Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ajattelen syntiä

kiusallista

Miten on, kun ajattelen koko ajan synnillisiä asioita. Minua pidetään luotettavana ja kunnioitetaan uskovana. Kukaan ei tiedä, mitä ajattelen, koska en kerro niistä kenellekään. Olen yrittänyt muuttaa ajatusteni suuntaa, mutta aina ne palaavat syntiin.
Seurakunnassani saanut paljon arvostusta, ja nautin siitä, että saan olla ihailtu. Vain tämä synti kiusaa minua. Onko teillä muilla synnillsiä ajatuksia, vai olenko ainoa riivattu seurakuntalainen mies?

41

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PaganX

      Et ole ollenkaan riivattu etkä muutenkaan paha. Sinut on ilmeisesti aivopesty uskomaan että ajatukset esim. seksistä olisi jotenkin vääriä. Sinulla on voimaa ja on velvollisuutesi luonnon luomana olentona vastustaa moista aivopesua! Ole rohkeasti ihminen, kaikkine luonnollisine tarpeinesi ja unohda puheet synnistä, ne vievät sinut yhä syvemmälle harhaan ja lisäävät ahdistustasi. Onnea matkaan! =)

      • Mirja

        Kiitos PaganX kauniista kirjoituksestasi. Juuri niinhän se on, että uskonnossa kyse on nimenomaan aivopesusta. Ajattellaan asioita ihan vilpittömin mielin: mikä on hyvää, mikä pahaa, ja heitetään kaikenlaiset jumalat reippaasti romukoppaan.

        Jumalan mukana menevät myös synnit, sillä syntihän on teko, josta jumala ei pidä. Ilman jumalaa ei voi olla syntiä, joten me kaikki jumalattomat olemme näin synnittömiä.

        Tämä ei tarkoita, ettei olisi moraalia ja etiikkaa ilman jumalaa. Päinvastoin. Ateisteilla on yleensä hyvinkin korkea moraali, joka lähtee sydämen hyvyydestä eikä mistään yliluonnollisiin olioihin uskomisesta.


      • PeterPan
        Mirja kirjoitti:

        Kiitos PaganX kauniista kirjoituksestasi. Juuri niinhän se on, että uskonnossa kyse on nimenomaan aivopesusta. Ajattellaan asioita ihan vilpittömin mielin: mikä on hyvää, mikä pahaa, ja heitetään kaikenlaiset jumalat reippaasti romukoppaan.

        Jumalan mukana menevät myös synnit, sillä syntihän on teko, josta jumala ei pidä. Ilman jumalaa ei voi olla syntiä, joten me kaikki jumalattomat olemme näin synnittömiä.

        Tämä ei tarkoita, ettei olisi moraalia ja etiikkaa ilman jumalaa. Päinvastoin. Ateisteilla on yleensä hyvinkin korkea moraali, joka lähtee sydämen hyvyydestä eikä mistään yliluonnollisiin olioihin uskomisesta.

        oli vääntöä. Mutta se sanotaan Raamatussakin. Se, jonka teot ovat pimeät (hämärät) haluaa pysyä pimennossa. Se, joka haluaa päästä pimeydestä, tulee valoon ja asettaa kaikki tekonsa arvioitavaksi.


      • PeterPan
        Mirja kirjoitti:

        Kiitos PaganX kauniista kirjoituksestasi. Juuri niinhän se on, että uskonnossa kyse on nimenomaan aivopesusta. Ajattellaan asioita ihan vilpittömin mielin: mikä on hyvää, mikä pahaa, ja heitetään kaikenlaiset jumalat reippaasti romukoppaan.

        Jumalan mukana menevät myös synnit, sillä syntihän on teko, josta jumala ei pidä. Ilman jumalaa ei voi olla syntiä, joten me kaikki jumalattomat olemme näin synnittömiä.

        Tämä ei tarkoita, ettei olisi moraalia ja etiikkaa ilman jumalaa. Päinvastoin. Ateisteilla on yleensä hyvinkin korkea moraali, joka lähtee sydämen hyvyydestä eikä mistään yliluonnollisiin olioihin uskomisesta.

        oli vääntöä.
        Mutta se sanotaan Raamatussakin. Se, jonka teot ovat pimeät/hämärät pysyttelee pimennossa. Se, joka haluaa päästä pimeydestä, tulee valoon ja asettaa kaikki tekonsa arvioitavaksi.


      • Mirja
        PeterPan kirjoitti:

        oli vääntöä. Mutta se sanotaan Raamatussakin. Se, jonka teot ovat pimeät (hämärät) haluaa pysyä pimennossa. Se, joka haluaa päästä pimeydestä, tulee valoon ja asettaa kaikki tekonsa arvioitavaksi.

        Mitähän sinä mahdat tarkoittaa? Mitä ihmeen vääntöä? Minä en ole mielestäni "vääntänyt" yhtään mitään. Olen vain kirjoittanut asioista, niinkuin olen niistä ajatellut.

        Kirjoituksesi vaikuttaa jotenkin hämärältä. Kenen tekojen sinä tarkoitat olevan pimeitä (hämäriä)? Minunko? Jos, niin millä perusteella? Vai jonkun muun kirjoittajan? Vai miksi tuollaisia hämäriä kirjoittelet. Tule valoon vaan, ja kirjoita suoraan, mitä tarkoitat. Tuollainen arvoitusten lateleminen ja vihjailu ei mielestäni ole ollenkaan reilua. Ei myöskään tuo raamatulla päähän lyöminen.


      • PeterPan
        Mirja kirjoitti:

        Mitähän sinä mahdat tarkoittaa? Mitä ihmeen vääntöä? Minä en ole mielestäni "vääntänyt" yhtään mitään. Olen vain kirjoittanut asioista, niinkuin olen niistä ajatellut.

        Kirjoituksesi vaikuttaa jotenkin hämärältä. Kenen tekojen sinä tarkoitat olevan pimeitä (hämäriä)? Minunko? Jos, niin millä perusteella? Vai jonkun muun kirjoittajan? Vai miksi tuollaisia hämäriä kirjoittelet. Tule valoon vaan, ja kirjoita suoraan, mitä tarkoitat. Tuollainen arvoitusten lateleminen ja vihjailu ei mielestäni ole ollenkaan reilua. Ei myöskään tuo raamatulla päähän lyöminen.

        ehkä hyvä tuntea Raamattua, ennenkuin tulee uskontopalstalle esittämään mitään. Ehkä nämä hämäryydet ja pimeydet, valot ja kirkkaudet olisivat selkeämmin hahmotettavissa.


      • Anonyymi

        Tervetuloa kerhoon, ollaan samassa veneessä. Minä en kykene deleittamaan seksiajatuksia pois mielestäni. Käyn sunnuntaisin messussa, ja kirkkokahveilla tulee käytyä sielunhoidollisia keskusteluja. Lähes päivittäin tulen rukoilleeksi Pater Nosterin. Sydänkohtausta odottelen.


    • Pöpö

      Kukapa ei mahdollisesti "synnillisiä asioita" ajattelisi? Ihmiset pystyvät jos jonkinlaiseen ajatteluun, myös "synnilliseen", mikä muodostaa ihmisen ajattelukyvystä melkeinpä vähiten vahingollisen osion. Tuskinpa kuitenkaan mitään todella hirveätä, kuten kansanmurhaa, haudot, sitä kun ei yleisesti - ainakaan useimmissa kristillisissä yhteisöissä - syntinä pidetä.

      Jos olet seurakunnassasi arvostettu, mutta "synnilliset asiat" painavat mieltäsi, tuo ihmeessä julki nuo. Saatpa sitten nähdä, millaisten seurakuntalaisten ihailua nautit. Hylkäävätkö he hänet, joka ajattelee mitä varmasti muutkin, jotka eivät myönnä sitä ajattelevansa.

      Jos haluat edelleen pysytellä seurakuntasi arvostuksessa, jätä nuo julkituomatta, sillä tekopyhimykset sinut kuitenkin teilaisivat. Kukapa kykenisi lukemaan toisen ajatukset ja toteamaan, josko toinen ajattelee "synnillisiä"? Ajatuksenlukijat ovat riivatuissa mielissä, jotka vainoharhaisuuksissaan luulevat, että liian kovaääniset ajatukset vuotavat ulospäin.

      Et varmasti ole ainoa riivattu seurakuntalainen mies, etkä naisenakaan ainoa olisi. Ainakin satatuhatta samanlaista kiirastulessansa kituu.

    • Isonen

      Edelliset puhujat ovat puhuneet paljon ja asiaa.

      Minä haluaisin kysyä, että mihin sinä uskot? Ja miksi koet syntisten ajatuksien haittaavan?

      T: Johan

    • Efraim

      Emmekä koskaan pääse siitä eroon. Se, että pidät siitä, että olet ihailtu, ei ole syntiä. Ymmärrät varmaan, että kunnia annetaan aina Herralle ja kiitetään siitä, että saadaan olla Hänen töissään. Minuakin kunnioitetaan ja pidetään hyvänä tyyppinä - joskus mielestäni liikaakin, enkä ala nöyristelemään tekohurskaasti. Muistan kuitenkin aina, kun minua kiitetään, että kiitokset tulee ohjata ylös sinne joka kaiken hyvän minussa vaikuttaa.

      • pp

        minne unohdit sen Jumalan vihan,ette koskaan pääse eroon Jumalan vihasta.


      • Efraim
        pp kirjoitti:

        minne unohdit sen Jumalan vihan,ette koskaan pääse eroon Jumalan vihasta.

        Vihasiko meitä, kun tuli meidän syntejämme sovittamaan?


      • pp
        Efraim kirjoitti:

        Vihasiko meitä, kun tuli meidän syntejämme sovittamaan?

        minä tiedä,sinähän se asiantuntia olet.
        Ainakin tuolla toisaalla väitit,että Jumala vihaa syntiä.
        Koita nyt päättää,sinunongelmasihan se on.


      • Efraim
        pp kirjoitti:

        minä tiedä,sinähän se asiantuntia olet.
        Ainakin tuolla toisaalla väitit,että Jumala vihaa syntiä.
        Koita nyt päättää,sinunongelmasihan se on.

        Vihaanko, jos vihaan esim. tappamista?

        Vastaat, että vihaan.

        Entä, jos rakastan tappamista, niin enkö silloin vihaa?


      • pp
        Efraim kirjoitti:

        Vihaanko, jos vihaan esim. tappamista?

        Vastaat, että vihaan.

        Entä, jos rakastan tappamista, niin enkö silloin vihaa?

        varmaan rakastat tappamista,eli olet mielestäni aika tunteeton uhriasi kohtaan,ehkä samanlainen kuin tuolla Washingtonin liepeillä riehuva joukkomurhaaja.
        Onko muit tyhmiä kysymyksiä?


      • Efraim
        pp kirjoitti:

        varmaan rakastat tappamista,eli olet mielestäni aika tunteeton uhriasi kohtaan,ehkä samanlainen kuin tuolla Washingtonin liepeillä riehuva joukkomurhaaja.
        Onko muit tyhmiä kysymyksiä?

        ???


      • pp
        Efraim kirjoitti:

        ???

        minä vastasin.
        Ps.
        Mukava että olet tavannut JK:n,jäänkö odottamaan,vai onko vastassa,kun pääsen perille.
        Muuten olen aina luullut,että mehiläiset viihtyvät paremmin niityillä ja kukkienlähellä kuin autiomaassa.
        Olin kerran saharassa,eipä näkynyt mehiläisiä,vaan sinäpä tuon paremmin tiedät kun tapasit siellä tuon JK:kin


      • Efraim
        pp kirjoitti:

        minä vastasin.
        Ps.
        Mukava että olet tavannut JK:n,jäänkö odottamaan,vai onko vastassa,kun pääsen perille.
        Muuten olen aina luullut,että mehiläiset viihtyvät paremmin niityillä ja kukkienlähellä kuin autiomaassa.
        Olin kerran saharassa,eipä näkynyt mehiläisiä,vaan sinäpä tuon paremmin tiedät kun tapasit siellä tuon JK:kin

        ???


      • pp
        Efraim kirjoitti:

        ???

        minä tiedä,mihin olet matkalla?
        Kysy kuljettajalta,jos sinulla on sellainen.
        (et kai oo vaan karannut mistään),nuo kysymyksesi rupee vähän epäilyttää.


      • PaganX
        Efraim kirjoitti:

        ???

        enemmän eksyksissä kuin arvaatkaan. Noin käy kun haksahtaa raamatun harhoihin, otan osaa.


    • Pakana(M)

      Minä en ajattele synnillisiä ajatuksia.

      • ...

        teet etkä ajattele.


      • Mirja

        Minäkään en ajattele synnillisiä ajatuksia - enkä myöskään tee syntiä, koska olen ateisti.

        Moraali minulla kyllä on. Pyrin aina ajattelemaan tekojeni vaikutuksia ja toimimaan eettisesti parhaan ymmärrykseni mukaan. Tärkeää minulle on ihmisten hyvinvointi - ei jumalien toiveet tai mikään "tuonpuoleinen".


    • keskustelija

      Kyllä Jumala kukkonsa kynii, sano :)

      Olet nyt Pyhän Hengen koulussa, jossa Jumala
      on opettamassa sinulle jotain äärimmäisen tärkeää.
      Ilman tätä koulua et koskaan tulisi tietämään
      mitä armo tarkoittaa, ja miksi Jumalan Pojan
      piti tulla ihmiseksi maan päälle, kärsiä ja
      kuolla ristillä.

      Voisiko seuraava kohta Raamatussa tarkoittaa myös sinua? - sillä olethan ihminen, kuten kaikki muutkin:

      "...Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat." 1. Moos. 6:5

      Jumala - se jota siellä seurakunnassa koetetaan oppia tuntemaan - sanoo näin: "Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän salaisimmatkin ajatukset." Jer. 17:10

      Myös Jeesus puhui ihmisen ajatuksista, siitä, mistä ne lähtevät ja mitä se vaikuttaa: "Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. Nämä ihmisen saastuttavat..." Mark. 7:21-22

      "Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
      aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen." Matt. 7:21-23

      Jeesus siis sanoo, että ihmisen "sydän" = ihminen sisimpäänsä myöten tuottaa tällaista hedelmää. Tämäkään ei tarkoita vain joitakuita poikkeuksellisen häijyjä ihmisiä, vaan meitä kaikkia.

      No, mitkä ovat omat mahdollisuutesi päästä itsessäsi eroon synnillisistä ajatuksista? Pystytkö muuttamaan ajatustesi suuntaa?

      Jumalan sana kertoo karua kieltään tästäkin: Yhtä vähän kuin ihminen voi muuttaa ihonväriään tai yhtä vähän kuin pantteri voi päästä täplistään, sanoo Raamattu: - "Yhtä mahdotonta on teidän tehdä hyvää, niin syvälle pahaan te olette juurtuneet!" (Jer. 13:23)

      Roomalaiskirje kertoo, miten kaikki ihmiset ovat "synnin orjia", "synnin vallassa". Eli, jos kuulut ihmisen sukuun, tämä koskee sinuakin:

      "Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet,
      että KAIKKI, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat SYNNIN VALLASSA..."

      "kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään." Room. 3:12

      Myös uskova ihminen, Paavali, joutuu toteamaan
      - ja et kai ole parempi kuin Paavali (?):

      "Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen." Room.7:18-19

      "paha riippuu minussa kiinni" Room. 7:21

      "olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki. Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?" Room. 7:23

      Niin, kuka pelastaa, jos itse emme pysty?

      Paavali päättää tuskailunsa omasta tilastaan tähän: "Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden!" Room. 7:25

      "Meistä ei ollut itseämme auttamaan, mutta Kristus kuoli JUMALATTOMIEN puolesta, kun aika koitti." Room 5:6

      "Kun nyt Jumala on tehnyt meidät, jotka uskomme, vanhurskaiksi, meillä on Herramme Jeesuksen Kristuksen ansiosta rauha Jumalan kanssa. Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme." Room. 5:1-2

      "Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto." Ef. 1:7

      "Kaikki ovat samassa asemassa, sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat hänen ARMOSTAAN LAHJAKSI VANHURSKAUDEN, KOSKA KRISTUS JEESUS ON LUNASTANUT HEIDÄT VAPAIKSI. Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen
      uskossa vastaanotettavaksi." Room. 3:22-24

      Jos nämä ajatusten synnit ovat todellakin ainoita, jotka kiusaavat sinua, silloin Jumala voi vain näiden syntien kautta opettaa sinulle armostaan Kristuksessa. "sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto." Room. 3:12

      Kun luet Raamattua enemmänkin, luet sieltä siitä, mikä on Jumalan tahto elämässäsi: mitä Hän käskee sinun tehdä, puhua ja ajatella, mitä kieltää tekemästä, puhumasta ja ajattelemasta. Vain sen Sanan kautta Jumala voi herättää sinussa synnin tuntoa muillakin alueilla kuin vain ajatusten suhteen.

      Synnin tunto on ensimmäinen asia, jonka Pyhän Hengen täytyy sinussa herättää. Sen jälkeen hän voi kirkastaa sinulle sen tärkeämmän: Herran Jeesuksen, joka kärsi ristinkuoleman sinun kaikkien ajatustesi, syntiesi, ja koko sen perinpohjaisen syntisyytesi tähden. Saat omistaa Hänen ristintyönsä ansion omaksesi iloon, rauhaan ja vapauteen saakka. Siinä on pelastuksesi perusta. Siinä, ja vain siinä on se peruste, että voit sanoa itseäsi kristityksi: Vapahtaja pesi sinut puhtaaksi synneistäsi, ja hankki sinulle Jumalan lapsen aseman, jota kukaan eikä mikään voi viedä sinulta pois.

      Uskossa Kristuksen ansioon, joka koskee sinuakin, olet Jumalan silmissä täysin pyhä ja tahraton. Tämä on se "ahdas portti" ja "kaita tie". Jeesus on tie, totuus ja elämä, eikä kukaan tule Isän luo muutoin kuin Hänen kauttaan. Ristin armo ei muille kelpaa kuin syntisille - "eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat", sanoi Jeesus.

      Tämä on kallioperusta, jolla saat pysyä: uskoa syntisi anteeksi annetuiksi Jeesuksen pyhässä sovintoveressä. Vain tässä evankeliumin sanassa on voima, joka saa sinut taistelemaan syntejäsi vastaan. Ja jos lankeat, sinulla ei ole muuta osoitetta edelleenkään, kuin palata ristin juurelle. Jumala on se, joka sinussa vaikuttaa parannusta - Hänen armonsa kasvattaa sinua. Omassa voimassasi et voita yhtäkään syntiä, mutta Herra Jeesus, joka asettuu Pyhän Henkensä kautta asumaan uskovassa, alkaa kyllä vaikuttaa myös hyviä tekoja ja ajatuksia. Mutta synti riippuu sinussa kiinni, kuten Paavalissakin, loppuun saakka.

      Olet yhtä aikaa itsessäsi syntinen, mutta Kristuksessa pyhä. Kristitty on armahdettu syntinen. Tästä armosta kristitty elää joka päivä, eikä laita pelastuksensa asiassa mitään painoa omille hyville teoilleen. Hyvät teot, joita Jumalan lahjoittama usko Kristukseen vaikuttaa, ovat myös yksin Jumalan teko. Kunnia näistä "hengen hedelmistä" kuuluu yksin Jumalalle.

      "Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti, että teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu."
      Ef. 2:4-5

      ---------
      "Eikä siinä vielä kaikki. Me saamme myös riemuita Jumalastamme, kun nyt olemme vastaanottaneet Herramme Jeesuksen Kristuksen valmistaman sovituksen." Room. 5:11

      Siunausta :)

    • pp

      yritä olla punastelematta.

    • theos

      ...senkin kiero kavala pakana !

      1. Johanneksen kirje:
      3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
      3:5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
      3:6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
      3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
      3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

      Koska teet syntiä, ET OLE JEESUKSEN YHTEYDESSÄ etkä nähnyt häntä. Et ole Jumalasta syntynyt vaan inhottava pakana jonka paikka on ikuisessa tulessa ja tuskassa. Muista Johanneksen ohje:
      5:18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

      Paavali tosin taisi vetää maton kaikkien, myös uskovaisten jalkojen alta sanoessaan:
      3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

      Taidetaankin kaikki olla siis ikuisesti Saatanan kavereina, mutta älä huoli... siellä ne kaikki mukavat muutkin ihmiset ovat. Soitelkoot Jumala ja Jeesus ikuisesti duettona harppuja taivaassa miettien, mikä säädöksissä meni pieleen ;)

      • :))

        olet melkoisen naurettava ukko.

        Siis sinua ei voi kertakaikkiaan ottaa vakavasti.


      • theos
        :)) kirjoitti:

        olet melkoisen naurettava ukko.

        Siis sinua ei voi kertakaikkiaan ottaa vakavasti.

        Otathan kaikki sadutkin !


      • :))
        theos kirjoitti:

        Otathan kaikki sadutkin !

        ovat ihan mukavia.

        Sen sijaan tuollainen reaalielämän pelle on hiukka säälittävä.


      • kiusallista

        ..helvettiin joudat..senkin kiero kavala pakana!

        Näinkö tällä palstalla kohdellaan ihmistä, joka kertoo avoimesti, että on synnillisiä ajatuksia päässään. Kerroin, että en ole pakana. Mitä ihmettä sinä kirjoitat minulle pakanuudesta?
        Olen seurakuntani paimen, kuten kerroin, mutta ei se tee minusta pyhimystä. En ole pinnallinen ihminen, en voi valehdella itselleni. Teille kerroin, koska anonyymina voin esiintyä, mutta joku kohtelee täällä minua kuin koiraa. Miksi?
        Jumala näkee sydämiimme, emmekä voi yhtään ajatusta ajatelle ilman Hänen tietämättään. Me voimme salata muilta ihmisiltä paljon asioita, mutta emme Jumalalta.
        Olen loukkaantunut vastauksestasi todella pahasti. Oletko hyvä, theos, ja kerrot miksi kutsut minua ovelaksi ja pakanaksi? Sinä olet sanoistasi vastuussa Jumalalle. Ja ihmisenä minulle, etkä saa minusta pakanaa, vaikka kirjoittelisit tänne yötäpäivää.


      • :))
        kiusallista kirjoitti:

        ..helvettiin joudat..senkin kiero kavala pakana!

        Näinkö tällä palstalla kohdellaan ihmistä, joka kertoo avoimesti, että on synnillisiä ajatuksia päässään. Kerroin, että en ole pakana. Mitä ihmettä sinä kirjoitat minulle pakanuudesta?
        Olen seurakuntani paimen, kuten kerroin, mutta ei se tee minusta pyhimystä. En ole pinnallinen ihminen, en voi valehdella itselleni. Teille kerroin, koska anonyymina voin esiintyä, mutta joku kohtelee täällä minua kuin koiraa. Miksi?
        Jumala näkee sydämiimme, emmekä voi yhtään ajatusta ajatelle ilman Hänen tietämättään. Me voimme salata muilta ihmisiltä paljon asioita, mutta emme Jumalalta.
        Olen loukkaantunut vastauksestasi todella pahasti. Oletko hyvä, theos, ja kerrot miksi kutsut minua ovelaksi ja pakanaksi? Sinä olet sanoistasi vastuussa Jumalalle. Ja ihmisenä minulle, etkä saa minusta pakanaa, vaikka kirjoittelisit tänne yötäpäivää.

        Tämä "theos" on yksi palstan ateistiriekkujia.

        Hänen kirjoituksensa voit antaa mennä kuin vesi hanhen selästä.

        Niitä ei kukaan muukaan palstan asiallisista kirjoittajista noteeraa pennin vertaa.


      • theos
        kiusallista kirjoitti:

        ..helvettiin joudat..senkin kiero kavala pakana!

        Näinkö tällä palstalla kohdellaan ihmistä, joka kertoo avoimesti, että on synnillisiä ajatuksia päässään. Kerroin, että en ole pakana. Mitä ihmettä sinä kirjoitat minulle pakanuudesta?
        Olen seurakuntani paimen, kuten kerroin, mutta ei se tee minusta pyhimystä. En ole pinnallinen ihminen, en voi valehdella itselleni. Teille kerroin, koska anonyymina voin esiintyä, mutta joku kohtelee täällä minua kuin koiraa. Miksi?
        Jumala näkee sydämiimme, emmekä voi yhtään ajatusta ajatelle ilman Hänen tietämättään. Me voimme salata muilta ihmisiltä paljon asioita, mutta emme Jumalalta.
        Olen loukkaantunut vastauksestasi todella pahasti. Oletko hyvä, theos, ja kerrot miksi kutsut minua ovelaksi ja pakanaksi? Sinä olet sanoistasi vastuussa Jumalalle. Ja ihmisenä minulle, etkä saa minusta pakanaa, vaikka kirjoittelisit tänne yötäpäivää.

        ...jos vastauksia lukiessasi viitsisit lukea niissä olevat Raamatun paikat (taitaa olla aika vastenmielistä) ja koittaisit vielä ymmärtää kukemaasikin, niin viisastuisit paljon.

        Tuo sinun pakanallinen syntisyytesi johtuu suoraan noista Raamatun opeista. Jos et niihin usko ei niillä ole väliäkään, mutta JOS uskot, olisi syytä alkaa miettimään asioita hieman syvällisemmin.

        Tuo avauksesi ja vastauksesi tosin viittaa jonkinlaiseen feikkitarinaan kaikessa lapsellisuudessaan :)


      • kiusallista
        :)) kirjoitti:

        Tämä "theos" on yksi palstan ateistiriekkujia.

        Hänen kirjoituksensa voit antaa mennä kuin vesi hanhen selästä.

        Niitä ei kukaan muukaan palstan asiallisista kirjoittajista noteeraa pennin vertaa.

        että ateisti väittää toista pakanaksi ja työntää helvettiin. Ei ateistilla ole helvettiä.
        Olisi mukava tietää, mikä kirjoituksen tarkoitus on. Toivottavasti hän itse kertoo, sillä olen tavannut monta järkevää ja suvaitsevaista ateistia.


      • theos
        :)) kirjoitti:

        ovat ihan mukavia.

        Sen sijaan tuollainen reaalielämän pelle on hiukka säälittävä.

        ...ne vasta ovatkin säälittäviä otuksia niin saduissa kuin todellisuudessakin.

        Edustanevat jonkinlaista evoluutiossa olevaa ihmisen ja apinan välillä olevaa muotoa.


      • Pähkylä
        kiusallista kirjoitti:

        että ateisti väittää toista pakanaksi ja työntää helvettiin. Ei ateistilla ole helvettiä.
        Olisi mukava tietää, mikä kirjoituksen tarkoitus on. Toivottavasti hän itse kertoo, sillä olen tavannut monta järkevää ja suvaitsevaista ateistia.

        Eiköhän hänen kirjoituksensa tarkoitus ollut uskovaisen loukkaaminen - se hänen kirjoitustensa tarkoitus yleensä näyttää olevan.

        Älä välitä, anna olla, hänellä ei varmaankaan mene henkisesti kovin hyvin.


      • kiusallista

        Kun minä yksinkertaisesti en voi ajatuksilleni mitään. Välillä ne tulevat yölläkin ja herään toivottomasta tilasta. Rukoilen, mutta se ei auta. Mitä minä teen? Etkö yhtään voisi neuvoa minua, sillä en halua helvettiin, sillä olen uskoa harjoittava mies. Et sinä saa lyödä noin minua lyttyyn. Ollaanhan me kirjoiteltu täälläkin jo pitkään.
        Eikö sinulla sitten olen koskaan sellaisia ajatuksia, joita et pysty hyväksymään ja joista haluat eroon?


      • Kiusallista
        theos kirjoitti:

        ...jos vastauksia lukiessasi viitsisit lukea niissä olevat Raamatun paikat (taitaa olla aika vastenmielistä) ja koittaisit vielä ymmärtää kukemaasikin, niin viisastuisit paljon.

        Tuo sinun pakanallinen syntisyytesi johtuu suoraan noista Raamatun opeista. Jos et niihin usko ei niillä ole väliäkään, mutta JOS uskot, olisi syytä alkaa miettimään asioita hieman syvällisemmin.

        Tuo avauksesi ja vastauksesi tosin viittaa jonkinlaiseen feikkitarinaan kaikessa lapsellisuudessaan :)

        Kirjoitukseni ei ole feikkiä, vaan totisinta totta. Sinä taas kuvittelet näköjään jotain, joka ei pidä paikkaansa. Mistähän olet noin tuohtunut? Aika vaikeaa ymmärtää vaikuttimiasi, mutta kovin epämääräisiä ne kuitenkin ovat.
        Mennään sitten helvettiin, kun sinäkin olet niin fiksu! Mihinkäs muuten itse olet matkalla?


      • PaganX
        Kiusallista kirjoitti:

        Kirjoitukseni ei ole feikkiä, vaan totisinta totta. Sinä taas kuvittelet näköjään jotain, joka ei pidä paikkaansa. Mistähän olet noin tuohtunut? Aika vaikeaa ymmärtää vaikuttimiasi, mutta kovin epämääräisiä ne kuitenkin ovat.
        Mennään sitten helvettiin, kun sinäkin olet niin fiksu! Mihinkäs muuten itse olet matkalla?

        raamattu pois, eroa kirkosta ja opi elämään oikeaa elämää, ilman järjettömiä synnillistämisiä. Huomaat että voit henkisesti paljon paremmin, näet maailman realistisemmin ilman ristin taakkaa. =)


      • kiusallista
        PaganX kirjoitti:

        raamattu pois, eroa kirkosta ja opi elämään oikeaa elämää, ilman järjettömiä synnillistämisiä. Huomaat että voit henkisesti paljon paremmin, näet maailman realistisemmin ilman ristin taakkaa. =)

        Kun on uskovainen, ei sitä niin vaan Sanaa jätetä.


      • PaganX
        kiusallista kirjoitti:

        Kun on uskovainen, ei sitä niin vaan Sanaa jätetä.

        varmaan helppoa ole, mutta suosittelen lämpimästi. Ihan ystävällisesti. =)


    • n81

      Kommentoinpa vaan, että tuskinpa kukaan seurakunnan "paimen" rypee tuollaisissa asioissa, koska noista asioista puhutaan koulutuksessa jo niin paljon. JA työnohjausta on myös tarjolla, ja lisäkoulutusta.

      Jos ei nyt sitten olisi joku vuonna käpy koulutettu, joka kieltäytyy kaikesta lisäkoulutuksesta ja työnohjauksesta. Silloin kehottaisin käyttämään mahdollisuutensa hyväkseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe