Mannertenvälinen nahjus Matti Vanhanen on kunnostautunut ainakin yhdessä asiassa.
Hän on tehnyt suomalaisessa politiikassa tähän mennessä ainutlaatuisen hattutempun: Vanhasen tilillä on kolmet peräkkäiset hävityt vaalit.
Mikä parasta, häviöt ovat kaikki tulleet rökäleluvuin.
Kaikista katkerin Matti Vanhaselle itselleen on tietysti tämä presidentinvaali, jossa KEPUn kannatus jäi alle kriisirajana ennakkoon pidetyn 20 %:n. Ennen vaalejahan mm. KEPUn vahva nainen Paula Lehtomäki sanoi, että alle 20 %:n ääniosuus johtaa puoluejohtajan vaihtoon.
Nämä kolmet hävityt vaalit ovat saaneet KEPUn paniikkiin. Erityisen heikolta tilanne näyttää, koska puolueen kannatusluvut ovat jatkaneet syöksykierrettä myös pressanvaalien jälkeen ja Kokoomus on jo noussut Suomen toiseksi suurimmaksi puolueeksi ja on aivan suurimman puolueen SDP:n kannassa.
Matti Vanhasella on puolue karannut totaalisesti käsistä. Viime viikolla hän tarvitsi Eero Heinäluoman apua puolueen rauhoittamiseen.
Hyvin ei siis mene agraarisosialistisella puolueella. Sehän on tietysti vain Suomen ja suomalaisten etu.
Vanhasella hävioiden hattutemppu
4
175
Vastaukset
- Wiljami
Yksikään puoluejohtaja Suomessa ei aiemmin ole hävinnyt neljiä vaaleja peräjälkeen. Matti voi nyt tehdä ennätyksen! Hyvä Matti!
Wiljami- aikojen
paras pääministeri Matti Vanhanen, minä Wiljamikin olen sitä mieltä!
Wiljami
- Pakenivat Venäjälle.
Silloiset demarit Otto Ville Kuusinen ja Akseli Anttila, kun epäonnistuvat vallankumouksen suunnittelussa, tekivät hattutempun. Pakenivat Venäjälle ja tekivät sieltä käsin vallankumoustyötä.
- ihmettelevä
Mitäs tää nyt sitten tarkoittaa? Tässä ei ole mitään järkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998616Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1682951- 141321
- 761018
- 66974
- 25936
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61923- 55913
- 64862
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73844