Lestaadiolaiset eivät tiedä...

XTale

kuka jeesus oli! He eivät myöskään tiedä kuka Jumala on tai mikä Hänen nimensä on! Itseasiassa koko raamatun sanoma taitaa olla lestaadiolaisilla vähän hämärän peitossa!

Pysyykö sefu tää nyt täällä?

8

1790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikosti, koska tämä avaus "herjaa" koko liikettä.
      Pysymistä en takaa.

    • XTale

      Tietääkö lestadiolaiset ja muut uskovaiset kuka......

      Auttoiko sefu :)

    • jussi

      kolmiyhteinen JUMALA ,isä,poika ja pyhähenki,ne ovat kAIKKI YHTÄ. Näin me uskomme raamatun mukaan.

      • XTale

        onko kaikki ajattelemattakin selvää, että jos sanotaan Jeesuksen olevan Herra, niin se vain on ja piste. Eli osaako kukaan selittää enään Jeesuksesta, Isästä ja Pyhästä Hengestä mitään muuta kuin tuon jo valmiiksi kirjoitetun "fraasin"?


      • Raamatun kirjoitukset
        XTale kirjoitti:

        onko kaikki ajattelemattakin selvää, että jos sanotaan Jeesuksen olevan Herra, niin se vain on ja piste. Eli osaako kukaan selittää enään Jeesuksesta, Isästä ja Pyhästä Hengestä mitään muuta kuin tuon jo valmiiksi kirjoitetun "fraasin"?

        Fraaseja? Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme...

        Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, Ainoa Poika, joka itse on Jumala, ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Johanneksen evankeliumin ensimmäisestä luvusta.

        Raamattu myös sanoo,että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi.


      • XTale
        Raamatun kirjoitukset kirjoitti:

        Fraaseja? Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme...

        Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, Ainoa Poika, joka itse on Jumala, ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Johanneksen evankeliumin ensimmäisestä luvusta.

        Raamattu myös sanoo,että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi.

        tätä mä just haenkin.
        Ei ei ole raamatun lauseet fraaseja.
        Haluan vain, että joskus pysähtyisimme kaikki muistelemaan ja miettimään kuka se Jeesus oli OIKEASTI!
        Pelkään, että nykyään Jumalasta ei tiedetä, niin paljoa kuin olisi tarves ja siksi laitoin tämän aloituksen tänne.
        En siksi etteikö lestadiolaiset tietäisi, vaan että tietävätkä KAIKKI uskovaiset!

        Siunausta sinulle †


      • helppoa,
        Raamatun kirjoitukset kirjoitti:

        Fraaseja? Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme...

        Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, Ainoa Poika, joka itse on Jumala, ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Johanneksen evankeliumin ensimmäisestä luvusta.

        Raamattu myös sanoo,että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi.

        jos noin uskoisi ja tuohon hurahtaisi, vaan, kun ei! Tätä samaa litaniaa on jo vuosisadat tolkutettu.


      • Uskosa
        XTale kirjoitti:

        tätä mä just haenkin.
        Ei ei ole raamatun lauseet fraaseja.
        Haluan vain, että joskus pysähtyisimme kaikki muistelemaan ja miettimään kuka se Jeesus oli OIKEASTI!
        Pelkään, että nykyään Jumalasta ei tiedetä, niin paljoa kuin olisi tarves ja siksi laitoin tämän aloituksen tänne.
        En siksi etteikö lestadiolaiset tietäisi, vaan että tietävätkä KAIKKI uskovaiset!

        Siunausta sinulle †

        Elääkö hän tänään sinun sydämessäsi xTale?
        Minun hengellisessä kodissani sinun nimimerkkisi viittaisi entistä tiukasti lanvanhurskauteen pitäytynyttä henkilöä. (= Entinen lesta- talebaani, joka ennen vihasi kaikkia Jeesuksen vapaita lampaita, jotka pitäytyvät YKSIN USKOON perustuvaan vanhurskauteen)

        Mitä se merkitsee, ja kuinka se ilmenee minussa, kun - Jeesus elää minun sydämessäni?

        Jos Jumalan Sanan ei elä minun sydämessäni, niin ei sillä tiedolla kuka Jeesus oli, ole juurikaan merkitystä.

        Ei vielä silläkään, vaikka sanon että Jeesus on Herra, jos hän ei ole minun Herrani ja Vapahtajani, vaan vaikkapa jonkun yhdistyksen kaikenkattava uskonnollinen traditio.
        Taikka vastaavasti todellinen Herrani onkin maailman henki, jossa vapaus merkitsee sitä, että toimin kaikessa omien himojeni ohjaamana, ilman syyllisyyttä, pelkoa ja häpeää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe