Naisista ei johtajiksi

Vänrikki

Naiset eivät sovellu johtajiksi. En ikinä tule palkkaamaan yhtään naista mihinkään esimiesvastuulliseen tehtävään.

Syy on siinä, että naiset eivät käy armeijaa eivätkä he saa minkäänlaista oikeaa johtamiskoulutusta. Pojat käyvät miesten koulun, naiset puolestaan jäävät tytöiksi koko iäkseen.

Armeija on todellinen kansalaiskoulu. Armeijassa mies pannaan kovan paikan eteen ensimmäistä kertaa elämässään ja armeija määrittää, onko miehestä mihinkään vai onko hän pelkkä luuseri. Vain parhaat valitaan sotilasjohtajakoulutukseen (aliupseerikouluun) ja vain pieni ikäluokan kerma, noin 5%, saa reserviupseerikoulutuksen.

Reserviupseerikoulu on tämän maan paras johtamistaidon opisto. Siellä ja vain siellä tehdään todellisia johtajia. Sellaisia, jotka kykenevät käyttämään valtaa ja ottamaan vastuuta ja tekemään suuria päätöksiä, tarvittaessa elämästä ja kuolemasta. Tämän maan politiikan, elinkeinoelämän ja talouselämän johtoasemat ovat kautta aikojen olleet reserviupseerien käsissä.

On selviö, että tämä myös näkyy myöhemmin työelämässä. Ihminen, jolla on johtajakokemusta nuoresta saakka, etenee nopeasti esimiestehtäviin. Kun taas ihminen, jolla johtajakokemusta ei nuoruudesta saakka ole, jää koulutuksestaan riippumatta suorittavalle tasolle. Naiset eivät saa johtajakokemusta parikymppisinä. Niinpä heistä ei ole johtajiksi. Nainen johtajana onkin yleensä täysi katastrofi: hän panikoi, menettää hermonsa, painottaa enemmän kaveri- ja ihmissuhteita kuin asioita ja kyräilee kulissien takana sen sijaan että menisi asiaan ja sanoisi päin naamaa miten asiat ovat.

Kärjistäen voisi sanoa, että miehet syntyvät johtajiksi ja naiset johdettaviksi.

15

1869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aasasas

      tule johtajia, tämä on raakka totuus. Eikä armeija opeta johtajaksi vaan siellä opiskellaan sotimista ELI miten puolustetaan maatamme.

    • näitähän piisaa

      naisvihaajan kommentti.

      • feministin kommentti

        Ei vaivauduta kommentoimasta itse asiasisältöä ja osoittamaan sitä vääräksi, vaan hyökätään kirjoittajan persoonaa vastaan.


      • sovinistin kommentti
        feministin kommentti kirjoitti:

        Ei vaivauduta kommentoimasta itse asiasisältöä ja osoittamaan sitä vääräksi, vaan hyökätään kirjoittajan persoonaa vastaan.

        Syytetään toisia siitä mihin itse syyllistyy.


    • juntta jyrää

      Jos reservin upseerit ovat hyviä johtajia, niin todelliset huippujohtajat löytyvät silloin tietenkin ammattiupseereista. Sillä eihän joku reservin vänrikki tiedä hevonpaskaa johtamisesta verrattuna armeijan vakinaiseen everstiin.

      Ehdotankin siis siirtymistä sotilashallintoon. Ministereiksi kenraaleja ja virastojen johtoon everstejä. Toimii kuin tauti.

      • Sanelma

        Vain hyviä kokemuksia ex-kapiaisesta pomona - henkilökuntajuhlia oli kiitettävästi ja niissä ei takuulla juoma loppunut kesken!


    • yksinkertainen

      No eipä tuo armeija meikäläisestä sen kummoisempaa miekkosta tehnyt. Aliupseerikoulut tuli käytyä ja jostain ihme syystä kessun natsat lopuksi kauluksiin. En vieläkään tiedä miksi. Omasta mielestäni olin varsin luumuileva tapaus, joka vältteli turhan aikaisia herätyksiä ja ylimmääräisiä tehtäviä viimeiseen saakka. En edes alokkaille jaksanut huutaa.

      Sen verran voisi sanoa, että käsittämätön on nuoren suomalaisen miehen erätaitojen tola nykypäivänä. Äijät lappaa kamiinan piukkaan puita ja tulitikkua perään - ei syty. Sitä sitten ihmetellään. Nuotiota kosteissa olosuhteissa (sateesta puhumattakaan) ei edes kannattanut ehdottaa mikäli ei itse sitä sytyttänyt. Pohjoinen ei meinannut löytyä edes kompassin avulla ja muista kuin maantiekartoista ei ollut mitään käsitystä. Uintitaitoa ei löydy ja sukset ovat täysin uudet kapistukset. Niitä ei käytä kuin myllylä ja sekin ryyppää vaan nykyisin.

      Esimies taidot taisivat olla monella lähinnä poistattamisluokkaa.

      No onhan tuosta jo yli 10vuotta aikaa kun siellä aikaani kulutin ne 11vuotta.

      Mutta ei se huono reissu ollut kuitenkaan. Mukavaa siellä oli.

    • M135

      Tämä viesti on näköjään siirretty Feminismi palstalta Sovinismi palstalle.






      Minusta naiset ovat erinomaisia johtajia siinä missä mieskin, kun johtavat itseään ja omaa sukupuoltaan.

      Itse ainakin karsastan sitä että sukupuolet johtavat toisiaan.

    • Malice

      Minä olen saanut armeijasta kuvan että siellä opetellaan olemaan ajattelematta ja tottelemaan mitä typerimpiäkin käskyjä. Tottakai täytyy myös tietää parhaat konstit tappaa ja sehän on viisaan ihmisen mitta! Olen myös kuullut, yhtään väitettä epäilemättä, että useat pitkään armeijan johtotehtävissä olleet ovat siviiliin tullessaan epämiellyttäviä pomoilijoita ja käskyttäjiä. En tiedä miten sellainen asenne voi olla hyvä asia työelämässä. Osaatko kertoa? Tuskin työelämässä päätetään useinkaan elämästä ja kuolemasta :D ellei nyt sinun johdollasi sitten. Oletko sinä muuten nähnyt naista johtotehtävissä? Tai yleensäkään oletko nähnyt naista? Heh

      • jiikoo

        Niin, olet saanut kuvan. Ei ole lainkaan yllättävää ettei naisen kuva asiasta vastaa lainkaan todellisuutta.
        Sotilasjohtajana toimineet ovat siviiliorganisaatioissa haluttuja resursseja organisointikykynsä, johtamistaitojensa, vastuunottovalmiutensa ja oma-aloitteellisuutensa vuoksi.
        Naiset ovat johtajina osapuilleen samalla tasolla kuin miehistöön ja aliupseeristoon raakatut miehet.


      • Malice
        jiikoo kirjoitti:

        Niin, olet saanut kuvan. Ei ole lainkaan yllättävää ettei naisen kuva asiasta vastaa lainkaan todellisuutta.
        Sotilasjohtajana toimineet ovat siviiliorganisaatioissa haluttuja resursseja organisointikykynsä, johtamistaitojensa, vastuunottovalmiutensa ja oma-aloitteellisuutensa vuoksi.
        Naiset ovat johtajina osapuilleen samalla tasolla kuin miehistöön ja aliupseeristoon raakatut miehet.

        .. varmaan ihan tutkittua ja kirjoihin präntättyä tietoa tästä asiasta ;)Olen minä saanut nuorilta miehiltä kuulla sen verran valitusta ja päänpudistuksia siitä armeijatouhusta että en minä täysin väärässä ole. 'Naisen kuva asiasta heh.. Ja kaikki naiset ovat johtajina juuri samanlaisia.' On ne ihmisen aivot sitten tykästyneet yleistämiseen, vaikka onhan se kaikinpuolin pakollinen asiakin ettei kärähdä koko koneisto :D Enkä todellakaan vaikene minä. Johdan vielä joku päivä sinua hehee


    • Toveri

      Jo kirkkoisä Augustinus, uskonpuhdistaja Luther ja apostoli Paavali ymmärsivät ettei naisesta ole johtajaksi ja käskivät tämän pitää suunsa kiinni.
      Suuria johtajia ovat olleet korpraalit Hitler, Stalin, Napoleon ja Saddam. Vänrikeistä ei kai varsinaisia suuria johtajia ole tullut mutta alipäällikköinä heitä voi käyttää.
      Todellinen miesjohtaja tarvitsee kouluttautuakseen mars mars taaksepoistumista vastin kainalossa, kuralammikossa ryömimistä täyspakkaus selässä, munien voitelemista tärpätillä, pitää osata sulkeista ja erityisesti rättisulkeista sekä kirota ja komentaa kuuluvasti karjuen. Erityisen arvokasta on hiihto.
      Koulutuksen jälkeen keskitysleirin perustaminen ja sopimattoman ihmistyypin poistaminen päiviltä sujuu sekä Itä-Karjalassa, Tsetseniassa että Pristinassa.

    • ris-ta

      No olihan tuokin mielipide. Jos kerta _kukaan_ nainen ei sovellu johtotehtävään, niin kai se sitten on että jokainen armeijan käynyt mies soveltuu. Eli eipä paljo itketä, eipä ole suuri taito jos jokainen mies osaa olla johtaja.

      Ja ikävä kyllä ikävä fakta on, että myös hyviä naisjohtajia löytyy, sori ;>

    • teekkari sdfksdfsdgfgrfd

      Meillä teknillisessä korkeakoulussa kävi kerran korkea-arvoinen nokian johtaja. Kun häneltä kysyttiin tuota armeijajohtamisen merkitystä nykyaikaisessa yrityselämässä, hän kommentoi happamasti että se on mennyttä elämää. Armeijajohtaminen sopii taistelukentälle ja yritysjohtaminen on täysin toinen juttu.

      Perkele-mentaliteetillä ei saada mitään tuloksia aikaan nykyaikaisessa asijantuntijaorganisaatiossa. Intissä vaan halutaan markkinoida RUK:ia ja AUK:ia. Muistan sen itsekin armeija-ajoilta.

    • edes sovinistiksi

      ole! Saatikka Johtajaksi! Mutta maksettu variksenpelätin on ok!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      4992
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      39
      1538
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1181
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe