Taannoin luin kirkkosanomista sellaista että suvaitsemattomuus karkottaa kirkosta.Kuulemma kirkosta eronneiden joukossa oli enemmän niitä jotka pitävät kirkkoa suvaitsemattomana.
Vaikka näin olisikin niin silti kirkko ei voi mennä sinne tänne ihmisten mielipiteiden mukaan koska.
Kirkko on olemassa Jumalan toimintaa varten.Ei itsensä takia.Jeesus on pomo.Ei ihmiset.
Tuollainen ihmisten mielistely että mennään sen mukaan mistä ihmiset näyttävät olevan jotakin mieltä vesittäisi kirkon asian ja tarkoituksen.
Kirkon "suvaitsemattomuutta" kohtaan tuleva arvostelu tulee lähinnä liberaaleilta ja heille mikään myönnytys ei ole riittävä.
Eli kirkko joko kääntyy nöyrästi Jumalan puoleen,uudistuu ja pitää Jumalan sanaa toimintansa keskipisteenä tai sitten ei ansaitse olla pystyssä.
Luterilaisesta kirkosta
4
294
Vastaukset
- Voitto Ramu
korostetaan suvaitsevaisuutta, eli kaiken hyväksymistä. Mutta yhtä ei suvaita, nimittäin suvaitsemattomuutta.
- suvaitsevaisuus
Johanneksen evankeliumi: 8:15
"minä en tuomitse ketään."- esimerkki
mitenkä Raamattua, Jumalan sanaa EI saa käyttää!
Irroittaa jae asiayhteydestä.Asian ymmärtämiseen yleensä luetaan koko luku.Joskus jopa edellinen luku.
- UmpiLuterilainen
Olen samaa mieltä.
Kun ev.lut kirkko kumartaa ihmisille niin samalla se pyllistää Jumalalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.3510044- 415454
- 435033
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk2033861- 133423
- 463266
- 312936
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise742693- 442613
- 562523