen.

        Sinä varmaan lataat turpaan kadulla henkilöä, joka sanoo sinulle jotain negatiivista sillä oikeutuksella, että vastaantulija käytti asiatonta kieltä sinua kohtaan.
        Sinulla ei taida olla kaikki kotona vai mitä?
        Suomen vankilat olisivat sinun ohjeiden mukaan pian täynnä näitä "käsiksikäyjiä"

        Tiedoksi muuten sinulle, olen työssäni PÄIVITTÄIN nuorten kanssa luokassa ja jos annan aihetta itse epäoikeudenmukaisella käytökselläni itsetietoisten nuorten "suoraan puhumiseen" niin on aihetta katsoa peiliin, Ja huom. olematta omituinen.
        Näiden vuosien varrella en ole muuten lainkaan järkyttynyt itsetietoisten nuorten "suoraanpuheeseen", johtunee siitä että arvostan heitä niinkuin hekin arvostavat minua.

        teini-ikäinen, huonotapainen tuntien häiritsijä räksyttää naamallesi tietäen, ettei häneen saa koskea millään tavalla ja että sanallinenkin ojennus on hyvin rajoitettua?

        Millä lailla tyttäresi muuten on joutunut opettajien "ylivaltaisen ja epäoikeudenmukaisen käytöksen" uhriksi siinä määrin, että on katsonut asiakseen ryhtyä "suorapuheiseksi"?

        Taidat muuten olla kouluavustaja. Menikö oikein?


      • Äippä
        teet, kun kirjoitti:

        teini-ikäinen, huonotapainen tuntien häiritsijä räksyttää naamallesi tietäen, ettei häneen saa koskea millään tavalla ja että sanallinenkin ojennus on hyvin rajoitettua?

        Millä lailla tyttäresi muuten on joutunut opettajien "ylivaltaisen ja epäoikeudenmukaisen käytöksen" uhriksi siinä määrin, että on katsonut asiakseen ryhtyä "suorapuheiseksi"?

        Taidat muuten olla kouluavustaja. Menikö oikein?

        ...ei mennyt arvauksesi oikein, en ole kouluavustaja.

        Eiköhän se ole niin, että te opettajat olette oppilaita varten, ei niin, että oppilaat ovat opettajia varten.

        Teidän täytyisi omalla käytöksellänne antaa malli oppilaille, ja mikä se malli on jos pinnan palaessa käydään oppilaaseen käsiksi.
        Sehän ei ole minun eikä kenenkään huoltajan vika, että laki sanoo niin, että fyysistä väkivaltaa/voimaa ei saa käyttää, kuin häiriköivän oppilaan poistamiseksi luokasta ja niin, että läsnä on toinen aikuinen.
        Älä käy minua syyttämään siitä, mitä suomenlaki sanoo kyseisestä asiasta.

        Taidat olla muuten opettaja. MENIKÖ OIKEIN?


      • toinen äiti
        teet, kun kirjoitti:

        teini-ikäinen, huonotapainen tuntien häiritsijä räksyttää naamallesi tietäen, ettei häneen saa koskea millään tavalla ja että sanallinenkin ojennus on hyvin rajoitettua?

        Millä lailla tyttäresi muuten on joutunut opettajien "ylivaltaisen ja epäoikeudenmukaisen käytöksen" uhriksi siinä määrin, että on katsonut asiakseen ryhtyä "suorapuheiseksi"?

        Taidat muuten olla kouluavustaja. Menikö oikein?

        ..käy käsiksi oppilaaseen.... Taitaa olla auktoriteetti vähissä ja se harmittaa kovati.. vai mitä ;)


      • vastata?
        Äippä kirjoitti:

        ...ei mennyt arvauksesi oikein, en ole kouluavustaja.

        Eiköhän se ole niin, että te opettajat olette oppilaita varten, ei niin, että oppilaat ovat opettajia varten.

        Teidän täytyisi omalla käytöksellänne antaa malli oppilaille, ja mikä se malli on jos pinnan palaessa käydään oppilaaseen käsiksi.
        Sehän ei ole minun eikä kenenkään huoltajan vika, että laki sanoo niin, että fyysistä väkivaltaa/voimaa ei saa käyttää, kuin häiriköivän oppilaan poistamiseksi luokasta ja niin, että läsnä on toinen aikuinen.
        Älä käy minua syyttämään siitä, mitä suomenlaki sanoo kyseisestä asiasta.

        Taidat olla muuten opettaja. MENIKÖ OIKEIN?

        Loppuivatko eväät? Mitäs häirikkötyttärellesi pitäisi omasta mielestäsi tehdä?


      • ja heh
        toinen äiti kirjoitti:

        ..käy käsiksi oppilaaseen.... Taitaa olla auktoriteetti vähissä ja se harmittaa kovati.. vai mitä ;)

        Etkö sinäkään osaa vastata esitettyyn kysymykseen? Kovasti ollaan ruikuttamassa, mutta yhtään ei tiedetä edes, mitä omille häirikkökullannupuille pitäisi tehdä. Selittää sinänsä, mistä tenavat ovat tapansa oppineet.


      • noin viisas
        ja heh kirjoitti:

        Etkö sinäkään osaa vastata esitettyyn kysymykseen? Kovasti ollaan ruikuttamassa, mutta yhtään ei tiedetä edes, mitä omille häirikkökullannupuille pitäisi tehdä. Selittää sinänsä, mistä tenavat ovat tapansa oppineet.

        ..niin valoita ihmeessä mitä niille "nupuille" sinun mielestäsi täytyisi tehdä. Onhan koululla kymmeniä eri rangaistusmuotoja käytössään, ettei tarvitse opettajien heikkouttaan käsiksi käydä.
        Sinun lapsia niita peukalon luputtajia varmaan saa napsia nenään jos siltä tuntuu. (jos sulla edes lapsia onkaan.)


      • aika...
        noin viisas kirjoitti:

        ..niin valoita ihmeessä mitä niille "nupuille" sinun mielestäsi täytyisi tehdä. Onhan koululla kymmeniä eri rangaistusmuotoja käytössään, ettei tarvitse opettajien heikkouttaan käsiksi käydä.
        Sinun lapsia niita peukalon luputtajia varmaan saa napsia nenään jos siltä tuntuu. (jos sulla edes lapsia onkaan.)

        Sitten, kun lapsesi on opittava ymmärtämään lukemaansa tekstiä, pysy sinä oikein kaukana hänen kotitehtävistään. Et osaa.


      • hullumies
        Äippä kirjoitti:

        ...ei mennyt arvauksesi oikein, en ole kouluavustaja.

        Eiköhän se ole niin, että te opettajat olette oppilaita varten, ei niin, että oppilaat ovat opettajia varten.

        Teidän täytyisi omalla käytöksellänne antaa malli oppilaille, ja mikä se malli on jos pinnan palaessa käydään oppilaaseen käsiksi.
        Sehän ei ole minun eikä kenenkään huoltajan vika, että laki sanoo niin, että fyysistä väkivaltaa/voimaa ei saa käyttää, kuin häiriköivän oppilaan poistamiseksi luokasta ja niin, että läsnä on toinen aikuinen.
        Älä käy minua syyttämään siitä, mitä suomenlaki sanoo kyseisestä asiasta.

        Taidat olla muuten opettaja. MENIKÖ OIKEIN?

        Taisi opetus olla se ettei kukaan yksilö ole oikeutettu häiritsemään toisten ihmisten työtä ja opiskelua SEURAUKSITTA(tämä on nykyään kotikasvatuksen"sivistyneisyydestä"johtuen usein ns.hyvistä perheistä tulevien häiriköiden ongelma-vanhempien vaikea myöntää/nähdä koska tapahtuu muualla auktoriteettien kanssa).

        Fyysinen poistaminen häiriköinnin takia on TERVE syy-seuraus tapahtuma, eikä"käsiksi käyminen pinnan palattua".



        Seuraavassa lainaus PERUSOPETUS LAISTA 35§

        OPETTAJAN VOIMAKEINOJEN KÄYTTÖ



        Jos oppilas ei useammasta kehotuksesta huolimatta noudata opettajan toimivaltansa puitteissa antamaa kehotusta esim. työrauhan palauttamiseksi, saa opettaja järjestyksen ylläpitämiseksi puuttua oppilaan fyysisesti koskemattomuuteen. Oppilasta kohtaan käytettyjen voimakeinojen tulee aina olla oikeassa suhteessa tavoitteeseen nähden eli tavoite on pyrittävä saavuttamaan lievintä mahdollista voimaa käyttäen.

        Voimakeinojen tulee aina selkeästi kohdistua järjestyksen ylläpitämistavoitteeseen. Niitä ei saa käyttää oppilaan rankaisemiseksi.

        Opettajan käyttämien voimakeinojen tulisi mahdollisuuksien mukaan olla luonteeltaan passiivisia esim. oppilaan kiinni pitämistä tiukassa otteessa siksi hän rauhoittuu.


      • Äippä
        hullumies kirjoitti:

        Taisi opetus olla se ettei kukaan yksilö ole oikeutettu häiritsemään toisten ihmisten työtä ja opiskelua SEURAUKSITTA(tämä on nykyään kotikasvatuksen"sivistyneisyydestä"johtuen usein ns.hyvistä perheistä tulevien häiriköiden ongelma-vanhempien vaikea myöntää/nähdä koska tapahtuu muualla auktoriteettien kanssa).

        Fyysinen poistaminen häiriköinnin takia on TERVE syy-seuraus tapahtuma, eikä"käsiksi käyminen pinnan palattua".



        Seuraavassa lainaus PERUSOPETUS LAISTA 35§

        OPETTAJAN VOIMAKEINOJEN KÄYTTÖ



        Jos oppilas ei useammasta kehotuksesta huolimatta noudata opettajan toimivaltansa puitteissa antamaa kehotusta esim. työrauhan palauttamiseksi, saa opettaja järjestyksen ylläpitämiseksi puuttua oppilaan fyysisesti koskemattomuuteen. Oppilasta kohtaan käytettyjen voimakeinojen tulee aina olla oikeassa suhteessa tavoitteeseen nähden eli tavoite on pyrittävä saavuttamaan lievintä mahdollista voimaa käyttäen.

        Voimakeinojen tulee aina selkeästi kohdistua järjestyksen ylläpitämistavoitteeseen. Niitä ei saa käyttää oppilaan rankaisemiseksi.

        Opettajan käyttämien voimakeinojen tulisi mahdollisuuksien mukaan olla luonteeltaan passiivisia esim. oppilaan kiinni pitämistä tiukassa otteessa siksi hän rauhoittuu.

        tyttäreni osalta välitunnilla ulkona. Joten toisten häirinnästä ei ollut kyse. Eikä myöskään tilanteesta jossa tyttäreni olisi vaarantanut kanssaihmisten, tai itsensä terveyttä, tai turvallisuutta.

        Meitä ei voi luokitella ns. "hyväksi perheeksi" muuten kuin sen osalta, että meillä on annettu perusturvallisuus lapsillemme (4kpl), olemme keskivertoperhe, käymme molemmat ansiotyössä jne.

        Jännää kuinka aina ajatellaan tilanteesta, jossa opettaja on käynyt käsiksi oppilaaseen, että siinä on opettaja antanut oikeutetusti kurittomalle lapselle "ojennusta". Tässä tilanteessa on nyt ilmennyt opettajan osalta myös useampi muu "kiinnikäyminen" joten ilmeisesti meillä on aihetta tehdä rikosilmoitus tapahtuneesta.


      • hullumies
        Äippä kirjoitti:

        tyttäreni osalta välitunnilla ulkona. Joten toisten häirinnästä ei ollut kyse. Eikä myöskään tilanteesta jossa tyttäreni olisi vaarantanut kanssaihmisten, tai itsensä terveyttä, tai turvallisuutta.

        Meitä ei voi luokitella ns. "hyväksi perheeksi" muuten kuin sen osalta, että meillä on annettu perusturvallisuus lapsillemme (4kpl), olemme keskivertoperhe, käymme molemmat ansiotyössä jne.

        Jännää kuinka aina ajatellaan tilanteesta, jossa opettaja on käynyt käsiksi oppilaaseen, että siinä on opettaja antanut oikeutetusti kurittomalle lapselle "ojennusta". Tässä tilanteessa on nyt ilmennyt opettajan osalta myös useampi muu "kiinnikäyminen" joten ilmeisesti meillä on aihetta tehdä rikosilmoitus tapahtuneesta.

        Mikäli opettaja todella pihalla kävi käsiksi oppilaaseen, eikä tarkoitus ollut estää toimenpiteen kohteen tapahtumassa olevaa/kohta tapahtuvaa itsensä, muiden henkilöiden tai irtaimiston vahingoittaminen, on syytä/velvollisuus tehdä ilmoitus asiasta poliisille.

        Fyysiset voimakeinot ovat oikeutettuja perustellun poistamisen suorittamiseksi tai välittömän vahingon estämiseksi kiinni pitämällä, muussa tapauksessa astutaan lain ulkopuolelle. Esim rangaisu tarkoituksessa kiinnikäyminen(em perusteiden ja tilanteiden ulkopuolella) on jo pahoinpitelyä, jonka aste määräytyy tekojen luonteen mukaan.

        Suosittelen rikosilmoitusta. Uskon että tapauksia tulee paljon enemmänkin esille, mikäli ko. opettaja todella toimi kertomallasi tavalla.

        Yleiset ensireaktiot johtuvat koululaitoksen puutteellisista kyvyistä,halusta,rohkeudesta ja/tai resursseista järjestyksen ylläpitämiseksi, ja moni joutuu kärsimään häirikkö yksilöiden terrorista järjestelmän ja vanhempien suojellessa näitä. Se turhauttaa monia meistä.


      • Äippä
        hullumies kirjoitti:

        Mikäli opettaja todella pihalla kävi käsiksi oppilaaseen, eikä tarkoitus ollut estää toimenpiteen kohteen tapahtumassa olevaa/kohta tapahtuvaa itsensä, muiden henkilöiden tai irtaimiston vahingoittaminen, on syytä/velvollisuus tehdä ilmoitus asiasta poliisille.

        Fyysiset voimakeinot ovat oikeutettuja perustellun poistamisen suorittamiseksi tai välittömän vahingon estämiseksi kiinni pitämällä, muussa tapauksessa astutaan lain ulkopuolelle. Esim rangaisu tarkoituksessa kiinnikäyminen(em perusteiden ja tilanteiden ulkopuolella) on jo pahoinpitelyä, jonka aste määräytyy tekojen luonteen mukaan.

        Suosittelen rikosilmoitusta. Uskon että tapauksia tulee paljon enemmänkin esille, mikäli ko. opettaja todella toimi kertomallasi tavalla.

        Yleiset ensireaktiot johtuvat koululaitoksen puutteellisista kyvyistä,halusta,rohkeudesta ja/tai resursseista järjestyksen ylläpitämiseksi, ja moni joutuu kärsimään häirikkö yksilöiden terrorista järjestelmän ja vanhempien suojellessa näitä. Se turhauttaa monia meistä.

        ...voimia antavaa lukea viestisi. On todella niin, että vanhempien on raskasta käydä "sotaa" koululaitoksen kanssa, ja ihmettelen miksi, niin monet luopuvat kamppailusta lapsiensa ja omiensa oikeuksien puolesta. Onhan niin, että meidän täytyy vanhempina pitää huolta lapsistamme, tapahtui sitten mitä vaan.


      • sitten, että
        Äippä kirjoitti:

        ...voimia antavaa lukea viestisi. On todella niin, että vanhempien on raskasta käydä "sotaa" koululaitoksen kanssa, ja ihmettelen miksi, niin monet luopuvat kamppailusta lapsiensa ja omiensa oikeuksien puolesta. Onhan niin, että meidän täytyy vanhempina pitää huolta lapsistamme, tapahtui sitten mitä vaan.

        tyttäresi puheiden on parempi olla absoluuttista totuutta, jos oikeuteen asti mennään. Usein kantajalla menee pupu pöksyyn siinä vaiheessa, kun asianajaja (kumman tahansa puolen) alkaa esittää kysymyksiään. Sitten voi äitiä hävettää ja kukkaroa korventaa.


      • nyt menikään?
        Äippä kirjoitti:

        tyttäreni osalta välitunnilla ulkona. Joten toisten häirinnästä ei ollut kyse. Eikä myöskään tilanteesta jossa tyttäreni olisi vaarantanut kanssaihmisten, tai itsensä terveyttä, tai turvallisuutta.

        Meitä ei voi luokitella ns. "hyväksi perheeksi" muuten kuin sen osalta, että meillä on annettu perusturvallisuus lapsillemme (4kpl), olemme keskivertoperhe, käymme molemmat ansiotyössä jne.

        Jännää kuinka aina ajatellaan tilanteesta, jossa opettaja on käynyt käsiksi oppilaaseen, että siinä on opettaja antanut oikeutetusti kurittomalle lapselle "ojennusta". Tässä tilanteessa on nyt ilmennyt opettajan osalta myös useampi muu "kiinnikäyminen" joten ilmeisesti meillä on aihetta tehdä rikosilmoitus tapahtuneesta.

        Nyt kyllä tipuin kelkasta. Siis: "Viime viikolla hän sitten kävi tyttäreeni "käsiksi" ja nosti hänet ilmaan ja siirtäen tytärtäni ilmassa ulos." Ja kertomasi mukaan tämä tapahtui tapahtui välitunilla ulkona?


    • fkowtwew

      jonkunhan ne selkäsaunat on sinunkin kakarallesi annettava, koska et siihen nössönä yh-äitinä itse pysty. Turpaan vaan tollasille keskenkasvuisille turvan louskuttajille. oppiivat saatanat tavoille.

      • Äippä

        ...olen ollut naimisissa jo kaksikymmentä vuotta ja meno senkun jatkuu... joten sinä lapseton sinkku pidä mielipiteesi omanasi.


    • opetin....

      onko se äitin oma pieni rakkauden hedelmä taas ihan syyttäsuotta joutunut vaikeuksiin? Oma pikku kullanmuru, eihän meidän lapsi mitään pahaa tee, vaan ne naapurin kakarat. Vittu turpaan tollasille, niin äodille kuin tytöllekkin.

      • Äippä

        ...sanoa että syyttä suotta turpaansa sai, vaan ajattelin, että opettajat eivät tavallaan turpaan anna, näin teidän sivistymättömien kielellä kirjoittaen.
        Meilläpäin kun on totuttu että opettajat antavat sen hyvän mallin johon nuoret/lapset toivon mukaan leimautuvat, mutta enpä halua että tyttäreni käy käsiksi vastapuoleen heti jos puhe ei mielytä.
        Aika heikkoa toimintaa, ja näin opettaja toimiessa näyttää sen henkisen heikkoutensa sataprosenttisesti.

        Kirjoituksistanne huomaa, että asutte jossain ruuhkasuomen syvimmässä pisteessä ja onneksi olkoon siitä teille. Meillä täällä sentään löytyy myös ihmisiä.


      • tietämättömyyttä
        Äippä kirjoitti:

        ...sanoa että syyttä suotta turpaansa sai, vaan ajattelin, että opettajat eivät tavallaan turpaan anna, näin teidän sivistymättömien kielellä kirjoittaen.
        Meilläpäin kun on totuttu että opettajat antavat sen hyvän mallin johon nuoret/lapset toivon mukaan leimautuvat, mutta enpä halua että tyttäreni käy käsiksi vastapuoleen heti jos puhe ei mielytä.
        Aika heikkoa toimintaa, ja näin opettaja toimiessa näyttää sen henkisen heikkoutensa sataprosenttisesti.

        Kirjoituksistanne huomaa, että asutte jossain ruuhkasuomen syvimmässä pisteessä ja onneksi olkoon siitä teille. Meillä täällä sentään löytyy myös ihmisiä.

        Lapset ovat suurimman osan ajastaan vanhempiensa vaikutuspiirissä - etenkin ne ensimmäiset 6 vuotta. Sitten vaaditaan koulun henkilökuntaa muuttamaan kasvatuksen vaikutukset päinvastaisiksi ja tekemään penskoista yhteiskuntakelpoisia. Onko koskaan tullut mieleen, että lastasi katsoessasi katsot suurta osaa itsestäsi? Harva opettaja on "pilannut" oppilasta, mutta moni äiti ja isä sotkee lapsensa elämän tämän koko loppuiäksi. Mietipä hetki, sinäkin.


      • opetusrauha vs. ongelmanuori
        Äippä kirjoitti:

        ...sanoa että syyttä suotta turpaansa sai, vaan ajattelin, että opettajat eivät tavallaan turpaan anna, näin teidän sivistymättömien kielellä kirjoittaen.
        Meilläpäin kun on totuttu että opettajat antavat sen hyvän mallin johon nuoret/lapset toivon mukaan leimautuvat, mutta enpä halua että tyttäreni käy käsiksi vastapuoleen heti jos puhe ei mielytä.
        Aika heikkoa toimintaa, ja näin opettaja toimiessa näyttää sen henkisen heikkoutensa sataprosenttisesti.

        Kirjoituksistanne huomaa, että asutte jossain ruuhkasuomen syvimmässä pisteessä ja onneksi olkoon siitä teille. Meillä täällä sentään löytyy myös ihmisiä.

        Järjestyksenvalvojat kouluihin.

        Opettajien fyysiset poistamistaidot ja lain tuntemus poiston oikeutukselle vaihtelevat olemattomasta keskinkertaiseen, ja seurauksena on se että suurin osa häiriköistä jää luokkaan haittaamaan opetustapahtumaa ja sitten se pieni osa poistetaan usein väärin perustein ja väärällä tavalla.

        Fyysinen poistaminen ei ole turpaan vetämistä, vaan pakkokeino, jota joskus joudutaan käyttämään 35 muun ihmisen opiskeluoikeuden turvaamiseen.

        Mielestäni on opettajan vahvuutta osata poistaa häiritsevä henkikö luokasta-silloin kun se on oikeutettua ja tapahtuu oikealla tavalla(fyysisesti tarvittaessa)-, ja näin mahdollistaa muiden opiskelurauha. Valitettavan harva osaa ja uskaltaa näin tehdä, itsekin olisi aikanaan kaivannut opettajia, joiden oppituntien rauhaa ei määrittele muutama häirikkö.

        Tarpeeton fyysinen väkivalta on tietysti rikollista opettajalta, mutta poistaminen fyysisesti ei vielä ole sitä automaattisesti.

        Äippä luonnollisesti puollustaa lastaan, mutta on syytä myös osata tarkastella lapsen toimintaa objektiivisesti.Murrosikäisen leimahtelijan"suorapuhe", ei ole luokkahuoneeseen ja opetustilanteeseen kuuluvaa.

        Kaikkien lapset ovat väärin kohdeltuja, mutta kenen lapsia ne häiriköt ovat?


      • kun kotona ei
        opetusrauha vs. ongelmanuori kirjoitti:

        Järjestyksenvalvojat kouluihin.

        Opettajien fyysiset poistamistaidot ja lain tuntemus poiston oikeutukselle vaihtelevat olemattomasta keskinkertaiseen, ja seurauksena on se että suurin osa häiriköistä jää luokkaan haittaamaan opetustapahtumaa ja sitten se pieni osa poistetaan usein väärin perustein ja väärällä tavalla.

        Fyysinen poistaminen ei ole turpaan vetämistä, vaan pakkokeino, jota joskus joudutaan käyttämään 35 muun ihmisen opiskeluoikeuden turvaamiseen.

        Mielestäni on opettajan vahvuutta osata poistaa häiritsevä henkikö luokasta-silloin kun se on oikeutettua ja tapahtuu oikealla tavalla(fyysisesti tarvittaessa)-, ja näin mahdollistaa muiden opiskelurauha. Valitettavan harva osaa ja uskaltaa näin tehdä, itsekin olisi aikanaan kaivannut opettajia, joiden oppituntien rauhaa ei määrittele muutama häirikkö.

        Tarpeeton fyysinen väkivalta on tietysti rikollista opettajalta, mutta poistaminen fyysisesti ei vielä ole sitä automaattisesti.

        Äippä luonnollisesti puollustaa lastaan, mutta on syytä myös osata tarkastella lapsen toimintaa objektiivisesti.Murrosikäisen leimahtelijan"suorapuhe", ei ole luokkahuoneeseen ja opetustilanteeseen kuuluvaa.

        Kaikkien lapset ovat väärin kohdeltuja, mutta kenen lapsia ne häiriköt ovat?

        välitetä kasvattaa lapsia, niin opettajan pitää sitten toimia kasvattajana. Kotona saavat riehua vapaasti ja kun ei koulussa sitten tilanteet kärjistyvät. Kyllä sääliksi käy opettajia, kun joutuvat syytetyksi näiden mammojen toimesta.


      • oppikaa jo vanhemmatkin
        kun kotona ei kirjoitti:

        välitetä kasvattaa lapsia, niin opettajan pitää sitten toimia kasvattajana. Kotona saavat riehua vapaasti ja kun ei koulussa sitten tilanteet kärjistyvät. Kyllä sääliksi käy opettajia, kun joutuvat syytetyksi näiden mammojen toimesta.

        Kuria vain! Lapsille. Jos ei lapsi tottele opettajaa niin ketä sitten? Ai äitiä? Hah hah! poliisi paikalle ja pamppua! Nämä lällällää vanhemmat pilaa Suomen tulevaisuuden.


    • vapaakasvatusta!

      Kakarat hyppivät opettajan silmille koulussa ja häiritsevät muidenkin oppimista! Vanhemmat paapovat pentujaan ja antavat näiden määrittää omat rajansa, joita ei sitten yllättäen löydykään. Tuskin sunkaan lastasi ihan syyttä on luokasta poistettu.
      Jos vanhemmat hoitaisivat tehtävänsä ja opettaisivat lapsilleen käytöstapoja, ei sitä tarvitsisi yhteiskunnan tehdä. Seuraava etappi onkin sitten poliisi...

    • sisällä,

      eikä halunnut välitunnilla ulos? Jospa nyt kuitenkin yrittäisit ottaa selvää tyttäreltäsi, miksi hänet vietiin ulos? On erittäin huolestuttavaa, että nykypäivän nuoriso ei pidä opettajaa auktoriteettina. Yhteiskunnassa kuitenkin on säännöt, joita jokaisen tulee noudattaa. Ja ne, jotka eivät näin tee, saavat siitä sanktion. Ja se opettajien "vallanpito" ei ole alistamista, vaan sillä on tarkoitus ylläpitää koulurauhaa.
      Sinun täytyy tehdä, niinkuin parhaaksi näet, mutta muista myös, että kolikolla on aina kaksi puolta.

      • Äippä

        Tapaus sattui
        Kirjoittanut: Äippä 23.3.2006 klo 20.56


        Tapaus sattui tyttäreni osalta välitunnilla ulkona, ei siis tilanteessa, jossa tytttäreni olisi "lusmuillut" sisällä, joten toisten häirinnästäkään ei ollut kyse. Eikä myöskään tilanteesta jossa tyttäreni olisi vaarantanut kanssaihmisten, tai itsensä terveyttä, tai turvallisuutta.


      • EiVoikuinnauraa
        Äippä kirjoitti:

        Tapaus sattui
        Kirjoittanut: Äippä 23.3.2006 klo 20.56


        Tapaus sattui tyttäreni osalta välitunnilla ulkona, ei siis tilanteessa, jossa tytttäreni olisi "lusmuillut" sisällä, joten toisten häirinnästäkään ei ollut kyse. Eikä myöskään tilanteesta jossa tyttäreni olisi vaarantanut kanssaihmisten, tai itsensä terveyttä, tai turvallisuutta.

        Lainaus ensimmäisestä Äipän viestistä:Viime viikolla hän sitten kävi tyttäreeni "käsiksi" ja nosti hänet ilmaan ja siirtäen tytärtäni ilmassa ulos.
        Äipän totuus näyttää kovasti muuttuvan tilanteen mukaan. Sääliksi käy lapsia kun Äipän äo. imbesillin tasolla.


      • .-...
        EiVoikuinnauraa kirjoitti:

        Lainaus ensimmäisestä Äipän viestistä:Viime viikolla hän sitten kävi tyttäreeni "käsiksi" ja nosti hänet ilmaan ja siirtäen tytärtäni ilmassa ulos.
        Äipän totuus näyttää kovasti muuttuvan tilanteen mukaan. Sääliksi käy lapsia kun Äipän äo. imbesillin tasolla.

        Siis asiahan meni,näin tytöllä oli kaksoistunti ja koko luokalla oli lupa käydä nopeasti "happihyppelyllä" ja kun tyttö oli palaamassa luokkaan niin tämä opettaja nosti,tytön ulos.Piste.


    • avdokaatti

      Asiassa olisi syytä tehdä rikosilmoitus poliisille suurempien vahinkojen välttämiseksi. Lisäksi väkivaltaiselle opettajlle olisi syytä samassa yhteydessä hakea lähestymiskielto. Rikosilmotuksen johdosta poliisi suoritta asiassa esitutkinnan, jossa selvitetään tapahtuma. Lisäksi asiasta tulisi informoida kunnan/kaupungin kouluviranomasia (koulutoimenjohtajaa).

      • Äippä

        ..näin, että vaadin koulun rehtoria kuulemaan silminnäkiöitä (muita paikalla olleita oppilaita).

        Oppilaita kuultuaan rehtori kertoi, että hänellä on erillainen käsitys tapahtuneesta, kuin mitä kyseinen opettaja on tapahtuneesta kertonut. Opettaja on joutunut tekemään sivistystoimen johtajalle kirjallisen selvityksen asiasta.


      • miten etenee
        Äippä kirjoitti:

        ..näin, että vaadin koulun rehtoria kuulemaan silminnäkiöitä (muita paikalla olleita oppilaita).

        Oppilaita kuultuaan rehtori kertoi, että hänellä on erillainen käsitys tapahtuneesta, kuin mitä kyseinen opettaja on tapahtuneesta kertonut. Opettaja on joutunut tekemään sivistystoimen johtajalle kirjallisen selvityksen asiasta.

        miten asia etenee?
        Niin, mielenkiintoinen tapaus, jota tapahtuu melkeinpä joka koulussa joka päivä, josta lapset eivät vain puhu sitten kotona. Olen itsekin vienyt vauhdikkaasti muutamia oppilaita ulos luokasta, tosin ala-asteikäisiä.Keino on hyvä, mutta vain äärimmäisessä hädässä.Tietenkin niin, että tiukka nykäisy ranteesta ettei jää jälkiä jolloin "lennetään" vaikkapa portaita alas ja sitten kiinni.Siinä menee vittumaisempikin tapaus hiljaiseksi.yläasteelaisille en ole tehnyt, mutta yhden kerran olen joutunut "uhkaamaan" kun kertoivat yksityiskohtaisen suunitelmansa autoni hajottamiseksi, jolloin tartuin ystävällisesti olkapäästä ja katseellani kerroin että jos näin tapahtuu se ei mene poliisille.auto on yhä minulla yhtenä kappaleena.
        Nämä esimerkit ovat äärimmäisiä keinoja, eivätkä hyväksyttäviä, mutta ovat toimineet. Olen silti pidetty opettaja, koska olen oikeudenmukainen sekä hyvä opettamaan.
        Kaikkein kamalinta työssä on tietenkin vanhemmat, jotka hassusti aina luulevat sen oman olevan parempi, syyttömämpi jne.kuin muut. senpä takia käyn aina välillä viilentymässä muissa töissä jotta saan pahimmat paskat muistista.Kyllä se niin on, että jos joitain kasvattaa pitäisi, ovat ne ne vanhemmat.Toisaalta, kuka ei yrittäisi pitää omansa puolta vaikka väkisin.Ihminen on syntyjään itseensä kääntynyt ja kapeakatseinen, eikä voi ymmärtää toista ihmistä oikeasti, se on vain pakotettua toimintaa.
        Välillä olen miettinyt, mikä ei tietenkään ole eettistä, kuinka helppoa olisi piiloisesti tehdä lapsista esim.natseja tai sellaisia jotka kääntyvät vanhempiaan vastaan väkivaltaisesti.tarvitsisi vain systemaattista työtä pienien asioiden parissa päivittäin, mitä lapset eivät edes itse huomaisi.luokanopettaja voisi tätä työtä tehdä vaikka 6-vuotta parhaimmillaan, sekä vielä esim.aineenopettajana..hmm...=) joten eikös vanhemmat olla kilttejä opeille ja pennuille, eikös vaan..=)


    • Kasvattaja

      Sinuna aloittaisin lasteni kasvattamisen, että näiltä ongelmilta tulevaisuudessa vältyttäisiin. Opettaja on toiminut täysin oikein. Pidä kunnon puhuttelu pilalle hemmoiteluille kakaroillesi

    • näin c menee

      Tyttäresi on hemmoteltu lissupissiskersa joka ansaitseekin vähän nöyryyttämistä. Kasvata kakarasi paremmin niin ei tule ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe