Annetaan kaille suomalaisille lopputili vuorollaan johtajia myöten.
Vasta sitten työlliset oppivat ymmärtämään työttömiä kun vuodesta toiseen kirjoitetaan työtön työtön työtön lappusia joka päivälle.
Se menee jo alitajuntaan ja uniinkin että olet totaalisesti työtön ja arvoton.
työtön työtön työtön lappuset
71
3237
Vastaukset
- itämaan tietäjä
vinkki:
kirjoita työtön ja sen jälkeen "samankaltaisuusmerkki" eli -||-- muttei kelpaa
Vinkkisi olisi hyvä, jos noin saisi tehdä. Mutta ei saa. Varmaan jokainen eka kerralla tekee noin ja saa laput takaisin täytettäväksi. Se on kirjoitettava se sana.
- Hallitusnikkari
muttei kelpaa kirjoitti:
Vinkkisi olisi hyvä, jos noin saisi tehdä. Mutta ei saa. Varmaan jokainen eka kerralla tekee noin ja saa laput takaisin täytettäväksi. Se on kirjoitettava se sana.
Presidentin vaaleissa kerrottiin että tähän on tulossa muutos. Ilmeisesti sitä ei ole vielä tullut. Varmaan kun aikansa pohtivat, päästään siihen että vain joka toiseen ruutuun tarvitsee kirjoittaa ja joka toisessa voi käyttää yhtäläisyysmerkkiä.
- tööt
muttei kelpaa kirjoitti:
Riittää, kun kirjoittaa joka viikon maanantaille ''työtön'' ja loput kuusi päivää yhtäläisyysmerkkejä. Ainakin YTK:lle käy, muista en tiedä.
Jopa ensimmäisen korvaushakemuksen täyttöohjeissa näkyy yhtäläisyysmerkki! - potentiaalinen äänestäjä
Hallitusnikkari kirjoitti:
Presidentin vaaleissa kerrottiin että tähän on tulossa muutos. Ilmeisesti sitä ei ole vielä tullut. Varmaan kun aikansa pohtivat, päästään siihen että vain joka toiseen ruutuun tarvitsee kirjoittaa ja joka toisessa voi käyttää yhtäläisyysmerkkiä.
Kaikki otsikossa.
- keksijätoimistossa
työn alla,se on niin monimutkainen lappu jonka uusiutumiseen voi mennä 5-30 vuotta.mutta ootellaan jos elossa ollaan ja terveenä?
- täyttä potaskaa
muttei kelpaa kirjoitti:
Tuollainen urbaani huhu, eli sinunkaltaistesi hevosmiesten tietotoimiston toimitsijoiden levittämä juttu oli liikkeellä 90-luvulla.
Asiahan ei pidä paikkaansa, ja sitä piti selvittää Hesarin toimittajien toimesta virallisille tahoille saakka, ennenkuin meni perille. Paitsi ettei näköjään mennyt kaikille perille tieto.
Hakemuksessa SAA käyttää yhtäläisyysmerkkejä, jokaisen viikon alussa on syytä kirjoittaa se "työtön", jolloin selviää, mihin se yhtäläisuusmerkki viittaa.
Kerro, mistä kassalta tulee hakupaperit takaisin tuolla perusteella? Vastaukseksi ei riitä, että "olen kuullut sukulaismiehen kaverille näin käyneen". Kerro vaan reilusti sen kassan/ niiden kaikkien kassojen nimet,joissa tiedät näin edelleen toimittavan.
Voidaan sitten sekin asia selvittää. - aikoinaan
täyttä potaskaa kirjoitti:
Tuollainen urbaani huhu, eli sinunkaltaistesi hevosmiesten tietotoimiston toimitsijoiden levittämä juttu oli liikkeellä 90-luvulla.
Asiahan ei pidä paikkaansa, ja sitä piti selvittää Hesarin toimittajien toimesta virallisille tahoille saakka, ennenkuin meni perille. Paitsi ettei näköjään mennyt kaikille perille tieto.
Hakemuksessa SAA käyttää yhtäläisyysmerkkejä, jokaisen viikon alussa on syytä kirjoittaa se "työtön", jolloin selviää, mihin se yhtäläisuusmerkki viittaa.
Kerro, mistä kassalta tulee hakupaperit takaisin tuolla perusteella? Vastaukseksi ei riitä, että "olen kuullut sukulaismiehen kaverille näin käyneen". Kerro vaan reilusti sen kassan/ niiden kaikkien kassojen nimet,joissa tiedät näin edelleen toimittavan.
Voidaan sitten sekin asia selvittää.Tästä on kyllä aikaa jo kymmenisen vuotta, mutta tällöin kela vaati joka riville tekstin ei kelvanneet yhtäläisyysmerkit
- työöööötön
tööt kirjoitti:
Riittää, kun kirjoittaa joka viikon maanantaille ''työtön'' ja loput kuusi päivää yhtäläisyysmerkkejä. Ainakin YTK:lle käy, muista en tiedä.
Jopa ensimmäisen korvaushakemuksen täyttöohjeissa näkyy yhtäläisyysmerkki!on metallissakin, käytetään yhtäläisyysmerkkiä, on oikein ohjeissa malli.
- oli niin
täyttä potaskaa kirjoitti:
Voidaan sitten sekin asia selvittää.Minä joka sanoin ettei saa käyttää yhtäläisyysmerkkejä vastaan:
Olin toimihenkilöunionissa aikoinaan ja sieltä sain noottia, että yhtäläisyysmerkkejä ei saa käyttää. En ole enää liitossa, koska en jaksanut selvittää sinne joka kerta samoja asioita mitkä olin jo moneen kertaan kertonut, enkä saa nyt korvauksiakaan, kun on sivutöitä ja puolisolla liikaa tuloja, joten voi olla että on muuttunut. - anteeks vuan
oli niin kirjoitti:
Minä joka sanoin ettei saa käyttää yhtäläisyysmerkkejä vastaan:
Olin toimihenkilöunionissa aikoinaan ja sieltä sain noottia, että yhtäläisyysmerkkejä ei saa käyttää. En ole enää liitossa, koska en jaksanut selvittää sinne joka kerta samoja asioita mitkä olin jo moneen kertaan kertonut, enkä saa nyt korvauksiakaan, kun on sivutöitä ja puolisolla liikaa tuloja, joten voi olla että on muuttunut.Anteeksi, menee aina liitot ja kassat sekaisin. Liitto toimihenkilöunioni ja kassa sitä kautta, mikä se nyt sitten oli.
- Hallitusnikkari
potentiaalinen äänestäjä kirjoitti:
Kaikki otsikossa.
Puolue on vaiheessa. Eli sen ohjelmaan tehdään muutoksia ehdotusten mukaan. Tarkoituksena saada se sellaiseksi ettei se aiheuta liikaa vastustusta. Kuten olet huomannut, esimerkiksi työpaikkojen lisääntyminen saa monet vastustamaan. Ilmeisesti ohjelmassa pitää olla joku tapa jolla työttömyyttä pyritään lisäämään.
Ehdotukset ovat edelleen tervetulleita, osoitehan oli [email protected] - nimiä tulee reippaasti
Puolue on vaiheessa. Eli sen ohjelmaan tehdään muutoksia ehdotusten mukaan. Tarkoituksena saada se sellaiseksi ettei se aiheuta liikaa vastustusta. Kuten olet huomannut, esimerkiksi työpaikkojen lisääntyminen saa monet vastustamaan. Ilmeisesti ohjelmassa pitää olla joku tapa jolla työttömyyttä pyritään lisäämään.
Ehdotukset ovat edelleen tervetulleita, osoitehan oli [email protected]Työttömien puolueella on tilausta. Hallituspuolueet haluvat vaan jatkaa vallassa ja työttömät pakotetaan orjatyölain osoittamiin palkattomiin töihin.
- Hallitusnikkari
nimiä tulee reippaasti kirjoitti:
Työttömien puolueella on tilausta. Hallituspuolueet haluvat vaan jatkaa vallassa ja työttömät pakotetaan orjatyölain osoittamiin palkattomiin töihin.
Jos jollakin on tarjota kotisivutilaa asialle niin olisimme tyytyväisiä.
- samma här
oli niin kirjoitti:
Minä joka sanoin ettei saa käyttää yhtäläisyysmerkkejä vastaan:
Olin toimihenkilöunionissa aikoinaan ja sieltä sain noottia, että yhtäläisyysmerkkejä ei saa käyttää. En ole enää liitossa, koska en jaksanut selvittää sinne joka kerta samoja asioita mitkä olin jo moneen kertaan kertonut, enkä saa nyt korvauksiakaan, kun on sivutöitä ja puolisolla liikaa tuloja, joten voi olla että on muuttunut.Itse sain jostakin kunta-alan kassasta ansiosidonnaista ja siinä oli erikseen mainittu, että yhtäläisyysmerkkien käyttö on kielletty.
Kelan lapun esimerkissäkin on käytetty yhtäläisyysmerkkejä, joten joissakin paikoissa ne kelpaavat.
Tarpeeksi kauan kun olette työttömänä, niin ei tarvitse edes työmarkkinatukilappuun mitään kirjoitella...
Hieno homma tämä uusi orjalaki saadaan työttömät kelan tukien ulkopuolelle kunnan sosiaalitoimistojen elätettäväksi... paitsi etteivät kaikki kunnat siihen suostu.... paska tilanne työttömälle, jota ei oteta edes töihin. - pekkapp
Työttömien puolueella on tilausta. Hallituspuolueet haluvat vaan jatkaa vallassa ja työttömät pakotetaan orjatyölain osoittamiin palkattomiin töihin.
valmis työttömänä maksamaan että pääset synnyttämään työtä. Tällä hetkellä Hallin ehdotuksessa jos tienaat satasen sinulle jää 6e vähemmän käteen kuin olisit tekemättä yhtään mitään.
Kannatta siis harkita nimien keräämistä kaksi kertaa ja ymmärtää mihinkä nimiä kerää. Se Halli on kaikkea muuta kuin työttömien asialla. - pekkapp
Hallin kirjoittamaa:
"Viranomaisen ei ole pakko määrätä mitä kukin tekee. Sen voi työtön tai palkkatyössä oleva aivan itse päättää. Ja palkkatyössä oievillehan tämä muutos onkin paremmin soveltuva."
Huvittavaa vaan palkkatyössä oleva ei tällä muutoksella mitään tee.
Eli jos olet valmis maksamaan satasesta 106e. Kerää ihmeessä nimiä. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
valmis työttömänä maksamaan että pääset synnyttämään työtä. Tällä hetkellä Hallin ehdotuksessa jos tienaat satasen sinulle jää 6e vähemmän käteen kuin olisit tekemättä yhtään mitään.
Kannatta siis harkita nimien keräämistä kaksi kertaa ja ymmärtää mihinkä nimiä kerää. Se Halli on kaikkea muuta kuin työttömien asialla.Peppapp vähentää kahdesti verot tuloista ja väittää että menee miinukselle.
Oikea määrä on 100 euron itse hankitusta tulosta 34 € käteen verolaskurin ensimmäisellä paikkakunnalla. Kunnissa jossa veroäyri on pienempi, käteen jää pari euroa enemmän.
Peppapp yrittää ylläpitää ahkerasti työttömyyttä. Hän ei hyväksy että työttömällä olisi mahdollisuus itse valita hyödyntääkö hän ehdottamaani muutosta vai ei.
Jos toimitaan ehdotukseni mukaan, työtön vai aivan vapaasti valita nykyisen vaihtoehdon. Mutta jos hän itse haluaa, hän voi valita uuden esittämäni vaihtoehdon.
Koska peppapp:llä ei ole esittää mitään haittoja uudesta vaihtoehdosta, hän on nyt alkanut vääristelemään asioita. Nythän tarvitaan taas ääniä seuraavissa eduskunta vaaleissa ja on suuri pelko että demarit menettävät ääniä jos työttömyys alkaa oikeasti laskea ja köyhyys vähentyä. Peppapp tekee kaikkensa ettei näin vain kävisi.
Peppapp on siinä mielessä oikeassa etten ole työttömien asialla. Minun ehdotuksenihan synnyttää uusia työpaikkoja ja työttömyys alkaa vähenemää. Itse asiassa ehdotukseni poistaa kaikki työttömät ja heistä tulee työntekijöitä jotka saavat kunnon palkkaa kokoaikatyöstään.
Hirveää, ei enää työttömiä. Pakko tehdä työtä kaikkien työikäisten ja työkykyisten. Älkää tosiaan missään nimessä kannattako Hallitusnikkaria jos haluatte säilyttää työttömyyden. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
Hallin kirjoittamaa:
"Viranomaisen ei ole pakko määrätä mitä kukin tekee. Sen voi työtön tai palkkatyössä oleva aivan itse päättää. Ja palkkatyössä oievillehan tämä muutos onkin paremmin soveltuva."
Huvittavaa vaan palkkatyössä oleva ei tällä muutoksella mitään tee.
Eli jos olet valmis maksamaan satasesta 106e. Kerää ihmeessä nimiä.1. "Huvittavaa vaan palkkatyössä oleva ei tällä muutoksella mitään tee. "
Palkkatyössä oleva hyötyy asiasta sen, että jos hän joutuu työttömäksi, hän saa työttömyystukea vaikka synnyttääkin työtä. Hänelle ei makseta työttömyystukea tietenkään, sillä hänellähän on palkka.
Jos palkkatyön aikana on hankkinut tuloja omalla toiminnallaan, ne vähentävät maksettavaa tukea, mutta kun se on tiedossa, siitähän ei ole haittaa. Jos tuloa on tullut tai sitä on tullut vähän, työttömyystuki on tärkeä asia. Jos tuloja on tullut enemmän, tuella ei ole niin väliä.
Eli ehdotukseni toimii loistavasti tässäkin tapauksessa. Ja jos ei kelpaa, on valittavissa nykyinen tapa, jolloin tuen maksu on epävarmaa, riippuen siitä katsotaanko hänet yrittäjäksi vai ei. Jos haluaa pelata riskillä, sekin onnistuu.
Palkkatyössä oleva ei siis saa työttömyystukea, mutta hän voi olla varma että teki hän mitä tahansa, jos hän joutuu työttömäksi, hän saa tuloa jolla voi elää, joko omana tuloja tai työttömyystukena.
2. "Eli jos olet valmis maksamaan satasesta 106e. Kerää ihmeessä nimiä. "
Kun peppapp ottaa kahdesti verot tulosta, niin hän pääsee miinukselle. Yleensä tulosta verot otetaan vain kerran. Vai kenen työttömyystuesta tai palkasta verottaja ottaa verot kaksi kertaa?
Oikea määrä mitä satasen tulosta jää on 34 €. - pekkapp
Peppapp vähentää kahdesti verot tuloista ja väittää että menee miinukselle.
Oikea määrä on 100 euron itse hankitusta tulosta 34 € käteen verolaskurin ensimmäisellä paikkakunnalla. Kunnissa jossa veroäyri on pienempi, käteen jää pari euroa enemmän.
Peppapp yrittää ylläpitää ahkerasti työttömyyttä. Hän ei hyväksy että työttömällä olisi mahdollisuus itse valita hyödyntääkö hän ehdottamaani muutosta vai ei.
Jos toimitaan ehdotukseni mukaan, työtön vai aivan vapaasti valita nykyisen vaihtoehdon. Mutta jos hän itse haluaa, hän voi valita uuden esittämäni vaihtoehdon.
Koska peppapp:llä ei ole esittää mitään haittoja uudesta vaihtoehdosta, hän on nyt alkanut vääristelemään asioita. Nythän tarvitaan taas ääniä seuraavissa eduskunta vaaleissa ja on suuri pelko että demarit menettävät ääniä jos työttömyys alkaa oikeasti laskea ja köyhyys vähentyä. Peppapp tekee kaikkensa ettei näin vain kävisi.
Peppapp on siinä mielessä oikeassa etten ole työttömien asialla. Minun ehdotuksenihan synnyttää uusia työpaikkoja ja työttömyys alkaa vähenemää. Itse asiassa ehdotukseni poistaa kaikki työttömät ja heistä tulee työntekijöitä jotka saavat kunnon palkkaa kokoaikatyöstään.
Hirveää, ei enää työttömiä. Pakko tehdä työtä kaikkien työikäisten ja työkykyisten. Älkää tosiaan missään nimessä kannattako Hallitusnikkaria jos haluatte säilyttää työttömyyden.pääsihän sittä vastaamaan vaikka hierarkiat olivat syviä.
Missähän minä nyt ole muka verottanut 2-kertaa 34e euroa on sinun ilmoitus. Siitä en poistanut mitään veroja enää. Itse olet ilmoittanut että itsehankitusta satasesta jää 34e.
Olet siis huomannut minun olevan oikeassa ja nyt väität minun vääristelevän asioita. So so(heristävä sormi).
Sinun tapaasihan ei kannata valita koska siinä jää rahaa vähemmän käteen. Jos et ole sattunut huomaamaan kukaan työtön ei ole kiinnostunut ostamaan työttömyystuella itselleen työpaikkaa.
Ymmärrän tämän kyllä ettet halua tunnustaa tämänkään olevan totta mutta jokainen voi itse laskea tämän niin huomaa sen todeksi.
Tupla verotusta ei ole käytetty se on Hallin omaa panettelua, koska hän on huomannut minun olevan oikeassa ja on nyt hiukan häpeissään, koska häntä suurta ja pätevää tutkija/kehittelijää rupesi neuvomaan työtön sälli. Ymmärrettävää koska hän ei pidä työttömiä älyllisinä yksilöinä. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
pääsihän sittä vastaamaan vaikka hierarkiat olivat syviä.
Missähän minä nyt ole muka verottanut 2-kertaa 34e euroa on sinun ilmoitus. Siitä en poistanut mitään veroja enää. Itse olet ilmoittanut että itsehankitusta satasesta jää 34e.
Olet siis huomannut minun olevan oikeassa ja nyt väität minun vääristelevän asioita. So so(heristävä sormi).
Sinun tapaasihan ei kannata valita koska siinä jää rahaa vähemmän käteen. Jos et ole sattunut huomaamaan kukaan työtön ei ole kiinnostunut ostamaan työttömyystuella itselleen työpaikkaa.
Ymmärrän tämän kyllä ettet halua tunnustaa tämänkään olevan totta mutta jokainen voi itse laskea tämän niin huomaa sen todeksi.
Tupla verotusta ei ole käytetty se on Hallin omaa panettelua, koska hän on huomannut minun olevan oikeassa ja on nyt hiukan häpeissään, koska häntä suurta ja pätevää tutkija/kehittelijää rupesi neuvomaan työtön sälli. Ymmärrettävää koska hän ei pidä työttömiä älyllisinä yksilöinä.1. "pääsihän sittä vastaamaan vaikka hierarkiat olivat syviä. "
Jaa, olet oppinut uuden sanan. Täällä hierarkia voi olla 18 tasoinen, tässä se on nyt kahdeksannella tasolla. Ja hierarkiaan sinä et voi vaikuttaa mitenkään, se raja on aina 18. Se ei ole koskaan alemmalla eikä ylemmällä.
Jos otamme esimerkin niin ehkä ymmärrät paremmin. Otamme käyttöön 18 kerroksisen rakennuksen. Olemme kahdeksannessa kerroksessa ja tulet hissillä ja sanot että pääsihän sitä vastaamaan vaikka tässä on paljon kerroksia.
Kerrosten lukumäärä ei vaikuta mitenkään siihen pääsetkö vastaamaan tai ei jos et yritä korkeammalle kuin 18. kerros.
2. "Missähän minä nyt ole muka verottanut 2-kertaa 34e euroa on sinun ilmoitus. Siitä en poistanut mitään veroja enää. Itse olet ilmoittanut että itsehankitusta satasesta jää 34e."
Väitit että hankkiessään 100 € ehdottamallani tavalla tulee 106 € kustannuksia ja sinulla oli siihen jopa laskuesimerkki jossa olit saanut paljon veroja. 34 euroa on minun ilmoitus ja se jää työttömälle joka hankkii 100 €.
Sinä väitit että pitää maksaa 6 euroa että saa 100 €. Käyhän lukemassa väitteesi kun et muista.
3. "Olet siis huomannut minun olevan oikeassa ja nyt väität minun vääristelevän asioita. So so(heristävä sormi). "
Tässä työttömälle jäävässä asiassa et ole ollut kertaakaan oikeassa.
4. "Sinun tapaasihan ei kannata valita koska siinä jää rahaa vähemmän käteen. Jos et ole sattunut huomaamaan kukaan työtön ei ole kiinnostunut ostamaan työttömyystuella itselleen työpaikkaa. "
Jos se ei mielestäsi kannata, miksi et anna niiden joille se kannattaa käyttää sitä? Miksi kaikkien pitäisi tehdä yhtä tyhmästi kuin sinä teet ja määräät?
Harva jaksaa ajatella työttömänä. Työttömät on aika hyvin passivoitu. Minäkään en varmaan jaksaisi ajatella asioita jos olisin työtön.
Sen vuoksi onkin tärkeää että on olemassa vaihtoehto työttömille ja erityisesti palkkatyössä oleville, jotta he voivat valita menettävätkö työttömyysturvansa vai eivät.
Sinä et antaisi valita, sinä pakoittaisit kaikki passiivisiksi. Vain sen takia että demarit saisivat ääniä ja sinä saisit olla työttömänä.
Lisäksi sinä sotket työttömien ajatuksia täällä väittämällä että ehdotukseni ollessa valittavissa joutuu maksamaan 6 euroa vaikka todellisuudessa silloin saa itselle 34 euroa.
5. "Ymmärrän tämän kyllä ettet halua tunnustaa tämänkään olevan totta mutta jokainen voi itse laskea tämän niin huomaa sen todeksi. "
Aivan, ohje löytyy tuolta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000021&posting=22000000015031676
Sen avulla laskien saa jäämään 34 €.
6. "Tupla verotusta ei ole käytetty se on Hallin omaa panettelua, koska hän on huomannut minun olevan oikeassa ja on nyt hiukan häpeissään, koska häntä suurta ja pätevää tutkija/kehittelijää rupesi neuvomaan työtön sälli. Ymmärrettävää koska hän ei pidä työttömiä älyllisinä yksilöinä. "
Kertoisitko miten sinä sait tämän kuuden euron negatiivisen tuloksen? Kun työtön siis hankkii ehdotukseni valitsemalla 100 €, niin kuinka hän joutuu maksamaan siitä 106 €, tai toisin sanoen yrittäessään lisätuloa, menettää 6 euroa? - pekkapp
1. "Huvittavaa vaan palkkatyössä oleva ei tällä muutoksella mitään tee. "
Palkkatyössä oleva hyötyy asiasta sen, että jos hän joutuu työttömäksi, hän saa työttömyystukea vaikka synnyttääkin työtä. Hänelle ei makseta työttömyystukea tietenkään, sillä hänellähän on palkka.
Jos palkkatyön aikana on hankkinut tuloja omalla toiminnallaan, ne vähentävät maksettavaa tukea, mutta kun se on tiedossa, siitähän ei ole haittaa. Jos tuloa on tullut tai sitä on tullut vähän, työttömyystuki on tärkeä asia. Jos tuloja on tullut enemmän, tuella ei ole niin väliä.
Eli ehdotukseni toimii loistavasti tässäkin tapauksessa. Ja jos ei kelpaa, on valittavissa nykyinen tapa, jolloin tuen maksu on epävarmaa, riippuen siitä katsotaanko hänet yrittäjäksi vai ei. Jos haluaa pelata riskillä, sekin onnistuu.
Palkkatyössä oleva ei siis saa työttömyystukea, mutta hän voi olla varma että teki hän mitä tahansa, jos hän joutuu työttömäksi, hän saa tuloa jolla voi elää, joko omana tuloja tai työttömyystukena.
2. "Eli jos olet valmis maksamaan satasesta 106e. Kerää ihmeessä nimiä. "
Kun peppapp ottaa kahdesti verot tulosta, niin hän pääsee miinukselle. Yleensä tulosta verot otetaan vain kerran. Vai kenen työttömyystuesta tai palkasta verottaja ottaa verot kaksi kertaa?
Oikea määrä mitä satasen tulosta jää on 34 €.Tuplaverotusta ei ole vaikka yrität niin esittää.
Otetaan palkkatyöstätippuva. Liikevaihto 800e.
Eli aika vähäistä.
Eli Halli systeemi:
500e/kk(työttömyystukibrutto) - 800e/2(liikevaihto) = käteen jäävä osuus
Työttömyystuki 100e x 80% = 80e käteen
liikevaihto 800e josta Hallin mukaan satasesta jää 34e kulujen jälkeen eli 8 x 34e = 272e käteen
käteen yht.352e Vaikka teit töitä 800e edestä.
kun tekemättä mitään saat
500e/kk x 80%(verotus 20%) = käteen 400e
Eli tekemättä mitään saat 48e enemmän.
kummankohan äly tässä jättää. Pyydetäänpäs jonkun toisenkin mielipide onko tässä kaksinkertaista verotusta? Minusta voit tarkistaa itse edeltä.
Sori Halli Minä osaan matikkaa. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
Tuplaverotusta ei ole vaikka yrität niin esittää.
Eli aika vähäistä.
Eli Halli systeemi:
liikevaihto 800e josta Hallin mukaan satasesta jää 34e kulujen jälkeen eli 8 x 34e = 272e käteen
kummankohan äly tässä jättää. Pyydetäänpäs jonkun toisenkin mielipide onko tässä kaksinkertaista verotusta? Minusta voit tarkistaa itse edeltä.
Sori Halli Minä osaan matikkaa."Eli jos olet valmis maksamaan satasesta 106e.
Kerää ihmeessä nimiä. "
Vaikuttaako tämä tutulta? Kukahan tämän mahtoi kirjoittaa?
1. "Tuplaverotusta ei ole vaikka yrität niin esittää.
Eli aika vähäistä.
Eli Halli systeemi:
Sori Halli Minä osaan matikkaa. "
Otetaan nyt työtön. Hän saa normaalisti 500 € kuussa eli verolaskurin mukaan hän maksaa vuodessa veroa 507,62 euroa.
Hän siis tekee liikevaihtoa 800 euroa, josta tietenkin verotuksessa vähennetään ne vähennykset. Oletamme että niitä ei nyt ole, joten verotettava tulo nousee 800 € (500 € - 800 €/2) - 500 € = 400 €. Kun tämä lisätään vuoden tuloon, saadaan vuoden veroiksi 556,05 €. Siis 48.43 euroa enemmän meni veroa kun sai 400 € enemmän. Sitten kun huomioidaan ne muut maksut, saadaan lisää vielä 16 € eli kaikkkiaan 64.43 €.
Kun tämä vähennetään tuosta 400 euron lisätulosta, saadaan että käteen jäi 335.57 € enemmän. Tulot vuodessa siis tämän 800 euron liikevaihdon ansiosta 6 400 - verot ja maksut = 6 400 € - 556.05 € - 16 € = 5827.95 €
Kun ei tee mitään, saa 6 000 € - 507.62 € = 5492.38 €.
Kun tämä vähennetään tästä 5827.95 eurosta 5492.38 €, saadan se minkä verran jää käteen enemmän jos tekee 800 euroa liikevaihtoa. Tämä summahan on 335.57, minkä me jo tuolla aikaisemminkin saimme. Ei siis 48 euroa enemmän vaan 335.57 euroa vähemmän kun ei tee mitään.
Käyhän vielä vähän sitä matikankurssia niin ehkä se siitä. - pekkapp
1. "pääsihän sittä vastaamaan vaikka hierarkiat olivat syviä. "
Jaa, olet oppinut uuden sanan. Täällä hierarkia voi olla 18 tasoinen, tässä se on nyt kahdeksannella tasolla. Ja hierarkiaan sinä et voi vaikuttaa mitenkään, se raja on aina 18. Se ei ole koskaan alemmalla eikä ylemmällä.
Jos otamme esimerkin niin ehkä ymmärrät paremmin. Otamme käyttöön 18 kerroksisen rakennuksen. Olemme kahdeksannessa kerroksessa ja tulet hissillä ja sanot että pääsihän sitä vastaamaan vaikka tässä on paljon kerroksia.
Kerrosten lukumäärä ei vaikuta mitenkään siihen pääsetkö vastaamaan tai ei jos et yritä korkeammalle kuin 18. kerros.
2. "Missähän minä nyt ole muka verottanut 2-kertaa 34e euroa on sinun ilmoitus. Siitä en poistanut mitään veroja enää. Itse olet ilmoittanut että itsehankitusta satasesta jää 34e."
Väitit että hankkiessään 100 € ehdottamallani tavalla tulee 106 € kustannuksia ja sinulla oli siihen jopa laskuesimerkki jossa olit saanut paljon veroja. 34 euroa on minun ilmoitus ja se jää työttömälle joka hankkii 100 €.
Sinä väitit että pitää maksaa 6 euroa että saa 100 €. Käyhän lukemassa väitteesi kun et muista.
3. "Olet siis huomannut minun olevan oikeassa ja nyt väität minun vääristelevän asioita. So so(heristävä sormi). "
Tässä työttömälle jäävässä asiassa et ole ollut kertaakaan oikeassa.
4. "Sinun tapaasihan ei kannata valita koska siinä jää rahaa vähemmän käteen. Jos et ole sattunut huomaamaan kukaan työtön ei ole kiinnostunut ostamaan työttömyystuella itselleen työpaikkaa. "
Jos se ei mielestäsi kannata, miksi et anna niiden joille se kannattaa käyttää sitä? Miksi kaikkien pitäisi tehdä yhtä tyhmästi kuin sinä teet ja määräät?
Harva jaksaa ajatella työttömänä. Työttömät on aika hyvin passivoitu. Minäkään en varmaan jaksaisi ajatella asioita jos olisin työtön.
Sen vuoksi onkin tärkeää että on olemassa vaihtoehto työttömille ja erityisesti palkkatyössä oleville, jotta he voivat valita menettävätkö työttömyysturvansa vai eivät.
Sinä et antaisi valita, sinä pakoittaisit kaikki passiivisiksi. Vain sen takia että demarit saisivat ääniä ja sinä saisit olla työttömänä.
Lisäksi sinä sotket työttömien ajatuksia täällä väittämällä että ehdotukseni ollessa valittavissa joutuu maksamaan 6 euroa vaikka todellisuudessa silloin saa itselle 34 euroa.
5. "Ymmärrän tämän kyllä ettet halua tunnustaa tämänkään olevan totta mutta jokainen voi itse laskea tämän niin huomaa sen todeksi. "
Aivan, ohje löytyy tuolta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000021&posting=22000000015031676
Sen avulla laskien saa jäämään 34 €.
6. "Tupla verotusta ei ole käytetty se on Hallin omaa panettelua, koska hän on huomannut minun olevan oikeassa ja on nyt hiukan häpeissään, koska häntä suurta ja pätevää tutkija/kehittelijää rupesi neuvomaan työtön sälli. Ymmärrettävää koska hän ei pidä työttömiä älyllisinä yksilöinä. "
Kertoisitko miten sinä sait tämän kuuden euron negatiivisen tuloksen? Kun työtön siis hankkii ehdotukseni valitsemalla 100 €, niin kuinka hän joutuu maksamaan siitä 106 €, tai toisin sanoen yrittäessään lisätuloa, menettää 6 euroa?Huomaat työttömissä ihmeitä. Me osaamme matematikkaa.
Rautalanka Hallille hänen omasta ideastaan:
"Väitit että hankkiessään 100 € ehdottamallani tavalla tulee 106 € kustannuksia ja sinulla oli siihen jopa laskuesimerkki jossa olit saanut paljon veroja. 34 euroa on minun ilmoitus ja se jää työttömälle joka hankkii 100 €."
Sama kuin sinulla 2000e vastaa 1000e
100e = -106e antaa paremman käsityksen.
Eli teet työtä satasesta niin saat 6e vähemmän käteen kuin tekemättä työtä.
Passiivinen
500e/kk(verotus 20%) käteen jää 400e
aktiivinen
500e/kk - 100e/2 = 360e/kk 34e(satasesta)=käteen jää 394e
passiivisella jäi käteen 6e enemmän
työmaksoi työttömälle 106e koska
työtä 100e:lla 6etiputus jos olisi ollut tekemättä yhtään mitään.
Tätä ei tarvitse edes ihmetellä.
Joko meni jakeluun.
Kyllä työtön matikkaa osaa vaikka euroissa ollaan.
Jos töitä tehdessä jää vähemmän käteen kuin työttömänä en ole koskaan kuullut sillä ainakaan työllistävä vaikutus olevan. - pekkapp
"Eli jos olet valmis maksamaan satasesta 106e.
Kerää ihmeessä nimiä. "
Eli aika vähäistä.
Eli Halli systeemi:
Otetaan nyt työtön. Hän saa normaalisti 500 € kuussa eli verolaskurin mukaan hän maksaa vuodessa veroa 507,62 euroa.
Hän siis tekee liikevaihtoa 800 euroa, josta tietenkin verotuksessa vähennetään ne vähennykset. Oletamme että niitä ei nyt ole, joten verotettava tulo nousee 800 € (500 € - 800 €/2) - 500 € = 400 €. Kun tämä lisätään vuoden tuloon, saadaan vuoden veroiksi 556,05 €. Siis 48.43 euroa enemmän meni veroa kun sai 400 € enemmän. Sitten kun huomioidaan ne muut maksut, saadaan lisää vielä 16 € eli kaikkkiaan 64.43 €.
Kun tämä vähennetään tuosta 400 euron lisätulosta, saadaan että käteen jäi 335.57 € enemmän. Tulot vuodessa siis tämän 800 euron liikevaihdon ansiosta 6 400 - verot ja maksut = 6 400 € - 556.05 € - 16 € = 5827.95 €
Kun tämä vähennetään tästä 5827.95 eurosta 5492.38 €, saadan se minkä verran jää käteen enemmän jos tekee 800 euroa liikevaihtoa. Tämä summahan on 335.57, minkä me jo tuolla aikaisemminkin saimme. Ei siis 48 euroa enemmän vaan 335.57 euroa vähemmän kun ei tee mitään.
Käyhän vielä vähän sitä matikankurssia niin ehkä se siitä.Työttömän vero % on 20%.
500e/kk x 12/kk = 6000e vuodessa tästä 20% on
1200e
eli tässä olet väärässä. Soita vaikka kelaan.
"Otetaan nyt työtön. Hän saa normaalisti 500 € kuussa eli verolaskurin mukaan hän maksaa vuodessa veroa 507,62 euroa."
eli tämä on väärää tietoa.
Laskukaava on taas sinun antama laskeppa vaikka sillä se kuukausi paljonko saa. Jos liikevaihto on 800e. Eihän se joka kuukausi ole 800e.
Sehän on tämä
500e/kk-800e/2
8 x 34e(ansaitusta satasesta)
Huomioi nyt puhutaan käteen jäävästä rahasta. Brutto ei ketään ruoki.
Systeemesi on siis matkalippu sossuun. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
Työttömän vero % on 20%.
500e/kk x 12/kk = 6000e vuodessa tästä 20% on
1200e
eli tässä olet väärässä. Soita vaikka kelaan.
"Otetaan nyt työtön. Hän saa normaalisti 500 € kuussa eli verolaskurin mukaan hän maksaa vuodessa veroa 507,62 euroa."
eli tämä on väärää tietoa.
Laskukaava on taas sinun antama laskeppa vaikka sillä se kuukausi paljonko saa. Jos liikevaihto on 800e. Eihän se joka kuukausi ole 800e.
Sehän on tämä
500e/kk-800e/2
8 x 34e(ansaitusta satasesta)
Huomioi nyt puhutaan käteen jäävästä rahasta. Brutto ei ketään ruoki.
Systeemesi on siis matkalippu sossuun.Huomasin tuon itsekin eli työtön maksaa jokaisesta eurosta enemmän veroa kuin työssä oleva. Näin se siis menee:
1. Ilman itse hankittua tuloa:
Jos työtön on työttömänä ja saa tukea sen 500 €/kk, niin saadaan seuraava taulukko:
Sosiaali- ja muut etuudet 6 000 €
Vero 1 139,04 €
Työttömälle jää 4860,96 €
2. Työtön hankkii 800 € tuloa:
Ja tästä 800 €:n tulosta ja tuesta menee veroa näin:
Sosiaali- ja muut etuudet 5 600 €
Ansiotulo 800 €
Vero 1 077,01 €
Muut maksut 16 €
Työttömälle jää 5306,99 €
Hankkiessaan itse 800 €, hän saa käteen 5306.99 €
- 4860,96 € = 446.03 € enemmän. Tämä on siis kerran hankittu 800 €. - vaan jatkuu
"Eli jos olet valmis maksamaan satasesta 106e.
Kerää ihmeessä nimiä. "
Eli aika vähäistä.
Eli Halli systeemi:
Käyhän vielä vähän sitä matikankurssia niin ehkä se siitä.Ensinäkin, yrityksen liikevaihto EI OLE YHTÄ KUIN YRITTÄJÄN TULO!!! Kaikkien kulujen ja menoerien jälkeen jää jäljelle joko voittoa tai tappiota! Missään tapauksessa et voi laskeskella mitään yhtälöitäsi käyttämällä liikevaihtoa vertailu-lukuna!!! Ja totta kait olet esimerkki tapauksessasi jättänyt vero-vähennykset pois! Saadaksesi jälleen kerran vääristetyn tuloksen, jotta ehdotuksesi olisi toimiva! Vaan ei ole!!!
Toiseksi, verottaja huomioi (varsinkin näin pienimuotoisella toiminnalla) yrittäjän henkilökohtaiseksi tuloksi kaikki, mitä yrittäjä tienaa verokautena.
Tottahan toki saat luvut näyttämään ihan siltä, miltä haluat, koska laskentatavassa ei ole mitään todenperäisyyttä!
Äläkä nyt taas ala selittämään tätä kaikkea sinun mullistavan mallin mukaisesti tehdyksi. Ei se sun malliskaan voi voimassa olevia lakeja rikkoa! Vai taasko, muutat niitäkin???
Täyttä potaskaa koko esimerkki-laskelmasi!!! - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
Huomaat työttömissä ihmeitä. Me osaamme matematikkaa.
Rautalanka Hallille hänen omasta ideastaan:
"Väitit että hankkiessään 100 € ehdottamallani tavalla tulee 106 € kustannuksia ja sinulla oli siihen jopa laskuesimerkki jossa olit saanut paljon veroja. 34 euroa on minun ilmoitus ja se jää työttömälle joka hankkii 100 €."
Sama kuin sinulla 2000e vastaa 1000e
100e = -106e antaa paremman käsityksen.
Eli teet työtä satasesta niin saat 6e vähemmän käteen kuin tekemättä työtä.
Passiivinen
500e/kk(verotus 20%) käteen jää 400e
aktiivinen
500e/kk - 100e/2 = 360e/kk 34e(satasesta)=käteen jää 394e
passiivisella jäi käteen 6e enemmän
työmaksoi työttömälle 106e koska
työtä 100e:lla 6etiputus jos olisi ollut tekemättä yhtään mitään.
Tätä ei tarvitse edes ihmetellä.
Joko meni jakeluun.
Kyllä työtön matikkaa osaa vaikka euroissa ollaan.
Jos töitä tehdessä jää vähemmän käteen kuin työttömänä en ole koskaan kuullut sillä ainakaan työllistävä vaikutus olevan.Matermatiikka saatta toimia mutta kun pitäisi vielä sen päättelykyvynkin toimia.
"500e/kk - 100e/2 = 450e brutto tästä jää 360e käteen." Tämä pitää paikkansa osittain, et vaan voi laskea vero muutosta kuukautta kohden.
" 34e(tienatusta satasesta) = 394e käteen. "
Tässä sinä teit ajatteluvirheen. Tuo 34 euroa oli se koko muutos, ei lisättävä osa. Sinun on laskettava paljonko sinulle jää siitä satasesta eli sehän on 100 € - 8.5 12 € = 77.50 euroa. Tämän kun lisää tuohin 360 euroon saat tällä vaikealla ja epätarkalla laskutavalla suunnilleen oikean tuloksen jos ansiotuloa ja työttömyystukea olisi verotettu samalla tavalla. Kukaan ei ollut huomannut että niitä verotetaan eri tavalla.
Siis kun lisäämme 360 ja 77.50, saamme 437.50 €, jolloin se 400 € on noin 37.5 euroa pienempi kuin se satasella saatu lisä. Mutta kuten nyt huomasit, verotuksen ollessa eri suurinen tuelle kuin ansiotulolle, käykin niin että hankkiessaan satasen saa siitä 109 euroa itselle eli vero laskee niin että hankittu summa on suurempi verotuksen jälkeen.
Tämä laskutapa ei siis päde, satasen lisätulosta jäisi 109 euroa käteen. - ikuinentyötön
aikoinaan kirjoitti:
Tästä on kyllä aikaa jo kymmenisen vuotta, mutta tällöin kela vaati joka riville tekstin ei kelvanneet yhtäläisyysmerkit
Ainakin noin. 1,5 vuotta sitten tuli takaisin Naantalin Kelalta kun veljeni kirjoitti ainoastaan 1. päivälle "työtön", ja loppuihin veti -II-. Eli siinä.
- Hallitusnikkari
vaan jatkuu kirjoitti:
Ensinäkin, yrityksen liikevaihto EI OLE YHTÄ KUIN YRITTÄJÄN TULO!!! Kaikkien kulujen ja menoerien jälkeen jää jäljelle joko voittoa tai tappiota! Missään tapauksessa et voi laskeskella mitään yhtälöitäsi käyttämällä liikevaihtoa vertailu-lukuna!!! Ja totta kait olet esimerkki tapauksessasi jättänyt vero-vähennykset pois! Saadaksesi jälleen kerran vääristetyn tuloksen, jotta ehdotuksesi olisi toimiva! Vaan ei ole!!!
Toiseksi, verottaja huomioi (varsinkin näin pienimuotoisella toiminnalla) yrittäjän henkilökohtaiseksi tuloksi kaikki, mitä yrittäjä tienaa verokautena.
Tottahan toki saat luvut näyttämään ihan siltä, miltä haluat, koska laskentatavassa ei ole mitään todenperäisyyttä!
Äläkä nyt taas ala selittämään tätä kaikkea sinun mullistavan mallin mukaisesti tehdyksi. Ei se sun malliskaan voi voimassa olevia lakeja rikkoa! Vai taasko, muutat niitäkin???
Täyttä potaskaa koko esimerkki-laskelmasi!!!1. "Ensinäkin, yrityksen liikevaihto EI OLE YHTÄ KUIN YRITTÄJÄN TULO!!! Kaikkien kulujen ja menoerien jälkeen jää jäljelle joko voittoa tai tappiota! Missään tapauksessa et voi laskeskella mitään yhtälöitäsi käyttämällä liikevaihtoa vertailu-lukuna!!! Ja totta kait olet esimerkki tapauksessasi jättänyt vero-vähennykset pois! Saadaksesi jälleen kerran vääristetyn tuloksen, jotta ehdotuksesi olisi toimiva! Vaan ei ole!!! "
Keskustelemme tässä peppapp:n kanssa ehdottamastani muutoksesta työttömyysturvalakiin, jossa kaikki rahat mitä yritys ja yrittäjä saa, vähentäisivät maksettavaa työttömystukea. Verotuksen osalta asia on kuten kerrot.
Tuossa missä peppapp puhui liikevaihdosta muttei maininnut vähennyksiä, tein oletuksen ettei niitä ollut. Jos olisi ollut, käteen jäänyt tulohan olisi ollut vielä suurempi, mikä olisi ollut vain positiivista.
2. "Toiseksi, verottaja huomioi (varsinkin näin pienimuotoisella toiminnalla) yrittäjän henkilökohtaiseksi tuloksi kaikki, mitä yrittäjä tienaa verokautena. "
Eli tulemme siihen että myös todellisuudessa esimerkkimme pitävät hyvin paikkansa, vähennyksiä ei juuri ole.
3. "Tottahan toki saat luvut näyttämään ihan siltä, miltä haluat, koska laskentatavassa ei ole mitään todenperäisyyttä!
Esimerkissä ei ollut vähennyksiä. Päätä nyt kumpaa mieltä olet, onko niitä vähennyksiä vai ei?
4. "Äläkä nyt taas ala selittämään tätä kaikkea sinun mullistavan mallin mukaisesti tehdyksi. Ei se sun malliskaan voi voimassa olevia lakeja rikkoa! Vai taasko, muutat niiä"kin??? "
Puhumme nimenomaan ehdottamastani mallista, onko se parempi kuin nykyinen. Minä en voi muttaa lakia, mutta hallitus voi muttaa. Ja jos nykyinen ei sitä tee, äänestäjät voivat äänestää sellaiset edustajat että laki muuttuu.
En ole edelleenkään esittämässä muutettavaksi kuin työttömyysturvalakia ja sieltäkin vain pari kohtaa.
5. "Täyttä potaskaa koko esimerkki-laskelmasi!!! "
Niin oli, huomaat noista korjauksista. Työttömyystukea verotetaan enemmän euroa kohden (vähemmän vähennyksiä) kuin ansiotuloa. Niinpä esimerkkini antoi liian pieniä tuloja työttömälle. Nyt ne on korjattu ja ehdotukseni näyttää niiden valossa todella hyvältä ja kannustavalta. - pekkapp
Huomasin tuon itsekin eli työtön maksaa jokaisesta eurosta enemmän veroa kuin työssä oleva. Näin se siis menee:
Jos työtön on työttömänä ja saa tukea sen 500 €/kk, niin saadaan seuraava taulukko:
Vero 1 139,04 €
2. Työtön hankkii 800 € tuloa:
Ja tästä 800 €:n tulosta ja tuesta menee veroa näin:
Ansiotulo 800 €
Vero 1 077,01 €
Muut maksut 16 €
- 4860,96 € = 446.03 € enemmän. Tämä on siis kerran hankittu 800 €.korjaa
800e ennakkoveronalaista
5600e vero% alaista
Tilannehan meni kauheammaksi seurata. - pekkapp
Matermatiikka saatta toimia mutta kun pitäisi vielä sen päättelykyvynkin toimia.
"500e/kk - 100e/2 = 450e brutto tästä jää 360e käteen." Tämä pitää paikkansa osittain, et vaan voi laskea vero muutosta kuukautta kohden.
Tässä sinä teit ajatteluvirheen. Tuo 34 euroa oli se koko muutos, ei lisättävä osa. Sinun on laskettava paljonko sinulle jää siitä satasesta eli sehän on 100 € - 8.5 12 € = 77.50 euroa. Tämän kun lisää tuohin 360 euroon saat tällä vaikealla ja epätarkalla laskutavalla suunnilleen oikean tuloksen jos ansiotuloa ja työttömyystukea olisi verotettu samalla tavalla. Kukaan ei ollut huomannut että niitä verotetaan eri tavalla.
Siis kun lisäämme 360 ja 77.50, saamme 437.50 €, jolloin se 400 € on noin 37.5 euroa pienempi kuin se satasella saatu lisä. Mutta kuten nyt huomasit, verotuksen ollessa eri suurinen tuelle kuin ansiotulolle, käykin niin että hankkiessaan satasen saa siitä 109 euroa itselle eli vero laskee niin että hankittu summa on suurempi verotuksen jälkeen.
Tämä laskutapa ei siis päde, satasen lisätulosta jäisi 109 euroa käteen."500e/kk - 100e/2 = 450e brutto tästä jää 360e käteen." Tämä pitää paikkansa osittain, et vaan voi laskea vero muutosta kuukautta kohden. "
Tämä pitää kelan toiminnan kanssa hyvin paikkansa.
Mitenkäs sitten voi saada työttömyystukea jos sitä ei voi laskea kuukausittain. Näinhän sitä nykyään lasketaan. Arvaappas paljonko viivästyy työttömyystuen maksu jos joka kuukausi viet uudet veroselvitykset paikalliskonttoriin.
34e oli sinun ilmoittama summa itseansaitusta 100:sta. Tällöinhän työttömyystuki ei liity siihen. Kumma tapa sinulla sysätä näitä virheitäsi minun kontolle "pätevä kehittelijä".
Ja se 109e on oikeasti 59e laskuvirhe sulla siinäkin. Ei ole minun vika sekään.
Mutta tämähän ei pidä paikkaansa, koska tämä itseansaittu 100e on ennakkoveronalaista.
Niin kuin huomaat myös muita muutoksia tarvitaan. joko rupeat pikku hiljaa tunnustamaan.
Sano vain suoraan sinulla ei ole aavistustakaan ideasi työllistävästä vaikutuksesta.
Varsinkin nyt kun kaikki laskelmasi menivät uusiksi. - pekkapp
1. "Ensinäkin, yrityksen liikevaihto EI OLE YHTÄ KUIN YRITTÄJÄN TULO!!! Kaikkien kulujen ja menoerien jälkeen jää jäljelle joko voittoa tai tappiota! Missään tapauksessa et voi laskeskella mitään yhtälöitäsi käyttämällä liikevaihtoa vertailu-lukuna!!! Ja totta kait olet esimerkki tapauksessasi jättänyt vero-vähennykset pois! Saadaksesi jälleen kerran vääristetyn tuloksen, jotta ehdotuksesi olisi toimiva! Vaan ei ole!!! "
Keskustelemme tässä peppapp:n kanssa ehdottamastani muutoksesta työttömyysturvalakiin, jossa kaikki rahat mitä yritys ja yrittäjä saa, vähentäisivät maksettavaa työttömystukea. Verotuksen osalta asia on kuten kerrot.
Tuossa missä peppapp puhui liikevaihdosta muttei maininnut vähennyksiä, tein oletuksen ettei niitä ollut. Jos olisi ollut, käteen jäänyt tulohan olisi ollut vielä suurempi, mikä olisi ollut vain positiivista.
2. "Toiseksi, verottaja huomioi (varsinkin näin pienimuotoisella toiminnalla) yrittäjän henkilökohtaiseksi tuloksi kaikki, mitä yrittäjä tienaa verokautena. "
Eli tulemme siihen että myös todellisuudessa esimerkkimme pitävät hyvin paikkansa, vähennyksiä ei juuri ole.
3. "Tottahan toki saat luvut näyttämään ihan siltä, miltä haluat, koska laskentatavassa ei ole mitään todenperäisyyttä!
Esimerkissä ei ollut vähennyksiä. Päätä nyt kumpaa mieltä olet, onko niitä vähennyksiä vai ei?
4. "Äläkä nyt taas ala selittämään tätä kaikkea sinun mullistavan mallin mukaisesti tehdyksi. Ei se sun malliskaan voi voimassa olevia lakeja rikkoa! Vai taasko, muutat niiä"kin??? "
Puhumme nimenomaan ehdottamastani mallista, onko se parempi kuin nykyinen. Minä en voi muttaa lakia, mutta hallitus voi muttaa. Ja jos nykyinen ei sitä tee, äänestäjät voivat äänestää sellaiset edustajat että laki muuttuu.
En ole edelleenkään esittämässä muutettavaksi kuin työttömyysturvalakia ja sieltäkin vain pari kohtaa.
5. "Täyttä potaskaa koko esimerkki-laskelmasi!!! "
Niin oli, huomaat noista korjauksista. Työttömyystukea verotetaan enemmän euroa kohden (vähemmän vähennyksiä) kuin ansiotuloa. Niinpä esimerkkini antoi liian pieniä tuloja työttömälle. Nyt ne on korjattu ja ehdotukseni näyttää niiden valossa todella hyvältä ja kannustavalta.Hyvältä se näyttä jos 100 laskussa käy 50 laskuvirhe.
Ajatteleppa sitä palkka puolet yrittäjänkulukasasta.
yrittäjällä tämä 100e on koko kulukasa.
Ymmärsitkö? - höpö
muttei kelpaa kirjoitti:
Kohta kolmevuotta työttömänä itä-suomessa
ja hyvin on yhtäläisyysmerkit menny läpi,
eikä ainuttakaan lappua ole palautettu. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
"500e/kk - 100e/2 = 450e brutto tästä jää 360e käteen." Tämä pitää paikkansa osittain, et vaan voi laskea vero muutosta kuukautta kohden. "
Tämä pitää kelan toiminnan kanssa hyvin paikkansa.
Mitenkäs sitten voi saada työttömyystukea jos sitä ei voi laskea kuukausittain. Näinhän sitä nykyään lasketaan. Arvaappas paljonko viivästyy työttömyystuen maksu jos joka kuukausi viet uudet veroselvitykset paikalliskonttoriin.
34e oli sinun ilmoittama summa itseansaitusta 100:sta. Tällöinhän työttömyystuki ei liity siihen. Kumma tapa sinulla sysätä näitä virheitäsi minun kontolle "pätevä kehittelijä".
Ja se 109e on oikeasti 59e laskuvirhe sulla siinäkin. Ei ole minun vika sekään.
Mutta tämähän ei pidä paikkaansa, koska tämä itseansaittu 100e on ennakkoveronalaista.
Niin kuin huomaat myös muita muutoksia tarvitaan. joko rupeat pikku hiljaa tunnustamaan.
Sano vain suoraan sinulla ei ole aavistustakaan ideasi työllistävästä vaikutuksesta.
Varsinkin nyt kun kaikki laskelmasi menivät uusiksi.1. "Tämä pitää kelan toiminnan kanssa hyvin paikkansa. Mitenkäs sitten voi saada työttömyystukea jos sitä ei voi laskea kuukausittain. Näinhän sitä nykyään lasketaan. Arvaappas paljonko viivästyy työttömyystuen maksu jos joka kuukausi viet uudet veroselvitykset paikalliskonttoriin. "
Kuten aikaisemmin sinullekin olen selittänyt, työtön itse määrittelee tuen määrän. Aluksi samalla tavalla kuin nykyisinkin eli kertomalla minkä verran on saanut rahaa sovitellun päivärahan tapaan. Myöhemmin helpommin kun ehdotukseni tulee voimaan ja Kela luo sille muiden kehitystoimien yhteydessä helpommat tavat. Sitähän ollaan nyt Kelassa kehittämässä, sitä ei siis tarvitse kehittää tätä uudistustani varten mitenkään.
Määrän ei tarvitse olla tarkan, sillä sehän toimii kuten verotus eli sitten katsotaan osuiko ne ennakkoarviot kohdalleen ja jos on saanut kympin liikaa, se pitää maksaa takaisin (veroissakaan ei kympistä taida tarvitse maksaa korkoa). Ja vastaavasti jos on saanut kympin liian vähän, saa sitten palautusta.
"34e oli sinun ilmoittama summa itseansaitusta 100:sta. Tällöinhän työttömyystuki ei liity siihen. Kumma tapa sinulla sysätä näitä virheitäsi minun kontolle "pätevä kehittelijä".
Niin, se piti paikkansa silloin. Jos hankki satasen itse tuloja niin se nosti tuloa 34 euroa, nythän me olemme yhtä mieltä siitä että se nostaa noin 60 euroa, paikkakunnasta riippuen.
Jos sinä edelleen lasken kuten laskit, että työtön saa tekemättä mitään 400 euroa ja jos hankkii satasen
Tässä lainaus sinun tavasta laskea "500e/kk - 100e/2 = 360e/kk 34e(satasesta)=käteen jää 394e "
Ja tässä kun korjaamme tuon luvun
"500e/kk - 100e/2 = 360e/kk 59e(satasesta)=käteen jää 419e "
Kuten näet, tuo laskutapa ei toimi, vaan käteen jää satasen työstä tuen kanssa 458 €, ei 419 € eikä 394 €.
3. "Ja se 109e on oikeasti 59e laskuvirhe sulla siinäkin. Ei ole minun vika sekään. "
Sen olen myöntänyt että se oli minun "laskuvirhe". Se ei ole sinun vika, mutta sain sinut laskemaan oikein sen avulla.
4."Mutta tämähän ei pidä paikkaansa, koska tämä itseansaittu 100e on ennakkoveronalaista. "
Ennakkovero on vain arvio, sen perusteella ei ketään lopullisessa verotuksessa veroteta. Riippumatta siitä tuleeko se tulo yritykselle vai yrittäjälle, sitä verotetaan verolakien mukaan. Mutta oli lopullinen vero sitten yritysveroa tai henkilöveroa, niin kaikissa tapauksissa työttömän kannattaa hankkia rahaa jos siihen kykenee.
"Niin kuin huomaat myös muita muutoksia tarvitaan. joko rupeat pikku hiljaa tunnustamaan. "
Verolaki toimii aivan hyvin ehdottamassani muutoksessa. Se ei tarvitse minkäänlaista muutosta kuten voit nähdä. Jos sinä kuvittelet että ennakkoveron vuoksi pitäisi muuttaa verolakeja niin menet metsään. Pienillä tuloilla ei tarvitse maksaa ennakkoveroja ja jos tulot kasvavat, ennakkoveroa voi korottaa sitten.
Jos alussa ennakkovero on nolla, lisävero on niin pieni lopullisessa verotuksessa ettei siitä tarvitse maksaa korkoa. Jos se pyrkii kasvamaan suuremmaksi, sitten voi loppuvuodesta nostaa prosenttia niin että se vastaa suunnilleen lopullista.
Aivan samalla tavalla kuin henkilöverotuksessakin. Ja ymmärtääkseni yrityksestä voi ottaa kaiken palkkana jolloin yritykselle ei jää verotettavaa tuloa, vaan kaikki on yrittäjällä.
5. "Sano vain suoraan sinulla ei ole aavistustakaan ideasi työllistävästä vaikutuksesta. Varsinkin nyt kun kaikki laskelmasi menivät uusiksi.
Yksikään laskelma ei ole mennyt uusiksi ehdotukseni suhteen. Alunperin olen sanonut että siitä saa vähän lisää. Se ei ole muuttunut miksikään vaikka nyt laskimme vähän tarkemmasti minkä verran siitä lisätulosta saakaan lisää. Muutosta tuli vain tässä laskentavaiheessa.
Tuolla tulolla ei siis ole siinä mielessä työllistävää vaikutusta että sen varassa kukaan eläisi vuodesta toiseen. Sen tarkoitus on olla positiivinen sen vuoksi, että voisi toimia ja voisi hankkia jotakin tarvitessaan.
Nythän me olemme jo aika varmoja että jos saa satasen itse hankittua niin siitä saa itselle noin 60 euroa. Se tarkoittaa sitä että vaikka tekee jotakin ja vaihtaa sitä rahaksi, ei mene tappiolle.
Ja jos ei halua, voi aina anoa starttirahaa ja toimia sen avulla.
Työllistävä vaikutus on siis siinä, että jokainen voi kehittää uutta ja kokeilla ajatuksiaan joutumatta tekemään etukäteen päätöstä ja ottamaan riskia sen toimimisesta. Kun ei ole riskiä tai sen voi määritellä pieneksi, paljon useampi uskaltaa yrittää. Ja kun moni yrittää, paljon useampi myös onnistuu. - pekkapp
1. "Tämä pitää kelan toiminnan kanssa hyvin paikkansa. Mitenkäs sitten voi saada työttömyystukea jos sitä ei voi laskea kuukausittain. Näinhän sitä nykyään lasketaan. Arvaappas paljonko viivästyy työttömyystuen maksu jos joka kuukausi viet uudet veroselvitykset paikalliskonttoriin. "
Kuten aikaisemmin sinullekin olen selittänyt, työtön itse määrittelee tuen määrän. Aluksi samalla tavalla kuin nykyisinkin eli kertomalla minkä verran on saanut rahaa sovitellun päivärahan tapaan. Myöhemmin helpommin kun ehdotukseni tulee voimaan ja Kela luo sille muiden kehitystoimien yhteydessä helpommat tavat. Sitähän ollaan nyt Kelassa kehittämässä, sitä ei siis tarvitse kehittää tätä uudistustani varten mitenkään.
Määrän ei tarvitse olla tarkan, sillä sehän toimii kuten verotus eli sitten katsotaan osuiko ne ennakkoarviot kohdalleen ja jos on saanut kympin liikaa, se pitää maksaa takaisin (veroissakaan ei kympistä taida tarvitse maksaa korkoa). Ja vastaavasti jos on saanut kympin liian vähän, saa sitten palautusta.
"34e oli sinun ilmoittama summa itseansaitusta 100:sta. Tällöinhän työttömyystuki ei liity siihen. Kumma tapa sinulla sysätä näitä virheitäsi minun kontolle "pätevä kehittelijä".
Niin, se piti paikkansa silloin. Jos hankki satasen itse tuloja niin se nosti tuloa 34 euroa, nythän me olemme yhtä mieltä siitä että se nostaa noin 60 euroa, paikkakunnasta riippuen.
Jos sinä edelleen lasken kuten laskit, että työtön saa tekemättä mitään 400 euroa ja jos hankkii satasen
Tässä lainaus sinun tavasta laskea "500e/kk - 100e/2 = 360e/kk 34e(satasesta)=käteen jää 394e "
Ja tässä kun korjaamme tuon luvun
Kuten näet, tuo laskutapa ei toimi, vaan käteen jää satasen työstä tuen kanssa 458 €, ei 419 € eikä 394 €.
3. "Ja se 109e on oikeasti 59e laskuvirhe sulla siinäkin. Ei ole minun vika sekään. "
Sen olen myöntänyt että se oli minun "laskuvirhe". Se ei ole sinun vika, mutta sain sinut laskemaan oikein sen avulla.
4."Mutta tämähän ei pidä paikkaansa, koska tämä itseansaittu 100e on ennakkoveronalaista. "
Ennakkovero on vain arvio, sen perusteella ei ketään lopullisessa verotuksessa veroteta. Riippumatta siitä tuleeko se tulo yritykselle vai yrittäjälle, sitä verotetaan verolakien mukaan. Mutta oli lopullinen vero sitten yritysveroa tai henkilöveroa, niin kaikissa tapauksissa työttömän kannattaa hankkia rahaa jos siihen kykenee.
"Niin kuin huomaat myös muita muutoksia tarvitaan. joko rupeat pikku hiljaa tunnustamaan. "
Verolaki toimii aivan hyvin ehdottamassani muutoksessa. Se ei tarvitse minkäänlaista muutosta kuten voit nähdä. Jos sinä kuvittelet että ennakkoveron vuoksi pitäisi muuttaa verolakeja niin menet metsään. Pienillä tuloilla ei tarvitse maksaa ennakkoveroja ja jos tulot kasvavat, ennakkoveroa voi korottaa sitten.
Jos alussa ennakkovero on nolla, lisävero on niin pieni lopullisessa verotuksessa ettei siitä tarvitse maksaa korkoa. Jos se pyrkii kasvamaan suuremmaksi, sitten voi loppuvuodesta nostaa prosenttia niin että se vastaa suunnilleen lopullista.
Aivan samalla tavalla kuin henkilöverotuksessakin. Ja ymmärtääkseni yrityksestä voi ottaa kaiken palkkana jolloin yritykselle ei jää verotettavaa tuloa, vaan kaikki on yrittäjällä.
5. "Sano vain suoraan sinulla ei ole aavistustakaan ideasi työllistävästä vaikutuksesta. Varsinkin nyt kun kaikki laskelmasi menivät uusiksi.
Yksikään laskelma ei ole mennyt uusiksi ehdotukseni suhteen. Alunperin olen sanonut että siitä saa vähän lisää. Se ei ole muuttunut miksikään vaikka nyt laskimme vähän tarkemmasti minkä verran siitä lisätulosta saakaan lisää. Muutosta tuli vain tässä laskentavaiheessa.
Tuolla tulolla ei siis ole siinä mielessä työllistävää vaikutusta että sen varassa kukaan eläisi vuodesta toiseen. Sen tarkoitus on olla positiivinen sen vuoksi, että voisi toimia ja voisi hankkia jotakin tarvitessaan.
Nythän me olemme jo aika varmoja että jos saa satasen itse hankittua niin siitä saa itselle noin 60 euroa. Se tarkoittaa sitä että vaikka tekee jotakin ja vaihtaa sitä rahaksi, ei mene tappiolle.
Ja jos ei halua, voi aina anoa starttirahaa ja toimia sen avulla.
Työllistävä vaikutus on siis siinä, että jokainen voi kehittää uutta ja kokeilla ajatuksiaan joutumatta tekemään etukäteen päätöstä ja ottamaan riskia sen toimimisesta. Kun ei ole riskiä tai sen voi määritellä pieneksi, paljon useampi uskaltaa yrittää. Ja kun moni yrittää, paljon useampi myös onnistuu.näytä ymmärtävän edes asioita. Ihan sääliksi jo rupeaa käymään. Tainnu äiti kantaa kassissa ja unohtanut kannon kohdalla nostaa.
"Kuten aikaisemmin sinullekin olen selittänyt, työtön itse määrittelee tuen määrän. Aluksi samalla tavalla kuin nykyisinkin eli kertomalla minkä verran on saanut rahaa sovitellun päivärahan tapaan. Myöhemmin helpommin kun ehdotukseni tulee voimaan ja Kela luo sille muiden kehitystoimien yhteydessä helpommat tavat. Sitähän ollaan nyt Kelassa kehittämässä, sitä ei siis tarvitse kehittää tätä uudistustani varten mitenkään."
Kyllä tuolla esitelmällä jää työllistyvä vaikutus pois. Jä se kertominen menee yleensä tilinauhan mukaan.
"Määrän ei tarvitse olla tarkan, sillä sehän toimii kuten verotus eli sitten katsotaan osuiko ne ennakkoarviot kohdalleen ja jos on saanut kympin liikaa, se pitää maksaa takaisin (veroissakaan ei kympistä taida tarvitse maksaa korkoa). Ja vastaavasti jos on saanut kympin liian vähän, saa sitten palautusta."
Niin takaisin maksetaan korkojen kanssa. Kyllä tulee työttömälle myllytystä oikein urakalla.
"Niin, se piti paikkansa silloin. Jos hankki satasen itse tuloja niin se nosti tuloa 34 euroa, nythän me olemme yhtä mieltä siitä että se nostaa noin 60 euroa, paikkakunnasta riippuen."
Ei olla yhtä mieltä. Tässä tapauksesa tämä satanen ei mene verokortin mukaan koska on yrittäjän ennakkoveron alaista toimintaa. Eli siitä ei jää 60e.
"Ja tässä kun korjaamme tuon luvun"
360e oikein, 59e väärin, koska ei verokortin alaista tulo niin kuin palkkatyö.
"Kuten näet, tuo laskutapa ei toimi, vaan käteen jää satasen työstä tuen kanssa 458 €, ei 419 € eikä 394 €."
Mistäkö lie taas lukuja repinyt (458e).
3."Sen olen myöntänyt että se oli minun "laskuvirhe". Se ei ole sinun vika, mutta sain sinut laskemaan oikein sen avulla."
Oikein minä ole kokoajan laskenut. Sinä vain muutat lasku systeemiä kokoajan. Korjasin summan oikeaksi, mutta edelleen se 100e on yrittäjän ennekkoveronalaista toimintaa.
4."Ennakkovero on vain arvio, sen perusteella ei ketään lopullisessa verotuksessa veroteta. Riippumatta siitä tuleeko se tulo yritykselle vai yrittäjälle, sitä verotetaan verolakien mukaan. Mutta oli lopullinen vero sitten yritysveroa tai henkilöveroa, niin kaikissa tapauksissa työttömän kannattaa hankkia rahaa jos siihen kykenee."
Tässä taas nähdään minkälainen puupää olet.
Yrittäjä saa ennakkoverolapun postissa tuloarvionsa mukaan. Tässä sinun tapauksessa yrittäjän pitäisi laittaa liikevaihto myös tulokohtaan. Jonka mukaan ennekkoverolappu lähetään. Ennakko vero tulee yrittäjälle ei yritykselle. Kirjanpidossa se voi näkyä, muttei saa olla vähennyksenä.
Esimerkki:
Liikevaihto - menot = yrittäjän tulo brutto (tämä on ennakkoveron alaista ja tästä summasta maksetaan verot ja tämä summa pitäisi osata arvioida)
"Verolaki toimii aivan hyvin ehdottamassani muutoksessa. Se ei tarvitse minkäänlaista muutosta kuten voit nähdä. Jos sinä kuvittelet että ennakkoveron vuoksi pitäisi muuttaa verolakeja niin menet metsään. Pienillä tuloilla ei tarvitse maksaa ennakkoveroja ja jos tulot kasvavat, ennakkoveroa voi korottaa sitten."
Kyllä selittelee omiaan.
Esimerkki.
Arvio 100e/kk itsehankittua (yrittäjä).
Ennakko vero tulee 1200e/v tulon mukaan, korotettava jos ylittää vuoden aikana tarkoitta että maksettava etukäteen. Samaten kuten ennakkovero maksetaan yrittäjän kohdalla etukäteen. Jos et maksa toimintasi lopetetaan.
" Jos alussa ennakkovero on nolla, lisävero on niin pieni lopullisessa verotuksessa ettei siitä tarvitse maksaa korkoa. Jos se pyrkii kasvamaan suuremmaksi, sitten voi loppuvuodesta nostaa prosenttia niin että se vastaa suunnilleen lopullista."
Tässähän sinä puhut palkkatyöstä.
"Aivan samalla tavalla kuin henkilöverotuksessakin. Ja ymmärtääkseni yrityksestä voi ottaa kaiken palkkana jolloin yritykselle ei jää verotettavaa tuloa, vaan kaikki on yrittäjällä."
Eipä kuule onnistu toiminimellä. Ja yrityksellä ei ole tuloa. Vaatii kaksinkertaisen kirjanpidonkin muistaakseni.
5.ONKIN KOKONAAN POTASKAA. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
näytä ymmärtävän edes asioita. Ihan sääliksi jo rupeaa käymään. Tainnu äiti kantaa kassissa ja unohtanut kannon kohdalla nostaa.
"Kuten aikaisemmin sinullekin olen selittänyt, työtön itse määrittelee tuen määrän. Aluksi samalla tavalla kuin nykyisinkin eli kertomalla minkä verran on saanut rahaa sovitellun päivärahan tapaan. Myöhemmin helpommin kun ehdotukseni tulee voimaan ja Kela luo sille muiden kehitystoimien yhteydessä helpommat tavat. Sitähän ollaan nyt Kelassa kehittämässä, sitä ei siis tarvitse kehittää tätä uudistustani varten mitenkään."
Kyllä tuolla esitelmällä jää työllistyvä vaikutus pois. Jä se kertominen menee yleensä tilinauhan mukaan.
"Määrän ei tarvitse olla tarkan, sillä sehän toimii kuten verotus eli sitten katsotaan osuiko ne ennakkoarviot kohdalleen ja jos on saanut kympin liikaa, se pitää maksaa takaisin (veroissakaan ei kympistä taida tarvitse maksaa korkoa). Ja vastaavasti jos on saanut kympin liian vähän, saa sitten palautusta."
Niin takaisin maksetaan korkojen kanssa. Kyllä tulee työttömälle myllytystä oikein urakalla.
"Niin, se piti paikkansa silloin. Jos hankki satasen itse tuloja niin se nosti tuloa 34 euroa, nythän me olemme yhtä mieltä siitä että se nostaa noin 60 euroa, paikkakunnasta riippuen."
Ei olla yhtä mieltä. Tässä tapauksesa tämä satanen ei mene verokortin mukaan koska on yrittäjän ennakkoveron alaista toimintaa. Eli siitä ei jää 60e.
"Ja tässä kun korjaamme tuon luvun"
360e oikein, 59e väärin, koska ei verokortin alaista tulo niin kuin palkkatyö.
"Kuten näet, tuo laskutapa ei toimi, vaan käteen jää satasen työstä tuen kanssa 458 €, ei 419 € eikä 394 €."
Mistäkö lie taas lukuja repinyt (458e).
3."Sen olen myöntänyt että se oli minun "laskuvirhe". Se ei ole sinun vika, mutta sain sinut laskemaan oikein sen avulla."
Oikein minä ole kokoajan laskenut. Sinä vain muutat lasku systeemiä kokoajan. Korjasin summan oikeaksi, mutta edelleen se 100e on yrittäjän ennekkoveronalaista toimintaa.
4."Ennakkovero on vain arvio, sen perusteella ei ketään lopullisessa verotuksessa veroteta. Riippumatta siitä tuleeko se tulo yritykselle vai yrittäjälle, sitä verotetaan verolakien mukaan. Mutta oli lopullinen vero sitten yritysveroa tai henkilöveroa, niin kaikissa tapauksissa työttömän kannattaa hankkia rahaa jos siihen kykenee."
Tässä taas nähdään minkälainen puupää olet.
Yrittäjä saa ennakkoverolapun postissa tuloarvionsa mukaan. Tässä sinun tapauksessa yrittäjän pitäisi laittaa liikevaihto myös tulokohtaan. Jonka mukaan ennekkoverolappu lähetään. Ennakko vero tulee yrittäjälle ei yritykselle. Kirjanpidossa se voi näkyä, muttei saa olla vähennyksenä.
Esimerkki:
Liikevaihto - menot = yrittäjän tulo brutto (tämä on ennakkoveron alaista ja tästä summasta maksetaan verot ja tämä summa pitäisi osata arvioida)
"Verolaki toimii aivan hyvin ehdottamassani muutoksessa. Se ei tarvitse minkäänlaista muutosta kuten voit nähdä. Jos sinä kuvittelet että ennakkoveron vuoksi pitäisi muuttaa verolakeja niin menet metsään. Pienillä tuloilla ei tarvitse maksaa ennakkoveroja ja jos tulot kasvavat, ennakkoveroa voi korottaa sitten."
Kyllä selittelee omiaan.
Esimerkki.
Ennakko vero tulee 1200e/v tulon mukaan, korotettava jos ylittää vuoden aikana tarkoitta että maksettava etukäteen. Samaten kuten ennakkovero maksetaan yrittäjän kohdalla etukäteen. Jos et maksa toimintasi lopetetaan.
" Jos alussa ennakkovero on nolla, lisävero on niin pieni lopullisessa verotuksessa ettei siitä tarvitse maksaa korkoa. Jos se pyrkii kasvamaan suuremmaksi, sitten voi loppuvuodesta nostaa prosenttia niin että se vastaa suunnilleen lopullista."
Tässähän sinä puhut palkkatyöstä.
"Aivan samalla tavalla kuin henkilöverotuksessakin. Ja ymmärtääkseni yrityksestä voi ottaa kaiken palkkana jolloin yritykselle ei jää verotettavaa tuloa, vaan kaikki on yrittäjällä."
Eipä kuule onnistu toiminimellä. Ja yrityksellä ei ole tuloa. Vaatii kaksinkertaisen kirjanpidonkin muistaakseni.
5.ONKIN KOKONAAN POTASKAA.1. "Kyllä tuolla esitelmällä jää työllistyvä vaikutus pois. Jä se kertominen menee yleensä tilinauhan mukaan. "
Olet siis sitä mieltä että myydessään niitä puu-ukkoja henkilöllä on esittää tili-nauha? Mietihän nyt uudestaan. Nykyisin ei taida kukaan saada soviteltua päivärahaa sivutoimisena yrittäjänä. Hakukoneet eivät tunnista yhtään tapausta.
Ainut tapa yritystulon määräämiseksi näkyy olevan edellisen verotuksen mukaisen tulon käyttäminen. Toisin sanoen, työtön jos perustaa yrityksen ja toimii sivutoimisena ei voi saada soviteltua päivärahaa ellei hänellä ole tuloja edellisen vuoden alalta.
Tämähän tarkoittaa että pitää tosiaan olla palkkatyön ohella se sivutoiminen toiminta olemassa nykyisin ennenkuin käytännössä onnistuu.
Mutta, kun ehdotukseni toteutuu, silloinhan ei ole ongelmaa koska sen tulon voi ilmoittaa mitä on saanut ja se varmistuu sitten verotuksessa.
2. "Niin takaisin maksetaan korkojen kanssa. Kyllä tulee työttömälle myllytystä oikein urakalla. "
Et taas osannut lukea. Jos ero on kympin, ei siitä tule korkoja. Kun puhutaan satasista, silloin on korkoja. Mutta niitähän ei voi tulla jos työtön tietää minkä verran on saanut tuloa. Joten äläpä taas ala leikkimään.
3. "Ei olla yhtä mieltä. Tässä tapauksesa tämä satanen ei mene verokortin mukaan koska on yrittäjän ennakkoveron alaista toimintaa. Eli siitä ei jää 60e. "
Ai sinä aloit tappelemaan itsesi kanssa näistä. Kun pääset itsesi kanssa yksimielisyyteen, kerro sitten meille muillekin millaiseen tulokseen tulit.
4. "Oikein minä ole kokoajan laskenut. Sinä vain muutat lasku systeemiä kokoajan. Korjasin summan oikeaksi, mutta edelleen se 100e on yrittäjän ennekkoveronalaista toimintaa. "
Kuinka se nyt niin menee että sinä lasket mutta minä muutan systeemiä koko ajan. Eikö sinun tulisi tietää kaikki asiat kun kehut tiedoillasi. Minä en ole sanonut tietäväni, vaan etsin oikeaa tietoa ja odotan että lukijat oikaisevat jos olen jonkin asian väärin arvannut. Sitä vartenhan minä tätä ehdotustanikin täällä kerron että sitä kommentoitaisiin.
Jos joku väittää jotakin, en tietenkään sitä heti usko, vaan väitän vastaan. Jos kirjoittaja on oikeassa, hän perustelee väitteensä jolloin siitä voi tulla uskottava.
Tuosta sinun ennakkoverostasi. Kerrohan mitä sinä oikein kuvittelet sillä ennakkoverolla?
5. "Tässä taas nähdään minkälainen puupää olet.
Esimerkki:
Liikevaihto - menot = yrittäjän tulo brutto (tämä on ennakkoveron alaista ja tästä summasta maksetaan verot ja tämä summa pitäisi osata arvioida) "
Sinä näyt nyt sekoittavan ehdotuksessa olevan soviteltuun päivärahaa katsottavan rahamäärän ja verotettavan tulon. Ne ovat kaksi erillistä asiaa. Verotus menee nykykäytännän mukaan ja soviteltu omansa.
Ennakkoveron osalta voilla alussa käyttää arviota nolla euroa. Jos näyttää että tulee tuloa, voidaan tehdä josskin vaiheessa kun aletaan tietää mikä on vuoden tulo, muutos ennakkoveroon verottajalta saatavalla ennakkoveron muutoslomakkeella.
6. "Kyllä selittelee omiaan.
Esimerkki.
Ennakko vero tulee 1200e/v tulon mukaan, korotettava jos ylittää vuoden aikana tarkoitta että maksettava etukäteen. Samaten kuten ennakkovero maksetaan yrittäjän kohdalla etukäteen. Jos et maksa toimintasi lopetetaan. "
Miksipä ilmoittaa etukäteen liian suurta tuloa jos sitä ei ole tulossa. Arvioksi voi laittaa nolla euroa, jolloin alussa ei tarvite maksaa. Jos ei onnistu saamaan mitään tuloa vuoden aikana niin silloinhan se on oikein. Ja jos alkaa tulla, sitten voi arvioda koko vuoden tulot ja muuttaa ennakkoveron. Eihän tuo nyt sen vaikeampaa ole.
Et kai kuvittele että maassamme ylläpidetään työttömyyttä vaatimalla vähintään viiden tonnin tuloja aloittavalta yrittäjältä?
7. Kerrataanpa taas. Siis sinulla on hirveä vastustus ettei ehdotustani toteutettaisi. Mihin se sinulla oikein perustuu?
Etkö halua että työn synnyttäminen olisi helppoa ja onnistuisi kaikille?
Onko sinulle käynyt köpelösti joskus yrittämisen kanssa ja haluat että kaikille muillekin kävisi kuten sinulle ja sen takia et hyväksy että yritystoiminta olisi helppoa ja vaivatonta?
Vai joku muu syy? Voit kertoa aivan luottamuksellisesti, en kerro muille. - verotus ohje:
1. "Kyllä tuolla esitelmällä jää työllistyvä vaikutus pois. Jä se kertominen menee yleensä tilinauhan mukaan. "
Olet siis sitä mieltä että myydessään niitä puu-ukkoja henkilöllä on esittää tili-nauha? Mietihän nyt uudestaan. Nykyisin ei taida kukaan saada soviteltua päivärahaa sivutoimisena yrittäjänä. Hakukoneet eivät tunnista yhtään tapausta.
Ainut tapa yritystulon määräämiseksi näkyy olevan edellisen verotuksen mukaisen tulon käyttäminen. Toisin sanoen, työtön jos perustaa yrityksen ja toimii sivutoimisena ei voi saada soviteltua päivärahaa ellei hänellä ole tuloja edellisen vuoden alalta.
Tämähän tarkoittaa että pitää tosiaan olla palkkatyön ohella se sivutoiminen toiminta olemassa nykyisin ennenkuin käytännössä onnistuu.
Mutta, kun ehdotukseni toteutuu, silloinhan ei ole ongelmaa koska sen tulon voi ilmoittaa mitä on saanut ja se varmistuu sitten verotuksessa.
2. "Niin takaisin maksetaan korkojen kanssa. Kyllä tulee työttömälle myllytystä oikein urakalla. "
Et taas osannut lukea. Jos ero on kympin, ei siitä tule korkoja. Kun puhutaan satasista, silloin on korkoja. Mutta niitähän ei voi tulla jos työtön tietää minkä verran on saanut tuloa. Joten äläpä taas ala leikkimään.
3. "Ei olla yhtä mieltä. Tässä tapauksesa tämä satanen ei mene verokortin mukaan koska on yrittäjän ennakkoveron alaista toimintaa. Eli siitä ei jää 60e. "
Ai sinä aloit tappelemaan itsesi kanssa näistä. Kun pääset itsesi kanssa yksimielisyyteen, kerro sitten meille muillekin millaiseen tulokseen tulit.
4. "Oikein minä ole kokoajan laskenut. Sinä vain muutat lasku systeemiä kokoajan. Korjasin summan oikeaksi, mutta edelleen se 100e on yrittäjän ennekkoveronalaista toimintaa. "
Kuinka se nyt niin menee että sinä lasket mutta minä muutan systeemiä koko ajan. Eikö sinun tulisi tietää kaikki asiat kun kehut tiedoillasi. Minä en ole sanonut tietäväni, vaan etsin oikeaa tietoa ja odotan että lukijat oikaisevat jos olen jonkin asian väärin arvannut. Sitä vartenhan minä tätä ehdotustanikin täällä kerron että sitä kommentoitaisiin.
Jos joku väittää jotakin, en tietenkään sitä heti usko, vaan väitän vastaan. Jos kirjoittaja on oikeassa, hän perustelee väitteensä jolloin siitä voi tulla uskottava.
Tuosta sinun ennakkoverostasi. Kerrohan mitä sinä oikein kuvittelet sillä ennakkoverolla?
Esimerkki:
Liikevaihto - menot = yrittäjän tulo brutto (tämä on ennakkoveron alaista ja tästä summasta maksetaan verot ja tämä summa pitäisi osata arvioida) "
Sinä näyt nyt sekoittavan ehdotuksessa olevan soviteltuun päivärahaa katsottavan rahamäärän ja verotettavan tulon. Ne ovat kaksi erillistä asiaa. Verotus menee nykykäytännän mukaan ja soviteltu omansa.
Ennakkoveron osalta voilla alussa käyttää arviota nolla euroa. Jos näyttää että tulee tuloa, voidaan tehdä josskin vaiheessa kun aletaan tietää mikä on vuoden tulo, muutos ennakkoveroon verottajalta saatavalla ennakkoveron muutoslomakkeella.
Esimerkki.
Ennakko vero tulee 1200e/v tulon mukaan, korotettava jos ylittää vuoden aikana tarkoitta että maksettava etukäteen. Samaten kuten ennakkovero maksetaan yrittäjän kohdalla etukäteen. Jos et maksa toimintasi lopetetaan. "
Miksipä ilmoittaa etukäteen liian suurta tuloa jos sitä ei ole tulossa. Arvioksi voi laittaa nolla euroa, jolloin alussa ei tarvite maksaa. Jos ei onnistu saamaan mitään tuloa vuoden aikana niin silloinhan se on oikein. Ja jos alkaa tulla, sitten voi arvioda koko vuoden tulot ja muuttaa ennakkoveron. Eihän tuo nyt sen vaikeampaa ole.
Et kai kuvittele että maassamme ylläpidetään työttömyyttä vaatimalla vähintään viiden tonnin tuloja aloittavalta yrittäjältä?
7. Kerrataanpa taas. Siis sinulla on hirveä vastustus ettei ehdotustani toteutettaisi. Mihin se sinulla oikein perustuu?
Onko sinulle käynyt köpelösti joskus yrittämisen kanssa ja haluat että kaikille muillekin kävisi kuten sinulle ja sen takia et hyväksy että yritystoiminta olisi helppoa ja vaivatonta?
Vai joku muu syy? Voit kertoa aivan luottamuksellisesti, en kerro muille.Ammatinharjoittaja voi halutessaan pitää yhdenkertaista kirjanpitoa. Halutessaan voi myös pitää kahdenkertaista.
Koska täällä on suhteellisen väärää tietoa, voi seuraavasta linkistä tarkastella, miten ammatinharjoittaja tekee veroilmoituksen oikeasti (ohjeet julkaistu 2005):
http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=2986;133788
Ei ihan mene niin kuin eräs nimimerkki erheellisesti pyrkii esittämään. - perehdy asioihin ensin...
1. "Kyllä tuolla esitelmällä jää työllistyvä vaikutus pois. Jä se kertominen menee yleensä tilinauhan mukaan. "
Esimerkki:
Esimerkki.
Vai joku muu syy? Voit kertoa aivan luottamuksellisesti, en kerro muille.Mitä tarkoitat tällä??? Lainaus viestistäsi:
"Nykyisin ei taida kukaan saada soviteltua päivärahaa sivutoimisena yrittäjänä. Hakukoneet eivät tunnista yhtään tapausta."
Kuka saa ja kuinka paljon soviteltua päivärahaa ei ole julkista tietoa!!! Et voi olla niin tyhmä, että tosissasi oletat löytävän hakukoneen avulla linkin jonkun ammatinharjoittajan soviteltuun päivärahaan annetun päätöksen sivuille!!!!
Aika erikoinen väittämä ja johtopäätös sinulta, ettei kukaan saisi soviteltua päivärahaa sivutoimisena yrittäjänä. Kuvaako tämä sinua ja sinun tapaa tehdä johtopäätöksiä???? Taas vääristelet, minkä kerkeät!!!
Tutustu tähän linkkiin:
http://www.veronmaksajat.fi/asp/empty2.asp?P=4572&VID=d&SID=458329522313147&S=1&C=16309
Ja tässä esimerkki, miten lasket verosi:
http://www.veronmaksajat.com/asp/empty2.asp?P=3560&VID=default&SID=651493150342442&S=1&C=23742
Ota asioista ensin selvää - esitä sitten johtopäätöksesi, kun niillä on todellisuus pohjaa. Eikä nämä hommat ole suinkaan niin yksinkertaisia, kuin virheellisesti esität. - Hallitusnikkari
perehdy asioihin ensin... kirjoitti:
Mitä tarkoitat tällä??? Lainaus viestistäsi:
"Nykyisin ei taida kukaan saada soviteltua päivärahaa sivutoimisena yrittäjänä. Hakukoneet eivät tunnista yhtään tapausta."
Kuka saa ja kuinka paljon soviteltua päivärahaa ei ole julkista tietoa!!! Et voi olla niin tyhmä, että tosissasi oletat löytävän hakukoneen avulla linkin jonkun ammatinharjoittajan soviteltuun päivärahaan annetun päätöksen sivuille!!!!
Aika erikoinen väittämä ja johtopäätös sinulta, ettei kukaan saisi soviteltua päivärahaa sivutoimisena yrittäjänä. Kuvaako tämä sinua ja sinun tapaa tehdä johtopäätöksiä???? Taas vääristelet, minkä kerkeät!!!
Tutustu tähän linkkiin:
http://www.veronmaksajat.fi/asp/empty2.asp?P=4572&VID=d&SID=458329522313147&S=1&C=16309
http://www.veronmaksajat.com/asp/empty2.asp?P=3560&VID=default&SID=651493150342442&S=1&C=23742
Ota asioista ensin selvää - esitä sitten johtopäätöksesi, kun niillä on todellisuus pohjaa. Eikä nämä hommat ole suinkaan niin yksinkertaisia, kuin virheellisesti esität.1. "Kuka saa ja kuinka paljon soviteltua päivärahaa ei ole julkista tietoa!!! Et voi olla niin tyhmä, että tosissasi oletat löytävän hakukoneen avulla linkin jonkun ammatinharjoittajan soviteltuun päivärahaan annetun päätöksen sivuille!!!! "
En minä sellaista etsinytkään. Yleensä jos jotakin toimintaa on olemassa, siitä löytyy tietoa hakukoneilla. Siitä keskustellaan, siitä on viranoamisohjeita, se neuvotaan. Mutta sivutoimisen yrittäjän sovitellusta päivärahasta ei ole missään mitään mainintoja. Joten voidaan vetää johtopäätös että kyseinen toiminta on hyvin vähäistä tai sitä ei ole ollenkaan.
Jos otetaan vaikka työmarkkinatuki, niin siitä löytyy googlella 24 300 sivua. Tästä voidaan olettaa että työmarkkinatuesta on jotakin tietoa ja sitä saa jokunen.
2. "Aika erikoinen väittämä ja johtopäätös sinulta, ettei kukaan saisi soviteltua päivärahaa sivutoimisena yrittäjänä. Kuvaako tämä sinua ja sinun tapaa tehdä johtopäätöksiä???? Taas vääristelet, minkä kerkeät!!! ""
Jos siitä ei löydy mistään ohjeita miten muut kuin työtulot kerrotaan, niin kyllä se panee epäilemään. Ja jos ainut maininta on siitä että jos tuloja ei tilinauhalla voi osoittaa, arvioidaan se edellisen vuoden verotustietojen mukaan.
Kyllä näiden perusteella voi tehdä oletuksen että muu kuin työperusteinen sivutoiminen yrittäjyys on minimaalista maassamme.
Luulen, että jos menee kysymään työvoimavirkailijalta miten sivutoimisen yrittäjän tulo edelliseltä kuulta merkitään niin enpä usko monen virkailijan sitä tietävän ja voisi mennä aika kauan ennenkuin se selviää. Saattaa olla ettei koko toimistossa ole yhtään aikaisempaa tapausta ja tieto pitää hankkia työministeriön erikoisosastolta. Sehän vain kertoo siitä että sivutoimista yrittäjyyttä ei meillä juurikaan ole.
3. "Tutustu tähän linkkiin:
Ota asioista ensin selvää - esitä sitten johtopäätöksesi, kun niillä on todellisuus pohjaa. Eikä nämä hommat ole suinkaan niin yksinkertaisia, kuin virheellisesti esität. "
Mitäpä tahdot tällä osoittaa? Kun merkitsee veroilmoitukseen tiedot oikein, kyllä verottaja kertoo minkä verran pitää maksaa lisää tai saa takaisin.
Olen edelleen sitä mieltä että verolakeja ei tarvitse muuttaa sen vuoksi, että maassamme voisi synnyttää uutta työtä. En ole väittänyt että verojen tietäminen olisi helppoa, mutta verotuksessa ei ole sellaisia sudenkuoppia että kaikki tulot loppuvat tai kaikki rahat menevät ellei verottaja tee erityisesti "virhettä" saadakseen yrityksen nurin.
Mutta siihen ei auta tieto, vaikka kuinka oikein tekee ilmoituksen ja verottaja haluaa kaataa yrityksen, se kyllä kaatuu.
Sinunkaan väitteistäsi huolimatta en näe mitään, mikä estäisi ehdottamani työttömyysturvalain muutoksen toimivuuden. - Hallitusnikkari
verotus ohje: kirjoitti:
Ammatinharjoittaja voi halutessaan pitää yhdenkertaista kirjanpitoa. Halutessaan voi myös pitää kahdenkertaista.
Koska täällä on suhteellisen väärää tietoa, voi seuraavasta linkistä tarkastella, miten ammatinharjoittaja tekee veroilmoituksen oikeasti (ohjeet julkaistu 2005):
Ei ihan mene niin kuin eräs nimimerkki erheellisesti pyrkii esittämään.Jos tarkoitat minua niin mitä tuossa oli sellaista mitä en ollut työttömyysturvalain muutoksen kannalta huomioinut? Eikä siinä ollut mitään mikä estäisi ehdottamani työttömyysturvalain toimimisen.
- verolakia muuttaa????
Ammatinharjoittaja voi halutessaan pitää yhdenkertaista kirjanpitoa. Halutessaan voi myös pitää kahdenkertaista.
Ei ihan mene niin kuin eräs nimimerkki erheellisesti pyrkii esittämään.Hemmo säätää täällä ihan omiaan, siitä miten lasketaan tuloja veroilmoitukseen.
Hemmo on ymmärtänyt todella väärin, mikä on yrittäjän tuloa!!! Se ei todellakaan ole väittämäsi tapa: LIIKEVAIHTO = YRITTÄJÄN TULO! VÄÄRIN, VÄÄRIN!!!!
Linkeistä selviää myös, mistä verottaja katsoo ammatinharjoittajan tulojen muodostuvan. TAAS OLET ESITTÄNYT ASIAA VÄÄRIN, ne eivät ole erillisiä tulonlähteitä ammatinharjoittajalle, vaan molemmat katsotaan yrittäjän henkilökohtaisiksi tuloiksi ja verotetaan sen mukaan.
Koita nyt ymmärtää, että esittämälläsi "mallilla" on suuria vaikutuksia moniin asioihin, mikäli se olisi voimassa. Verolakia pitäisi välittömästi muutta, koska neuvoillasi/tekemällä ohjeittesi mukaan odottaa yrittäjää syyte veropetoksesta. Täsät seuraa kirjanpidon tarkastus ja ohjeittesi mukaan toiminut saa lisäksi syytteen kirjanpitolain rikkomisesta. Mikäli yrittäjä vannoo vielä kirjanpitonsa oikeaksi ohjeittesi mukaan, syyllistyy jhän vielä petokseen tai jopa törkeään petokseen.
Eli lyhyesti, ainakin kirjanpito lakia, verolakia ja työttömyysturva lakia pitää todellakin muuttaa, mikäli "mallisi" tulisi voimaan.
Kyllä sulla on suhteellisen suppea näkemys asioista, joilla on suuri merkitys toisiinsa.
Lue nyt ihmeessä niistä linkeistä, miten asiat pitää hoitaa lainmukaan! - Hallitusnikkari
Ei ihan mene niin kuin eräs nimimerkki erheellisesti pyrkii esittämään.1. "Hemmo säätää täällä ihan omiaan, siitä miten lasketaan tuloja veroilmoitukseen. "
En ole tietääkseni puhunut lainkaan tulojen laittamisesta veroilmoitukseen. Olemme keskustelleet työttömän hankkiman rahan ilmoittamisesta Kelalle ehdotukseni mukaisen työttömyysturvalain aikana.
Verotusta olen sivunnut sen verran, että olen todennut työttömän, joka hankkii Y-tunnuksen, voivan ilmoittaa arvioiduksi tuloksi nolla euroa, jolla ennokkoveroksi tulee nolla euroa, jota voi myöhemmin sitten korottaa jos tuloja näyttää tulevan.
2. "Hemmo on ymmärtänyt todella väärin, mikä on yrittäjän tuloa!!! Se ei todellakaan ole väittämäsi tapa: LIIKEVAIHTO = YRITTÄJÄN TULO! VÄÄRIN, VÄÄRIN!!!! "
Emme ole keskustelleet tulosta verottajan kannalta, vaan ainoastaan siitä paljonko työttömyysetuutta vähennetään jos myy sadalla eurolla puu-ukkoja.
Jos olet eri mieltä TÄSTÄ asiasta, voinet oikaista meitä.
3. "Linkeistä selviää myös, mistä verottaja katsoo ammatinharjoittajan tulojen muodostuvan. TAAS OLET ESITTÄNYT ASIAA VÄÄRIN, ne eivät ole erillisiä tulonlähteitä ammatinharjoittajalle, vaan molemmat katsotaan yrittäjän henkilökohtaisiksi tuloiksi ja verotetaan sen mukaan. "
Kun sinä tiedät nämä asiat, kertoisitko meille ystävällisesti nyt mikä on oikea määrä veroa jos työtön on 12 kuukautta työttömänä ja hankkii 100 € puu-ukon myynnillä kuukauden aikana, sanotaan nyt vaikka heinäkuussa myy sen satasen puu-ukon. Työttömällä on Y-tunnus. Työttömyyskorvausta hän saa siis vuoden aikana 5950 € ja puu-ukoista 100 €. Vähennyksiä hän ei ole vailla koska veisti sen puu-ukon tuttavansa metsänreunalla ollessaan siellä telttailemassa. Paljonko jää käteen jos ei myy puu-ukkoja ja paljonko jää käteen jos myy puu-ukon?
Meitä ei kylläkään niin kiinnosta absoluuttinen euromäärä kuin se, onko kokonaistulo suurempi jos myy puu-ukon.
3. "Koita nyt ymmärtää, että esittämälläsi "mallilla" on suuria vaikutuksia moniin asioihin, mikäli se olisi voimassa. Verolakia pitäisi välittömästi muutta, koska neuvoillasi/tekemällä ohjeittesi mukaan odottaa yrittäjää syyte veropetoksesta."
Olen sanonut että verolakia ei tarvitse muuttaa ja kai jokainen kysyy miten menetellä jos ei tiedä. En ole antanut mitään ohjeita koska en ole muuttamassa verolakia, ainoastaan työttömyysturvalakia. Jos nykyisin voi toimia yrittäjänä, ei se esty työttömyysturvalain muutoksessa.
Tämä vaikuttaa taas siltä, että joku taho haluaa väen väkisin estää työttömyysturvalain muutoksen keksimällä ihan ihmeellisiä asioita. Onko pelko jo niin suuri, että pitää sotkea joku verotuskin tähän ettei vain maahan syntyisi missään tapauksessa uusia työpaikkoja?
Olen kysellyt aina kun joku on sanonut että verolakia pitäisi muutta että miten ja miksi sitä pitäisi muuttaa. Ei ole tullut siihen vastausta, joten kyse on varmaan vain yrityksestä estää työpaikkojen syntyminen.
4. "Täsät seuraa kirjanpidon tarkastus ja ohjeittesi mukaan toiminut saa lisäksi syytteen kirjanpitolain rikkomisesta. Mikäli yrittäjä vannoo vielä kirjanpitonsa oikeaksi ohjeittesi mukaan, syyllistyy jhän vielä petokseen tai jopa törkeään petokseen. "
Jos kirjanpidon tekee lain mukaa, ei kai siinä mitään väärää ole. Ei työttömyysturva estä mitenkään kirjanpitoa tai verotusta, jotka tapahtuvat nykyisen lain mukaan.
Jos sinulla on erilaista tietoa, sen voisi kertoa. Minähän en ole todennut muuta kuin että kirjanpito tehdään lain mukaan ja olen mainninnut että se voidaan tehdä kynällä ruutupaperille noin kuvainnollisesti. Kirjanpitolaissa ei varmaan ole mitään erityistä millaiselle paperille ja millaisella kynällä se on tehty kunhan vain ne numerot ovat oikeissa paikoissa ja oikein lasketut.
5. "Eli lyhyesti, ainakin kirjanpito lakia, verolakia ja työttömyysturva lakia pitää todellakin muuttaa, mikäli "mallisi" tulisi voimaan. "
Odotan edelleen ensimäistä muutosta, mitä kirjanpito ja verolakiin tarvittaisiin ehdotukseni hyväksymisen jälkeen. Ei taida kukaan osata kertoa mitä olisi pakko muuttaa. Tietääkseni nykyisinkin yrittäjällä (sivutoiminen yrittäjä) saa olla myös työttömyystukea. Se on varmaankin kirjanpidossa ja verotuksessa huomioitu jo nyt.
"Kyllä sulla on suhteellisen suppea näkemys asioista, joilla on suuri merkitys toisiinsa.
Lue nyt ihmeessä niistä linkeistä, miten asiat pitää hoitaa lainmukaan! "
Luin linkit enkä huomannut niissä mitään ihmeellistä. En mitään jota pitäisi muuttaa ehdottamani työttömyysturvalain muutoksen takia.
Odotan edelleen jos joku osaa kertoa mitä kohtaa pitää muuttaa kirjanpitolaissa ja mitä kohtaa verolaissa. Mahdanko saada sellaista tietoa perustelun kanssa? - pekkapp
Esimerkki:
Esimerkki.
Vai joku muu syy? Voit kertoa aivan luottamuksellisesti, en kerro muille.Mitähän minä nyt pelkään?
"Olet siis sitä mieltä että myydessään niitä puu-ukkoja henkilöllä on esittää tili-nauha? Mietihän nyt uudestaan. Nykyisin ei taida kukaan saada soviteltua päivärahaa sivutoimisena yrittäjänä. Hakukoneet eivät tunnista yhtään tapausta."
Kirjanpito pitää olla puu-ukonmyyjällä.
Milläkän hakukoneella olet katsomut?
"Ainut tapa yritystulon määräämiseksi näkyy olevan edellisen verotuksen mukaisen tulon käyttäminen. Toisin sanoen, työtön jos perustaa yrityksen ja toimii sivutoimisena ei voi saada soviteltua päivärahaa ellei hänellä ole tuloja edellisen vuoden alalta."
Kirjanpito, Ennakkoverolappu, Kaavake5, yms.
"Tämähän tarkoittaa että pitää tosiaan olla palkkatyön ohella se sivutoiminen toiminta olemassa nykyisin ennenkuin käytännössä onnistuu."
Älä kuvittele.
"Mutta, kun ehdotukseni toteutuu, silloinhan ei ole ongelmaa koska sen tulon voi ilmoittaa mitä on saanut ja se varmistuu sitten verotuksessa."
Ei toimi yhteydessä muiden lakien kanssa.
"Et taas osannut lukea. Jos ero on kympin, ei siitä tule korkoja. Kun puhutaan satasista, silloin on korkoja. Mutta niitähän ei voi tulla jos työtön tietää minkä verran on saanut tuloa. Joten äläpä taas ala leikkimään."
Mitenkäs laskee tulot kun ei ole laskujärjestelmää. Hyvin todennäköisesti joutuu maksamaan takaisin vaikka yrittäisi seurata tuloja kertymää.
" Ai sinä aloit tappelemaan itsesi kanssa näistä. Kun pääset itsesi kanssa yksimielisyyteen, kerro sitten meille muillekin millaiseen tulokseen tulit"
Et siis osaa kertoa mitenkä verotus toimii tämän ennakkoveron mukaan systeemissäsi?
"Kuinka se nyt niin menee että sinä lasket mutta minä muutan systeemiä koko ajan. Eikö sinun tulisi tietää kaikki asiat kun kehut tiedoillasi. Minä en ole sanonut tietäväni, vaan etsin oikeaa tietoa ja odotan että lukijat oikaisevat jos olen jonkin asian väärin arvannut. Sitä vartenhan minä tätä ehdotustanikin täällä kerron että sitä kommentoitaisiin.
Jos joku väittää jotakin, en tietenkään sitä heti usko, vaan väitän vastaan. Jos kirjoittaja on oikeassa, hän perustelee väitteensä jolloin siitä voi tulla uskottava."
Kyllä sinulla on vaihtoehdot esityksessäsi (kohdat 1,2,3,4) paljonko saa rahaa työstä ja tukea sinun systeemissä. Eikä siellä lue että nämä eivät ole toimivia vaan sinun kuvitelmaa ja nämä ovat vain täällä siksi että hyväksyt minun ehdotuksen, mutta rahaa tällä systeemillä ei saa.
Sinä et näytä uskovan mitään, rypistelet vielä vaikka on paskat housussa.
"Tuosta sinun ennakkoverostasi. Kerrohan mitä sinä oikein kuvittelet sillä ennakkoverolla?"
Sen että et tiedä mikä se on ja miten sen kanssa toimitaan.
"Sinä näyt nyt sekoittavan ehdotuksessa olevan soviteltuun päivärahaa katsottavan rahamäärän ja verotettavan tulon. Ne ovat kaksi erillistä asiaa. Verotus menee nykykäytännän mukaan ja soviteltu omansa."
5.kohdassa ei ollut kyse sovitellusta päivärahasta.
Vaan kyse siitä mistä tulosta ennakkovero märäytyy. Jota sinä et ymmärrä.
"Miksipä ilmoittaa etukäteen liian suurta tuloa jos sitä ei ole tulossa. Arvioksi voi laittaa nolla euroa, jolloin alussa ei tarvite maksaa. Jos ei onnistu saamaan mitään tuloa vuoden aikana niin silloinhan se on oikein. Ja jos alkaa tulla, sitten voi arvioda koko vuoden tulot ja muuttaa ennakkoveron. Eihän tuo nyt sen vaikeampaa ole."
Kysyppäs verottajalta perustan yrityksen liikevaihto 0e? Jos sattuis tulemaan liiketoimintaa. voi olla ettei anna edes y-tunnusta. Hahaahaahaa.
"Etkö halua että työn synnyttäminen olisi helppoa ja onnistuisi kaikille?"
Sehän onnistuu kaikilta muilta paitsi sinulta.
"Onko sinulle käynyt köpelösti joskus yrittämisen kanssa ja haluat että kaikille muillekin kävisi kuten sinulle ja sen takia et hyväksy että yritystoiminta olisi helppoa ja vaivatonta?"
Yrittämisen kanssa ei voi käydä köpelösti ellei ole suuruuden hullu niin kuin sinä.
Ehdotuksesi hankaloittaa yritystoimintaa. Syy ei toimivat pykäläsi.
"Vai joku muu syy? Voit kertoa aivan luottamuksellisesti, en kerro muille."
En tykkää kusettamisesta ja sinä yrität kusettaa esitykselläsi ryhmää mihinkä minä kuulun. Tottakai minä pidän huolen omista asioistani.
Ja en halua maksumieheksi systeemillesi. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
Mitähän minä nyt pelkään?
"Olet siis sitä mieltä että myydessään niitä puu-ukkoja henkilöllä on esittää tili-nauha? Mietihän nyt uudestaan. Nykyisin ei taida kukaan saada soviteltua päivärahaa sivutoimisena yrittäjänä. Hakukoneet eivät tunnista yhtään tapausta."
Kirjanpito pitää olla puu-ukonmyyjällä.
Milläkän hakukoneella olet katsomut?
"Ainut tapa yritystulon määräämiseksi näkyy olevan edellisen verotuksen mukaisen tulon käyttäminen. Toisin sanoen, työtön jos perustaa yrityksen ja toimii sivutoimisena ei voi saada soviteltua päivärahaa ellei hänellä ole tuloja edellisen vuoden alalta."
Kirjanpito, Ennakkoverolappu, Kaavake5, yms.
"Tämähän tarkoittaa että pitää tosiaan olla palkkatyön ohella se sivutoiminen toiminta olemassa nykyisin ennenkuin käytännössä onnistuu."
Älä kuvittele.
"Mutta, kun ehdotukseni toteutuu, silloinhan ei ole ongelmaa koska sen tulon voi ilmoittaa mitä on saanut ja se varmistuu sitten verotuksessa."
Ei toimi yhteydessä muiden lakien kanssa.
"Et taas osannut lukea. Jos ero on kympin, ei siitä tule korkoja. Kun puhutaan satasista, silloin on korkoja. Mutta niitähän ei voi tulla jos työtön tietää minkä verran on saanut tuloa. Joten äläpä taas ala leikkimään."
Mitenkäs laskee tulot kun ei ole laskujärjestelmää. Hyvin todennäköisesti joutuu maksamaan takaisin vaikka yrittäisi seurata tuloja kertymää.
" Ai sinä aloit tappelemaan itsesi kanssa näistä. Kun pääset itsesi kanssa yksimielisyyteen, kerro sitten meille muillekin millaiseen tulokseen tulit"
Et siis osaa kertoa mitenkä verotus toimii tämän ennakkoveron mukaan systeemissäsi?
"Kuinka se nyt niin menee että sinä lasket mutta minä muutan systeemiä koko ajan. Eikö sinun tulisi tietää kaikki asiat kun kehut tiedoillasi. Minä en ole sanonut tietäväni, vaan etsin oikeaa tietoa ja odotan että lukijat oikaisevat jos olen jonkin asian väärin arvannut. Sitä vartenhan minä tätä ehdotustanikin täällä kerron että sitä kommentoitaisiin.
Jos joku väittää jotakin, en tietenkään sitä heti usko, vaan väitän vastaan. Jos kirjoittaja on oikeassa, hän perustelee väitteensä jolloin siitä voi tulla uskottava."
Kyllä sinulla on vaihtoehdot esityksessäsi (kohdat 1,2,3,4) paljonko saa rahaa työstä ja tukea sinun systeemissä. Eikä siellä lue että nämä eivät ole toimivia vaan sinun kuvitelmaa ja nämä ovat vain täällä siksi että hyväksyt minun ehdotuksen, mutta rahaa tällä systeemillä ei saa.
Sinä et näytä uskovan mitään, rypistelet vielä vaikka on paskat housussa.
"Tuosta sinun ennakkoverostasi. Kerrohan mitä sinä oikein kuvittelet sillä ennakkoverolla?"
Sen että et tiedä mikä se on ja miten sen kanssa toimitaan.
"Sinä näyt nyt sekoittavan ehdotuksessa olevan soviteltuun päivärahaa katsottavan rahamäärän ja verotettavan tulon. Ne ovat kaksi erillistä asiaa. Verotus menee nykykäytännän mukaan ja soviteltu omansa."
5.kohdassa ei ollut kyse sovitellusta päivärahasta.
Vaan kyse siitä mistä tulosta ennakkovero märäytyy. Jota sinä et ymmärrä.
"Miksipä ilmoittaa etukäteen liian suurta tuloa jos sitä ei ole tulossa. Arvioksi voi laittaa nolla euroa, jolloin alussa ei tarvite maksaa. Jos ei onnistu saamaan mitään tuloa vuoden aikana niin silloinhan se on oikein. Ja jos alkaa tulla, sitten voi arvioda koko vuoden tulot ja muuttaa ennakkoveron. Eihän tuo nyt sen vaikeampaa ole."
Kysyppäs verottajalta perustan yrityksen liikevaihto 0e? Jos sattuis tulemaan liiketoimintaa. voi olla ettei anna edes y-tunnusta. Hahaahaahaa.
"Etkö halua että työn synnyttäminen olisi helppoa ja onnistuisi kaikille?"
Sehän onnistuu kaikilta muilta paitsi sinulta.
"Onko sinulle käynyt köpelösti joskus yrittämisen kanssa ja haluat että kaikille muillekin kävisi kuten sinulle ja sen takia et hyväksy että yritystoiminta olisi helppoa ja vaivatonta?"
Yrittämisen kanssa ei voi käydä köpelösti ellei ole suuruuden hullu niin kuin sinä.
Ehdotuksesi hankaloittaa yritystoimintaa. Syy ei toimivat pykäläsi.
"Vai joku muu syy? Voit kertoa aivan luottamuksellisesti, en kerro muille."
En tykkää kusettamisesta ja sinä yrität kusettaa esitykselläsi ryhmää mihinkä minä kuulun. Tottakai minä pidän huolen omista asioistani.
Ja en halua maksumieheksi systeemillesi.En nyt viitsi vastailla paljoa kun sinäkään et vastannut mihinkään.
Mutta yksi pisti silmään. Käyhän verottajan luona ja kysy voiko yritys laittaa arvioiduksi tuloksi nolla euroa. Minulla on nyt kopio paperista (Y-lomake) tässä vieressä, jossa yrityksen arvioidut tulot ovat tälle vuodelle nolla euroa ja se yritys löytyy tuolta yritysrekisteristä (kiitos lähettäjälle). Joko verottaja on tehnyt virheen tai sinä. Päätä itse.
- Hallitusnikkari
Tällä voisi poistaa työttömyyden eikä enää olisi työtttömiä. Olisiko se paha asia kun kenenkään ei tarvitsi täytellä muutaman vuoden päästä lappuja kun kaikilla olisi työtä?
Soviteltu työttömyystuki voi ehdotukseni mukaan toimia näin:
Otetaan muutaman työikäisen ja työkykyisen kuukauden ilmoitus (minne se nyt toimitetaankin).
* *
* Työtön 1: *
* *
1 Ma Työtön
2 Ti Työtön
3 Ke Työssä 6 h
4 To Työtön
5 Pe Työtön
6 La Työssä 4 h
7 Su Työtön
8 Ma Työtön
9 Ti Työtön
10 Ke Työtön
11 To Työssä 8 h
12 Pe Työssä 8 h
13 La Työtön
14 Su Työtön
15 Ma Työssä 8 h
16 Ti Työtön
17 Ke Työtön
18 To Työtön
19 Pe Työssä 4 h
20 La Työtön
21 Su Työtön
22 Ma Työtön
23 Ti Työtön
24 Ke Työssä 8 h
25 To Työssä 3 h
26 Pe Työtön
27 La Työtön
28 Su Työtön
29 Ma Työtön
30 Ti Työssä 7 h
Työttömän 1 itse hankkimat tulot 220 euroa.
Ehdotukseni mukaan tilanne menee näin. Sovitellut päivärahat on kaikilla, joten kaikki itse hankitut tulot vähentävät puolella saatavaa tukea. Työssäoloajalta ei saa tukea, vaan ainoastaan palkan. Työttömyyspäiviltä taas saa työttömyystuen.
Työtön 1 on siis ollut kuukauden aikana töissä 56 tuntia eli seitsemän päivää. Kuukaudessa on ollut 22 arkipäivää. Koska työtön on ollut palkkatyössä 7 päivää, niin tukipäiviä hänelle jää 15 ja jokaiselta maksetaan se 23 euroa.
Työttömän 1 tulot ehdotukseni mukaan ovat siis seuraavat:
Itse hankitut tulot 220 €
Palkkatyöstä (10 € x 56 tuntia) 560 €
Työttömyystuki (15 x 23 €) - (220€/2) = 235 euroa
Yhteensä tuloa työttömälle 1 siis 1015 €.
Yhteiskunnan maksama tuki 265 euroa vähemmän kuin nykyisin.
* *
* Työtön 2: *
* *
1 Ma Työtön
2 Ti Työtön
3 Ke Työtön
4 To Työtön
5 Pe Työtön
6 La Työtön
7 Su Työtön
8 Ma Työtön
9 Ti Työtön
10 Ke Työtön
11 To Työtön
12 Pe Työtön
13 La Työtön
14 Su Työtön
15 Ma Työtön
16 Ti Työtön
17 Ke Työtön
18 To Työtön
19 Pe Työtön
20 La Työtön
21 Su Työtön
22 Ma Työtön
23 Ti Työtön
24 Ke Työtön
25 To Työtön
26 Pe Työtön
27 La Työtön
28 Su Työtön
29 Ma Työtön
30 Ti Työtön
Työttömän 2 itse hankkimat tulot 300 euroa.
Ehdotukseni mukaan tilanne menee näin. Sovitellut päivärahat on kaikilla, joten kaikki itse hankitut tulot vähentävät puolella saatavaa tukea. Työssä oloajalta ei saa tukea, vaan ainoastaan palkan.
Työtön 2 on siis ollut kuukauden aikana töissä 0 tuntia eli nolla päivää. Kuukaudessa on ollut 22 arkipäivää. Koska työtön on ollut palkkatyössä 0 päivää, niin tukipäiviä hänelle jää 22 ja jokaiselta maksetaan se 23 euroa.
Työttömän 2 tulot ehdotukseni mukaan ovat siis seuraavat:
Itse hankitut tulot 300 €
Palkkatyöstä (10 € x 0 tuntia) 0 €
Työttömyystuki (22 x 23 €) - (300€/2) = 356 euroa
Yhteensä tuloa työttömälle 2 siis 656 €.
Yhteiskunnan maksama tuki 144 euroa vähemmän kuin nykyisin.
* *
* Työtön 3: *
* *
1 Ma Työtön
2 Ti Työtön
3 Ke Työtön
4 To Työtön
5 Pe Työtön
6 La Työtön
7 Su Työtön
8 Ma Työtön
9 Ti Työtön
10 Ke Työtön
11 To Työtön
12 Pe Työtön
13 La Työtön
14 Su Työtön
15 Ma Työtön
16 Ti Työtön
17 Ke Työtön
18 To Työtön
19 Pe Työtön
20 La Työtön
21 Su Työtön
22 Ma Työtön
23 Ti Työtön
24 Ke Työtön
25 To Työtön
26 Pe Työtön
27 La Työtön
28 Su Työtön
29 Ma Työtön
30 Ti Työtön
Työttömän 3 itse hankkimat tulot 0 euroa.
Ehdotukseni mukaan tilanne menee näin. Sovitellut päivärahat on kaikilla, joten kaikki itse hankitut tulot vähentävät puolella saatavaa tukea. Työssäoloajalta ei saa tukea, vaan ainoastaan palkan.
Työtön 3 on siis ollut kuukauden aikana töissä 0 tuntia eli nolla päivää. Kuukaudessa on ollut 22 arkipäivää. Koska työtön on ollut palkkatyössä 0 päivää, niin tukipäiviä hänelle jää 22 ja jokaiselta maksetaan se 23 euroa.
Työttömän 3 tulot ehdotukseni mukaan ovat siis seuraavat:
Itse hankitut tulot 0 €
Palkkatyöstä (10 € x 0 tuntia) 0 €
Työttömyystuki (22 x 23 €) - (0€/2) = 506 euroa
Yhteensä tuloa työttömälle 3 siis 506 €.
Yhteiskunnan maksama tuki 0 euroa vähemmän kuin nykyisin.
* *
* Työtön 4: *
* *
1 Ma Työtön
2 Ti Työtön
3 Ke Työssä 8 h
4 To Työssä 8 h
5 Pe Työtön
6 La Työtön
7 Su Työtön
8 Ma Työtön
9 Ti Työtön
10 Ke Työtön
11 To Työtön
12 Pe Työtön
13 La Työtön
14 Su Työtön
15 Ma Työtön
16 Ti Työssä 4 h
17 Ke Työtön
18 To Työtön
19 Pe Työtön
20 La Työtön
21 Su Työtön
22 Ma Työtön
23 Ti Työtön
24 Ke Työtön
25 To Työssä 4 h
26 Pe Työtön
27 La Työtön
28 Su Työtön
29 Ma Työtön
30 Ti Työtön
Työttömän 4 itse hankkimat tulot 0 euroa.
Ehdotukseni mukaan tilanne menee näin. Sovitellut päivärahat on kaikilla, joten kaikki itse hankitut tulot vähentävät puolella saatavaa tukea. Työssäoloajalta ei saa tukea, vaan ainoastaan palkan.
Työtön 4 on siis ollut kuukauden aikana töissä 24 tuntia eli kolme päivää. Kuukaudessa on ollut 22 arkipäivää. Koska työtön on ollut palkkatyössä 3 päivää, niin tukipäiviä hänelle jää 19 ja jokaiselta maksetaan se 23 euroa.
Työttömän 4 tulot ehdotukseni mukaan ovat siis seuraavat:
Itse hankitut tulot 0 €
Palkkatyöstä (10 € x 24 tuntia) 240 €
Työttömyystuki (19 x 23 €) - (0€/2) = 437 euroa
Yhteensä tuloa työttömälle 4 siis 677 €.
Yhteiskunnan maksama tuki 63 euroa vähemmän kuin nykyisin.- Todella neroa!
Jospa ihmisen pitäisi rakentaa omaa tulevaisuuttaan työllä, josta jotain jää säästöön, yhdessäkään esimerkissäsi sellainen tulotaso ei täyty mitenkään.
Paitsi jos ajatellaan, että sossussakäynti vähenee,
ihmisen toimeentulon ja tulevaisuuden kannalta asialla ei ole paskankaan merkitystä! - Hallitusnikkari
Todella neroa! kirjoitti:
Jospa ihmisen pitäisi rakentaa omaa tulevaisuuttaan työllä, josta jotain jää säästöön, yhdessäkään esimerkissäsi sellainen tulotaso ei täyty mitenkään.
Paitsi jos ajatellaan, että sossussakäynti vähenee,
ihmisen toimeentulon ja tulevaisuuden kannalta asialla ei ole paskankaan merkitystä!Nykyajan ihmiset on opettu että nyt ja heti. Yritysten pitää saada kaikki voitot heti, mikään pitemmän tähtäimen ajatusmalli ei sovi nykyisille ihmisille.
Sinullekaan ei sovi olla kuukautta niin että on osan aikaa työttämänä ja synnyttää siinä samalla uutta työtä. Ei, sinun pitää päästä heti töihin josta maksetaan 5 000 €/kk ja jos et sitä saa niin sitten et tee mitään. Aika on ihmeellinen ajatusmalli sinullakin.
"Jospa ihmisen pitäisi rakentaa omaa tulevaisuuttaan työllä, josta jotain jää säästöön, yhdessäkään esimerkissäsi sellainen tulotaso ei täyty mitenkään. "
Esimerkissä jossa on vain työttömyystuki, on tarkoituksena että lukija huomaa että nykyinen tapa on mahdollinen eli ei ole pakko tehdä mitään jos ei osaa.
Yhdessä esimerkikssä on esitetty että voi tehdä lyhyitä palkkatöitä ja niistä saa tuloa itselleen. Tietenkin olisi parempi jos niitä palkkatöitä olisi joka päivälle se kahdeksan tuntia, mutta jos ei ole, niin parempi pienikin määrä kuin kokonaan ilman.
Yhdessä esimerkissä on sitten tilanne jossa ei ole saanut yhtään palkkatyötä, mutta on itse omilla toimillaan hankkinut rahaa ja saa sen myös osittain pitää.
Ja yhdessä esimerkissä on taas palkkatyötä ollut vähän ja itse hankkinut rahaa ja ne kaikki lisäävät työttömän saamaa rahamäärää.
Vaikka heti ensimmäisenä kuukautena ei kaikille synnykään työtä, sitä syntyy seuraavan kolmen vuoden aikana. Ja yksikään niistä kuukausista ei ole huonompi kuin nykyiset kuukaudet.
Otetaanpa vielä kerran. Otetaan pieni vauva. Pitääkö sinun mielestäsi hänen hallita kaikki heti syntyessään vai hyväksytkö sen että hän ensin opettelee elämään, kävelemään, lukemaan ja tietämään. Ja vasta sen jälkeen hän aloittaa työn tekemisen?
Jos hyväksyt sen ettei vauva ole valmis heti töihin, niin sinun pitäisi hyväksyä myös se, ettei työpaikoja noin vain synnytetä vaan siihenkin menee vähän aikaa, jona työtön joutuu olemaan osoittain työttömänä. Käytäpäs niitä kehittyneitä aivojasi vähän ennenkuin suustasi pääsee taas PAH.
2. "Paitsi jos ajatellaan, että sossussakäynti vähenee, ihmisen toimeentulon ja tulevaisuuden kannalta asialla ei ole paskankaan merkitystä! "
Tulevaisuuden kannata asialla on suuri merkitys. Tietenkään kaikki eivät saa syntymään juuri mitään, mutta ne suuret asiat pääsevät myös syntymään ja ne sitten työllistävät paljon sellaisia jotka eivät itse kykene työtä paljoa synnyttämään.
Ja yleinen aktiivisuus lisää myös työtä ja näin synnyttää olemassa olevaan tilanteeseen uusia työpaikkoja. Näistä molemmat tulevat mahdollisiksi vaikka yhden kuukauden neljä eri työtöntä täyttäisivätkin laput esittämälläni tavalla.
Siis järki hoi, älä jätä. Tuossa on mahdollisuus elää aivan samalla tavalla kuin nykyisinkin. Ehdotukseni antaa vain vaihtoehtoja, ei pakota ketään tekemään mitään nykyisestä poikkeavaa. - pekkapp
Tulot käyvät kalliiksi
jos satasen työllä jää käteen6e vähemmän kuin tekemättä mitään, kolmella sadalla jää 18e vähemmän käteen kuintekemättä mitään.
Mikä tästä muka kannattavaa tekisi, jos itse hankkii tuloja 100e vähentää aina 6e käteen jäävää osuutta kun olisi tekemättä mitään.
Eli tämä lisää työttömyyttä niin kuin sanoin jo alkujaan. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
Tulot käyvät kalliiksi
jos satasen työllä jää käteen6e vähemmän kuin tekemättä mitään, kolmella sadalla jää 18e vähemmän käteen kuintekemättä mitään.
Mikä tästä muka kannattavaa tekisi, jos itse hankkii tuloja 100e vähentää aina 6e käteen jäävää osuutta kun olisi tekemättä mitään.
Eli tämä lisää työttömyyttä niin kuin sanoin jo alkujaan.Oikean summan saat laskettua näin. Mene www.vero.fi sivulle ja ota sieltä tämän vuoden verolaskuri. Sitten laita sinne tulot jotka saat kun koko vuoden saat työttömyystukea. Valitse oma kuntasi ja uskontokunta myös, tulee sinun kuntasi tapaus.
Sen jälkeen katso minkä verran sinun pitää maksaa veroa siitä tulostasi. Se kertoo että vero nousee noin 12 euroa (kunnasta riippuen). Eli kun hankkii satasen, tuo on se ero. Sen lisäksi pitää maksaa neljä prosenttia muita maksuja eli kaikkiaan 16 euroa.
Kun tämä vähennetään saamastasi 50 euron summasta (työttömyystukea vähennetään 50 euroa), niin saadaan kertomani 34 euroa, vähän kunnasta riippuen.
Kyseisellä tavalla saat laskettua veron kaikissa tapauksissa ja jos saa joka kuukausi tuon saman satasen, niin edelleen siitä jää käteen joka kuukausi 34 euroa eli ei mene miinukselle.
"Eli tämä lisää työttömyyttä niin kuin sanoin jo alkujaan. "
Jos peppapp on verohallituksen pääjohtaja, näin varmaan käy. Mutta jos käytämme tätä vuoden 2006 verolaskuria, jokaisesta itse hankitusta satasesta saa 34 euroa itselle niin kauan kuin tulot ovat alle 12 000 euroa.
Tietenkin palkkatyö jos parempi vaihtoehto, silloin saa 1.5 kertaa enemmän. - pekkapp
Oikean summan saat laskettua näin. Mene www.vero.fi sivulle ja ota sieltä tämän vuoden verolaskuri. Sitten laita sinne tulot jotka saat kun koko vuoden saat työttömyystukea. Valitse oma kuntasi ja uskontokunta myös, tulee sinun kuntasi tapaus.
Sen jälkeen katso minkä verran sinun pitää maksaa veroa siitä tulostasi. Se kertoo että vero nousee noin 12 euroa (kunnasta riippuen). Eli kun hankkii satasen, tuo on se ero. Sen lisäksi pitää maksaa neljä prosenttia muita maksuja eli kaikkiaan 16 euroa.
Kun tämä vähennetään saamastasi 50 euron summasta (työttömyystukea vähennetään 50 euroa), niin saadaan kertomani 34 euroa, vähän kunnasta riippuen.
Kyseisellä tavalla saat laskettua veron kaikissa tapauksissa ja jos saa joka kuukausi tuon saman satasen, niin edelleen siitä jää käteen joka kuukausi 34 euroa eli ei mene miinukselle.
"Eli tämä lisää työttömyyttä niin kuin sanoin jo alkujaan. "
Jos peppapp on verohallituksen pääjohtaja, näin varmaan käy. Mutta jos käytämme tätä vuoden 2006 verolaskuria, jokaisesta itse hankitusta satasesta saa 34 euroa itselle niin kauan kuin tulot ovat alle 12 000 euroa.
Tietenkin palkkatyö jos parempi vaihtoehto, silloin saa 1.5 kertaa enemmän.Että jokaisesta itsehankitusta satasesta jää 34e.
Työttömyystuki ei kuitenkaan ole verotonta, vaan vero % on 20%.
Eli 500e/kk jää 400e käteen
Jos tuloja 100e laskurisi on
500e/kk - 100e/2 = 450e brutto tästä jää 360e käteen 34e(tienatusta satasesta) = 394e käteen.
Niin kuin näit tekemättä mitään saa 6e enemmän kuin itsehakimalla 100e. Eli kannustaa passiivuuteen.
Tätähän sinä olet ehdottanut.
Opettele itse laskemaan.
Usko jo olet muuttamassa väärää lakia. Ja jos jotain muuttaa pitää muuttaa kaikkia lakeja jotta kokonaisuus on toimiva.
Ajatuksesi työllistää on hyvä. Mutta ideasi toimivuus on huono. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
Että jokaisesta itsehankitusta satasesta jää 34e.
Työttömyystuki ei kuitenkaan ole verotonta, vaan vero % on 20%.
Eli 500e/kk jää 400e käteen
Jos tuloja 100e laskurisi on
500e/kk - 100e/2 = 450e brutto tästä jää 360e käteen 34e(tienatusta satasesta) = 394e käteen.
Niin kuin näit tekemättä mitään saa 6e enemmän kuin itsehakimalla 100e. Eli kannustaa passiivuuteen.
Tätähän sinä olet ehdottanut.
Opettele itse laskemaan.
Usko jo olet muuttamassa väärää lakia. Ja jos jotain muuttaa pitää muuttaa kaikkia lakeja jotta kokonaisuus on toimiva.
Ajatuksesi työllistää on hyvä. Mutta ideasi toimivuus on huono.Verolaskurissa työttömyystuki onkin omana ryhmänään, se ei siis ole sama asia verotuksen kannata kuin ansiotulo. Laskemme uudestaan tämän satasen ja 800.
Vero 1 139,04 €
2. Työtön hankkii 100 € tuloa:
Ja tästä 100 €:n tulosta ja tuesta menee veroa näin:
Sosiaali- ja muut etuudet 5 950 €
Ansiotulo 100 €
Vero 1 125,62 €
Muut maksut 4 €
Työttömälle jää 4970,38 €
Hankkiessaan itse 100 €, hän saa käteen 4970,38 €
- 4860,96 € = 109.42 € enemmän.
Kiitos oikaisusta. Huomasin sen kun puhuit että veroa menee 20 %. Eli ehdottamallani tavalla hankittu tulo on todella kannattavaa. Saa enemmän kuin itse hankkii. Oliskohan tässä jotakin syytä siihen ettei työttömät saa olla sivutoimisina?
Otetaan nyt vielä ja katsotaan se toinen missä oli liikevaihtoa 800 euroa. Silloinhan saamme seuraavat taulukon:
3. Työtön hankkii 100 € tuloa:
Ansiotulo 800 €
Vero 1 077,01 €
Muut maksut 16 €
- 4860,96 € = 446.03 € enemmän. Ei siis enää niin kannattavaa kuin pienen summan, mutta vieläkin yli puolet jää itselle verojen ja maksujen jälkeen.
Ehdotuksni näyttää siis todella hyvältä pienten tulojen osalta.
Aikaisempi esimerkki meni sinulta väärin.
Tässä sinä teit ajatteluvirheen. Tuo 34 euro oli se koko muutos, ei lisättävä osa. Sinun on laskettava paljonko sinulle jää siitä satasesta eli sehän on 100 € - 8.5 12 € = 77.50 euroa. Tämän kun lisää tuohin 360 euroon saat tällä vaikealla ja epätarkalla laskutavalla suunnilleen oikean tuloksen jos ansiotuloa ja työttömyystukea olisi verotettu samalla tavalla. Kukaan ei ollut huomannut että niitä verotetaan eri tavalla.
Siis kun lisäämme 360 ja 77.50, saamme 437.50 €, jolloin se 400 € on noin 37.5 euroa pienempi kuin se satasella saatu lisä. Mutta kuten nyt huomasit, verotuksen ollessa eri suurinen tuelle kuin ansiotulolle, käykin niin että hankkiessaan satasen saa siitä 109 euroa itselle eli vero laskee niin että hankittu summa on suurempi verotuksen jälkeen. - pekkapp
Verolaskurissa työttömyystuki onkin omana ryhmänään, se ei siis ole sama asia verotuksen kannata kuin ansiotulo. Laskemme uudestaan tämän satasen ja 800.
Vero 1 139,04 €
Ansiotulo 100 €
Vero 1 125,62 €
Muut maksut 4 €
Työttömälle jää 4970,38 €
Hankkiessaan itse 100 €, hän saa käteen 4970,38 €
- 4860,96 € = 109.42 € enemmän.
Kiitos oikaisusta. Huomasin sen kun puhuit että veroa menee 20 %. Eli ehdottamallani tavalla hankittu tulo on todella kannattavaa. Saa enemmän kuin itse hankkii. Oliskohan tässä jotakin syytä siihen ettei työttömät saa olla sivutoimisina?
Otetaan nyt vielä ja katsotaan se toinen missä oli liikevaihtoa 800 euroa. Silloinhan saamme seuraavat taulukon:
3. Työtön hankkii 100 € tuloa:
Ansiotulo 800 €
Vero 1 077,01 €
Muut maksut 16 €
- 4860,96 € = 446.03 € enemmän. Ei siis enää niin kannattavaa kuin pienen summan, mutta vieläkin yli puolet jää itselle verojen ja maksujen jälkeen.
Ehdotuksni näyttää siis todella hyvältä pienten tulojen osalta.
Aikaisempi esimerkki meni sinulta väärin.
Tässä sinä teit ajatteluvirheen. Tuo 34 euro oli se koko muutos, ei lisättävä osa. Sinun on laskettava paljonko sinulle jää siitä satasesta eli sehän on 100 € - 8.5 12 € = 77.50 euroa. Tämän kun lisää tuohin 360 euroon saat tällä vaikealla ja epätarkalla laskutavalla suunnilleen oikean tuloksen jos ansiotuloa ja työttömyystukea olisi verotettu samalla tavalla. Kukaan ei ollut huomannut että niitä verotetaan eri tavalla.
Siis kun lisäämme 360 ja 77.50, saamme 437.50 €, jolloin se 400 € on noin 37.5 euroa pienempi kuin se satasella saatu lisä. Mutta kuten nyt huomasit, verotuksen ollessa eri suurinen tuelle kuin ansiotulolle, käykin niin että hankkiessaan satasen saa siitä 109 euroa itselle eli vero laskee niin että hankittu summa on suurempi verotuksen jälkeen.mitään virhettä tehnyt vaan eryhdyin luottamaan sinuun. Kun sanot itseansaitusta 100e jää itselle 34e. Oletin tämän olevan totta. Tietysti oletin kaavojesi olevan käytössä ja nyt kerrot etteivät ole.
Eli hienot esimerkksisi eivät ole toimivia. Niin kuin tässä nyt taas nähdään tarvitaan muutoksia muihin lakeihin. Verolaskuri ei toimi oikein sinun esimerkissä. Koska sinulla on tulona liikevaihto.
Ensinnäkkään liikevaihto ei voi olla ansiotuloa kohdassa. Eli laskelmasi ei pidä paikkaansa.
Ansiotulo 100 € (tämä ennakkoveronalainen)
Vero 1 125,62 € TÄMÄ ON VÄÄRÄ
Muut maksut 4 € (mikä tämä on)
Työttömälle jää 4970,38 € TÄMÄ ON VÄÄRÄ (4920,38e)
"Hankkiessaan itse 100 €, hän saa käteen 4970,38€
- 4860,96€ = 109.42 € enemmän."(oikea 59,42e)
VÄÄRIN!!!!!!
"Kiitos oikaisusta. Huomasin sen kun puhuit että veroa menee 20 %. Eli ehdottamallani tavalla hankittu tulo on todella kannattavaa. Saa enemmän kuin itse hankkii. Oliskohan tässä jotakin syytä siihen ettei työttömät saa olla sivutoimisina?"
OIKAISE KERRAN VIELÄ!!!!!!
3. VÄÄRIN!!!!!!!!!!
Kela käyttää yleisesti 20% työttömyystuen veroprosenttina.
450e jää silloin 360e Tämä on yleinen tapa.
Tämä 100e olisi ennakkoveronalaista.
Eli paljonko se olisi?
Se ei ole sama kuin normaali vero%.
Tulisipa soppa. Niin kuin kerroin. Tämä ei ole yksinkertaista.
Hankalammaksi vielä tulee kun ylittä Yel-rajan.
Joko uskot että muitakin muutoksia tarvitaan.
Korjaa virheet, selvitä ennakkoveron suuruus.
Eli työtön saa ravata aika tiuhaan verotoimistossa ja kelassa.
Todennäköisesti saatu hyöty menee korkoihin liikaa maksetulle työttömyyspäivärahalle, koska toimivaa systeemiä ei ole. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
mitään virhettä tehnyt vaan eryhdyin luottamaan sinuun. Kun sanot itseansaitusta 100e jää itselle 34e. Oletin tämän olevan totta. Tietysti oletin kaavojesi olevan käytössä ja nyt kerrot etteivät ole.
Eli hienot esimerkksisi eivät ole toimivia. Niin kuin tässä nyt taas nähdään tarvitaan muutoksia muihin lakeihin. Verolaskuri ei toimi oikein sinun esimerkissä. Koska sinulla on tulona liikevaihto.
Ensinnäkkään liikevaihto ei voi olla ansiotuloa kohdassa. Eli laskelmasi ei pidä paikkaansa.
- 4860,96€ = 109.42 € enemmän."(oikea 59,42e)
VÄÄRIN!!!!!!
"Kiitos oikaisusta. Huomasin sen kun puhuit että veroa menee 20 %. Eli ehdottamallani tavalla hankittu tulo on todella kannattavaa. Saa enemmän kuin itse hankkii. Oliskohan tässä jotakin syytä siihen ettei työttömät saa olla sivutoimisina?"
OIKAISE KERRAN VIELÄ!!!!!!
3. VÄÄRIN!!!!!!!!!!
Kela käyttää yleisesti 20% työttömyystuen veroprosenttina.
Eli paljonko se olisi?
Korjaa virheet, selvitä ennakkoveron suuruus.
Eli työtön saa ravata aika tiuhaan verotoimistossa ja kelassa.
Todennäköisesti saatu hyöty menee korkoihin liikaa maksetulle työttömyyspäivärahalle, koska toimivaa systeemiä ei ole.1. "mitään virhettä tehnyt vaan eryhdyin luottamaan sinuun. Kun sanot itseansaitusta 100e jää itselle 34e. Oletin tämän olevan totta. Tietysti oletin kaavojesi olevan käytössä ja nyt kerrot etteivät ole. "
Teit päättelyvirheen. Sen hetkisen käsityksen mukaan että vero on sama kaikille tuloille se piti paikkansa. Sinä käytit sitä väärin.
2. "Eli hienot esimerkksisi eivät ole toimivia. Niin kuin tässä nyt taas nähdään tarvitaan muutoksia muihin lakeihin. Verolaskuri ei toimi oikein sinun esimerkissä. Koska sinulla on tulona liikevaihto. "
Esimerkkini ovat toimivia. Käteen jäävä osuus jäi vähän pieneksi alussa tekemäni huolimattomuusvirheen vuoksi. Mutta sillähän ei ollut sinänäsä merkitys ehdotukseni toimivuuden kanssa koska riitti että lopputulos on positiivinen, sitähän se oli kaikissa tapauksissa ja on edelleen sinun korjauksesi jälkeen. Nyt korjattuna se on vain positiivisempi kuin ensimmäinen yritys.
Mihin muihin lakeihin sinä tarvitse niitä muutoksia. Olet useasti halunnut muihin lakeihin muutoksia muttet ole osannut kertoa mitä ja mihin.
3. "2. Työtön hankkii 100 € tuloa:
- 4860,96€ = 109.42 € enemmän."(oikea 59,42e) "
Oikein, käteen jäävä osuus on tuota luokkaa eli noin 60 % hankitusta rahasta. Osasit siis lopulta laskea kun sait korjata virheeni. Jos olisin laittanut sen oikein, olisit monta päivää vääntänyt sitä joksikin muuksi. Anteeksi.
4. "Kela käyttää yleisesti 20% työttömyystuen veroprosenttina.
Eli paljonko se olisi?
Korjaa virheet, selvitä ennakkoveron suuruus. "
Lopullinen verotus on se minkä mukaan ne verot maksetaan, ei ennakot. Niitä voi itse muuttaa halutessaan kun kertoo miten tulot tulevat muuttumaan.
Pienistä tuloista tuskin menee mitään yritykselle, joten niitä on turha murehtia. Myöhemmin kun siirrytään normaalin yritystoimintaan, kummassakin tapauksessa, niin starttirahalla kuin minun ehdottamallani tavalla toiminta on samanlaista, oli se sitten monimutkaita tai ei.
"Eli työtön saa ravata aika tiuhaan verotoimistossa ja kelassa.
Todennäköisesti saatu hyöty menee korkoihin liikaa maksetulle työttömyyspäivärahalle, koska toimivaa systeemiä ei ole. "
Ei ole tarpeen ravata yhtenään, Tuo oletus 20 % on aika lähellä eikä sitä ole syytä muuttaa muutaman sentin vuoksi yhtenään. Toki niin saa tehdä jos haluaa.
Työttömyyspäivärahaahan ei makseta liikaa jos ilmoittaa minkä verran on sitä liikevaihtoa. Jos ei ilmoita, silloin tietenkin käy niin. Mutta joka kuukausihan se ilmoitus on toistaiseksi tehtävä muutenkin.
Eli ehdotukseni toimii loistavasti ja olisi syytä saada heti halukkaden käytettäväksi. - pekkapp
1. "mitään virhettä tehnyt vaan eryhdyin luottamaan sinuun. Kun sanot itseansaitusta 100e jää itselle 34e. Oletin tämän olevan totta. Tietysti oletin kaavojesi olevan käytössä ja nyt kerrot etteivät ole. "
Teit päättelyvirheen. Sen hetkisen käsityksen mukaan että vero on sama kaikille tuloille se piti paikkansa. Sinä käytit sitä väärin.
2. "Eli hienot esimerkksisi eivät ole toimivia. Niin kuin tässä nyt taas nähdään tarvitaan muutoksia muihin lakeihin. Verolaskuri ei toimi oikein sinun esimerkissä. Koska sinulla on tulona liikevaihto. "
Esimerkkini ovat toimivia. Käteen jäävä osuus jäi vähän pieneksi alussa tekemäni huolimattomuusvirheen vuoksi. Mutta sillähän ei ollut sinänäsä merkitys ehdotukseni toimivuuden kanssa koska riitti että lopputulos on positiivinen, sitähän se oli kaikissa tapauksissa ja on edelleen sinun korjauksesi jälkeen. Nyt korjattuna se on vain positiivisempi kuin ensimmäinen yritys.
Mihin muihin lakeihin sinä tarvitse niitä muutoksia. Olet useasti halunnut muihin lakeihin muutoksia muttet ole osannut kertoa mitä ja mihin.
3. "2. Työtön hankkii 100 € tuloa:
- 4860,96€ = 109.42 € enemmän."(oikea 59,42e) "
Oikein, käteen jäävä osuus on tuota luokkaa eli noin 60 % hankitusta rahasta. Osasit siis lopulta laskea kun sait korjata virheeni. Jos olisin laittanut sen oikein, olisit monta päivää vääntänyt sitä joksikin muuksi. Anteeksi.
4. "Kela käyttää yleisesti 20% työttömyystuen veroprosenttina.
Eli paljonko se olisi?
Korjaa virheet, selvitä ennakkoveron suuruus. "
Lopullinen verotus on se minkä mukaan ne verot maksetaan, ei ennakot. Niitä voi itse muuttaa halutessaan kun kertoo miten tulot tulevat muuttumaan.
Pienistä tuloista tuskin menee mitään yritykselle, joten niitä on turha murehtia. Myöhemmin kun siirrytään normaalin yritystoimintaan, kummassakin tapauksessa, niin starttirahalla kuin minun ehdottamallani tavalla toiminta on samanlaista, oli se sitten monimutkaita tai ei.
"Eli työtön saa ravata aika tiuhaan verotoimistossa ja kelassa.
Todennäköisesti saatu hyöty menee korkoihin liikaa maksetulle työttömyyspäivärahalle, koska toimivaa systeemiä ei ole. "
Ei ole tarpeen ravata yhtenään, Tuo oletus 20 % on aika lähellä eikä sitä ole syytä muuttaa muutaman sentin vuoksi yhtenään. Toki niin saa tehdä jos haluaa.
Työttömyyspäivärahaahan ei makseta liikaa jos ilmoittaa minkä verran on sitä liikevaihtoa. Jos ei ilmoita, silloin tietenkin käy niin. Mutta joka kuukausihan se ilmoitus on toistaiseksi tehtävä muutenkin.
Eli ehdotukseni toimii loistavasti ja olisi syytä saada heti halukkaden käytettäväksi.syyttelet edelleen virheistäsi minua.
"Mihin muihin lakeihin sinä tarvitse niitä muutoksia. Olet useasti halunnut muihin lakeihin muutoksia muttet ole osannut kertoa mitä ja mihin."
Nämä joudut päättelemään ihan itse. Minä olen tehnyt jo tarpeeksi ideasi eteen. jos jatkan vielä niin sehän on minun sitten.
Jätkä ei osaa ja - laskua.
Et näköjään osannut vastata kysymyksiin? - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
syyttelet edelleen virheistäsi minua.
"Mihin muihin lakeihin sinä tarvitse niitä muutoksia. Olet useasti halunnut muihin lakeihin muutoksia muttet ole osannut kertoa mitä ja mihin."
Nämä joudut päättelemään ihan itse. Minä olen tehnyt jo tarpeeksi ideasi eteen. jos jatkan vielä niin sehän on minun sitten.
Jätkä ei osaa ja - laskua.
Et näköjään osannut vastata kysymyksiin?Eli tarkoitat ettet tiedä mihin muuhun lakiin tarvittaisiin muutoksia. Hyvä. Ehdotukseni uudeksi työttömyysturva laiksi taitaakin sitten olla valmis siirrettäväksi eduskuntaan hyväksyttäväksi jotta saamme sen voimaan.
- pekkapp
Eli tarkoitat ettet tiedä mihin muuhun lakiin tarvittaisiin muutoksia. Hyvä. Ehdotukseni uudeksi työttömyysturva laiksi taitaakin sitten olla valmis siirrettäväksi eduskuntaan hyväksyttäväksi jotta saamme sen voimaan.
tiedän.
Ja niin kuin olet nähnyt niin sinun esityksessäsi ei ole mitään toimivaa.
Kyllä sinä tiedät myös minun olevan oikeassa. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
tiedän.
Ja niin kuin olet nähnyt niin sinun esityksessäsi ei ole mitään toimivaa.
Kyllä sinä tiedät myös minun olevan oikeassa.Jos ehdotuksessani ei ole mitään toimivaa, niin miksi pelkäät sen toteutumista niin hirveästi? Kuten olen sanonut, ei sinun tarvitse käyttää sitä vaihtoehtoa, voit aivan hyvin toimia nykyisillä. Mutta ne jotka haluavat säilyttää varmasti työttömyysturvansa, voivat sitten käyttää. Vai haluaisitko sinä määrätä mitä kaikkien muiden on tehtävä?
- pekkapp
Jos ehdotuksessani ei ole mitään toimivaa, niin miksi pelkäät sen toteutumista niin hirveästi? Kuten olen sanonut, ei sinun tarvitse käyttää sitä vaihtoehtoa, voit aivan hyvin toimia nykyisillä. Mutta ne jotka haluavat säilyttää varmasti työttömyysturvansa, voivat sitten käyttää. Vai haluaisitko sinä määrätä mitä kaikkien muiden on tehtävä?
vääntele asioita.
En minä pelkää sinun esitystäsi. Enkä sinuakaan.
Miksi toimimaton esotys pitäisi saada käyttöön?
Tarkoitat niitä jotka eivät koskaan halua tehdä mitään, voivat siirtyä käyttämään sinun systeemiä.
Missään muussahan se ei toimi.
Mitenkä niin minä määrään. Sinähän se haluat määrätä ihmisiä ja vielä systeemillä mikä ei toimi. - Hallitusnikkari
pekkapp kirjoitti:
vääntele asioita.
En minä pelkää sinun esitystäsi. Enkä sinuakaan.
Miksi toimimaton esotys pitäisi saada käyttöön?
Tarkoitat niitä jotka eivät koskaan halua tehdä mitään, voivat siirtyä käyttämään sinun systeemiä.
Missään muussahan se ei toimi.
Mitenkä niin minä määrään. Sinähän se haluat määrätä ihmisiä ja vielä systeemillä mikä ei toimi.Miten niin toimimaton. Sinähän olet sanonut että kaikki on jo olemassa nykyisin eli voimassa olevassa työttömyysturvalaissa. Tarkoitatko että nykyinen työttömyysturvalaki on täysin toimimaton?
- pekkapp
Miten niin toimimaton. Sinähän olet sanonut että kaikki on jo olemassa nykyisin eli voimassa olevassa työttömyysturvalaissa. Tarkoitatko että nykyinen työttömyysturvalaki on täysin toimimaton?
ideasi.
Miksi minä työpaikkoja pelkäisin?
Mikä se yritys on jolla 0e liikevaihtoa?
Onko se perustettu juuri? Vai vanha?
Anna y-tunnus niin nähdään onko se tilassa aktiivinen?
Sinuun ei ole luottamista ilman näyttöä? - meinaan se 0 euroa
pekkapp kirjoitti:
ideasi.
Miksi minä työpaikkoja pelkäisin?
Mikä se yritys on jolla 0e liikevaihtoa?
Onko se perustettu juuri? Vai vanha?
Anna y-tunnus niin nähdään onko se tilassa aktiivinen?
Sinuun ei ole luottamista ilman näyttöä?Yritys on yritysrekisterissä, mutta sillä ei ole toimintaa. Kun ei ole toimintaa, ei ole verojakaan.
Tai jokin näistä tilanteista:
http://www.ytj.fi/sivu.asp?path=1;983
Tai syynä voi olla:
4 §
Yritys- ja yhteisötunnusten säilytys
Yritys- ja yhteisötunnukset säilytetään pysyvästi yritys- ja yhteisötietojärjestelmässä.
Yritys- ja yhteisötunnusrekisteristä voidaan poistaa kuolleen henkilön yritys- ja yhteisötunnus ja siihen liittyvät tiedot sen jälkeen kun kuolinvuodesta on kulunut 10 vuotta. Rekisteristä poistettua tunnusta ei saa ottaa uudelleen käyttöön toista yritystä tai yhteisöä varten. Muun yrityksen tai yhteisön purkautuminen tai sen toiminnan lopettaminen muulla tavoin ei vaikuta tunnusten säilyttämiseen rekisterissä.
Yritys odottaa autuaampia puu-ukko veistely-aikoja.
Y-tunnusta kehiin ja tarkistetaan tilanne!!! - pekkapp
meinaan se 0 euroa kirjoitti:
Yritys on yritysrekisterissä, mutta sillä ei ole toimintaa. Kun ei ole toimintaa, ei ole verojakaan.
Tai jokin näistä tilanteista:
http://www.ytj.fi/sivu.asp?path=1;983
Tai syynä voi olla:
4 §
Yritys- ja yhteisötunnusten säilytys
Yritys- ja yhteisötunnukset säilytetään pysyvästi yritys- ja yhteisötietojärjestelmässä.
Yritys- ja yhteisötunnusrekisteristä voidaan poistaa kuolleen henkilön yritys- ja yhteisötunnus ja siihen liittyvät tiedot sen jälkeen kun kuolinvuodesta on kulunut 10 vuotta. Rekisteristä poistettua tunnusta ei saa ottaa uudelleen käyttöön toista yritystä tai yhteisöä varten. Muun yrityksen tai yhteisön purkautuminen tai sen toiminnan lopettaminen muulla tavoin ei vaikuta tunnusten säilyttämiseen rekisterissä.
Yritys odottaa autuaampia puu-ukko veistely-aikoja.
Y-tunnusta kehiin ja tarkistetaan tilanne!!!Kyllä minä tämän tiedän verottajan hyväksyvän.
"Yritys on yritysrekisterissä, mutta sillä ei ole toimintaa."
Kyllä näin EI TOIMINTAA.
Eli yritys toiminnasta on tehty keskeytys ilmoitus, tätä tarkoitat?
- kyyninen
Kyllähän sen lapun täyttämisestä ihan hyville tuntipalkoille pääsee? Onpahan jotain tekemistä krapulapäivänä...
- Ihmettelijät
Tuo työtön lappusten täyttäminen on liittokohtaista. Toisissa liitoissa kelpaa yhtäläisyysmerkit toisissa ei.
Niinpähän se noissakin sairaslomatodistuksissa.
Toisille työnantajille kelpaa kaikkien sairaanhoitajien antamat sairasloma todistukset ja toisille vain oman työterveyshoitajan antamat sairaslomat.
Sama koulutus mutta toisten sairaanhoitajien antamat sairaslomatodistukset eivät kelpaa. Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa.
- Nimetön
hyvä ystävä ei se käy ainakaan ammattiliitoissa jos joudut työttömäksi,sori!
- työnhakija
Ei tarvinnut täyttää lappuja.
Alkuilmoittautumisen jälkeen ainoa eteeni laitettu paperi oli pankin kassalla kerran kuukaudessa korvauksen noston kuittaus.
Siinäkään ei tarvinnut vakuuttaa työttömyyttään.
Jos hispanot kykevät hoitamaan homman noin vähällä btrokratialla niin miksi ei meidän ylimiehitetyt ja ylipätevät kassamme ja toimistomme siihen pysty?????- Hallitusnikkari
Olisikohan sen vuoksi että meillä huolehditaan siitä ettei työttömyys pääse vähenemään`?
- peikko
Kirjoitan heti Kelan työttömyyskorvauslapun
saatuani kaikki kohdat etukäteen ja pistän laatikkkoon odottamaan palautuspäivää. Eipä tarvitse muistella joka päivä olevansa työtön. - Kelpaa
En ole koskaan kirjoittanut työttömyyslappuihini työtön, työtön, työtön jne., vaan käyttänyt yhtäläisyysmerkkiä. Siitä on jo vuosia, kun on sovittu siitä, että merkki käy. Olen ollut useaan otteeseen työttömänä, eikä koskaan ole tarvinnut työtöntä lappuihin hokea.
- uskalla
kokeilla viedä sellaista lappua. Kun on kaksi viikkoa ollut täysin ilman rahaa niin voi tulla toiset kaksi viikkoa lisää odotusaikaa. Toisaalta sitä ei kannata täällä valittaa. Työmarkkinatuki on pieni ja ansioni mukaan saan. Joka ei työtä tahdo tehdä, sen ei syömänkään pidä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232