Eilisessä kepukuvaelmassa oli lähestulkoon uskonnollisen hartaita sävyjä. Mutta tällaista kai aina välillä tavitaan uskonvahvistukseksi.
Kepun lammaslauma oli joutunut pahasti eksyksiin ja määki hädissään oikein joukolla, koska pelko joutua Kokoomus-suden suuhun on suuri ja todellinen. Tämä Kepulampaanlihan makuun päässyt susi vaanii nyt joka nurkalla, mikä muutti lammaslauman määkisen hysterian asteelle.
Mutta onneksi Hyvä Paimen, kirkkoisä Eero lähti kaitsemaan lampaitaan ja kokosi joukot taas turvallisesti yhteen. Määintä loppui siihen paikkaan ja lampaiden naamat loistivat iloisina kuten kuvista on voitu nähdä. Muutama eksytykseen yllyttänyt musta lammaskin oli häpeissään hiljaa, ettei vain saisi julkisia nuhteita. Tällainen yksi musta lammas on nimeltään Antti.
Hyvä paimen kuuluu niihin, joiden ajatuksena on ollut sotavuosina ja sen jälkeen, että kaveria ei jätetä yksin hätään. Lammaslauma osoittikin kiitollisuuttaan tästä. Eityisesti on syytä mainita lauman nokkamiehen Timo-lampaan nöyrä ja viisas asenne.
Ja sanotaanhan, että se mikä ei tapa vaan karaistaa. Nyt voikin odottaa lammaslauman eksytys ja alamäkilasku on päättymässä, kun saatiin veljellistä apua. Ehkä Eerokin ajatteli, että tämän lauman kanssa on kuitenkin hyvä jatkaa. Se katselee asioita kuitenkin pitemmällä sihdillä eikä pelkästään kvartaalien näkövinkkelistä kuten ahnas susi, joka ei usko kuolemansa jälkeiseen elämään.
Vielä kun kirkkoisä Eero saisi lammaslaumalleen yhden opin perille. Se on se, että pitkälle ulottuva sihti pitää suunnata tulevaisuuteen eikä menneisyyteen. Tämä vaatii kyllä vielä monia saarnoja. Eero on kuitenkin saarnat jo aloittanut kertomalla laumalleen, ettei maata voi rakentaa enää sen varaan, jolloin yleisin kulkupeli oli hevonen. Tästä on opetus hyvä aloittaa. Ehkä sitä varten laumalle pitäisi saada joku Eeron luottovahti, sellainen lammaskoira joka pitäisi kepulauman kasassa, kun siellä on kuitenkin näitä eksyttäjiä ja menneisyydessä eläjiä niin paljon.
Jotkut Koomussudet ulvovat täälläkin, että hyvä vaan kun lammaslauman koko alkaa taas vakiintua ja vahvistua. Ehkä tämä onkin ihan hyvä, mutta samalla se tarkoittaa tämän susilauman koon pienentymistä. Ehkä Eero siihen nyt pyrkiikin ajatellen, että näiden lampaiden kanssa tulee kyllä juttuun mutta susista ei oikein tiedä. Ja senhän kaikki tiedämme, että sudet ja lampaat eivät sovi samaan laumaan. Sudet syövät lampaat sieltä pois ja silloin jää vain paimenet ja sudet.
Tämä oli tällä kertaa tämän sadun opetus.
Hyvä paimen ja eksynyt lauma
47
1337
Vastaukset
- Jaba_43
Demareiden ay-pappi Eero Heinäluoman kannattaa ottaa jatkossa huomioon, että joku raja siinäkin on, mitä keskusta sietää. Demareiden suunnasta on tullut pitkän aikaa kaikenlaista komentelua ja ohjeistusta siitä, miten keskustan pitäisi käyttäytyä, joten joskus se mitta tulee kepussakin täyteen.
Heinäluoma joutui todellakin menemään nöyrästi altavastaamaan puheistaan ja vakuuttamaan keskustan eduskuntaryhmä siitä, että SDP on luotettava kumppani. Muuten hallitus olisi hajonnut.
Tulevaa hallitustyötä - etenkin kuntarakenteen uudistamisesta annettavaa puitelakia - tuskin auttaa se, että demareiden muut rakkikoirat, varapuheenjohtaja ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja ilkkuvat keskustalle sinun tapaasi siitä, että kriisi muka oli vain keskustan sisäinen kriisi.
Se, että keskusta pani vihdoinkin stopin Heinäluoman ja demareiden jatkuvalle piikittelylle, nostaa keskustan kannatusta.
Se, että typerät demarit edelleen ärsyttävät yhteistyökumppaniaan alkaa vähitellen pudottaa SDP:n kannatusta, koska kukapa järkevä ihminen rakkikoirien räksyttävää puoluetta viitsisi äänestää, kun muitakin vaihtoehtoja on.
Kuntarakenne koettelee yhteistyötä varmasti erittäin kovasti. Siinä keskustalla toki olisi aika ottaa järki käteen ja hellittää hieman itsetarkoituksellisesta kuntaliitosten vastustuksestaan.Kriisi tosiaan oli Keskustan sisäinen kriisi. Tällä tunnelmoinnilla pitää yrittää näyttää peruskannattajille, että olemme tosissaan. Kepu pyrki siis nostattamaan kannattajiensa mielialoja. Ei se siinä kovin hyvin onnistunut, kun vaikutelmaksi jäi se, että Heinäluoma suorastaan pelasti puolueen kriisistä.
Kepun pitää toki yrittää nostattaa profiiliaan myös hallituskumppanin silmissä, koska edessä ovat Kepulle vaikeat kuntakysymykset ja tämä maatalouskompensaatio. Tosin ei tässä Kepun paineet paljon helpottaneet, kun Vanhanen tulkitsi heti tilanteen niin, että tämä hallitus jatkaa nyt varmasti ensi kevääseen asti.
Minusta hyvin harvalle on jäänyt Heinäluomasta sellainen kuva kuin sinulla on. Ei hän ole mikään komentelija, vaan hyvin kouliintunut neuvottelija. Nytkin Heinäluoma keräsi pisteet ottamalle yhden askeleen taakse ja kaksi eteen. Hänestä jäi tämän näytelmän jälkeen kuva sovinnonhaluisesta ja sovittelevasta puoluejohtajasta. Ja keskustalaiset oikein kädestä pitäen häntä tästä kiittelivät. Minusta kuvasi Heinäluoman tyylistä vaikuttaa täysin valheelliselta tai väärältä.- Jaba_43
Mielipidepankki kirjoitti:
Kriisi tosiaan oli Keskustan sisäinen kriisi. Tällä tunnelmoinnilla pitää yrittää näyttää peruskannattajille, että olemme tosissaan. Kepu pyrki siis nostattamaan kannattajiensa mielialoja. Ei se siinä kovin hyvin onnistunut, kun vaikutelmaksi jäi se, että Heinäluoma suorastaan pelasti puolueen kriisistä.
Kepun pitää toki yrittää nostattaa profiiliaan myös hallituskumppanin silmissä, koska edessä ovat Kepulle vaikeat kuntakysymykset ja tämä maatalouskompensaatio. Tosin ei tässä Kepun paineet paljon helpottaneet, kun Vanhanen tulkitsi heti tilanteen niin, että tämä hallitus jatkaa nyt varmasti ensi kevääseen asti.
Minusta hyvin harvalle on jäänyt Heinäluomasta sellainen kuva kuin sinulla on. Ei hän ole mikään komentelija, vaan hyvin kouliintunut neuvottelija. Nytkin Heinäluoma keräsi pisteet ottamalle yhden askeleen taakse ja kaksi eteen. Hänestä jäi tämän näytelmän jälkeen kuva sovinnonhaluisesta ja sovittelevasta puoluejohtajasta. Ja keskustalaiset oikein kädestä pitäen häntä tästä kiittelivät. Minusta kuvasi Heinäluoman tyylistä vaikuttaa täysin valheelliselta tai väärältä.Olen koko tämän eduskuntakauden ajan lukenut useammankin lehden pääkirjoituksista ja kolumneista kritiikkiä siitä, että SDP kyykyttää keskustaa kovalla kädellä ja että Heinäluoma toimii niin kuin keskusta olisi vastapuoli työmarkkinaneuvotteluissa, ja näissä kirjoituksissa on ihmetelty kauanko keskusta kestää reagoimatta tällaista komentelua ja päsmäämistä.
Jos minun kuvani Heinäluomasta on väärä, niin en ole siinä suhteessa suinkaan ainoa.
Kepun profiilinnostolle oli siis jo selvä tilaus olemassa. Ihme, ettei mitta täyttynyt jo aiemmin. Sisäistä kriisiähän asiassa on vain sen verran, että monella keskustalaisella olisi ollut haluja vaatia Heinäluoma ja SDP tiulille piikittelyistään jo kauan sitten, mutta Vanhanen on vaalinut hallitusyhteistyötä, kun on moneen kertaan luvannut, että tämä hallitus pysyy kasassa ja hoitaa ohjelmansa loppuun saakka.
Jos tässä joku on sovinnonhaluinen ja sovitteleva, niin se on Matti Vanhanen, kun Heinäluoma & Co on koko ajan käyttänyt Vanhasen sovinnollisuutta ja maltillisuutta hyväkseen.
Tällä pelillä ei punemullan tulevaisuus näytä ollenkaan hyvältä. - oivahärkönen
... Keskustan ryhdistäytyminen. Heinäluoma joutui tulemaan Keskustan eduskuntaryhmän, joka on muuten eduskunnan suurin, eteen tentattavaksi. Heinäluoma joutui antamaan eduskuntaryhmää tyydyttävät vastaukset tulevasta politiikastaan.
- maitomiesporkkakoski
Mielipidepankki kirjoitti:
Kriisi tosiaan oli Keskustan sisäinen kriisi. Tällä tunnelmoinnilla pitää yrittää näyttää peruskannattajille, että olemme tosissaan. Kepu pyrki siis nostattamaan kannattajiensa mielialoja. Ei se siinä kovin hyvin onnistunut, kun vaikutelmaksi jäi se, että Heinäluoma suorastaan pelasti puolueen kriisistä.
Kepun pitää toki yrittää nostattaa profiiliaan myös hallituskumppanin silmissä, koska edessä ovat Kepulle vaikeat kuntakysymykset ja tämä maatalouskompensaatio. Tosin ei tässä Kepun paineet paljon helpottaneet, kun Vanhanen tulkitsi heti tilanteen niin, että tämä hallitus jatkaa nyt varmasti ensi kevääseen asti.
Minusta hyvin harvalle on jäänyt Heinäluomasta sellainen kuva kuin sinulla on. Ei hän ole mikään komentelija, vaan hyvin kouliintunut neuvottelija. Nytkin Heinäluoma keräsi pisteet ottamalle yhden askeleen taakse ja kaksi eteen. Hänestä jäi tämän näytelmän jälkeen kuva sovinnonhaluisesta ja sovittelevasta puoluejohtajasta. Ja keskustalaiset oikein kädestä pitäen häntä tästä kiittelivät. Minusta kuvasi Heinäluoman tyylistä vaikuttaa täysin valheelliselta tai väärältä.5. asiaa
1.Seuraa aikaasi.
2.Minulla sama kuva kuin Jäbällä Heiniksestä
3.Kriisi oli hallitus kriisi
4.Keskustalaisten into ja mieliala nousi
5.Olen Keskustalainen - että otit
Mielipidepankki kirjoitti:
Kriisi tosiaan oli Keskustan sisäinen kriisi. Tällä tunnelmoinnilla pitää yrittää näyttää peruskannattajille, että olemme tosissaan. Kepu pyrki siis nostattamaan kannattajiensa mielialoja. Ei se siinä kovin hyvin onnistunut, kun vaikutelmaksi jäi se, että Heinäluoma suorastaan pelasti puolueen kriisistä.
Kepun pitää toki yrittää nostattaa profiiliaan myös hallituskumppanin silmissä, koska edessä ovat Kepulle vaikeat kuntakysymykset ja tämä maatalouskompensaatio. Tosin ei tässä Kepun paineet paljon helpottaneet, kun Vanhanen tulkitsi heti tilanteen niin, että tämä hallitus jatkaa nyt varmasti ensi kevääseen asti.
Minusta hyvin harvalle on jäänyt Heinäluomasta sellainen kuva kuin sinulla on. Ei hän ole mikään komentelija, vaan hyvin kouliintunut neuvottelija. Nytkin Heinäluoma keräsi pisteet ottamalle yhden askeleen taakse ja kaksi eteen. Hänestä jäi tämän näytelmän jälkeen kuva sovinnonhaluisesta ja sovittelevasta puoluejohtajasta. Ja keskustalaiset oikein kädestä pitäen häntä tästä kiittelivät. Minusta kuvasi Heinäluoman tyylistä vaikuttaa täysin valheelliselta tai väärältä.esimerkin Leninistä, joka keksi tuon askel taakse kaksi eteen NEP:iä puolustaessaan. Hän keksi myös termin hyödyllisistä idiooteista. Nyt vakava kysymys sinulla MPP: Oletko sinä hyödyllinen idiootti vai luuletko lukijoiden sitä olevan?
- Punamulta jatkaa
Jaban mieliajatelmahan on ollut että Eero Heinäluoma on "öykkäri jonka kanssa mikään puolue ei halua yhteistyötä, siksi syntyy porvarihallitus."
Eilen Jaba kertoi, kuinka Heinäluoma meni Keskustan kokoukseen ja "sanoi ymmärtävänsä paremmin Keskustan maataloustarpeita", nyt se väärä lainaus on korjattu ja Jaba kertoi kuinka Heinäluoma nöyrtyi "ymmärtämään Keskustan tarpeita".
Jaba luo ihan oman maailmansa joka perustuu hänen mielipiteeseensä, eikä todellisuuten, kokoomustoiveisiin....
Edes pääministeri Matti Vanhanen ei tiennyt, että kolme keskustalaista olivat kertoilleet mahdollisesta lähdöstään. Eero Heinäluoma meni nimenomaan Keskustan kokoukseen koska Heinäluoma halusi auttaa ja tukea vaikeuksissa olevaa hallituskumppaniaan. Keskustalaiset nauttivat muun muassa hävittyjen presidenttivaalien seurauksia, ja Kokoomuksen porvariyhteistyöstä jota ovat esim. Kataisen välikysymyskuntapuutos ja vuodot Helsingin Sanomiin Hannes-kunta-tulkinnoista.
Mutta eilinen juuri osoitti, että Eero Heinäluoma pystyy myös kuuntelemaan ja sopimaan. Kun pääministeri Matti Vanhanen on samanlainen, punamulta jatkaa... Sekin tietysti täytyy, että ristiridat kuuluvat politiikaan. Punamultahallituksen sopuisuutta osoitta että budjettiraamit saatin sovittua kuudessa tunnissa, vielä sinipunan aikaan asioiden käsittelyyn meni monta päivää. - edelleenkin
maitomiesporkkakoski kirjoitti:
5. asiaa
1.Seuraa aikaasi.
2.Minulla sama kuva kuin Jäbällä Heiniksestä
3.Kriisi oli hallitus kriisi
4.Keskustalaisten into ja mieliala nousi
5.Olen Keskustalaineneikös se ollut joku kepun Kalli joka nimenomaan sanoi että kyseessä on kepun sisäinen kriisi??
No, Kalli on siis tyypillinen kepulainen, valehtelee pokkana päin naamaa. - kokoukseen..
oivahärkönen kirjoitti:
... Keskustan ryhdistäytyminen. Heinäluoma joutui tulemaan Keskustan eduskuntaryhmän, joka on muuten eduskunnan suurin, eteen tentattavaksi. Heinäluoma joutui antamaan eduskuntaryhmää tyydyttävät vastaukset tulevasta politiikastaan.
Oiva Härkönen voisi aluksi selvittää Keskustan sisäiset kuulemiset, Anttila, Vanhanen, ministerierouhat joista Vanhanen ei tehnyt. Onneksi Oiva Härkönen on Keskustan kylähullu Kokoomus-kylähullu-Jaban takaan. Ei tuommoisten kanssa mitään yhteistyötä voi tehdä.
- -Totta-
Punamulta jatkaa kirjoitti:
Jaban mieliajatelmahan on ollut että Eero Heinäluoma on "öykkäri jonka kanssa mikään puolue ei halua yhteistyötä, siksi syntyy porvarihallitus."
Eilen Jaba kertoi, kuinka Heinäluoma meni Keskustan kokoukseen ja "sanoi ymmärtävänsä paremmin Keskustan maataloustarpeita", nyt se väärä lainaus on korjattu ja Jaba kertoi kuinka Heinäluoma nöyrtyi "ymmärtämään Keskustan tarpeita".
Jaba luo ihan oman maailmansa joka perustuu hänen mielipiteeseensä, eikä todellisuuten, kokoomustoiveisiin....
Edes pääministeri Matti Vanhanen ei tiennyt, että kolme keskustalaista olivat kertoilleet mahdollisesta lähdöstään. Eero Heinäluoma meni nimenomaan Keskustan kokoukseen koska Heinäluoma halusi auttaa ja tukea vaikeuksissa olevaa hallituskumppaniaan. Keskustalaiset nauttivat muun muassa hävittyjen presidenttivaalien seurauksia, ja Kokoomuksen porvariyhteistyöstä jota ovat esim. Kataisen välikysymyskuntapuutos ja vuodot Helsingin Sanomiin Hannes-kunta-tulkinnoista.
Mutta eilinen juuri osoitti, että Eero Heinäluoma pystyy myös kuuntelemaan ja sopimaan. Kun pääministeri Matti Vanhanen on samanlainen, punamulta jatkaa... Sekin tietysti täytyy, että ristiridat kuuluvat politiikaan. Punamultahallituksen sopuisuutta osoitta että budjettiraamit saatin sovittua kuudessa tunnissa, vielä sinipunan aikaan asioiden käsittelyyn meni monta päivää.heinäluoma on öykkäri ollut aina ja tulee olemaan. Luopio joka joutu tulla selittelmään tekosiaan. Ennenkuulumatonta.
- Jaba_43
Punamulta jatkaa kirjoitti:
Jaban mieliajatelmahan on ollut että Eero Heinäluoma on "öykkäri jonka kanssa mikään puolue ei halua yhteistyötä, siksi syntyy porvarihallitus."
Eilen Jaba kertoi, kuinka Heinäluoma meni Keskustan kokoukseen ja "sanoi ymmärtävänsä paremmin Keskustan maataloustarpeita", nyt se väärä lainaus on korjattu ja Jaba kertoi kuinka Heinäluoma nöyrtyi "ymmärtämään Keskustan tarpeita".
Jaba luo ihan oman maailmansa joka perustuu hänen mielipiteeseensä, eikä todellisuuten, kokoomustoiveisiin....
Edes pääministeri Matti Vanhanen ei tiennyt, että kolme keskustalaista olivat kertoilleet mahdollisesta lähdöstään. Eero Heinäluoma meni nimenomaan Keskustan kokoukseen koska Heinäluoma halusi auttaa ja tukea vaikeuksissa olevaa hallituskumppaniaan. Keskustalaiset nauttivat muun muassa hävittyjen presidenttivaalien seurauksia, ja Kokoomuksen porvariyhteistyöstä jota ovat esim. Kataisen välikysymyskuntapuutos ja vuodot Helsingin Sanomiin Hannes-kunta-tulkinnoista.
Mutta eilinen juuri osoitti, että Eero Heinäluoma pystyy myös kuuntelemaan ja sopimaan. Kun pääministeri Matti Vanhanen on samanlainen, punamulta jatkaa... Sekin tietysti täytyy, että ristiridat kuuluvat politiikaan. Punamultahallituksen sopuisuutta osoitta että budjettiraamit saatin sovittua kuudessa tunnissa, vielä sinipunan aikaan asioiden käsittelyyn meni monta päivää.Perustelet näkemyksesi sen verran hyvin, etten ala kinaamaan vastaan.
Kannattaa kuitenkin miettiä, miten tähän on tultu? Mistä syystä peräti kolme keskustalaista ministeriä alkoi harkita eroa samaan aikaan?
Miksi keskustan mitta täyttyi suhteessa Heinäluomaan ja SDP:een niin pahasti, että Heinäluoman oli suorastaan pakko "auttaa Vanhasta", ettei hallitus olisi hajonnut?
Mietipä tätä. - kävi
-Totta- kirjoitti:
heinäluoma on öykkäri ollut aina ja tulee olemaan. Luopio joka joutu tulla selittelmään tekosiaan. Ennenkuulumatonta.
kepulaisille kertomassa mitä Vanhanen on sanonut ja luvannut, eli siis että maataloudelle ei ole luvattu euroakaan, siihen oli kepun tyytyminen.
Varmasti hän kertoi myös sen että Vanhanen ei tiedä että kepu on eromassa, tai ainakin muutama ministeri, ja varmasti kertoi myös Karpelalle ettei Karpela eroakaan. - Abogado
Mielipidepankki kirjoitti:
Kriisi tosiaan oli Keskustan sisäinen kriisi. Tällä tunnelmoinnilla pitää yrittää näyttää peruskannattajille, että olemme tosissaan. Kepu pyrki siis nostattamaan kannattajiensa mielialoja. Ei se siinä kovin hyvin onnistunut, kun vaikutelmaksi jäi se, että Heinäluoma suorastaan pelasti puolueen kriisistä.
Kepun pitää toki yrittää nostattaa profiiliaan myös hallituskumppanin silmissä, koska edessä ovat Kepulle vaikeat kuntakysymykset ja tämä maatalouskompensaatio. Tosin ei tässä Kepun paineet paljon helpottaneet, kun Vanhanen tulkitsi heti tilanteen niin, että tämä hallitus jatkaa nyt varmasti ensi kevääseen asti.
Minusta hyvin harvalle on jäänyt Heinäluomasta sellainen kuva kuin sinulla on. Ei hän ole mikään komentelija, vaan hyvin kouliintunut neuvottelija. Nytkin Heinäluoma keräsi pisteet ottamalle yhden askeleen taakse ja kaksi eteen. Hänestä jäi tämän näytelmän jälkeen kuva sovinnonhaluisesta ja sovittelevasta puoluejohtajasta. Ja keskustalaiset oikein kädestä pitäen häntä tästä kiittelivät. Minusta kuvasi Heinäluoman tyylistä vaikuttaa täysin valheelliselta tai väärältä.Antti Rantakangas sanoo siinä varsin selvästi, että nyt ei maakunnissa pitäisi olla epäselvyyttä etteikö keskusta aja peruskannattajien asiaa koko voimalla jne. Tämä kyllä viittaisi siihen, että Mielipidepankki on oikeassa.
- Oma ongelma
Jaba_43 kirjoitti:
Perustelet näkemyksesi sen verran hyvin, etten ala kinaamaan vastaan.
Kannattaa kuitenkin miettiä, miten tähän on tultu? Mistä syystä peräti kolme keskustalaista ministeriä alkoi harkita eroa samaan aikaan?
Miksi keskustan mitta täyttyi suhteessa Heinäluomaan ja SDP:een niin pahasti, että Heinäluoman oli suorastaan pakko "auttaa Vanhasta", ettei hallitus olisi hajonnut?
Mietipä tätä.Matti Vanhanenhan sanoi, ettei hän ole lainkaan kuullut Mannisen, Pekkarisen ja Karpelan eroamishankkeita.. Kuulin sen itse televisiossa... Onko täsä erojutussakin samaa kuin Sirkka-Anttilan kuulossa, joka oli kuullut Matti Vanhasen sanonen että maatalousmenetykset korvataan "ainakin 90 %". Jotain on pahasti vialla keskustassa. Jos en olisi omin korvin kuullut Vanhasen ja Anttilan selityksiä tuista- ja éroamisesta olisin väittänyt, ettei noin voi olla...
Kotiini tulee Hesari. Minä en nähnyt Filatofin, enkä Heinäluoman lausunnoissa mitään erikoista, eikä niissä ainakaan mitään syytä hallituskriisiin ja eroamisiin ollut.
Ja huomaa vielä, ei Manninen, ei Katpela, ei Pekkarinen ole itse kertonut eroamisuhkauksestaan, tai yleensä muutenkaan budjettiongelmista.
Minusta Keskustan toiminta on kumallista. - asiat...
Mielipidepankki kirjoitti:
Kriisi tosiaan oli Keskustan sisäinen kriisi. Tällä tunnelmoinnilla pitää yrittää näyttää peruskannattajille, että olemme tosissaan. Kepu pyrki siis nostattamaan kannattajiensa mielialoja. Ei se siinä kovin hyvin onnistunut, kun vaikutelmaksi jäi se, että Heinäluoma suorastaan pelasti puolueen kriisistä.
Kepun pitää toki yrittää nostattaa profiiliaan myös hallituskumppanin silmissä, koska edessä ovat Kepulle vaikeat kuntakysymykset ja tämä maatalouskompensaatio. Tosin ei tässä Kepun paineet paljon helpottaneet, kun Vanhanen tulkitsi heti tilanteen niin, että tämä hallitus jatkaa nyt varmasti ensi kevääseen asti.
Minusta hyvin harvalle on jäänyt Heinäluomasta sellainen kuva kuin sinulla on. Ei hän ole mikään komentelija, vaan hyvin kouliintunut neuvottelija. Nytkin Heinäluoma keräsi pisteet ottamalle yhden askeleen taakse ja kaksi eteen. Hänestä jäi tämän näytelmän jälkeen kuva sovinnonhaluisesta ja sovittelevasta puoluejohtajasta. Ja keskustalaiset oikein kädestä pitäen häntä tästä kiittelivät. Minusta kuvasi Heinäluoman tyylistä vaikuttaa täysin valheelliselta tai väärältä.ratkesivat. Käsittääkseni Suomenmaan ja demarin painoaikataulut ovat sellaiset, että sekä Antti R. ja Pia V. kirjoitukset oli painettu jo ennen kuin rauha palasi maahan, noita kirjoituksia kannattaa tarkastella tätä pohjaa vasten. Aamulla radiossa sekä pia ja Antti halusivat jo unotaa "mennet kirjoitukset" ja jatkaa "yhteistä hallitusta",,, Kuinka hupaisaa ja hauskaa, tragikoomistakin politiikanteko voi olla.
- Jaba_43
Oma ongelma kirjoitti:
Matti Vanhanenhan sanoi, ettei hän ole lainkaan kuullut Mannisen, Pekkarisen ja Karpelan eroamishankkeita.. Kuulin sen itse televisiossa... Onko täsä erojutussakin samaa kuin Sirkka-Anttilan kuulossa, joka oli kuullut Matti Vanhasen sanonen että maatalousmenetykset korvataan "ainakin 90 %". Jotain on pahasti vialla keskustassa. Jos en olisi omin korvin kuullut Vanhasen ja Anttilan selityksiä tuista- ja éroamisesta olisin väittänyt, ettei noin voi olla...
Kotiini tulee Hesari. Minä en nähnyt Filatofin, enkä Heinäluoman lausunnoissa mitään erikoista, eikä niissä ainakaan mitään syytä hallituskriisiin ja eroamisiin ollut.
Ja huomaa vielä, ei Manninen, ei Katpela, ei Pekkarinen ole itse kertonut eroamisuhkauksestaan, tai yleensä muutenkaan budjettiongelmista.
Minusta Keskustan toiminta on kumallista.Minusta asiaa kannattaa ajatella laajemmin, koska ei keskustan ärtymys yksin parista viimeisimmästä lehtijutusta johdu.
Etten joutuisi liikaa toistamaan, mitä olen jo muualle kirjoittanut, niin laitan tähän linkkejä, joista varmaan selviää, että kriisi on pidemmän prosessin tulos, jossa maataloustukikysymys toimi pelkkänä liipasinreaktion aikaansaajana.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015080899
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015081366
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015081149
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015078599 - sekasotkuun..
Jaba_43 kirjoitti:
Perustelet näkemyksesi sen verran hyvin, etten ala kinaamaan vastaan.
Kannattaa kuitenkin miettiä, miten tähän on tultu? Mistä syystä peräti kolme keskustalaista ministeriä alkoi harkita eroa samaan aikaan?
Miksi keskustan mitta täyttyi suhteessa Heinäluomaan ja SDP:een niin pahasti, että Heinäluoman oli suorastaan pakko "auttaa Vanhasta", ettei hallitus olisi hajonnut?
Mietipä tätä.ei kukaan halua kohta sekaantua..
- mielenkiintoista...
Tuo kaikki oli pelkkää näytelmää. Et kai sinä edes kuvittele, että hallitus enää nykyisin hajoaisi kesken vaalikauden niin, että joku puolue vapaaehtoisesti luopuisi hallitusvallasta. Vihreiden lähtö edellisestä hallituksesta näytti tällaisen puolueen tien. Se on pitkä oppositiotaival.
Heinäluoma osaa mediapelin ja samalla juonia omaan piikkiin. Kun Keskustan Vanhanen ei asioissa ole lähelläkään Heinäluoman tasoa, saamme nähdä vielä monta hienoa mediapeliä ennen ensi vuoden vaaleja.
Ja hallitus porskuttaa samassa kokoonpanossa vaaleihin saakka. Sen jälkeen jatkaa uusi hallitus samalla kokoonpanolla muuten, mutta Heinäluoman ollessa pääministeri. - SDP:n
Jaba_43 kirjoitti:
Minusta asiaa kannattaa ajatella laajemmin, koska ei keskustan ärtymys yksin parista viimeisimmästä lehtijutusta johdu.
Etten joutuisi liikaa toistamaan, mitä olen jo muualle kirjoittanut, niin laitan tähän linkkejä, joista varmaan selviää, että kriisi on pidemmän prosessin tulos, jossa maataloustukikysymys toimi pelkkänä liipasinreaktion aikaansaajana.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015080899
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015081366
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015081149
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015078599Olen puoluen jäsen ja tyytyväinen Eero Heinäluomaan, joka nautti jäsenten, koko eduskuntaryhmän, ja kannattajien tukea. SDP on paljon yhtenäisemmin Eero Heinäluoman takana kuin Paavo Lipposen.
Tämä on Eero heinäluoman valtuutus, jolla hän toimii... Jos kokoomuslaiset ja keskustalaiset eivät Heinäluomasta pidä, se on hänen ongelmansa. Tärkeintä on että Heinäluoma on hyvissä väleissä ja tulee toimeen muiden puolueitten puhenjohtajien kanssa, ja Heinäluomaa pidetään yhteistyökykyisenä vaikkakin kovana ratkaisijana.
Sinun linkkisi kertovat käsityksistäsi, kaikkia ei voi miellyttää.. Eikä tarvitse. Jos Vanhanen nauttisi edes omiensa keskuudessa yhtä suurta luottamusta kuin Heinäluoma esim. Kokoomuksen suuntaan, olisi Vanhasella asiat hyvin....
Kolmen suuren puoluen maassa erilaiset mielipiteet ja arvot ovat tärkeitä. Mutta kysaymys on yhteistyöyvystä ja luottamuksesta... Ehkä yksi syy SDP:n suuren valtaan on puolueen yhtenäisyys.. että otit kirjoitti:
esimerkin Leninistä, joka keksi tuon askel taakse kaksi eteen NEP:iä puolustaessaan. Hän keksi myös termin hyödyllisistä idiooteista. Nyt vakava kysymys sinulla MPP: Oletko sinä hyödyllinen idiootti vai luuletko lukijoiden sitä olevan?
Hyödyllisiä idiootteja ovat Kepun kannattajat, joita Kepu on eksyttänyt vuosikymmenet. He ovat hyödyllisiä idiootteja Kepulle. Kyllä heitä täällä lukijoidenkin joukossa on. Jo vain ja oikealta vipeltävät keskushyökkääjät.
- Jaba_43
mielenkiintoista... kirjoitti:
Tuo kaikki oli pelkkää näytelmää. Et kai sinä edes kuvittele, että hallitus enää nykyisin hajoaisi kesken vaalikauden niin, että joku puolue vapaaehtoisesti luopuisi hallitusvallasta. Vihreiden lähtö edellisestä hallituksesta näytti tällaisen puolueen tien. Se on pitkä oppositiotaival.
Heinäluoma osaa mediapelin ja samalla juonia omaan piikkiin. Kun Keskustan Vanhanen ei asioissa ole lähelläkään Heinäluoman tasoa, saamme nähdä vielä monta hienoa mediapeliä ennen ensi vuoden vaaleja.
Ja hallitus porskuttaa samassa kokoonpanossa vaaleihin saakka. Sen jälkeen jatkaa uusi hallitus samalla kokoonpanolla muuten, mutta Heinäluoman ollessa pääministeri.Näytelmääpä hyvinkin, mutta kepun reaktio SDP:n maataloustukiasenteeseen ei tainnut olla Heinäluoman käsikirjoituksessa, joten Heinäluoma joutui eilen kirjoittamaan itselleen ihan uudet vuorosanat ja inspiroimaan, ettei kriisi pahene.
Se, että hallitus jatkaa vaalikauden loppuun on ilman muuta selvä asia, senhän Vanhanen on moneen kertaan luvannut. Se, mitä mm. tällä palstalla riehuttiin hallituksen hajoamisesta ja porvarihallituksesta, on faktoihin perustumatonta huuhaata.
Mutta vaalien jälkeen, silloin meillä on kolme tasavahvaa hallituspohjan vaihtoehtoa, kun sinivihreä vaihtoehto ei enää ole kokonaan poissuljettu, kiitos sen, että Heinäluoma kyykyttää kepua niin pahasti, että kepu alkaa kypsyä Heinäluomaan. SDP:n kirjoitti:
Olen puoluen jäsen ja tyytyväinen Eero Heinäluomaan, joka nautti jäsenten, koko eduskuntaryhmän, ja kannattajien tukea. SDP on paljon yhtenäisemmin Eero Heinäluoman takana kuin Paavo Lipposen.
Tämä on Eero heinäluoman valtuutus, jolla hän toimii... Jos kokoomuslaiset ja keskustalaiset eivät Heinäluomasta pidä, se on hänen ongelmansa. Tärkeintä on että Heinäluoma on hyvissä väleissä ja tulee toimeen muiden puolueitten puhenjohtajien kanssa, ja Heinäluomaa pidetään yhteistyökykyisenä vaikkakin kovana ratkaisijana.
Sinun linkkisi kertovat käsityksistäsi, kaikkia ei voi miellyttää.. Eikä tarvitse. Jos Vanhanen nauttisi edes omiensa keskuudessa yhtä suurta luottamusta kuin Heinäluoma esim. Kokoomuksen suuntaan, olisi Vanhasella asiat hyvin....
Kolmen suuren puoluen maassa erilaiset mielipiteet ja arvot ovat tärkeitä. Mutta kysaymys on yhteistyöyvystä ja luottamuksesta... Ehkä yksi syy SDP:n suuren valtaan on puolueen yhtenäisyys..olet oikeassa. SDP on nykyisin hyvin yhtenäinen puolue, jossa ei ole puoluetta repivää eriseuraisuutta. Yksittäistä kritiikkiä esiintyy ja se on pelkästään myönteinen asia. Lipposen aikana kritisoijana oli etunenässä Mikko Elo ja nyt ehkä Arja Alho. Oikea suunta edellyttää kuitenkin myös raknetavaa kritiikkiä.
SDP:n suuri etu muihin puolueisiin nähden on siinä, ettei sillä ole mitään eritystä ja kooltaan pientä edunvalvontaryhmää. Se on selvästi eniten yleispuolue suomalaisista puolueista. Voi tietysti sanoa, että SDP on palkansaajien edunvalvontapuolue, mutta tämä rajaus kattaa valtaosan suomalaisista.
Kepulla on ongelmana se, että puolue on profiloitunut niin vahvasti pienen ryhmän eli maatalousyrittäjien edunvalvojapuolueeksi. Tämän ryhmän edunvalvonta on helposti ristiriidassa puolueen liberaalisiiven näkemysten kanssa. Nämä liberaalit pyrkivät nostamaan puoluetta yleispuolueeksi. Mutta änkyräosasto on vahva ja haraa väkevästi vastaan. Kepu katse on kohotettuna tämän vuoksi menneisyyteen ja jarrumiehenä olo ei ole kovin palkitsevaa nyky-yhteiskunnassa.
Kokoomuksellakin on rasitteenaan se, että puolue mielletään hyvätuloisten ja varakkaiden edunvalvojaksi. Se pyrkii mieluusti peittämään tämän ominaisuuden, mutta ei ole onnistunut pettämään suurta osaa ihmisistä. Jos kärjistää, voi sanoa, että puolueen kannattajista, sitä 20 %:sta kaikki haluaisivat kuulua siihen 5 %:n joukkoon, joka on hyvätuloisinta ja varakkainta. Tämä on yhtälö on matemaattisesti mahdoton, irrationaaliyhtälö.- Jaba_43
SDP:n kirjoitti:
Olen puoluen jäsen ja tyytyväinen Eero Heinäluomaan, joka nautti jäsenten, koko eduskuntaryhmän, ja kannattajien tukea. SDP on paljon yhtenäisemmin Eero Heinäluoman takana kuin Paavo Lipposen.
Tämä on Eero heinäluoman valtuutus, jolla hän toimii... Jos kokoomuslaiset ja keskustalaiset eivät Heinäluomasta pidä, se on hänen ongelmansa. Tärkeintä on että Heinäluoma on hyvissä väleissä ja tulee toimeen muiden puolueitten puhenjohtajien kanssa, ja Heinäluomaa pidetään yhteistyökykyisenä vaikkakin kovana ratkaisijana.
Sinun linkkisi kertovat käsityksistäsi, kaikkia ei voi miellyttää.. Eikä tarvitse. Jos Vanhanen nauttisi edes omiensa keskuudessa yhtä suurta luottamusta kuin Heinäluoma esim. Kokoomuksen suuntaan, olisi Vanhasella asiat hyvin....
Kolmen suuren puoluen maassa erilaiset mielipiteet ja arvot ovat tärkeitä. Mutta kysaymys on yhteistyöyvystä ja luottamuksesta... Ehkä yksi syy SDP:n suuren valtaan on puolueen yhtenäisyys..Nyt on pakko kiittää, sillä en ole tippaakaan samaa mieltä kanssasi, mutta arvostan tapaasi kirjoittaa asiallisesti ja perustella mielipiteesi.
Tuot Eero Heinäluomasta esiin piirteitä, jotka ovat hänen hyviä puoliaan. Niiden olemassaoloa en ollenkaan kiistä.
Eikä tässä siitäkään oe kyse pitääkö Heinäluomasta vai ei, sillä esim. minä en kirjoittele mitään tykkäämispohjalta, vaan arvioin pelkästään poliitikkojen ja puolueiden tekoja ja puheita. Tällä erää olen arvioinut Heinäluomassakin hyvin kapeaa aluetta: sitä, millä tavalla hän on järjestelmällisesti ja jopa suunnitelmallisesti komennellut ja ohjastanut keskustaa, vaikkei aina olisi ollut tarviskaan.
Tämä komentelu kostautui nyt odotettua suurempana reagointina kepun suunnasta, mikä puolestaan ei anna ulkopuoliselle kovin miellyttävää vaikutelmaa Heinäluoman yhteistyönteon tyyliseikoista.
Yhteistyökyvystä ja luottamuksesta on nimen omaan kyse. - Lyyli
Jaba_43 kirjoitti:
Näytelmääpä hyvinkin, mutta kepun reaktio SDP:n maataloustukiasenteeseen ei tainnut olla Heinäluoman käsikirjoituksessa, joten Heinäluoma joutui eilen kirjoittamaan itselleen ihan uudet vuorosanat ja inspiroimaan, ettei kriisi pahene.
Se, että hallitus jatkaa vaalikauden loppuun on ilman muuta selvä asia, senhän Vanhanen on moneen kertaan luvannut. Se, mitä mm. tällä palstalla riehuttiin hallituksen hajoamisesta ja porvarihallituksesta, on faktoihin perustumatonta huuhaata.
Mutta vaalien jälkeen, silloin meillä on kolme tasavahvaa hallituspohjan vaihtoehtoa, kun sinivihreä vaihtoehto ei enää ole kokonaan poissuljettu, kiitos sen, että Heinäluoma kyykyttää kepua niin pahasti, että kepu alkaa kypsyä Heinäluomaan.Heinäluoman aikana SDP:stä on tullut kuriton koiralauma. Kymmenien vuosien kovan työn tuloksena hankittu ehdoton poliittinen valta-asema ei tietenkään kaadu hetkessä, mutta kyllä SDP:kin kaatuu kun ruvetaan tosissaan kaatamaan.
SDP:n nykyinen tyyli koituu jatkuessaan turmioksi. Jaba_43 kirjoitti:
Näytelmääpä hyvinkin, mutta kepun reaktio SDP:n maataloustukiasenteeseen ei tainnut olla Heinäluoman käsikirjoituksessa, joten Heinäluoma joutui eilen kirjoittamaan itselleen ihan uudet vuorosanat ja inspiroimaan, ettei kriisi pahene.
Se, että hallitus jatkaa vaalikauden loppuun on ilman muuta selvä asia, senhän Vanhanen on moneen kertaan luvannut. Se, mitä mm. tällä palstalla riehuttiin hallituksen hajoamisesta ja porvarihallituksesta, on faktoihin perustumatonta huuhaata.
Mutta vaalien jälkeen, silloin meillä on kolme tasavahvaa hallituspohjan vaihtoehtoa, kun sinivihreä vaihtoehto ei enää ole kokonaan poissuljettu, kiitos sen, että Heinäluoma kyykyttää kepua niin pahasti, että kepu alkaa kypsyä Heinäluomaan.Ei ollut suinkaan selvä asia, että hallitus jatkaa vaalikauden loppuun. Vanhasen kannalta tämä on tietenkin ratkaisevaa, hänelle se on kohtalonkysymys. Mutta jos pitää paikkansa, että kolme ministeri uhkasi Vanhasen tietämättä erolla, niin aika vakava tilanne puolueessa on. Lisäksi S-L Anttila kertoi julkisesti, että hallituksen hajoaminen on erittäin lähellä. Ei näin pitkälle menevään uhkailuun mennä ihan näyttelemisen ilosta.
Siniruskea vaihtoehto on tällä haavaa kaikkein epätodennäköisin uutta hallitusta koottaessa. Jos kannatusluvut ovat jotakuinkin nykygalluppien mukaiset, siniruskean todennäkäisyys asettuu 0-10 %:n välille. Sitten riippuu paljon siitä, miten alas Kepun kannatus liukuu, tuleeko SDP:n kummpaniksi Kokoomus vai Kepu. Jos Kepu onnistuisi pitämään kakkossijan, mitä kaiketi Heinäluomakin nyt toivoo, punamullan jatko on todennäöisempi kuin sinipuna. Sanoisin että noin suhteessa 75 % / 25 %.
Arvelen myös, että Kokoomuksen johto tekee hyvissä ajoin arvionsa tilanteesta ja suuntautuu sitten niin, että hallitusyhteistyö demarien kanssa tulisi mahdolliseksi eli ei rakenneta karikkoja sen esteeksi. Näinhän Ville Itälä toimi viime vaalien alla, kun suorastaan nuoleskeli Lipposta. Katainen ei toimi näin härskisti, vaan peitellymmin- mutta etenkin
Mielipidepankki kirjoitti:
Hyödyllisiä idiootteja ovat Kepun kannattajat, joita Kepu on eksyttänyt vuosikymmenet. He ovat hyödyllisiä idiootteja Kepulle. Kyllä heitä täällä lukijoidenkin joukossa on. Jo vain ja oikealta vipeltävät keskushyökkääjät.
viime aikoina niitä näyttää löytyvän enenevässä määrin demareidenkin keskuudessa ja valitettavasti hyvinkin korkeilta paikoilta.
- samaa mieltä
Mielipidepankki kirjoitti:
olet oikeassa. SDP on nykyisin hyvin yhtenäinen puolue, jossa ei ole puoluetta repivää eriseuraisuutta. Yksittäistä kritiikkiä esiintyy ja se on pelkästään myönteinen asia. Lipposen aikana kritisoijana oli etunenässä Mikko Elo ja nyt ehkä Arja Alho. Oikea suunta edellyttää kuitenkin myös raknetavaa kritiikkiä.
SDP:n suuri etu muihin puolueisiin nähden on siinä, ettei sillä ole mitään eritystä ja kooltaan pientä edunvalvontaryhmää. Se on selvästi eniten yleispuolue suomalaisista puolueista. Voi tietysti sanoa, että SDP on palkansaajien edunvalvontapuolue, mutta tämä rajaus kattaa valtaosan suomalaisista.
Kepulla on ongelmana se, että puolue on profiloitunut niin vahvasti pienen ryhmän eli maatalousyrittäjien edunvalvojapuolueeksi. Tämän ryhmän edunvalvonta on helposti ristiriidassa puolueen liberaalisiiven näkemysten kanssa. Nämä liberaalit pyrkivät nostamaan puoluetta yleispuolueeksi. Mutta änkyräosasto on vahva ja haraa väkevästi vastaan. Kepu katse on kohotettuna tämän vuoksi menneisyyteen ja jarrumiehenä olo ei ole kovin palkitsevaa nyky-yhteiskunnassa.
Kokoomuksellakin on rasitteenaan se, että puolue mielletään hyvätuloisten ja varakkaiden edunvalvojaksi. Se pyrkii mieluusti peittämään tämän ominaisuuden, mutta ei ole onnistunut pettämään suurta osaa ihmisistä. Jos kärjistää, voi sanoa, että puolueen kannattajista, sitä 20 %:sta kaikki haluaisivat kuulua siihen 5 %:n joukkoon, joka on hyvätuloisinta ja varakkainta. Tämä on yhtälö on matemaattisesti mahdoton, irrationaaliyhtälö.Yhtenäisesti, toinen toisiaan tukien, käsi kädessä ollaan viemässä Suomea suohon. Tämä tapahtuu SAK:n ja 70-lukulaisten epäpyhänä yhteistyönä. Toivon nyt kuitenkin, että varsinainen päätöksenteko annetaan vielä Raimo Sailakselle. Kommentoipa MPP Sailaksen ja Ahtisaaren viimeisiä lausuntoja. Ne ovat hyvin yhtenäisiä, vaikka sitä ei tyhmempi heti huomaa.
- Lenin toveri.
että otit kirjoitti:
esimerkin Leninistä, joka keksi tuon askel taakse kaksi eteen NEP:iä puolustaessaan. Hän keksi myös termin hyödyllisistä idiooteista. Nyt vakava kysymys sinulla MPP: Oletko sinä hyödyllinen idiootti vai luuletko lukijoiden sitä olevan?
Raukka, joka on traumoja täynnä.
- ats-auts
samaa mieltä kirjoitti:
Yhtenäisesti, toinen toisiaan tukien, käsi kädessä ollaan viemässä Suomea suohon. Tämä tapahtuu SAK:n ja 70-lukulaisten epäpyhänä yhteistyönä. Toivon nyt kuitenkin, että varsinainen päätöksenteko annetaan vielä Raimo Sailakselle. Kommentoipa MPP Sailaksen ja Ahtisaaren viimeisiä lausuntoja. Ne ovat hyvin yhtenäisiä, vaikka sitä ei tyhmempi heti huomaa.
Demaripresidentti puolustaa työläistä:
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=88505
” Mielestäni UPM:n operatiivinen johto ansaitsee kaiken tuen, ja sen UPM:n hallitus on antanut.” - mielenkiintoista...
Jaba_43 kirjoitti:
Näytelmääpä hyvinkin, mutta kepun reaktio SDP:n maataloustukiasenteeseen ei tainnut olla Heinäluoman käsikirjoituksessa, joten Heinäluoma joutui eilen kirjoittamaan itselleen ihan uudet vuorosanat ja inspiroimaan, ettei kriisi pahene.
Se, että hallitus jatkaa vaalikauden loppuun on ilman muuta selvä asia, senhän Vanhanen on moneen kertaan luvannut. Se, mitä mm. tällä palstalla riehuttiin hallituksen hajoamisesta ja porvarihallituksesta, on faktoihin perustumatonta huuhaata.
Mutta vaalien jälkeen, silloin meillä on kolme tasavahvaa hallituspohjan vaihtoehtoa, kun sinivihreä vaihtoehto ei enää ole kokonaan poissuljettu, kiitos sen, että Heinäluoma kyykyttää kepua niin pahasti, että kepu alkaa kypsyä Heinäluomaan.Meni se ihan käsikirjoituksen mukaan!
Kuka muuten aloitti puheet EU-tukien vähennuksien täysimääräisestä korvaamisesta puhumisen. Se ei suinkaan ollut Heinäluoma.
Keskustan sisällä käy kova ristiveto. Kun Heinäluoma osoittauikin vielä tiukemmaksi johtajaksi kuin Lipponen, purkautuu kepulaisten paineet nyt pieninä ristiriitoina. Se ei kuitenkaan menoa haittaa.
Kokoomuksella ei ole mitään mahdollisuuksia seuraavaan hallitukseen ja katse kannattaakin siirtää jo vuoteen 2011. - primetime
mielenkiintoista... kirjoitti:
Meni se ihan käsikirjoituksen mukaan!
Kuka muuten aloitti puheet EU-tukien vähennuksien täysimääräisestä korvaamisesta puhumisen. Se ei suinkaan ollut Heinäluoma.
Keskustan sisällä käy kova ristiveto. Kun Heinäluoma osoittauikin vielä tiukemmaksi johtajaksi kuin Lipponen, purkautuu kepulaisten paineet nyt pieninä ristiriitoina. Se ei kuitenkaan menoa haittaa.
Kokoomuksella ei ole mitään mahdollisuuksia seuraavaan hallitukseen ja katse kannattaakin siirtää jo vuoteen 2011.Jyrki Katainen on Suomen seuraava pääministeri. Sille ei voi Heinäluomakaan yhtään mitään.
- politikointia oivajäbiltä
Punamulta jatkaa kirjoitti:
Jaban mieliajatelmahan on ollut että Eero Heinäluoma on "öykkäri jonka kanssa mikään puolue ei halua yhteistyötä, siksi syntyy porvarihallitus."
Eilen Jaba kertoi, kuinka Heinäluoma meni Keskustan kokoukseen ja "sanoi ymmärtävänsä paremmin Keskustan maataloustarpeita", nyt se väärä lainaus on korjattu ja Jaba kertoi kuinka Heinäluoma nöyrtyi "ymmärtämään Keskustan tarpeita".
Jaba luo ihan oman maailmansa joka perustuu hänen mielipiteeseensä, eikä todellisuuten, kokoomustoiveisiin....
Edes pääministeri Matti Vanhanen ei tiennyt, että kolme keskustalaista olivat kertoilleet mahdollisesta lähdöstään. Eero Heinäluoma meni nimenomaan Keskustan kokoukseen koska Heinäluoma halusi auttaa ja tukea vaikeuksissa olevaa hallituskumppaniaan. Keskustalaiset nauttivat muun muassa hävittyjen presidenttivaalien seurauksia, ja Kokoomuksen porvariyhteistyöstä jota ovat esim. Kataisen välikysymyskuntapuutos ja vuodot Helsingin Sanomiin Hannes-kunta-tulkinnoista.
Mutta eilinen juuri osoitti, että Eero Heinäluoma pystyy myös kuuntelemaan ja sopimaan. Kun pääministeri Matti Vanhanen on samanlainen, punamulta jatkaa... Sekin tietysti täytyy, että ristiridat kuuluvat politiikaan. Punamultahallituksen sopuisuutta osoitta että budjettiraamit saatin sovittua kuudessa tunnissa, vielä sinipunan aikaan asioiden käsittelyyn meni monta päivää.Huomasin tuon saman eilen, että Jäbä pani Kallin sanomaksi sanoja, joita Kalli ei sanonut.
Uutisissa sanottiin lisäksi, että Heinäluoma meni omasta aloitteestaan (kertooko joku tarkan sanamuodon?) selvittämään kepulaisille asiaa.
On täysin naurettavaa väittää, että mikään muu kuin keskusta oli asiassa pihalla kuin lumiukko.
Ja täysin ilman kenenkään muun kuin kepulaisten omien sekoilujen takia.
Väittääkö joku muka, että Heinäluoma oli sennäköinen, että olisi menossa tuomiolle, kun hän eilen meni keskustalle selostamaan, mitä Vanhanenkin on sopinut ja mitä ei?
JA asiahan taisi selvitä, vai kuinka?
Täällä syyllistetään demareita ja etenkin Heinäluomaa liki kaikesta mahdollisesta näiden hopottajien, Jäbä etunenässä, toimesta.
Pelkkää paskanjauhantaa.
Silläkö lienee Jäbä elantonsa ja eläkkeensä hankkinut, kun mainosmaakari on? - Sitoutumaton
samaa mieltä kirjoitti:
Yhtenäisesti, toinen toisiaan tukien, käsi kädessä ollaan viemässä Suomea suohon. Tämä tapahtuu SAK:n ja 70-lukulaisten epäpyhänä yhteistyönä. Toivon nyt kuitenkin, että varsinainen päätöksenteko annetaan vielä Raimo Sailakselle. Kommentoipa MPP Sailaksen ja Ahtisaaren viimeisiä lausuntoja. Ne ovat hyvin yhtenäisiä, vaikka sitä ei tyhmempi heti huomaa.
Myönnän, että tällä hetkellä Kepun kusettaminen on melko helppoa. Onko se sitten järkevää pitkällä tähtäyksellä ja onko se nyt Suomen tärkein asia, onkin aivan toinen kysymys. Muutenhan tälle voisi vain nauraa, mutta valitettavasti maan hallituksella on vielä jonkin verran valtaa.
- Jaba_43
Mielipidepankki kirjoitti:
Ei ollut suinkaan selvä asia, että hallitus jatkaa vaalikauden loppuun. Vanhasen kannalta tämä on tietenkin ratkaisevaa, hänelle se on kohtalonkysymys. Mutta jos pitää paikkansa, että kolme ministeri uhkasi Vanhasen tietämättä erolla, niin aika vakava tilanne puolueessa on. Lisäksi S-L Anttila kertoi julkisesti, että hallituksen hajoaminen on erittäin lähellä. Ei näin pitkälle menevään uhkailuun mennä ihan näyttelemisen ilosta.
Siniruskea vaihtoehto on tällä haavaa kaikkein epätodennäköisin uutta hallitusta koottaessa. Jos kannatusluvut ovat jotakuinkin nykygalluppien mukaiset, siniruskean todennäkäisyys asettuu 0-10 %:n välille. Sitten riippuu paljon siitä, miten alas Kepun kannatus liukuu, tuleeko SDP:n kummpaniksi Kokoomus vai Kepu. Jos Kepu onnistuisi pitämään kakkossijan, mitä kaiketi Heinäluomakin nyt toivoo, punamullan jatko on todennäöisempi kuin sinipuna. Sanoisin että noin suhteessa 75 % / 25 %.
Arvelen myös, että Kokoomuksen johto tekee hyvissä ajoin arvionsa tilanteesta ja suuntautuu sitten niin, että hallitusyhteistyö demarien kanssa tulisi mahdolliseksi eli ei rakenneta karikkoja sen esteeksi. Näinhän Ville Itälä toimi viime vaalien alla, kun suorastaan nuoleskeli Lipposta. Katainen ei toimi näin härskisti, vaan peitellymminNäytelmä ei liene hyvä vertaus, mutta tarkoitin lähinnä Heinäluoman käsikirjoitusta sen suhteen, miten SDP on aikonut vedättää kepua hallituksessa. Se suunnitelma taisi mennä mönkään, kun keskustalaiset alkoivat reagoida tavalla, jota Heinäluoma ei odottanut, kun tuli mitta täyteen.
Vanhanen ansaitsee kiitokset lojaalista hallitusyhteistyöstä, vaikkei ole saanut omia joukkojaan vakuuttuneeksi siitä, että hommat hoidetaan sovitulla tavalla yhteistyössä, kun Heinäluoma ja demarit viestittävät ihan muuta keskustan tavoitteiden kaatamiseksi. Toki pressanvaalin ja gallup-alamäenkin vaikutus näkyy kepun reaktioissa, mutta demareiden nokkavat julkiset puheet keskustaa vastaan toimivat liipasinreaktion laukaisijoina.
Hallitusvaihtoehdoista en osaa sanoa yhtä tarkasti kuin sinä, mutta keskustan ja kokoomuksen varaan rakentuva vaihtoehto ei ole enää teoriassa mahdoton. Siihen suuntaan SDP:n viimeaikainen toiminta kepua ajaa. mahdollisen ja todennäköisen rajat ovat tietenkin vaikeasti arvioitavissa.
Nykytiedoilla uskon kepun edelleen preferoivan punamultaa 2007 vaalien jälkeen ja on kokoomuksessakin niitä, joiden mielestä sinipuna toimii hyvin. Siltojaan kokoomus ei tietenkään polta mihinkään suuntaan.
Keskustan ja kokoomuksen yhteistyön mahdollisuuden avautuminen ensimmäistä kertaa sotien jälkeen vapaaehtoiselta pohjalta olisi kuitenkin niin kiinnostava mahdollisuus, etten malta olla hehkuttamatta siihen suuntaan aina kun tulee tilaisuus.
Puoluekannatuksista olen edelleen sitä mieltä, että kepun alamäki pysähtyy ja SDP:n alamäki alkaa, jos ei muusta syystä niin siitä, että terhakoituva vasemmistoliitto lisää kannatustaan luokkatietoisen työväen joukossa, kun SDP on hallituksessa toinen käsi selän taa sidottuna sen suhteen, mitä räikeimmät äärivasemmiston populistit voivat vaatia "kapitalistin kuriin pistämiseksi". - Jaba_43
mielenkiintoista... kirjoitti:
Meni se ihan käsikirjoituksen mukaan!
Kuka muuten aloitti puheet EU-tukien vähennuksien täysimääräisestä korvaamisesta puhumisen. Se ei suinkaan ollut Heinäluoma.
Keskustan sisällä käy kova ristiveto. Kun Heinäluoma osoittauikin vielä tiukemmaksi johtajaksi kuin Lipponen, purkautuu kepulaisten paineet nyt pieninä ristiriitoina. Se ei kuitenkaan menoa haittaa.
Kokoomuksella ei ole mitään mahdollisuuksia seuraavaan hallitukseen ja katse kannattaakin siirtää jo vuoteen 2011.Keskustastahan se vaatimus EU:n pienenevien tukien sataprosenttisesta korvaamisesta lähti, mutta SDP:n hätäinen vastareagointi siihen henkeen, että on turha odotella täyskorvausta repi railon puolueiden väliin.
Keskustan sisällä on tietenkin ristivetoa niin kuin kaikissa puolueissa aina, kun on kyse jonkin puolueen sisällä vaikuttavan ryhmän kannalta tärkeistä asioista. ne, joille asia on omakohtainen reagoivat kiihkeämmin kuin ne, joille asia ei ole omakohtainen.
Vastaava asiahan demareille olisi ollut Pekkarisen valmistelema perusteellinen esitys kauppojen sunnuntaiaukiolojen laajentamisesta, jonka demarit pakottivat lakaisemaan maton alle, kun se olisi repinyt demareiden rivit hajalle.
Hallitusvaihtoehtoja on nyt teoriassa kolme, kun vanhanen ja katainen eivät sulje sinivihreää yhteistyötä samalla tavalla pois, kun se suljettiin Ahon ja Jäätteenmäen aikana. Tilanne on uusi myös siinä mielessä, että Lipponen jää eläkkeelle ja Niinistö on pois kuvioista. - mielenkiintoista...
Jaba_43 kirjoitti:
Keskustastahan se vaatimus EU:n pienenevien tukien sataprosenttisesta korvaamisesta lähti, mutta SDP:n hätäinen vastareagointi siihen henkeen, että on turha odotella täyskorvausta repi railon puolueiden väliin.
Keskustan sisällä on tietenkin ristivetoa niin kuin kaikissa puolueissa aina, kun on kyse jonkin puolueen sisällä vaikuttavan ryhmän kannalta tärkeistä asioista. ne, joille asia on omakohtainen reagoivat kiihkeämmin kuin ne, joille asia ei ole omakohtainen.
Vastaava asiahan demareille olisi ollut Pekkarisen valmistelema perusteellinen esitys kauppojen sunnuntaiaukiolojen laajentamisesta, jonka demarit pakottivat lakaisemaan maton alle, kun se olisi repinyt demareiden rivit hajalle.
Hallitusvaihtoehtoja on nyt teoriassa kolme, kun vanhanen ja katainen eivät sulje sinivihreää yhteistyötä samalla tavalla pois, kun se suljettiin Ahon ja Jäätteenmäen aikana. Tilanne on uusi myös siinä mielessä, että Lipponen jää eläkkeelle ja Niinistö on pois kuvioista.Hallitusvaihtoehtoja on tasan yksi eli nykypohja jatkaa. Kokoomus ei kyennyt realisoimaan Niinistö-kannatusta puolueen kannatukseksi ja tulevissa gallupeissa puolueen kannatus alkaa laskea. Keskustan ryhtiliikkeet, kuten puheena olevassa asiassa, alkavat näkyä sen kannatuksessa ja jo seuraavassa mielipidekyselyssa Keskusta palaa omalle paikalleen eli Kokoomusta suuremmaksi.
Jos huomasit, Heinäluoma meni oma-aloitteisesti Keskustan eduskuntaryhmän kuultavaksi. Se oli tarkkaan etukäteen suunniteltu asia. Koko homman tarkoituksena on pitää SDP ja Keskusta kahtena suurimpana puolueena. Se onnistuu parhaiten tuollaisia näennäisiä riitatilanteita järjestämällä. Lehdistö juoksi jutun perässä niin, että Kokoomuksesta ei pariin päivään ole puhuttu mitään. Mannisen valehtelukin hautautui tämän kohun alle.
Kaikki johtuu siitä, että Heinäluoma itse ei halua hallitukseen Kokoomuksen kanssa. Silloin hän voi aina tilaisuuden niin ollessa, ja sen SDP:lle sopiessa, auttaa Keskustaa. - Jaba_43
mielenkiintoista... kirjoitti:
Hallitusvaihtoehtoja on tasan yksi eli nykypohja jatkaa. Kokoomus ei kyennyt realisoimaan Niinistö-kannatusta puolueen kannatukseksi ja tulevissa gallupeissa puolueen kannatus alkaa laskea. Keskustan ryhtiliikkeet, kuten puheena olevassa asiassa, alkavat näkyä sen kannatuksessa ja jo seuraavassa mielipidekyselyssa Keskusta palaa omalle paikalleen eli Kokoomusta suuremmaksi.
Jos huomasit, Heinäluoma meni oma-aloitteisesti Keskustan eduskuntaryhmän kuultavaksi. Se oli tarkkaan etukäteen suunniteltu asia. Koko homman tarkoituksena on pitää SDP ja Keskusta kahtena suurimpana puolueena. Se onnistuu parhaiten tuollaisia näennäisiä riitatilanteita järjestämällä. Lehdistö juoksi jutun perässä niin, että Kokoomuksesta ei pariin päivään ole puhuttu mitään. Mannisen valehtelukin hautautui tämän kohun alle.
Kaikki johtuu siitä, että Heinäluoma itse ei halua hallitukseen Kokoomuksen kanssa. Silloin hän voi aina tilaisuuden niin ollessa, ja sen SDP:lle sopiessa, auttaa Keskustaa.Mielenkiintoinen näkemys sinulla. Täytyypä pitää tuokin mahdollisuus mielessä, kun jatkossa seuraan poliitikkojen tekoja ja puheita.
- mielenkiintoista...
Jaba_43 kirjoitti:
Mielenkiintoinen näkemys sinulla. Täytyypä pitää tuokin mahdollisuus mielessä, kun jatkossa seuraan poliitikkojen tekoja ja puheita.
Heinäluoma on kovin peluri politiikassa sitten Kekkosen. Hän todella hallitsee mediaa mielensä mukaan. Seuraa tarkkaan, miten hän pyörittää lehdistöä ja TV:tä. Siitä voi oppia paljon.
Ja kaikki palvelee Heinäluomaa sekä SDP:tä. Ja nimenomaan tuossa järjestyksessä!!! - Jaba_43
mielenkiintoista... kirjoitti:
Heinäluoma on kovin peluri politiikassa sitten Kekkosen. Hän todella hallitsee mediaa mielensä mukaan. Seuraa tarkkaan, miten hän pyörittää lehdistöä ja TV:tä. Siitä voi oppia paljon.
Ja kaikki palvelee Heinäluomaa sekä SDP:tä. Ja nimenomaan tuossa järjestyksessä!!!Olen seurannut Heinäluoman toimintaa kymmenisen vuotta. Hän on minunkin mielestäni suorastaan inhottavan pätevä siinä, miten hän mediaa hallitsee ja osaa manipuloida yleistä mielipidettä mediaa hyväkseen käyttäen.
Heinäluoma on tässä propaganda-ammatissaan minun nähdäkseni ehdottomasti Suomen taitavin ammattilainen, minkä taidon hän oppi SAK:ssa jojtaessaan SAK/SDP:n yhteistä viestintäyksikköä.
Siitä miten Heinäluoma pelaa ja pyörittää mediaa ja kansalaismielipidettä voi todella oppia paljon. Itse kritisoin aikanani kokoomuksen onnetonta osaamattomuutta tällä saralla käyttäen jopa ilmaisua, että kokoomuksen olisi jostain palkattava omaa viestintäänsä hoitamaan joku "heinäluoma".
Edellä sanomistani tunnustuksen sanoista huolimatta, olen vahvasti sitä mieltä, että Heinäluoma on tehnyt pahan virheen siinä, että hän käyttää loistavaa ammattitaitoaan keskustan ja matti Vanhasen jatkuvaan julkiseen nöyryyttämiseen.
- Huomioitsija
Mielipidepankki paljasti taas perikommunistisen ajattelutapansa. Kulloinenkin SDP:n puheenjohtaja on Jumala, jota kaikkien pitäisi kunnioittaa.
Painu nyt Pohjois-Koreaan kaltaistesi sekaan ja kiiruusti!Sähän et osaa lukea tai sitten et muuten vaan ymmärrä. Enhän minä Jumalista puhunut vaan hyvästä paimenesta, joka ei jätä laumaansa ja hyvästä veljestä, joka ei hylkää veljeään. Eikö tämä tullutkaan talvisotavertauksesta ilmi?
- kalamies.
Mielipidepankki kirjoitti:
Sähän et osaa lukea tai sitten et muuten vaan ymmärrä. Enhän minä Jumalista puhunut vaan hyvästä paimenesta, joka ei jätä laumaansa ja hyvästä veljestä, joka ei hylkää veljeään. Eikö tämä tullutkaan talvisotavertauksesta ilmi?
Suorastaan sairasta ja erittäin loukkaavaa verrata maallista, öykkäröivää ihmistä Hyväänpaimeneen.
Loukkaa syvästi! - nokka
kalamies. kirjoitti:
Suorastaan sairasta ja erittäin loukkaavaa verrata maallista, öykkäröivää ihmistä Hyväänpaimeneen.
Loukkaa syvästi!kyllähän hyväpaimenkin on ihminen, vai onko paimen joku satuolento?
- -totta-
nokka kirjoitti:
kyllähän hyväpaimenkin on ihminen, vai onko paimen joku satuolento?
Joku väittäny muuta?
- zenon
Lauma ei tottele puskuri-pässiä. Kuriton pikku karitsa tahri jälleen pöydän papanoillaan:
http://www.demari.fi/Article.jsp?article=5038 - lammas
Paniikissa ovat niin Eeron paimenkoirat jotka peloissaan räksyttävät kuin hädissään määkivät Matin lampaat. Koiralauman pomo, Eero, kulkee uskollisesti Lauri-isäntänsä talutusnuorassa, ja lammaslauman pomo, Matti, tuo kylän kovimpana pässinäkin mainittu, käy peloissaan Eero koiraa vastaan muun lauman painaessa takaa päälle.
- Avulias aatu
...,kuin keskustan tontille ruikkiva rakki.Maaliskuu on eläinten maailmassakin, niin kissoilla kuin koirillakin sitä aikaa, jolloin joka tolpalle pitää kusasta.
Ulostuksiasi lukiessa tulee nimittäin mielikuviin Alatalon biisi Vigilin. Ja saathan sinä toki ollakin keskustan tontille ruikkiva rakki, aivan omien mieltymyksiesi ja itseihailusi siivittämänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466