ONGELMA!

Darvinen

Loiko jumala munan vai kanan?

46

776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan..

kana loi jumalan

• darwinismi

epäjumalaksi.

• edhg
        darwinismi kirjoitti:

epäjumalaksi.

Olikoi muita "vaikeita" kysymyksiä?

• Muistuttaja

>>Loiko jumala munan vai kanan?

• Miksi,,,

,,kysyt, kun voit itse tarkastaa sen Raamatustasi!

• kumpi sitten

luotiin ensin? Kana vai muna? Mitä Raamattu sanoo? Voisiko joku "fiksu" sanoa, mistä kohtaa Raamattua tämä mysteeri selviää. Raamatussa kun on kuulemma vastaus kaikkeen. Eli miten on?

• Täettä
        kumpi sitten kirjoitti:

luotiin ensin? Kana vai muna? Mitä Raamattu sanoo? Voisiko joku "fiksu" sanoa, mistä kohtaa Raamattua tämä mysteeri selviää. Raamatussa kun on kuulemma vastaus kaikkeen. Eli miten on?

Miten kaikan kattavasti haluaa sen kaiken käsittää...
        Mutta, nöy hätä! Sen varalle, ettei raamatusta kaikkeen ainakaan
        aina heti ensilukemalla löydä vastauksia, varsinkin
        mitä tulee näihin ihmisten päivittäisiin pikku pröplemiin,
        siis ettei ole aivan akuutisti kyse hengellisen puolen
        mieltä polttavista kymysyksistä, niin NÖY HÄTÄ (-kuten jo taisinkin mainita)
        -SITÄ VARTEN JUMALA LOI TÄMÄN LUOMISTYÖNSÄ HUPENTUMANA IHMISELLE (myös)-aivot !

• kana

oli ensin. Miten muuten se olisi voinut olla?

• aloittajalle
        kana kirjoitti:

darvinelle

• gugo
        kana kirjoitti:

Kana oli ensin sillä muutenhan se ei olisi ollut kanan muna.

• kysyä

Oliko Jumala kana vai muna?

• my dear watson

Tietenkin kananmuna

• kysyn vaan

Seisoiko kukko tunkiolla kivistävin kiveksin ?

• jknkjlml

Ei ole sinun ongelmasi. Jumala kyllä osaa tehtävänsä ja voit luottaa siihen.

• 189

"Jumala kyllä osaa tehtävänsä ja voit luottaa siihen."

Minun ja monen muun mielestä ei osaa. Jotkut uskovat rukoilevat sitä mitä haluaisivat Jumalan tekevän. Jos Jumala todella osaisi tehtävänsä, niin uskovan rukoilu olisi tarpeetonta.

• 189 kirjoitti:

"Jumala kyllä osaa tehtävänsä ja voit luottaa siihen."

Minun ja monen muun mielestä ei osaa. Jotkut uskovat rukoilevat sitä mitä haluaisivat Jumalan tekevän. Jos Jumala todella osaisi tehtävänsä, niin uskovan rukoilu olisi tarpeetonta.

Liha on synti. Epäusko on syntiä. Kaikki ihmislähtöinen on syntiä. Usko annetaan ylhäältä. Uskon mukainen rukous annetaan ylhäältä.

POHDITTAVAKSI

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa

Room:
        9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
        9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
        9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
        9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
        9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

• yurki1000js kirjoitti:

Liha on synti. Epäusko on syntiä. Kaikki ihmislähtöinen on syntiä. Usko annetaan ylhäältä. Uskon mukainen rukous annetaan ylhäältä.

POHDITTAVAKSI

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa

Room:
        9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
        9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
        9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
        9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
        9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

Herää. Koivuniemi on väärä profeetta.

• Taikauskonnoton

"Loiko jumala munan vai kanan?"

Ei.

Miten mielikuvitusolento (tai kukaan muukaan) olisi voinyt mitään taikoa?

• ei ole evoluutiota

• FAKTA: Evoluutio on.

• Trollialoitus. Aloittajan homma on häiriköinti.

• Taikauskonnoton

Näin on. Mikäli molemmat vastausvaihtoehdot ovat mahdottomia, kysymys on järjetön.

• kunhan.muistutan

Aloitus on kymmenen vuoden takaa. S i n u l l a ei ole paljoakaan varaa puhua trollaamisesta.

• kunhan.muistutan kirjoitti:

Aloitus on kymmenen vuoden takaa. S i n u l l a ei ole paljoakaan varaa puhua trollaamisesta.

Maistele: "Darvinen"

• Taikauskonnoton kirjoitti:

Näin on. Mikäli molemmat vastausvaihtoehdot ovat mahdottomia, kysymys on järjetön.

Milloin siis paljastat kauankaivatun kaikenteoriasi? Moraalinen vastuu velvoittaa. Ratkaisevan tiedon panttaaminen on suorastaan rikos ihmiskuntaa vastaan.

• Taikauskonnoton
        yurki1000js kirjoitti:

Milloin siis paljastat kauankaivatun kaikenteoriasi? Moraalinen vastuu velvoittaa. Ratkaisevan tiedon panttaaminen on suorastaan rikos ihmiskuntaa vastaan.

Ei mulla ole mitään "kaikenteoriaa". Mistä sä tuollaisia edes keksit?

• cghcghgh
        yurki1000js kirjoitti:

tunge muna perseeseesi ja hirtä itsesi.

• Taikauskonnoton kirjoitti:

Ei mulla ole mitään "kaikenteoriaa". Mistä sä tuollaisia edes keksit?

Esität kaikkitietävää.

• Taikauskonnoton
        yurki1000js kirjoitti:

Esität kaikkitietävää.

Päinvastoin. Sinä taas pidät taikauskoasi tietona.

• yurki1000js
        Taikauskonnoton kirjoitti:

Päinvastoin. Sinä taas pidät taikauskoasi tietona.

Mark. 13:31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

ESIPESU

2Piet. 2:5 Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.

TEHOPESU

2Piet. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

• yurki1000js kirjoitti:

Mark. 13:31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

ESIPESU

2Piet. 2:5 Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.

TEHOPESU

2Piet. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Höps

• turuud

loiko jumola ensin mustan vai valkean värin?

• onkovärionko

Musta valkea oli ensin.

• yurkil000js

Mulle Jumala loi munan. Helkkarin pienen tosin, mutta silti.

• tämäasiaonnäin

Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä joka turhaan lausuu hänen nimensä.

• munastatulikana

Meteoriitti tai komeetta törmäsi maapalloon tuoden mukanaan bakteereita. Näistä bakteereista muodostui ensin alkueläimiä ja sen jälkeen tuli jossain vaiheessa muna, josta syntyi kana.

Muna oli siis ennen kanaa, koska kana syntyy munasta. Kana ei muutu kuoriutumisen jälkeen enää takaisin munaksi.

Evoluutio ei ole mikään uskon asia. Uskovathan yksinkertaiset ihmiset jopa Juha Sipilän politiikkaan. Äänioikeus tulisi olla vain viisailla.

• jumala-muni

No eiköhän se jumala muninut sen munan ja hautoi sitten kanan. Tai kai sen piti ainakin kaksi munaa äheltää, tyttö ja poika. Ei kai muuten olis tullut uusia kanoja!

• FixxuKretiini

Tai sitten ekaks tuli kukkopoika. Sit Ukko nukutti kukkopojan, pölli siltä yhen kylkiluun ja teki siitä kukkopojalle typytipun.

• nosiinäsetuliki

• Tieteenhaastaja
        nosiinäsetuliki kirjoitti:

Tästä hän alkaa ....
        https://www.youtube.com/watch?v=R-lrEBevJ60

Ei tuossa ole jälkeäkään evoluution mahdolliduudesta.
        Jokaikinen solunjakautumisen vaihehan edellyttäisi erillistä mutatoimista perimässä. Ei ole mahdollista että mutatoitumisvaiheet olisivat sybtyneet evoluutiolla. Siitä ei ole havaintoihin perustuvia täällä inttävillä evokeilla todisteitakaan. Pelkkä tietämättömyyteen perustuva usko vain.
        Jokaikisen evoluution kehitysvaiheen evokit oppivat ilman todisteita tai ensimmästäkään henkilökohtaista havaintoa. He vain uskovat kuulopuheiden perusteella että jollakin muka olisi.
        Tämä on varmuudella totta ja perustuu tekemiimme havaintoihin evokkiuskon altistamista henkilöistä.

• vanha.opettajasi
        Tieteenhaastaja kirjoitti:

Ei tuossa ole jälkeäkään evoluution mahdolliduudesta.
        Jokaikinen solunjakautumisen vaihehan edellyttäisi erillistä mutatoimista perimässä. Ei ole mahdollista että mutatoitumisvaiheet olisivat sybtyneet evoluutiolla. Siitä ei ole havaintoihin perustuvia täällä inttävillä evokeilla todisteitakaan. Pelkkä tietämättömyyteen perustuva usko vain.
        Jokaikisen evoluution kehitysvaiheen evokit oppivat ilman todisteita tai ensimmästäkään henkilökohtaista havaintoa. He vain uskovat kuulopuheiden perusteella että jollakin muka olisi.
        Tämä on varmuudella totta ja perustuu tekemiimme havaintoihin evokkiuskon altistamista henkilöistä.

Voi voi kun pikku nihilistiä taas kiukutteluttaa. Olisiko sinun aika kerrata peruskoulun biologia jotta oppisit edes jotain? No, tarkemmin ajatellen, tuskinpa oppisit. Viitonenhan sinulle piti säälistä antaa päättötodistukseen.

• annamunkaikkkestää
        vanha.opettajasi kirjoitti:

Voi voi kun pikku nihilistiä taas kiukutteluttaa. Olisiko sinun aika kerrata peruskoulun biologia jotta oppisit edes jotain? No, tarkemmin ajatellen, tuskinpa oppisit. Viitonenhan sinulle piti säälistä antaa päättötodistukseen.

Kerrata? ne väärät sikiökehityksen kuvatko joita tuolloin ja yhä vieläkin kummittelee biologian kirjoissamme?

• sodomiaakansalle

kana on rappeutunut muna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      62
      12098
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      5141
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      4678
    4. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      468
      2370
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2250
    6. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      1813
    7. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1471
    8. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      93
      1320
    9. Ähtärin sotkut

Ähtärin kaupungin tilintarkastus tai mikä lie ollut LAITETTU SALAISEKSI. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      39
      1226
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1205
    Aihe