Citroen C5

minä se vaan

Ollaan mietitty uuden auton hankkimista ja minua kiinnostaisi tuo C5. Eli kerotkaapas te jotka kyseisen auton omistatte, seuraavat asiat: Onko taloudellinen? onko halvat/kalliit osat? mitä tyyppivikoja autossa on? ym..

Itselle varmaan ostettaisi dieseli ja vm. 2001 tai 2002

Kiitos!

65

31154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.0 HDi autom.

      Itselläni on 2004 mallin Berline 2.0 HDi automaatti. Vakuutukset on törkeän kalliit. Sain onneksi kilpailutettua hintaa vähän alemmaksi. Huolta rahastaa kuten kaikissa muissakin autoissa. Tyyppivikana lähinnä takajarrujen jäätymistaipumus lumipöpperössä ajon jälkeen. Lumipöpperössä ajaminen pöllyttää lunta jarruihin. Sitten pysähdyttyä lumi sulaa ja jäätyy ja sitten ollaan jumissa. Jumiutui yhden kerran tänä talvena. Kun ei muuten saannut hoidettua, niin pyörä pois ja vettä niskaan. Sen jälkeen pelitti taas. Olin tosin juuri lähdössä pitkälle reissulle ja jarrut kuivuivat ajossa. Muuten en kyllä suosittele temppua.

      Matkustajan puoleinen etupyörän laakeri meni 30 tkm:n kohdalla ja hoidettiin takuuseen ilman mutinoita. Nyt mittarissa on 45 tkm ja ihan hyvin menee. Kyyti on mukavaa ja automaatiksi taloudellista. Kesällä keskikulutus on ollut noin 6,5 l / 100 km ja talvella 6,9 l / 100 km. Kulutus riippuu tosin paljon siitä, millaista ajoa on ja ennen kaikkea miten ajaa.

    • Lafayette

      ja nyt olen 17 tkm ajanut sillä. Autossa on nyt kilometrejä 133tkm.

      En oikein keksi mitään valitettavaa, eikä se auto edes kolise takapäästä. Etupyörän laakeri piti vaihtaa ja se maksoi töineen 300 e, joka ei mielestäni ollut aivan halpaa.

      C5 on hiljainen, mukava ja toimiva.

      • Vaijerit rikkoo laak

        Toivottavasti myös käsijarruvaijerit vaihdettu, ettei mene laakerit edestä... 250tkm ilma laakeri vikoja


    • Hdi 2.2. AT Berline

      tyytyväinen. Autolla ajettu 245 000km. Minulla auto on ollut kilometrilukemasta 226 000. Autoon on uusittu hehkutulpat, vaihdettu jarrulevyt eteen ja jarrupalat. Myös webastoa jouduttiin remontoimaan. Jarrunesteet vaihdatin (pitää vaihtaa kahden vuoden välein) ja automaattiaskin öljyt. Näiden lisäksi tietysti normaalit määräaikaishuollon toimenpiteet eli öljyt, suodattimet jne.

      Auto on miellyttävä ajaa. Lämmin talvella, viileä kesällä. Automaattinen ilmastointi on tosi mukava.

      Tuolla toisessa viestisä mainittua jarrujen jäätymistä minulla ei ole esiintynyt. Ongelmaan käsittääkseni saatavissa jonkinlainen apu: Suojapellit jarrujen suojaksi. En tunne systeemiä tarkemmin, huolto varmaan osaa neuvoa.

      HDi 2.2. koneessa automaattiloota on ZF, joka lienee kestävämpi kuin AL4 aski.

      Kolinoita ja nitinöitä ei minun yksilössäni ole esiintynyt edes talvipakkasella.

      Jos olet hankkimassa dieseliä automaatilla, niin yritä löytää ZF lootalla varustettu automaatti. Tarkista myös, että webasto toimii. Se on käsittääkseni tehdasasennettu ja jos auto on vuosimallia 2001 tai 2002, voi olla jo joltain osin remontin tarpeessa. Kellolaitteella varustettu webasto on tosi mukava talvella.

      Kulutus on maantieajossa noin 5,5 l/100km. Yhdistetty kulutus semmoista 6.6 -6.8 l/100km. Tehtaan antamat kulutuslukemat pätevät sangen hyvin.

      Vakuutukset, käyttövoimavavero ja huollot eivät aivan halpoja tietenkään ole, mutta kyyti on mukavaa. Parhaimmillaan auto on pitkässä maantieajossa. Kaupunkiajossa hiukan kömpelö parkkeerata isoine kääntösäteineen ja ulottuvuuksien arviointi vaati (ainakin minulta) totuttelua.

      Onnea etsinnälle! Jos löydät hyvän yksilön, et tule katumaan.

      • ael

        Mitä korjauksia Webastoon tehtiin? Jos koko mutikan joutuu vaihtamaan, niin ei aivan halpa juttu ja systeemi pitää vaihtaaa joka paikkaan tietokoneeseen asti.

        Oma lopetti toiminnan viime talvena juuri ennen pahimpia pakkasia, kun tuli ajeltua lyhyttä matkaa paljon ja ilmeisesti vehje nokeentui.


    • ci-tikka2

      Ittellä on C5 2.0 HDi Break -03 ajettu 150 tkm.
      Kulutus kesäajossa n. 5.5 - 6.5 l/100 talvella enempi. (Ajotietokone tässä yksilössä höpöttää) HYVIÄ ominaisuuksia: Lämmin talvellä viileä kesällä, hyvä kylmäkäynnistyvyys (yli -30, mutta ei ole kyllä mitään järkeä, mutta kun oli pakko...) Hyvällä tiellä todella mukava, Ei pelkää kuormitusta 5 hlöä ja bändikamat kärryssä ei vaikuta ajettavuuteen juuri mitään, Hyvät jarrut, Turvallinen (katso euro n-cap ym. törmäystestit), Ei ruostu, Mielestäni keskitasoa paremmat istumet, Hyvät sisätilat HUONOA: Epätasainen tienpinta aiheuttaa vaappumista ja ohjaustarvetta (siihen tottuu) Huono ilmankierto talvella (lasit huurtuu) Ottaa terävästi pinnoteen "katkokset"

      Ajelin viimeviikolla aikapaljon taksikyytillä ja kyllä mielestäni C5 on kova sana verrattuna noihinkin muihin taksikäytössä oleviin autoihin. Esim lasien huurtuminen tuntui olevan melko monen muunkin ongelma ja ne sisätilat ...

      Tuohon mun autoon on vaihdettu takuuseen taka-akseli (kolisi) eikä mutta korjaustyötä ole ollukkaan. Jos olet hankkimassa C5 sta aja kunnon koeajo ... (useampi sata km ...) Mielestä ajettavuutta, istuimia ym. on turha arvostella muutaman kymmenen km:n perusteella. Niin ne osat: Työskentelen autokorjausalalla, sitikan osat ovat karkeasti arvioiden keskitasoa, peltiosat jopa halpoja (puskurit, lamput ym.)

      Tyyppivikoja: Ainakin tuo taka-akseli, HDi:n hihnapyörä, Polttoainepumppu

      Joillakin on noita mennyt takuuseen, ei mielestäni ole mitään maatakaatavaa, en ainakaa itse tiedä mitään merkkiä joissa ei olisi jotain vikaa ... Jotkut huolto-organisaatiot hoitavat homman Fiksummasti kuin toiset ja asiakas ei välttämättä tiedä mitään että hänen autoon on vaihdettu osia. (Määräaikaishuoltojen yhteydessä)

      Citikan merkkihuolto ei kyllä ole yleensä näitä Fiksuja huoltoja (Ei kannata yleistää ...)

      Käy www.sitruunapatonki.xx lukemassa mitä siellä tuumataan ....

    • toimii

      Jouluaatonaattona 2005 hankittu bensiini C5 break 1.8 vm.2003.Ajettu 100tkm.
      Kerran antoi ilmoituksen Antipollution Fault
      kun pakkasta oli 30. Kone lähti kyllä laakista käyntiin mutta ei ottanut kierroksia. Vähän aikaa odottelin ja sitten mentiin, ei ollu piuhan päässä 12 tuntiin.Takapää kolisee varsinkin kovilla pakkasilla. Muuten en ole parempaa autoa ajanut, sentään 80tkm vuodessa ammatikseni ajelen.

      • Likaa tekniikkaa

        Antipollution Fault kuuluu asiaan pakkasell ei vakavaa mut pakkanen vaan sotkee hienon seos mittauksen. Joutuu vain nollaamaan talven jälkeen tai ennen katsastusta.


    • CeeWiis

      kulki kuin unelma. En usko, että mahtvampaa menoa ja kyytiä vastaavan hintaluokan ja kalliimpienkin hintaluokan autoista löytyy.

      Epätodellisen pehmeää ja vaivatonta kerrassaan!

      • minä se vaan

        Noista vakuutuksista kyselen, eli miten älyttömiä saa vuodessa maksaa? meillä maksaa tällähetkellä n. 450 vuodessa kasko n.220 euroa, eikä meillä kyllä olisi kauhean paljon isompia summia varaa maksaa, eli kuinka paljon menee vakuutuksiin vuodessa?

        Tähän asti olen korjannut aina itse autoni, eikä nytkään kyllä todellakaan olisi haluja alkaa maksamaan hirveitä summia korjausmaksuista, eli onko näissä sitikoissa jo niin hienoa tekniikkaa, että itse korjaaminen ei niin vaan onnistukkaan? Vai onnistuuko edes suurimmilta osin itse?


      • Vitonen
        minä se vaan kirjoitti:

        Noista vakuutuksista kyselen, eli miten älyttömiä saa vuodessa maksaa? meillä maksaa tällähetkellä n. 450 vuodessa kasko n.220 euroa, eikä meillä kyllä olisi kauhean paljon isompia summia varaa maksaa, eli kuinka paljon menee vakuutuksiin vuodessa?

        Tähän asti olen korjannut aina itse autoni, eikä nytkään kyllä todellakaan olisi haluja alkaa maksamaan hirveitä summia korjausmaksuista, eli onko näissä sitikoissa jo niin hienoa tekniikkaa, että itse korjaaminen ei niin vaan onnistukkaan? Vai onnistuuko edes suurimmilta osin itse?

        Mulla on 1.8 vm 2001. Vakuutuskirjoissa näkyy olevan hintaa liikennevakuutukselle 648,56 € ja kaskolle 975,90 € vuodessa. Siitä kun otetaan vähän bonusalennuksia pois niin maksettavaksi jää 188,74 ja 270,88 euroa.


      • minä se vaan
        Vitonen kirjoitti:

        Mulla on 1.8 vm 2001. Vakuutuskirjoissa näkyy olevan hintaa liikennevakuutukselle 648,56 € ja kaskolle 975,90 € vuodessa. Siitä kun otetaan vähän bonusalennuksia pois niin maksettavaksi jää 188,74 ja 270,88 euroa.

        Joo, eihän tuo yhtään pahalta kuulosta kun on noita bonuksia, me kun ollaan sen verran nuoria, että meillä noita bonuksia on jotain 15%, et mukavasti jäis maksettavaa.. Huhhuh, tuota kaskoa!


      • TeeKoo
        Vitonen kirjoitti:

        Mulla on 1.8 vm 2001. Vakuutuskirjoissa näkyy olevan hintaa liikennevakuutukselle 648,56 € ja kaskolle 975,90 € vuodessa. Siitä kun otetaan vähän bonusalennuksia pois niin maksettavaksi jää 188,74 ja 270,88 euroa.

        Sattui olemaan paperit tuossa vieressä.
        2 litr. 2002-mallinen break. Liikenne 219,14 ja kasko 352,85.

        Bonuksia 70 ja muitakin alennuksia tuossa on.

        Nordea on yhtiö.


      • Ville Vaitelias
        minä se vaan kirjoitti:

        Noista vakuutuksista kyselen, eli miten älyttömiä saa vuodessa maksaa? meillä maksaa tällähetkellä n. 450 vuodessa kasko n.220 euroa, eikä meillä kyllä olisi kauhean paljon isompia summia varaa maksaa, eli kuinka paljon menee vakuutuksiin vuodessa?

        Tähän asti olen korjannut aina itse autoni, eikä nytkään kyllä todellakaan olisi haluja alkaa maksamaan hirveitä summia korjausmaksuista, eli onko näissä sitikoissa jo niin hienoa tekniikkaa, että itse korjaaminen ei niin vaan onnistukkaan? Vai onnistuuko edes suurimmilta osin itse?

        ... niin käyttövoimavero on HDi 2.2. koneessa muistaakseni 630 erkkiä.


      • Ei varaton
        Vitonen kirjoitti:

        Mulla on 1.8 vm 2001. Vakuutuskirjoissa näkyy olevan hintaa liikennevakuutukselle 648,56 € ja kaskolle 975,90 € vuodessa. Siitä kun otetaan vähän bonusalennuksia pois niin maksettavaksi jää 188,74 ja 270,88 euroa.

        Mulla bonukset 70 % ja ei mitään kaskoja. Huonolla kuskilla huonot bonukset ja tarvitsini kaskon mutta ei ole rahaa. On aika paskamainene yhtälö.


    • Citikka C5

      Olen ajanut 2005 mallin C5 16Hdi autolla nyt 150tkm. Tässä omat kokemukseni, plussat ja miinukset:
      : -taloudellinen
      -hyvin varusteltu / viimeistelty (busi.packet)
      -hyvät istuimet / materiaalit
      -hintansa väärti kokonaisuus
      -ajovalot
      -: - ajotietokoneen vikakoodiherkkyys
      - parkkitutkien jatkuva reistailu
      - lasinpyyhkijän toiminta / tihkun ominaisuudet
      - sumuvalot
      - vak.nop. säätimen ajoittainen temppuilu

      Huoltojen/varaosien hinnat lienee normaalitasolla.
      Omaa autoani vaivasi käyntihäiriöt viime talvena
      mutta vika löytyi lopulta kiinni sulaneesta ali-
      paineletkusta. Auto minulle työväline ja saatan
      ajaa 1000km päivärupeaman. Ajoasento ja hyvät
      istuimet tekevät sen mahdolliseksi. Auto on
      kaikilta laitteiltaan toimiva kokonaisuus (paitsi
      tuo pyyhkijöiden ns. automatiikka)ja jos käytän
      vertailukohtana toista autoamme Volvo V50 2,4 ei
      Citikan tarvitse hävetä. Lisäksi varmaan edullinen
      hankkia, omakin menee juuri myyntiin ja ei tuosta
      enää paljon kymppiä enempää taida herua.

      • ceeviitonen

        Kyllä on tosiaan tärkeää sekin että missä kunnossa kuski on perille tullessaan. C5llä pitkäkään matka ei rasita. Erityisen tärkeää ammattikäytössä.


    • bashkat

      Renumiehet hyppikää jorpakkoon.

      • 10

        Kaikki ranskalaisilla ajavat...yhtykää.


      • palstantutkija?
        10 kirjoitti:

        Kaikki ranskalaisilla ajavat...yhtykää.

        hra nro 10. Mitä viestisi kertoo..sinusta?


      • 10
        palstantutkija? kirjoitti:

        hra nro 10. Mitä viestisi kertoo..sinusta?

        Sitikka on täyden kympin arvoinen.


    • C5 1.8 ex opetti....

      Åläpäs sitikkaa väheksy: 10vuotiaana ja alle 150tkm ajettuna siitä saa muutaman täyden kympin ku korkealaitaisella kuorma autolla viedään sinne mihin kuuluu

      • 16

        Niin rahaa se on kymppikin.


    • Väli Kommentti

      Juu, mutta sillä ei saa vaihdossa polkupyörääkään, tuppaavat rillat maksamaan useita satasia.

    • Laatuauto

      Hei se on aivan sama mitä saa vaihdossa jos käytetty iso auto on hankintahinnaltaan kuluttajaystävällinen, vain tyhmä maksaa autosta hunajaa saadakseen siitä jotain vaihdossa :-/ eikös se auto ole käyttöä eikä jatkuvaa vaihtamista varten. Niin ja ainakin C5 2010 malli, hakkaa ylihintaiset vanhat mersut mennentullen, idän ihmeistä puhumattakaan (60 tkm. ja tehty vain määräaikaishuollot ei mitään vikaa talvellakaan ei edes josituksessa ja on ollut sentään jopa -35 pakkasta) Niin ja jousitus on esim. japanilaisiin verrattuna kuin eri planeetalta, siis positiivisessa mielessä, tämänhän totesi jo tuulilasi lehdessä ollut vertailukin. Vanhat kliseet olisi aika unohtaa ja valita auto oikesti "persetuntumalta" eikä isin puheiden perusteella :-))

      • seppä vaan

        Kyllä se laatuauto löytyy jos puol miljoonaa saavuttaa mittariin se valmistusmaa on saksa ja ruotsi...Niillä vielä ajetaan!! ja pakettiautoissa Toyota.On faktaa jumper HDI 1.9 hoh hoh....kun huolto-korjausvihkoon katsoo.


      • Hyvää kyytiä halvall
        seppä vaan kirjoitti:

        Kyllä se laatuauto löytyy jos puol miljoonaa saavuttaa mittariin se valmistusmaa on saksa ja ruotsi...Niillä vielä ajetaan!! ja pakettiautoissa Toyota.On faktaa jumper HDI 1.9 hoh hoh....kun huolto-korjausvihkoon katsoo.

        Hei seppä!

        Tuo lausuntosi on nyt jostain menneestä. Olen ostanyt n100tuh.ajettuja Pösöjä, alkaen 404,505,406, nyt Sitikka C5 työ käytössä ja 607 pensa kotiautona.
        Dieseleitä, automaattivaihteisia kaikki. Työkäytössä meillä tulee n.60 tuh km. vuosittain. ( n. 5 työntekijää)
        Ajan ne n. 500 tuhanteen. Sitten alkaa vasta olla apulaite vikoja liikaa.
        Kuluvia osia kuten jarruja ym. menee ekat n.300 tuh. kohdalla. mootorit on kestänyt sen puoli milj.km.( yksi 406 leikkas kiinni kun lämmittimen plommi irtos)
        Ruostetta ei ole ollenkaan kuten sinun sakuissa. Ruotsalaisia ympärillä, enempi ja kalliimpia remontteja niissä.
        Jos sinulla on enempi kokemusta niin puhu sitten vasta.

        Kari 60 v.


      • C5C5C5C5C5
        Hyvää kyytiä halvall kirjoitti:

        Hei seppä!

        Tuo lausuntosi on nyt jostain menneestä. Olen ostanyt n100tuh.ajettuja Pösöjä, alkaen 404,505,406, nyt Sitikka C5 työ käytössä ja 607 pensa kotiautona.
        Dieseleitä, automaattivaihteisia kaikki. Työkäytössä meillä tulee n.60 tuh km. vuosittain. ( n. 5 työntekijää)
        Ajan ne n. 500 tuhanteen. Sitten alkaa vasta olla apulaite vikoja liikaa.
        Kuluvia osia kuten jarruja ym. menee ekat n.300 tuh. kohdalla. mootorit on kestänyt sen puoli milj.km.( yksi 406 leikkas kiinni kun lämmittimen plommi irtos)
        Ruostetta ei ole ollenkaan kuten sinun sakuissa. Ruotsalaisia ympärillä, enempi ja kalliimpia remontteja niissä.
        Jos sinulla on enempi kokemusta niin puhu sitten vasta.

        Kari 60 v.

        Siinä oli Karilla asiallinen kirjoitus ja oikeaa tietoa. On se hienoa että täällä suoli-palstalla on joskus joku hyödyllinenkin kirjoitus tojo-myyjien ja lippalakkipoikien "hengentuotteiden" lisäksi. Kyllä sitä lukee kokemusta omaavaa ja jotain asiasta tietävää mieluummin kuin provoja.


    • Maahanmuuttaja.

      Minä keron sulle sinä yksi tyhjäntoimittaja joka ei osta mikään tiisseli eikä muukaan auto, sinä tosikunnoton renttu ja lisäksi sinä ei päästä velkajärjestely olemattomien rahavarojesi takia. Sinä kannattaisi kääntyä uudestaan sosiaaliturvavirasto puoleen ensitilassa.

    • mina kans

      saako sinä helposti sosiaalivirastosta vahan kaytetty C5 ?

      • Maahanmuttaja.

        Sinä yksi tyhmä ihminen, minä otta niskaperse kiinni ja heitä sinu ovi ulos


    • Ten points to <<

      Alle 2005 malleissa kovasti vikoja ja monet vannoutuneet sitikka fanit pettyneet pahasti. Uudemmissa 2009-> malleissa taas kuulemma äärimmäisen vähän vikoja. Jos et usko niin kts. Vikatilastoja.

    • Seppo Sepon Seppo

      Juupas eipäs.Pikkupojat aina kinastelee kellä parhain lelu.On ollut Mersujakin ja todennut ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää. Sepälle tiedoksi on tullut nähtyä useampikin Citroen jolla ajettu se puolimiljoona.eikä ole tarvinnut vielä hitsailla niinkun ns.laatuautoja.

      • seppoleivo

        citikat huonoja ajaa. eivät pysy tiellä talvella. takavedot menee ohi heittämällä. citikat puskee kurvissa ojaan ja meset ja bmw menevät huomattavasti kovemmalla nopeudella samat kurvit näyttävässä sivuluisussa.


      • Ranskalainen good
        seppoleivo kirjoitti:

        citikat huonoja ajaa. eivät pysy tiellä talvella. takavedot menee ohi heittämällä. citikat puskee kurvissa ojaan ja meset ja bmw menevät huomattavasti kovemmalla nopeudella samat kurvit näyttävässä sivuluisussa.

        If Citikan ohjauksen ja penkin välissä vikaa, jos ei meinaa pysyä tiellä, käy katsomassa sitä vikaa peilistä?


    • pena vaan

      Pahin vika ainakin edellisessä C5 mallissa oli se, että se tempautui jatkuvasti ojaan.

    • vain laadukkuutta

      Osta joku laadukkaammin valmistettu merkki , kuten esim, Toyota. Sillä ajelet huolettomia ja vika vapaita kilometrejä vuodesta toiseen. Citikassa vikoja riittää, joita täälläkin vähän tuotu esille. Eivät kehtaa kertoa totuutta. Muuta mukavaa eivät löydä kuin mukavan pehmeän penkin, ajoasennon ja mielyttävän ajaa. Nyky autoissa ajo ominaisuudet itse asiassa on niin lähellä toisiaan että ero löytyy kuskin aivokopasta mutu tuntemuksineen ja muilla mielikuva harhoista. No.. voihan niissä Citikan lerppu penkeissä olla peräpukamaisen mukavampi kärsiä.

    • KAURIS 49

      VAI ETTÄ SAKSALAINEN PYSYY TIELLÄ TALVELLA SE ON KYLLÄ PASKA PUHETTA ON NIMITTÄIN KOKEMUSTA MERSUN E-SARJASTA JA BMW 520 SAMOIN AIVAN ONNETTOMIA TAKAVETOISIA AUTOJA ETUVETO OLLA PITÄÄ SUOMESSA TALVELLA MUTTA EI MISSÄÄN NIMESSÄ TOYOTA SEHÄN ON JO NIIN KOVA ÄÄNINEN SISÄLLÄ OLLESSA ET KUULO MENEE!!

    • Vinetto

      Viimeinen kunnon Citroen oli DS21 sen jälkeen silkkaa P...kaa!

    • SiveydenSipuli

      Alkupuolen mainioiden ja asiallisten kommenttien jälkeen jälleen kerran provot pilasivat koko hyvän keskustelun. Joidenkin elämäntehtävä ilmeisesti tämä...

      • asiallinen keskustel

        Provot ei kykene asialliseen keskusteluun. Niille pitäs olla oma keskustelu foorumi, saisivat siellä mellastaa, mutta ei, tunkevat tänne joka merkin sekaan haukkumaan, muka kokemuksesta.


    • juu1

      terve, missä sijaitsee citroen c5 vm. 01 obd pistokke

      • 2007

        mallissa se on vasemmalla sen kolikkolokeron takana. Nykäset sit lokeron kantta kovemmin niin aukee. Toivottavasti on sama.


    • Think twice !

      You will be disappointed if you are expecting C5 to be as good as C4.

      Think twice !

      • Citroenist

        It does not matter how many times you think it. You test drive C5 and you get an experience that wont let you cold - its such an awesome car!


      • Joku voi uskoa !
        Citroenist kirjoitti:

        It does not matter how many times you think it. You test drive C5 and you get an experience that wont let you cold - its such an awesome car!

        "Citroenist. Puhu sinä pukille !


      • C5 driver
        Joku voi uskoa ! kirjoitti:

        "Citroenist. Puhu sinä pukille !

        Sinä taidatkin houreissasi puhua pukille ja muille näkökenttääsi ilmestyville haamuille. Oletko käynyt tarkastamassa lääkityksen lähimmässä mielenterveystoimistossa?


      • Romujen romu
        C5 driver kirjoitti:

        Sinä taidatkin houreissasi puhua pukille ja muille näkökenttääsi ilmestyville haamuille. Oletko käynyt tarkastamassa lääkityksen lähimmässä mielenterveystoimistossa?

        Ettekö te urpot tiedä että pas kaa ei saa mainostaa ?

        Tämäkin C5 driver ei ole tainnut ajaa muuta kuin äitinsä fillarin tarakalla !

        Saatko ajokortin jo vuonna 2020 ?


      • 505 000 km
        Romujen romu kirjoitti:

        Ettekö te urpot tiedä että pas kaa ei saa mainostaa ?

        Tämäkin C5 driver ei ole tainnut ajaa muuta kuin äitinsä fillarin tarakalla !

        Saatko ajokortin jo vuonna 2020 ?

        Mieti vielä kerran!

        Joka neljäs katsastukseen tullut auto hylätään, A-Katsastuksen tilastoista ilmenee. Useimmiten näin käy Dodge Journeylle ja melkein yhtä usein Citroën C5:lle.
        Taloussanomat
        12.3.2014 14:18
        51

        Listan kauniimmassa kärjessä ovat BMW:n X1, Fordin C-MAX ja Mazda 2. Niistä ei hylätty ainoatakaan. Tilastossa ovat mukana vuonna 2010 käyttöön otetut henkilöautot, joita on katsastettu ainakin sata.


      • auto n. 1.
        505 000 km kirjoitti:

        Mieti vielä kerran!

        Joka neljäs katsastukseen tullut auto hylätään, A-Katsastuksen tilastoista ilmenee. Useimmiten näin käy Dodge Journeylle ja melkein yhtä usein Citroën C5:lle.
        Taloussanomat
        12.3.2014 14:18
        51

        Listan kauniimmassa kärjessä ovat BMW:n X1, Fordin C-MAX ja Mazda 2. Niistä ei hylätty ainoatakaan. Tilastossa ovat mukana vuonna 2010 käyttöön otetut henkilöautot, joita on katsastettu ainakin sata.

        Huono pito syynä!
        tv 520 000 km


    • TyytyväinenC5een

      Citroenilla on mukava ajaa. Pitkätkään matkat eivät tunnu missään. Omani on ollut taloudellinen ja perushuolloilla ja kuluvien osien vaihdoilla on menty. Ei tulisi mieleenkään vaihtaa mihinkään kivirekeen tai D4D remppakohteeseen.

    • roitzu

      Vuoden 2012 alusta ollaan ajeltu C5 2.0 16v 242tkm bensafarkulla, kerran on vaihdettu takapyörän laakeri, automaatin magneettiventtilit sekä painetunnistin ja öljyt vaihdettiin 190tkm (meni liikkeen takuuseen), etujarrulevyt ja palat, vakaajantangon puslat eteen. Eli ihan samanlaisia korjauksia, kuin missä tahansa muussa autossa. Todella hyvää ja miellyttävää kyytiä on ollut, kertaakaan ei ole jättänyt tielle, talvella on aina lähtenyt käyntiin kelistä riippumatta. Eli niille Toyota uskovaisille tiedoksi, joilla ei ole mitään kokemusta ko autosta, niin ennen ajan vaikka taksilla, joka on Citikka, kuin ostan Japanialaista peltikasaa pihalle ruostumaan.

      • Etähoitaja

        @roitzu Hoidappa lääkitys kuntoon kun tulee aivan päättömiä juttuja !


      • joka säässä
        Etähoitaja kirjoitti:

        @roitzu Hoidappa lääkitys kuntoon kun tulee aivan päättömiä juttuja !

        En vaihtais omaa hdi diesel C5 Citikkaani enää Avensikseen. Molemmilla ajettu pitkää siivua ja aina perille tultu, mutta ranskiksella virkeämpänä ja vähemmän ajosta uupuneena. Eli ajo-ominaisuudet ja kuskin konttorin ergonoomia on hyvät sitikassa.


    • HöBerö

      Yksinkertaisesti - älä osta C5 sta.. Minulla oli vm-10 ja viimeisen kerran! Vikoja oli enemmän kuin missään aikaisemmassa; koiranluita ja tukivarsia vaihdettiin, turbon tuuletin korjattiin, molemmat etuikkunan nostimet korjattiin, ja 60 th ajettuna jakopää rikkoutui, mutta moottri muutoin säilyi- jakoketju petti ja korjauskustannus noin 2000 euroa, josta maahantuoja maksoi noin puolet.. tämän jälkeen moottorin tuuletusflekti ja sen ajoitus meni rikki ja sen jälkeen auto meni vaihtoon.. Korjauskustannuksia kertyi muutaman tuhannen euron edestä ja se oli liikaa uudehkolle autolle, myytäessä mittarissa 84 th.., joku saattoi saada hyvän auton, sillä todella hyvähän c5 on ajaa, mutta nuo viat ja vikalistaan voi lisätä vielä sähköpuolen herjanäytöt ja niiden nollaukset jne... Vikoja liikaa!

      • hööpperöö

        Höberö keksii juttuja ihan omasta päästä :) Älkää uskoko häntä. Sama heppu muillakin saiteilla on omistanut vaikka mitä.


      • uskoisko

        Tuo turbon tuuletin on paras huuli. Kuin pakoputken kuningasmutteri.


    • Kylmääkyytiä

      Hei
      Kuka tietää.Onko uusissa C5 vakiona Webasto. Sitä kun ei esitteissä mainita.

      • C5tourer

        Dieseleissä on tehdasasenteinen vakiona, bensaversiossa ei.


    • Luotettavajamukava

      Nuo ihan varhaisimmat olivat jonkin verran vikaisia. Kyllähän ykköskoppaisiakin näkee tosi paljon, mutta lastentaudit olivat juuri -01-02. Tietenkin alkavat olla korjattu ja toisaalta autoja saa pioli-ilmaiseksi.

      Ensimmäisen faceliftin jälkeen ainakin luotettava ja mukava auto.

    • Anonyymi

      Niin paljonkos nämä vakuutusmaksut nykyään maksavatkaan ? Ja ajoneuvovero ? Olen ostamassa juuri 2003 vm Citroen 2.0 break farmari sitikkaa.. Ovatko älyttömästi muita autoja kalliimpia ?

      • Anonyymi

        Enkä aio ottaa Kaskoa. Syökö miten paljon bensaa kaupunki ym ajossa ?


    • Anonyymi

      Jos puhutaan autosta ja samaan hengenvetoon Citroenista niin siinä on asiavirhe, koska tämä C:llä alkava kuuluu eri kategoriaan.

      • Anonyymi

        Juuri päinvastaista mieltä. Todella mukava ajettava. Ja rahalle erittäin paljon vastinetta. Verrattuna muihin saman hintaluokan autoihin. Ja selvästi kalliimpiinkin.


      • Anonyymi

        Volvon paska jätti tielle onneksi on C5 joka vaan jaksaa ja jaksaa ja jaksaa...
        Hyvin huolletun Volvon vaihdelaatikko hajosi. Kolmen tonnin remontti ainakin ja seisoo korjaamolla viikkoja.
        Ranskan rapeilla olin sentään ehtinyt taittaa liki miljoonan kilometriä. Kolme niistä on C5 mallisia.
        Ne ei ole koskaan jättäneet tielle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      865
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe